Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 708
Jos ei hp:ta tarjota, niin myyjä saa kyllä myydä korkeimman tarjouksen jättäneelle. Ei se ole mikään huutokauppa ja jatkuvasti tuolla myyntialueella on käytössä vastaava tapa.
Toki saa, mutta siitähän tässä nyt ei ollut kyse.

Moinen "myyn korkeimman tarjouksen tehneelle" ei mitenkään tee sallittavaksi sitä että sopii ensin kaupat yhden kanssa, ja sitten myykin toiselle kun sieltä tuli korkeampi tarjous.
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 003
Toki saa, mutta siitähän tässä nyt ei ollut kyse.

Moinen "myyn korkeimman tarjouksen tehneelle" ei mitenkään tee sallittavaksi sitä että sopii ensin kaupat yhden kanssa, ja sitten myykin toiselle kun sieltä tuli korkeampi tarjous.
Juu, ei tietenkään saa myydä ohi, jos on jo jonkun tarjouksen hyväksynyt. Ymmärsin, että myyjä vain spekuloi, että miten hänen olisi kuulunut toimia. Ja kuten täälläkin moni on jo tuonut esiin, että olisi hyväksynyt tarjouksen ehdollisena, jos ei tiistaihin mennessä tule parempaa tarjousta tai sitten pyytänyt rahat heti tilille.

Ei tuosta negasta nyt kannata kuitenkaan hirveästi stressata. Kaikille sattuu joskus virheitä. Ei tässä nyt kuitenkaan ketään suoranaisesti kusetettu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
953
Ota nyt huomioon kuitenkin, että jos HYVÄKSYT jonkin tarjouksen, se on silloin se korkein tarjous jolle pitää myydä. Se kauppa sulkeutuu siinä kohtaa kun hyväksyt tarjouksen.
Itsekkin tällä mentaliteetilla mennyt, että kun olen sanonut "ok, tämä hinta käy" - niin kauppa sulkeutuu. Toki jossain kohtaa on voinut käydä niin että vitkuttelen hetken ennen vastaamista :asif: Mutta toki myös tarjoajalla on aikaa peruuttaa tuossa kohtaa tarjouksensa. Siinä kohtaa kun tarjous hyväksytty, niin ei väliä vaikka joku tarjoaisi 3x isomman hinnan. Kaupat on tehty ja kohde poistunut myynnistä.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 054
tässä kohtaa olisi riittänyt klassinen "mikäli ei ole tiistai-aamuna x aikaan mennyt niin ok"
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Miten nuo säännöt menee foorumin sääntöjen ja Suomen lain mukaan. Kaveri varasi tuotetta tiistaiksi lauantaina ja ei ollut mitään takeita hakeeko edes noutamaan tuotteen. Tottakai halusin koko kauppahinnan mihin minulla on myyjänä oikeus. On niin sata huonoa kokemusta noista varauksista monen päivän päähän. Eihän tämä voi olla oikein minkään lain perusteella että myyjä jää aina alakynteen.
Lain ja sääntöjen mukaan, jos sovit kaupat , niin sovit kaupat. Ne on sovitut kaupat.

Vaikka olisi mummolla marketin kassalla lompakko hukassa tai "varaajat ei nouda tuotetta" niin ne on sovitut kaupat. Olet hyväksynyt kaupat ja kauppa on taputtelua vaille valmis.

Ei se ole oikein minkään lain perusteella, että sitten menet ja myyt toiselle. Ihan mikä vaan selitys, ei ole oikein minkään sääntöjen ja lain mukaan. Sovittu kauppa on sovittu kauppa.

Jos ei sovituista asioista osaa pitää kiinni, niin ehkä kannattaa mennä jonnekin muualle tekemään kauppoja.

--

Jos nyt varaaja jättää noutamatta tuotteen, josta on sovittu kauppa, niin varaajakin rikkoo sitä keskinäistä sopimusta. Silloin vaan negatiivinen palaute perään ja varaaja on syyllinen huonoon kauppakokemukseen. Nyt se olet sinä.

Jos ei halua varata tai sopia kaupoista etukäteen hätäisesti, niin älä sovi. Katso @PyleP vastaus tuosta ylempää, miten tämä onnistuu käytännössä. Nyt olet tämän tarinan ryökäle, eikä siihen mitkään selitykset auta.

--

Ja melkein offtopiccina: kaksi tuotetta olen viime aikoina varannut. Noutajista ei kuulunut mitään kuin viime hetkillä ja hienosti AMD:n emolevy+prosessori+muistit vaihtoivat sovitusti omistajaa. Ilmastointilaitteen ostaja taas oli krapulassa ja tuli myöhässä ja ei edes valitellut mitään. Kyllä ne sieltä tulee, kun vähän luottaa ihmisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
92
Teillä on tarkemmat säännöt kuin suomen laki. Täytynee ottaa huomioon kun kriivustan käräjäoikeus juttua sillä perusteella että jokaisella on oikeus oikeus asian ajamaan tai avustajana. Mulla olisi mennyt kummatkin kaupat myttyyn jos kyseinen henkilö olisi perunut kaupat. Niinkuin on 100 kertaa 3-4 päivän päähän sovittu ilman mitään takeita. Suomi on oikeus NATO valtio. Että näin. Muistakaa kaikki että 5€ tappelette. Mulla tuli päivä vasta pitkällä ensiviikosta ja tarvi olla täysi pyynti 20€ettäselvitään.





Recep Tayyip Erdoğan
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
92
Kaikilta on mennyt ohi että ehkä perutut kaupat olisi olleet lauantain jälkeen vasta ehkä tiistaina. Tai silleen. En tiedä ja en alkanutkaan tietämään.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 685
Teillä on tarkemmat säännöt kuin suomen laki. Täytynee ottaa huomioon kun kriivustan käräjäoikeus juttua sillä perusteella että jokaisella on oikeus oikeus asian ajamaan tai avustajana. Mulla olisi mennyt kummatkin kaupat myttyyn jos kyseinen henkilö olisi perunut kaupat. Niinkuin on 100 kertaa 3-4 päivän päähän sovittu ilman mitään takeita. Suomi on oikeus NATO valtio. Että näin. Muistakaa kaikki että 5€ tappelette. Mulla tuli päivä vasta pitkällä ensiviikosta ja tarvi olla täysi pyynti 20€ettäselvitään.





Recep Tayyip Erdoğan
Jos haluat täällä jotain myydä tai ostaa, niin teet sen sääntöjen puitteissa. Jos et osaa lukea tai ymmärrä sääntöjä, niin esim. tässä ketjussa kyllä ohjeistetaan ja selitetään asiat.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Teillä on tarkemmat säännöt kuin suomen laki. Täytynee ottaa huomioon kun kriivustan käräjäoikeus juttua sillä perusteella että jokaisella on oikeus oikeus asian ajamaan tai avustajana. Mulla olisi mennyt kummatkin kaupat myttyyn jos kyseinen henkilö olisi perunut kaupat. Niinkuin on 100 kertaa 3-4 päivän päähän sovittu ilman mitään takeita. Suomi on oikeus NATO valtio. Että näin. Muistakaa kaikki että 5€ tappelette. Mulla tuli päivä vasta pitkällä ensiviikosta ja tarvi olla täysi pyynti 20€ettäselvitään.
Olet varmasti myös muistanut (sääntöjen mukaan) laittaa negatiivisen kauppiaspalautteen sitten näille henkilöille jotka ovat luvatusta ja lukkoon lyödystä kaupasta sitten jättäneet saapumatta ja rahat maksamatta. Myös se kuuluu täällä tehdä ja tälläiset henkilöt kyllä saavat ennemmin tai myöhemmin myös potkua foorumilta jos vain "hupihuutoja" tekevät eivätkä koskaan tuotetta osta.

Itse jo huomattavasti nopeammin (sinä kirjoitat sadasta kaupasta) olisin valittanut tässä ketjussa henkilöistä jotka eivät tuotetta tule lunastamaan ja jättävät rahat maksamatta pelkästään kuluttaen aikaa ja estäen kaupankäymisen.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
92
En tiedä eikä kiinnosta. Korkeimman tarjouksen ja noin maksan monen päivän päästä jos maksan niin ei mitään järkeä. Miksi kauppias ei voi saada pyynti hintaa vain uskoa ukkoon mikä maksaisi hyvin monen päivän päästä ja ota sekin huomioon että aina on näissä varas myynnissä monen päivän päähän mennyt mönkään. Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
338
En tiedä eikä kiinnosta. Korkeimman tarjouksen ja noin maksan monen päivän päästä jos maksan niin ei mitään järkeä. Miksi kauppias ei voi saada pyynti hintaa vain uskoa ukkoon mikä maksaisi hyvin monen päivän päästä ja ota sekin huomioon että aina on näissä varas myynnissä monen päivän päähän mennyt mönkään. Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Miksi hyväksyit sen tarjouksen? "Laki asian toimistosta" nauravat sut pihalle
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
En tiedä eikä kiinnosta. Korkeimman tarjouksen ja noin maksan monen päivän päästä jos maksan niin ei mitään järkeä. Miksi kauppias ei voi saada pyynti hintaa vain uskoa ukkoon mikä maksaisi hyvin monen päivän päästä ja ota sekin huomioon että aina on näissä varas myynnissä monen päivän päähän mennyt mönkään. Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Ihme vänkäystä nyt.

Olisit vaan vastannut alkuun ostajalle vaikka "kaupat sopii tuolla hinnalla, jos tuilloin viellä vapaa" tai "En varaile, nopein vie" Älä suostu varailemaan, jos et ole valmis varaamaan tuotetta.

Huomaathan kanssa, että tekemällä täällä kauppoja suostut tämän forumin ehtoihin. Se että tuollainen perseily on sallittua vaikka torissa, ei tee siitä hyväksyttävää täällä. Ihan itse olet viiden euron takia oman maineesi pilaamassa.
 
Viimeksi muokattu:

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 685
En tiedä eikä kiinnosta. Korkeimman tarjouksen ja noin maksan monen päivän päästä jos maksan niin ei mitään järkeä. Miksi kauppias ei voi saada pyynti hintaa vain uskoa ukkoon mikä maksaisi hyvin monen päivän päästä ja ota sekin huomioon että aina on näissä varas myynnissä monen päivän päähän mennyt mönkään. Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Laki asian toimistolla ollaan luultavasti sitä mieltä että sun ei kannata tuhlata rahaa tähän yhtään enempää. Jos et halua pilata käyttäjätunnustasi niin hoidat kaupat sivuston ohjeiden mukaan, ihan niinkuin kaikki muutkin verkon kauppapaikat edellyttävät.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
91
En tiedä eikä kiinnosta. Korkeimman tarjouksen ja noin maksan monen päivän päästä jos maksan niin ei mitään järkeä. Miksi kauppias ei voi saada pyynti hintaa vain uskoa ukkoon mikä maksaisi hyvin monen päivän päästä ja ota sekin huomioon että aina on näissä varas myynnissä monen päivän päähän mennyt mönkään. Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Ihan itse olet kuule pilannut oman maineesi tuollaisella itkupotkuttelulla :speak: Lakiasiaintoimisto lähinnä nauraa pihalle tuollaiset omaan jalkaterään ampumisen ammattilaiset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
@Lahtelainen

Kannattaa ehdottomasti hakea tähän jonkun ulkopuolisen mielipide. Älä sitten pelästy, jos oletkin sinä ollut väärässä. Vähän niinkuin jos kaikki on sinua vastaan, niin voit olla sinä, joka oletkin väärässä.

Ja ystävällinen varoitus: jos "varaajalle" käyt antamassa negatiivisen palautteen, niin tunnuksesi menee lukkoon. Näin kävi viime viikolla, kun käytiin kostamassa saatu negatiivinen palaute:

Nyt näyttää siltä, että et vaan oikeasti ymmärrä tehneesi väärin, niin tuskin tällä koko episodilla on muuta seurausta, kuin tuo yksi negatiivinen kauppiaspalaute. Kannattaa ehkä vaan niellä se, ennenkuin asia paisuu ulos mittasuhteistaan ja on enemmän seurauksia.

Ylläpitoon voi raportoida epäasialliset viestit "Raportoi"-napilla, mutta kannattaa hetki miettiä, ovatko ne oikeasti epäasiallisia, koska turha raportointi voi johtaa sanktioihin. Siis, jos haluaa foorumilla oikeutta ja kokee tulleensa vaikka kunnianloukkauksen uhriksi. Me tavalliset käyttäjät vaan tulkitsemme sääntöjä parhaamme mukaan, moderaattorit käyvät sitten sanomassa, jos olemme tulkinneet niitä väärin.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Se vaan jaksaa ihmetyttää miten usein ihmisille tuntuu tulevan yllätyksenä että sovituista kaupoista luistaminen olisi jollain tapaa paheksuttavaa, tai että siitä voisi negatiivista palautetta saada..? :think:
Toisekseen tuohon "vain 5€ takia" on ihan turha vedota; kauppiaspalaute on indikaattori kaupankäynnin sujumisesta riippumatta siitä käytiinkö kauppaa 0.10€ nallekarkista vai 100000€ Ferrarista.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
92
No oli asia 5€ suhteen mitä ikinä oli. Niin paljon kävi vituttamaan että en anna olla periksi ei periksi anneta. Pääsääntöisesti olisin menettänyt kummatkin kaupat ja tavara olisi jäänyt myymättä. Minua ollaan aina palveltuasian mukaisesti oikeus sivussa. Täällä on täysin paskanjauhajaa tuon 5 € takia.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 685
No oli asia 5€ suhteen mitä ikinä oli. Niin paljon kävi vituttamaan että en anna olla periksi ei periksi anneta. Pääsääntöisesti olisin menettänyt kummatkin kaupat ja tavara olisi jäänyt myymättä. Minua ollaan aina palveltuasian mukaisesti oikeus sivussa. Täällä on täysin paskanjauhajaa tuon 5 € takia.
Sulta kysyttiin jo aikaisemmin: miksi hyväksyit tuon ensimmäisen tarjouksen?
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
92
Lukeeko foorumin säännöissä että sinun juurikin pitää varata tuotetta tuo 3-4 päivää ilman mitään takeita että ostaja ostaa eikä peru täysin kauppoja niinkuin minun kohdalla on aina käynyt. Juuri tämän haluan tarkistaa Suomen lain nojalla asianajaja installilta. Ollaan vaan yhteyksissä. Kävi vain että täällä ei olla alkuunkaan myyjän puolella. Asian ajalle menee 5€. Otan myös kaiken teidän haukkumisen kunnian loukkauksena joten laki asiaa on tulossa hyvinkin moneen käyttäjä tunnuksen!
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
91
No oli asia 5€ suhteen mitä ikinä oli. Niin paljon kävi vituttamaan että en anna olla periksi ei periksi anneta. Pääsääntöisesti olisin menettänyt kummatkin kaupat ja tavara olisi jäänyt myymättä. Minua ollaan aina palveltuasian mukaisesti oikeus sivussa. Täällä on täysin paskanjauhajaa tuon 5 € takia.
Vituttaisiko sinua, jos joku myyjä tekisi sinulle samalla tavalla oharit ja jättäisi myymättä sovitun tavaran sen takia, että joku muu tarjosi femman enemmän?

edit tuplien välttämiseksi:
Lukeeko foorumin säännöissä että sinun juurikin pitää varata tuotetta tuo 3-4 päivää ilman mitään takeita että ostaja ostaa eikä peru täysin kauppoja niinkuin minun kohdalla on aina käynyt.
Foorumin säännöissä lukee, että jos sovit kaupat, niin sinun on myös myytävä tavara kyseiselle käyttäjälle, jos PAKOTTAVAA syytä (viisi euroa tai pari päivää EI ole pakottava syy) ei tule vastaan. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Juuri tämän haluan tarkistaa Suomen lain nojalla asianajaja installilta. Ollaan vaan yhteyksissä. Kävi vain että täällä ei olla alkuunkaan myyjän puolella. Asian ajalle menee 5€. Otan myös kaiken teidän haukkumisen kunnian loukkauksena joten laki asiaa on tulossa hyvinkin moneen käyttäjä tunnuksen!
:srofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Lukeeko foorumin säännöissä että sinun juurikin pitää varata tuotetta tuo 3-4 päivää ilman mitään takeita että ostaja ostaa eikä peru täysin kauppoja niinkuin minun kohdalla on aina käynyt. Juuri tämän haluan tarkistaa Suomen lain nojalla asianajaja installilta. Ollaan vaan yhteyksissä. Kävi vain että täällä ei olla alkuunkaan myyjän puolella. Asian ajalle menee 5€. Otan myös kaiken teidän haukkumisen kunnian loukkauksena joten laki asiaa on tulossa hyvinkin moneen käyttäjä tunnuksen!
Ei lue, mutta jos olet itse luvannut näin tehdä niin onhan tuo selkeästi huono kauppakokemus jos lupauksesi petät. Mikä tässä on vaikea tajuta? Lupasit varata, mutta et varannut-->Negatiivinen kauppakokemus
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Piste. Kunnian loukkaus. Käyttäjä nimet lähtee asianajajalle. Haastan vaikka koko foorumin nimimerkkeineen oikeuteen. PISTE.
Vedä välillä henkeä. Suomessa vain luonnolisten henkilöiden kunniaa voi loukata, ei nimimerkin tai yritysten tms. kunniaa voi loukata :) Käyttäjien tietojakaan et saa ilman käräjäoikeuden/markkinaoikeuden päätöstä.

200€/h+alv taitaa olla perus veloitus asianajajalta riitajutuissa, veikkaan ettet montaa tuntia konsultaatiota osta.
 
Viimeksi muokattu:

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 120
Lukeeko foorumin säännöissä että sinun juurikin pitää varata tuotetta tuo 3-4 päivää ilman mitään takeita että ostaja ostaa eikä peru täysin kauppoja niinkuin minun kohdalla on aina käynyt. Juuri tämän haluan tarkistaa Suomen lain nojalla asianajaja installilta. Ollaan vaan yhteyksissä. Kävi vain että täällä ei olla alkuunkaan myyjän puolella. Asian ajalle menee 5€. Otan myös kaiken teidän haukkumisen kunnian loukkauksena joten laki asiaa on tulossa hyvinkin moneen käyttäjä tunnuksen!
Täällä ei olla myyjän puolella, jos myyjä toimii sääntöjen vastaisesti. Sama toimii myös toisinpäin, jos ostaja jättää noutamatta tms. mutta tällä kertaa ei ollut siitä kyse.
Toivottavasti raportoit tänne sitten mitä laki asian toimistolla konsultoinnissa sanovat, että jatkossa osataan täällä toimia oikein. ;)
 
Liittynyt
24.10.2019
Viestejä
338
Jahas, laki asian toimistolla varmaan nähdään mutta eikös tämmöinen samanlainen käyttäjä ollut myös joku kuukausi sitten joka ei millään antanut periksi ja sitten oli oikeuteen kaikkia haastamassa? Jostain kovalevyjen jumeista väittelivät eikä suostunut jotain tiettyä asiaa tekemään ihan vaan periaatteesta
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Lukeeko foorumin säännöissä että sinun juurikin pitää varata tuotetta tuo 3-4 päivää ilman mitään takeita että ostaja ostaa eikä peru täysin kauppoja niinkuin minun kohdalla on aina käynyt. Juuri tämän haluan tarkistaa Suomen lain nojalla asianajaja installilta. Ollaan vaan yhteyksissä. Kävi vain että täällä ei olla alkuunkaan myyjän puolella. Asian ajalle menee 5€. Otan myös kaiken teidän haukkumisen kunnian loukkauksena joten laki asiaa on tulossa hyvinkin moneen käyttäjä tunnuksen!
Ihan tyhjänpäiväistä mussutusta. Mulla voi kämpillä sääntö, että kaikkien vieraiden on tuotava kossupullo. Jos sääntöä rikkoo, ei vierailija ole rikosoikeudellisessa vastuussa vaan ainoa sanktio voi olla vierailuoikeuden evääminen jatkossa ja/tai käsky poistua paikalta.

Samalla tavalla voi yksityisellä foorumilla olla sääntöjä, mitkä on tiukempia kuin "Suomen Laki", joita rikkomalla menettää oikeutensa vierailla ko. foorumilla, mutta vankilaan tai vahingonkorvauksiin ei voi kukaan määrätä. Perustuslaissa tai missään muussakaan laissa ei myönnetä mitään ihmisoikeutta myydä kamaa tietyllä saitilla, jos sen saitin sääntöjä rikkoo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Tuntuu hullulta ettei kukaan ole minun kauppiaan puolella ja vain uskoo että oltiin mökillä ja ei millään pääse maksamaan vain varaamaan tuotteen. Olen huomenna yhteydessä laki asian toimistoon. Katsotaan mitä ovat mieltä!! Vain että haluat 100% varmasti pilata käyttäjätunnuksen 5€ takia
Olisin voinut maksaa tuotteen etukäteen, jos olisit sitä pyytänyt. Ilmoitit kuitenkin seuraavana päivänä, että sait tuotteesta paremman hinnan ja laite on nyt myyty toiselle. Meillä oli sovittuna kaupat, noutoajankohta ja kellonaika. Tehdessäni tarjouksen ilmoitin samassa yhteydessä, että noudan tiistaina, johon suostuit. Kerroin yksityisviestillä vielä suoraan, että pääsen tiistaina tytön harrastuksen jälkeen, eli n. klo 18 hakemaan laitteen.

Tässä tapauksessa vain toinen osapuoli oli sitoutunut kauppaan. Minä luotin, että myyt laitteen, kuten oli sovittu. Sinä et luottanut, että ostan laitteen, kuten olin sopinut.

Sait mielipahan negatiivisesta palautteesta, joka tuli viiden euron tähden. Minä sain pahan mielen, kun en saanut kaipaamaani Chromecastia sopimuksesta huolimatta.

Mikäli olisit ilmoittanut, että sait 20€ tarjouksen ja olisit kysynyt korotanko tarjoukseni siihen, niin olisin suostunut. Tämäkin olisi mennyt kaupankäynnin sääntöjen mukaan väärin, mutta ainakin kauppiaspalaute olisi noussut neutraaliksi.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
164
Olisin voinut maksaa tuotteen etukäteen, jos olisit sitä pyytänyt. Ilmoitit kuitenkin seuraavana päivänä, että sait tuotteesta paremman hinnan ja laite on nyt myyty toiselle. Meillä oli sovittuna kaupat, noutoajankohta ja kellonaika. Tehdessäni tarjouksen ilmoitin samassa yhteydessä, että noudan tiistaina, johon suostuit. Kerroin yksityisviestillä vielä suoraan, että pääsen tiistaina tytön harrastuksen jälkeen, eli n. klo 18 hakemaan laitteen.

Tässä tapauksessa vain toinen osapuoli oli sitoutunut kauppaan. Minä luotin, että myyt laitteen, kuten oli sovittu. Sinä et luottanut, että ostan laitteen, kuten olin sopinut.

Sait mielipahan negatiivisesta palautteesta, joka tuli viiden euron tähden. Minä sain pahan mielen, kun en saanut kaipaamaani Chromecastia sopimuksesta huolimatta.

Mikäli olisit ilmoittanut, että sait 20€ tarjouksen ja olisit kysynyt korotanko tarjoukseni siihen, niin olisin suostunut. Tämäkin olisi mennyt kaupankäynnin sääntöjen mukaan väärin, mutta ainakin kauppiaspalaute olisi noussut neutraaliksi.
Nyt on kyllä pakko kommentoida ja kehua. Mulla on vissiin jossain tallessa vielä vanha Chromecast, muistaakseni hyvin toimiva. Mikäli löydän sen ja saan testattua toimivuuden, lähetän sen mielelläni sulle ihan täysin kuluitta. Sen verran hyvää viihdettä ollut tämä keskustelu :D slaidaa jotain dm jos kiinnostaa :)

edit. 04.07.2022 12:00

Chromecast löytynyt, testattu, pakattu, kuljetus ostettu ja Postin pakettiautomaattiin vientiä vaille kaikki valmista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
Eipä paljoa kiinnosta osto/myynti kuin tietyille räbässä.
Rahat tilille ja nouto/ paketti postiin samoin tein.

Useimmat kaupat tehty noin ja homma toimii.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 065
Piste. Kunnian loukkaus. Käyttäjä nimet lähtee asianajajalle. Haastan vaikka koko foorumin nimimerkkeineen oikeuteen. PISTE.
Nyt järki käteen tai mene jankaamaan räbään. Ainakin juttujen taso alkaa olla sitä tasoa.

Kokeillaan vielä kerran.
Sinä hyväksyit tarjouksen ja olit sopinut noutoajankohdan ilman muita ehtoja. Seuraavana päivänä yksipuolisesti perut kaupat, koska joku tarjosikin enemmän.

Täällä foorumilla kaupankäynti on toimivaa, koska sovituista asioista pidetään kiinni. Sinä rikoit sopimustasi ostajan kanssa ja tästä syystä sä sait negatiivisen kauppiaspalautteen. Täällä voi luottaa että jos sopii noudon niin se myös toteutuu.

Jos ostaja ei olis tullut noutamaan tuoteta, niin ostaja olisi ansainnut negatiivisen kauppiaspalautteen.

Jos jostain syystä tuntuu että esim. haluat tuotteen saada myytyä ennen tuota noutoaikaa niin olisit voinut hyväksyä tarjouksen ehdollisena.

Vähän kun käyttää maalaisjärkeä ja pitää sopimistaan asioista kiinni niin kaupankäynti sujuu hyvin.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
92
Kiitti Sampsa. Oon ollu murobbs:n puolella sun fani ihan foorumin alkuajoilta asti. Arvostan sua suuresti Sysop:pina. Pahoittelen suuresti tilannetta minun ja kaikkien osapuolten suhteen ja pääasiallisesti minun itseni puolesta pyydän kaikilta anteeksi. Hyvää kesää kaikille.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Nyt järki käteen tai mene jankaamaan räbään. Ainakin juttujen taso alkaa olla sitä tasoa.

Kokeillaan vielä kerran…
Mitä ehmettiä?! YK:llahan ne pahimmat autistit ja jankkaajat on ja vähän tolla pitkällä tekstiseinällä todistit pointin jälkimmäisestä… :darra: Ei tartte jatkaa offtopicia vänkäämällä, mutta halusin vain esittää julkisen pöyristymisen tuollaista räbäaggressiota kohtaan kaikkien räbän herrasmiesten puolesta:psmoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
509
Teillä on tarkemmat säännöt kuin suomen laki. Täytynee ottaa huomioon kun kriivustan käräjäoikeus juttua sillä perusteella että jokaisella on oikeus oikeus asian ajamaan tai avustajana. Mulla olisi mennyt kummatkin kaupat myttyyn jos kyseinen henkilö olisi perunut kaupat. Niinkuin on 100 kertaa 3-4 päivän päähän sovittu ilman mitään takeita. Suomi on oikeus NATO valtio. Että näin. Muistakaa kaikki että 5€ tappelette. Mulla tuli päivä vasta pitkällä ensiviikosta ja tarvi olla täysi pyynti 20€ettäselvitään.
Tämän tasoisella viestinnällä varmistat ainakin sen, että minä en ikinä tule käymään kauppaa kanssasi.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 054
ja säännöthän ovat muokkautuneet ajan saatossa sieltä ~2000 ja murosta

aina joku perseilee ja tulee muutoksia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Tähän @Lahtelainen keskusteluun vielä semmoinen näkökulma, että nyt on pyytämässä tunnusten poistoa. Näin saa kätevästi sen negatiivisen palautteen pois ja voi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Mielestäni tämä on myyntialueen idean vastaista. Negatiivinen palaute on siellä, että osataan varoa kauppiasta tulevaisuudessa. Minullakin on ensimmäinen myyntipalaute negatiivinen (ja minunkin mielestä se on aiheeton) ja jos olisin pistänyt heti poistopyynnön ja noussut tuhkasta samalla nimimerkillä vähän myöhemmin ja puhtaalla myyntihistorialla, niin olisiko se ollut oikein?

Jos saamani negatiivinen palaute olisi ollut aiheellinen, enkä olisi siitä mitään oppinut (@Lahtelainen kovasti täällä kokee olevansa uhri ja meidän muiden olevan väärässä), niin tämähän olisi johtanut kierteeseen, jossa poistelen tunnuksiani, aina kun joku sanoo taas ikävästi palautteessa.

Mielestäni tunnustenpoiston ehtona pitäisi olla, ettei avata samoilla tiedoilla uusia tunnuksia. Näin ajattelen.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Mielestäni ei todellakaan saisi poistaa tunnuksia varsinkin jos on kesken vielä kauppoja (eli avoinna / ei toimitettu). Uusia tunnuksia tietää toki varoa mutta mistä sen tietää jos kesken kaupankäymisen toinen päättääkin pyytää tunnusten poistoa ja alkaa tekemään uusia tunnuksia.
 

gouca

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 497
Kaveri pyysi anteeksi toimintaansa jo 3 sivua sitten. Taloudellinen hyöty oli mitätön. Antakaa nyt olla.. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Eiköhän asian voi antaa olla ja jättää solvaamiset väliin. Asia sai omalta osalta onnellisen lopun. Sain toiselta käyttäjältä veloituksetta Chromecastin ja toinenkin foorumilainen olisi tarjonnut omansa, jos en olisi jo sitä saanut. :tup:

Tunnuksen poisto on väärä tapa nollata kauppiaspalaute. Ei yksi nega tunnusta pilaa, jos alla on monta positiivista. Kukaan ei kuitenkaan menettänyt rahojaan huijarille, joten kyseessä melko "positiivinen" nega.
 

pottunenä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.05.2022
Viestejä
75
Asiaton käytös - toistuvat henkilökohtaisuudet keskustelussa, foorumilla ei ole sallittua analysoida toisen käyttäjän mielenterveyttä
Kaveri pyysi anteeksi toimintaansa jo 3 sivua sitten. Taloudellinen hyöty oli mitätön. Antakaa nyt olla.. :)
Ei sitä nyt voi miten tahansa riehua ja sitten jälkeenpäin vaatia että kaikki muut unohtavat koko homman. Ihan järjetöntähän toi homma oli, ja ihan väkisin tuli mieleen että onko nyt ihan kaikki muumit laaksossa.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 076
Ei sitä nyt voi miten tahansa riehua ja sitten jälkeenpäin vaatia että kaikki muut unohtavat koko homman. Ihan järjetöntähän toi homma oli, ja ihan väkisin tuli mieleen että onko nyt ihan kaikki muumit laaksossa.
Niin, mutta siitä on kuitenkin jo annettu kauppiaspalaute, turha kääntää enää veistä haavassa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 530
Viestejä
4 190 026
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom