Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Olisitko sinä sellainen ihminen joka möisi reippaasti alle markkinahinnan? Ilmoituksen laatija arvasi, että ahneus saa ihmiset liikkeelle vaikka olisi kuinka hölmö ilmoitus
Minä? Minä en varmasti olisi sellainen ihminen, mutta olen tavannut sellaisia. Heinäkuussa noudin 200 kilsan päästä Helsingistä 3060 ti:n viidellä sataa ja kysyin vielä myyjältä paikan päällä että kai hän ymmärtää että siitä olisi saanut paljon enemmänkin. Siihen vastasi, että kyllä hän sen tietää, mutta uusi kortti oli tullut postissa tilalle, ja viisikin sataa oli enemmän kuin hän itse siitä maksanut oli. Toinen hyvin samalla tavoin mennyt onnistunut kauppatilanne tapahtui lähialueella aivan äskettäin. I

Mutta en minä ole tuollainen. Minä, minä olen musta, sillä päivä minun mustaksi polttanut, sanoi muuan Salomon taannoin.

Tulee sitten myöhemmin, kun tapaus on loppuun käsitelty. Noita kun ei voi muokata ilman vaivaamatta muita.

Mitäs tälle tapaukselle kuuluu? Yli viikko jo kulunut ensimmäisestä viestistä aiheeseen liittyen, eikä ainakaan vielä ole mitään kauppiaspalautetta jätetty. Asianomainenkin on käynyt foorumilla tässä välissä ja reilussa viikossa nyt luulisi tälläisen asian jo selviävän, jos myyjällä on edes pienintäkään aikomusta hoitaa asia kuntoon.

Mitäs tälle tapaukselle kuuluu? Yli viikko jo kulunut ensimmäisestä viestistä aiheeseen liittyen, eikä ainakaan vielä ole mitään kauppiaspalautetta jätetty. Asianomainenkin on käynyt foorumilla tässä välissä ja reilussa viikossa nyt luulisi tälläisen asian jo selviävän, jos myyjällä on edes pienintäkään aikomusta hoitaa asia kuntoon.

:swaiting:

Ei kuulu ei. @Jill Valentine on kehoitettu useasti ottamaan ryhtiliike ja laittamaan homma kuntoon. Viestiin vastaaminen olisi hyvä alku, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. Sanoin laittavani rikosilmoituksen vireille tällä viikolla ja laitan kyllä palautetta, kun sen aika on.

Tuliko @Juha Kokkonen vastausta, kun olit kysellyt myyjältä tapauksesta?

Ei kuulu ei. @Jill Valentine on kehoitettu useasti ottamaan ryhtiliike ja laittamaan homma kuntoon. Viestiin vastaaminen olisi hyvä alku, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. Sanoin laittavani rikosilmoituksen vireille tällä viikolla ja laitan kyllä palautetta, kun sen aika on.

laita negatiivinen kauppiaspalaute.

Herran viestejä kun katselee niin tainnut olla kuunvaihteessa rahapäivä, osteltu taas kasa serriä ja juotu loput.
Eli eiköhän tuossa ensiviikolla palaile kolmen peiton alta lähettämään paketin ja lupaamaan tämän olleen (taas) viimeinen kerta.

Sillä juuri... :rolleyes: Eihän täällä kauppaa tehdä :thumbsup:

Kaupankäynti taitaa olla sivufunktio. Itse ainakin myyn täällä sen takia, että ostajat on jo valmiiksi kiinnostuneita myymästäni ATK:sta ja tietävät, mitä ovat ostamassa - mutta olisin täällä ja foorumi olisi olemassa ilman myyntipalstaakin.

--

Nyt on kunnon lynkkajaiset ja cancel-kulttuuri taas nostamassa päätään. Mielenkiinnolla katselen, miten tämä tästä etenee..
Ei se käyttäjä syytön ole, mutta eipä paljon tarvita, kun sankat joukot sinne häntä vastustamaan kerääntyy.
Rangaistus on aiheellinen, mutta kovasti odotan, että mitä sieltä tulee ja milloin.. Ehkä jos rahaa tulee kuunvaihteessa, niin hänellä voisi olla pari päivää hoitaa asia kuntoon - ja sanktioita vasta sen jälkeen, mutta en minä näistä asioista päätä.

Jos pitää paikkansa että jollakin käyttäjällä on useinkin ongelmia kaupankäynnissä, niin miksi teette kauppaa sellaisen kanssa? Ihan näin yleisesti. Tässä saa kyllä kaikki katsoa peiliin, jos väitteet pitää paikkansa. Niin itse myyjä kuin ylläpito sekä ostaja. Ihme paapomista aikuisten ihmisten kesken.

Jos pitää paikkansa että jollakin käyttäjällä on useinkin ongelmia kaupankäynnissä, niin miksi teette kauppaa sellaisen kanssa? Ihan näin yleisesti. Tässä saa kyllä kaikki katsoa peiliin, jos väitteet pitää paikkansa. Niin itse myyjä kuin ylläpito sekä ostaja. Ihme paapomista aikuisten ihmisten kesken.
Olisipa täällä foorumilla joku systeemi jossa voi nähdä ihmisten kaupankäyntihistoriaa :speechless:

Olisipa täällä foorumilla joku systeemi jossa voi nähdä ihmisten kaupankäyntihistoriaa :speechless:

On jo, eli käytännössä palautteet. Se muistaako / haluaako / jaksaako jne. niitä kirjata on jokaisen kauppaa käyvän foorumilaisen omissa käsissä. Mun mielestä on jo aika kova, että on koko palautejärjestelmä. Kannattaa siis aina tsiikailla palautteet ennen kaupan käyntiä. Mutta ei se sitä tarkoita, että vaikka olis 100% posipalautteet etteikö voisi tulla kämmit.

Vähän on tehty taas kärpäsestä härkänen tästä....

On jo, eli käytännössä palautteet. Se muistaako / haluaako / jaksaako jne. niitä kirjata on jokaisen kauppaa käyvän foorumilaisen omissa käsissä. Mun mielestä on jo aika kova, että on koko palautejärjestelmä. Kannattaa siis aina tsiikailla palautteet ennen kaupan käyntiä. Mutta ei se sitä tarkoita, että vaikka olis 100% posipalautteet etteikö voisi tulla kämmit.

Vähän on tehty taas kärpäsestä härkänen tästä....

Sarkasmin ymmärtäminen :thumbsup:

No sehän se hauskaa onkin kun täällä kerrottiin että on jo 2 perseelleen mennyttä kauppaa tehty saman käyttäjän kanssa. Pakko oli silti vielä kolmaskin tehdä.

No sehän se hauskaa onkin kun täällä kerrottiin että on jo 2 perseelleen mennyttä kauppaa tehty saman käyttäjän kanssa. Pakko oli silti vielä kolmaskin tehdä.

Oi kyllä. Jos kahteen vuoteen ei ole kuin positiivisia palautteita niin pitäähän sitä antaa julkisesti tapansa parantaneelle ihmiselle silloin mahdollisuus, kun ei ole suurista summista kyse ja menisi tarpeeseen. Minä en hetkeäkään epäillyt etteikö käyttäjällä olisi ks. tavaraa, mutta ongelmaksi taisi tulla toimitusvaikeudet.

Tietenkin joka aiheeseen löytyy joku, joka tekisi sen paremmin tai ainakin osaa Jeesustella asian kanssa tuomatta mitään sellaista keskusteluun, jota ei olisi jo sanottu.

Ja niille keitä asia kiinnostaa (heitä näyttikin olevan yllättävän paljon): Kauppakumppani tavoitettu ja Tiistaina luvattu maksaa takaisin. Odottelemme innolla. :woot:

Oi kyllä. Jos kahteen vuoteen ei ole kuin positiivisia palautteita niin pitäähän sitä antaa julkisesti tapansa parantaneelle ihmiselle silloin mahdollisuus, kun ei ole suurista summista kyse ja menisi tarpeeseen. Minä en hetkeäkään epäillyt etteikö käyttäjällä olisi ks. tavaraa, mutta ongelmaksi taisi tulla toimitusvaikeudet.

Tietenkin joka aiheeseen löytyy joku, joka tekisi sen paremmin tai ainakin osaa Jeesustella asian kanssa tuomatta mitään sellaista keskusteluun, jota ei olisi jo sanottu.

Ja niille keitä asia kiinnostaa (heitä näyttikin olevan yllättävän paljon): Kauppakumppani tavoitettu ja Tiistaina luvattu maksaa takaisin. Odottelemme innolla. :woot:

Kun avautuu julkisesti foorumilla, niin voi keskustelua syntyä. Tämäkin tuli yllätyksenä jollekin.

Kai sä nyt vielä neljännen kerran koitat onneasi. :kahvi:

Kun avautuu julkisesti foorumilla, niin voi keskustelua syntyä. Tämäkin tuli yllätyksenä jollekin.

Kai sä nyt vielä neljännen kerran koitat onneasi. :kahvi:

Keskustelua, ulinaa, besserwisserismia, aforismeja, jälkiviisautta, ihmettelyä ja saman toistelua, joka on jo sanottu. En kyllä usko että kukaan on yllättynyt. :kahvi:

Kyllä voisin koittaa, kunhan käyttäjä ensin keräilee taas monia positiivisia, ilmeisesti toisella foorumilla, niin mikä jottei. Silloin luottoa on taas enemmän kuin vastarekisteröityneeseen nollakerholaiseen. Minulla on syvä usko siihen että ihmiset voivat parantaa tapansa. :rolleyes:

Ennemmin kohu tällaisesta 10€ tapauksesta kuin jostain suuremmasta sellaiselle joka summaa tarvitsisi enemmän. Mittasuhteet paisuneet vähän kohtuuttomiksi jo tapauksen arvonkin tähden ja kommentit mielestäni keskittyy liikaa henkilöön, joka ei ole palautettaan tänne vielä antanut johtuneista syistä - näille voi olla ihan oikeitakin syitä historiasta riippumatta. Mutta jos valtakunnassa (foorumilla) ei ole muita tapauksia jota jeesustella niin sehän on vain positiivinen juttu. :joy:

Keskustelua, ulinaa, besserwisserismia, aforismeja, jälkiviisautta, ihmettelyä ja saman toistelua, joka on jo sanottu. En kyllä usko että kukaan on yllättynyt. :kahvi:

Kyllä voisin koittaa, kunhan käyttäjä ensin keräilee taas monia positiivisia, ilmeisesti toisella foorumilla, niin mikä jottei. Silloin luottoa on taas enemmän kuin vastarekisteröityneeseen nollakerholaiseen. Minulla on syvä usko siihen että ihmiset voivat parantaa tapansa. :rolleyes:

Ennemmin kohu tällaisesta 10€ tapauksesta kuin jostain suuremmasta sellaiselle joka summaa tarvitsisi enemmän. Mittasuhteet paisuneet vähän kohtuuttomiksi jo tapauksen arvonkin tähden ja kommentit mielestäni keskittyy liikaa henkilöön, joka ei ole palautettaan tänne vielä antanut johtuneista syistä - näille voi olla ihan oikeitakin syitä historiasta riippumatta. Mutta jos valtakunnassa (foorumilla) ei ole muita tapauksia jota jeesustella niin sehän on vain positiivinen juttu. :joy:

No joo, annetaan olla. Toivottavasti saat rahasi takaisin. Perseestä vaan tollainen pikavippailu ja kun ei ole eka eikä toka kerta, niin oppikaa nyt jo jotain pikkuhiljaa. :thumbsup:

Millaisen palautteen aiot laittaa? Mites se rikosilmoitus?

Eipä tuo poliisien häiritseminen asialla, joka on osin hoitunut jo ja maksu tulossa takaisin. Asiat voi (välillä) hoitaa keskustelemalla ja yhteydenpidolla tapahtuneessa oleville.

@Jill Valentine on nyt hoitanut asiaa eteenpäin ja @Nom saanut aikamäärän rahoille, niin ei tuosta muutakun palaute menemään.

Rikosilmoitus sitten, jos rahoja ei tule. Ei poliisin resursseja pidä tuhlata, kun "kaveri maksoi vähän myöhässä." Täällä on ihan oikeitakin petoksia jäänyt tutkimatta resurssien puutteessa, niin tuosta turhasta työllistämisestä pitäisi antaa jo sakkoja turhan ilmoituksen tekijälle.

Negatiivinen palaute on ollut aiheellista mielestäni jo alusta alkaen, ettei kukaan vahingossa tee kauppaa ja riskeeraa rahojen menetystä.

..mutta ne rikosilmoitukset sitten, kun myyjälle on annettu aikaa selvittää asia ja on varmasti kyse petoksesta. Tässä tapauksessa aika on jo mennyt, mutta rahat on kuulemma tulossa. Tällä pyritään taas välttämään sitä, että rikosilmoituksia tehdään niin paljon, että poliisilla ei ole resursseja tutkia. Jos samalla viikolla ei kuulu tuotetta, tietyissä erikoistapauksissa voi olla syytä (esim. sairastuminen, koronakaranteeni) - niinkuin yleisellä tasolla.

Tietenkin se ilmoitus kannattaa tehdä, jos rahoja ei kuulu - myös tässäkin tapauksessa. Mutta nyt rahoista on kuulunut jotain..

Eipä tuo poliisien häiritseminen asialla, joka on osin hoitunut jo ja maksu tulossa takaisin. Asiat voi (välillä) hoitaa keskustelemalla ja yhteydenpidolla tapahtuneessa oleville.

@Jill Valentine on nyt hoitanut asiaa eteenpäin ja @Nom saanut aikamäärän rahoille, niin ei tuosta muutakun palaute menemään.
Minä odottaisin keskiviikkoon (tiistai + 1 pankkipäivä rahojen siirtymiseen), ennenkuin annan palautteen. Lähännä varmistaisin että edes tämä menee luvatusti. Ja tämä varmaan on myös @Nom illa ajatus.

Positiivinen tottakai vai oliko sinulla muita ajatuksia? :confused:

Palaute on nyt jätetty kun henkilö on tavoitettu ja syyt ovat nyt selvillä.

Rikosilmoitus tehdään sitten, jos sille on tarvetta. Nyt olemme sopineet että rahat palautetaan tiistaina, joten miksi ihmeessä tekisin ilmoituksen nyt? Luetteko te ollenkaan noita yllä olevia viestejä ennen kysymyksiä? :hmm:

Rikosilmoitus tehdään sitten, jos sille on tarvetta. Nyt olemme sopineet että rahat palautetaan tiistaina, joten miksi ihmeessä tekisin ilmoituksen nyt? Luetteko te ollenkaan noita yllä olevia viestejä ennen kysymyksiä? :hmm:
Hatunnostot sinulle kärsivällisyydestä. Onneksi ei muutenkaan ollut arvokkaasta kaupasta kyse. Propsit myös ylläpidolle, että tekivät viimeinkin jotain kyseisen käyttäjän kohdalla. Toivottavasti tämä toimii jonkinlaisena ennakkotapauksena kauppa-alueella, että kuinka paljon voi pikavippailla/kerätä negatiivisia palautteita/yms jne. ennen kuin aletaan jatkotoimenpiteisiin. Tässäkin tapauksessa tuo esto kauppa-alueelle on järkevämpi vaihtoehto kuin bannit koko foorumille.

Asiaton käytös - flamettaminen

I like your style. :lol:

Positiivisen tietenkin.

"Tavaraa en saanut, mutta rahat sain parin viikon odottelun jälkeen takaisin. Myyjä lupasi nyt kymmenettä kertaa parantavan tapansa, joten tulen jatkossakin tekemään kauppaa hänen kanssaan vaikka 3 eri kauppatapahtumaa on mennyt päin vittua. Suosittelen lämpimästi muitakin tekemään paljon kauppaa hänen kanssaan. Erittäin positiivinen kokemus. :thumbsup:"

Sori, en pysty lopettamaan. Tää on vaan niin hauskaa ajanvietettä. :kahvi:

Olisitko sinä sellainen ihminen joka möisi reippaasti alle markkinahinnan? Ilmoituksen laatija arvasi, että ahneus saa ihmiset liikkeelle vaikka olisi kuinka hölmö ilmoitus

No kyllä oli ihmisillä ihmettelemistä kun laitoin 3070 myyntiin 500ellä. Toki kyselijöitä oli 68 alle tunnissa, mutta kun ilmoitin että aikajärjetyksessä ensimmäinen, toinen jne saa siihen osto-oikeuden, niin ei kelvannut sille ensimmäiselle. Ei edes postiennakolla jne vaikka mitä ehdotin. No sen sai sitten loppupeleissä kolmantena jonossa ollut ja on nyt tyytyväinen kortin omistaja, joka tarjosi vielä lisää rahaa kortista.

Ja syyhän tähän hintaan oli se, että se oli mielestäni reilu ja lähempänä sitä, mitä pidin käytetyn 3070 arvona. Silti osa koitti tästäkin tinkiä johonkin 300e :D Vaikka muut ilmot oli torissa +1000e pyyntejä.

On meitä moneen junaan

No kyllä oli ihmisillä ihmettelemistä kun laitoin 3070 myyntiin 500ellä. Toki kyselijöitä oli 68 alle tunnissa, mutta kun ilmoitin että aikajärjetyksessä ensimmäinen, toinen jne saa siihen osto-oikeuden, niin ei kelvannut sille ensimmäiselle. Ei edes postiennakolla jne vaikka mitä ehdotin. No sen sai sitten loppupeleissä kolmantena jonossa ollut ja on nyt tyytyväinen kortin omistaja, joka tarjosi vielä lisää rahaa kortista.
Tämä ei ole henkilökohtaista, mutta en olisi minäkään ostanut muutakuin noudolla johtuen 0-kauppiaspalautteesta ja vähäisestä viestimäärästä. Tähän lisäksi vielä alhainen hinta niin liian monta hälytyskelloa soi pääässä. Postiennakossakaan ei enään voi tarkistaa tuotetta ennen maksamista.

Toki sitä en ymmärrä miksi edes tarjotaan jos ei kuitenkaan olla ostamassa.

Nouto oli minulla myös vaihtoehdoissa ja yritin kyllä ehdottaa sekä kysyä ostajaehdokkaalta miten itse hoitaisi asian kummallekin siten että luotto pelaa. No tämä oli sitten seuraavan ostajan onni

Ja oli siis myynnissä torissa ei täällä

No saitko rahat?

Ei pahalla mutta kun lukee näitä petkususyrityksia niin ihmetyttää miten joku yleensä voi ensinnä tehdä niitä ja vielä tyhmemmältä tuntuu etttä porukka sitten katsoo läpi sormien selvää kusetusyritystä vaikka saisikin uhkailemalla rikosilmoituksella rahat takaisin. Onhan varkauskin aina varkaus ja petkutus tehty samoin vaikka lopuksi sitten uhan alla palauttaisi tavaran.

@villethefin

Ostin kaverilta emolevyn ja paketti lähtikin matkaan nopsaan ja tuli perille ilman ongelmia. Huomasin kuitenkin, että paketista puuttui 4 x sata-kaapeleita, jotka siellä olisi pitänyt olla. Myynti-ilmoituksessa luki, että "alkuperäinen laatikko tavaroineen löytyy", minkä oletin tarkoittavan, että alkuperäinen laatikko + alkuperäistarvikkeet ovat tallella. Tai jos jotain oleellista (kuten minun mielestäni nuo kaapelit) olisi puuttunut niin siitä olisi pitänyt mainita ilmoituksessa tai ennen maksua.

Sitten suoria lainauksia yksityisviestien puolelta niin ei se kuuluisa konteksti muutu. Toivottavasti tästä ei ihan yhtä pitkiä jatkokeskusteluja tarvitse käydä kuin tuossa edeltävänä olevasta casesta.

- Emo tuli perille ja ehjältä näyttäs, kiitoksia. Katoin tota osaluetteloo ni eiks tossa pitäny olla sata-kaapeleita mukana 4 kpl? Ainaki manuaalin mukaa. En löytäny yhtää :/

** Moi. Saattaa tosiaan olla joo, että tuosta jäi Sata piuhat kyydistä pois.

- Niitä kyllä kaipailisin vielä tuoho mukaa, kun pitää omat laittaa nykysen emon mukana eteenpäin, kun sen saa kaupaksi :)

** Jätä laittamatta omasi mukaan. Niitä on useimmiten liikaa kuin liian vähän

- Ei se oikein noin toimi, jos sanon et on alkuperäistarvikkeet mukaan, ku jotain myyn ja sit jätän ne laittamatta :D?

- Onks siula ne piuhat tallessa kuitenki? Tai onhan ne jos niitä on useimmiten liikaa ku liia vähä ;)

** Ne on varmaan tuolla koneessa, on niitä nyt muutamat sielä sun täällä. Voin vaikka palauttaa 10€ niin saat Jimmsiltä tilattua uudet helpommin

- Ei taida 4 kpl kaapeleita kympillä irrota :)

** Ei ollu alkuperäisessä paketissakaan neljää

- (Kuva valmistajan manuaalista, sivu 10) Samat 4 kaapelia, jotka löytyy tuosta miun nykysestä x570-i-emosta.

** No jo nyt on vaikeeta. Laitan tulemaan jossain vaiheessa.

- Ei tää ois kuule ollenkaa vaikeeta, jos oisit tehny asiat kerralla niiku kuuluu - Eli tarkistanu pakkauksen ja mitä puuttuu ja kirjottanu ilmotukseen et kaapelit puuttuu etkä vaa kirjotellu lonkalta et juujuu kaikki löytyy... Ja ehdottelet ratkaisuks sit et muutki tekis samaa tyylii ja jättäs vaa osia pois matkasta koska "Niitä on useimmiten liikaa kuin liian vähän" :D Jos nyt vaa myöntäisit virhees ja pyytäisit anteeks ja laittasit ne kaapelit tulee asap tai sitten et tee mitää, en mie sinuu pakota eikä miun talous tuohon kaadu. Mut onha tää vähä naurettavaa näi perusasioita selittää toiselle :)

** No pahoittelut, että tässä nyt kävi näin. Alkuperäisen myyntipostauksen "alkuperäinen laatikko tavaroineen" omassa mielessäni tarkoitti lähinnä vaan tavaroita, jotka ovat "ylimääräistä" kilkettä. Ei tämä nyt niin vakava asia ole. Enemmän tässä on tehty tappiota, kun asian käsittelyyn on näin kauan mennyt aikaa. "Laita vahinko kiertämään" nyt oli lähinnä sellainen "ratkaisu" jonka voisi kuvitella olevan aikalailla kätevin. Jokaisella on kuitenkin noita johtoja yleensä aika paljon, kun tietokoneiden kanssa räpertää. Olet oikeassa ja minä väärässä ja myönnän virheeni ja syntini. Laitan SATA-johtoja nyt 4kpl tulemaan. Hyvää jouluja ja onnellisempaa uutta vuotta.

- Kiitos. Kyllä noista "ylimääräisistä" kilkkeistä taitaa nuo sata-kaapelit yksi tärkeimmistä, kun kaikilla ei pelkkiä m.2-paloja ole ja selkeästi siulakaa ei niitä kaapeleita ollu riittävästi nurkissa lojumassa, kun olit ne ottanu paketista käyttöön :) Siula on epäilemättä se mielikuva, että mie vaan nillitän turhasta, mutta voit sit vaikka käydä tuolla kauppakokemukset-foorumilla koeponnistamassa näitä näkemyksiä - En usko, että saat kovin suurta kannatusta. Oon ihan samaa mieltä ettei tää vakava asia ois ollukaa jos oisit vaa ollu et "hups, anteeksi, että ne unohtui, laitanpa ne matkaan tästä". Mie oisin kiittäny ja asia ois ollu fine. Mut sit aloit vänkää vastaa, että onhan niitä kaapeleita kaikilla + mie voisin jemmata omani + kympillä saat Jimmssiltä uudet + eihä niitä kaapeleita neljää ollu + siun mielestä "ylimääräisiä" kilkkeitä ei tarvii laittaa mukaa tai niiden puuttumisesta ei tarvii mainita myynti-ilmoituksessa + oltais vaa laitettu vahinko kiertää + onpa tää nyt vaikeeta + ei tää nyt nii vakava asia oo. Mutta, jospa tää nyt ois tältä erää tässä.

Loppu hyvin kaikki hyvin näyttäisi olevan lopputulos, jos kaapelit tulee perille ja silloin mennään neutraalilla palautteella. Isosta ja vakavasta asiasta ei ollut kyse, mutta se miten asiaa lähdettiin purkamaan ja perustelemaan ja ratkomaan ei oikein saa kannatusta minulta. Toivottavasti kaveri oppi jotain ja mie en nyt vaan ollut se tyhjästä nillittäjä :)

En nyt ehkä itse tägäisi kaveria heti tänne, jos on kuitenkin luvannut ne sata-piuhat jo toimittaa. Eri asia sitten, jos piuhoja ei pariin viikkoon kuulu lukuisista yhteydenotoista huolimatta.

Mut joo, subjektiivisia näkemyksiähän nämä ovat. Jos on omasta mielestä huono kokemus, niin sitten se on huono kokemus. Ei siinä Retaleen mielipiteet asiasta paljoa paina :cigar2:

En nyt ehkä itse tägäisi kaveria heti tänne, jos on kuitenkin luvannut ne sata-piuhat jo toimittaa. Eri asia sitten, jos piuhoja ei pariin viikkoon kuulu lukuisista yhteydenotoista huolimatta.

Mut joo, subjektiivisia näkemyksiähän nämä ovat. Jos on omasta mielestä huono kokemus, niin sitten se on huono kokemus. Ei siinä Retaleen mielipiteet asiasta paljoa paina :cigar2:

Samaa mieltä.

Jos alkaa näyttämään, että suuremman yleisön mielipide on, että aiheetta tänne postailin niin pyydetään sitä sitten anteeksi (: Mutta onneksi, jos suuri yleisö näkee asian aiheettomana tägäyksenä niin eihän siitä kaverille pitäisi mitään haittakaan sitten koitua eikä mitään leimaa tulla otsaan

Itsekin näkisin että jos kirjoitan Alkuperäinen laatikko tallella ja tuote X se tarkoittaa lähinnä että saan tuotteen X varmasti ns. "hyvin" lähetettyä (vaikka puukottamalla sitä alkuperäistä laatikkoa / suojamuovia jos mukana tulee jotain muutakin että kaikki mahtuu kuten tein esim. R9 Nano + be quiet 92x92x25mm silent wings 2 PWM tuulettimella modattuna paketin kera).

Tosin olisi sekin hyvä mainita jos ihan kaikkea härpäkettä ei löydykään tai jopa jos ostokuittia tms. ei tule mukaan. Vaikka voikin olla vaikea muistaa mitä kaikkea tuli alunperin tuotteen mukana (itse en esim. ikinä ole mitään niitä "oveen laitettavia minä pelaan täällä tuotteella X ei saa häiritä" tyyppisiä pahvisia lappusia tai esim. tarroja käyttänyt mutta voivat hyvin olla hukkuneet jonnekin vuosien saatossa).

Mutta pahimmillaan tosiaan olen lukenut miten jotkut ovat laittaneet tuotteita jossain sanomalehdessä käärittynä teipillä kiinni mistä minusta saisi jo ihan aiheestakin laittaa negatiivista palautetta. Siksi koen aina positiiviseksi sen jos toinen kirjoittaa että alkuperäinen laatikko on olemassa (ja toivottavasti myös jonkun paketoinnin laittaa sen lisäksi, tosin on niitä ihan liikkeestäkin tullut esim. emolevyä pelkässä omassa laatikossaan ja postitus tiedot kiinni siinä laatikossa)

Olen kanssa samaa mieltä ettei ole suuri vaiva pistää kaikki osat laatikkoon jos on ne ilmoituksessa luvattu.
Onhan se järjetöntä että ostajan pitää alkaa puuttuvia sitten yksitellen erikseen pyytämään. Jos ostaja tekisi niin että maksaakin ensin vain osan tuotteesta niin varmasti alkaa hirveä poru myyjän taholta :)

Samoin nuo älyttömän pitkät toimitus ajat joista välillä kerrotaan.
Jos asuu jossakin korvessa tiettömen taipaleiden takana sen voi myynti ilmoituksessa mainita esim että käyn vain kerran kuukaudessa taajamassa ja postissa. Aika usein on niin että tilattu ja itselle tullut tavara kyllä saatetaan hakea aika pikaiseasti,

Olen kanssa samaa mieltä ettei ole suuri vaiva pistää kaikki osat laatikkoon jos on ne ilmoituksessa luvattu.
Onhan se järjetöntä että ostajan pitää alkaa puuttuvia sitten yksitellen erikseen pyytämään. Jos ostaja tekisi niin että maksaakin ensin vain osan tuotteesta niin varmasti alkaa hirveä poru myyjän taholta :)

Samoin nuo älyttömän pitkät toimitus ajat joista välillä kerrotaan.
Jos asuu jossakin korvessa tiettömen taipaleiden takana sen voi myynti ilmoituksessa mainita esim että käyn vain kerran kuukaudessa taajamassa ja postissa. Aika usein on niin että tilattu ja itselle tullut tavara kyllä saatetaan hakea aika pikaiseasti,

Itse vien postiin tavarat kun maksettu ja tavara on seuraavana arkipäivänä noudettavissa. Moni tuntuu jättävän automaatteihin jotka katsotaan ja tyhjennetään kun ehditään. Kerran meni 4 arkipäivää ennenkuin sain paketin. Kai olen liian vanhaa koulukuntaa...

Avataan nyt tästäkin puolelta sitten asiaa. Tosiaan, en ollut ajatellut SATA-kaapeleiden kuuluvan tuohon "alkuperäistarvikkeisiin" epähuomiosta tai mistä lienee tahansa johtuen.

Olin keskustelua käytäessä asioilla (miljoona rautaa tulessa jne.) ja samalla koitin mobiililla hoitaa asiaa.

Noh, ongelman ratkaisemiseksi pienimmällä vaivalla ehdottelin erilaisia vaihtoehtoja:
1. älä luovu nykyisistä
2. lähetän rahaa niin saa tarvittavan määrän kaapeleita.

vastineeksi sain 0 ehdotusta asian ratkaisemiseksi, ainoastaan luokkaa "Olisitpa parempi ihminen, etkä tekisi virheitä niin elämä olisi helppoa" ja kyse on selkeästi vain periaatteesta "koska kirjoitin näin, niin näin:".

Sama asenne oli jo, kun alunperin satuin vahingossa antamaan väärän puhelinnumeron mobilepay maksua varten (olikin 69 eikä 96). Tästä tilanteesta selvittiin kuitenkin nopeasti, rahat saatiin takaisin ja kaikki ok. Asenne: "Olisitpa edes tarkistanut, etkä tekisi virheitä!"

Noh.

Vaikka olisin heti tilanteesta pahoitellut ja sanonut, että lähetän kaapelit, eivät ne olisi vielä liikkuneet Postin tiskiä pidemmälle (ovat siellä tässäkin tilanteessa).

Nyt ollaan kuitenkin jo "Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset" -puolella?

Kyllä tästä jäi paskanmaku suuhun täälläkin. Kauppa nyt onnistui kuitenkin hyvin, mutta osapuolten välisestä kommunikoinnista tässä nyt enempi ja asenteista varmaan suurin ongelma?

edit: Ensimmäinen yhteydenotto puuttuvista piuhoista eilen klo 15:23. Piuhat jätetty postiin tänään klo 10:27.

Viimeksi muokattu:
Olin keskustelua käytäessä asioilla (miljoona rautaa tulessa jne.) ja samalla koitin mobiililla hoitaa asiaa.

Olisit voinut asiasta mainita tai jättänyt vastaamatta ja maininnut kiireistä sitten myöhemmin niin homma olisi ollut ok.

Noh, ongelman ratkaisemiseksi pienimmällä vaivalla ehdottelin erilaisia vaihtoehtoja:
1. älä luovu nykyisistä
2. lähetän rahaa niin saa tarvittavan määrän kaapeleita.

vastineeksi sain 0 ehdotusta asian ratkaisemiseksi, ainoastaan luokkaa "Olisitpa parempi ihminen, etkä tekisi virheitä niin elämä olisi helppoa" ja kyse on selkeästi vain periaatteesta "koska kirjoitin näin, niin näin:".

Jos tuolta meidän keskustelusta saa tuon kuvan niin ok. Tämän takia laitoin suorat sitaatit niin jokainen voi tulkita ne, kuten parhaaksi näkee ja minimoin itse omin sanoin selitykset.

Sama asenne oli jo, kun alunperin satuin vahingossa antamaan väärän puhelinnumeron mobilepay maksua varten (olikin 69 eikä 96). Tästä tilanteesta selvittiin kuitenkin nopeasti, rahat saatiin takaisin ja kaikki ok. Asenne: "Olisitpa edes tarkistanut, etkä tekisi virheitä!"

Tämä ei nyt liittynyt siihen miksi nostin asian täällä esille, mutta otetaan sekin puheeksi, kun sen näet tarpeelliseksi. Osoittelin liian nopeasti sormella sinne suuntaan, koska itsessänikin oli vikaa ja pahoittelin sitä. Ja pahoittelen nyt uudelleen.

Vaikka olisin heti tilanteesta pahoitellut ja sanonut, että lähetän kaapelit, eivät ne olisi vielä liikkuneet Postin tiskiä pidemmälle (ovat siellä tässäkin tilanteessa).

Miun mielestä tää ei nyt oikein sovi perusteluks? Jos alan vänkäämään vastaan ja lopulta annan periks ja sanon sit et lopputulos ois kuitenki sama ku jos en olis aluks alkanu vänkäämään ollenkaan? Mites jos miulta olis puuttunut viel vaik kuukauden ajan koneesta näyttis ja olisit alkanu vänkäämään tällee. Oisko sit ok, jos kuukauden päästä olisit antanut periks, koska "hei et ois päässy kuitenkaa aiemmi käyttää konetta, ku siulta puuttu näyttis"? Joku vois keksii paremmanki vertauksen tai selittää miule et mite tuo perustelu on ok.

Nyt ollaan kuitenkin jo "Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset" -puolella?

Kyllä tässä oli minun mielestä mukana sekä epärehellisyyttä, että huonoa kauppakokemusta, mutta kuten viisaammat edellä mainitsivat, on tämä näkemys aina subjektiivinen (: Ja kuten minä totesin niin onnellinen loppu häämöttää kuitenkin.

Kyllä tästä jäi paskanmaku suuhun täälläkin. Kauppa nyt onnistui kuitenkin hyvin, mutta osapuolten välisestä kommunikoinnista tässä nyt enempi ja asenteista varmaan suurin ongelma?

Harmi juttu. Olen samaa mieltä, että asenne-erot oli suurin syy tälle.

Ostaja voi myös kohtalaisen pienellä vaivalla välttyä ikäviltä yllätyksiltä yksinkertaisesti kysymällä mitä kaikkea emolevyn mukana tulee ja mitä ei, jos tietyllä johdolla tai osalla on merkittävä vaikutus kokonaisuuteen.

Miun mielestä tää ei nyt oikein sovi perusteluks? Jos alan vänkäämään vastaan ja lopulta annan periks ja sanon sit et lopputulos ois kuitenki sama ku jos en olis aluks alkanu vänkäämään ollenkaan? Mites jos miulta olis puuttunut viel vaik kuukauden ajan koneesta näyttis ja olisit alkanu vänkäämään tällee. Oisko sit ok, jos kuukauden päästä olisit antanut periks, koska "hei et ois päässy kuitenkaa aiemmi käyttää konetta, ku siulta puuttu näyttis"? Joku vois keksii paremmanki vertauksen tai selittää miule et mite tuo perustelu on ok.
Tuolla siis tarkoitin sitä, että vaikka kyseessä olisi ollut täysin rehellinen erehdys ja olisi oikeasti vain unohtunut laittaa johdot matkaan ja laittanut ne heti matkaan.
Ei tässä olla missään vaiheessa vänkätty asiasta, että kuuluuko johdot sinulle. Olen omasta mielestäni vain koittanut löytää ratkaisua, että voidaanko asia hoitaa nopeammin ja vaivattomammin muulla tavalla. Koko asian käsittely kesti kuitenkin alle 3/4 vuorokautta, niin mielestäni ollaan aika kuivalla ruudilla ja herkällä liipasinsormella oltu liikenteessä.

Ostaja voi myös kohtalaisen pienellä vaivalla välttyä ikäviltä yllätyksiltä yksinkertaisesti kysymällä mitä kaikkea emolevyn mukana tulee ja mitä ei, jos tietyllä johdolla tai osalla on merkittävä vaikutus kokonaisuuteen.
Kyllä. Tämä nerokas kikka on otettava käyttöön. Mutta jos tuolleen puolihuolimattomasti huomaa jälkikäteen, että "juu kyllähän sieltä jotain saattoi jäädä pois ja ne kamat on tuolla omassa koneessa kiinni ja kyllähän niitä pitäisi kaikilla nurkissa lojua enemmän kuin tarpeeksi, vaikka itse olenkin ne tuosta ottanut käyttöön", niin yhtä puolihuolimattomasti saattaa sanoa etukäteen kysyttäessä, että juujuu kaikki löytyy. Ja se ensimmäinen miina tässä oli, että oletin tuon "alkuperäinen laatikko tavaroineen" tarkoittavan muutakin kuin "alkuperäinen laatikko ja ?".

Kyllä. Tämä nerokas kikka on otettava käyttöön. Mutta jos tuolleen puolihuolimattomasti huomaa jälkikäteen, että "juu kyllähän sieltä jotain saattoi jäädä pois ja ne kamat on tuolla omassa koneessa kiinni ja kyllähän niitä pitäisi kaikilla nurkissa lojua enemmän kuin tarpeeksi, vaikka itse olenkin ne tuosta ottanut käyttöön", niin yhtä puolihuolimattomasti saattaa sanoa etukäteen kysyttäessä, että juujuu kaikki löytyy. Ja se ensimmäinen miina tässä oli, että oletin tuon "alkuperäinen laatikko tavaroineen" tarkoittavan muutakin kuin "alkuperäinen laatikko ja ?".
Kyllä, niistä neljästä nimenomaisesta SATA-kaapelista, jotka tulivat tuon kyseisen emolevyn mukana, oli 2 kappaletta käytössä tämän hetkisessä koneessa, koska en ollut vaihtanut kuin emolevyn, joten jätin kaikissa (useampi kuin 2) kiintolevyä samoille johdoille. Sitten ne kaksi toista johtoa olivat samassa laatikossa kuin loput n. 10 SATA-kaapelia. Näistä kaivoin sinulle nyt ne juuri alkuperäiset SATA-kaapelit (pituuksissa oli pari cm eroa toisiin).

Avasin oman tietokoneeni, irroittelin näyttistä yms, että pääsen käsiksi uudestaan SATA piuhoihin, että saadaan sinulle juuri ne SATA-kaapelit ja toiset "varastosta" tilalle.

Kyseessä on käytössä ollut emolevy, jonka SATA-kaapelit ovat olleen käytännöllisyyden syistä käytössä, kun on silloin tietokonetta kasattu. Kun emolevy on vaihdettu, en ole kokenut tarpeelliseksi vaihtaa kiintolevyistä SATA-kaapeleita emolevyn vaihdon yhteydessä.

Tuolla siis tarkoitin sitä, että vaikka kyseessä olisi ollut täysin rehellinen erehdys ja olisi oikeasti vain unohtunut laittaa johdot matkaan ja laittanut ne heti matkaan.
Ei tässä olla missään vaiheessa vänkätty asiasta, että kuuluuko johdot sinulle. Olen omasta mielestäni vain koittanut löytää ratkaisua, että voidaanko asia hoitaa nopeammin ja vaivattomammin muulla tavalla. Koko asian käsittely kesti kuitenkin alle 3/4 vuorokautta, niin mielestäni ollaan aika kuivalla ruudilla ja herkällä liipasinsormella oltu liikenteessä.

Noh ensimmäinen ehdotus oli, että jemmaan omat johtoni ja laitan sen kuuluisan vahingon kiertämään. Eihän se ole mikään ehdotus sinun suunnalta, että sinä olisit minulle mitään laittamassa?

Toinen ehdotus oli, että annat kympin alennuksen, koska Jimmssiltä saa siihen hintaan uudet. Kun totesin ettei taida saada tarvittavaa määrää niin väitit ettei alun perinkään ole ko. määrää tullut, vaikka asia oli jo kertaalleen manuaalista tarkastettu ja on aika helppo tarkastaa uudelleen. Tää ehdotus oli osittain siihen suuntaan, että olisit virhettä kompensoimassa, mutta sitten aloit vänkäämään tuosta määrästä :D

Statistiikka

Viestiketjuista
285 270
Jäsenet
78 961
Uusin jäsen
Korppiqt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom