Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Ja taas yks selitys lisää. Yleensä se millä selviää muuttuu käytännöksi ja en usko paskan vertaa sun oppineen mitään, kun pääset taas tälläsellä tästä. Ei muuta ku munat käteen ja töihin. Kysymys oli selkeä, miten sinua saa sanktioida, jos tälläinen jatkuu. Banaania seuraavasta?
Jos et mitään enää ko. käyttäjältä osta, jatko ei kuulu sinulle enää mitenkään, se on ylläpidon / muiden asianosaisten juttu.

Ongelmana oli jatkuvuus. Toivottavasti ylläpito hoitaa homman.
Just näin. os rikotaan foorumin sääntöjä = ylläpito sanktioi, jos rikotaan lakia = virkavalta sanktioi.
Kummankin tapauksen toteutumiseksi toki vaaditaan asianmukaiset raportoinnit tapahtuneesta, itsekseen ei tapahdu mitään.

Mutta suomessa ollaan syyttömiä kunnes toisin on todistettu. Eli vaikka isantulla on menneisyyttä noiden perseelleen menneiden tapausten kanssa, mikään ei silti todista, etteikö viimeinkin oltaisi otettu opiksi.

Itsekin olen parit oharit kokenut kyseisen käyttäjän kanssa. Ylläpito voisi ottaa vähän tiukempaa linjaa näissä tapauksissa, kun ei selkeästi kiinnosta tehdä kauppaa foorumin sääntöjen mukaan. 45 palautetta joista 14 negatiivisia ja pääosin samasta syystä eli myyjä lopettaa yhteydenpidon sen jälkeen kun kaupat on jo sovittu.

Pahoittelen tapahtunutta ja rahat on palautettu tämä ei toistu.
Ylläpidon puolesta vielä asiaan sellainen huomio, että siellä näyttää olevan kauppiaspalautteissa nyt niin monta negatiivista, että yhtään lisää ei sitten olisi enää varaa tulla, jos haluaa kaupankäyntiä vielä foorumilla jatkaa.

Itsekin olen parit oharit kokenut kyseisen käyttäjän kanssa. Ylläpito voisi ottaa vähän tiukempaa linjaa näissä tapauksissa, kun ei selkeästi kiinnosta tehdä kauppaa foorumin sääntöjen mukaan. 45 palautetta joista 14 negatiivisia ja pääosin samasta syystä eli myyjä lopettaa yhteydenpidon sen jälkeen kun kaupat on jo sovittu.

Täysin samaa mieltä tästä. Ei ole tästä käyttäjästä kyse, mutta ehkä pari vuotta sitten oli huono kauppakokemus erään käyttäjän kanssa. Sovittiin että tulee sunnuntaina hakemaan tavarat, sovittuna aikana ei mitään kuulunut eikä näkynyt. Kyselin että mikä homma, vastaus taisi olla jotain että unohtui. Kauppiaspalautteen perusteella näytti olevan sellainen hupihuutaja ja muilla myyjillä samoja kokemuksia. Ylläpito sitten vähän myöhemmin bannasi käyttäjän ja ihan aiheesta.

Yleisemmin kaupantekoon liittyen, ymmärrän ihan hyvin että käyttäjillä voi olla erilainen käsitys siitä mitä "maksan nopeasti" tai "lähetän nopeasti" tarkoittaa. Se voi olla ihan oikeasti heti tai (lähettäessä) parin päivän päästä kun tulee Postissa käytyä kauppareissulla, mutta tuollainen jatkuva ohareiden tekeminen ei ole mitenkään hyväksyttävää. Jos jostain tuotteesta tarjoat hinnan niin sitten ostat sen, etkä jää kyttäämään että saisiko ehkä jostain muulta halvemmalla.

Ei kauppaa kannata käyttäjän @Juuhnii578 kanssa. Sovittiin kaupat 512gb ssd:stä hintaan 35e posteineen ja sanoi vievänsä postiin, kunhan rahat näkyvät tilillä. 9.12 sanoi vievänsä huomenna postiin, mutta herrasta ei sen jälkeen ole kuulunut. Paikalla käynyt viimeksi tiistaina 20.12, mutta viesteihin ei vastannut. Kauppiaspalautteissa kuitenkin positiivinen palaute toiselta, jonka kanssa olen kauppaa käynyt aiemmin.

Näyttökuva 2022-12-22 150658.png

Kannattaa tässä joulun alla olla perinteisesti ei-noutokauppojen kanssa mielummin liian varovainen jos joku haiskahtaa liian hyvältä ollaakseen totta niin se todennäköisesti ei ole.

Yleisemmin kaupantekoon liittyen, ymmärrän ihan hyvin että käyttäjillä voi olla erilainen käsitys siitä mitä "maksan nopeasti" tai "lähetän nopeasti" tarkoittaa. Se voi olla ihan oikeasti heti tai (lähettäessä) parin päivän päästä kun tulee Postissa käytyä kauppareissulla, mutta tuollainen jatkuva ohareiden tekeminen ei ole mitenkään hyväksyttävää. Jos jostain tuotteesta tarjoat hinnan niin sitten ostat sen, etkä jää kyttäämään että saisiko ehkä jostain muulta halvemmalla.

Sama koskee myös myyjiä. Jos hyväksyy tarjouksen, niin se on hyväksytty. Siihen ei parempi tarjous - tai edes hintapyyntö - mene enää ohi.
Itse kyllä en merkkaa myydyksi, ennenkuin olen saanut rahat. Jatkuvien hupihuutajien takia. Mutta sillä rahalla saa, jolla kaupat sovittiin, enkä myy muille, jos ostaja sen maksaa/hakee ajallaan.

--

Ja älkää laittako "voisin ostaa", "olen kiinnostunut". Vaan ihan suoraan euromäärä tai hintapyyntö.

Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku ei ymmärrä mikä on aiheellista. Mistä tiedän, että vika on edes totta, kun ei suostunut palauttamaan. Autoin siis häntä saamaan upouuden näytönohjaimen ja sain negatiivisen palautteen? Voisitteko auttaa asiassa?

Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Päivän kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku kakara ei ymmärrä mikä on aiheellista. Voisitteko auttaa asiassa?
Ylläpitoon yhteyttä tälläsissä asioissa

Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku ei ymmärrä mikä on aiheellista. Mistä tiedän, että vika on edes totta, kun ei suostunut palauttamaan. Autoin siis häntä saamaan upouuden näytönohjaimen ja sain negatiivisen palautteen? Voisitteko auttaa asiassa?

Myös tagatkaa ne toiset käyttäjät (@Stem ) tänne.

Jos et ole kortin rikkoutumisesta tiennyt, niin mielestäni ihan oikein toimittu. Eli palautus tai voi laittaa itse takuuseen. Eipä tuossa juuri muuta voi myyjän puolelta tehdä. Toki ymmärrän myös, että ostajaa harmittaa rikkinäisen kortin saaminen. Mikä vika tuossa kortissa oli?

Jos et ole kortin rikkoutumisesta tiennyt, niin mielestäni ihan oikein toimittu. Eli palautus tai voi laittaa itse takuuseen. Eipä tuossa juuri muuta voi myyjän puolelta tehdä. Toki ymmärrän myös, että ostajaa harmittaa rikkinäisen kortin saaminen. Mikä vika tuossa kortissa oli?
Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti. Tottakai harmittaa, jos saa rikkinäisen eikä ole takuuta (tämän takia ehdotin häntä palauttamaan tai hoitamaan takuusta n.300€ arvokkaamman saman mallin uutena. Tässä tapauksessa sai uuden myyjän avulla ja jätti siitä negatiivisen palautteen antamatta myyjälle mahdollisuutta. Vain hänen näkökulmansa ja minusta perätön negatiivinen palaute. En näin hoida kauppoja, että negatiivista pitäisi tulla ja siksi ihmettelin. Hänellä on vain yksi negatiivinen palaute palautteissa muilta, liekö tämä syy negatiivisen jättämiseen myös kun itseä harmittaa. Pitäisi antaa mahdollisuus kauppiaalle ja hänen hoitaessa asian kunnolla ei ole tarvetta jättää negatiivista palautetta.

Viimeksi muokattu:
Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti. Tottakai harmittaa, jos saa rikkinäisen. Tässä tapauksessa sai uuden myyjän avulla ja jätti siitä negatiivisen palautteen.

Mitä Stem kertoi viaksi?

Mitä Stem kertoi viaksi?
Hänen tehdyssä testissä jokin komponentti ilmeisesti lämpeni liikaa "kovassa rasituksessa". Ei vastannut enää viesteihin saatuaan tietää, että voisi saada takuusta uuden. Ei ole vastannut yrittäessäni selvittää, miksi jätti negatiivisen palautteen, eikä voinut palauttaa laitetta minulle, mutta laittoi sen kuitenkin takuuseen ja jätti negatiivisen palautteen.

Minä tiedän toimineeni oikein, kertoneen kaiken jonka tiedän, yrittäneeni hoitaa kaupan siististi loppuun ja olla vastuussa siitä, mitä myyn. Sampsalta lähes täysi ignore ottaessa yhteyttä. Toivottavasti ylläpito korjaisi tällaiset erheet.

Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti. Tottakai harmittaa, jos saa rikkinäisen eikä ole takuuta (tämän takia ehdotin häntä palauttamaan tai hoitamaan takuusta n.300€ arvokkaamman saman mallin uutena. Tässä tapauksessa sai uuden myyjän avulla ja jätti siitä negatiivisen palautteen antamatta myyjälle mahdollisuutta. Vain hänen näkökulmansa ja minusta perätön negatiivinen palaute. En näin hoida kauppoja, että negatiivista pitäisi tulla ja siksi ihmettelin. Hänellä on vain yksi negatiivinen palaute palautteissa muilta, liekö tämä syy negatiivisen jättämiseen myös kun itseä harmittaa. Pitäisi antaa mahdollisuus kauppiaalle ja hänen hoitaessa asian kunnolla ei ole tarvetta jättää negatiivista palautetta.
Olet toiminut oikein, ostaja perseillyt. Eiköhän ylläpito poista tuon "kostonegan".

Erikoista kyllä että mainitsi palautteessa kuitenkin että ”sain takuusta uuden”. Mutta joo eihän tuosta sen kummempaa, myyjänä teit mitä pystyit hoitaaksesi kaupan kunnolla. Eiköhän ylläpito poista palautteen kunhan jouluruuat sulatettu :D

Tuosta turhasta negasta voisi antaa huomautuksen tai varoituksen. On se kumma jos takuullisen kortin hajotessa pitää jättää nega kun voi palauttaa kortin tai laittaa itse takuuseen.

@Stem Mitä mielestäsi @Crashie olisipitänyt tehdä? Maksaa palauttaa rahat samalla kun sä pelaat ilmaiseksi takuusta saamallasi kortilla?

Tuosta turhasta negasta voisi antaa huomautuksen tai varoituksen. On se kumma jos takuullisen kortin hajotessa pitää jättää nega kun voi palauttaa kortin tai laittaa itse takuuseen.

@Stem Mitä mielestäsi @Crashie olisipitänyt tehdä? Maksaa palauttaa rahat samalla kun sä pelaat ilmaiseksi takuusta saamallasi kortilla?
Kyllä me tiedetään vastaus tähän. Hän olisi voinut tuoda kortin minulle tai laittaa takuuseen. Positiivista olisi itselle, jos kauppias hoitaisi myynnin jälkeen kaupan loppuun kunnolla, puhumattakaan jos saisinkin upouuden laitteen myyjän neuvosta (Jos olisin tiennyt olevan rikki, olisin laittanut itsekin takuuseen). Toivon hänelle sanktiota minun ajan kuluttamisesta tähän asiaan. Vastaus on jo annettu. Hyvää joulua kaikille.

@Stem on ehkä käsittänyt, että myit hänelle rikkinäisen kortin tahallaan, ja hän on joutunut takuun kanssa asioimaan tämän takia ja siinä on mennyt hänen aikaansa. Takaisinkaan ei voi tuoda, kun sai kortin halvalla :)

Jos siis haluatte tietää, mitä pojan päässä on todennäköisesti liikkunut.

Ei tietenkään oikeuta negatiiviseen palautteeseen, mutta joidenkin maailma pyörii vaan oman navan ympärillä.

@Stem on ehkä käsittänyt, että myit hänelle rikkinäisen kortin tahallaan, ja hän on joutunut takuun kanssa asioimaan tämän takia ja siinä on mennyt hänen aikaansa.

Jos siis haluatte tietää, mitä pojan päässä on todennäköisesti liikkunut.

Ei tietenkään oikeuta negatiiviseen palautteeseen, mutta joidenkin maailma pyörii vaan oman navan ympärillä.
En näin ole tehnyt ja olen sen kertonut hänelle ja autoin. Minulla on vain positiivisia palautteita ja asioin tietämättömän varhaisen aikuisen kanssa, jolla on vielä aika paljon opittavaa elämästä ja näköjään tästä forumista.

En näin ole tehnyt ja olen sen kertonut hänelle ja autoin. Minulla on vain positiivisia palautteita ja asioin tietämättömän varhaisen aikuisen kanssa.

Tämäkin oli selvää alusta asti :)
Ja jos itse saisin takuusta uuden tilalle, olisin ikionnellinen - olisinhan ostanut uuden näytönohjaimen halvalla.

@Rantakemisti yleensä näitä palautteita korjailee, pyydetään hänet ketjuun.

@Crashie sulla kun oli toi 2080 Superi myynnissä, niin oot ottanut Torista toisen myyjän kuvan lainaan syystä että? Kyseisen torimyyjän kanssa keskustelin ja kysyin, että onko kyseessä sama kortti kuin täällä, niin totesi että olet ottanut hänen kuvansa omaan ilmoitukseesi. Ei itse omista techiin tunnareita ja pyysi ilmiantamaan. Enkä nyt itse syytä mistään epärehellisyydestä, mutta ei toisten myyntikuvien lainaaminen ilman lupaa ole välttämättä kovin asiallista.

@Crashie sulla kun oli toi 2080 Superi myynnissä, niin oot ottanut Torista toisen myyjän kuvan lainaan syystä että? Kyseisen torimyyjän kanssa keskustelin ja kysyin, että onko kyseessä sama kortti kuin täällä, niin totesi että olet ottanut hänen kuvansa omaan ilmoitukseesi. Ei itse omista techiin tunnareita ja pyysi ilmiantamaan. Enkä nyt itse syytä mistään epärehellisyydestä, mutta ei toisten myyntikuvien lainaaminen ilman lupaa ole välttämättä kovin asiallista.
Syynä se kun piti tuo ohjain ostaa ja tuli muutos kuvioihin niin olisi pitänyt myydä pois heti, sen jälkeen kun kaupat oli sovittu. En kuitenkaan ohjainta päässyt hakemaan, joten ei tarvinnut myydä.

Käsitinkö siis oikein, että sulla oli myynti-ilmoitus tuotteesta mitä et edes omistanut?
Ei ihmekään, että saattaa lipsahtaa vähän puolikuntoisia ohjaimia myyntiin, jos luukutetaan paketti vaan automaatin laatikosta toiseen :smoke: Upeaa toimintaa taas.

Itse sentään ostin oman paskana olleen korttini rehellisesti mainarilta, sieltä tarjottiin myyjän kustannuksella toista vastaavaa tilalle, mutta kokeilin onneani takuuhuollossa paremman mallisarjavariantin toivossa (en saanut, vaan samanlainenhan sieltä tuli).

Sillä on vaan kova kiire trokaa noita näytönohjaimia eteenpäin.

@Juha Kokkonen eikös tällainen toiminta ole säännöissä kielletty? Kyseinen tunnus on selvästi tehty vain näytönohjaimien trokaamista varten.
Vähän väärin käsitetty ja luultu, et ehkä tiedä kaikkea, eikä se kuulu muille, minkä kokoista toimintaa kenelläkin on. Sen verran korjaan, että trokaamalla ei näytönohjaimista rahaa tee, siitä tulee aina takkiin yleensä (kokeile vaikka). Itseasiassa on 2080super msi trio ohjainkin koneessa peliporukalla. Ja lisäks ei kannata luulla asioita, jos ei tiedä. Toki ymmärrän suomalaisen kulttuurin, että alkaa vituttaa, jos naapurilla on kaksi autoa ja itsellä yksi.

Vähän väärin käsitetty ja luultu, et ehkä tiedä kaikkea, eikä se kuulu muille, minkä kokoista toimintaa kenelläkin on. Sen verran korjaan, että trokaamalla ei näytönohjaimista rahaa tee, siitä tulee aina takkiin yleensä (kokeile vaikka). Itseasiassa on 2080super msi trio ohjainkin koneessa peliporukalla. Ja lisäks ei kannata luulla asioita, jos ei tiedä. Toki ymmärrän suomalaisen kulttuurin, että alkaa vituttaa, jos naapurilla on kaksi autoa ja itsellä yksi.
Kyllä se kertoo toiminnasta ja sen suuruudesta melko paljon, jos reilun vuoden aikana liikkuu noin paljon näytönohjaimia. Ja älä nyt vedä mitään kateuskorttia pöytään jos täällä mietitään millaista toimintaa suoritat ja onko se foorumin sääntöjen vastaista.

Kyllä se kertoo toiminnasta ja sen suuruudesta melko paljon, jos reilun vuoden aikana liikkuu noin paljon näytönohjaimia. Ja älä nyt vedä mitään kateuskorttia pöytään jos täällä mietitään millaista toimintaa suoritat ja onko se foorumin sääntöjen vastaista.
Ihan kerroin kuten asia on. Näytönohjaimia trokaamalla en rahaa tee ja, jos joku siitä bisneksen saa niin hyvä hänelle. Säkin oot nyt tainnut mielesi pahoittaa siitä, et joku myy näytönohjaimia. Ehottomasti bannauksen arvonen suoritus, yks "kostonegatiivinen" palaute ja kauhee show. Seittemän positiivista ja niillä ei mitään merkitystä.

Ihan kerroin kuten asia on. Näytönohjaimia trokaamalla en rahaa tee ja, jos joku siitä bisneksen saa niin hyvä hänelle. Säkin oot nyt tainnut mielesi pahoittaa siitä, et joku myy näytönohjaimia. Ehottomasti bannauksen arvonen suoritus, yks "kostonegatiivinen" palaute ja kauhee show.

Mitä ihmettä sä oikein selität? Pitäisikö sun avata tämmöisten psykoosien sijaan hieman alkuperäisen kommentoijan postausta, että miksi sulla on ylipäätänsä näytönohjain mitä et edes omista myynnissä täällä?

Upeaa käytöstä ja toimintaa :kippis:

Ihan kerroin kuten asia on. Näytönohjaimia trokaamalla en rahaa tee ja, jos joku siitä bisneksen saa niin hyvä hänelle. Säkin oot nyt tainnut mielesi pahoittaa siitä, et joku myy näytönohjaimia. Ehottomasti bannauksen arvonen suoritus, yks "kostonegatiivinen" palaute ja kauhee show. Seittemän positiivista ja niillä ei mitään merkitystä.
Ethän sä tuossa ylempänä kertonut mitään. Ilmoitit vain että asia ei muille kuulu?

Ihan kerroin kuten asia on. Näytönohjaimia trokaamalla en rahaa tee ja, jos joku siitä bisneksen saa niin hyvä hänelle. Säkin oot nyt tainnut mielesi pahoittaa siitä, et joku myy näytönohjaimia. Ehottomasti bannauksen arvonen suoritus, yks "kostonegatiivinen" palaute ja kauhee show. Seittemän positiivista ja niillä ei mitään merkitystä. Ehkä parempi unohtaa tää vastaaminen täällä, kun saa tällästä kommenttia.
No nyt alkoi itseasiassa vähän kiinnostamaan, joten kerro toki mitä teet tuollaisilla määrillä näytönohjaimia, jos tarkoituksesi ei ole voitontekeminen? En ainakaan itse keksi mitään muuta syytä ostaa noin paljon tiettyä komponenttia. Ja vielä kun tavara saattaa päättyä myyntiin muiden ottamilla kuvilla ja niin ettet edes omista kyseistä tavaraa?

Pitääkö meidän nyt uskoa, että sä hamstraat itsellesi helvetisti näytönohjaimia tai myyt ne eteenpäin ilman voittoja. Miksi kukaan tekisi niin? Minulle ei tietenkään tarvi kertoa, mutta ylläpito voisi vähän selvittää asiaa.

Tasan kukaan harrastelijamyyjä ei tee iotekkiin myynti-ilmoa sellaisesta näyttiksestä, joka on vielä edelleenkin ostamatta ja oikeasti edellisen käyttäjän omistuksessa, tavallinen käyttäjä toteaisi vaan torimyyjälle "sori no can do", jättäisi näyttiksen ostamatta ja elämä rullaa eteenpäin. Tässä on hyvin todennäköisesti skenaariot tulilla ja tuollainen tulisen katkera kuittailu sopii muuten aika lailla yksyhteen sellaisen bustatun hermannin käytökseen, joka käräytettiin käsi kyynärpäätä myöten keksipurkissa.

Tuo kostonega on kieltämättä 120% perseestä (itsekin viallisen näyttiksen ostaneena) ja se ansaitsisi poistua + käyttäjälle rankkua, mutta se ei tee sinun jauhoistasi sen puhtaampaa.

No nyt alkoi itseasiassa vähän kiinnostamaan, joten kerro toki mitä teet tuollaisilla määrillä näytönohjaimia, jos tarkoituksesi ei ole voitontekeminen? En ainakaan itse keksi mitään muuta syytä ostaa noin paljon tiettyä komponenttia. Ja vielä kun tavara saattaa päättyä myyntiin muiden ottamilla kuvilla ja niin ettet edes omista kyseistä tavaraa?

Pitääkö meidän nyt uskoa, että sä hamstraat itsellesi helvetisti näytönohjaimia tai myyt ne eteenpäin ilman voittoja. Miksi kukaan tekisi niin? Minulle ei tietenkään tarvi kertoa, mutta ylläpito voisi vähän selvittää asiaa.
Varmaan seuraavaks haluisit nähdä palkkakuitinkin. Siitähän sä riemastuisit kun alkaisit ymmärtämään.

Varmaan seuraavaks haluisit nähdä palkkakuitinkin. Siitähän sä riemastuisit kun alkaisit ymmärtämään.

Ei, vaan minua kiinnostaa minkälaiset hermannit myy tavaraa kauppa-alueella, eikä sinun toimintasi herätä luottamusta. Toisen käyttäjän sanoja lainaten:

Tässä on hyvin todennäköisesti skenaariot tulilla ja tuollainen tulisen katkera kuittailu sopii muuten aika lailla yksyhteen sellaisen bustatun hermannin käytökseen, joka käräytettiin käsi kyynärpäätä myöten keksipurkissa.

Ei täällä ketään mitään palkkakuittia ole kaivannut nähtäväksi, älä lähde kääntämään keskustelua epäoleellisiin asioihin. Mutta voisit tietenkin hieman avata, että miksi sinun viestihistoria koostuu lähes pelkästään näytönohjaimien myymisestä ja ostamisesta, jos et ole niitä trokaamassa. Mihin tavallinen käyttäjä tarvitsee kymmeniä näytönohjaimia?

Myöskin jätit kokonaan selittämättä taustoja sille, että miksi sinulla oli täällä myynnissä jonkun toisen kuvilla oleva näytönohjain, mitä et vielä edes omistanut?

Ja mitä tulee tähän sinun alkuperäiseen viestiin, mistä tämä koko homma lähti liikenteeseen, niin nyt alkaa vahvasti näyttää siltä, että olet trokannut rikkinäisen kortin, jota et selkeästi ole itse käyttänyt. Jos olisit, vika olisi aivan varmasti tullut esille, koska se kerran oli vaihdettu uuteen. Kyllä minusta tuollaisesta voi hyvinkin antaa negan, koska kyllä minua ainakin harmittaisi ostaa viallinen näytönohjain, vaikka kuinka saisin uuden tilalle.

Et trokaa näyttiksiä mutta tiedät kuitenkin että rahaa sillä ei tee? Kova on tarve ainakin selitellä omia tekemisiään.

Vähän taitaa keskustelu mennä raiteilta, mutta sitä ihmettelen että miksi trokailla näytönohjaimia jos siitä tulee takkiin? Jos hyväntekeväisyys kiinnostaa niin täällä on läjä erilaisia osia SER huutokaupassa, jossa rahat menee myös hyvään tarkoitukseen :)

Tää nyt on vähän jännempi case.

1) Äkkiseltään, toiminta vaikuttaa äkkiseltään olevan seuraavien sääntökohtien osalta potentiaalisesti kyseenalaista:
Yleiset ohjeet ja säännöt:
...
- Tuotteiden "ammattimainen" kauppaaminen suuria määriä voitontekotarkoituksessa on kielletty
- Kauppa-alue ei ole tarkoitettu trokaamiseen eli voitontekemiseen. Bannaamme kaikki selvästi kauppa-aluetta väärinkäyttävät jäsenet.
...
...mutta onko toiminta normaalia, hakemalla korkeintaan kyseenalaista, vai jopa suora sääntörikkomus, en osaa sanoa. Eikä onneksi ole minun tehtäväni sanoakkaan, toki spekuloida aina saa suuntaan ja toiseen. Kauppa-aluehan tämä on ja kyllä täällä monilla henkilöillä siirtyy tavaraa suurempiakin määriä, ja rahallista korvaustahan noista luonnollisesti yleensä pyydellään. Omasta mielestäni todella hankala osoittaa sitä veteen piirrettyä viivaa, jossa nuo sääntökohdat on ylitetty, mutta onneks meillä on ylläpito joka tekee tulkinnat säännöistänsä.

2) Sensijaan, mitä tähän caseen tulee
Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan....
Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti...
...(Jos olisin tiennyt olevan rikki, olisin laittanut itsekin takuuseen)...
Jotta spekuloinnit pysyisi joissain äärellisissä ulottuvuuksissa, kuinka pitkään itse olet korttia käyttänyt, kerran se käytössäsi on toiminut moitteetta? Puoli vuotta? Vuoden? ...lähinnä arvioimaan sitä, että olisiko ollut joku piilovika joka olisi tullut mahdollisesti kuljetuksen myötä tai vastaavaa. Vaihtoehtoisesti, jos nyt vähän spekuloidaan, että olet ostanut kortin, korkeintaan nopeasti kokeillut että kortti jollain tavalla, ja pistänyt sikäli myyntiin tietämättä viasta, jonka toinen löysi muutamassa päivässä...
...Toivon hänelle sanktiota minun ajan kuluttamisesta tähän asiaan...
...taisit itseasiassa tuhlata nimenomaan @Stem :in aikaa. Noh, paljon puuttuu paloja palapelistä, tästä casesta on todella todella hankalaa sanoa miten tämä nyt pitäisi mennä. Stemin näkökulmasta: Olet myynyt viallisen tuotteen, kertomatta viasta, josta vika löytyi parin päivän kokeilulla, on negan anto hyvin veitsenterällä, ja riippuu siitä kuinka helposti vika tulee ilmi. Noh, viasta jos tietäisi enemmän niin pystyisi helpommin antamaan myynnille silti synninpäästön, mutta nyt pöydällä olevan evidenssin pohjalta sitä ei voi tehdä. Raskauttavalta vaikuttaa, että se löytyi noinkin pian ja kortti meni sikäli kyselemättä takuuvaihtoon, mutta taas asiaa helpottavalta vaikuttaa jos olet oikeasti käyttänyt korttia ja et ole havainnut siinä vikaa. Toki, koska olemme puolianonyymejä nimimerkkejä keskustelupalstalla, niin oman mielipiteen huutelu on varsin helppoa, mutta itse nyt en osaa tässäkään casessa muodostaa mielipidettä aiheesta.

3) Sitten tämä case:
Jos taas referoi sääntöjä, niin:
Yleiset ohjeet ja säännöt:
...
- Tuote on oltava ostettavissa foorumin kautta ja myytävä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle ostajalle. Kiistatilanteissa ensimmäinen tarjous on pystyttävä tarvittaessa todentamaan ylläpidon jäsenelle.
...
Ei tainnut olevan ostettavissa? Noh, jokatapauksessa, nyt kun postaamaan rupesin, niin heitän ilmi oman villin skenaarion: Meni sataset pieleen, mahdollisesti hokasit tarjouksen torista, sisäisesti ymmärsit hinnaksi 250 eikä 350, threadia iobbs:ään, pienellä katteella, ja jos vielä torihinnasta saisi vähän lisämarginaalia, mutta sitten huomasitkin hinnaksi 350, jolloin peruutusnappulaa kehiin. Noh, spekuloinnit sikseen, etenkin näin villit mitä heitin (pahoitteluni), jokatapauksessa lähtökohtaisesti tuon yllä oleva sääntöpätkä mielestäni vähän niinkuin viittaisi myös, että myyntithreadia tehdessä se tuote olisi oltava myös riittävässä määrin hallussa, että sen voisi myydä (esim. joko itsellä omistuksessa, tai jos kaverin puolesta myy).

Jokatapauksessa, vähän laajempi tilannekuva ois ihan kiva tietää, mitä täällä on tapahtunut. @Stem taitaa olla niin uusi "ad hoc" nimimerkki, että näinköhän ikinä tulee antamaan tänne kommenttejaan, mutta näin niinkuin sosiaalipornona sitä jotenkin odottaa seuraavaa, edes jonkinlaista tilannekäännettä.

Tämä on nyt jännä tapaus, kun @Crashie ei taidakaan toimia ihan foorumin sääntöjen puitteissa, mutta siitä huolimatta olen sitä mieltä, että kostonega oli aiheeton.

Nyt vaan näyttää siltä, että @Crashie on trokannut eteenpäin toimimattoman näytönohjaimen (ehtiikö noita itse edes käyttää, jos liikuttelee useita näytönohjaimia kuukaudessa?) Siinä oli kuitenkin se takuu ja jos se meni sinne, negatiivinen palaute on aiheeton.

Tässä on nyt yleinen mielipide kääntynyt @Crashie vastaan ja ehkä aiheesta, mutta se kostonega ei ole aiheellinen. Tässä nyt ollaan lynkkausmielialalla liikkeellä ja kaikki syytökset kelpaa.. Ei tarvitse paljoa perustella edes.

Erityisesti tämä @TunTuri viesti:

Jotta spekuloinnit pysyisi joissain äärellisissä ulottuvuuksissa, kuinka pitkään itse olet korttia käyttänyt, kerran se käytössäsi on toiminut moitteetta? Puoli vuotta? Vuoden? ...lähinnä arvioimaan sitä, että olisiko ollut joku piilovika joka olisi tullut mahdollisesti kuljetuksen myötä tai vastaavaa. Vaihtoehtoisesti, jos nyt vähän spekuloidaan, että olet ostanut kortin, korkeintaan nopeasti kokeillut että kortti jollain tavalla, ja pistänyt sikäli myyntiin tietämättä viasta, jonka toinen löysi muutamassa päivässä...

Jos nyt @Crashie on trokari, niin kortti ei ole välttämättä edes käynyt hänen koneessaan :D
Tämä rikkoo kyllä sääntöjä ja lisäksi ehkä valehtelee, että korttia on testannut, mutta myynti-ilmossa ei välttämättä valehdeltu yhtään ja uskon oikeasti, että hän sen toimivana osti halvalla ja myi kalliilla.

...taisit itseasiassa tuhlata nimenomaan @Stem :in aikaa. Noh, paljon puuttuu paloja palapelistä, tästä casesta on todella todella hankalaa sanoa miten tämä nyt pitäisi mennä. Stemin näkökulmasta: Olet myynyt viallisen tuotteen, kertomatta viasta, josta vika löytyi parin päivän kokeilulla, on negan anto hyvin veitsenterällä, ja riippuu siitä kuinka helposti vika tulee ilmi. Noh, viasta jos tietäisi enemmän niin pystyisi helpommin antamaan myynnille silti synninpäästön, mutta nyt pöydällä olevan evidenssin pohjalta sitä ei voi tehdä. Raskauttavalta vaikuttaa, että se löytyi noinkin pian ja kortti meni sikäli kyselemättä takuuvaihtoon, mutta taas asiaa helpottavalta vaikuttaa jos olet oikeasti käyttänyt korttia ja et ole havainnut siinä vikaa. Toki, koska olemme puolianonyymejä nimimerkkejä keskustelupalstalla, niin oman mielipiteen huutelu on varsin helppoa, mutta itse nyt en osaa tässäkään casessa muodostaa mielipidettä aiheesta.

No, tuotteessa oli jotain vikaa.. Lämpeneminenkin voi johtui kotelosta, jossa on puutteellinen ilmanvaihto.
Siinä vaiheessa on tarjottu rahat takaisin ja kerrottu takuun olemassaolosta. Ostaja on valinnut takuun ja jättänyt negatiivisen palautteen. Ei näin. Sieltä tulee mahdollisesti takuusta uusi kortti; myyjä saa negatiivisen palautteen ja ostaja täysin uuden kortin halvalla. Ei sen näin pitäisi mennä.

Trokaaminen erikseen ja siitä voi potkia foorumilta, mutta tämä koko kokemus, jossa ostaja saa haluamansa tavaran, vielä tod.näk. uutena kaupasta takuupalautuksena, ja myyjä negatiivisen kauppiaspalautteen, ei voi mitenkään olla oikein.

Jos myyjää vihaa trokaamisen tai jonkun muun takia, niin ei se oikeuta negatiiviseen palautteeseen.

--

Minun puolestani ylläpito voisi katsoa, onko trokaamista tapahtunut - ja antaa sen perusteella suoraan bannit. Mutta se negatiivinen kauppiaspalaute olisi syytä poistaa, kun sille ei ollut tässä aihetta. Todennäköisesti bannivat vaan suoraan ja tämä häiritsee minun perfektionismiani, mutta sen kanssa on vaan elettävä.

Hei tatit. Teitä pitäs varmaan vähän ravistella, että heräisitte. Joku huutaa miksi trokaan jo täällä näytönohjaimia. Yhestäkään ei oo saanu pennin voittoa ja ihmiset keittää jo padassa et on trokannu ja seuraavaks sanotaan et se varmaan jo elääkin sillä kun trokaa niin vitusti. Oon kertonu jo etten trokaa niin miks väitätte vastaan. Ohjaimia on joo ollut myynnissä, mut ei niistä ole ylimääräistä rahaa saanut.

Hei tatit. Teitä pitäs varmaan vähän ravistella, että heräisitte. Joku huutaa miksi trokaan jo täällä näytönohjaimia. Yhestäkään ei oo saanu pennin voittoa ja ihmiset keittää jo padassa et on trokannu ja seuraavaks sanotaan et se varmaan jo elääkin sillä kun trokaa niin vitusti
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa?

Hei tatit. Teitä pitäs varmaan vähän ravistella, että heräisitte. Joku huutaa miksi trokaan jo täällä näytönohjaimia. Yhestäkään ei oo saanu pennin voittoa ja ihmiset keittää jo padassa et on trokannu ja seuraavaks sanotaan et se varmaan jo elääkin sillä kun trokaa niin vitusti. Oon kertonu jo etten trokaa niin miks väitätte vastaan. Ohjaimia on joo ollut myynnissä, mut ei niistä ole ylimääräistä rahaa saanut.

No kerro nyt hyvä ihminen miksi sä noita kortteja jatkuvasti ostelet ja myyt? Auttaisi hieman ymmärtämään jos jonkun syyn annat. Nyt näyttää siltä että rikot räikeästi foorumin sääntöjä, mutta kerro nyt että olemme väärässä.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 302
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom