Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
03.01.2020
Viestejä
74
Miksei sitä palautetta käydä antamassa näissä tapauksissa ja raportoida? Ei kehtaa? Tänne threadiin ei välttämättä eksy ja varoitus hukkuu muiden vastaavien sekaan kohta kuitenkin. Sillä aikaa joku toinen ehtii haksahtaa, kun YV:llä tehtailee vastaavia tarjouksia.
Nyt molemmat tehty!
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Miksei sitä palautetta käydä antamassa näissä tapauksissa ja raportoida? Ei kehtaa? Tänne threadiin ei välttämättä eksy ja varoitus hukkuu muiden vastaavien sekaan kohta kuitenkin. Sillä aikaa joku toinen ehtii haksahtaa, kun YV:llä tehtailee vastaavia tarjouksia.
Raportoinnille iso peukku, mutta se palaute on vähän 50/50. Varsinaista kaupantekoahan tuossa ei vielä tehty niin sen kauppiaspalautteen jättäminen on vähän niin ja näin. Vähän sama kun jos löydät Torista myynti-ilmoituksena ja sama tyyppi on myös tämän foorumin käyttäjä mutta ko. myynti-ilmoitusta ei täältä löyty, niin toki varoittaminen on paikallaan mutta ei oikeastaan ole mitään mistä antaa sitä kauppiaspalautetta.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
417
Raportoinnille iso peukku, mutta se palaute on vähän 50/50. Varsinaista kaupantekoahan tuossa ei vielä tehty niin sen kauppiaspalautteen jättäminen on vähän niin ja näin. Vähän sama kun jos löydät Torista myynti-ilmoituksena ja sama tyyppi on myös tämän foorumin käyttäjä mutta ko. myynti-ilmoitusta ei täältä löyty, niin toki varoittaminen on paikallaan mutta ei oikeastaan ole mitään mistä antaa sitä kauppiaspalautetta.
Suomalaista protokollien noudattamista arvelinkin toiseksi syyksi - kauppaa ei kerran kirjaimellisesti tapahtunut, niin ei ole oikeutta. Jos käy epätodennäköinen virhe selvästi huijaukselta haiskahtavassa tilanteessa, niin se palaute on muokattavissa kyllä myöhemmin.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Suomalaista protokollien noudattamista arvelinkin toiseksi syyksi - kauppaa ei kerran kirjaimellisesti tapahtunut, niin ei ole oikeutta. Jos käy epätodennäköinen virhe selvästi huijaukselta haiskahtavassa tilanteessa, niin se palaute on muokattavissa kyllä myöhemmin.
Tää on ehkä vähän semantiikkaa, ja omalla tavalla oon sun kanssa ihan samaa mieltäkin.

Kun se tosiaan on "kauppiaspalaute", niin kyllä mä jättäisin sen siihen tarkoitukseen mihin se on tehtykin. Jos se olisi tuollainen yleinen listaus niin kohta jengi laittaisi sinne mitä tahansa "palautetta" ihan vaan jos ei kyseinen henkilö miellytä, vaikka ei olisi yhtään kauppaa tehnyt.
 

RageDaddy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
766
Ihan yleisellä tasolla pitää kyllä ihmetellä, että jengillä on pokkaa tehdä näitä muutaman kympin tai satasen petoksia yksityishenkilöiltä. Siinä kun kuitenkin lopulta käy niin, että poliisi saa tilinumeron perusteella tekijän kiinni ja esitutkinnan kautta ilmoituksen tekijä saa tietoonsa pikavippaajan henkilötiedot.

Riittävän montaa ihmistä kun kusettaa, niin joku kerta kohdalle voi osua se kaveri, joka tyydy vain käymään siellä ovella kyselemässä mikä on homman nimi, ja sitten jatkot voidaankin lukea eräältä toiselta alan foorumilta.
Työkokemusten ja yleisen elämänkokemuksen perusteella voin kertoa että siinä vaiheessa kun näillä jampoilla alkaa olla tarpeeksi kauan siitä kun edelliset paukut on saatu verenkiertoon niin ei siinä ajatella tulevia seuraamuksia sekuntiakaan vaan niitä uusia nousuja mihin tarvitaan euroja! Helpomminhan ne täältä saa nykypäivänä kuin mitä tuolta ulkoa fillareita, käsilaukkuja, teinien puhelimia yms viemällä ja seuraukset mallia 16 päiväsakkoa.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
417
Tää on ehkä vähän semantiikkaa, ja omalla tavalla oon sun kanssa ihan samaa mieltäkin.

Kun se tosiaan on "kauppiaspalaute", niin kyllä mä jättäisin sen siihen tarkoitukseen mihin se on tehtykin. Jos se olisi tuollainen yleinen listaus niin kohta jengi laittaisi sinne mitä tahansa "palautetta" ihan vaan jos ei kyseinen henkilö miellytä, vaikka ei olisi yhtään kauppaa tehnyt.
Mielestäni selvästä huijausyrityksestä ilmoittaminen sillä ainoalla selvästi näkyvällä paikalla (kauppiaspalaute) on tärkeämpää, kuin jättää se tekemättä tuollaisen satunnaisen skenaarion pelossa. Palaute toimii varoituksena sen aikaa, kun ylläpito käsittelee raportoinnin. Mutta näkemyseroja on ja saa ollakin :)
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 047
Mielestäni selvästä huijausyrityksestä ilmoittaminen sillä ainoalla selvästi näkyvällä paikalla (kauppiaspalaute) on tärkeämpää, kuin jättää se tekemättä tuollaisen satunnaisen skenaarion pelossa. Palaute toimii varoituksena sen aikaa, kun ylläpito käsittelee raportoinnin. Mutta näkemyseroja on ja saa ollakin :)
Mistäs sitä voi tietää, onko oikeasti huijausyritys vaikka 99% merkit siltä näyttääkin. Periaatteessa kauppaispalaute ei ole oikea paikka tuollaiselle, vaan ylläpidolle raportointi.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
156
Pari päivää sitten bannatulla huijarilla jereh3 sekä tällä rust645 lukee molemmilla profiilissa "sijaintina Kuusamo"
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
417
Mistäs sitä voi tietää, onko oikeasti huijausyritys vaikka 99% merkit siltä näyttääkin. Periaatteessa kauppaispalaute ei ole oikea paikka tuollaiselle, vaan ylläpidolle raportointi.
Periaatteessa totta, Ebay-kuvan ja väärän tuotekuvauksen lisäksi DNA-näytteenkään hankkiminen ei riitä 100%:iin. Jätän silti palautteen näistä jatkossakin yhteiseksi hyväksi.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
734
Ehdottomasti myös tuon kannalla että jos rahat menee ja pitää tehdä rikosilmoitus niin palautteeseen vaan merkintä. Voi pelastaa muita jatkossa tuosta asiasta. Korjata voi palautteen jos tavara ilmestyy joskus mutta tuskin näissä kusetuksissa niin tapahtuu.

Myyjällä on vastuu kuitenkin myydä ja lähettää tavara mahdollisimman pian. Nykyään kun se käy erittäin nopeasti
 

Musizontti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
158
Rovaniemelllä on yksi insinööri, joka kerran sai paskoa alleen, kun pääsi suoraan sijaintitarkkailuun (laittomasti tehtynä), mutta ei hän uskaltanut huijata enään ketään, kun seurailtiin noin 2-3vkoa sen sijainteja ja kyllä se rahat palautti kaverille sen seurauksena.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
139
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
Tulipas nyt kerrankin itseä huijattua torissa. Liekkö lopulta haistanut tilaisuuden kun näytti ihan hyvältä mutta unohtu sit postituksen tunnus antaa kun kyseli missä laite on. Ei vastauksia enään kuukauteen noin ole ollut. Pyytänyt myös rahan palautusta Siirrolla mutta ei ole kiinnostanut. Meni rikosilmoitus etiäpäin.

Jos sanoo Sanni K ja puh numero Siirtoon loppuu 9961 eip vajailla tiedoilla voi liittää ennen kuin tulee kohdalle mut jos joku osaa varoa.

Ei rahallisesti pankkia räjäytä mutta V käyrä erittäin korkealla kun tämän hetkinen tilanteen mukaan (ulosotto, just jäi lomautetuksi ja pitää avittaa perhettä suuresti tuloihin verrattuna ja pankkilainan makselua) oli iso sijoitus (mitä jää jäljelle) kun piti saada tyttöystävälle ok tason i7 läppäri työ käyttöön etänä että hän voisi edistyä eteenpäin ja kun entinenkin meni rikki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Tarjottu yksityisviestillä hintapyyntö ja postikulut kohteesta Myydään - MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO (ESPOO)

Myyjä @Olkkis vastasi yksityisviestillä, että tämä sopii ja laitatko tarjouksen myös threadiin (en tiedä miksi). Kuitenkin ennenkuin ehdin viestin edes lukea, myyjä sanoi tekevänsä kaupat toisen ostajan kanssa, jonka kanssa kaupat hoituisi noudolla. Huomiona vielä se, että myynti-ilmoituksessa ei ole edes mitään mainintaa noudon suosimisesta yli postittamisen, jolloin olisin voinut jättää tarjoamatta.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
106
Lähes samaan aikaan tulee itse myynti-ilmoitukseen tarjous HP noudolla. Miksi tehdä tarjous YV:llä eikä suoraan myynti-ilmoitukseen?

"Samalla tavalla ne kaupat voi lopulta sopia yksityisviesteillä, kun hintapyynti tai tarjous on ensin hyväksytty itse myynti-ilmoituksessa, kyllä sen kaikki oppisi nopeasti. "

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 262
Tarjottu yksityisviestillä hintapyyntö ja postikulut kohteesta Myydään - MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING X TRIO (ESPOO)
vastasi yksityisviestillä, että tämä sopii ja laitatko tarjouksen myös threadiin (en tiedä miksi).
Siksi, että kaupankäynti pysyy avoimena. Saa sitä yv:llä tehdä kauppaa, mutta kyllä samaan aikaan tehty tarjous (varsinki nouto vs postitus) itse ketjussa on luonnollisesti edellä. Itse ihmettelen, että miksi et pyynnöstä huolimatta tehnyt julkista tarjousta? Joku järki käteen, iha turha tollaisesta vinkua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Lähes samaan aikaan tulee itse myynti-ilmoitukseen tarjous HP noudolla. Miksi tehdä tarjous YV:llä eikä suoraan myynti-ilmoitukseen?

"Samalla tavalla ne kaupat voi lopulta sopia yksityisviesteillä, kun hintapyynti tai tarjous on ensin hyväksytty itse myynti-ilmoituksessa, kyllä sen kaikki oppisi nopeasti. "

Käsittääkseni missään säännöissä ei ole mainittu, että yksityisviestillä ei saisi tarjousta esittää. Tässä vielä ylemmän ylläpidon kommentti yksityisviestillä tarjousten esittämiseen: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet

Olisikos mahdollista lisätä kauppa-alueelle uusi sääntö, että siihen alkuperäiseen tuote listaukseen pitää sanoa, tyyliin "YV" tai edes jotain, jotta muut tietää onko ainoa?
Vähentäisi myös huomattavasti arpa bingoa.

En näe tarpeelliseksi, koska tuotteita saa kuitenkin myydä samaan aikaan myös muualla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 262
Käsittääkseni missään säännöissä ei ole mainittu, että yksityisviestillä ei saisi tarjousta esittää. Tässä vielä ylemmän ylläpidon kommentti yksityisviestillä tarjousten esittämiseen: Tärkeä - Kauppa-alueen säännöt ja ohjeet
Viestissäni jo sanoin, että sitä ei ole kielletty, niin älä tunge sanoja suuhuni (edit: lainaus ei koskenutkaan minua, mutta silti). Moneen kertaan ylläpidonkin puolesta kuulutettu, että maalaisjärkeä saa käyttää. Olisit tehnyt sen tarjouksen ketjuun. Nyt vain joku ehti tarjota, ennenkuin ehditte sinetöidä kaupan yv:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Siksi, että kaupankäynti pysyy avoimena. Saa sitä yv:llä tehdä kauppaa, mutta kyllä samaan aikaan tehty tarjous (varsinki nouto vs postitus) itse ketjussa on luonnollisesti edellä. Itse ihmettelen, että miksi et pyynnöstä huolimatta tehnyt julkista tarjousta? Joku järki käteen, iha turha tollaisesta vinkua.
Paitsi että tietääkseni missään ei edelleenkään mainita, että yksityisviestit ja ketjussa tehdyt tarjoukset olisivat eriarvoisia. Sama homma nouto vs postitus, JOS myyjä ei edes mainitse noudon olevan etusijalla. Olisi ok, jos näin olisi mainittu, niin olisin jättänyt tarjouksen tekemättä.

Jos olisit lukenut viestini kunnolla, niin olisit huomannut että ennenkuin ehdin myyjän viestiä edes lukea tai saatikka tarjota ketjussa, oli myyjä kaupat jo sopinut toisen kanssa. Myyjän viestien välillä oli kaksi minuuttia, joten varmaan ihan ymmärrettävää ettei siinä ajassa ehdi toista tarjousta ketjussa esittämään, eikä sääntöjen puitteissa tietääkseni ole tarvekaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Viestissäni jo sanoin, että sitä ei ole kielletty, niin älä tunge sanoja suuhuni (edit: lainaus ei koskenutkaan minua, mutta silti). Moneen kertaan ylläpidonkin puolesta kuulutettu, että maalaisjärkeä saa käyttää. Olisit tehnyt sen tarjouksen ketjuun. Nyt vain joku ehti tarjota, ennenkuin ehditte sinetöidä kaupan yv:llä.
Mitä maalaisjärkeä? Miksi pitäisi aina julkisesti tarjota? Nyt jotain rajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Juu, noh mun mielestä kaupat meni silti ihan oikein. Eri asia, jos olisitte ehtiny sopimaan maksut ja yhteystiedot. Vielä selkeempi, jos olisit ehtinyt maksamaan. Kyllä ketju on kuitenkin the #1. Pyynnöstä huolimatta, et tehnyt ketjuun tarjousta.
Käsittääkseni kaupat on siinä vaiheessa sovittu kun myyjä hyväksyy tarjouksen eikä siinä vaiheessa kun maksut ja yhteystiedot on vaihdettu. Kuten jo sanoin aikaisemmin, myyjän viestien välillä oli kaksi minuuttia. Ei siinä ajassa voi kyllä olettaa, että ehtii viestin lukea ja tarjoamaan julkisesti. Toiseksi, mistä tämä oletuskäytäntö löytyy, että tarjoa vain myyntiketjussa eikä yksityisviestillä tai että myyntiketju jotenkin ajaisi yksityisviestin ohi? Olen ymmärtänyt, että ensimmäinen hp tarjottu on ensimmäinen, oli se tarjottu millä vaan tavalla.

Hyvä tosiaan olisi jos ylläpito antaisi tähän taas selkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 262
Paitsi että tietääkseni missään ei edelleenkään mainita, että yksityisviestit ja ketjussa tehdyt tarjoukset olisivat eriarvoisia. Sama homma nouto vs postitus, JOS myyjä ei edes mainitse noudon olevan etusijalla. Olisi ok, jos näin olisi mainittu, niin olisin jättänyt tarjouksen tekemättä.

Jos olisit lukenut viestini kunnolla, niin olisit huomannut että ennenkuin ehdin myyjän viestiä edes lukea tai saatikka tarjota ketjussa, oli myyjä kaupat jo sopinut toisen kanssa. Myyjän viestien välillä oli kaksi minuuttia, joten varmaan ihan ymmärrettävää ettei siinä ajassa ehdi toista tarjousta ketjussa esittämään, eikä sääntöjen puitteissa tietääkseni ole tarvekaan.
Juu, noh mun mielestä kaupat meni silti ihan oikein. Eri asia, jos olisitte ehtiny sopimaan maksut ja yhteystiedot. Vielä selkeempi, jos olisit ehtinyt maksamaan. Kyllä ketju on kuitenkin the #1. Pyynnöstä huolimatta, et tehnyt ketjuun tarjousta.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
106
Jos on rehellinen tarjous niin miksi ei sitä julkisesti tekisi niin sinetöi oman paikkansa ensimmäisenä?
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Kyllä Lassi tässä on ihan oikeassa. Jos YV:llä tarjoaa hp + postit ja myyjä siihen selvästi vastaa että "tämä sopii" niin kyllä kauppa on siinä kohtaa vahvistettu, ehtii laittamaan julkisen tarjouksen perään tai ei.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 262
Kyllä Lassi tässä on ihan oikeassa. Jos YV:llä tarjoaa hp + postit ja myyjä siihen selvästi vastaa että "tämä sopii" niin kyllä kauppa on siinä kohtaa vahvistettu, ehtii laittamaan julkisen tarjouksen perään tai ei.
Itse käsitin, että kauppoja ei oltu sovittu, koska myyjä pyysi tekeen ketjuun tarjouksen, johon ostaja ei jostain kumman syystä suostunut. En näe, että pelkkä yv-tarjous riittää ilman ostajan hyväksyntää. Siellä on kuitenki julkinen kauppa käynnissä, johon myyjän pitää ensisijaisesti reagoida.

edit: ajatellaan, että yön aikana, myyjän nukkuessa tulee 10 kpl yv tarjouksia ja yks ketjuun. Kaikki tarjoo hp:n. Kyl se ketjuun tarjoaja on etusijalla, piste.
 
Viimeksi muokattu:

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Itse käsitin, että kauppoja ei oltu sovittu, koska myyjä pyysi tekeen ketjuun tarjouksen, johon ostaja ei jostain kumman syystä suostunut. En näe, että pelkkä yv-tarjous riittää ilman ostajan hyväksyntää. Siellä on kuitenki julkinen kauppa käynnissä.
Ei, vaan "tämä sopii" ja sen lisäksi pyydetty laittamaan tarjous ketjuun.
 
Liittynyt
10.09.2018
Viestejä
121
Mitäs sitä niihin YV-tarjouksiin edes vastailemaan jos ei halua, kyllä ne jotka on oikeasti ostamassa osaa sinne ketjuun ne viestit pistää. Itse tosin saatan tiedustella lisätietoja tarkemmasta sijainnista ynnä muusta joita ei välttämättä kaikille halua kuuluttaa.

Myöskään en itse jaksa valittaa jos joku ei esimerkiksi ostakaan vaikka olisi tarjouksen tehnyt, ellei joku maailmaa kaatava kauppa olisi mennyt ohi tai vastaavaa. Kyllä niitä ostajia ja myyjiä riittää. Kukin tyylillään ja niin edelleen. :kahvi:
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
..Jota ei tehnyt. Ei siis kauppoja ehtiny syntyyn.
Täh? Ei siinä ollut että tämä sopii JOS laitat tarjouksen ketjuun. Ja kun mitään sääntöä ei ole että ketjuun pitäisi tarjota.

Jos mä myyn jotain, sä tuut laittamaan vaikka siihen ketjuun että hp + postit, niin jos mä sanon että "tämä sopii, pese lisäksi mun autoni" niin kyllä ne kaupat vaan sovittiin vaikka auto pysyisi paskaisena.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 262
Myöskään en itse jaksa valittaa jos joku ei esimerkiksi ostakaan vaikka olisi tarjouksen tehnyt, ellei joku maailmaa kaatava kauppa olisi mennyt ohi tai vastaavaa. Kyllä niitä ostajia ja myyjiä riittää. Kukin tyylillään ja niin edelleen. :kahvi:
Sitäpä tuolla yv-tarjouksilla tehdään, kierretään sääntöjä. Kuka jaksaa valittaa, ku ostaja häipyyki. Tässä tapauksessa myyjä luultavasti tän vuoksi pyysi tekeen sen julkisen tarjouksen, että jää jälki ja varmuus.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 262
Jos mä myyn jotain, sä tuut laittamaan vaikka siihen ketjuun että hp + postit, niin jos mä sanon että "tämä sopii, pese lisäksi mun autoni" niin kyllä ne kaupat vaan sovittiin vaikka auto pysyisi paskaisena.
Miksi siirsit maalitolpan käsittään julkista kaupankäyntiä (+jotain ihan kummia fantasioita)?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Olisi kyllä hyvin erikoinen sääntö tai käytäntö, jos ostajan pitäisi myyjän pyynnöstä myös postata tarjous julkisesti tai kaupat perutaan, vaikka hp olisi tarjottu. Leikitään kuitenkin, että näin olisi, niin tuo aika postata tämä julkinen tarjous saisi varmaan olla enemmän kuin kaksi minuuttia? Tuo oli siis se aika, joka meni kun myyjä oli jo sopinut toiset kaupat. En siis ehtinyt viestiä edes lukea, saatikka vastata siihen tai julkisesti tarjota. Missään vaiheessa en ollut kieltäytynyt (tai myöntynyt) julkista tarjousta esittämään. En yksinkertaisesti ehtinyt viestiä edes lukemaan.

Kyllä ainakin aikaisemmin hp:n tarjoaja on ollut etusijalla. Ei siis todellakaan ole mikään "piste", että julkisen tarjouksen esittäjä voittaa vaikka yksityisviestillä olisi tullut ne kymmenen tarjousta aikaisemmin.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 215
Mutta kun siellä EI SANOTTU että jos.

Turhaan mä tätä jankkaan kun en ole asianosainen, ei mitään sua vastaan ja me voidaan jäädä olemaan tästä siis eri mieltä. Ok?

Mä vaan käsitän asian niin, että "tämä sopii" = kaupat vahvistettu. Ylläpito tämän loppujen lopuksi kuitenkin ratkaisee.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 262
Olisi kyllä hyvin erikoinen sääntö tai käytäntö, jos ostajan pitäisi myyjän pyynnöstä myös postata tarjous julkisesti tai kaupat perutaan, vaikka hp olisi tarjottu. Leikitään kuitenkin, että näin olisi, niin tuo aika postata tämä julkinen tarjous saisi varmaan olla enemmän kuin kaksi minuuttia? Tuo oli siis se aika, joka meni kun myyjä oli jo sopinut toiset kaupat. En siis ehtinyt viestiä edes lukea, saatikka vastata siihen tai julkisesti tarjota. Missään vaiheessa en ollut kieltäytynyt (tai myöntynyt) julkista tarjousta esittämään. En yksinkertaisesti ehtinyt viestiä edes lukemaan.

Kyllä ainakin aikaisemmin hp:n tarjoaja on ollut etusijalla. Ei siis todellakaan ole mikään "piste", että julkisen tarjouksen esittäjä voittaa vaikka yksityisviestillä olisi tullut ne kymmenen tarjousta aikaisemmin.
Kyllä mun mielestä iha omasta aloitteesta ottaa riskin siinä, että joku tekee "oikean" tarjouksen myyntiketjuun. Sillävälin, ku ite koittaa "pimeenä" tarjoilla. En kyl edelleenkää ymmärrä tän keskustelun aloittaneen vikisemistä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Kerrotko, että mistä ihmeestä kaivoit tuon sanan jos tuohon?

Tarkka viestini myyjälle oli "hp postit". Myyjän vastaus oli "Moi. Tämä käy. Vastaatko threadiin niin saadaan tarjous sinne. Voin lähettää kortin kun maksu suoritettu. "

Mielestäni hyvin yksiselitteinen tapaus. Kaksi minuuttia tuosta myyjä oli jo kaupat sopinut toisen kanssa ilmoituksensa mukaan.

Kuvailemasi vikinä on varmaan ihan aiheellista, jos haluaa ostaa jonkun tuotteen, siitä sovitaan kaupat ja myyjä ei sitä yhtäkkiä enää haluakaan myydä. Hullu maailma tai kauppapaikka olisi, jos tuollaisten aina vaan annettaisiin liukua läpi ja myyjä voisi käytännössä myydä tuotteitansa pärstävärkin miellyttävyyden perusteella, näin kuvainnollisesti ilmaistuna.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 262
Kerrotko, että mistä ihmeestä kaivoit tuon sanan jos tuohon?

Tarkka viestini myyjälle oli "hp postit". Myyjän vastaus oli "Moi. Tämä käy. Vastaatko threadiin niin saadaan tarjous sinne. Voin lähettää kortin kun maksu suoritettu. "

Mielestäni hyvin yksiselitteinen tapaus. Kaksi minuuttia tuosta myyjä oli jo kaupat sopinut toisen kanssa ilmoituksensa mukaan.
Oisit nyt vaan tehnyt sen tajouksen myyntiketjuun, kuten myyjä pyysi. En näe, että teillä oli kauppa sovittuna. On prkl vaikeaa...
 
Liittynyt
10.09.2018
Viestejä
121
vaikka yksityisviestillä olisi tullut ne kymmenen tarjousta aikaisemmin
Kiva siinä ruveta sitte ylläpitäjänä selvittään kuka on lähettänyt viestejä kenelle ja millon jos sattuu vaikka tämmönen kiista siitä asiasta syntymään. Tällä kertaa tiettävästi vain yksi oli lähettänyt YV:llä tarjouksen ja voin vain kuvitella millainen älämölö ois jos kymmenen ukkoa täällä selvittelis keskenään kenelle se tuote ois pitänyt mennä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Paha kyllä sanoa että kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Jos YV:nä on sanottu että tämä sopii, niin mielestäni tuossa kyllä on jo sovittu kaupat.

Toisaalta taas ymmärrän hyvin jos suosii noutoa ja noutotarjous menee postiostajan edelle. Nää on kyllä aina yhdenlaisia tilanteita.
Myyjä vaan ei myynti-ilmoituksessa mainitse mitään, että suosii noutoa... Kuten sanoin, jos näin olisi ollut, niin olisin jättänyt tarjouksen tekemättä. Mielestäni myyjän kanssa oli kaupat sovittu siinä vaiheessa kun hän tuon viestinsä lähetti.

Kiva siinä ruveta sitte ylläpitäjänä selvittään kuka on lähettänyt viestejä kenelle ja millon jos sattuu vaikka tämmönen kiista siitä asiasta syntymään. Tällä kertaa tiettävästi vain yksi oli lähettänyt YV:llä tarjouksen ja voin vain kuvitella millainen älämölö ois jos kymmenen ukkoa täällä selvittelis keskenään kenelle se tuote ois pitänyt mennä.
Miksi kukaan edes yrittäisi väittää mitään, että toinen oli ensin, jos sen kuitenkin saa tarvittaessa selvitettyä? Loppupeleissä tässä ei kuitenkaan ole tuosta edes kyse. Myyjä itse jo sopi kaupat yv:llä, kunnes sitten kuitenkin perui ne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 442
Aivan päivänselvä tapaus Lassin hyväksi.

- Tarjosi ennsimmäisenä.
- Ja myyjä vielä hyväksyi sen...
- Noutoa ei ollut mainittu ilmoituksessa ensisijaiseksi (ja vaikka olisi mainittu se olisi pitänyt editoida siihen jälkeenpäin sääntöetiketin täyttämiseksi).
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
984
Jatkossa kannattaa oikeasti laittaa ne tarjoukset sinne myyntiketjuun, niin pysyy kaupankäynti avoimena ja kaikki osapuolet tietää, että mitä on tarjottu ja millä toimitustavalla.

Nouto on ymmärrettävästi etusijalla, sehän on ihan ostajan sekä myyjän etu, vaikka tässä tapauksessa Olkkis ei ollut ketjussaan maininnut että nouto etusijalla. Maalaisjärki kuitenkin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 262
Joo, sillä tuossa sanoinkin että kyllähän tuossa käytännössä on kaupat sovittu. Jos itselle kävisi vastaava, että joku postiostaja ehtisi HP:n tarjota ennen nouto-ostajia, niin vaikka postipakettien kuskailu vituttaakin, niin möisin sille ekalle HP:n tarjonneelle.
Ei vaan, myyjälle tarjous oli ok, mut pyysi viel tekeen tarjouksen ketjuun. Ei syntyny viel kauppoja, koska ostaja ei tehnyt pyydettyä. Myyntiketjun tarjoukset on etusijalla. Ihan järjellä ajateltuna. Ihan typerää nostaa asiaa esiin tässä ketjussa, ku mahd. ostaja olisi voinut toimia normien mukaan. YV-kauppa on harmaalla alueella, jossa ei ole loppupeleissä mitään sääntöjä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 340
Viestejä
4 198 582
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom