Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
12.08.2020
Viestejä
910
@Jannerontti
Ostajalla palautteet ihan hyvällä mallilla, joten ei jaksaisi uskoa hänen pilaavansa omaa mainetta koodin takia.

Nyt hieman jäitä hattuun, ja asian selvittelyä ostajan kanssa.

Alkuperäisenä omistajana tuon Samsungin asiakaspalvelu voinee luovuttaa tarkemmin tietoa sinulle milloin koodi käytetty?
Mahdollisesti myös perua tehdyn " tilauksen ", mikäli moista tehty, sillä koodi on henkilökohtainen ja jos sinä et ole tehnyt, on kaupanpurkuun Samsungilla oikeus jolloin saat koodisiki takaisin.
Uskoisin näin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
247
Millä logiikalla noita yleensäkään saa myydä täällä? Ilmaiseksi saadaan, myyjä sanoi että on niitä kymmenkunta myynyt ja nytkin myynnissä pientä 50e korvausta vastaan yksi ilmaiseksi saatu koodi?
Koodilla saat 1500e Ultrasta 300e hinnasta pois. Ilmaiseksiko näitä pitäisi jakaa jos itse en tarvitse mutta joku muu tarvii ja hyötyy sillä esim satoja euroja?
Koodit ei ole pakotettuna toimimaan vain tiettyyn asiakkuuteen eli siihen kenelle se tupsahtaa members sovellukseen, vaan sen voi käyttää kuka tahansa joka koodin tietää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 281
En tiedä kuka tässä keississä on oikeassa ja kuka väärässä, mutta poliisin vaivaaminen ei kyllä ole oikea ratkaisu ilmaiseksi saadun henk.koht.käyttöön tarkoitetun alennuskoodikaupan mentyä ketoon
Tulin vaan tätä komppaamaan.
Tosin tällä kertaa pelkästään @Jannerontti rikosilmoitusta kritisoin. Vähän siltä näyttää, että ostaja tässä ei ole saanut sovittua koodia. Mielestäni silloin rikosilmoitus on aiheellista (ostajalle), mutta sitäkään en tekisi hetijustnyt, vaan koettaisin rahat saada takaisin jannerontilta ensin.

edit: luin huonosti, ostaja ei maksanut, ennenkuin testasi koodin toimivuuden. Koodi ei toiminut. Ostaja ei maksanut. Tämä mielestäni täysin ok ja ei tästä rikosilmoitusta.

Joo siis toki jos tuo on tekninen vika sampalla niin sitten otan hatun nöyränä päästäni ja pahoittelen sekä ilmoituksen perun heti virkavallalta.
Ei se vaan toimi noin. Kun teit sen , sitä ei voi perua, ennenkuin se on jo mennyt tutkivan poliisin pöydälle ja jo aivan liian paljon kuormittanut poliisia. Saa linkittää sen perumisen.. aivan.. ei sitä ole missään. Se on peruttavissa tod.näk. vasta ensi kuussa, kun ihmiset näitä turhaan tehtailevat.

Jos jokainen, joka vähän suuttuu , tekee näitä - poliisi ei saa tutkittua oikeita rikoksia ollenkaan. En hyväksy tällaista toimintaa.

--

Lisäksi, ilmoittakaa ylläpidolle nuo rikosilmoitukset. Se on heiltä pyytönä. Aiheuttaa sinnekin turhaa byrokratiaa. (Ja siis rikosilmoituksen tekijät, ei yliaktiiviset foorumilaiset)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
247
Ei kait niitä ole pakko jakaa kellekään kun on sinulle henkilökohtaiseksi eduksi annettu?
Sehän on vaan win-win-win tilanne verrattuna siihen että sitä ei käytä ollenkaan? Samsung saa rahansa kun myy tuotteen, koodin myyjä saa pienen korvauksen kun myy koodin sitä tarvitsevalle, koodin ostaja hyötyy useita kymppejä ellei satasia kun sai koodin käytettäväkseen.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
247
Tulin vaan tätä komppaamaan.
Tosin tällä kertaa pelkästään @Jannerontti rikosilmoitusta kritisoin. Vähän siltä näyttää, että ostaja tässä ei ole saanut sovittua koodia. Mielestäni silloin rikosilmoitus on aiheellista (ostajalle), mutta sitäkään en tekisi hetijustnyt, vaan koettaisin rahat saada takaisin jannerontilta ensin.



Ei se vaan toimi noin. Kun teit sen , sitä ei voi perua, ennenkuin se on jo mennyt tutkivan poliisin pöydälle ja jo aivan liian paljon kuormittanut poliisia.

Jos jokainen, joka vähän suuttuu , tekee näitä - poliisi ei saa tutkittua oikeita rikoksia ollenkaan. En hyväksy tällaista toimintaa.

--

Lisäksi, ilmoittakaa ylläpidolle nuo rikosilmoitukset. Se on heiltä pyytönä. Aiheuttaa sinnekin turhaa byrokratiaa. (Ja siis rikosilmoituksen tekijät, ei yliaktiiviset foorumilaiset)
En ole saanut mitään rahoja Lierdexiltä niin mistä tämä ostaja heppu sen ilmoituksen tekee?

Ja ylläpidolle on ilmoituksesta informoitu
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
342
Sehän on vaan win-win-win tilanne verrattuna siihen että sitä ei käytä ollenkaan? Samsung saa rahansa kun myy tuotteen, koodin myyjä saa pienen korvauksen kun myy koodin sitä tarvitsevalle, koodin ostaja hyötyy useita kymppejä ellei satasia kun sai koodin käytettäväkseen.
Ei sitä koodia ole tarkoitettu myytäväksi ja voisi kuvitella että Samsung arvostaa enemmän täyttä myyntihintaa.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
617
Sehän on vaan win-win-win tilanne verrattuna siihen että sitä ei käytä ollenkaan? Samsung saa rahansa kun myy tuotteen, koodin myyjä saa pienen korvauksen kun myy koodin sitä tarvitsevalle, koodin ostaja hyötyy useita kymppejä ellei satasia kun sai koodin käytettäväkseen.
Eiköhän se samsung jakaisi niitä koodeja ihan kaikille (tai alentaisi pysyvästi tuotteiden hintoja), jos se olisi ”winwin” heidän mielestään. Miksi he haluisi siihen väliin jonkun hyötymään koodeista? Varsinkin kun tällainen sekoilu työllistää vielä heidän aspaansa

edit: odotan innolla koska täällä aletaan myymään jotain tokmannin mainoslehden alekuponkeja eteenpäin.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
247
Ei sitä koodia ole tarkoitettu myytäväksi ja voisi kuvitella että Samsung arvostaa enemmän täyttä myyntihintaa.
Jos koodin myyminen ei mene sinun moraalikäsitykseen, niin sen myyminen ei silti ole rikos. Rikos tapahtuu siinä vaiheessa kun kaupat on sovittu ehdoin X, tässä tapauksessa "maksan kun tilauksen olen tehnyt", mutta se oleellinen asia eli maksaminen jää kokonaan tapahtumatta.

Torissa esim on yleistä juuri vähäpätöisillä halvoilla tuotteilla varmaan eniten koijareita, ajatuksena juuri että vastapuolen tappio on niin vähäinen että ajatellaan "ei tee rikosilmoitusta kuitenkaan jonkun kympin takia". Totta hemmetissä näitä pitää koittaa kitkeä pois.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 037
Jos koodin myyminen ei mene sinun moraalikäsitykseen, niin sen myyminen ei silti ole rikos. Rikos tapahtuu siinä vaiheessa kun kaupat on sovittu ehdoin X, tässä tapauksessa "maksan kun tilauksen olen tehnyt", mutta se oleellinen asia eli maksaminen jää kokonaan tapahtumatta.

Torissa esim on yleistä juuri vähäpätöisillä halvoilla tuotteilla varmaan eniten koijareita, ajatuksena juuri että vastapuolen tappio on niin vähäinen että ajatellaan "ei tee rikosilmoitusta kuitenkaan jonkun kympin takia". Totta hemmetissä näitä pitää koittaa kitkeä pois.
Ainakin pari positiivista palautetta tullut ahkerilta foorumilaisilta, muutoin eos. Koittakaa setviä asia samsungilta, ts.kuka koodin käytti vai mitä kävi. Onko mahdollista, että koodi ”arvattu” tai typotettu ja joku ulkopuolinen käyttänyt koodin? Jos sulla on näitä useita ollut ni ovatko siis kovin samanlaisia keskenään vai täysin random.

edit. Ei ole siis täysin epätavallista, että koodit on tasoa 1000X missä X kasvava luku, näin esim.ollut eräässä suomalaisessa suuressa tapahtumakaupassa
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 733
Lainaus perusteettomista syytöksistä poistettu ylläpidon toimesta
Joo niin menee foliohattuiluksi. Siellä on aika monta palautetta, eikä taida olla kuin yksi palaute per käyttäjä, aika pitkältä ajalta. Nyt kun sä tuollaista yrität selitellä niin saa ainakin oman mielipiteen siihen suuntaan että myyjän vika tässä tapauksessa kun pitää tuollaista keksiä.

Jos siis oikeasti syytät että Lierdex on alttereilla kasannut positiivista kauppiaspalautetta niin olisi varmaan syytä olla jotain muutakin kuin vain tuoreen nollapalautekäyttäjän mutu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
73
En jaksa ottaa kantaa muuten, mutta eiköhän tuollaisten koodien myynti ylipäätään ole kielletty tällä foorumilla:

"Pelitilien esim. Steam ja Origin sekä kaiken pelisisällön myyminen on kielletty, jos pelikehittäjä/palvelun ylläpitäjä on kieltänyt myynnin käyttöehdoissaan"

Tässä ei toki ole kyse pelisisällöstä, mutta silti jälleenmyynti on kielletty käyttäjäehdoissa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 293
En jaksa ottaa kantaa muuten, mutta eiköhän tuollaisten koodien myynti ylipäätään ole kielletty tällä foorumilla:

"Pelitilien esim. Steam ja Origin sekä kaiken pelisisällön myyminen on kielletty, jos pelikehittäjä/palvelun ylläpitäjä on kieltänyt myynnin käyttöehdoissaan"

Tässä ei toki ole kyse pelisisällöstä, mutta silti jälleenmyynti on kielletty käyttäjäehdoissa.
Noita samoja koodeja on myyty täällä vuosia eikä kukaan ole niihin mitenkään puuttunut missään vaiheessa. Tälläkin hetkellä noita löytyy muiltakin käyttäjiltä myynnissä täällä.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
73
Noita samoja koodeja on myyty täällä vuosia eikä kukaan ole niihin mitenkään puuttunut missään vaiheessa. Tälläkin hetkellä noita löytyy muiltakin käyttäjiltä myynnissä täällä.
Voi olla, että olen väärässä, tai sit ylläpito ei oo perehtynyt asiaan niin paljoa, että on ollut tietoinen näiden käyttöehdoista. Sanotaan kuitenkin, että oman tulkinnan mukaan tollaset ei tänne myyntipalstalle kuulu (ei ole käytettyä tavaraa ja käyttöehdot kieltää jälleenmyynnin) ja nähdäkseni tällaiset väännöt on aika hyvä esimerkki, miksi olisi hyvä, jos eivät kuuluisi. Mutta joo, ei taida olla tän ketjun aihe.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 733
Voi olla, että olen väärässä, tai sit ylläpito ei oo perehtynyt asiaan niin paljoa, että on ollut tietoinen näiden käyttöehdoista. Sanotaan kuitenkin, että oman tulkinnan mukaan tollaset ei tänne myyntipalstalle kuulu (ei ole käytettyä tavaraa ja käyttöehdot kieltää jälleenmyynnin) ja nähdäkseni tällaiset väännöt on aika hyvä esimerkki, miksi olisi hyvä, jos eivät kuuluisi. Mutta joo, ei taida olla tän ketjun aihe.
Olen samaa mieltä, sääntöjen mukaan ei kuulu tänne, niinkuin minä noita tulkitsisin. Mutta kun ylläpito ei tietenkään voi kaikkea seurata ja jos kukaan ei raportoi, niin ne menevät läpi.

Jos jokin asia menee läpi, ei se välttämättä tarkoita että oli sallittua. Ehkä ylläpito ei vaan huomannut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Olen ollut täällä aktiivinen käyttäjä vuodesta 2016. En hirveän usein tee kauppoja täällä , tykkään lukea foorumia mutta en kirjoittaa.

Silloin tällöin ostelen ja myyn tavaraa. Melkein 8vuotta ilman yhtään negatiivistä palautetta , mutta tämän keissin jälkeen yksi negatiivinen palaute 15€:n takia.
Ajatuksen ostaa hyvä robotti imuri sain juurikin täältä foorumilta ( Tekniikka - Jet Bot AI+ (Premium Robotti-imuri + tyhjennysasema) [Samsung] 499€ ). Itselle ei tuota alennuskoodia ollut ilmestynyt ja kysyin ketjuun miten tollasen saa tai voin tuon ostaa jos joku myy. Sain yv:n @Jannerontti ,että hänellä on myynnissä.
Keskusteltiin asiasta ja sovittiin kauppahinnaksi 15€ , ilmoitin että maksan vasta sen jälkeen kun olen myöhemmin kotona (pääsen töistä klo17) ja testaan koodia toimivaksi, tilauksen tehtyä maksan summan. Kotona heti huomattua koodin toimimattomuuden ilmoitin asiasta myyjälle. Myyjän ensimmäinen vastaus oli syyttää huijariksi sekä "teslapelleksi" :D
Ensimmäisenä yritin itse selvittää asiaa kysymällä samsungin chatista - ( Tärkeä - Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset )


Olen valmis uskomaan että tässä on nyt sattunut sampan suunnalta tekninen virhe, eikä kumpikaan osapuoli yritä kusettaa. Yritin tätä ilmaista ja keskustella asiasta myyjän kanssa yksityisviestein ja soittaa numeroon mitä myyjä antoi mobilepay maksua varten ilman tulosta.

Toivon hartaasti että poliisi ottaa tämän asian tutkittavaksi.
Jään odottelemaan anteeksipyyntöä :D
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 718
Maken järki. Eräs rontti vetänyt niin pahasti herneen nenäänsä, että myyjänä mennyt tekemään rikosilmoituksen luotettavasta ostajasta (palautteet ja yllä oleva teksti antavat hyvän kuvan), joka olisi mukamas lunastanut koodin samalla väittäen sen olevan invalidi. Miksei myyjä voinut antaa toista koodia tilalle jos kerta myynyt niitä jo 10 kappaleen verran? Jostain kuitenkin saa niitä revittyä tässä tapauksessa, selvästi tietää näiden päälle.

Ei varmaan poliisia ota yhtään päähän alkaa tällaista tapausta käsittelemään kun olisi tärkeämpiäkin tapauksia hoidettavana. Hienosti taas tuhlataan resursseja turhuuteen.

Aika jännällä tavalla tämä vuosi 2024 alkanut täällä, on ollut paljon mielenkiintoista seurattavaa. Onneksi ei muuten ole ollut mitään vielä vakavampia tapauksia, siis että kyse olisi vielä isommista summista kuin mitä nyt täällä nähty (ja tässä tapauksessa kyse on tasan nollasta eurosta).

Edit: Asian todellinen kulku selviääkin hyvin alla olevista viesteistä. Ikävä tapaus tällainen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
247
Ei varmaan poliisia ota yhtään päähän alkaa tällaista tapausta käsittelemään kun olisi tärkeämpiäkin tapauksia hoidettavana. Hienosti taas tuhlataan resursseja turhuuteen.
Täällä ihmeellisesti vallitsee mielipide että minä oon se kusipää ja tuhlaan vaan Poliisin resursseja.
Ajatteletteko te Alepan-myyjää heti vain kusipääksi kun jokainen tikkarinäpistys ilmoitetaan poliisille?
Sähköisessä rikosilmoituksessa valitaan nimenomaan kohta "kiireetön". Asian tutkivat ja hoitavat tyyliin kun kerkeävät eikä sille anneta tilaa häiritä tärkeämpiä keissejä.

Asiassa kun on nämä tiedot minulla:

1. Omistan koodin joka 100% varmasti toimii, sen testannut toimivaksi juuri ennen luovutusta.
2. Sovitaan kaupan ehdot: Maksu koodista minulle koodin luovutuksen jälkikäteen.
3. 30min koodin luovutuksen jälkeen ostajalle, ostaja väittää että koodi ei toimi, totean saman, koodi ei enää toimi minullakaan kun kokeilen.
4. Eli koodi on tuossa luovutuksen ja 30min aikana menettänyt kykynsä toimia, toisinsanoen se on käytetty tuona 30min aikana. Koodin tiesi vain ostaja sekä minä.
5. En täten saa maksua koska ostaja väittää ostamaansa tuotetta toimimattomaksi.
6. Tilanne on siis: ostaja väittää että koodi ei toimi, myyjä tietää luovuttaneensa toimivan koodin, raha ei ole vaihtanut omistajaa, Samsung ei voi antaa henkilötietoja koodin käyttäneestä henkilöstä yksityishenkilölle kun sitä koetin tiedustella, toteavat vain että koodi on käytetty.
7. Teen rikosilmoituksen, poliisi saa kyllä nuo tiedot Samsungilta tutkinnassa, kyseessähän on rikosnimike lievä petos. Se on heidän työtään, ihan kuten se tikkarivarkauden selvittäminenkin.

Lopputulema: Jannerontti on idiootti kun tuhlaa Poliisin resursseja. V*ttu en ihmettele yhtään että lehdissä näyttelijät ilmoittaa katsovansa muualle jos näkee jonkun varastamassa "ajat kun on sellaiset" ja jotku tämänkin ajattelumaailman omistaa ja hyväksyy... kyseisessä koodikaupassa mikäli ostos oli oletettu robotti-imuri niin koodin antama hyöty oli yli 80e.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
784
Täällä ihmeellisesti vallitsee mielipide että minä oon se kusipää ja tuhlaan vaan Poliisin resursseja.
Ajatteletteko te Alepan-myyjää heti vain kusipääksi kun jokainen tikkarinäpistys ilmoitetaan poliisille?
Sähköisessä rikosilmoituksessa valitaan nimenomaan kohta "kiireetön". Asian tutkivat ja hoitavat tyyliin kun kerkeävät eikä sille anneta tilaa häiritä tärkeämpiä keissejä.

Asiassa kun on nämä tiedot minulla:

1. Omistan koodin joka 100% varmasti toimii, sen testannut toimivaksi juuri ennen luovutusta.
2. Sovitaan kaupan ehdot: Maksu koodista minulle koodin luovutuksen jälkikäteen.
3. 30min koodin luovutuksen jälkeen ostajalle, ostaja väittää että koodi ei toimi, totean saman, koodi ei enää toimi minullakaan kun kokeilen.
4. Eli koodi on tuossa luovutuksen ja 30min aikana menettänyt kykynsä toimia, toisinsanoen se on käytetty tuona 30min aikana. Koodin tiesi vain ostaja sekä minä.
5. En täten saa maksua koska ostaja väittää ostamaansa tuotetta toimimattomaksi.
6. Tilanne on siis: ostaja väittää että koodi ei toimi, myyjä tietää luovuttaneensa toimivan koodin, raha ei ole vaihtanut omistajaa, Samsung ei voi antaa henkilötietoja koodin käyttäneestä henkilöstä yksityishenkilölle kun sitä koetin tiedustella, toteavat vain että koodi on käytetty.
7. Teen rikosilmoituksen, poliisi saa kyllä nuo tiedot Samsungilta tutkinnassa, kyseessähän on rikosnimike lievä petos. Se on heidän työtään, ihan kuten se tikkarivarkauden selvittäminenkin.

Lopputulema: Jannerontti on idiootti kun tuhlaa Poliisin resursseja. V*ttu en ihmettele yhtään että lehdissä näyttelijät ilmoittaa katsovansa muualle jos näkee jonkun varastamassa "ajat kun on sellaiset" ja jotku tämänkin ajattelumaailman omistaa ja hyväksyy... kyseisessä koodikaupassa mikäli ostos oli oletettu robotti-imuri niin koodin antama hyöty oli yli 80e.
Minkä takia et nyt kysy sieltä samsungin aspasta, että mitä helvettiä sille koodille on tapahtunut? Asia ratkeaisi alle 5 min, jos olet koodin alkuperäinen omistaja.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
247
Minkä takia et nyt kysy sieltä samsungin aspasta, että mitä helvettiä sille koodille on tapahtunut? Asia ratkeaisi alle 5 min, jos olet koodin alkuperäinen omistaja.
No olen kysynyt, luetun ymmärtämisessä vaikeuksia?

"Samsung ei voi antaa henkilötietoja koodin käyttäneestä henkilöstä yksityishenkilölle kun sitä koetin tiedustella, toteavat vain että koodi on käytetty.

Poliisi saa kyllä nuo tiedot Samsungilta tutkinnassa"
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 504
1. Omistan koodin joka 100% varmasti toimii, sen testannut toimivaksi juuri ennen luovutusta.
....
3. 30min koodin luovutuksen jälkeen ostajalle, ostaja väittää että koodi ei toimi, totean saman
Kuluttaisiko kenties koodin "testaaminen" sen? Sehän on vain etu, ei lahjakortti.

Edit: tää olikin käyty jo läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
837
Jos @Lierdex osti imurin niin voitko laittaa kuitista kuvakaappauksen @Jannerontti lle niin asia on ratkennut? Kuitista toki voi sutata henkilötietoja yms. Mutta siitä kyllä näkee onko koodia käytetty.
 
Liittynyt
20.11.2019
Viestejä
52
4. Eli koodi on tuossa luovutuksen ja 30min aikana menettänyt kykynsä toimia, toisinsanoen se on käytetty tuona 30min aikana. Koodin tiesi vain ostaja sekä minä.
Jos minun pitäisi laittaa rahaa likoon, niin melko suurella todennäköisyydellä tämän koodin on käyttänyt joku kolmas osapuoli.
Tuolla tarjouskeskustelussa Tekniikka - Jet Bot AI+ (Premium Robotti-imuri + tyhjennysasema) [Samsung] 499€ näyttää olevan kuvakaappaus josta noin viidessä sekunnissa sai koodin esiin.
IMG_20240117_073158.jpg
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 351
Jos minun pitäisi laittaa rahaa likoon, niin melko suurella todennäköisyydellä tämän koodin on käyttänyt joku kolmas osapuoli.
Tuolla tarjouskeskustelussa Tekniikka - Jet Bot AI+ (Premium Robotti-imuri + tyhjennysasema) [Samsung] 499€ näyttää olevan kuvakaappaus josta noin viidessä sekunnissa sai koodin esiin.
En ole mikään kuvan muokkauksen asiantuntia, joten oli pakko kokeilla ja pelkällä samsungin galleria sovelluksella sain tälläisen aikaan
Screenshot_20240115_190830_Samsung Members~2.jpg
 
Liittynyt
20.11.2019
Viestejä
52
En ole mikään kuvan muokkauksen asiantuntia, joten oli pakko kokeilla ja pelkällä samsungin galleria sovelluksella sain tälläisen aikaan
En minäkään, mutta sen verran taitaa olla jo yleistä tietoa se että melko usein kuvakaappauksista sutun saa pois perinteisellä 'kirkkaus maksimiin ja kontrasti minimiin' menetelmällä.
Tämä lienee siis hyvä aika muistuttaa ketjua lukevia siitä että jos sutattuja kuvakaappauksia jonnekin laittaa, niin kannattaa ottaa sutatusta kuvakaappauksesta kuvakaappaus ja laittaa se.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 465
Kun tuo kuvankaappaus on tosiaan julkisesti foorumilla/netissä jaettu, niin vaikuttaa hyvin mahdolliselta/todennäköiseltä, että joku ulkopuolinen henkilö on sen käyttänyt. Eli näillä lähtötiedoilla vaikuttaisi uskottavalta, että myyjä on myynyt koodin käyttämättömänä ja ostaja todennut sen olevan käytetty. Edit: Sain myös itse todennettua puhelimen gallerian muokkaimella, että tuon sutatun koodin saa näkyviin.

Lähtökohtaisesti koodien, jotka ovat henkilökohtaisia eivätkä ole tarkoitettu jälleenmyytäväksi, myyminen foorumilla ei vaikuta kovin hyvältä idealta, mutta yksityishenkilöt vastaavat lähtökohtaisesti itse myymistään asioista, eikä ylläpidolla ole tarvetta/mahdollisuutta puuttua tämänkaltaisiin myynteihin, jos tuotteen myyminen ei riko lakia tai ole muutoin säännöissä kielletty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 912
Täällä en ole mitään (vielä) myynyt mutta jo aiemminkin olen sanonut että jos olen myymässä, mitään tavaraa en toimita ennenkuin rahat on tilillä. Jotenkin tahtoo ostajilta useasti "unohtua" maksu jos tavara on toimitettu jo. Ihan yleisesti, ottamatta mitenkään kantaa yo tapaukseen.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 037
Jos minun pitäisi laittaa rahaa likoon, niin melko suurella todennäköisyydellä tämän koodin on käyttänyt joku kolmas osapuoli.
Tuolla tarjouskeskustelussa Tekniikka - Jet Bot AI+ (Premium Robotti-imuri + tyhjennysasema) [Samsung] 499€ näyttää olevan kuvakaappaus josta noin viidessä sekunnissa sai koodin esiin.
@Lierdex ja @Jannerontti varmaan voi vahvistaa oliko juuri ko.koodi. linkatun ketjun perusteella vaikutti siltä, että @Oodi oli ilman koodia ja sitten ostikin imurin -20% jostain koodin saatuaan, että olisko sitten sinne mennyt tämä? Emt, arvailua.
 
Liittynyt
12.08.2020
Viestejä
910
@Lierdex ja @Jannerontti varmaan voi vahvistaa oliko juuri ko.koodi. linkatun ketjun perusteella vaikutti siltä, että @Oodi oli ilman koodia ja sitten ostikin imurin -20% jostain koodin saatuaan, että olisko sitten sinne mennyt tämä? Emt, arvailua.
Tässä tapauksessa syyttävää sormea on turhaa osotella kehenkään muuhun kuin ylläolevan kuvakaappauksen jakajalle sekä moraalittomaan koodin viejään.

Rikosasiaakaan tästä tuskin on mahdollista saada, jos joku jakaa itse kuvan koodista " peittämällä ".

Ainoa mitä tähän tapaukseen kannattanee enään hukata aikaa on se, että @Jannerontti ottaa yhteyttä Samsungin aspaan, ja kertoo tapahtumakulun heille.
Koodi on henkilökohtainen, joten luulisi tilauksen olevan peruutettavissa, kun tilaajana ei ole alkuperäinen etuuden saaja.

Näistä opitaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
247
@Lierdex vilpitön anteeksipyyntöni aiheuttamastani harmista.

Ylläolevien tietojen perusteella uskon ja väitän itsekin että nyt joku muu nappasi luvatta koodin käyttöönsä ennen sinua tuolla kuvanmuokkaus-tempulla. Oli itselle uusi tieto että nuinkin voi tehdä ja vieläpä todella helposti näyttää onnistuvan.

Virheestä oppineena keskiviikko-päivään siis. Rikosilmoitus on peruttu aiheettomana, sekä ylläpito poistanut negatiivisen kauppiaspalautteeni sinulta.

Kiitos kaikille asiaan osallistuneille ja tuon kikan esille nostaminen erittäin hyvä tietää jatkossa.
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 610
Kiitos kaikille asiaan osallistuneille ja tuon kikan esille nostaminen erittäin hyvä tietää jatkossa.
Jos haluat varma olla, niin suttaamisen sijaan valitse alue ja leikkaa/poista alue kuvasta. Jos ei ole mahdollista, niin katso tarkkaan, että valitset 100% peitolla olevan työkalun eikä mitään vesiväriä tai vastaavaa :)

kuvakaappauksia jonnekin laittaa, niin kannattaa ottaa sutatusta kuvakaappauksesta kuvakaappaus ja laittaa se.
Ei tämä välttis auta, ku ne pienet sävyerot voi silti jäädä, vaikka kuva uudelleen pakattais, ku ei ole täysin peittävää työkalua käytetty eikä kyseessä ole eri tasot läpinäkyvyydellä. Blurrauksiin toi voisi olla toimiva kikka, kun niitä joillain algoritmeillä voi un-blurrata kaiketi, ainaki teoriassa.
 
Liittynyt
18.02.2020
Viestejä
43
@Lierdex ja @Jannerontti varmaan voi vahvistaa oliko juuri ko.koodi. linkatun ketjun perusteella vaikutti siltä, että @Oodi oli ilman koodia ja sitten ostikin imurin -20% jostain koodin saatuaan, että olisko sitten sinne mennyt tämä? Emt, arvailua.
Minulla ei ollut käytössä -20% koodia, vaan -50€ koodi jonka sain aspasta. -20% alennus tuli kyllä lisäksi "osta kaksi kodinkonetta" kamppiksesta. Tämän kaiken kyllä kirjoitin tuonne tarjouksen alle.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 037
Minulla ei ollut käytössä -20% koodia, vaan -50€ koodi jonka sain aspasta. -20% alennus tuli kyllä lisäksi "osta kaksi kodinkonetta" kamppiksesta. Tämän kaiken kyllä kirjoitin tuonne tarjouksen alle.
Joo ok, näköjään oli siis kahta -20% alennusta olemassa samaan aikaan. En tuosta viestistäsi tajunnut, ettei ollut koodista kyse. Pahaa mieltä ei ollut siis tarkoitus jaella, joten pahoittelut kaikesta huolimatta.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
547
Itse haluaisin osallistua sellaisella yksittäisellä huomiolla, että varmaankin ihan mahdollista että Samsung Friendsin tai mikä lienikään käyttöehdoissa voidaan hyvinkin ilmoittaa, että alennuskoodit ovat henkilökohtaisia ja ei-siirrettäviä, eikä siinä mitään, mutta nimenomaisesti tässä kuvassa kyllä tämä "Vain sinulle" näyttäisi kyllä lähinnä olevan kampanjatuotteen nimi, joka yleisellä elämänkokemuksella perustuu autokauppiaiden ja vastaavien ammattifraasiin "Only for you my friend". Todellisuudessahan nämä tämän sisältöiset tarjoukset niin Samsungilta kuin autokauppiailta ovat aikas yleisesti tarjolla ostavalle populalle, ja tämä aktiivisen myynnin kohteena olevan asiakkaan erityisyyden korostaminen on vain yksi tällainen kikka joka on oivallettu kun markkinointiin ja sen tutkimukseen kaadetaan 17 biljoonaa tsiljoonaa dollaria vuosittain.

Enkä usko, että keskustelijoiden on syytä olla erityisen huolissaan poliisin resurssien epäasiallisesta* haaskaamisesta kun ei poliisi itsekään ole siitä lainkaan huolissaan, vaan aika ajoin aloittaa ministeriöiden tilauksesta täysin poliittisissa tarkoitusperissä esitutkintoja, joiden ei ole tarkoituskaan johtaa rikossyytteeseen. Esimerkissä poliisi ja etenkin toinen esitutkintaviranomainen tulli väärinkäyttävät esitutkintatoimivaltaansa edistääkseen EU-lainsäädännön vastaisen tilanteen ylläpitämistä Suomessa tilanteessa, jossa perustuslakivaliokunta oli jo 2017 todennut ettei alkoholin etämyyntiin liittyvää rikosoikeudellista vastuuta voi perustaa nykysääntelyyn mutta jossa ministeriö ei voi alkaa säätämään uuttakaan haluamansa kaltaista lainsäädäntöä koska sen EU-oikeuden vastaisuus tulisi prosessissa ilmeiseksi.


Sosiaali- ja terveysministeriön (STM) vuonna 2019 laatimasta muistiosta selviää, että tutkintapyynnöillä haettiin pelotevaikutusta.

– Ensimmäisten esitutkintojen aloittaminen näkyvästi viestittynä vähentää nopeasti ja huomattavasti lainvastaista toimintaa, todetaan STM:n, Valviran, poliisin ja Tullin yhteiskokouksesta laaditussa muistiossa.
* Disclaimer: itselläni on hallinto-oikeudessa sisällä asiakirjapyyntö koskien toista asiaa, jossa poliisi poliittiseen hankkeeseen osallistumisensa yhteydessä teki sarjan laittomia kotietsintöjä muka toisen lain nojalla.

Tuohan olisi nykyaikana oikeastaan ihan mielenkiintoinen oikeudellinen kysymys joka olisi aiheellista selvittää, että syyllistyykö henkilö näpistykseen tms., jos hän oikeudettomasti käyttää internetin myyntipalstalla myynnissä olleen alennuskoodin, jonka hän on onnistunut erityisin teknisin keinoin selvittämään. Sikäli tutkintapyynnön voimassapitäminen korjatuin tiedoin voisi olla jopa aiheellista. Ihan hyvää ja perusteltua resurssien käyttöä minusta riippumatta siitä millaiseksi se voimassa oleva oikeustila lopulta paljastuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 281
Oli kyllä villi tapahtuma. Tässä kertauksena, mitä tässä kai tapahtui:

  1. Jannerontti laittaa ilmoituksen, että on koodi myynnissä.
  2. Teomo laittaa hyvän tarjouksen Samsung älyimurista.
  3. Jannerontti laittaa tarjousketjuun kuvan alennuksesta, koodi sutattuna. Mutta koodi voidaan pienellä kikkailulla siitä palauttaa. Joku näin teki.
  4. Jannerontti myy koodin Lierdexille, mutta Lierdex sopii maksavansa, kunhan pääsee töistä kotiin ja testaa koodin.
  5. Lierdex pääsee töistä kotiin ja testaa koodin. Se ei toimi. Joku ryökäle on lunastanut sen Jannerontin kuvasta.
  6. Jannerontti on mielestään myynyt toimivan koodin ja suuttuu siitä, että ei saa rahojaan. Jannerontti tekee rikosilmoituksen ja laittaa viestiä tähän ketjuun. (tästä edelleen: ketjuun saa aina tuoda, mutta rikosilmoituksen kanssa vähän malttia)
  7. Lierdex ei saanut toimivaa koodia ja on sitä mieltä, että Jannerontti tässä kusettaa.
  8. Molemmat ovat yhteydessä Samsungin asiakaspalveluun, jossa ei auteta kumpaakaan. Tai Lierdexille vahvistetaan, että koodi on käytetty. Käyttäjää ei kerrota Jannerontille.
  9. Täällä pyöritellään asiaa ympäriinsä ja jotkut tarkistaa kauppiashistoriatkin, kumpi on luotettavampi.. Molemmat vaikuttavat kyllä puhuvan totta.
  10. Aattsshhuu huomaa tuon koodin olevan näkyvissä kuvassa. Sitten asiat alkavat selviämään.
  11. Nyt on saavutettu konsensus siitä, että koodin nappasi joku kuvasta tarjousketjussa ja käytti sen ennen Lierdexiä.

On jo viihdearvoa tällä jutulla. Lisäksi, "foorumietsivät" käänsivät kyllä kaikki kivet , että asia ratkesi. Villi tarina, jossa ei kukaan arvannut loppuratkaisua, vaikka näin väittäisivätkin.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
247
Itse haluaisin osallistua sellaisella yksittäisellä huomiolla, että varmaankin ihan mahdollista että Samsung Friendsin tai mikä lienikään käyttöehdoissa voidaan hyvinkin ilmoittaa, että alennuskoodit ovat henkilökohtaisia ja ei-siirrettäviä, eikä siinä mitään, mutta nimenomaisesti tässä kuvassa kyllä tämä "Vain sinulle" näyttäisi kyllä lähinnä olevan kampanjatuotteen nimi, joka yleisellä elämänkokemuksella perustuu autokauppiaiden ja vastaavien ammattifraasiin "Only for you my friend". Todellisuudessahan nämä tämän sisältöiset tarjoukset niin Samsungilta kuin autokauppiailta ovat aikas yleisesti tarjolla ostavalle populalle, ja tämä aktiivisen myynnin kohteena olevan asiakkaan erityisyyden korostaminen on vain yksi tällainen kikka joka on oivallettu kun markkinointiin ja sen tutkimukseen kaadetaan 17 biljoonaa tsiljoonaa dollaria vuosittain.

Enkä usko, että keskustelijoiden on syytä olla erityisen huolissaan poliisin resurssien epäasiallisesta* haaskaamisesta kun ei poliisi itsekään ole siitä lainkaan huolissaan, vaan aika ajoin aloittaa ministeriöiden tilauksesta täysin poliittisissa tarkoitusperissä esitutkintoja, joiden ei ole tarkoituskaan johtaa rikossyytteeseen. Esimerkissä poliisi ja etenkin toinen esitutkintaviranomainen tulli väärinkäyttävät esitutkintatoimivaltaansa edistääkseen EU-lainsäädännön vastaisen tilanteen ylläpitämistä Suomessa tilanteessa, jossa perustuslakivaliokunta oli jo 2017 todennut ettei alkoholin etämyyntiin liittyvää rikosoikeudellista vastuuta voi perustaa nykysääntelyyn mutta jossa ministeriö ei voi alkaa säätämään uuttakaan haluamansa kaltaista lainsäädäntöä koska sen EU-oikeuden vastaisuus tulisi prosessissa ilmeiseksi.




* Disclaimer: itselläni on hallinto-oikeudessa sisällä asiakirjapyyntö koskien toista asiaa, jossa poliisi poliittiseen hankkeeseen osallistumisensa yhteydessä teki sarjan laittomia kotietsintöjä muka toisen lain nojalla.

Tuohan olisi nykyaikana oikeastaan ihan mielenkiintoinen oikeudellinen kysymys joka olisi aiheellista selvittää, että syyllistyykö henkilö näpistykseen tms., jos hän oikeudettomasti käyttää internetin myyntipalstalla myynnissä olleen alennuskoodin, jonka hän on onnistunut erityisin teknisin keinoin selvittämään. Sikäli tutkintapyynnön voimassapitäminen korjatuin tiedoin voisi olla jopa aiheellista. Ihan hyvää ja perusteltua resurssien käyttöä minusta riippumatta siitä millaiseksi se voimassa oleva oikeustila lopulta paljastuu.
Screenshot_20240117_103813_Samsung Internet~2.jpg

Samsungiin oltu nyt yhteydessä ja he kehoittaa olemaan poliisiin yhteydessä, minulle ei luovuteta tietoja, vain poliisille.

Poliisille on ilmoitettu tutkintanumeron yhteyteen uudet tiedot tapauksesta ja pyyntö selvittää samsungilta tämä tekijä.
 
Liittynyt
12.08.2020
Viestejä
910


Samsungiin oltu nyt yhteydessä ja he kehoittaa olemaan poliisiin yhteydessä, minulle ei luovuteta tietoja, vain poliisille.

Poliisille on ilmoitettu tutkintanumeron yhteyteen uudet tiedot tapauksesta ja pyyntö selvittää samsungilta tämä tekijä.
Toivottavasti tämä keissi päättyy siihen, että koodin käyttäjä selviää ja asiointi tällä sivustolla päättyy hänen osaltaan. :tup:
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 473
Toivottavasti tämä keissi päättyy siihen, että koodin käyttäjä selviää ja asiointi tällä sivustolla päättyy hänen osaltaan. :tup:
Eikö kyse voi olla myös vierailijasta joka ei ole ollut sivustolla kirjautuneena ?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 824
Viestejä
4 242 218
Jäsenet
71 248
Uusin jäsen
seemo

Hinta.fi

Ylös Bottom