Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Kaikki muu on myyjän joustavuudesta kiinni
Kyllä, mutta jos myyjä kyselee miten postiennakko toimisi ja sen jälkeen alkaa radiohiljaisuus, niin ei kaikki kyllä ihan oikein silloin mene. Myyjän olisi tullut kertoa aiemmin sopiiko se vai eikö se sovi. Vähintäänkin tämä olisi ollut kohteliasta.
 
Niin siis tuossahan nyt HP oli 1000e, josta ensimmäinen ostaja tarjosi ketjuun 1000e sis postit. Mutta ei sitten pitänytkään tarjouksestaan kiinni, vaan yksityisviesteillä lähdettiin tiputtamaan tarjousta niin että olisikin ollut postiennakosta kyse, jolloin siitä tonnista luonnollisesti jää myyjälle vähemmän käteen niiden postiennakkokulujen takia. Sitten se seuraava ostaja tarjosi oikeasti sen HP:n, mistä luonnollisesti myyjälle jää se luvattu HP käteen.

Ja juuri siitähän tässä on kyse, että pidetään kiinni siitä mitä on sovittu. Jos tarjoaa jotain, niin silloin pitäisi tehdä ne kaupat sillä tarjotulla.

Niin ja tottakai nyt luonnollisesti olisin mukautunut jos postiennakko olisi ollut myyjälle liikaa ja olis halunnut hyvitystä asiasta. Miksi olisin mukautunut? Koska kyseinen ohjain kiinnosti todella minua, enkä nyt olisi pikkuasioiden antanut pilata kauppoja. Niin kuin aikaisemmin sanoin niin oletin että asiat on neuvoteltavissa :) mutta se oli minun virheeni ja se että en kässännyt, että joku voi mut vielä ohittaa.
 
Mikä ketju on siihen tarkoitukseen?
Ei sellaista ole, eikä tarvita, vaan painetaan sitä "Raportoi" nappia, jotta ylläpito voi katsoa, mikäli asiaan on tarpeen ottaa kantaa. Turha tuollaisia "syýttely" ketjuja on olla olemassa, näkeehän se jo nytkin täällä, ku yhdestä kauppatilanteesta on hirveästi turhaa "syyttelyä" suuntaan jos toiseen...
 
Kuten jo tuossa yllä todettiin, tämä ketju ei ole tarkoitettu epäilyttävistä ilmoituksista keskustelemiseen, vaan niistä tarvittaessa raporttia ylläpidolle.

Jokaisella netissä kauppaa tekevällä on lähtökohtaisesti myös itsellään oltava jonkinlainen kyky kyseenalaistaa ja tunnistaa epäilyttäviä ilmoituksia.
Ei ole kokemusta kyseisestä henkilöstä mutta vähän haiskahtaa tämä myynti-ilmoitus täällä kauppapaikalla.

Syyt: Liian halpa hinta, uusi käyttäjä ja sijainti perseessä niin tuskin hakijoita on lähiseudulla useita.

Suosittelen varovaisuutta!
 
Ostin tuolta aikaisemmin mainitulta hieman epäilyttävältä puhelimen Myyty - Iphone 11 pro TARJOA (inari) ja eipä ole pariin päivään kuulunut mitään ja ilmoitin, että teen rikosilmoituksen.

Osittain tietenkin oma moka, kun tein pikaisesti kaupat tutkimatta sen tarkemmin. Noh elämä on ja poliisit tekevät jotain, jos tekevät.
 
Ostin tuolta aikaisemmin mainitulta hieman epäilyttävältä puhelimen Myyty - Iphone 11 pro TARJOA (inari) ja eipä ole pariin päivään kuulunut mitään ja ilmoitin, että teen rikosilmoituksen.

Osittain tietenkin oma moka, kun tein pikaisesti kaupat tutkimatta sen tarkemmin. Noh elämä on ja poliisit tekevät jotain, jos tekevät.
Tuskin on omistanut edes tuota puhelinta. Hämärää tuossa on jo se että ilmoitus tullut elokuussa ja puhelimessa kuvassa on 30 kesäkuuta. Lisäksi se on screenshotti.
 
Ihan mielenkiinnosta, mites ylläpito toimii näissä? Meinaan, että annetaanko uhrille esim. mahis hankkia yhteystiedot ennen kusettajan bannia, jos ei esim. puhelinnumeroa ole tilille maksettuaan? Tuskinpa niitä enää kusetuksen jälkee saa, mut joku pikavippaaja voisi ehkä antaakin, jos tietäs bannien olevan tulossa, jotta ei tarvisi poliisin kautta toimia.
 
Epäilen että käyttäjä @Kalle554 on huijari, sillä hänen myynti-ilmoituksen kuva löytyy "nettimarkkina.com" sivulta ja hän myy GTX 1660 Super näytönohjainta normaalia alhaisempaan hintaan. Ilmoituksessaan hän ei myynyt korttia ensimmäiselle joka tarjosin HP, koska hän oli niin "kokematon". Oudompaa tästä tekee se kun kortin myymisen jälkeen tulee pistää minulle YVtä. Ja kysyy olisiko minulla kiinostusta ostaa 1660s kortti hintaan 200e sis posti vaikka hän juuri myi sen myynti-ilmoituksen perusteella.

Myyty - Gtx 1660 super oc 6gb (TRE) | TechBBS (io-tech.fi)
 
Älkää ostako käyttäjältä Kalle554 mitään. Olen jo tehnyt viime viikonlopun Nettimarkkina kokemuksen takia kaverista rikosilmoituksen poliisille. Kaverille kelpasi rahat, mutta korttia ei ole näkynyt tai kaverista ei ole kuulunut mitään. :(

Epäilen että käyttäjä @Kalle554 on huijari, sillä hänen myynti-ilmoituksen kuva löytyy "nettimarkkina.com" sivulta ja hän myy GTX 1660 Super näytönohjainta normaalia alhaisempaan hintaan. Ilmoituksessaan hän ei myynyt korttia ensimmäiselle joka tarjosin HP, koska hän oli niin "kokematon". Oudompaa tästä tekee se kun kortin myymisen jälkeen tulee pistää minulle YVtä. Ja kysyy olisiko minulla kiinostusta ostaa 1660s kortti hintaan 200e sis posti vaikka hän juuri myi sen myynti-ilmoituksen perusteella.

Myyty - Gtx 1660 super oc 6gb (TRE) | TechBBS (io-tech.fi)
 
Hei, sain negatiivisen kauppiaspalautteen. Tekemääni emolevysetin myynti-ilmoitukseen tuli nopeasti HP-tarjous. En hyväksynyt tarjousta, koska en ollut varma siitä, että onko tietokoneen päivitys järkevää (luin esim. ddr5:sen tulemisesta jne vasta myynti-ilmon tekemisen jälkeen. Oletin myös, että saisin järkevän prosessorin >200€:llä, mutten löytänyt kaupoista mitään kiinnostavaa.) Poistin siis tuotteen myynnistä, enkä hyväksynyt tarjousta. Sain negatiivisen kauppiaspalautteen, vaikka en hyväksynyt tarjousta.

Mielestäni kauppiaspalautteiya ei kuuluisi antaa, jos tuotteen poistaa myynnistä ennen tarjouksen hyväksymistä. Mikä on modejen MP?
@Sampsa @Juha Kokkonen
 
Hei, sain negatiivisen kauppiaspalautteen. Laitoin emolevysetin myyntiin ja siitä tuli nopeasti HP-tarjous. En hyväksynyt tarjousta, koska en ollut varma siitä, että onko tietokoneen päivitys järkevää (luin esim. ddr5:sen tulemisesta jne vasta myynti-ilmon tekemisen jälkeen. Oletin myös, että saisin järkevän prosessorin >200€:llä, mutten löytänyt kaupoista mitään kiinnostavaa.) Poistin siis tuotteen myynnistä, enkö hyväksynyt tai hylännyt tarjousta. Sain tästä negatiivisen kauppiaspalautteen. Onko tämä ihan ok?
@Sampsa @Juha Kokkonen
No miten itse luonnehtisit kauppakokemusta kanssasi kun HP tarjottu myymästäsi tuotteesta ja et myykään sitä. Positiivinen vai negatiivinen?
 
Hei, sain negatiivisen kauppiaspalautteen. Tekemääni emolevysetin myynti-ilmoitukseen tuli nopeasti HP-tarjous. En hyväksynyt tarjousta, koska en ollut varma siitä, että onko tietokoneen päivitys järkevää (luin esim. ddr5:sen tulemisesta jne vasta myynti-ilmon tekemisen jälkeen. Oletin myös, että saisin järkevän prosessorin >200€:llä, mutten löytänyt kaupoista mitään kiinnostavaa.) Poistin siis tuotteen myynnistä, enkä hyväksynyt tarjousta. Sain negatiivisen kauppiaspalautteen, vaikka en hyväksynyt tarjousta.

Mielestäni kauppiaspalautteiya ei kuuluisi antaa, jos tuotteen poistaa myynnistä ennen tarjouksen hyväksymistä. Mikä on modejen MP?
@Sampsa @Juha Kokkonen
Kauppa-alueen säännöt velvoittavat myymään ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle. Älä pistä myyntiin tavaraa, jos et ole varma että haluat myydä. Aiheellinen negatiivinen kauppiaspalaute.
 
Kauppa-alueen säännöt velvoittavat myymään ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle. Älä pistä myyntiin tavaraa, jos et ole varma että haluat myydä. Aiheellinen negatiivinen kauppiaspalaute.
Ok, kiitos tiedosta :). Luulin, että kaikki tarjoukset ovat sitovia vasta sitten, kun ne hyväksytään.

Pitää olla aika Mielensäpahoittaja luonteeltaan, jos laittaa negatiivisia palautteita, vaikka omaa tarjousta ei hyväksytty..
 
Älkää ostako käyttäjältä Kalle554 mitään. Olen jo tehnyt viime viikonlopun Nettimarkkina kokemuksen takia kaverista rikosilmoituksen poliisille. Kaverille kelpasi rahat, mutta korttia ei ole näkynyt tai kaverista ei ole kuulunut mitään. :(
Toinenkin rikosilmoitus tehty viime viikolla nettimarkkina huijauksen takia. 1070ti oli tällä kertaa myynissä.
 
@Jill Valentine

Saldo on nyt 3/3 epäonnistuneiden kauppojen kanssa. Ensiksi taannoin murossa näytönohjainkaupat, joissa rahat lopulta palautettiin viikkojen päästä. Viime vuonna SSD vaihtokaupat, jossa ensin toimitti viikkoja asemaansa minulle, kun vaadin saada vaihdokin ensin. Lopulta posti kuulemma kadotti ja asia jäi sikseen. Mitään tositetta postituksesta ei toki ollut tarjota.

Viimeisempänä ostin korttiin jäähyn, jota hän tarjosi ostoilmoitukseen. Viikon verran kuuntelin lähettämispäivänä "huomista" ja sitten pyytelin palauttamaan rahat ja on elänyt tutkan alla hiljaiseloa siitä lähtien. Tästä ei suurta tappiota tullut niin annoin vielä yhden mahdollisuuden, kun positiiviakin palautteita on.

Suosittelen ainakin olemaan toivomatta nopeita postikauppoja ks. kaverin kanssa. Toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin, kun torstai yönä viimeinen kirjaus.

Palauttelehan kuitenkin rahat kun joudat tai postita se tavara, kunhan teet toisen. Mielellään otan rahat, kun en tuolla jäähyllä mitään enää tee, mutta palloa sinne. Ota koppi. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
@Jill Valentine

Saldo on nyt 3/3 epäonnistuneiden kauppojen kanssa. Ensiksi taannoin murossa näytönohjainkaupat, joissa rahat lopulta palautettiin viikkojen päästä. Sitten taannoin SSD vaihtokaupat, jossa ensin toimitti viikkoja asemaansa minulle, kun vaadin saada vaihdokin ensin. Lopulta posti kuulemma kadotti ja asia jäi sikseen. Mitään tositetta postituksesta ei toki ollut tarjota.

Viimeisempänä ostin korttiin jäähyn, jota hän tarjosi ostoilmoitukseen. Viikon verran kuuntelin lähettämispäivänä "huomista" ja sitten pyytelin palauttamaan rahat ja on elänyt tutkan alla hiljaiseloa siitä lähtien. Tästä ei suurta tappiota tullut niin annoin vielä yhden mahdollisuuden, kun positiiviakin palautteita on.

Suosittelen ainakin olemaan toivomatta nopeita postikauppoja ks. kaverin kanssa. Toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin, kun torstai yönä viimeinen kirjaus.

Palauttelehan kuitenkin rahat kun joudat tai postita se tavara, kunhan teet toisen. Mielellään otan rahat, kun en tuolla jäähyllä mitään enää tee, mutta palloa sinne. Ota koppi. :tup:
Et ole ensimmäinen, jolla on ollut vaikeuksia kyseisen henkilön kanssa. Monesti ollut täälläkin keskustelua, mutta jostain syystä ylläpito ei anna bannia.

Edit: Tavat on kuitenkin parannettu jne. :smoke:
1631640690647.png
 
Viimeksi muokattu:
Miksiköhän tolle elämänkoululaiselle ei annetta ichejä? Useita neg. kauppiaspalautteita, joista jokainen muu käyttäjä olisi saanut jo bannit.

Varmaan joku ylläpidon suosikki, koska kirjottaa vitusti viestejä tjsp.
 
Et ole ensimmäinen, jolla on ollut vaikeuksia kyseisen henkilön kanssa. Monesti ollut täälläkin keskustelua, mutta jostain syystä ylläpito ei anna bannia.

Edit: Tavat on kuitenkin parannettu jne. :smoke:
1631640690647.png
Kaikki muut ois saanu bannit jo ennen tapojen parannusta jne.
 
Miksiköhän tolle elämänkoululaiselle ei annetta ichejä? Useita neg. kauppiaspalautteita, joista jokainen muu käyttäjä olisi saanut jo ichin.

Varmaan joku ylläpidon suosikki, koska kirjottaa vitusti viestejä tjsp.
Et ole ensimmäinen, jolla on ollut vaikeuksia kyseisen henkilön kanssa. Monesti ollut täälläkin keskustelua, mutta jostain syystä ylläpito ei anna bannia.

En kirjoittanut tätä tänne siksi että saadaan lynkkauspartio aikaiseksi.

Omasta mielestäni voitte pitää mielipiteenne ominanne, jos teillä ei ole mitään huonoja kauppakokemuksia käyttäjästä tai mitään muutakaan antia tälle keskustelulle kuin yhteen nimimerkkiin takertuminen ja paheksuminen.

Kuten tuossa jo mainitsin, että tiesin riskit ja palautteestahan se epävarmuus jo näkyy.

Mielestäni offtopic ja käyttäjään takertuminen voitaisiin lopettaa tähän ja antaa ylläpidon tehdä omat ratkaisunsa. Kiitos.
 
Useita neg. kauppiaspalautteita, joista jokainen muu käyttäjä olisi saanut jo bannit.
Negatiivisia neljä, neutraaleja kolme. "Useita" ja bannia pitäis? On nuo prosentuaalisesti vielä aika pieni määrä kun katsoo kokonaismäärää tehdyistä kaupoista.
 
Negatiivisia neljä, neutraaleja kolme. "Useita" ja bannia pitäis? On nuo prosentuaalisesti vielä aika pieni määrä kun katsoo kokonaismäärää tehdyistä kaupoista.
Monet on bannattu jo ekoista epäonnistuneista kaupoista, vaikka positiivisia olisi reilusti vuosien ajalta.
 
En kirjoittanut tätä tänne siksi että saadaan lynkkauspartio aikaiseksi.

Omasta mielestäni voitte pitää mielipiteenne ominanne, jos teillä ei ole mitään huonoja kauppakokemuksia käyttäjästä tai mitään muutakaan antia tälle keskustelulle kuin yhteen nimimerkkiin takertuminen ja paheksuminen.

Kuten tuossa jo mainitsin, että tiesin riskit ja palautteestahan se epävarmuus jo näkyy.

Mielestäni offtopic ja käyttäjään takertuminen voitaisiin lopettaa tähän. Kiitos.
Lynkkauspartio? Kyseinen käyttäjä jättää tuotteita toimittamatta, tai jos toimittaa niin erittäin pitkällä toimitusajalla. Myi ainakin yhden powerin joka oli ottanut nesteitä sisäänsä eikä kertonut ostajalle mitään. Täältä on usea henkilö lentänyt pihalle kun on jättänyt yhden tavaran toimittamatta, mutta jotkut nauttii ylläpidon suosiosta eikä lennä pihalle vaikka kuinka paljon kusettaisi. Kai tätä nyt saa julkisesti ihmetellä?
 
Monet on bannattu jo ekoista epäonnistuneista kaupoista, vaikka positiivisia olisi reilusti vuosien ajalta.
Njoo, yleensä vaan ne suoraan bannatut on olleet selkeästi huijareita, eli eivät ole toimittaneet ollenkaan, eivätkä palauttaneet rahojakaan. Vähän eri asia kuin viivästykset, mistä sen tietää vaikka olisi ihan oikeat syyt taustalla..?

Noh, en tunne henkilöä enkä ota enempää kantaa, kunhan nyt spekuloin ääneen, että ei tässä nyt vielä mitenkään vahvasti huijarin leimaa ole ehtinyt itselleen hankkia.
 
Njoo, yleensä vaan ne suoraan bannatut on olleet selkeästi huijareita, eli eivät ole toimittaneet ollenkaan, eivätkä palauttaneet rahojakaan. Vähän eri asia kuin viivästykset, mistä sen tietää vaikka olisi ihan oikeat syyt taustalla..?

Noh, en tunne henkilöä enkä ota enempää kantaa, kunhan nyt spekuloin ääneen, että ei tässä nyt vielä mitenkään vahvasti huijarin leimaa ole ehtinyt itselleen hankkia.
Todella luotettava tyyppi jos myy kastuneita virtalähteitä ilman, että mainitsee vesivahingoista...
 
No sanotaan, että toinen teistä on juuri saanut palautetta huonoista kauppakokemuksista, niin onko se nyt aiheellista lähteä heti projisoimaan muihin?
Teillä ei kummallakaan kuitenkaan ole omakohtaisia negatiivisia kokemuksia.
--
Kyseinen henkilö vaikuttaa oikeasti sellaiselta, että ei tahallaan kuseta ja elämänhallinta on vähän hukassa. Lisäksi on mielestäni yksi kovimpia SER-raudan harrastajia tällä foorumilla, niin hän jos poistuisi, jäisi pieni aukko pariin ketjuun. Kyllä näkisin hänen panoksensa foorumille on posiitivinen, mutta se on ihan ylläpiton asia, paljon siitä saa anteeksiantoa. Käsittääkseni näitä edellisiä tapauksia on käyty läpi vakavin keskusteluin ja ei tässä ihan ilman rangaistuksia olla päästy.
--
Itse katsoisin nuo kauppiaspalautteet läpi ennen ostamista ja taas mutulla tuntuu, että kaikki ovat kuitenkin rahansa saaneet jossain määrin takaisin.

Todella luotettava tyyppi jos myy kastuneita virtalähteitä ilman, että mainitsee vesivahingoista...

Lopetas nyt se hyökkäys yhtä käyttäjää kohden, jonka kanssa et ole edes käynyt kauppoja - ja toistat jotain toisen käden kuulopuheita.
 
Mielestäni noista "vedätyksistä" voisi antaa varoituksia ja kun niitä tulisi tarpeeksi, voisi toimia sen mukaisesti mitä säännöissä on niistä sanottu.
 
Lynkkauspartio? Kyseinen käyttäjä jättää tuotteita toimittamatta, tai jos toimittaa niin erittäin pitkällä toimitusajalla. Myi ainakin yhden powerin joka oli ottanut nesteitä sisäänsä eikä kertonut ostajalle mitään. Täältä on usea henkilö lentänyt pihalle kun on jättänyt yhden tavaran toimittamatta, mutta jotkut nauttii ylläpidon suosiosta eikä lennä pihalle vaikka kuinka paljon kusettaisi. Kai tätä nyt saa julkisesti ihmetellä?

Edelliset negatiiviset palautteet käyttäjällä ovat kahden vuoden takaa, jonka jälkeen lukuisia positiivista palautteita. Toki voidaan säännöllisesti ottaa tämäkin case käsittelyyn aina säännöllisin väliajoin ja paskoa ketju juupas-eipäs väittelyllä.

Yleensä pihalle lentäneillä ei ole niitä positiivia palautteita pohjilla.

En minä jaksaisi lukea näistä aiheista julkista ihmettelyä ja bannihuutelua ja sivutolkulla offtopicia ja aiheen vierestä jutustelua. Postasin huonon kauppakokemuksen aika tyhjentävästi ja sen pitäisi ketjussa riittää. Ja edelleen - tapaus on auki, vaikka viivästynyt.

Toivottavasti tulee kaikille Ichi ja lopuille viikko. Kiitos ja anteeksi.
 
Viimeisempänä ostin korttiin jäähyn, jota hän tarjosi ostoilmoitukseen. Viikon verran kuuntelin lähettämispäivänä "huomista" ja sitten pyytelin palauttamaan rahat ja on elänyt tutkan alla hiljaiseloa siitä lähtien. Tästä ei suurta tappiota tullut niin annoin vielä yhden mahdollisuuden, kun positiiviakin palautteita on.

Mites olisi kuitenkin se kauppiaspalaute sinne myyjän profiiliin meitä muita käyttäjiä varten?
 
Edelliset negatiiviset palautteet käyttäjällä ovat kahden vuoden takaa, jonka jälkeen lukuisia positiivista palautteita. Toki voidaan säännöllisesti ottaa tämäkin case käsittelyyn aina säännöllisin väliajoin ja paskoa ketju juupas-eipäs väittelyllä

Itselläsikin on kyseisen henkilön kanssa jo 3 huonoa kauppakokemusta, mutta kuinka monta negatiivista palautetta olet laittanut hänelle? Valitettavasti täällä ei kaikki edes laita sitä negatiivista palautetta. Monesti täällä on kuitenkin keskusteltu Jill Valentinen kauppatavoista.

Jos tuo henkilö on niin tärkeä foorumille, ettei banneja voi antaa, niin ylläpito voisi laittaa edes estot kauppa-alueelle. Ei ole kovin reilua muita käyttäjiä kohtaan, että kauppa-alueella saa tunnettu pikavippailija touhuta rauhassa. Voi vaikuttaa luotettavalta henkilöltä varsinkin uuden käyttäjän silmissä, joka nopeasti vaan katsoo että löytyy paljon palautteita ja kirjoitettuja viestejä. Maksun jälkeen kaveri katoaa viikoiksi johonkin ja ehkä lähettää tuotteen joka vastaa kuvausta, ehkä ei.

Mutta jos tuo on teidän mielestä ihan ok käytöstä sillä perusteella, että on kirjoittanut monia asiallisia viestejä foorumin SER-ketjuihin, niin mikäs siinä. Tämä ei ole osaltani hyökkäys yhtä käyttäjää kohtaan, vaan enemmänkin ihmettelyä ylläpidon suuntaan. Kuinka monta positiivista palautetta hyvittää yhden kusetuksen/negatiivisen palautteen? @Sampsa
 
Itselläsikin on kyseisen henkilön kanssa jo 3 huonoa kauppakokemusta, mutta kuinka monta negatiivista palautetta olet laittanut hänelle? Valitettavasti täällä ei kaikki edes laita sitä negatiivista palautetta. Monesti täällä on kuitenkin keskusteltu Jill Valentinen kauppatavoista.
En puolustele hänen toimintaa, mutta mulla sujui hänen kanssaan kaupat ihan riittävän hyvin (Lähetyksessä hieman venähti, mutta sai viikossa kuitenkin postitettua ja tuote oli mitä luvattiin myös kunnon osalta), jotta voisin jatkossakin käydä kauppaa.
Joten omista kokemuksista käsin ihmettelen näitä kauhuskenariota

Kaikki ei myöskään muista laittaa sitä positiivista palautetta. Joten mielestäni on typerää miettiä antamattomia palautteita suuntaan tai toiseen. Ennemmin korostaa että laittaa reilusti paluttetta kauppojen jälkeen.

Kaiken lisäksi viimeisimmästä negatiivisesta myyntipalautteesta on yli 2 vuotta aikaa, joten katsotaan nyt miten ja millä aikataululla @Jill Valentine aikoo tämän nomin tapauksen hoitaa. Jos palauttaa rahat niin en näe vielä tarvetta bannaamiselle, huomatus tai varoitus voi olla paikallaan, mutta siitä päättää modet. Jos näitä huonoja tapauksia alkaa tulemaan enemmänkin, niin se on eri asia. Samojen +2 tai jopa +5 vuotta vanhojen tapauksien uudelleen esiinnostaminen on mielestäni tarpeetonta.
 
Itselläsikin on kyseisen henkilön kanssa jo 3 huonoa kauppakokemusta, mutta kuinka monta negatiivista palautetta olet laittanut hänelle? Valitettavasti täällä ei kaikki edes laita sitä negatiivista palautetta. Monesti täällä on kuitenkin keskusteltu Jill Valentinen kauppatavoista.

Jos tuo henkilö on niin tärkeä foorumille, ettei banneja voi antaa, niin ylläpito voisi laittaa edes estot kauppa-alueelle. Ei ole kovin reilua muita käyttäjiä kohtaan, että kauppa-alueella saa tunnettu pikavippailija touhuta rauhassa. Voi vaikuttaa luotettavalta henkilöltä varsinkin uuden käyttäjän silmissä, joka nopeasti vaan katsoo että löytyy paljon palautteita ja kirjoitettuja viestejä. Maksun jälkeen kaveri katoaa viikoiksi johonkin ja ehkä lähettää tuotteen joka vastaa kuvausta, ehkä ei.

Mutta jos tuo on teidän mielestä ihan ok käytöstä sillä perusteella, että on kirjoittanut monia asiallisia viestejä foorumin SER-ketjuihin, niin mikäs siinä. Tämä ei ole osaltani hyökkäys yhtä käyttäjää kohtaan, vaan enemmänkin ihmettelyä ylläpidon suuntaan. Kuinka monta positiivista palautetta hyvittää yhden kusetuksen/negatiivisen palautteen? @Sampsa

Olen laittanut toistaiseksi 0 ja pidätän täysin oikeuden antaa tai olla antamatta kauppiaspalautteita, eikä varmaan Muron kauppapaikalla tapahtuneet kuulu tänne kauppiaspalautteisiin. Myöskään toisessa tapauksessa mitään taloudellista haittaa ei ole, vaikka epäilys kertomuksesta olikin. Kovin huolissamme nyt näytätte olevan ja laitan kyllä palautetta kunhan tapaus on ohi.

Olet nyt varmasti ihmetellyt asiaa jo enemmän kuin tarpeeksi. Odotan nyt paljon enemmän @Jill Valentine n vastausta ketjuun kuin toistuvaa bannivonkausta tai henkilöstä keskustelemista. :tup:
 
Olen laittanut toistaiseksi 0 ja pidätän täysin oikeuden antaa tai olla antamatta kauppiaspalautteita, eikä varmaan Muron kauppapaikalla tapahtuneet kuulu tänne kauppiaspalautteisiin. Myöskään toisessa tapauksessa mitään taloudellista haittaa ei ole, vaikka epäilys kertomuksesta olikin. Kovin huolissamme nyt näytätte olevan ja laitan kyllä palautetta kunhan tapaus on ohi.

Olet nyt varmasti ihmetellyt asiaa jo enemmän kuin tarpeeksi. Odotan nyt paljon enemmän @Jill Valentine n vastausta ketjuun kuin toistuvaa bannivonkausta tai henkilöstä keskustelemista. :tup:
Erittäin suuret pahoittelut, en tiennyt että keskustelufoorumilla ei saa keskustella. :sori:
 
Olen laittanut toistaiseksi 0 ja pidätän täysin oikeuden antaa tai olla antamatta kauppiaspalautteita, eikä varmaan Muron kauppapaikalla tapahtuneet kuulu tänne kauppiaspalautteisiin. Myöskään toisessa tapauksessa mitään taloudellista haittaa ei ole, vaikka epäilys kertomuksesta olikin. Kovin huolissamme nyt näytätte olevan ja laitan kyllä palautetta kunhan tapaus on ohi.

Olet nyt varmasti ihmetellyt asiaa jo enemmän kuin tarpeeksi. Odotan nyt paljon enemmän @Jill Valentine n vastausta ketjuun kuin toistuvaa bannivonkausta tai henkilöstä keskustelemista. :tup:
Laitoit negatiivisen viestin henkilöstä julkiselle palstalle, vaikka olisit voinut hoitaa asiaa esim. suoraan ylläpidon kanssa ilman julkisuutta. Pakko kysyä, mutta mitä odottit keskustelulta, kun sen julkaisit kaikkien nähtäväksi?
 
Laitoit negatiivisen viestin henkilöstä julkiselle palstalle, vaikka olisit voinut hoitaa asiaa esim. suoraan ylläpidon kanssa ilman julkisuutta. Pakko kysyä, mutta mitä odottit keskustelulta, kun sen julkaisit kaikkien nähtäväksi?

Odotin että kyseinen henkilö vastaa tähän ja se toimii varoituksena toki myös muille.

Olisi ilmeisesti pitänyt odottaa että se johtaa kahden sivun mittaiseen julkiseen bannihuuteluun ja täysin asiattomien osapuolten nollapostauksiin, kuten ihmettelyyn alkuperäisen viestin motiiveista, vaikka se alkuperäinen postaus täysin oikeassa ketjussa ja aiheesta.

Ensinnäkin, nyt jos henkilö saisikin bannit niin asian hoito jäisi varmasti siihen ja se ei ole viestin intressi.

Toiseksi, henkilö ei ole ollut aktiivinen sitten viime torstain ja minusta olisi äärimmäisen kohteliasta antaa henkilön kuitenkin itse puolustaa itseään ilman että siellä on kaksi sivua lokaa "ylläpidon suosikeista" ja bannihuutelua, henkilöiltä, joilla ei ole tapaukseen varsinaisesti mitään osaa eikä arpaa. Näitä kiven heittelijöitä tuntuu aina ketju olevan täynnä, joten varmasti olisi pitänyt olettaa toisin. Vai mitä mieltä?
 
Odotin että kyseinen henkilö vastaa tähän ja se toimii varoituksena toki myös muille.

Olisi ilmeisesti pitänyt odottaa että se johtaa kahden sivun mittaiseen julkiseen bannihuuteluun ja täysin asiattomien osapuolten nollapostauksiin, kuten ihmettelyyn alkuperäisen viestin motiiveista, vaikka se alkuperäinen postaus täysin oikeassa ketjussa ja aiheesta.

Ensinnäkin, nyt jos henkilö saisikin bannit niin asian hoito jäisi varmasti siihen ja se ei ole viestin intressi.

Toiseksi, henkilö ei ole ollut aktiivinen sitten viime torstain ja minusta olisi äärimmäisen kohteliasta antaa henkilön kuitenkin itse puolustaa itseään ilman että siellä on kaksi sivua lokaa "ylläpidon suosikeista" ja bannihuutelua, henkilöiltä, joilla ei ole tapaukseen varsinaisesti mitään osaa eikä arpaa. Näitä kiven heittelijöitä tuntuu aina ketju olevan täynnä, joten varmasti olisi pitänyt olettaa toisin. Vai mitä mieltä?
Sinulla lienen liian romanttinen kuva keskustelupalstojen herrasmiessäännöistä. Eipä sen puoleen, että kukaan voikaan tietää sinun motiiveja julkaista jotakin. Kuten sinä oletat, niin tekee myös toiset keskustelijat. Oppia ikä kaikki...
 
Ei edes tähän tapaukseen liittyen välttämättä, mutta pieni julkinen paine ja kiinnostus asioiden selvittelyyn kasvaa. Itse olisin hoitanut tämän samallalailla, paitsi olisin laittanut sen negatiivisen kauppiaspalautteen - ellei sitäkin käytä kiristämään tuotetta myyjältä (pitämällä yllä toivoa, että ei se välttämättä ole negatiivinen).

Myös rikosilmoitusta kannattaa näissä tapauksissa harkita. Mutta myyjälle on nyt annettu mahdollisuus selvittää asia. Toivottavasti hän sen tekee.
 
Ei edes tähän tapaukseen liittyen välttämättä, mutta pieni julkinen paine ja kiinnostus asioiden selvittelyyn kasvaa. Itse olisin hoitanut tämän samallalailla, paitsi olisin laittanut sen negatiivisen kauppiaspalautteen - ellei sitäkin käytä kiristämään tuotetta myyjältä (pitämällä yllä toivoa, että ei se välttämättä ole negatiivinen).

Myös rikosilmoitusta kannattaa näissä tapauksissa harkita. Mutta myyjälle on nyt annettu mahdollisuus selvittää asia. Toivottavasti hän sen tekee.

Minä laitan toki sen negatiivisen palautteen hänelle joka tapauksesda, mutta kirjoitan mieluiten palautteeseen sen miten lopulta päättyi, koska noita ei voi muokata. Lisäksi se on rajoittunut, eikä kerro koko kuvaa, eikä anna vastapuolen edes puolustautua, joten tarinointi tänne on parempi.

Ja rikosilmoituskin tehdään tarpeen vaatiessa.

Ei ole tarkoitus työllistää ketään asian suhteen vielä, eli odotellaan toisen osapuolen vastausta. Toivoisin toki muiltakin malttia asian kanssa ja antaa vastapuolen selitellä asia ennen muita ja kivitystä, vaikka kyseisen käyttäjän toimintamalli selkeästi perseestä onkin niin nyt on tilaisuus ottaa taas itseään niskasta kiinni. :tup:
 
Olisi ilmeisesti pitänyt odottaa että se johtaa kahden sivun mittaiseen julkiseen bannihuuteluun ja täysin asiattomien osapuolten nollapostauksiin, kuten ihmettelyyn alkuperäisen viestin motiiveista, vaikka se alkuperäinen postaus täysin oikeassa ketjussa ja aiheesta.

Toiseksi, henkilö ei ole ollut aktiivinen sitten viime torstain ja minusta olisi äärimmäisen kohteliasta antaa henkilön kuitenkin itse puolustaa itseään ilman että siellä on kaksi sivua lokaa "ylläpidon suosikeista" ja bannihuutelua, henkilöiltä, joilla ei ole tapaukseen varsinaisesti mitään osaa eikä arpaa.

Nollapostauksia? Eikö tässä ketjussa saa käydä keskustelua aiheesta epärehelliset kauppakumppanit? Voin toistaa itseäni ja kerrata: omalta osalta tämä ei ole hyökkäys yhtä henkilöä kohtaan, vaan ihmettelyä ylläpidon suuntaan siitä, että kuinka kauan tällaista jatkuvaa perseilyä katsotaan kun se on nyt jo jatkunut vuosia, foorumialustalta toiselle. Kyllä siinä vähemmästäkin herää ajatus, että kyseessä on "ylläpidon suosikki".

Tässä viestiketjussa voi keskustella foorumilla tehdyistä epäonnistuneista kaupoista, epärehellisistä käyttäjätunnuksista sekä varoittaa muita käyttäjiä.

Tässä ketjussa on ennenkin käyty keskustelua näistä asioista ja ainakin aloituspostauksessa sanotaan että se on sallittua. Nyt yksittäinen käyttäjä tulee kertomaan, että on väärin keskustella näistä epäilyttävistä käyttäjistä. Toivon ainakin itse, että näistä asioista keskustellaan, jotta foorumia/myyntipalstaa voi mahdollisesti parantaa jollain tapaa. Eikä se ainakaan sillä parane, että täällä saa harrastaa pikavippailua muiden käyttäjien kustannuksella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 387
Viestejä
4 511 044
Jäsenet
74 360
Uusin jäsen
mouserapids

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom