Snowman
Peräsmies
- Liittynyt
- 09.02.2017
- Viestejä
- 1 427
En kyllä ymmärrä tätä logiikkaa yhtään nyt kun myyjäkään ei ole perään kysellyt. Vaikuttaa aika selkeästi siltä, että hänkin on asian unohtanut. Puhelinesimerkki on eri asia, jos perään on kyselty ja kyseessä joku kylkiäinen.Myyjä olisi voinut toimia paremminkin tässä tapauksessa mutta ei se poista sitä, että ostaja jätti kaupat aluksi tekemättä. Siinä on saattanut mennä myyjällä jokin toinen kauppa sivuun aluksi. Tyhmyyttä on kuitenkin jäädä odottelemaan useampi kuukausi. Tässä välissä olisi voinut myydä muuallekin.
Sen vuoksi sen negatiivisen palautteen voi antaa vaikka viiveellä. Kyllähän yrityksillekin voi antaa palautetta myöhemmin.
Esimerkki: Tilasin puhelimen liikkeestä X. Kaupan päälle sovittiin suojakotelo. Kysyin kotelon perään pari viikkoa puhelimen ostamisesta ja lupasivat toimittaa. Näin puolen vuoden päästä koteloa ei ole vieläkään näkynyt. Vasta nyt laittoivat postiin, kun nostin asiasta metelin -> negatiivinen kokemus.
Oikeampi esimerkki olisi puhelinmyyjälle sanoa, joka myy puhelinta että joo ostan, jonka jälkeen molemmat lopettaa yhteydenpidon ja puhelinmyyjä nostaa jutun kuukausia jälkikäteen.
Ei todellakaan negan paikka tässä tapauksessa.