Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

2kk kauppojen jälkeen jos ottaa tavaran mukisematta takaisin ja maksaa vielä ylimääräistä siitä, niin voi vittu mitä nössömeininkiä. Sori että sanon suoraan, mutta maailma on täynnä huijareita juuri sen takia että liian kilttejä ja sinisilmäisiä ihmisiä on olemassa.

Kyllä nyt aikuisella ihmisellä pitää sen verran munaa olla ettei anna muiden kävellä suoraan yli. Ja vielä maksaa siitä hyvästä että saa olla hyväksikäytettynä. Voi nyt vee. :cry:
Jep, ja näytöllä oli vielä takuutakin jäljellä, joten ei mitään syytä ottaa takaisin, vaan käskee laittaa takuuseen. Jos ei kelpaa/riitä ostajalle niin se on sitten voi voi ja hyvää päivän jatkoa.
 
Jep, ja näytöllä oli vielä takuutakin jäljellä, joten ei mitään syytä ottaa takaisin, vaan käskee laittaa takuuseen. Jos ei kelpaa/riitä ostajalle niin se on sitten voi voi ja hyvää päivän jatkoa.
Juuri näin. 2kk kauppojen jälkeen se on ostajan asia hoitaa näyttö takuuseen.

Itsellä on seuraavanlainen filosofia myyjänä: kun ostaja kuitannut että tavara perillä ehjänä ja toimivana, niin jos tästä 4-5 päivään ei ole kuulunut valituksia, niin kuittaan asian hoidetuksi ja sen jälkeen pesen käteni jos ostaja rupeaa vinkumaan jotain. Koskaan ei kuitenkaan ostaja ole vinkunut mitään minulle. Kuitenkin tehnyt kauppaa netissä 20-30 kertaa.
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen ostaja otti yhteyttä että "Tää taitaa olla paskana, sen takia varmaan myitkin. Haluan purkaa kaupan, hoida sä takuu Telian kanssa".

Vuodesta 1997 atk:ta harrastuksena kaupanneena, toki otin asian vakavasti. Pyysin kuvia ongelmista ja muutaman epämääräisen sainkin. Tarjosin sitten vaihtoehtoa että haluaako hän uuden samanlaisen takuusta, voisin hyvittää mielipahasta 50e. Halusi eroon näytöstä kuitenkin, ja maksoin 20e ekstraa vaivannöstä kun palautti näytön.

Näyttö on ollut nyt tuossa 4vrk päällä ja kaikenlaisia monitoritestejä yrittänyt ajaa että saisin kiinni sen virheen takuita varten, mutta ei mitään.. Varmaan turha
lähettää takuuseen kun ei ole näyttöä näytöstä, ja toisaalta eipä tuota voi enää kellekään myydäkään.

Vittujen vittu.

2kk on aika pitkä aika. Jos tuote olisi ollut myydessä viallinen se olisi luultavasti tullut ilmi kauan aiemmin. Lisäksi jos olit antanut takuukuitin hän voisi itse laittaa sen takuuseen, ja voisit tarpeen tullen auttaa takuuasioissa.

Itse pesisin kädet koko asiasta, suostuisin korkeintaan auttamaan takuuasioissa. Missään nimessä en lähettäisi euroakaan takaisin tai peruisi kauppoja.

Edit: Itse asiassa jos toinen osapuoli julkeaisi vihjata että myin tuotteen siksi että se oli viallinen, en edes vastaisi viestiin enkä todellakaan auttaisi edes takuuasioissa.
 
2kk kauppojen jälkeen jos ottaa tavaran mukisematta takaisin ja maksaa vielä ylimääräistä siitä, niin voi vittu...
Voi nyt vee.

Suutut myyjälle siitä, että hän oli tässä ystävällinen? Päätit solvata opetusmielessä? Työnnetään yhteistä hyvää ajattelevat idealistit pois ärsyttämästä, niin tulee maailmasta parempi.

Eli rakentavasti voi asioita myös sanoa.
 
Huomautus - keskity rakentavaan keskusteluun, jätä nämä käyttäjiin liittyvät henkilökohtaisuuksiin menevät viittaukset kirjoittamatta
Suutut myyjälle siitä, että hän oli tässä ystävällinen? Päätit solvata opetusmielessä? Työnnetään yhteistä hyvää ajattelevat idealistit pois ärsyttämästä, niin tulee maailmasta parempi.

Eli rakentavasti voi asioita myös sanoa.
No tyhmä nyt ei kannata olla. Silloin porukka käyttää sua kylmästi hyväkseen. Maailma on raaka paikka.
 
Suutut myyjälle siitä, että hän oli tässä ystävällinen? Päätit solvata opetusmielessä? Työnnetään yhteistä hyvää ajattelevat idealistit pois ärsyttämästä, niin tulee maailmasta parempi.

Eli rakentavasti voi asioita myös sanoa.
Kyseessä on 3kk vanha altteri joka varmaan saanut bannit samasta syystä, eiköhän tuokin kohta lähde tolla menolla
 
Mitäs mieltä olette tämmöisestä tapauksesta.

Myin kesäkuussa 27" näytön. Noin kaksi kuukautta sen jälkeen ostaja otti yhteyttä että "Tää taitaa olla paskana, sen takia varmaan myitkin. Haluan purkaa kaupan, hoida sä takuu Telian kanssa".

Vuodesta 1997 atk:ta harrastuksena kaupanneena, toki otin asian vakavasti. Pyysin kuvia ongelmista ja muutaman epämääräisen sainkin. Tarjosin sitten vaihtoehtoa että haluaako hän uuden samanlaisen takuusta, voisin hyvittää mielipahasta 50e. Halusi eroon näytöstä kuitenkin, ja maksoin 20e ekstraa vaivannöstä kun palautti näytön.

Näyttö on ollut nyt tuossa 4vrk päällä ja kaikenlaisia monitoritestejä yrittänyt ajaa että saisin kiinni sen virheen takuita varten, mutta ei mitään.. Varmaan turha
lähettää takuuseen kun ei ole näyttöä näytöstä, ja toisaalta eipä tuota voi enää kellekään myydäkään.

Vittujen vittu.

Kiitettävää toimintaa, mutta yleistä mielipidettä olisi kannattanut kysyä ennen tuotteen takaisinottoa. Kuten ostajilla, myös myyjillä on oikeuksia.

Lienee sanomattakin selvää, että siellä on ollut lähdössä (näyttiksessä) vikaa, johto on ollut viallinen tai sinua on höynäytetty rahapulassa. Kylmäjuotokset tms eivät varmasti ole postissa korjaantuneet.

Toinen osapuoli kannattaa aina tagata keskusteluun mukaan, eli oletettavasti @fLrz tässä tapauksessa.

Oma mielipiteeni on, että alkuperäinen ostaja ostaa näytön uudelleen takaisin ja korvaa kaikki myyjälle aiheutuneet lisäkustannukset mukisematta.

En keksi ainuttakaan syytä, miksei ostaja olisi itse voinut tehdä normaalia takuuvaihtoa.
 
Kiitettävää toimintaa, mutta yleistä mielipidettä olisi kannattanut kysyä ennen tuotteen takaisinottoa. Kuten ostajilla, myös myyjillä on oikeuksia.

Lienee sanomattakin selvää, että siellä on ollut lähdössä (näyttiksessä) vikaa, johto on ollut viallinen tai sinua on höynäytetty rahapulassa. Kylmäjuotokset tms eivät varmasti ole postissa korjaantuneet.

Toinen osapuoli kannattaa aina tagata keskusteluun mukaan, eli oletettavasti @fLrz tässä tapauksessa.

Oma mielipiteeni on, että alkuperäinen ostaja ostaa näytön uudelleen takaisin ja korvaa kaikki myyjälle aiheutuneet lisäkustannukset mukisematta.

En keksi ainuttakaan syytä, miksei ostaja olisi itse voinut tehdä normaalia takuuvaihtoa.

Nääh. Turha tagailla. Testailen tätä näyttöä vielä jonkin aikaa ja jos saan vian löytymään niin laitan takuuseen. Jos ei ilmene niin uudelleen myyntiin selityksen kera että piilevä vika voi olla olemassa.

Tässä nyt kuitenkin puhutaan kohtuu pienestä summasta, eri asia jos kyseessä olisi esim. tonnin näyttis :)

Kunhan kyselin yleistä mielipidettä miten noiden takuuhommien kanssa on ollut tapana toimia, ei tästä nyt mulle mitään kohtuutonta vaivaa koitunut,
aika paljon tulee kuitenkin kaikkea ostettua/myytyä. Ehkä tarkempi ensi kerralla. Kiitoksia vastanneille!
 
Nyt alkaa kunnianloukkauksen ja yksityistietojen levityksen rajat paukkua. Aika selvää on, että nimimerkki on kusettanut joltain satasia, mutta nyt on överi ajojahti käynnissä. Ja olette vielä julkaisseet nimen ja yhteystiedot - ja vielä LinkedIn-profiilin. Tai linkin niihin. Nimimerkillä pitäisi pelata.

Näistä kommenteista lähtee puolet, kun ylläpito ne siivoaa, mutta kukaan ei ole raportoinut vielä. Tämä on vielä toistaiseksi ollut hyvää viihdettä, mutta huumekommenteilla koetettiin rajoja ja tuo pedofiiliakommentti on täysin mauton. Eiköhän henkilö ole kusipää ihan niillä kusettamisansioilla, ei tarvitse keksiä "lisämausteita".
 
Huomautus - jätä tällaiset altteroinnista syyttelyt kirjoittamatta ja raportoi ylläpidolle jos epäilet sääntörikettä
Suutut myyjälle siitä, että hän oli tässä ystävällinen? Päätit solvata opetusmielessä? Työnnetään yhteistä hyvää ajattelevat idealistit pois ärsyttämästä, niin tulee maailmasta parempi.

Eli rakentavasti voi asioita myös sanoa.

*snip* Jotain rajaa näihin ulostuloihin.

Nääh. Turha tagailla. Testailen tätä näyttöä vielä jonkin aikaa ja jos saan vian löytymään niin laitan takuuseen. Jos ei ilmene niin uudelleen myyntiin selityksen kera että piilevä vika voi olla olemassa.

Tässä nyt kuitenkin puhutaan kohtuu pienestä summasta, eri asia jos kyseessä olisi esim. tonnin näyttis :)

Kunhan kyselin yleistä mielipidettä miten noiden takuuhommien kanssa on ollut tapana toimia, ei tästä nyt mulle mitään kohtuutonta vaivaa koitunut,
aika paljon tulee kuitenkin kaikkea ostettua/myytyä. Ehkä tarkempi ensi kerralla. Kiitoksia vastanneille!

Kun kaveri lähtee kahden kuukauden kuluttua vaatimaan kaupanpurkua takuunalaisesta tuotteesta lähtösanoilla tai ainakin vihjauksella, että olet kusettaja ja tiesit jo viallisuudesta. Ja jos paljastuu että näyttö on ehjä niin tee meille muille palvelus ja vaihda palaute negatiiviseen. :tup:

Esimerkillistä kaupankäyntiä ja luottoa ihmiseen kyllä sinulta! Arvostan. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Jospa nyt loppuu täällä turhien huutelu kaikesta, vaikka tämä ketju onkin parasta VIIHDETTÄ koko io-techissä. Itse vitsinä ja tämän ketjun johdosta olin hetken täällä "kusettavarotta" nimellä. Eli siis 100% huumorilla tehty, mutta yp katsoi trolliksi. Muita nickejä ei ole ollut kuin tämä mainittu ja jolla kirjoitan.

Koko tämä ketju tulisi siistiä ja varoituksia jaella jokaiselle, jotta turhat kommentit ja haukkumiset loppuisivat, ketju olisi asiallinen, jossa kysytään neuvoja ja ilmiannetaan tämän forumin huijarit.
Altterit ei sinänsä kiellettyjä ole, mut banneja ei saa kiertää altterilla. Mut kaipa noi bannit on jo päättyny, ellei tullu permabannit.
 
Hep, hätäsesti liikkeellä mutta niin pitääkin. tuli tämä tuote ostettua perjantaina --> Myydään - GeekVape L200 kitti + runsaasti litkuja (Turku) . no radio hiljaisuus alkoi saman tien kun raha vaihtoi omistajaa viime kuun scämmin jälkeen olen erittäin varpaillani elkää ostako kyseiseltä käyttäjältä mitään ennen tämän kaupan raukeutumista. eli siis rahojen liikkumisen jälkeen täysi hiljaisuus no kertoohan tämä jo jotain jos ei teksti viesteihin taikka foorumin viesteihin vastata. ja toki olisi ollu erittäin hyvä lukea ihan ajan kanssa kyseseisen kaverin palautteet tosin olisi luullut että niiden perusteella käyttäjä olisi jo soitellut kitaraa tovin jossain muualla. ( mutta täälä jo etukäteen johtuen radio hiljaisuudesta eli elkää muut painako rahaa mihinkään suuntaan kyseisen kaverin kanssa )

Edit: no tuli sieltä loppu viimein vanhaa kunnon tekstiviestiä armeejassa hän tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Palataksemme vielä tuohon näyttökeissiin, laitoin ko tuotteen uudelleen myyntiin, ja mainitsin ilmoituksessa mielestäni aika selkeästi että jotain voi joskus ilmetä. Kai tuossa vähän tinkivaraakin on.

Ei ole tarkoitus mainostaa täällä, mutta ilmoitus on siis nyt näin enkä ota enää takaisin: Myydään - Acer Nitro VG270UP 27" 1440p pelinäyttö (Vantaa)

Sitä jäin miettimään että onko tuossa nyt 1v takuu eli ~3kk vai 2v mitä kai EU edellyttää elektroniikalta.
 
Ei nyt varsinaisesti kuulu tähän, mutta trokaajia täältä löytyy kummasti vaikka se on kielletty.

Ei Kristus ku kattelee täältä nii vähän välii samat tunnukset ostelee osia niin moneen koneeseen, että ressan talostaki loppuisi huoneet kesken
 
Ei nyt varsinaisesti kuulu tähän, mutta trokaajia täältä löytyy kummasti vaikka se on kielletty.

Ei Kristus ku kattelee täältä nii vähän välii samat tunnukset ostelee osia niin moneen koneeseen, että ressan talostaki loppuisi huoneet kesken

Tein tälle ketjun, sinne harva kirjoittaa mitään. Jatkot siellä:
(minulla on vieläkin se 3070 Ti kakkoskoneessa)

--

Tietenkin voi koettaa nimimerkkejä raportoida, mutta ei niitä rankaista kuitenkaan, jos ei ole aivan selviä tapauksia.
 
Tein tälle ketjun, sinne harva kirjoittaa mitään. Jatkot siellä:
(minulla on vieläkin se 3070 Ti kakkoskoneessa)

--

Tietenkin voi koettaa nimimerkkejä raportoida, mutta ei niitä rankaista kuitenkaan, jos ei ole aivan selviä tapauksia.

Noh, ei varmaan liity tähän mun keissiin mitenkään, mutta kai sitä on joskus itsekin tullut ostettua Powerin avajaisista yleiskone 99e ja kun käyttöä ei ollut, niin
myin torissa 150e kun halvimmillaan sai 299e siihen aikaan. Toki aina teen ostajan kanssa selväksi että kyseessä oli hullut päivät tms tarjous ettei tarvitse ihmetellä takuukuitin
hintaa, eipä siitä ole kukaan ikinä valittanut.

Olin joskus aikoinaan (-94?) Tukkukauppojen OY:ssa / Anttilassa (Tunnistajat tunnistaa valimotien) sellaisessa hommassa 15vuotiaana että jokaista neljää konetta kohtaan jonka resetoin ja palautin perus dossiin, sain
yhden kotiin. Koneet olivat pääosin IBM PC 286:ia ja näyttöjä. Niitä kertyi sitten aika läjä ja sfnet.tori.myydaan.atk ja ircissä myin kaikille halukkaille. Pienellä voitolla. Kaikki meni ~samantien.

Jossain vaiheessa nekin loppuivat, mutta ircissä eräs taho rupesi tarjoamaan että täällä ois rullakkokaupalla kamaa, tuutko hakemaan. Sieltä löytyihin sitten jos jonkinlaista viritystä ja setuppia. Lähinnä kuitenkin levyttömiä erilaisia työasemia.. Katsoin nekin läpi ja kokosin jotain toimivia tai pelkkiä koppia.

Muistan sittemmin ~18v kun pääsin Varistoon Suomen Sparin koneita tyhjentämään ja sieltä löytyi ihan aarteitakin, niistä pitä maksaa "eteisessä" mutta esim. silloin harvinainen 24" kuvaputki maksoi 100 markkaa ja lähti 2000 markalla.

..Ei sitä silloin laskettu trokaukseksi, ei ollu huutonettiä tai toria. Ne olivat niitä aikoja, varmaan sain 1000+ kauppaa aikaan ja sitä myötä, olen aina antanut perävalotakuun missä aion pitäytyä jatkossakin. jos selvästi myyn virheellisen tuotteen niin otan takaisin edelleen, vaikka vain esimerkiksi. Tämä oli eka ikinä edes palautus oikeasti.

Ps. Känni avautuminen.

(Edit: Siis tappiollahan mä näitä myyn nykyään, en elä kuin trokari herra, kunhan pääsisi kamoista eroon)

 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ja varoitus muille.. Varokaa huijaria @hudehki

Itsekin kyseisen huijarin uhri. Tehtiin kaupat 6900XT-kortista eilen ja lupasi käydä postittamassa iltaan mennessä. Maksoin kortin heti aamusta ja iltapäivällä sain varmistuksen siitä, että suoritus näkyy tilillä. No eipä koskaan laittanut korttia postiin, mutta rahat kyllä kelpasi. Lukee vain viestit, eikä reagoi niihin lainkaan.

Kyseessä tämä kortti:


Minäkin sinisilmäisenä vain katsoin hänen aikaisempia kauppiaspalautteita täällä ja muutamaa vanhempaa postausta. Hänen postauksistaan löytyi mm. omat kotisivut + hyvä/luotettavan oloinen Linkedin profiili. Linkedin:n mukaan hän on kuitenkin ollut töissä vielä kesäkuuhun asti ja muutenkin asiallisen oloinen kaveri, joten en ymmärrä miksi nyt yhtäkkiä kusettaa. Harmi kun en hakenut nimimerkillä, nimellä taikka puhelinnumerolla netistä.. olisi jäänyt kaupat tekemättä. Kukasoitti.fi:n kun tsekkaa niin sielläkin käy ilmi että on huijannut muita. Alle viikossa sinne on jätetty 3 kommenttia liittyen hänen huijaustoimintaansa.

Sama kaveri esiintyy huuto.netissä nimimerkillä "cyanid". Sijainti vain muuttunut Helsingistä > Mikkeliin. Yritti siellä kaupata samaa korttia vielä sen jälkeen kun olin sen täällä maksanut.. Kävin sen huutamassa sielläkin. Yhteystiedot täsmäävät.

Yleensä en epäilisi myyjän luotettavuutta näin nopeasti, mutta tässä tilanteessa vaikuttaa olevan niin selvä tapaus, että aion välittömästi aloittaa selvitystyön. Noh, alan nyt seuraavaksi tekemään rikosilmoitusta. RIP 500e

Taisin itsekkin kosahtaa saman ansaan kun herra laittoi yv:n ostetaan ilmoitukseen. Omaa tyhmyyttäni tosin, joten voin syyttää vain itseäni. Summa oli pieni (45€ Ryzen 3600), mutta ketuttaa tämäkin.

Eilen iltapäivällä lähetetty viesti oli luettu puolen yön maissa. Tänään lähetettyjä viestejä ei vielä ole luettu, eikä vastannut puheluihin. Annoin keskiviikkon puoleen päivään aikaa vastata. Eli herrä on hengissä, tai ainakin joku käyttää edelleen liittymää...

...jatkot sitten virkavallan kanssa. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Käyttäjä: @naamarikari

Käyttäjä myi pöytäkonetta. Olimme sopineet sunnuntaina koneen ostosta ja noutopäivästä, mutta kun tänään noutopäivän koittaessa kyselin tarkempaa kellonaikaa, hän ilmoitti myyneensä tietokoneen edellisenä päivänä tori.fi:n kautta. Ei näin.
 
Käyttäjä: @naamarikari

Käyttäjä myi pöytäkonetta. Olimme sopineet sunnuntaina koneen ostosta ja noutopäivästä, mutta kun tänään noutopäivän koittaessa kyselin tarkempaa kellonaikaa, hän ilmoitti myyneensä tietokoneen edellisenä päivänä tori.fi:n kautta. Ei näin.
Negatiivista palautetta vaan samantien.
 
Käyttäjä: @naamarikari

Käyttäjä myi pöytäkonetta. Olimme sopineet sunnuntaina koneen ostosta ja noutopäivästä, mutta kun tänään noutopäivän koittaessa kyselin tarkempaa kellonaikaa, hän ilmoitti myyneensä tietokoneen edellisenä päivänä tori.fi:n kautta. Ei näin.
Hyvä kun toit tän ketjuun.
Käy jättää negatiivinen kauppiaspalaute. Jos sieltä tulee kostonegaa takaisin, niin senkin voit tuoda tähän ketjuun sekä raportoida se kostonega ylläpidolle.
 
Hyvä kun toit tän ketjuun.
Käy jättää negatiivinen kauppiaspalaute. Jos sieltä tulee kostonegaa takaisin, niin senkin voit tuoda tähän ketjuun sekä raportoida se kostonega ylläpidolle.
Tämä juuri, että saadaan jengille myös näitä oikeutettuja "negatiivisia", ne on mut pari kertaa tulevista huijauksista varoitettu siellä, eli mun mielestä kaikki vois tehä kauppiaspalautteen miten osto/myynti meni, mutta harvemmin näitä nyt saa vaikka pyytäisi ja menisi hyvin :)
 
Käyttäjä: @naamarikari

Käyttäjä myi pöytäkonetta. Olimme sopineet sunnuntaina koneen ostosta ja noutopäivästä, mutta kun tänään noutopäivän koittaessa kyselin tarkempaa kellonaikaa, hän ilmoitti myyneensä tietokoneen edellisenä päivänä tori.fi:n kautta. Ei näin.
Joku trokari joka sääntöjen vastaisesti myös editoi aina ilmoitukset tyhjiksi jälkeenpäin.

Mitä virkaa on säännöillä jos niitä ei tarvitse noudattaa?
 
Tämä juuri, että saadaan jengille myös näitä oikeutettuja "negatiivisia", ne on mut pari kertaa tulevista huijauksista varoitettu siellä, eli mun mielestä kaikki vois tehä kauppiaspalautteen miten osto/myynti meni, mutta harvemmin näitä nyt saa vaikka pyytäisi ja menisi hyvin :)
Mitä jos laittaa palautteen antamisen soveltuvalla aikajänteellä kaupan ehdoksi. Jos palautetta ei kuulu sovitusti, niin antaa itse neutraalin.
 
Kiitettävää toimintaa, mutta yleistä mielipidettä olisi kannattanut kysyä ennen tuotteen takaisinottoa. Kuten ostajilla, myös myyjillä on oikeuksia.

Lienee sanomattakin selvää, että siellä on ollut lähdössä (näyttiksessä) vikaa, johto on ollut viallinen tai sinua on höynäytetty rahapulassa. Kylmäjuotokset tms eivät varmasti ole postissa korjaantuneet.

Toinen osapuoli kannattaa aina tagata keskusteluun mukaan, eli oletettavasti @fLrz tässä tapauksessa.

Oma mielipiteeni on, että alkuperäinen ostaja ostaa näytön uudelleen takaisin ja korvaa kaikki myyjälle aiheutuneet lisäkustannukset mukisematta.

En keksi ainuttakaan syytä, miksei ostaja olisi itse voinut tehdä normaalia takuuvaihtoa.
Kiitos tagayksesta. Ei ole tosiaan vastaavaa vikaa ennen millään näytöllä tullut vastaan, kokeilin parillakin eri dp-johdolla(jotka tuli ystävällisesti myyjältä) mutta samaa vikaa antoi. Päädyin ostamaan toiselta käyttäjältä toisen DP-näytön, uudella kaapelilla eikä mitään ongelmaa ole. Ongelma ei siis pitäisi olla näyttikseni päässä, enkä myöskään kärsi rahaongelmista :D

Tässä vielä todistusaineistoa mitä lähetin myyjälle: Näyttöbugi1 Näyttöbugi2
Näyttöbugi3.jpgNäyttöbugi4.jpg
Ihan näin vaan ettei minusta jää "epärehellisen kaupankävijän" kuvaa.
 
Kiitos tagayksesta. Ei ole tosiaan vastaavaa vikaa ennen millään näytöllä tullut vastaan, kokeilin parillakin eri dp-johdolla(jotka tuli ystävällisesti myyjältä) mutta samaa vikaa antoi. Päädyin ostamaan toiselta käyttäjältä toisen DP-näytön, uudella kaapelilla eikä mitään ongelmaa ole. Ongelma ei siis pitäisi olla näyttikseni päässä, enkä myöskään kärsi rahaongelmista :D

Tässä vielä todistusaineistoa mitä lähetin myyjälle: Näyttöbugi1 Näyttöbugi2
Näyttöbugi3.jpgNäyttöbugi4.jpg
Ihan näin vaan ettei minusta jää "epärehellisen kaupankävijän" kuvaa.
Olisithan sinä voinut hoitaa sen takuun kautta kuntoon?
 
Olisithan sinä voinut hoitaa sen takuun kautta kuntoon?
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
Ei kuulu. Siinä vaiheessa kun kaupat on tehty, se on SINUN näyttösi. Ihan yksi lysti ostitko sen kaupasta vai joltain toiselta henkilöltä -> sinun ja itse hoidat.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
Jos sä olisit ostanut näytön viikko tai kaksi sitten, voisi ehkä jotenkin argumentoida että myyjä voisi hoitaa takuun ja kauppa puretaan, mutta kun on kulunut kaksi kuukautta, niin ei se kyllä enään millään kuulu myyjälle. Myyjältä voi toki kysyä vinkkejä mutta kyllä se takuuseen vienti on ostajan vastuulla.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
Miten perustelet takuuhuollon hoituvan helpommin alkuperäisen ostajan kautta?

Päinvastoin, sinun on helpompaa hoitaa se kun laite oli sinulla.

Kohtuullisessa ajassa olisin hoitanut virheen myyjänä, mutta 2kk jälkeen ehdottomasti ostajan huoli. Myyjä toiminut liian kiltisti tässä tilanteessa.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.

Ei enää 2kk jälkeen kaupanteosta. Koska siinä oli takuu voimassa, se olisi ollut sun homma toimittaa se huoltoon vaikka jo seuraavalla viikolla.
 
Minusta se kuuluu myyjälle, varsinkin kun ostaja on hakenut näytön myyjän kodista ja palauttanutkin sen samaan paikkaan. Takuuasiat sujuvat myös aina sutjakkaammin kun alkuperäinen ostaja hoitaa ne. Tai ainakin itse toimisin myyjänä näin.
Kuten tässä moni muukin sanonut, ei tämä syy päde kyllä ollenkaan, millään tasolla. Ei välttämättä jäänyt epärehellisen kauppakumppanin kuvaa sinusta, mutta laiskan ja itsekkään, vastuun kantamista välttävän kauppakumppanin kuva jäi.
 
Hep, hätäsesti liikkeellä mutta niin pitääkin. tuli tämä tuote ostettua perjantaina --> Myydään - GeekVape L200 kitti + runsaasti litkuja (Turku) . no radio hiljaisuus alkoi saman tien kun raha vaihtoi omistajaa viime kuun scämmin jälkeen olen erittäin varpaillani elkää ostako kyseiseltä käyttäjältä mitään ennen tämän kaupan raukeutumista. eli siis rahojen liikkumisen jälkeen täysi hiljaisuus no kertoohan tämä jo jotain jos ei teksti viesteihin taikka foorumin viesteihin vastata. ja toki olisi ollu erittäin hyvä lukea ihan ajan kanssa kyseseisen kaverin palautteet tosin olisi luullut että niiden perusteella käyttäjä olisi jo soitellut kitaraa tovin jossain muualla. ( mutta täälä jo etukäteen johtuen radio hiljaisuudesta eli elkää muut painako rahaa mihinkään suuntaan kyseisen kaverin kanssa )

Edit: no tuli sieltä loppu viimein vanhaa kunnon tekstiviestiä armeejassa hän tällä hetkellä.
Juu eipä tuosta kaverista mitään ole tekaistun armeeja viestin jälkeen kuulunut ei liiemmin täälä mitään vastausta eikä enään tekstiviesteihin vastauksia rahojakin pyytelin jo takaisin päin. @Jaskall että jos tuon kanssa kauppoja haluaa hoidella noudolla kannattaa mennä suuri usko on että tämä on joku pikavippi ukkeli. ja tosiaan armeeja viesti tuli het sen jälkeen kun rikosilmoituksesta oli puhuttu. ei oikeestaan ikänään muron aikoina eikä tekissä näitä siima häntiä tullut vastaan mutta jotenkin ne on itsensä näihinkin löytänyt. ( torin kiertänyt kaukaa jo vuosia )


Edit: nyt on rahat saatu kaupoista takaisin. onneksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kertoo minkälaisella aikakaudella elämme.
Yksinkertainen syy oli se, et sä sait suoraa tunnuksen tehtyyn ja ostettuu kamaa täältä ku olit vahvistanut ja ostanu sen vähä alle kybän maksavan varmistuksen vai mikä olikaan

Broidi eilen mainitsi saunassa tuosta kun tuli puhetta foorumista.
 
Huomautus - asiaton käytös, jätä henkilökohtaisuudet pois keskustelusta, sinä olet nyt tässä se joka kaupat mokasi
Juu eipä tuosta kaverista mitään ole tekaistun armeeja viestin jälkeen kuulunut ei liiemmin täälä mitään vastausta eikä enään tekstiviesteihin vastauksia rahojakin pyytelin jo takaisin päin. @Jaskall että jos tuon kanssa kauppoja haluaa hoidella noudolla kannattaa mennä suuri usko on että tämä on joku pikavippi ukkeli. ja tosiaan armeeja viesti tuli het sen jälkeen kun rikosilmoituksesta oli puhuttu. ei oikeestaan ikänään muron aikoina eikä tekissä näitä siima häntiä tullut vastaan mutta jotenkin ne on itsensä näihinkin löytänyt. ( torin kiertänyt kaukaa jo vuosia )


Edit: nyt on rahat saatu kaupoista takaisin. onneksi.
Täällä taas joku elämäänsä kyllästynyt jeppe painelee tekstiä ihan vaan tylsyydestään? Tekaistu armeija? Varmasti jostain netistä löytyy infoa PaPu23 harjoituksesta Etelä-Pohjanmaan alueella johon osaksi kuulun. Ja palautteeseen painetaan tekstiä että mahdollisina tukipäivinä maksetaan rahat takaisin :)

Voin enemmän kuin mielelläni pistää nettipankista kuvan jos se helpottaa oloasi että mitään kelan tukia tässä ei ole odoteltu. Sovittujen kauppojen jälkeen lähti kotiin tieto että tuotteen voi postittaa ja teikäläisen tiedot. Itse en saanut kotopuolesta tietoa että kaikkia kaupassa luvattuja tavaroita ei muuton jäljiltä löytynyt niin ei ollut matkaan lähtenyt. Tämän johdosta koin sitten helpoimmaksi maksaa summan takaisin ja kaupata kun olen itse täältä ARMEIJASTA päässyt kotiin ja löytänyt kaiken oleellisen.
 
Täällä taas joku elämäänsä kyllästynyt jeppe painelee tekstiä ihan vaan tylsyydestään? Tekaistu armeija? Varmasti jostain netistä löytyy infoa PaPu23 harjoituksesta Etelä-Pohjanmaan alueella johon osaksi kuulun. Ja palautteeseen painetaan tekstiä että mahdollisina tukipäivinä maksetaan rahat takaisin :)

Voin enemmän kuin mielelläni pistää nettipankista kuvan jos se helpottaa oloasi että mitään kelan tukia tässä ei ole odoteltu. Sovittujen kauppojen jälkeen lähti kotiin tieto että tuotteen voi postittaa ja teikäläisen tiedot. Itse en saanut kotopuolesta tietoa että kaikkia kaupassa luvattuja tavaroita ei muuton jäljiltä löytynyt niin ei ollut matkaan lähtenyt. Tämän johdosta koin sitten helpoimmaksi maksaa summan takaisin ja kaupata kun olen itse täältä ARMEIJASTA päässyt kotiin ja löytänyt kaiken oleellisen.
Armeijassa tai ei, mutta varmaan kannattaisi etsiä ja laittaa ne tavarat valmiiksi ennen kuin ne laittaa myyntiin.
 
Armeijassa tai ei, mutta varmaan kannattaisi etsiä ja laittaa ne tavarat valmiiksi ennen kuin ne laittaa myyntiin.
Tämähän on ihan totta, enkä tullut edes ajatelleeksi. Mutta kunhan tulin antamaan myös omaa näkemystäni kun panin merkille että täällä ostaja vaan luo jotain tarinaa ja lisäilee omasta mielikuvituksestaan siihen omia ajatuksiaan.
 
Se kommunikaatio on kaiken a ja o. Jos tietää että on armeijassa ja välillä useamman päivän tavoittelemattomissa, niin voi miettiä myös että onko juuri nyt oikea aika käydä kauppaa. Se menee aina säätämiseksi jos joku muu kuin itse kauppamies on postittamassa tavarat.
 
Täällä taas joku elämäänsä kyllästynyt jeppe painelee tekstiä ihan vaan tylsyydestään? Tekaistu armeija? Varmasti jostain netistä löytyy infoa PaPu23 harjoituksesta Etelä-Pohjanmaan alueella johon osaksi kuulun. Ja palautteeseen painetaan tekstiä että mahdollisina tukipäivinä maksetaan rahat takaisin :)

Voin enemmän kuin mielelläni pistää nettipankista kuvan jos se helpottaa oloasi että mitään kelan tukia tässä ei ole odoteltu. Sovittujen kauppojen jälkeen lähti kotiin tieto että tuotteen voi postittaa ja teikäläisen tiedot. Itse en saanut kotopuolesta tietoa että kaikkia kaupassa luvattuja tavaroita ei muuton jäljiltä löytynyt niin ei ollut matkaan lähtenyt. Tämän johdosta koin sitten helpoimmaksi maksaa summan takaisin ja kaupata kun olen itse täältä ARMEIJASTA päässyt kotiin ja löytänyt kaiken oleellisen.
Höpö höpö juttuja kuten kuvista näkyy vaivauduit paikalle katsomaan foorumia heti rikosilmoitus viestin jälkeen. perjantaina pystyit kuitenkin kaappeja tonkimaan uusien koilien johdosta. eipä nyt leikitä elvistä sen enempään jos kaupat olisit halunnut oikein tehdä olisit aivan ensimmäiseksi ilmottanut että et ole kotona pakettia lähettämässä aikaan X mutta tosin nämä kuvat itessään kertoo jo tilanteen laadun ja jos nyt yksityis viestejä oikein seulottas oli myynti himotus ajan kohdat aina ennen 21.00 joka taasen kertoo ripiä kauppa nopia laukka kaljat kilkattaa vippi ukkoja sinä olet henkeen ja vereen. vape6.pngvape7.png
Johan tossakin ne koilit löytyivät kaapista mutta toki sinä et kotona ollut tuolloin.

vaivauduit vasta laittamaan mulle viestiä kun olin sulle tekstiviestillä laittanut sunnuntaina että sen verran on radio hiljaisuutta että keskiviikkona lähtee ylläpitoon ilmoitus ja rikosilmoitus.

kakun kruunaa myös että pyysin rahoja jo sunnuntaina takaisin, ympyrä sulkeutuu :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Huono kauppakokemus käyttäjän @TekkiDek kanssa. Ostettu 23.8.2023 yksityisviesillä tuote, tarkemmin MSI RTX 3070 gaming z trio -näytönohjain. Tavara ei ollut vielä 31.8.2023 löytänyt postiin asti. Kaupat saatiin kuitenkin peruttua onnistuneesti ja joka ikinen sentti löysi tiensä takaisin minulle viime torstaina 7.9.2023. Suosikaa noutokauppoja käyttäjän kanssa.
 
Huono kauppakokemus käyttäjän @TekkiDek kanssa. Ostettu 23.8.2023 yksityisviesillä tuote, tarkemmin MSI RTX 3070 gaming z trio -näytönohjain. Tavara ei ollut vielä 31.8.2023 löytänyt postiin asti. Kaupat saatiin kuitenkin peruttua onnistuneesti ja joka ikinen sentti löysi tiensä takaisin minulle viime torstaina 7.9.2023. Suosikaa noutokauppoja käyttäjän kanssa.
Hyvä kun jätit kauppiaspalautteen! Itse olisin herkästi tuommoisessa klikannut negatiivista, mutta tuo lisäselite tuolla on hyvin asiaa kertova.
 
Huono kauppakokemus käyttäjän @TekkiDek kanssa. Ostettu 23.8.2023 yksityisviesillä tuote, tarkemmin MSI RTX 3070 gaming z trio -näytönohjain. Tavara ei ollut vielä 31.8.2023 löytänyt postiin asti. Kaupat saatiin kuitenkin peruttua onnistuneesti ja joka ikinen sentti löysi tiensä takaisin minulle viime torstaina 7.9.2023. Suosikaa noutokauppoja käyttäjän kanssa.
Pikavippaajalle NEGAA eikä neutraalia ja ylläpidon puolesta samantein bannit!
 
Viimeksi muokattu:
Yksi asia mikä tuli mieleen on se että nykyisin täällä vallitsee (ehkä ihan oikeutetustikin) melkoinen lynkkaus mieliala.
Eli mitä tapahtuisi jos jollain oikeasti käy ihan rehellinen vahinko? Eli jos on vaikka myymässä näyttöä, kaupat lyödään lukkoon ja vahingossa tipauttaa sen näytön ja kertoo asiasta. Sekä lähettää ne rahat takaisin.

Tosin tuossa on varmaan se että rehellisen henkilön erottaa siitä että tämä lähettää ne rahat HETI takaisin, eikä pidä niitä useampaa viikkoa "pikavippinä". Eikä varsinkaan myy useammalle henkilölle sitä samaa näyttöä....

Mutta toinen mikä on pistänyt silmään on se että pahimmillaan jo viikonlopun aikana jos kaupat on tehty vaikka torstai-perjantai akselilla ollaan huutamassa täällä ja uhkailemassa poliisilla kun tuotetta ei ole vielä postin kautta saatu eikä myyjä vastaa viesteihin (viikonloppuna).

Sanoisin siis että jos ostaja tinkii ne halvimmat postitkin ja sitten ei voi odottaa paria viikkoa sitä (ehkä) saapuvaa kirjekuorta niin oma vikansa. Eli pari viikkoa ennen valitusta, mutta jos normaalista paketista on kyse pitäisi se seurantakoodi tulla kyllä samana päivänä kun paketti menee postiin eikä siinä kovin montaa arkipäivää pitäisi kulua.

Se on täysin ymmärrettävää että ennenkuin rahat näkyvät tilillä ei myyjä ala pakettia postittamaan ja monesti ne näkyvät siten ettei saman päivän aikana ehdi pakata ja viedä sitä pakettia postiin. Ei siinä silti useita arkipäiviä pitäisi kulua.
 
Yksi asia mikä tuli mieleen on se että nykyisin täällä vallitsee (ehkä ihan oikeutetustikin) melkoinen lynkkaus mieliala.
Eli mitä tapahtuisi jos jollain oikeasti käy ihan rehellinen vahinko? Eli jos on vaikka myymässä näyttöä, kaupat lyödään lukkoon ja vahingossa tipauttaa sen näytön ja kertoo asiasta. Sekä lähettää ne rahat takaisin.

Tosin tuossa on varmaan se että rehellisen henkilön erottaa siitä että tämä lähettää ne rahat HETI takaisin, eikä pidä niitä useampaa viikkoa "pikavippinä". Eikä varsinkaan myy useammalle henkilölle sitä samaa näyttöä....

Mutta toinen mikä on pistänyt silmään on se että pahimmillaan jo viikonlopun aikana jos kaupat on tehty vaikka torstai-perjantai akselilla ollaan huutamassa täällä ja uhkailemassa poliisilla kun tuotetta ei ole vielä postin kautta saatu eikä myyjä vastaa viesteihin (viikonloppuna).

Sanoisin siis että jos ostaja tinkii ne halvimmat postitkin ja sitten ei voi odottaa paria viikkoa sitä (ehkä) saapuvaa kirjekuorta niin oma vikansa. Eli pari viikkoa ennen valitusta, mutta jos normaalista paketista on kyse pitäisi se seurantakoodi tulla kyllä samana päivänä kun paketti menee postiin eikä siinä kovin montaa arkipäivää pitäisi kulua.

Se on täysin ymmärrettävää että ennenkuin rahat näkyvät tilillä ei myyjä ala pakettia postittamaan ja monesti ne näkyvät siten ettei saman päivän aikana ehdi pakata ja viedä sitä pakettia postiin. Ei siinä silti useita arkipäiviä pitäisi kulua.
No jaa, aika vähissä on kuitenkin nämä ostajat jotka hätäilevät viikonloppuna. Aika usein toisaalta myyjältä loppuu kiire samalla sekunnilla kun rahat tilillä. Ei siinä pitäisi mennä kuin maksimissaan 2 arkipäivää kunnes paketti postissa.

Se nyt on vaan niin, että näitä vippailijoita on niin vitusti nykyään ihan joka paikassa, että jos kommunikaatio loppuu kuin seinään heti kun rahat lähetetty, niin aika varmaa jo että mitä tapahtunut. Harvoin rehellinen myyjä katoaa kuin pieru saharaan heti kauppojen jälkeen.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 894
Viestejä
4 412 674
Jäsenet
73 267
Uusin jäsen
Miketti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom