Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Siis tinkiikö Juhnoooo sen jälkeen vielä kun hinnasta on jo sovittu, vai annoitko alennusta omaa hyvyyttäsi?

Onko seuravanlaiseen asiaan tietoa ?

Ostin toisaalta lahjakortin. Ostin sillä lahjakortilla uuden lahjakortin omaan nimiini, ettei vahingossakaan myyjä käytä sitä, taikka myy uudestaan.

Nyt kävi ilmi, että alkuperäinen lahjakortti oli ostettu laskulla ja jätetty maksamatta. Nyt yritys on jäädyttänyt omiin nimiini ostetun lahjakortin.

Voiko yritys jäädyttää lahjakortin, joka ei käytännössä ole se lahjakortti, josta lasku on maksamatta ? Mietin vain, että yritys ei ole varmaan edes rikosilmoitusta tehnyt petoksesta alkuperäisen "lahjakortin ostajasta", kun sai vain jäädytettyä uuden lahjakortin, jota ei keretty käyttää. Jätti sitten ostajan tappioksi, eli minun, vaikka itse myynyt laskulla lahjakortteja. Ei taida olla mitään kiinnostusta asiaan edes enään.

Onko seuravanlaiseen asiaan tietoa ?

Ostin toisaalta lahjakortin. Ostin sillä lahjakortilla uuden lahjakortin omaan nimiini, ettei vahingossakaan myyjä käytä sitä, taikka myy uudestaan.

Nyt kävi ilmi, että alkuperäinen lahjakortti oli ostettu laskulla ja jätetty maksamatta. Nyt yritys on jäädyttänyt omiin nimiini ostetun lahjakortin.

Voiko yritys jäädyttää lahjakortin, joka ei käytännössä ole se lahjakortti, josta lasku on maksamatta ? Mietin vain, että yritys ei ole varmaan edes rikosilmoitusta tehnyt petoksesta alkuperäisen "lahjakortin ostajasta", kun sai vain jäädytettyä uuden lahjakortin, jota ei keretty käyttää. Jätti sitten ostajan tappioksi, eli minun, vaikka itse myynyt laskulla lahjakortteja. Ei taida olla mitään kiinnostusta asiaan edes enään.

Samantyyppisiä juttuja ollaan keskusteltu aiemmin lahjakorteista täällä, ehkä ne auttavat jotain vastaamaan kysymykseesi.

Tässä viestissä on ostettu lahjakortti lahjakortilla joka oltiin mitätöity myöhemmin.

Samoin samalla sivulla keskustellaan myös jos lahjakortteja on ostettu vilpillisellä maksutavalla:

Nimimerkistä @Tero83 juuri tehty rikosilmoitus.
Vielä Mobilepaylle asiasta ilmoittelen.

Modet, laittakaahan herra bänniin.

Tapaus esjokke, tein kaupat 980ti näytönohjaimesta huomenna perjantaina viikko mennyt eikä ole mitään kuulunut, tänään torstaina koittanut 3kertaa soittaa numeroon minkä antoi mobilepay maksuun. Olen myös laittanut tekstiviestiä kyseiseen numeroon sekä mobilepay viesti hommaan. Ilmeisesti kyseessä huijari, vaikka kauppias palautteessa positiivinen vaikutelma. Harmittaa suunnattomasti pojan puolesta kun ei saa vieläkään konetta kuntoon, ja rahaa ei ole ylimääräisiä hirveesti muutenkaan. Maanantaina rikosilmoitus jos ei huomenna ole näytönohjain ilmestynyt vaikka teleporttaamalla koneeseen kiinni. Anteeksi kirjoitus virheet.

Tapaus esjokke, tein kaupat 980ti näytönohjaimesta huomenna perjantaina viikko mennyt eikä ole mitään kuulunut, tänään torstaina koittanut 3kertaa soittaa numeroon minkä antoi mobilepay maksuun. Olen myös laittanut tekstiviestiä kyseiseen numeroon sekä mobilepay viesti hommaan. Ilmeisesti kyseessä huijari, vaikka kauppias palautteessa positiivinen vaikutelma. Harmittaa suunnattomasti pojan puolesta kun ei saa vieläkään konetta kuntoon, ja rahaa ei ole ylimääräisiä hirveesti muutenkaan. Maanantaina rikosilmoitus jos ei huomenna ole näytönohjain ilmestynyt vaikka teleporttaamalla koneeseen kiinni. Anteeksi kirjoitus virheet.

Tyypillä ollut myynnissä huomattavasti arvokkaampaakin tavaraa (mm. RTX 3070) jonka ilmeisesti oikeasti myynytkin ja sitten alkaa kusettamaan jonkun taskurahoilla irtoavan vanhan näyttiksen kanssa? Kuulostaa vähän "pikavipiltä".

Onhan toi kauppiaspalaute tosiaan aika hyvän näköinen, joku muukin saattaisi ostaa kun on pelkkää positiivista palautetta, jos ei olisi käyttäjä bannattuna nyt. Jostain syystä ei yhtään negatiivista palautetta, mikä lienee syy tähän?

Tuollainen yhteiläisyyttä löytyi ilmosta, jossa joku tarjonnut mutta perunut tarjouksen, kun todennut mertsiksi, joka aikaisemminkin hillunut myyjänä.

Onhan toi kauppiaspalaute tosiaan aika hyvän näköinen, joku muukin saattaisi ostaa kun on pelkkää positiivista palautetta, jos ei olisi käyttäjä bannattuna nyt. Jostain syystä ei yhtään negatiivista palautetta, mikä lienee syy tähän?

Olisi hyvä jos kauppiaspalautteeseen pitäisi myös kirjoittaa mitä tavaraa on myyty. Positiivisia palautteita voi olla vaikka sata mutta entä jos ne on kaikki SER-kierrätyksestä tai ilmaiseksi saatua halpaa rojua jota myydään eteenpäin jotta saadaan rahoitettua alkoholismia/päivän piriannos/tms. ja sitten joku päivä saadaankin kätöseen vähän arvokkaampaa tavaraa jolla kerätä pikavippejä pitkin myyntipalstoja?

Olisi hyvä jos kauppiaspalautteeseen pitäisi myös kirjoittaa mitä tavaraa on myyty. Positiivisia palautteita voi olla vaikka sata mutta entä jos ne on kaikki SER-kierrätyksestä tai ilmaiseksi saatua halpaa rojua jota myydään eteenpäin jotta saadaan rahoitettua alkoholismia/päivän piriannos/tms. ja sitten joku päivä saadaankin kätöseen vähän arvokkaampaa tavaraa jolla kerätä pikavippejä pitkin myyntipalstoja?

Olisihan se hyvä, mutta nyt oli esimerkkinä taas tuollainen kusettava käyttäjä jolla pelkkää positiivista palautetta. Saattaisin kuvitella että joku tähänkin ketjuun viime aikoina kirjoittanut henkilö olisi saattanut negatiivista laittaa.

Olisihan se hyvä, mutta nyt oli esimerkkinä taas tuollainen kusettava käyttäjä jolla pelkkää positiivista palautetta. Saattaisin kuvitella että joku tähänkin ketjuun viime aikoina kirjoittanut henkilö olisi saattanut negatiivista laittaa.
Mitä sitä bannatuille käyttäjille enää palautetta pistämään? Jos kaupat tehty viime perjantaina ja nyt on herännyt epäily huijauksesta niin missä välissä se palaute olisi pitänyt antaa?

Tai en tiedä, ainakin minulle tuo punainen BANNED teksti on isompi hälytysmerkki kuin negatiiviset palautteet.

Mitä sitä bannatuille käyttäjille enää palautetta pistämään? Jos kaupat tehty viime perjantaina ja nyt on herännyt epäily huijauksesta niin missä välissä se palaute olisi pitänyt antaa?

Tai en tiedä, ainakin minulle tuo punainen BANNED teksti on isompi hälytysmerkki kuin negatiiviset palautteet.

Näinhän se on, mutta ei ole ensimmäinen kerta kun joku tulee kertomaan huijarista mutta ei ole itse sitä palautetta antanut, niin ajattelin taas muistuttaa asiasta.

Bannit voi olla väliaikaiset. Sitten voi jatkaa taas rötöstelyä, kun pääsee niistä.
Niitä negatiivisia palautteita voi antaa jo siitä, että postitus on viivästynyt , eikä myyjä vastaa viesteihin.

edit: tämä siis on ystävällinen kehotus laittaa huijareille nopeasti negatiivinen palaute. Tai vähintään neutraali. Niin muut tietävät varoa.
Jos palaute jää antamatta, niin ehtii vielä huijata muitakin.

Viimeksi muokattu:
Ostin esjokkelta vanhan radeon 2900 näyttiksen hiukan reilun kympin hintaan posteineen, joten melko pieni kauppa kyseessä. Paketti tuli kuitenkin hyvin perille, joten siksi annoin myös positiivisen palautteen. Kieltämättä olin hieman skeptinen suht tuoreen käyttäjän suhteen, mutta ajattelin, että tokkopa kukaan viitsisi kusettaa tuollaisella osalla ja pienellä hinnalla, joten päätin tehdä kaupat. Inhottavaa vain nyt, että se mun antama positiivinen palaute onkin toiminut vipuvartena mahdollisessa kusetuksessa.

Ostin esjokkelta vanhan radeon 2900 näyttiksen hiukan reilun kympin hintaan posteineen, joten melko pieni kauppa kyseessä. Paketti tuli kuitenkin hyvin perille, joten siksi annoin myös positiivisen palautteen. Kieltämättä olin hieman skeptinen suht tuoreen käyttäjän suhteen, mutta ajattelin, että tokkopa kukaan viitsisi kusettaa tuollaisella osalla ja pienellä hinnalla, joten päätin tehdä kaupat. Inhottavaa vain nyt, että se mun antama positiivinen palaute onkin toiminut vipuvartena mahdollisessa kusetuksessa.

Et sinä voinut tietää, että käyttäjä alkaa kusettamaan. Ei ole sinun vika tämä.

Sinun kohdallasi kaupasta jäänyt positiivinen kuva ja päätit antaa positiivisen palautteen, en näe tilaa murehtimiselle. Muutenkin palautteet ovat vapaaehtoisia.

Omalla kohdalla palautetta antaessa koitan tuoda ilmi kommenttikentässä, mikä toi positiivisen kuvan kaupasta. En näe ongelmaa saadessani neutraalin palautteen kommenttina "Hyvät kaupat".

Kannattaa laittaa tuosta rikosilmoituksesta ylläpidolle viestiä, jos et jo niin tehnyt.

On ilmottu.

Tänään otti yllättäen tekstarilla yhteyttä.
Sanoi että paketti palautunut ja ettei ole huijaus :D
Ei vastannut mun uteluihin.
Mutta seurantaa, saati tuotetta ei ole näkynyt. Annoin vielä sauman palauttaa rahat niin voisin rikosilomkin vetää pois.

Well, if that was an real accident, then it was a good lesson to check the authenticity of the goods in the future, before selling them as genuine. :psmoke:
Lukaisin muutamat viesti taaksepäin ja vaikuttaa olevan kyllä rehtiä touhua, voihan sitä todella mennä lankaan. Tällainen tuli aiemmin vastaan, joten tarkkana saa olla, niin myös myyjä kuin ostaja: Verkossa myydään tarkkoja kopioita Apple-kuulokkeista – nämä merkit paljastavat väärennöksen

Tänään jopa Mobilepay kuittasi meikän kusetusilmon. Vähän tarkennuksia kysyivät, ja kertoivat myös että ilmoittelevat omat tietonsa jos/kun Poliisi joskus yhteyttä ottaa.

Sinun kohdallasi kaupasta jäänyt positiivinen kuva ja päätit antaa positiivisen palautteen, en näe tilaa murehtimiselle. Muutenkin palautteet ovat vapaaehtoisia.

Omalla kohdalla palautetta antaessa koitan tuoda ilmi kommenttikentässä, mikä toi positiivisen kuvan kaupasta. En näe ongelmaa saadessani neutraalin palautteen kommenttina "Hyvät kaupat".
Ei se tietysti väärin ole mainita että "pikkukaupat onnistuneesti maaliin" tms., sen saa sitten seuraava ostaja miettiä kohdallaan että onko yksi tai kaksi positiivista pikkukaupoista riittävä taustatieto huomattavasti kalliimpia näyttiskauppoja varten.

On ilmottu.

Tänään otti yllättäen tekstarilla yhteyttä.
Sanoi että paketti palautunut ja ettei ole huijaus :D
Ei vastannut mun uteluihin.
Mutta seurantaa, saati tuotetta ei ole näkynyt. Annoin vielä sauman palauttaa rahat niin voisin rikosilomkin vetää pois.

Sulla näkyisi Omapostissa heti, kun sun tiedoilla luodaan pakettikoodi. Ilmeisesti sellasta ei ole näkynyt joten myöskään mitään pakettia ei ole ollut.

Sulla näkyisi Omapostissa heti, kun sun tiedoilla luodaan pakettikoodi. Ilmeisesti sellasta ei ole näkynyt joten myöskään mitään pakettia ei ole ollut.
Hieman off-topic, mutta olisiko yleisesti järkevä tapa ostajana maksaa ensiksi postimaksut ja pyytää myyjää tekemään omapostilla pakettikoodi ja lähettää se koodi viestillä lopullista maksua vastaan?

Ainakin jotkin kikkailut vaikeutuisivat.

Hieman off-topic, mutta olisiko yleisesti järkevä tapa ostajana maksaa ensiksi postimaksut ja pyytää myyjää tekemään omapostilla pakettikoodi ja lähettää se koodi viestillä lopullista maksua vastaan?

Ainakin jotkin kikkailut vaikeutuisivat.
Eihän tuossa järjestelyssä mikään estä myyjää tekemään koodin mutta jättää postittamatta tavaraa kun lopullinen maksu saatu

Eihän tuossa järjestelyssä mikään estä myyjää tekemään koodin mutta jättää postittamatta tavaraa kun lopullinen maksu saatu
Ei niin, mutta myyjä joutuisi käyttämään omaa pankkiaan maksaakseen koodin johon on liitettynä lähettäjän tiedot.

Varmistuisi myös paremmin, että tili jonne maksoit rahaa on varmemmin myös myyjän tili eikä siinä ole mitään kikkailua.

Esjokke saanut sen verran paljon siimaa hoitaa asia kuntoon että käyn tekemässä rikosilmoituksen. Txt viestiä olen laittanut ja Whatsapin kautta ja mobilepayn kautta, sekä 4kertaa koittanut soittaa. Ei minkäänlaista vastausta mihinkään=nyt loppu pelleily. Harmittaa suunnattomasti poitsun puolesta kun joutuu taas odottamaan että saan rahaa kasaan näyttiksen hommaamiseen. Jos joku tietää kyseisen kaverin irl nii voi laittaa yv:tä.

Edit: esjokke vinkuu ensiviikkoon maksuaikaa pikavipille.

Viimeksi muokattu:
Edit: esjokke vinkuu ensiviikkoon maksuaikaa pikavipille.

Ei se rikos viikossa vanhene. Ihan täysin sinun päätös, mutta jos lapselta on kusettanut näytönohjainrahat, niin ei kannata minun mielestäni antaa armoa.

Rikosilmoituksista sitten ylläpidolle tieto, tämä on käytäntö.

--

Eikö sinulla kuitenkin ole henkilön oikea nimi, nyt kun Mobilepay on uudistunut? (älä laita sitä tähän, vaan poliisille)

Ei se rikos viikossa vanhene. Ihan täysin sinun päätös, mutta jos lapselta on kusettanut näytönohjainrahat, niin ei kannata minun mielestäni antaa armoa.

Rikosilmoituksista sitten ylläpidolle tieto, tämä on käytäntö.

--

Eikö sinulla kuitenkin ole henkilön oikea nimi, nyt kun Mobilepay on uudistunut? (älä laita sitä tähän, vaan poliisille)
En ole antamassa pätkääkään siimaa kyseiselle henkilölle, ilmoituksen teen ja en vedä pois vaikka makaisi takaisin. Käsittääkseni pitäisi olla ihan oikeat tiedot yms tallessa.

Harmittaa aika huolella kun aikasemmin kaikki kaupat tämän foorumin kautta sujunut hyvin, niin nyt saa taas olla varpaillaan. Vaikka toi kauppias palaute antaa vähän suuntaa käyttäjästä, mutta ei sekään todistettavasti kaikilta pelasta.

Edit: Rikosilmoitus tehty

Viimeksi muokattu:
Nimimerkki @Meteoriitti kanssa olin tekemässä kauppoja. Nyt näyttää että BANNED eli oliko kyseinen kaveri nyt jotain kusettanut ja saanut bannit?

Nimimerkki @Meteoriitti kanssa olin tekemässä kauppoja. Nyt näyttää että BANNED eli oliko kyseinen kaveri nyt jotain kusettanut ja saanut bannit?
Mun rahat ainakin kelpas, lupasi viedä postiin paketin pikimmiten mutta yllättäen olikin saanu bannit tänne ja sulki puhelinliittymänkin kun whatsapissa keskusteltiin ennen kauppoja. Nyt ei enään ole numero käytössä. Facebookissakin kaupittelee tällä hetkelläkin tietokoneen osia.

Mun rahat ainakin kelpas, lupasi viedä postiin paketin pikimmiten mutta yllättäen olikin saanu bannit tänne ja sulki puhelinliittymänkin kun whatsapissa keskusteltiin ennen kauppoja. Nyt ei enään ole numero käytössä. Facebookissakin kaupittelee tällä hetkelläkin tietokoneen osia.
Tässä hetken tuumailtuani mietin semmosta, että olisiko mahdollista saada tänne tehtyä lista huijareiden numeroista/tilinumeroista?. Vai meneekö yksityis suojan piiriin semmoset listat?. Esiintykö millä nimellä/numerolla?, ihan vaan uteliasuuttani kysyn.

Tässä hetken tuumailtuani mietin semmosta, että olisiko mahdollista saada tänne tehtyä lista huijareiden numeroista/tilinumeroista?. Vai meneekö yksityis suojan piiriin semmoset listat?. Esiintykö millä nimellä/numerolla?, ihan vaan uteliasuuttani kysyn.
Ilmeisesti esiintyi kuitenkin ihan omalla nimellä ja se on tiedossa.

Taitaapi olla laittomia sellaiset listat

Noniin hyvä tietää.
Mulle oli myymässä prossua, emoa ja muisteja, onneksi en kerennyt ostaa…
Facebookissa kannattaa vielä yrittää laitta viestiä jos ei oo estänyt.
Itse laittaisin vielä facebookissa sukulaisille/läheisille :D
Rikosilmoo vaan menemään jos ei rahoja kuulu takaisin.

Noniin hyvä tietää.
Mulle oli myymässä prossua, emoa ja muisteja, onneksi en kerennyt ostaa…
Rikosilmoo vaan menemään jos ei rahoja kuulu takaisin.
Tekisin silti vaikka maksaisikin rahat takaisin, Vaikeuttaa kummasti tulevaisuutta kun on petos/huijausmerkintöjä rekisterissä. Se joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön=kannattaa harkita muutamaan kertaan ennen kun alkaa pikavippailua/huijauksia tekemään.

Tekisin silti vaikka maksaisikin rahat takaisin, Vaikeuttaa kummasti tulevaisuutta kun on petos/huijausmerkintöjä rekisterissä. Se joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön=kannattaa harkita muutamaan kertaan ennen kun alkaa pikavippailua/huijauksia tekemään.
Harmi homma kun aika laajasti kaupittelee tavaraa joten varmasti moneltakin kerkeää rahat viemään. Pitäis jotenkin saada kaikkien tietoon kyseisen kaverin nimi että osaisivat välttää kauppoja henkilön kanssa.

Harmi homma kun aika laajasti kaupittelee tavaraa joten varmasti moneltakin kerkeää rahat viemään. Pitäis jotenkin saada kaikkien tietoon kyseisen kaverin nimi että osaisivat välttää kauppoja henkilön kanssa.
Ittekkin astuin miinaan kauppiaspalautten takia, Pitäs vaan mahdollisimman matalalla kynnyksellä ihmisten tehdä rikosilmoituksia niin saattaisi ehkä auttaa foorumin nykyistä tilannetta.

Taitaapi olla laittomia sellaiset listat

Ei edelleenkään ole laittomia. Ne vaan vaatii extravaivaa, koska pitää olla julkinen rekisteriseloste ja käyttäjän pitää hyväksyä nämä ehdot liittyessään foorumille ja listan pitäisi olla vaan foorumilaisten nähtävissä. Lisäksi listalta pääsee pois helposti, en kerro miten, mutta se on helppoa, jos tietää. Nyt en halua auttaa huijareita, niin se keskustelu YV:nä.

Ihmisten tietojen julkaiseminen netissä voi olla laitonta, siksi se pitäisi kerätä vaan foorumin jäsenien luettavissa olevaan listaan. Ja henkilötietojen keräys vaatii erityisluvan käyttäjiltä, niin se pitäisi kysyä. Ja sitten sinulla on henkilörekisteri, johon sisältyy velvoitteita, mm. tuo julkinen rekisteriseloste.

--

Tästä listasta käydään joka vuosi keskustelu. Jännästi se aina unohtuu, mutta summa summarum on: liikaa vaivaa, ei toteudu tällä foorumilla. Lisäksi hyöty kyseenalainen.

Jos ei maksa, velka menee ulosottoon ja ulosottorekisteristä on vielä suurempaa haittaa kun rikosrekisteristä. Esim. vuokra-asunnon saaminen yksityiseltä on melkein mahdotonta, ellei valehtele - ja se on peruste hyvin laaditun vuokrasopimuksen purkamiseen ja häätöön.

Nimimerkki @SamiAvulias , viikko sitten sovittiin kaupat, ei oo pakettia tai seurantakoodia näkynyt, väitti välillä kyllä lähettäneensä muttei näy omapostissakaan.

Nimimerkki @SamiAvulias , viikko sitten sovittiin kaupat, ei oo pakettia tai seurantakoodia näkynyt, väitti välillä kyllä lähettäneensä muttei näy omapostissakaan.

Jätit jo negatiivisen palautteen - hienoa! Nyt muut osaavat varoa.

Suosittelen, että lähetät jämäkän viestin: "Jos ei koodia tule viikon loppuun mennessä, teen maanantaina rikosilmoituksen". Tai haluamasi aikaraja. Kuitenkin, selkeä kehoitus ryhdistäytyä - ja hoitaa kaupat loppun, tai käy huonosti. Ja tietenkin se rikosilmoitus tulille, jos mitään ei tapahdu. Tässä kuitenkin palautteen perusteella on kerran myöhässä lähettänyt, niin ehkä sen vielä saa sieltä.

Myös rahoja voi pyytää takaisin, mutta pistä selkeä deadline ja uhkaa rikosilmoituksella. Näin on mielestäni parasta. Ja oikeus sinulla on tehdä se rikosilmoitus vaikka heti, mutta itse kehotan uhkailemaan ensin.

Harmillisesti kirjotin jo tänne aika päivää sitten tästä @SamiAvulias käyttäjästä että kyseessä on tämä henkilö --> Myyty - Naisten Rannekello . [ @Kiertorata ]

täysin sama kaveri toisilla tunnuksilla. tehnyt tätä hommaa vuosia.

Tästähän sen huomaakin heti --> Myydään - Nintendo DS Lite + Laukku ja pelejä (Pöytyä) , Myyty - Nintendo DS + Muutama peli "Pöytyä"

täysin samat laitteet myynnissä.

Ja perskele kakun kruunaa se että sehän on toiseen ilmotukseen ottanut uudet kuvat eli omistaakin kyseiset vehkeet mutta ei niitä koskaan lähetä. ( molemmissa sama revennyt mario party )

https://bbs.io-tech.fi/attachments/02-jpg.1273788/ , https://bbs.io-tech.fi/attachments/img_20230727_083350-jpg.1142215/

@Juha Kokkonen

Viimeksi muokattu:
Harmillisesti kirjotin jo tänne aika päivää sitten tästä @SamiAvulias käyttäjästä että kyseessä on tämä henkilö --> Myyty - Naisten Rannekello . [ @Kiertorata ]

täysin sama kaveri toisilla tunnuksilla. tehnyt tätä hommaa vuosia.

Tästähän sen huomaakin heti --> Myydään - Nintendo DS Lite + Laukku ja pelejä (Pöytyä) , Myyty - Nintendo DS + Muutama peli "Pöytyä"

täysin samat laitteet myynnissä.

Ja perskele kakun kruunaa se että sehän on toiseen ilmotukseen ottanut uudet kuvat eli omistaakin kyseiset vehkeet mutta ei niitä koskaan lähetä.

En tiedä mitä ja minne tarkalleen kirjoitit, mutta aina näistä ylläpidolle ilmoitus. Vaikka niin että kirjoittaa tänne viestin ja sitten ilmoittaa sen itse ylläpidolle saatesanoin että katsotteko tämä huijarin asian. Jos näin teit tai ylläpidon tägäsit niin hyvä. Ylläpidolla ei tosiaan taida riittää aikaa seurata kaikkien keskutelujen kaikkia viestejä, noin menee yhteiseen tehtäväjonoon ja asia etenee jollain tavalla.

En tiedä mitä ja minne tarkalleen kirjoitit, mutta aina näistä ylläpidolle ilmoitus. Vaikka niin että kirjoittaa tänne viestin ja sitten ilmoittaa sen itse ylläpidolle saatesanoin että katsotteko tämä huijarin asian. Jos näin teit tai ylläpidon tägäsit niin hyvä. Ylläpidolla ei tosiaan taida riittää aikaa seurata kaikkien keskutelujen kaikkia viestejä, noin menee yhteiseen tehtäväjonoon ja asia etenee jollain tavalla.
Tottahan toki ylläpidolle ilmotin tästä ketjusta löytyy viestit kyllä :tup:

Taisi vaan kaatua asia siihen että itsellä oli 100% tietoa mutta tätä kyseistä tietoa ei lain puitteissa saa jakaa.

Mutta joka tapauksessa tuosta aikasemmasta postauksesta näkee että täysin sama henkilö ja kohtuu siima häntä että tosiaan omistaakin kyseiset laitteet mutta niitä ei tule koskaan lähettämään.

Taisi vaan kaatua asia siihen että itsellä oli 100% tietoa mutta tätä kyseistä tietoa ei lain puitteissa saa jakaa.
Tuo laittomuus koskee julkista yksityistietojen huutelua. "Henkilö ABC jonka henkilötunnus on sejase ja osoite Koijarinkuja 1 ja puhelinnumero tididiidii" iskettynä tähän ketjuun on aika laitonta, "käyttäjä X on vanhan huijauksista bännätyn käyttäjän Y altteri, todisteina julkiset postaukset nämä ja nämä" ei ole sitä henkilörekisteriä nähnytkään.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 227
Jäsenet
78 620
Uusin jäsen
J.R

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom