Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Tämän viestiketjun otsikossa on myös tuo jälkimmäinen osa "...ja huonot kauppakokemukset", eli ei täällä ainoastaan epärehellisiä kauppakumppaneita paljasteta vaan ilmoitetaan myös huonoista kauppakokemuksista. Ja käsittääkseni tuossa ei tuo paketointi ollut se pääasiallinen ongelmva vaan kommunikaation surkeus sen jälkeen kun asiasta on kysytty.

EDIT: kiinnostaisi tietää mitä palvelua käyttäen emolevy oli lähetetty jos pelkässä ESD-pussissa oli toimitettu? Esimerkiksi postihan ei tietääkseni kuljeta ellei ole vähitään jonkinlaiseen pahvilaatikkoon pakattu.
Kyllä.

Riski siitä, että emolevy olisi tullut murtuneena, kahdessa osassa tai cpu-pinnit vääntyneenä, olisiko tämäkin ollut
"ostajan vika" ja negatiivinen palaute?
Yritin keskustella myyjän kanssa asiasta, että tämä ei ole hyvä tapa toimia.
Myyjä ei reagoinut viesteihin mitenkään.
Vasta kun laitoin neutraalin palautteen, jossa kerroin lähinnä syyn miksi neutraali, niin hän laittaa minulle negatiivisen kostopalautteen.

Ei "kevyt paketointi" voi tarkoittaa sitä, että tietokonekomponentteja
lähetetään pelkässä esd-pussissa, ilman pehmusteita tai pakkaamista laatikkoon.

Paketti saapui MH automaattiin. Testattuani ja asennettuani emolevyn, totesin sen olevan ehjä käyttöä varten. Tämä oli sentään positiivista.
Annoin neutraalin tuosta huonosta ja erittäin riskialttiista pakkaamisesta sekä viesteihin vastaamattomuudesta.
 
Ei "kevyt paketointi" voi tarkoittaa sitä, että tietokonekomponentteja
lähetetään pelkässä esd-pussissa, ilman pehmusteita tai pakkaamista laatikkoon
Tuon voisi jo melkein luokitella pakkaamattomaksi omasta mielestäni, jos ei tosiaan yhtään mitään muuta kuin esd-pussia käytetty siihen. Ihme kyllä että on ehjä.
 
Olisiko kannattanut maksaa varmuuden vuoksi 2€ enemmän paketoinnista? Nyt laitat saituutesi myyjän piikkiin.
Emolevy mahtuu varsin mainiosti laatikkoon myös 6,90€ maksavassa paketissa. Ei ole mitään syytä olettaa että "kevyt paketointi" tarjoittaa paljaana lähettämistä. Ja tosiaan kyllä neutraalin palautteen voi jättää jos on paketoitu noin surkeasti JA lisäksi ei edes vastaa viesteihin kun yritetään neuvoa jatkon varalle paketoinnista.

Ja tosiaan kyse ei edes ole siitä että "laittaa saituuden myyjän piikkiin" vaan siitä että myyjä jätti selkeästi kostopalautteen.

Miksi kusettavalleROTALLE on niin tärkeää puolustella kostopalautetta?
 
Melko lynkkaukselle jälleen kuulostaa palaute. Ostaja itse haluaa halvimman paketoinnin ja valittaa, kun se ei ollut mieleinen. Kaikki muu ilmeisesti sujui hyvin ja tuotekin ehjä. Mutta alkanut sitten valittamaan karvapeikolle tuotteen saatuaan (miten törkeästi, sitä ei kukaan muu VIELÄ tiedä).
Luepa se alkuperäinen viesti uudestaan. Ostaja ei valita vain huonosta pakkauksesta vaan pyytää asiattoman kostopalautteen poistamista. Ja sinusta hän toimii tuossa jotenkin väärin vai?

Ostaja ei edes jättänyt negatiivista palautetta, eikä kyse ollut vain huonosta pakkauksesta vaan siitä että myyjä lakkasi kommunikoimasta kun jatkoa varten yritetään neuvoa.

Onko tässä puolustelulinjassa se kyseessä että itse haluaisit jatkossa lähettää tavaraa pelkässä pussissa ja että sitten olisi tekosyy sille kun "mitäs et tilannut tuota 2€ kalliimpaa lähetystä joka olisi ollut aivan ylimitoitettu ostetulle tavaralle"?

Edelleenkin, 6,90€ maksavaan pakettiin mahtuu emolevylle varsin mainiosti laatikkoa ja pehmusteitakin halutessaan ( Matkahuollolla 10 x 40 x 55 cm ). 8,90€ maksava paketti on aivan ylimitoitettu tuollaiseen ( Matkahuollolla 20 x 40 x 55 cm ). Näinollen tuo halvempi paketointimuoto ei ole kelvollinen tekosyy siihen ettei olisi mahtunut paketin mittoihin paremmin pakattuna tms. Olisi aivan järjetöntä olettaa että täällä foorumilla pitäisi jokaisen kaupan kohdalla jossa vaihtoehtona kaksi erikokoista pakettia että tarkoittaako se halvempi paketti sitä että tavara lähetetään paljaaltaan ilman laatikkoa jos mittoihin voi hyvin olettaa laatikon mahtuvan. Ja vielä järjettömämpää olisi että jos tavara on tuolla tavalla paljaaltaan lähetetty, niin ei saisi neuvoa jatkossa lähettämään laatikossa.
 
Viimeksi muokattu:
Joten ei se välttämättä ole negatiivinen kostopalaute vaan voi olla asiallinen, kun ostaja ehjän tuotteen saatuaan alkaa tilittämään ties mitä ja miten paljon.
Selkeästi on kostopalaute kun palautteessa itsessään sanotaan että se on jätetty vastauksena neutraaliin palautteeseen (huomaa että palautteessa ei sanallakaan mainita asiattomia viestejä tai valitusta paketoinnista):
Osti emolevyn halusi kahden vaihtoehdon välillä kevyen paketoinnin hyvin paketoinnin sijaan ja nyt antoi neutraalin siitä. En voi suositella kyseistä henkilöä kauppakumppaniksi. P*ska maku jäi
Ja sinä tietäisit tämän jos lukisit näitä viestejä sen sijaan että yrittäisit puolustella huonoa foorumikäytöstä.
 
Kiitos. Sieltähän se tuli palaute eli erittäin asiallinen ja juuri sellainen, minkä käsityksen sainkin " Osti emolevyn halusi kahden vaihtoehdon välillä kevyen paketoinnin hyvin paketoinnin sijaan ja nyt antoi neutraalin siitä. En voi suositella kyseistä henkilöä kauppakumppaniksi. P*ska maku jäi"

Ei toi ole kostonega vaan myyjän kokemus, kun ties miten paljon alkanut tilittämään ostaja paketoinnista, neuvomaan jne. ehjän tuotteen saatuaan.

Kunhan osallistun keskusteluun sivusta seuraajana ja oman mielipiteeni tuon tänne, enkä lynkkaa myyjää ostajan saituuden vuoksi.,

Tämä on kyllä jo aivan selvää trollausta sinulta. Myyjän jättämässä palautteessa sanotaan selkeästi että se on jätetty vastauksena ostajan neutraaliin palautteeseen ( eli nimenomaan "kostonega" ) eikä sanaakaan siitä että ostaja olisi "alkanut tilittämään paketoinnista". Ja nyt sinä asiasta täysin sivullisena päättelet että palaute on asiallinen ja että ilmeisesti myyjä on valehtelija koska hän sanoo huonon maun jääneen neutraalista palautteesta mutta oikeasti tarkoittaakin että tuo huono maku jäi "tilityksestä" yksityisviesteissä tms.

Hienoa trollausta @kusettavaROTTA mutta eiköhän ole aika jo lopettaa se.
 
Lynkkausporukka kasassa ja heti huudetaan rottailevaksi trolliksi, kun muodostan oman mielipiteeni asiasta, enkä hyökkää joukolla jonkun käyttäjän kimppuun, kuten nyt jokainen muu tekee.
Sinä olet se ainoa joka hyökkää tässä ostajan kimppuun ja yrittää lynkata hänet koska mielestäsi ostaja ei saa jättää neutraalia palautetta siitä että myyjä ei vastaa viesteihin kun hän neuvoi miten pakata jatkossa, mutta myyjä saa jättää kostopalautteen viestittelemättömyytensä päätteeksi ja se on OK?
 
Ei halvImman vaan halvEmman. Näitä komponentteja lähetellessä huonoimman ja halvimmankin pitää tosin olla riittävän hyvä.
Tai ainakin että jos kyse on jostain ihan pussilähetyksestä niin mainita se erikseen koska tuollaista ei voi alkaa olettamaan tai tästä tulee hyvin nopeasti huijareiden paratiisi.
 
Tai ainakin että jos kyse on jostain ihan pussilähetyksestä niin mainita se erikseen koska tuollaista ei voi alkaa olettamaan tai tästä tulee hyvin nopeasti huijareiden paratiisi.
Jep, just näin. Jos ostaja ihan erikseen mainitsee, että paketoi miten lystäät kunhan on halpa, niin sitten kelpaa tuommoinenkin. Muuten ei missään nimessä.
 
Tuon voisi jo melkein luokitella pakkaamattomaksi omasta mielestäni, jos ei tosiaan yhtään mitään muuta kuin esd-pussia käytetty siihen. Ihme kyllä että on ehjä.
Kuva paketoinnista:
17201250.jpg

Ei halvImman vaan halvEmman. Näitä komponentteja lähetellessä huonoimman ja halvimmankin pitää tosin olla riittävän hyvä.
Juurikin näin.

Myyjä teki koston, joka ei mielestäni ole hyvien tapojen mukaista tai sallittua.
Kauppiaspalautteet ovat mielestäni tärkeässä asemassa ja omalta osaltani olen pyrkinyt hoitamaan kaupat mallikkaasti niin myyjänä kuin ostajanakin.
Viesteihin vastaaminen sekä asiallinen ja ystävällinen käytös kaikkien osalta tekevät hyvän foorumin.

Yp voi tarkistaa yv-osiosta tarvittaessa.
 
Matkahuolto ainakin oman kokemukseni mukaan käsittelee lähetyksiä vähän hellävaraisemmin kuin posti. Ja kun ne hyväksyvät nuo lähetykset pusseissa yleensä toimitettavaksi niin se on ihan ymmärrettävääkin että eivät heittele niitä samoin kuin laatikoita tai kasaa niiden päälle muita painavia tavaroita. Ja siksi itse en ole nyt aivan ihmeissäni että emolevy on tullut ehjänä perille.

Tämä sanottuna pitäisi silti kyllä tuollaisesta pussilähetyksestä mainita etukäteen niin että ostajakin tietää nuo riskit. Ja että on täysin asiallista jälkikäteen neuvoa myyjää että jatkossa lähettäisi tavarat laatikoihin pakattuna vaikka tällä kerralla tavara tulikin ehjänä perille.
 
Kuva paketoinnista:
17201250.jpg


Juurikin näin.

Myyjä teki koston, joka ei mielestäni ole hyvien tapojen mukaista tai sallittua.
Kauppiaspalautteet ovat mielestäni tärkeässä asemassa ja omalta osaltani olen pyrkinyt hoitamaan kaupat mallikkaasti niin myyjänä kuin ostajanakin.
Viesteihin vastaaminen sekä asiallinen ja ystävällinen käytös kaikkien osalta tekevät hyvän foorumin.

Yp voi tarkistaa yv-osiosta tarvittaessa.

Mielestäni täysin oikeutettu neutraali palaute tuosta. Ottaen huomioon että hyvin pienellä vaivalla (vastaamalla viestiin luokkaa "olen pahoillani, ymmärrän että tein virheen ja seuraavalla kerralla pakkaan tuotteen paremmin. En ole ennen käynyt kauppaa emosta eikä ollut alkuperäistä laatikkoa tallessa" tjsp.) olisi tältäkin episodilta vältytty.
 
Myyjä laittoi palautteen, joka nyt tässä kaikessa turhassa lynkkaus mielialassa vaikuttaa aivan asialliselle. Tiedä sitä, kuinka paljon olet alkanut "neuvomaan" myyjää paketoinnissa, saatuasi ehjän tuotteen kotia. Uskon täysin sen palautteen, että ei toiste halua kanssasi kauppaa käydä ja varoittaa muita.
Jos pakkaa tuotteen päin helvettiä ja siitä saa palautetta, ei sillä ole "lynkkaus mielialan" kanssa mitään tekemistä. Trollaisit muualla.
 
Jos pakkaa tuotteen päin helvettiä ja siitä saa palautetta, ei sillä ole "lynkkaus mielialan" kanssa mitään tekemistä. Trollaisit muualla.
Ja varsinkin siis jos pakkaa huonosti (siitä etukäteen edes mainitsematta) ja lisäksi jättää vielä vastaamatta asiallisiin viesteihin joissa neuvotaan jatkoa varten parempaa pakkaustapaa. Huono kommunikaatio on ehdottomasti syy vähintään neutraaliin palautteeseen. Niin kuin Taneli tuossa aiemmin sanoikin niin tältä olisi helposti vältytty jos ostaja osaisi ihan peruskommukaatiotaidot ja olisi sanonut edes jotain.
 
Myyjä laittoi palautteen, joka nyt tässä kaikessa turhassa lynkkaus mielialassa vaikuttaa aivan asialliselle. Tiedä sitä, kuinka paljon olet alkanut "neuvomaan" myyjää paketoinnissa, saatuasi ehjän tuotteen kotia. Uskon täysin sen palautteen, että ei toiste halua kanssasi kauppaa käydä ja varoittaa muita.
Onko täällä yleisesti ihmisillä niin suuri ego, että itsetunto ei kestä ”neuvomista”/palautteen vastaanottamista ja selkeiden virheiden myöntämistä? Ja en edelleenkään ymmärrä, miten negatiivinen palaute ostajalle on oikeutettu. Mitä ostaja on tässä tehnyt, jotta ansaitsee negatiivisen palautteen ja myyjä ”vain” neutraalin?
 
Kuva paketoinnista:
17201250.jpg


Juurikin näin.

Myyjä teki koston, joka ei mielestäni ole hyvien tapojen mukaista tai sallittua.
Kauppiaspalautteet ovat mielestäni tärkeässä asemassa ja omalta osaltani olen pyrkinyt hoitamaan kaupat mallikkaasti niin myyjänä kuin ostajanakin.
Viesteihin vastaaminen sekä asiallinen ja ystävällinen käytös kaikkien osalta tekevät hyvän foorumin.

Yp voi tarkistaa yv-osiosta tarvittaessa.
Kyllä tuosta negatiivinenkin palaute olisi ihan perusteltua, kun käytännössä suojapaketointia ei ole ollenkaan.
 
Kyllä tuosta negatiivinenkin palaute olisi ihan perusteltua, kun käytännössä suojapaketointia ei ole ollenkaan.
Luulen että tuossa on annettu asian mennä neutraalilla palautteella koska tavara tuli kuitenkin ehjänä perille. Eli ostaja on ollut ystävällinen jopa palautetta jättäessään. Ja siksi onkin ihmeellistä että joku täällä puolustelee myyjän kostopalautetta ja moittii ostajan jättämään ystävällistä neutraalia joka olisi ihan yhtä hyvin voinut olla negatiivinenkin. SMH my head.
 
Ostaja saanut ehjän tuotteen sovitusti. Alkaa tilittämään myyjälle paketoinnista ja ties millä tavalla sekä miten monella viestillä. Miksi pitäisi vastata kun ehjä tuote ajallaan tuli ostajalle? Kyllä siitä voi pa*ka maku jäädä suuhun, jos tällaista itkua tulee kaupoista ja oikeutettu on antamaan oma mielipiteensä palautteena, vaikka negana.

Trollausta? Ei ole. Keskusteluun osallistumista.
Mistä olet päätellyt tämän "tilittämisen" ja "itkun" monella viestillä? Kyllä tuo trollaukselta haisee ilman mitään perusteluita syytellä tuollaisesta.

Ja kyllä pitää löytyä sitä niinsanottua "selkärankaa" edes jotain vastaamaan. En itse ainakaan odottaisi neutraalia parempaa palautetta jos vain lakkaisin vastaamasta viesteihin. Ehkä siellä rottakoulussa opetetaan että kun menee piiloon niin ansaitsee kiitosta ennemmin kuin asiallisesta vastauksesta?

Ja edelleenkin, myyjä itse sanoo sen maun jääneen neutraalista palautteesta, ei mistään viesteistä. Sanotko että myyjä on myös valehtelija sen lisäksi että hän ei osaa kommunikoida vai oletatko että hän huvikseen kirjoitti omaan palautteeseensa selkeästi että se on annettu vastauksena neutraaliin palautteeseen vaikka sinun mukaasi niin ei olekaan?
 
Viimeksi muokattu:
"Osti emolevyn halusi kahden vaihtoehdon välillä kevyen paketoinnin hyvin paketoinnin sijaan ja nyt antoi neutraalin siitä. En voi suositella kyseistä henkilöä kauppakumppaniksi. P*ska maku jäi"
Jos toi on kerta oikea palaute, niin lue uudelleen monta kertaa ja sen jälkeen oma viestisi.
Ja ostaja kertonut ottaneensa myyjään yhteyttä ja neuvoneensa sekä ties mitä haukkunut privana. Mutta myyjän pitäisi vastata kaikkeen, vaikka kaupat menneet loppuun saakka oikein ja ehjä tuote toisella käytössä jo?

Parit hyvät kaupat täällä tehneenä, mutta torin kautta tuntuu asiat hoituvan aina paremmin ja asiallisemmin.
Niin, tuossa nimenomaan myyjä toteaa, että "ei voi suositella kyseistä henkilöä kauppakumppaniksi, koska antoi neuraatlin palautteen paketoinnista".

Vain ja ainoastaan kostopalaute.
 
"Osti emolevyn halusi kahden vaihtoehdon välillä kevyen paketoinnin hyvin paketoinnin sijaan ja nyt antoi neutraalin siitä. En voi suositella kyseistä henkilöä kauppakumppaniksi. P*ska maku jäi"
Jos toi on kerta oikea palaute, niin lue uudelleen monta kertaa ja sen jälkeen oma viestisi.
Ja ostaja kertonut ottaneensa myyjään yhteyttä ja neuvoneensa sekä ties mitä haukkunut privana. Mutta myyjän pitäisi vastata kaikkeen, vaikka kaupat menneet loppuun saakka oikein ja ehjä tuote toisella käytössä jo?
".... ja nyt antoi neutraalin siitä"

Syy palautteeseen on myyjän omien sanojen mukaan vastapuolen antama neutraali palaute (eli nimenomaan kostonega). Mistään muusta syystä tuossa ei mainita. Ei mitään mainintaa "haukkumisesta", "tilityksestä", useista viesteistä tms. joita sinä tässä väität tapahtuneen.

Voitko laittaa jonkun lainauksen tästä "haukkumisesta" tai "tilityksestä" johon olet nyt monesti viitannut? Luulisi jotain todisteita löytyvän jos et ole trollaamassa tai lynkkaamassa niin kuin itse väitit.
 
Parit hyvät kaupat täällä tehneenä, mutta torin kautta tuntuu asiat hoituvan aina paremmin ja asiallisemmin.
Torissa pyörii paljon huijareita jotka käyttävät hyväkseen sitä että kyseistä kauppapaikkaa ei moderoida muuten kuin räikeiden rikosten suhteen ja sittenkin vain niin että tekevät yhteistyötä poliisin kanssa.

Siellä varmasti tuollainen pussilähettely vedoten tekosyynä halvempaan lähetysvaihtoehtoon menisi läpi ja voisi jättää vain vastaamatta asiallisiin viesteihinkin sen jälkeen ilman mitään jälkiseuraamuksia. Itse ainakin olen kiitollinen nimenomaan siitä että tämä foorumi ei ole tuollainen huijareiden paratiisi jossa jos jonkinlaiset tekosyyt kelpaavat kunhan välttää rikosilmoitukset, tai vaikka ei välttäisikään kunhan voidaan todeta ulosotossa varattomaksi.

EDIT: Ja en väitä että torissa ei voisi kauppaa käydä onnistuneesti mutta huomattavasti varovaisempi siellä kannattaa yleensä olla ja kysellä ja testata kaikki mahdollinen ennen kauppoja ettei vain löytyisi jotain tekosyitä sille jos kaikki ei sitten ollutkaan niin kuin voi hyvällä omatunnolla olettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Huomaa pisteet ja pilkut palautteessa ja lopeta omien keksiminen, että neutraalin palautteen perusteella jäänyt pask* maku.

"pyysin myyjältä kommenttia tähän,
vielä toisella viestillä muistuttaen. Myyjä ei kommentoinut asiaa mitenkään, oli kuitenkin foorumilla käynyt useasti.
Odotin vastausta toista viikkoa. "

Ostaja saanut ehjän emon ajallaan, joten miksi pitäisi sen viestiin sekä viestein muistutukseen vastata? Ehjän emon sai, eikä ollut perumassa kauppoja, joten miksi pitäisi alkaa "kirjekumppaniksi" kauppojen jälkeen?
Voisitko vastata esittämiini kysymyksiin jos kerran et ole trollaamassa vaan osallistumassa keskusteluun?

Missä tuossa kostopalautteessa on maininta mistään muusta syystä sille kuin tuo neutraali palaute?

Ja missä on todisteesi "tilityksestä" ja "haukkumisesta" ties kuinka monessa viestissä (joista siis ei mainintaakaan kostopalautteessa)?
 
Nyt meni jo aika sairaaksi teksti. Ostaja sai sen mistä maksoi, mutta ei ollut tyytyväinen ja alkoi myyjälle jotakin viestejä laittaa. Myyjä myi mitä lupasi, sekä hoiti kaupat loppuun, joten mitään väärää myyjä ei ole tehnyt. Ei ilmeisesti ole vain tykännyt ostajan viesteistä ja sille jäänyt *aska maku ostajasta.

Ja tästä seurannyt lynkkaus joukkojen muodostuminen MINUA kohtaan, kun ymmärrän miksi myyjälle jäänyt p*ska maku suuhun.

ppe lue aikaisempia viestejä. Kun olen jo asiaan vastannut toiselle, en ala erikseen uudelleen sinulle siitä vastaamaan.
Ei kukaan kai sinua estä menemästä sinne toriin tai pakota täällä trollailemaan? Minä kerroin vain havaitsemani erot näiden kahden kauppapaikan välillä ja syyn siihen miksi suosin tätä silloin kun voi. Ja torissakin kauppaa tekevänä monesti kysyn löytyykö techbbs-tunnukset että voisi nähdä mahdolliset kauppapalautteet.
 
Myyjä myi mitä lupasi, sekä hoiti kaupat loppuun, joten mitään väärää myyjä ei ole tehnyt.
Itse kaupassa myyjä ei mitään väärää sinällään tehnytkään.

Siinä myyjä puolestaan teki väärin, että antoi negatiivisen kostopalautteen, kun sai palautetta heikosta paketoinnista. Ymmärrä nyt jo :facepalm:
 
  • Tykkää
Reactions: ppe
@ppe olen jo vastannut. Joten rauhoitu näiden viestien kirjoittamisen suhteen ja yritä välillä lukea aiemmat vastaukset.
Olen lukenut jokaisen vastauksesi ja en ole nähnyt yhtään perustelua sille mistä päättelet että ostaja olisi tehnyt mitään sellaista josta olet häntä nyt toistuvasti syytellyt. Voisitko laittaa lainauksen omasta viestistäsi jossa olet tähän vastannut? (Eli siis missä todisteet "tilityksestä", "haukkumisesta" ja "ties miten monesta viestistä ja millä tavalla"?)

Ja voitko laittaa lainauksen siihen missä vastaat että mikä syy mielestäsi on kostonegassa on annettu muuten kuin jätetty neutraali palaute?
 
Olen lukenut jokaisen vastauksesi ja en ole nähnyt yhtään perustelua sille mistä päättelet että ostaja olisi tehnyt mitään sellaista josta olet häntä nyt toistuvasti syytellyt. Voisitko laittaa lainauksen omasta viestistäsi jossa olet tähän vastannut? (Eli siis missä todisteet "tilityksestä", "haukkumisesta" ja "ties miten monesta viestistä ja millä tavalla"?)

Ja voitko laittaa lainauksen siihen missä vastaat että mikä syy mielestäsi on kostonegassa on annettu muuten kuin jätetty neutraali palaute?

Josko tämä vänkäys @kusettavaROTTA kanssa tältä erää riittäisi, eikä paskota tätä keskustelua enempää. Kiitos.
 
Josko tämä vänkäys @kusettavaROTTA kanssa tältä erää riittäisi, eikä paskota tätä keskustelua enempää. Kiitos.
Kiitos. Itse olen ollut samaa mieltä jo pidemmän aikaa kun ei yksinkertaisiin kysymyksiin pystynyt vastaamaan mutta puolusteli kuitenkin ilmiselvää kostonegaa viestistä toiseen. Yritin vain auttaa näkemään tuon ilmiselvyyden.

Mutta tosiaan minun puolestani en syötä enää trollia tässä aiheessa.
 
Viimeksi muokattu:
@mertsi rapiat 3vk ollut 50€ pikavippi sulla jo, jotta laitteletko viimeistään sunnuntaina takaisin päin ettei tartte vaivautua tekemään tutkintapyyntöä tollasesta summasta?

Ymmärtäähän sen toki, että emo voi hajota irroittaessa, mutta siihen ettei euroja saa takaisinpäin ostajalle vähän nopeammin tai kommunikointiin menee useampi viikko on vähän heikkoa.

e: Ja rikosilmoitus käyty jättämässä kun ei näytä muuten onnistuvan.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on valitettavasti myös hieman edellisen viestin tapainen pikavippi-tapaus täällä käyttäjän @fffeijjo kanssa. Linkin rattiteline maksettu yli kolme viikkoa sitten, eikä se ole päätynyt postiin kolmesta eri tekstiviestillä tulleesta lupauksesta huolimatta. Ilmoitin tekeväni asiasta viime perjantain 19.5 jälkeen rikosilmoituksen, mutta sekään ei herraa motivoitunut kipittämään postiin saakka. Perinteisesti maksulla tuntui olevan kiire minuuttiaikataululla, mutta postituksella ei niinkään.

Näin ollen rikosilmoitus on nyt tehty asiasta ja sillä työllistetty täysin turhan asian takia virkavaltaa, mutta toivottavasti asia selviää tai henkilöä rangaistaan sen myötä. Onneksi tämä oli vasta ensimmäinen itselle sattunut huijaustapaus täällä tai MuroBBS:n aikana, mutta epärehellisyys ja luottamuksen pettäminen harmittaa silti pienestä summasta huolimatta.

Kauppiaspalaute valittaa jostain syystä jatkuvasti palvelinvirhettä, eikä negatiivisen palautteen jättäminen onnistu ainakaan toistaiseksi.
 
Minulla on valitettavasti myös hieman edellisen viestin tapainen pikavippi-tapaus täällä käyttäjän @fffeijjo kanssa. Linkin rattiteline maksettu yli kolme viikkoa sitten, eikä se ole päätynyt postiin kolmesta eri tekstiviestillä tulleesta lupauksesta huolimatta. Ilmoitin tekeväni asiasta viime perjantain 19.5 jälkeen rikosilmoituksen, mutta sekään ei herraa motivoitunut kipittämään postiin saakka. Perinteisesti maksulla tuntui olevan kiire minuuttiaikataululla, mutta postituksella ei niinkään.

Näin ollen rikosilmoitus on nyt tehty asiasta ja sillä työllistetty täysin turhan asian takia virkavaltaa, mutta toivottavasti asia selviää tai henkilöä rangaistaan sen myötä. Onneksi tämä oli vasta ensimmäinen itselle sattunut huijaustapaus täällä tai MuroBBS:n aikana, mutta epärehellisyys ja luottamuksen pettäminen harmittaa silti pienestä summasta huolimatta.

Kauppiaspalaute valittaa jostain syystä jatkuvasti palvelinvirhettä, eikä negatiivisen palautteen jättäminen onnistu ainakaan toistaiseksi.
Silti myyjän kauppiaspalaute huutaa positiivisia palautteita?
 
Mut joo asiaan, on fffeijolla näköjään parikin tapausta mistä ois negatiivinen palaute ihan aiheellinen.

 
Jahas, näyttäisi siltä että @taippoh on tehnyt oharit tässä kaupassa: Myyty - Sony FDR-AX700 4K HDR -videokamera, Lappeenranta
Maksoin tiistaina, torstai aamulla hän vielä vahvisti että rahat näkyvät ja lupasi viedä postiin työn jälkeen. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. YVhin ei vastausta. Numeroa en huomannut pyytää, koska tunnus ja ilmoitus näyttivät luotettavilta. OmaPosti jopa näyttää että lähetys on luotu mutta ei koskaan viety sinne.

Onko mahdollista pyytää että joku admin vielä lähettää sille muistutuksen, vai onko sitten rikosilmoitus ainoa next step? Koko kaupan keskustelu löytyy YV-ketjussa, oletan että admin pystyy lukemaan.
 
Jahas, näyttäisi siltä että @taippoh on tehnyt oharit tässä kaupassa: Myyty - Sony FDR-AX700 4K HDR -videokamera, Lappeenranta
Maksoin tiistaina, torstai aamulla hän vielä vahvisti että rahat näkyvät ja lupasi viedä postiin työn jälkeen. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. YVhin ei vastausta. Numeroa en huomannut pyytää, koska tunnus ja ilmoitus näyttivät luotettavilta. OmaPosti jopa näyttää että lähetys on luotu mutta ei koskaan viety sinne.

Onko mahdollista pyytää että joku admin vielä lähettää sille muistutuksen, vai onko sitten rikosilmoitus ainoa next step? Koko kaupan keskustelu löytyy YV-ketjussa, oletan että admin pystyy lukemaan.
Kyllä hänen ite pitäs vastata jos on vastatakseen. Anna muutama päivä, ja jos ei edelleenkään keskusteluyhteyttä ni päivitys tilanteesta tänne & negatiivinen palaute. Rikosilmotusta sitten riittävän ajan kuluttua, eli oliko se nyt kaksi viikkoa mitä täällä on keskusteltu (jos joku muistaa tarkemmin niin korjatkoon)?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 269
Viestejä
4 897 493
Jäsenet
78 961
Uusin jäsen
Korppiqt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom