Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Ymmärrän mitä haet takaa, mutta OPn tilisiirto aktiaan kyllä näkyisi samantien normaalisti. Kuten myös Danskesta tehty siirto. Toivottavasti tänä vuonna viimein muutki pankit täydentäis sepa-maksusysteeminsä.

Voi olla minulla vanhentunut tieto tästä.. Silti, en luovuta tuotetta , ennenkuin rahat näkyy tilillä. Jos se toimii nykyään heti, hyvä vaan.

Edit. pitihän tämäkin googlettaa:
SEPA-maksu – Mitkä pankit Suomessa vastaanottavat SEPA-pikasiirtoja?
Suomessa SEPA-pikasiirtoja vastaanottavat tällä hetkellä OP, Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, POP Pankki, S-pankki ja Säästöpankki.
tosin. esim. S-pankki vastaanottaa vaan, ei lähetä:
Toistaiseksi S-Pankin asiakkaiden ei ole mahdollista lähettää maksuja SEPA-pikasiirtoina. Tavoitteena on, että lähtevien maksujen SEPA-pikasiirrot tulisivat S-Pankin asiakkaille mahdolliseksi kehitystyön edetessä vuonna 2023.
Valitan offtopiccia, lopetan osaltani tähän.

Viimeksi muokattu:
Vaikka joku maksaisi mobilepayllä, niin käyn vielä oman pankin apissa tarkistamassa että maksu varmasti näkyy tilillä.

Näitä tilisiirtohuijaksiahan on ollut ainakin 20 vuotta, niin toki pitää aina tarkistaa että rahat varmasti on tilillä ennen kuin antaa ostajan kävellä tavara kädessä pois.

Vaikka joku maksaisi mobilepayllä, niin käyn vielä oman pankin apissa tarkistamassa että maksu varmasti näkyy tilillä.

Näitä tilisiirtohuijaksiahan on ollut ainakin 20 vuotta, niin toki pitää aina tarkistaa että rahat varmasti on tilillä ennen kuin antaa ostajan kävellä tavara kädessä pois.

MobilePayllähän ei ole mitään taetta siitä, että maksun edes kuuluisi näkyä _tilillä_ heti. Useimmiten se toki näkyy hyvin nopeasti, mutta välillä saattaa mennä parikin päivää. Riittää kun katsoo _omasta_ MobilePaystä että maksusta on tullut siellä ilmoitus.

MobilePayllähän ei ole mitään taetta siitä, että maksun edes kuuluisi näkyä _tilillä_ heti. Useimmiten se toki näkyy hyvin nopeasti, mutta välillä saattaa mennä parikin päivää. Riittää kun katsoo _omasta_ MobilePaystä että maksusta on tullut siellä ilmoitus.
No en kyllä luota edes siihen että mitä mobilepayssä lukee. Jos ei näy omalla tilillä rahana, niin ei lähde tavarakaan kenenkään mukaan.

No en kyllä luota edes siihen että mitä mobilepayssä lukee. Jos ei näy omalla tilillä rahana, niin ei lähde tavarakaan kenenkään mukaan.
Et luota mitä <pankki 1> sovelluksessa lukee, mutta menet katsomaan <pankki 2> sovelluksesta mitä siellä lukee. Selvä. Pitäisikö varmuuden vuoksi käydä henkilökohtaisesti pankissa asioimassa?

Omalla kohdalla tollanen tekaistu pankin maksukuitti kusetus myös kokemuksena, onneksi en lähettänyt tavaraa vaan jäin odottamaan että raha näkyy omalla tilillä, minne se ei koskaan siis tullutkaan. Ihan aidon S-Pankin maksun näköinen.

Joku Oululainen nainen kyseessä, jos joku tunnistaa.

Omalla kohdalla tollanen tekaistu pankin maksukuitti kusetus myös kokemuksena, onneksi en lähettänyt tavaraa vaan jäin odottamaan että raha näkyy omalla tilillä, minne se ei koskaan siis tullutkaan. Ihan aidon S-Pankin maksun näköinen.

Juu ei toimi itsellekkään, pari kertaa torin kautta joku yrittänyt ja yritykseksi jäi. Postiin menee vasta kun näkyy nettipankissa ihan sama millä keinoin ostaja on rahansa siirtänyt.

Toivottavasti mainitset tämän aina ostajalle, joka tulossa noutamaan. Koska riskinä on tosiaan, ettei raha heti näy tilillä, mutta lähtökohtaisesti "jokainen" olettaa, että kun maksu hoidettu mobilepayllä ja sulle siitä puhelimeesi tulee ilmoitus, niin homma on sillä selvä.

Eikä siinä kohtaa enää sitten jäädä odottelemaan, että itse rahat on siirtynyt.

Morjes! Jos onnistuu, niin pistätkö ne tiedot mitä itse tiedät @mertsi :stä, niin pistän tuon rikosilmoituksen nyt tulille. Mielestäni oon antanu jo tarpeeksi siimaa hoitaa asia kuntoon.
Väli-info: Oma asiani etenemässä, asiaa hoitava poliisi otti yhteyttä ja kävimme tilannetta läpi. Hyvä että @mertsi :llä on tuo bannikin tänne, niin uusien uhrien hakeminen menee astetta hankalemmaksi.

Jatkoa aikajanaan:

24.1.24 klo 18.30 Paketin seuranta päivittyi. Postiin on nyt siis viety ainakin jotakin. Parin päivän päästä selviää onko siellä kiviä vai mahdollisti jopa ne tavarat mistä kauppa on tehty.
Tänään ostetut tavarat saapui. Eli lopulta kaikki omasta puolesta ok. Ikävää että kaupanteon varrella toinen osapuoli valehteli useaan otteeseen ja vasta rikosilmoituksella uhkaaminen sai viemään paketin postiin.

Tänään ostetut tavarat saapui. Eli lopulta kaikki omasta puolesta ok. Ikävää että kaupanteon varrella toinen osapuoli valehteli useaan otteeseen ja vasta rikosilmoituksella uhkaaminen sai viemään paketin postiin.

Negatiivisen palautteen jätitkin jo aikaisemmin :thumbsup:
Saiko @ergoli myös tavaransa?

Paulin pelivideoissa on varoittava esimerkki siitä kuinka helppoa on väärentää kuitti, joka näyttääkin aidolta.

Paulin pelivideoissa on varoittava esimerkki siitä kuinka helppoa on väärentää kuitti, joka näyttääkin aidolta.

Joo kyl pitää olla hereillä ja varpaillaan nykyään näiden tietotekniikan ihmeiden kanssa. Ensin tyhjästä nyhjästään koodit tyyliin nappia painamalla näkyviin, sitten tehdään vielä väärennetyt kuitit muutamalla klikkauksella... :darra:

Kannattaa tuosta ainakin kaverin oikea nimi sensuroida pois, rikkonee jotain sääntöjä.

e: Eore ehti ensin.

Tuutko @puinenkone kertomaan muillekin, että miten meidän kaupat on menny?

Lähetit kertomasi mukaan näyttiksen pakettiautomaatista. Muutaman päivän jälkeen otin postiin yhteyttä, kun ei näytä rekisteröityvän postin matkaan tuo. Posti vastasi seuraavana päivänä, että pakettiautomaatin laatikko on ollut tyhjä kun paketteja on haettu.

1706292684994.png

Olen postin pyynnöstä laittanut sulle viestiä, että selvittäisit postin kanssa missä paketti menee. Et ole nostanut evääkään asian suhteen.
1706292617068.png

Ootko oikeesti sitä mieltä, että homma on puolestasi jo hoidettu? Montako muutakin samanlaista "pakettia" oot nyt laittanu liikenteeseen?

Jännä että kaverilla ollut kuitenkin 20 positiivista palautetta ennen tuota possulinnun keissiä.
Mikä lie syynä ruveta kusettamaan
think.gif
Itse meinasin ostaa samalta tyypiltä näyttiksen, mutta YV:nä yhteydenpito oli sen verran ponnetonta niin jäi onneksi rahat laittamatta.

Jännä että kaverilla ollut kuitenkin 20 positiivista palautetta ennen tuota possulinnun keissiä.
Mikä lie syynä ruveta kusettamaan
think.gif
Itse meinasin ostaa samalta tyypiltä näyttiksen, mutta YV:nä yhteydenpito oli sen verran ponnetonta niin jäi onneksi rahat laittamatta.
Nää on kyllä pahoja miinoja, joita on aika paha väistää. Huonoa tuuria jos kosahtaa. Varsinkin kun palautteita on vielä muutaman vuoden ajalta. Tämä on käytännössä ainoa kauppapaikka, josta uskallan vielä ostaa postilla korkeammillakin summilla. Valppaana pitää olla enemmän kuin aikaisemmin myös tällä foorumilla.

Tämä @puinenkone tarjosi minullekkin 13600k prossua privalla kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Halusi 240e sis postit. Luin viimeisimmän palautteen ja heitin läpällä vastatarjouksen 150e. Suostui tähän ja kun ehdotin että maksaminen onnistuu varmaan myös toimituksen jälkeen niin ei yhtä äkkiä kiinnostanutkaan :D Kukaan ei suostu tuollaiseen tinkaamiseen. En tiedä mistä on nuo edelliset 20 positiivista palautetta saanut vai onko tämä joku kaapattu account narkkarin käytössä.

Varokaa!

Tämä @puinenkone tarjosi minullekkin 13600k prossua privalla kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Halusi 240e sis postit. Luin viimeisimmän palautteen ja heitin läpällä vastatarjouksen 150e. Suostui tähän ja kun ehdotin että maksaminen onnistuu varmaan myös toimituksen jälkeen niin ei yhtä äkkiä kiinnostanutkaan :D Kukaan ei suostu tuollaiseen tinkaamiseen. En tiedä mistä on nuo edelliset 20 positiivista palautetta saanut vai onko tämä joku kaapattu account narkkarin käytössä.

Varokaa!

Mulle tarjoili kans ostoilmoitukseen kuulokkeita. Onneks satuin huomaamaan ajoissa yhdessä myynti-ilmoituksessa tuon possulinnun varoituksen.

Missähän vaiheessa poliisilta saa tekijän yhteystietoja tarkemmin? Omassa tapauksessa poliisi lipsautti ohimennen, että kyse on nuoresta kaverista paikkakunnalla X. Kuulemma joku pikainen käsittely käräjä oikeudessa lähti rikosilmotuksen jälkeen poliisin mukaan.

Missähän vaiheessa poliisilta saa tekijän yhteystietoja tarkemmin? Omassa tapauksessa poliisi lipsautti ohimennen, että kyse on nuoresta kaverista paikkakunnalla X. Kuulemma joku pikainen käsittely käräjä oikeudessa lähti rikosilmotuksen jälkeen poliisin mukaan.
Oikeuden papereistahan ne sitten näkee, tuskin poliisit henkilö/yhteystietoja alkaa jakelemaan, vaikka asianomistaja oletkin

Olis kiva käydä tutustumassa henkilökohtaisesti näihin alan ammattilaisiin :)
Sitten ku saat poliisilta tutkinnasta kirjeen. Ellei jostain syystä ole piilotettu jonku kiellon perusteella. Itsekin vasta sain tutkinnasta päätöksen ja meinas eka veri suonet päästä pullistua, ku oli jätetty syyttämättä. Mut kyse oliki siitä, että tää huijari oli käyttäny toisen henkilön tiliä ja tätä oikeaa huijaria vastaan nostettiin syytteet ja odottaa käräjiä. Se josta rikosilmoituksen tein tilinumeron perusteella oli jätetty syyttämättä. Vissii romanipariskunta nimien perusteella.. :) Maaliskuussa oikeudessa, joten ~vuosi siinä kohtaa homma kestänyt.

e: en muista oliko nyt kuite yhteystietoja, mut koko nimi ja paikkakunta. e2: ei ole yhteystietoja. koko nimi, syntymäaika ja rikoksentekopaikkakunta

Viimeksi muokattu:
Pyydä kopio tutkintailmoituksesta.
Kun esitutkinta on valmistunut, pyydä itsellesi esitutkintamateriaali.

Varokaa!
Bannattu.

Varokaa!
Ottamatta nyt kantaa mitenkään tähän keissiin mut ei kai nyt kukaan suostuu että maksu toimituksen jälkeen( postilla ). En minä ainakaan

Ottamatta nyt kantaa mitenkään tähän keissiin mut ei kai nyt kukaan suostuu että maksu toimituksen jälkeen( postilla ). En minä ainakaan
Itse suostuin lahjakortin myynnissä tuohon ilman pyyntöäkin, kun oli palautteiden perusteella erittäin luotettava ostaja. Ku oltiin saatu kaupat sovittua, nii laitoin koodin hälle. Postitse en suostuis mitää lähettään ilman etukäteis-maksua, ku siinä on kuite kolmas osapuoli välissä.

Niin, no. Onko se lopulta yhtään eri kuin että ostajana lähetät joillekin torisankareille 80 e, 36 e, 25 e, 65 e, 80 e... toivoen että tavara löytää postin kuljetettavaksi ehkä yli-ylihuomenna. Kaikkiin näihin olen kuitenkin itse suostunut, tai jopa oletusarvoisesti näin oma-aloitteisesti toiminut. Ihan daijuahan se on ollut, kun miettii.

Huono kokemus ja mahdollinen huijaus käyttäjän Sirne-nimimerkillä... Maksettu 19pv torstaina näytönohjaimesta mobilepayllä... Ei ole pitänyt yhteyttä vaikka kyselty perään. Nyt pyysin takaisinmaksua...

Täällä toinen potentiaalinen uhri. Yli viikko sitten maksettu emolevy+prossu eikä hyypiö vastaa viesteihin.
@Sirne tai tilinomistaja Matias M.. Hoidappas asia. Odotan tämän päivän ja huomenna lähtee rikosilmo.

Muistakaa nyt laittaa se negatiivinen palaute, sen saa kyllä poistettua tai muutettua modejen avulla jos tilanteet muuttuu. Nytkin näyttää siltä että Sirnellä on yksi negatiivinen myyntipalaute kesäkuulta tuoreimpana myyntipalautteena, jos siellä olisi tuon lisäksi pari muuta tuoretta negatiivista niin ainakin muut osaisivat varoa.
@Valopallo @Helgeir

Eihän tuo vaatisi kuin 5+ altteria niin saisi uskottavan positiivisen myyntihistorian aikaan :)

Ai niin ja ehkä 5+vuotta kun on nuo aikaleimat, mutta kukapa niitå kattelee.

@Pcnörö :lle kelpas rahat prossusta mutta oikea postitus ei kelavannut. anto viellä jonkun tekastun seurantanumeron kun sanoi vieneensä postiin. soittelin postille tänään ja sanoi että kyseisellä koodilla ei ole mitään lähetystä eikä minun tai hänen antamallaan nimellä eikä myöskään osoitteellani :) totesit sitten viestillä että oikee seurantanumero tai rahat takasin mun tilille ukolle ja ei oo oikeen vastannut sen jälkeen. vois joka myynti paikkaan vaikka tehä jonkun rahattomat foorumin nii voisin ite vaikka jollekkin lahjoittaa rahaa nii ei tarttis muita kusettaa sen muutaman kympin takia ja tulis tästäkin harrastuksesta taas vähän rehellisempi :D pieni kutina et on sama sulkavalainen lainaryöstäjä mistä on fb puolella puhuttu pc raudassa ja muissa ryhmissä autoista tietokoneisiin :D

@Pcnörö :lle kelpas rahat prossusta mutta oikea postitus ei kelavannut. anto viellä jonkun tekastun seurantanumeron kun sanoi vieneensä postiin. soittelin postille tänään ja sanoi että kyseisellä koodilla ei ole mitään lähetystä eikä minun tai hänen antamallaan nimellä eikä myöskään osoitteellani :) totesit sitten viestillä että oikee seurantanumero tai rahat takasin mun tilille ukolle ja ei oo oikeen vastannut sen jälkeen. vois joka myynti paikkaan vaikka tehä jonkun rahattomat foorumin nii voisin ite vaikka jollekkin lahjoittaa rahaa nii ei tarttis muita kusettaa sen muutaman kympin takia ja tulis tästäkin harrastuksesta taas vähän rehellisempi :D pieni kutina et on sama sulkavalainen lainaryöstäjä mistä on fb puolella puhuttu pc raudassa ja muissa ryhmissä autoista tietokoneisiin :D

------------------------------------------
Pcnörö:
Viimeksi nähty: 53 minuuttia sitten
------------------------------------------

Hälytyskellot ois varmaan kannatanu soida kun 4 postausta, ja kaikki käsittelee vain myyntiä pienellä effortilla. Näyttää vielä olleen tänään käymässä foorumillakin. Akko just kuukauen vanha joten selvääkin selvempi tapaus varmasti. Lisäksi nimimerkki on varmasti piilovittuileva kuitenkin :D

Hälytyskellot ois varmaan kannatanu soida kun 4 postausta, ja kaikki käsittelee vain myyntiä pienellä effortilla. Näyttää vielä olleen tänään käymässä foorumillakin. Akko just kuukauen vanha joten selvääkin selvempi tapaus varmasti.
Juu aamulla vastas viel 10 aikoihin ja sano vieneensä ja laitto seurantanumeron sen jälkee ei oo vastaillu vaikka paikallakin on vähän väliä ollut

Juu aamulla vastas viel 10 aikoihin ja sano vieneensä ja laitto seurantanumeron sen jälkee ei oo vastaillu vaikka paikallakin on vähän väliä ollut

Negatiivisen palautteet laitoit jo :thumbsup:

Nyt suosittelen pistämään vaatimuksen, että "jos seurantakoodia ei ole tullut viikon kuluessa, tai rahat palautuneet tililleni - teen rikosilmoituksen". Ja aikarajan umpeuduttua kannattaa se rikosilmoitus tehdä, että ei jää pelkäksi uhkailuksi. Mutta vielä siis aikaa ryhdistäytyä ja hoitaa kaupat loppuun myyjälle. Aikaraja tietenkin sinun päätettävissä, mutta tässä on kohta lakko, niin mielellään sen jälkeen, kun/jos postissa ei ole porukkaa töissä.

Ja kyllä, tässä on ihan viime viikolla tapahtunut niin, että myyjä saikin postituksen hoidettua, kun vähän uhkailtiin. Kyllä se tehoaa - ja jos ei tehoa, niin sitten tietenkin tehdään se, mitä uhattiin. Negatiivinen palaute on jo, niin muut tietävät varoa.

Negatiivisen palautteet laitoit jo :thumbsup:

Nyt suosittelen pistämään vaatimuksen, että "jos seurantakoodia ei ole tullut viikon kuluessa, tai rahat palautuneet tililleni - teen rikosilmoituksen". Ja aikarajan umpeuduttua kannattaa se rikosilmoitus tehdä, että ei jää pelkäksi uhkailuksi. Mutta vielä siis aikaa ryhdistäytyä ja hoitaa kaupat loppuun myyjälle. Aikaraja tietenkin sinun päätettävissä, mutta tässä on kohta lakko, niin mielellään sen jälkeen, kun/jos postissa ei ole porukkaa töissä.

Ja kyllä, tässä on ihan viime viikolla tapahtunut niin, että myyjä saikin postituksen hoidettua, kun vähän uhkailtiin. Kyllä se tehoaa - ja jos ei tehoa, niin sitten tietenkin tehdään se, mitä uhattiin. Negatiivinen palaute on jo, niin muut tietävät varoa.
Jep näin vähän meinasinkin tehdä sekä tänne ja hänelle annoin jo palautteen josko alkaiskin se vastaaminen kiinnostaa ja jtn tapahtua.

Sama kaveri laittoi mulle sunnuntaina YV:n liittyen MSI GTX 980 Ti Lightning -ostoilmoitukseeni hetki sen jälkeen kun olin luonut ilmoituksen, vastoin todennäköisyyksiä kuulemma juuri kyseinen harvinainen malli löytyisi häneltä Sulkavalta. Hälytyskellot alkoivat soimaan monestakin eri syystä, joten pyysin kuvaa kortista postit-lapun kera jossa lukisi hänen käyttäjänimensä ja kuluvan päivän päivämäärä.

Kuvaa ei yllättäen koskaan tullut :D

Laittelin negatiivista palautetta @Lexguard kun herrasta ei kuulunut mitään viikkoon vaikka kaupat oli sovittu. Kosto negan laittoi minulle, vaikka olin mielestäni oikeutettu laittamaan palautteen. Mitäs mieltä tämmöisestä meiningistä?
Ylläpito poistaa kostonegat kun pyytää.
Jos ei saa viikkoon laitettua osoitetietoja niin oma vika.

Laittelin negatiivista palautetta @Lexguard kun herrasta ei kuulunut mitään viikkoon vaikka kaupat oli sovittu. Kosto negan laittoi minulle, vaikka olin mielestäni oikeutettu laittamaan palautteen. Mitäs mieltä tämmöisestä meiningistä?

Onko tässä nyt kaikki viestit? Laittoiko ikinä noita muita tietoja?

Laittoi tarvittavat tiedot postitukseen, mutta kyselit lisätietoja. Mielestäni ei ensinnäkään pitäisi myydä postiennakolla, mutta kun siihen miinaan on astuttu, niin on sinun kannaltasi parempi, että pyydät lisätietoja. Jos tuo ostaja jättää noutamatta, maksat 2x postikulut ja siitä tulee sinulle yli 20€ tappiot. Ja ostajalla ei ole mitään riskiä. Älä myy postiennakolla. Tämä ystävällisenä neuvona.

..mutta jos koko keskustelu on tuossa ja viestiisi ei ikinä vastattu, niin kyllä on kostonega tullut ja pyydetään ylläpito poistamaan se.

--

Ja mielestäni tuo kahden päivän postitusviivekin sinun puolelta on täysin ok. Oikeasti, ihmisillä on töitä ja menoja - ja jos tuote on tarkoitettu pääosin noudolla ostettavaksi, niin ei ole sitä pakkausta/pakkausmateriaaleja heti käsillä.

Ylempänä keskustelussa on viestejä. Tuon minun viestini jälkeen ei tosiaan vastannut mitään. Asia olisi minulle ollut täysin ok jos olisi laittanut viestiä että perutaan kaupat.

Olen ainakin aiemmin saanut kun postilla/ennakolla myynyt tuotteita kauppakumppanin osoitetiedot, sekä puhelinnumeron niin sillä kyselin Herralta näitä.

Sitten on kostonega kyseessä. @Rantakemisti näitä yleensä korjaa ja pingaan hänet ketjuun. Kyllä se mielestäni nyt pitäisi sieltä pois saada.

Jos tuo ostaja jättää noutamatta, maksat 2x postikulut ja siitä tulee sinulle yli 20€ tappiot. Ja ostajalla ei ole mitään riskiä. Älä myy postiennakolla. Tämä ystävällisenä neuvona.
Jos ostajalle ei mikään muu maksuvaihtoehto käy kuin postiennakko, niin silloin vaatisin etukäteen 2x postikulut tilille jolloinka myyjälle ei tule tappiota jos ostaja ei käykään noutamassa tuotetta ja ne kulut jäävätkin ostajan tappioksi.

Huono kokemus ja mahdollinen huijaus käyttäjän Sirne-nimimerkillä... Maksettu 19pv torstaina näytönohjaimesta mobilepayllä... Ei ole pitänyt yhteyttä vaikka kyselty perään. Nyt pyysin takaisinmaksua...

Täällä toinen potentiaalinen uhri. Yli viikko sitten maksettu emolevy+prossu eikä hyypiö vastaa viesteihin.
@Sirne tai tilinomistaja Matias M.. Hoidappas asia. Odotan tämän päivän ja huomenna lähtee rikosilmo.

Virtalähteistä tehtiin kaupat eikä tavarasta tai miehestä ole kuulunut sen jälkeen, eli täällä nro 3. Jos rahat ei palaudu niin huomenna myöskin rikosilmoitus. Kuka jaksaa 30€ takia kusettaa...

Statistiikka

Viestiketjuista
283 347
Jäsenet
78 645
Uusin jäsen
NR772

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom