1. Kauppa-alueen säännöt, ohjeet ja tiedotteet (LUE ENSIN!)

Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Viestiketju alueella 'Kauppa-alueen tiedotteet ja keskustelu' , aloittaja Ylläpito, 14.11.2016.

  1. Siivekäs

    Siivekäs

    Viestejä:
    77
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Saiskohan jotain tietoa keissistä jossa @BryciFani olis ollu myymässä näyttistä jonka kuva oli redditistä?
     
  2. BryciFani

    BryciFani Työtön Pornonäyttelijä ja SOB 1% johtaja.

    Viestejä:
    1 343
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Missään myynti-ilmoituksessa en ole mitään Reddit kuvaa käyttänyt vaan itse ottamiani kuvia.
     
    Dessu tykkää tästä.
  3. Lepakomäyrä

    Lepakomäyrä

    Viestejä:
    3 309
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Ainakin on 5 positiivista palautetta niin luulisi että olisi negatiivinen joukossa jos olisi mennyt puihin.

    Täytyy kyllä myöntää että itekki sorrun väliin netistä pikaisen kuvan nappaamaan samanlaisesta kun ei kaikkia jaksa lähtee kuvaamaan,varsinkin kun usein ovat koneiden sisällä ja vaatii äheltämistä että saa näkösälle.
     
    Moonis ja BryciFani tykkäävät tästä.
  4. BryciFani

    BryciFani Työtön Pornonäyttelijä ja SOB 1% johtaja.

    Viestejä:
    1 343
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Jep. :) 6700K prosessorinkin myin täällä niin kysykää siltä ostajalta että oliko ongelmia.

    Ja se Reddit kuvan siis olin kauan sitten Discordiin postannut vitsinä...ei liittynyt mitenkään mihinkään myymiseen. Mutta nämä vihaajat tykkäävät levittää väärää tietoa ja puhua paskaa minusta.
     
    BigNasty, Dessu, MrM ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  5. Siivekäs

    Siivekäs

    Viestejä:
    77
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Okei, asia selvä minun puolestani.
     
  6. MrM

    MrM

    Viestejä:
    115
    Rekisteröitynyt:
    06.02.2017
    Nyt kiinnostaa miksi kysyt edes tälläistä tässä ketjussa? Jokainen laittakoon kuvan kortistaan ihan mihin haluaa.
     
    Persojet, BigNasty, knx ja 6 muuta tykkäävät tästä.
  7. Moonis

    Moonis

    Viestejä:
    260
    Rekisteröitynyt:
    20.03.2018
    Kyllähän se ihan hyvän tavan mukaista olis ottaa ne kuvat ihan omista tuotteista ja kirsikkana kakun päälle se timestamp mutta jos se myytävä juttu on nyt edelleen ihan käytössä niin se on ihan hyväksyytävä syy käyttää nettikuvaa kunhan asia selviää ilmoituksesta.
     
    Nuking ja Shikanjyo tykkäävät tästä.
  8. peanpe

    peanpe

    Viestejä:
    545
    Rekisteröitynyt:
    26.11.2016
    tässä en syytä ketään muuta kuin postintoimintaa. en tiedä kuuluuko tänne mutta haluan varoittaa asiasta. yp poistaa jos asiaton juttu.

    suosittelen kun viette paketin automaattiin ottakaa videokuva siitä tapahtumasta kun laitatte paketin lokeroon ja suljette luukun, kävi nimittäin niin että pakettini katosi sen jälkeen kun kuriiri käynyt tyhjentämässä lokeron, posti selvitti asiaa ja kun sitä ei löydy syyksi tuli että kuriiri kertoi lokeron olevan tyhjä, epäselväksi jäi asia jota posti ei kerro miksei kuriiri tehnyt tyhjästä lokerosta informaatiota heti ja posti ilmoittanut lähettäjälle/vastaanottajalle että näin on käynyt. lähes kaksikuukautta kesti postin selvitellä tuota katoamista ja keksivät syyksi kun lokero oli tyhjä eivät ole korvausvelvollisia.

    mystisen tässä postin selvityksestä tekee se että kun laitettiin selvityspyyntö missä paketti mahtaa olla kun se ei liiku, posti kyselee useampaan otteeseen lähettäjältä paketin ulkomuotoa,sisältöä jopa koneen sarjanumeroa. jos kuriiri on heti tehnyt informaation että lokero oli tyhjä silloin 10.8 kun kävi töitään tekemässä miksi posti viikkoja jälkeen päin kyselee paketin tietoja.

    jos joku kauppaa tuollaista läppäriä on pieni mahdollisuus että se on minun postituksenaikana kadonnut kone, vasemman sarakohdasta irvottaa auki kiinnikkeen murtuneet..HP Envy 17-j003eo
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2019
    Merkava tykkää tästä.
  9. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    1 021
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Still kuvan olen jo ottanutkin ihan muutaman kympin tuotteista. Mutta enpä ole tuota hintaluokkaa olevia myynytkään. Hyvä syy laittaa videot nauhoittamaan.
     
    peanpe tykkää tästä.
  10. hsalonen

    hsalonen

    Viestejä:
    9 293
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Postissa on YT:t ja huono palkka, niin epärehellinen jakaja on vaan ottanut lisätienestiä, kun näki kannettavan paketissa.
     
    peanpe tykkää tästä.
  11. peanpe

    peanpe

    Viestejä:
    545
    Rekisteröitynyt:
    26.11.2016
    tämä ajatus minulla on ollut kokoajan ja kyselin postilta onko mahdollista että teidän työntekijä olis ottanut sen paketin itselleen,ja kertoisitteko hänen nimensä. vastaus lyhyt ei ole sellaista mahdollisuutta emmekä kerro asiakkaille sisäisiätoimintamme tietoja.
     
  12. tonttuj

    tonttuj

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Olethan tehnyt asiasta rikosilmoituksen?
     
    rane58 tykkää tästä.
  13. peanpe

    peanpe

    Viestejä:
    545
    Rekisteröitynyt:
    26.11.2016
    kuulemma minulla vastaanottajana ei mitään sananvaltaa,lähettäjä voi jatkaa asian käsittelyä jota lähettäjä myös aikoi jatkaa alkuviikosta, laitettiin myös huutonettiin ylläpidolle viestiä mitä mieltä he ovat asiasta kait sieltä vastaus tulee maanantaina.(lähetykselle on ostettu huutopakettipostitus)
     
  14. tonttuj

    tonttuj

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    rane58 tykkää tästä.
  15. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    1 021
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Eivät hyvästä syystä kerro nimeä.

    Sinun syy kysyä on vilpitön, ja mahdollisuus väärinkäytökseen on, mutta jos tuolle linjalle mennään niin suurin osa tulisi olemaan työntekijää aiheetta syyttäjiä kusettajia. Näin se vaan on.

    Yritys taas ei tutki ellei vahvaa syytä. Asiakkaan arviot ilman todisteita ei riitä mihinkään. Muuten kynän taskuun unohtaneita vittumaisia työntekijöitä irtisanottaisiin. Liitto räjähtää jos syytetään ilman todisteita, kuten pitääkin.
     
  16. tonttuj

    tonttuj

    Viestejä:
    66
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Olitko maksanut tuotteen myyjälle?
     
  17. peanpe

    peanpe

    Viestejä:
    545
    Rekisteröitynyt:
    26.11.2016
    joo tarkoitus täällä ei ole tuon tapauksen etenemistä pohtia,ajattelin vain huomauttaa tuon asian että ottakaa valokuvia ja videoita jos mahdollista,helpompi selvitellä ja etsiä syyllistä, oli kauppakumppani kuin tuttu hyvänsä kaupankulkuun tulee kolmasosapuoli jonka takia kauppa epäonnistuu kuin tässä kaupassa kävi.
     
  18. Lepakomäyrä

    Lepakomäyrä

    Viestejä:
    3 309
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Kaikkista tärkein eli maksoitko tuotteen myyjälle ennakkoo?

    Toiseksi tärkein onko lähettäjällä/myyjällä palautteita?
    Vai oliko 0 palautteinen?

    Tässä olisi minulla vahva epäily hienosta uudesta kusetus muodosta, väitetään että ollaan postitettu ja myyjä sanoo että postin vika, eikä oikeasti ole muuta tehnyt kuin luukun avannut ja sulkenut.
    Saa epäilysi kohdistumaan postiin eikä häneen itseensä.

    Jos olet maksanut ennakkoon etkä tuotetta saa tarkoittaa se että sinun täytyy ehdottomasti asiasta tehdä rikosilmoitus.
    Itse on turha lähteä kyseleen kenenkään postin työntekijän tms nimiä, se on poliisin homma.

    Edit.
    Myyjällä 80 palautepistettä ja tuotteen hinta 45egee?

    En jaksa myöskään uskoa että tässä tapauksessa olisi silloin muussa vikaa kuin postin huolimattomuudessa.
     
    Viimeksi muokattu: 29.09.2019
    sampla ja Veetiboy tykkäävät tästä.
  19. SoyBean

    SoyBean

    Viestejä:
    415
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jokusen kerran sattunut kauppaan juuri kun on automaatin tyhjennys tehty niin ei se kuski juuri niitä rullakoita katsele, esim työntää yhden rullakon ensin autolle ja jättää ulos kun lähtee toista hakemaan.
     
  20. Gobi

    Gobi Make ATK Great Again

    Viestejä:
    849
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ei tällä foorumilla tehty kauppa, mutta itselle tuntuu huonolta kauppakokemukselta. :) Möin edellisestä autosta puretun 3,5 vuotta vanhan 2DIN-soittimen, soittimen asennuskehyksen ja soittimeen erikseen ostetun Connects2 rattiadapterin ratin nappien saamiseksi toimimaan VAG-autoissa. Soitin toimi ihan moitteettomasti ennen kuin irroitin sen ja lähetin ostajalle. Nyt ostaja laittoi viestiä ettei soitin toimi, oli viikon toiminut, mutta pakkasten tultua kestää pitkään (1-2h) että herää. Yksityisten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja taida toimia, mites toimisitte tässä tilanteessa?

    Edit: Kauppahinta oli 250€, jos sillä nyt on merkitystä.
     
  21. Shikanjyo

    Shikanjyo #low&slow

    Viestejä:
    1 221
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Harmillinen juttu ostajalle mutta sulla tuossa ei ole mitään velvoitteita enää.
     
    rane58 tykkää tästä.
  22. Nuking

    Nuking

    Viestejä:
    150
    Rekisteröitynyt:
    12.05.2019
    Jos itse haluat purkaa kaupan ja/tai sopia mahdollisista korvauksista niin sillä linjalla eteenpäin, muissa tapauksissa ainakin oletettavasti on niin, että tuote myytiin 'siinä nykykunnossa missä oli, ilman erillistä palautus- tai valitusoikeutta'.
     
  23. Gobi

    Gobi Make ATK Great Again

    Viestejä:
    849
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jep, vähän harmittaa ostajan puolesta. Soitin toimi minulla kesät/talvet, rikkinäisen tavaran myyntiä en harrasta, enkä tule harrastamaan. Mitään kummempia ehtoja ei ollut, eli möin siinä kunnossa kun oli.

    Pitää tuumata mitä tekee, takaisin en sitä enää haluaisin ottaa, jos on asentaessa jotain rikkonut ja syy toimimattomuuteen on siinä.
     
    rane58 ja Nuking tykkäävät tästä.
  24. Turre

    Turre

    Viestejä:
    43
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jos ostaja ei hirveästi ala vittuilee, niin tollaisesta summasta laittasin 25€ kipurahoja, että saa 24päkin olutta.
     
    Gobi tykkää tästä.
  25. Shikanjyo

    Shikanjyo #low&slow

    Viestejä:
    1 221
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Veikkaan, että tullut osin vuodet täyteen sille. Tyyliin konkka kyrvähtänyt tms., että pienellä vaivalla voisi saada kuntoon.
    En minäkään tuota takaisin ottaisi.
     
    Gobi tykkää tästä.
  26. Gobi

    Gobi Make ATK Great Again

    Viestejä:
    849
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ihan asiallista on ollut yhteydenpito tähän mennessä. Selitin että asennuksen aikana tulleita vikoja en voi tietää, ehdotin konkkien tutkimista ja tarjosin 10%, juurikin 25€, kauppasummasta takaisin. Paska mäihä ostajalle, mutta minkäs teet. Toivottavasti ei itselle osu vastavaa ikinä kohdalle...
     
    Shikanjyo, Nuking ja caustic tykkäävät tästä.
  27. Lepakomäyrä

    Lepakomäyrä

    Viestejä:
    3 309
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Takuuttoman tuotteen ostajalla on itsellä vastuu ja riski ostetusta tuotteesta.
    Myyjän pitää kuitenkin lähettää ehjä tuote ellei erikseen ole jotain muuta sovittu.
    Tuote kuitenkin on toiminut ostajalla joten myyjällä ei ole mitään velvoitteita korvata tuotetta.

    25e korvaus ok ja täysin vapaaehtoinen.
     
    Viimeksi muokattu: 03.10.2019
    TunTuri, Nuking ja Gobi tykkäävät tästä.
  28. antero

    antero

    Viestejä:
    2 882
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Vaikuttaa enemmän räpellys asennukselta. En usko laitteen olevan viallinen.
     
  29. antero

    antero

    Viestejä:
    2 882
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Pakettiautomaatti kuvaa jokaisen paketin tuojan ja noutajan, ainakin uudemmat. Pakettiautomaatissa muistaakseni on sellainen toiminta että luukun saa auki hetkenaikaa jos ei käy näyttöä kuittaamassa joten joku takana ollu on voinu perua lähetyksen. Varmaksi en asiaa voi muistaa kun ohjelmaa muutetaan.

    en vain ymmärrä kun kaikkiin pakettiautomaatin paketteihin tulee seuranta koodi, sillä näkee heti missä on, milloin viety automaattiin ja milloin ostettu postitus. Itsellä vahva epäily myyjän suuntaan. 17 tuuman läppäri laatikon kanssa on melko suuri joten voinu käydä että ei ole mahtunu 36 cm automaattiin. Mikä tuo 45€ ja 80 pistettä oli, liittyykö tähän. Jos oli hinta kyllä lähellä huijarihintaa kun alle 50€ jutuista poliisi ei ole kiinnostunut.
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2019
  30. Beelzebub

    Beelzebub

    Viestejä:
    145
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    @Prix0
    Kauppasumma maksettu näytönohjaimesta(610€), kummasti olikin yhtäkkisesti "viallinen" ja kusetusten summa siitä eteenpäin.
     
  31. Lepakomäyrä

    Lepakomäyrä

    Viestejä:
    3 309
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Liittyy
    Siinä on läppärin hinta ja myyjän palautteet.
     
  32. Prix0

    Prix0

    Viestejä:
    22
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2018
    Nyt täytyy kyllä sanoa että loppuu myös huumori täältä suunnasta - oon koittanu olla ystävällinen ja kohtelias. Itse kaupan hyväksynnästä on alle viikko aikaa. Maanantaina olen soittamalla ilmoittanut kyseiselle käyttäjälle että näytönohjaimessa on ongelma. Tämän jälkeen ollaan sovittu että käyn analysoimassa huollon keston sillä uutta vastaavanlaista tuotetta ei ole hyllyssä. Mies uhkailee minua rikosilmoituksella jos rahat eivät näy hänen tilillänsä yhden pankkipäivän sisällä. Teen itse liikkuvaa työtä ja kun olen tänään kotona olen luvannut hoitaa tämän asian maaliin vaikka tuomalla hänelle ihan rahaa kotiovellensa kaupan purun vuoksi jos hänellä on tarve sille viikonlopulle. Mitään vastausta en ole saanut tai hän ei ole edes yhtään yhteistyökykyinen. Lukuisia tekstareita olen laittanut ja yrittänyt soittaakkin hänelle mutta vastaukset ovat tätä luokkaa että tulevat lähinnä klo 00:00-05.00 yöllä. Luulisin että tässä vaiheessa voisi katsoa edes kauppahistoriaani ennen kuin lähtee tämmöisiin toimiin ja tänne kirjoittelemaan.

    Minulla ei ole tämän asian kanssa enää mitään hoppua kun haluat näköjään hoitaa tätä tämän palstan kautta etkä suoraan minun kanssa. Katson kuitenkin maksun kuntoon sinulle tänään mutta en todellakaan ole tuomassa sinulle tämän jälkeen enää mitään kotiovelle.

    Ymmärrän sen että jos sinua on aikaisemmin tultu huijatuksi mutta et voi purkaa sitä minuun.
     
  33. Beelzebub

    Beelzebub

    Viestejä:
    145
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Hauskaa.
    Kummasti näytönohjaimeen tuli vikaa lähetysvaihessa.
    Kummasti näytönohjaimesta maksettu raha liikkuu verkkaisesti sinun osalta.

    Epäselvyyttä on tapauksessa tasan yksi asia - miksi ei raha saavu takaisin ostajan tilille, kun kauppa on peruuntunut?

    Ps. Kuka tuo "kotiovelle käteistä"?

    Edit: Viime to (26.9) siirretty myyjän tilille 610€, tämän summan myyjä sanoi laittaneensa takaisin maanantaina (30.9) kun kauppa peruuntui näyttiksen "vikaantumisen" vuoksi.
    Ilmeisesti myyjällä maaginen tili josta kestää useampi pankkipäivä siirtää rahaa
     
    Viimeksi muokattu: 04.10.2019
  34. Prix0

    Prix0

    Viestejä:
    22
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2018
    Tule selvittämään asia kanssani privassa, viestillä tai puhelimella.

    Asia ei mielestäni näin mennyt. Kuten sanoin, hoidetaan tämä tänään kuitenkin alta pois että molemmat saa tähän päätöksen.

    Hyvää hyvyttäni tarjosin käteismaksua jos sinulle tarve rahalle viikonlopulle.
     
  35. jonnzza

    jonnzza

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    29.03.2018
    @Joonashh
    Tämän toverin kanssa sovittiin YV:ssä kaupat emolevystä.
    Myyty - Asus PRIME B450-PLUS, ATX-emolevy
    Juurikin tuohon 55e sis postit hintaan. Rahat kun maksoin niin eipä ole toveri sen jälkeen vastannut yhteenkään viestiin eikä emolevyäkään ole pahemmin näkynyt... Aikaa mennyt siis jo 2 viikkoa maksusta.
     
  36. edup

    edup

    Viestejä:
    2 351
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ihan silleen vinkkinä kaikille pankkien viiveisiin kyllästyneille, siirtykää nykyaikaan ja tehkää ne siirrot MobilePayllä, Pivolla, tai jollain muulla lukuisista vastaavista sovelluksista. Rahojen siirto näkyy samantien (mutta summa ei välttämättä ilmesty samalla sekunnilla omalle tilille), mikä vie kusettajilta kaiken sauman vedota pankkien viiveisiin. Sama homma jos on oikeasti kiire tehdä kauppaa, tai tehdä jotain rahojen palautuksia, niin noilla tuo onnistuu fiksusti ilman mitään "tuon rahat käteisenä ovelle" tyyppisiä diilejä.
     
    iVraGs, Datsyuk13, naapoz ja 5 muuta tykkäävät tästä.
  37. hsalonen

    hsalonen

    Viestejä:
    9 293
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    OT: MobilePay:lläkin tulee viivettä välillä rahojen saamiseen omalle tilille, mutta siirto näkyy heti ja ei sitä voi enää peruuttaa.

    Tälläkin foorumilla on lisäksi ihmisiä, jotka ei ymmärrä pankkien lomapäiviä ja sitä perusasiaa, että rahat ei liiku mihinkään silloin tai viikonloppuna.

    --

    Ikävästi toinen osapuoli on perunut kaupan, mutta jos kaikki olisi sujunut niinkuin luvattiin, niin raha olisi palautettu yhden arkipäivän päästä virheen huomaamisesta ja rahan vastaanottamisesta.. Ei se ole hidasta minun mielestäni.

    Nimimerkillä: samanlaista hätähousua olen joutunut sietämään 2017.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2019
  38. edup

    edup

    Viestejä:
    2 351
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joo, niinhän niillä kestää, vaikka ovatkin normaaleja tilisiirtoja nopeampia. Mutta ainakin omissa kaupoissa pääasia on yleensä ollut saada tietää että raha on peruuttamattomasti lähtenyt maksajan tililtä toiselle, eikä niinkään se että ne rahat on käytettävissä just tasan heti. Ja kun se ilmoitus siitä maksusta kilahtaa omaan sovellukseen aikalailla tasan heti kun maksu on tehty, niin nuo ajaa hommansa erinomaisesti kaikessa kaupankäynnissä (missä summat on ko. palveluiden rajoissa).

    /OT
     
  39. hsalonen

    hsalonen

    Viestejä:
    9 293
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tähän vielä semmoinen, että ainakin pakettiautomaatit toimii viikonloppuna. Eli postin voi oikeasti saada liikkeelle tai ottaa vastaan silloin. MobilePayllä tiedät saaneesi rahat ja postitus voi olla nopeampaa. Suosittelen, itse käytän sitä kaikissa kaupoissani, jos ostaja/myyjä haluaa.
     
  40. pagus

    pagus

    Viestejä:
    193
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itselläni mahdollisesti ensimmäinen huijari, kyllähän siihen sitten menikin se 15v, sieppaa kyllä ihan älyttömästi. :rage:

    Kysymys, luin että kun Nordeasta maksaa Nordeaan, näkyisi saajan nimi, joko ennen maksua tai maksun jälkeen. Pitääkö paikkansa?

    Jos asia on näin, voisiko joku Nordean omaava auttaa ja tehdä siirron niin näkisin, täsmääkö nimi, siirtosummahan voi olla vakka 0,01€. Itselläni vain Osuuspankki. Voin laittaa muutaman euron vaivanpalkkaa avusta.

    Samalla selviäisi onko tilinro oikeasti olemassa, maksun tein Pivolla.
    Selviäisi sitten oikea nimi mahdollista rikosilmoitusta tehdessä.

    Sovittiin kaupat sunnuntain dvd-sarjoista, maksoin heti Pivolla ja lupasi pistää smartpostilla levyt. Mihinkään yhteydenottoon ei ole vastannut (tori tai tekstiviesti). Kokeilen soittaa vielä mutta vähän huonolta näyttää enkä halua mustamaalata vielä tässä vaiheessa.
     
  41. edup

    edup

    Viestejä:
    2 351
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos nyt siihen rikosilmoitukseen menee, niin ei se haittaa että sulla ei ole huijarin oikeaa nimeä tiedossa. Poliisi saa tuollaiset tiedot kyllä kaivettua maksutietojen perusteella. Tuohan kun on enemmän sääntö kuin poikkeus että esiinnytään valenimellä.
     
    Lepakomäyrä tykkää tästä.
  42. pagus

    pagus

    Viestejä:
    193
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Toivottavasti Pivoon ei saa millään prepaid tai muilla kikkailulla tilejä vaan maksut pystyisi aina jäljittämään.
     
  43. edup

    edup

    Viestejä:
    2 351
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pankkitunnistautumistahan tuo muistaakseni vaatii kun sinne tilejä tai kortteja lisää, eli varmasti se oikea henkilö on tiedossa ja poliisi ne tiedot kyllä pankilta saa.
     
  44. dragon age

    dragon age

    Viestejä:
    667
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Maksoin tuotteen yli viikko sitten Tori.fi sivustolla, ja myyjästä ei sitten enää kuulunut mitään. Myyjällä on silti vielä 4 ilmoitusta Torissa? Kirjoitin jo Torin asiakaspalveluun asiasta.
     
  45. Lepakomäyrä

    Lepakomäyrä

    Viestejä:
    3 309
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Torin asiakaspalvelu ja sinne kirjoittaminen on melkein täysin hyödytöntä.
    Vaikka poistavatkin henkilön ilmoitukset niin kys.henkilö tekee uuden tunnuksen ja pistää jälleen ilmoituksia.
    Voi tehdä vaikka 7 tunnusta ja nimetä ne 7 veljeksen mukaan.

    Tori.fi ei ole minkäänlaisia tunnistuksia tms. joka auttaisi suojautumaan huijareilta.
    Tori.fi on huijareille luotu "hiekkalaatikko"
    Ja suomen järjestelmä vieläpä mahdollistaa huijaukset naurettavan pienillä sanktioilla.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2019
    Timo 2, rane58, Vaakajenga ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  46. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    1 021
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Viime aikoina törmännyt torissa useisiin myyjiin joiden tuotteita vähän ristiin kaivelemalla..

    Susanna onkin Sergei.

    Monestihan koko perhe käyttää samaa tunnusta. Mutta ainakin 2 varmaa tapausta että oma nimi laitetaan tarkoituksella vaarattoman näköiseksi.

    Ei sillä että naiset ei osaisi kusettaa...
     
  47. Lepakomäyrä

    Lepakomäyrä

    Viestejä:
    3 309
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2018
    Aika nopeasti myös keskustelun jälkeen alkaa ilmeneen ongelmia ja outoa käytöstä, erityisesti jos olet lupautunut ostamaan/maksamaan mutta et maksua suoritakkaan jostain syystä(esim.katselet vielä tarjontaa,et pidä kiirettä kun on vkonloppukin tulossa tms.) niin alkaa usein huijari myyjällä meneen pasmat sekaisin erillailla kuin rehellisellä myyjällä.

    Viimeksi perjantaina aamupäivällä en maksanutkaan luuria vaikka vähän lupailin(en edes aikonut koska haistoin tutun kusettajan olevan kyseessä ) Myyjä Klo19 laittoi viestiä että "ei mikään kiirus mutta laitatko maksua kun hän ajatteli sen vielä keretä tänään postittamaan"
    Johon vastasin ettei kiirusta kun ei postikaan kulje, joka sekoitti enemmän pasmoja kun rahaa piti saada sillä olihan perjantai ilta.
    (Myyjällä oli myös siskon Op/tyttöystähän Nordea tms. tilejä joille voi rahat siirtää jotta maksu näkyisi heti)

    Tämä kyseinen hemuli on helppo tunnistaa.
    Olen hänen kanssaan ennenkin "jutustellut" ja tulee aina välillä vastaan näemmä myyntipalstoilla.
     
  48. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    1 021
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    @Lepakkomäyrä

    Joo. Normaalin ihmisen tilanne että pankkitilillä on rahaa eli myydessä ei ole kiirus jos tuotteen arvo ei laske, tai ostaessa juuri esimerkkisi ilta/viikonloppu rahaliikenne saa nämä pellet ihan tolaltaan.
     
    Lepakomäyrä tykkää tästä.
  49. SoyBean

    SoyBean

    Viestejä:
    415
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Olikohan sama sankari joka tuli mulla eilen vastaan kun olin ostamassa näyttistä ja löyty joka pankista tiliä mutta nimen ja numeron antaminen oli niin vaikeaa et jäi kaupat siihen.
     
  50. tuskis

    tuskis

    Viestejä:
    577
    Rekisteröitynyt:
    26.08.2017
    Tori.fi nillitykseen kun ollaan tässä päästy, näin ostajana ärsyttää se ettei myyjät vastaa pikaviesteihin vaikka nykyisellä sivun viestisysteemillä näkee että vastaanottaja on nähnyt viestin. Ei kiinnostaisi lähetellä maksullisia tekstiviestejä jokaiselle jonnelle ja niiden mammalle, jos siis puhelinnumero edes on ilmoitettu, kun haluaisin vaan tietää myykö myyjä jostain ylihintaisesta 6 kuukautta torilla roikkuneesta halpojen konsolpelien paketistaan yhden pelin erikseen. Vissiin menee jollain tunteisiin edes moisen ehdottaminen, vai liekö jotain kusettajia nämäkin.

    Oon myös ehdottomasti siitä samaa mieltä, että Tori.fi pitäisi vaatia jonkunlainen pankkitunnustunnistautuminen tjsp. että saisi noita huijareita vähän kitkettyä. En itse henkilökohtaisesti ostaisi sieltä mitään 3 euron + euro posteja PS3 peliä arvokkaampaa ilman noutokauppoja.
     
    Lepakomäyrä tykkää tästä.