Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Asiaton sisältö
Nyt olisi tietenkin kiva tietää, että puhutaanko radiohiljaisuuden osalta muutamasta tunnista, muutamasta päivästä vai useammasta päivästä?

Ymmärrän jos moneen päivään ei tule mitään vastausta, mutta jos kyseessä on kuitenkin vain muutama tunti tai päivä, niin eikö sitä vastausta nyt hetken aikaa voi kuitenkin odottaa.

Toki se olisi ihan fiksua myyjältä kuitata vaikka vain se "Palaan asiaan muutaman päivän sisällä, olen nyt hieman kiireinen - pahoitteluni viivästyksestä" ja asia olisi varmasti ollut sillä kuitattu.

Ei voi, koska minulla on oikeus ja vaadin "asiakaspalvelua" nyt heti! :hammer: Kiire! Äkkiä! Enemmän! Kaikki mulle heti nyt! Minulla on kuponki!


Vaikkakin yksityisten kesken, tätä käytösmallia näkee paljonlaisesti nykypäivänä. :facepalm: Suomen ulkopuolella huudetaan jotain että "I'm not a consumer, I am a customer." :rofl: **SNIP**
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt olisi tietenkin kiva tietää, että puhutaanko radiohiljaisuuden osalta muutamasta tunnista, muutamasta päivästä vai useammasta päivästä?

Ymmärrän jos moneen päivään ei tule mitään vastausta, mutta jos kyseessä on kuitenkin vain muutama tunti tai päivä, niin eikö sitä vastausta nyt hetken aikaa voi kuitenkin odottaa.

Toki se olisi ihan fiksua myyjältä kuitata vaikka vain se "Palaan asiaan muutaman päivän sisällä, olen nyt hieman kiireinen - pahoitteluni viivästyksestä" ja asia olisi varmasti ollut sillä kuitattu.

Kumminkin myyjä oli päivittäin käynyt foorumilla joten olisi voinut myös vastata ostajalle!
 
Kumminkin myyjä oli päivittäin käynyt foorumilla joten olisi voinut myös vastata ostajalle!

Ongelma tässä on nyt se että emme tiedä tarpeeksi faktoja tai taustoja.

Esim. itselläni riittää että itse (tai joku muu) avaa koneen, samalla aukeaa selain ja useampi sata välilehteä. Se että esim. aamusta nopeasti avaan koneen ja katson vaikka sään tai sähköpostit tarkoittaa että myös "käyn foorumilla" eli selain aukeaa myös. (Toki niistä sähköposteista olisi nähnyt myös privaviestit, mutta jos olisi viikonloppu ja kiire ei olisi ehtinyt vastaamaan koska postikin ehtii kulkea vasta maanantaina)

Toisaalta jos kaupat on tehty ja tuote saatu vaikka viikko sitten ja sen jälkeen tässä ~7pv aikana tyyppi on käynyt foorumilla, kirjoitellut kymmeniä viestejä ja ollut aktiivinen on syytäkin kirjoitella tähän ketjuun.
 
@horpla

Ostin emolevyn, ei ole kuulunut emolevyä eikä ole rahoja näkynyt lupailuista huolimatta, pankit vielä samat eli rahat näkyisi samantien... rikosilmoitus nyt sisään vaikka summa onkin pienehkö.

Varoituksen sana muille.

edit: rahat maksettu lopulta tilille takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
@Laiviala

Varokaa. Kaupitteli ps4:sta, rahat kelpasi mutta konsolia ei näy. Antanut pari selitystä miksi ei ole ehtinyt postittamaan, tällä viikolla ei ole kuulunut enää mitään. Annettu herralle armonaikaa vastata asiaan puoleenyöhön mennessä, muussa tapauksessa huomenna lähtee rikosilmoitus. Kovaa oppia tuli että kannattaa tutkia taustoja tarkemmin. Aina voi onneksi ajatella että kyseisellä herralla menee todella suurella todennäköisyydellä huonommin mitä itsellä :D
 
@Laiviala

Varokaa. Kaupitteli ps4:sta, rahat kelpasi mutta konsolia ei näy. Antanut pari selitystä miksi ei ole ehtinyt postittamaan, tällä viikolla ei ole kuulunut enää mitään. Annettu herralle armonaikaa vastata asiaan puoleenyöhön mennessä, muussa tapauksessa huomenna lähtee rikosilmoitus. Kovaa oppia tuli että kannattaa tutkia taustoja tarkemmin. Aina voi onneksi ajatella että kyseisellä herralla menee todella suurella todennäköisyydellä huonommin mitä itsellä :D

No jos herra on rekannu vasta äskettäin ni en menis ostamaan yhtään mitään. Postiennakolla vois tollaselta ostaa tai matkahuollon kautta tarkastus oikeudella.
 
Postilla ei ole enää tarkistusoikeutta ollut pitkiin aikoihin. F2F kaupat lähinnä näiden kanssa.

Aijaa en tiennyt. Matkahuololla ainakin on. Itse en enää oikein osta enkä myy kovin uusille hepuille koska en jaksa säätää ja rahat voi melkein menettää asap.. eriasia jos f2f kauppoi palautteessa jo. Mut hirveesto en luota jos kaksi viikkoa vanha käyttäjä myy jtn arvokasta.
 
No jos herra on rekannu vasta äskettäin ni en menis ostamaan yhtään mitään. Postiennakolla vois tollaselta ostaa tai matkahuollon kautta tarkastus oikeudella.
Nojuu, moraalisaarnahan voi olla paikallaan mutta tietoisella riskillä mentiin ja turhan uskottavilla yv-viesteillä. Kymmeniä kauppoja on netin kautta hoidettu jopa torinkin kautta ja nyt osui sitten leukaan ensimmäistä kertaa. Nooh näistä opitaan :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ainakaan uskaltaisi ostaa tämän vuoden sisällä rekisteröityneeltä, harkintaa pitäisi myös käyttää viimevuoden rekisteröityneisiin.

Aika paljon auttaa sekin jos näkee henkilön viestihistoriaa, jos ei koskaan kirjoita mitään tai kaikki kirjoitukset (ne 2-5) liittyvät kauppoihin ei se välttämättä tarkoita etteikö toinen olisi luotettava mutta ainakin herättää epäilyn että ainostaan kaupankäymisen takia tunnus on tehty.

Toki kaikki on mahdollista mutta harvempi varmaan jaksaa tehdä 2016 tunnuksen, kirjoitella satoja (tai tuhansia) viestejä ja sitten tuhota kaiken yhden kaupan takia.
 
En pitänyt moraali saarnaa mutta kuitenkin täällä käyny vastaavia keissejä jo 2 vuoden ajan useampia..
 
Mitäs mieltä arvon raati on, kun ostin täältä erään läppärin mikä oli ilmoituksen mukaan toimiva, mutta kuitenkin kovalevyn peitelevy puuttui, laturi puuttui (unohti ilmoittaa, ettei kuulu kauppaan) ja läppäri oli kastunut (näytön+rungon välissä kaljan tms kuivuneet jäljet, myös akun alta runko samassa kuivuneessa töhnässä + akku myös).

Rahat vaan suoriltaan takas?

Tämäkin keissi selvisi lopulta, rahat sain takaisin pienen odottelun jälkeen. Mutta myyjä ei laittanut palautettavan summan (140€) päälle pyytämääni postikuluja, jotta voisin lähettää läppärin takaisin, myyjä vain laittoi että saan pitää läppärin, jos olen sen rikkonut :confused: johon vastasin että en ole sitä rikkonut, läppäri on tasan samassa kunnossa kuin minulle tultaessa. Ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.
 
Koettaisin vielä pari kertaa myyjältä ruinata postikulut palautusta varten ja sen jälkeen, jos myisin läppärin eteenpäin rikkinäisenä, tilittäisin myyjälle puolet. Jos läppäri on menossa roskiin (SER), niin siitä sanoisin kanssa ja uhkailisin suoraan, että "jos et maksa, se menee roskiin".

Nyt tuntuu siltä, että tässä @Kursu casessa on otettu myytäväksi joku kaverin (tai jopa jostain rikkinäisenä löydetty, jota ei saisi ottaa) läppäri. Myyjä käsitti tämän olevan huono idea ja haluaa vaan koko p****sta eroon.

En ainakaan minä silti ottaisi jonkun yksityishenkilön läppäriä itselleni kaupanpäällisiksi. Ei kai se kaveri sen perään kysele, eikä tee rikoisilmoitusta, mutta on se vähän sen rojujen ottamista ilman lupaa.. Tosin olisiko se parempi, jos myisin sen risana 20€ ja antaisin myyjälle kympin?
 
Ongelma tuossa on että JOS alkuperäinen myyjä alkaa myöhemmin pyytelemään tuotetta takaisin niin kaikki mahdolliset (käytännössä pakolliset) parannukset jäävät ostajan tappioiksi. Kun lukee ensimmäistä viestiä asiaan liittyen:
"
läppärin mikä oli ilmoituksen mukaan toimiva, mutta kuitenkin kovalevyn peitelevy puuttui, laturi puuttui (unohti ilmoittaa, ettei kuulu kauppaan) ja läppäri oli kastunut (näytön+rungon välissä kaljan tms kuivuneet jäljet, myös akun alta runko samassa kuivuneessa töhnässä + akku myös).
"

Täytyisi ostaa uusi laturi, avata ja yrittää putsata täysin, hankkia ruuveja jne. Sitten jos tuon saisi toimimaan voisi alkuperäinen myyjä alkaa huutelemaan perään "muutin mieleni, annan 5€ pakettimaksun lähetä minulle" kun ostaja laittaisi tuotteen myyntiin.

Toisaalta taas tuntuisi aika turhalta pitää varastossa tuotetta mikä ei selkeästi toimi (ilman laturia) mutta ei uskalla ehkä heittää menemäänkään tai antaa pois.

Onko tästä olemassa mitään lakia / ennakkotapausta? Eli jos myyjä vaikka on sanonut tuon "saat pitää läppärin jos sen olet rikkonutkin" tarkoittaako se sitten "ostaja myöntää rikkoneensa tuotteen" myöhemmin?
 
Tämäkin keissi selvisi lopulta, rahat sain takaisin pienen odottelun jälkeen. Mutta myyjä ei laittanut palautettavan summan (140€) päälle pyytämääni postikuluja, jotta voisin lähettää läppärin takaisin, myyjä vain laittoi että saan pitää läppärin, jos olen sen rikkonut :confused: johon vastasin että en ole sitä rikkonut, läppäri on tasan samassa kunnossa kuin minulle tultaessa. Ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.

Jos olisit vaan saanut myyjältä tuon palautettavan summan ja yhteydenpito olisi loppunut siihen, niin silloin tässä olisi voinut olla enemmänkin säätämistä. Mutta koska myyty tuote olikin selkeästi viallinen, eikä sen arvo todellisuudessa olisi välttämättä edes ylittänyt postimaksuja, niin mitäpä se myyjä sillä enää olisi tehnyt.

Tää olisi melkein sama tilanne kuin se, että olisit bongannut tuolta "Lahjoitetaan" osiosta itsellesi rikkinäisen läppärin. Myyjä on lahjoittanut sinulle viallisen tuotteet, teet sillä juuri niin kuin itse parhaaksi katsot. Jos haluaisi olla oikein hankala, niin voisit veloittaa häneltä vielä bensat rikkinäisen tuotteen viemisestä kierrätykseen :-)
 
Ongelma tuossa on että JOS alkuperäinen myyjä alkaa myöhemmin pyytelemään tuotetta takaisin niin kaikki mahdolliset (käytännössä pakolliset) parannukset jäävät ostajan tappioiksi. Kun lukee ensimmäistä viestiä asiaan liittyen:
"

"

Täytyisi ostaa uusi laturi, avata ja yrittää putsata täysin, hankkia ruuveja jne. Sitten jos tuon saisi toimimaan voisi alkuperäinen myyjä alkaa huutelemaan perään "muutin mieleni, annan 5€ pakettimaksun lähetä minulle" kun ostaja laittaisi tuotteen myyntiin.

Toisaalta taas tuntuisi aika turhalta pitää varastossa tuotetta mikä ei selkeästi toimi (ilman laturia) mutta ei uskalla ehkä heittää menemäänkään tai antaa pois.

Onko tästä olemassa mitään lakia / ennakkotapausta? Eli jos myyjä vaikka on sanonut tuon "saat pitää läppärin jos sen olet rikkonutkin" tarkoittaako se sitten "ostaja myöntää rikkoneensa tuotteen" myöhemmin?
Ei kyllä tule mitään pykälää mieleen, mutta mielestäni sopimus tässä on kuitenkin syntynyt loppujen lopuksi. Kaupat on tehty selvästi rikkiäisestä tavarasta, joka ilmeni ostajan vastaanotettua tavaran, ja nyt osapuolet ovat sopineet, että rahat palautetaan ostajalle ja ostaja saa pitää tavaran. Myyjä ei ole reagoinut siihen, että ostaja tarjoutui palauttamaan tavaran, vaan palautti ainoastaan kauppahinnan ja täten hyväksyy sen, että ei saa tavaraa enää takaisin.

Lopuksi vielä tuosta, että ostaja hyväksyisi rikkoneensa tavaran, kun myyjä näin ostajalle tokaisee. Ymmärtääkseni ostaja on alun alkaenkin reklamoinut myyjää rikkinäisestä tavarasta, joten ei kyllä luulisi voivan olla mahdollistalla, että tuollaisen toiminnan voitaisiin katsoa olevan minkäänlainen tunnustus tavaran rikkomisesta.
 
Ei kyllä tule mitään pykälää mieleen, mutta mielestäni sopimus tässä on kuitenkin syntynyt loppujen lopuksi. Kaupat on tehty selvästi rikkiäisestä tavarasta, joka ilmeni ostajan vastaanotettua tavaran, ja nyt osapuolet ovat sopineet, että rahat palautetaan ostajalle ja ostaja saa pitää tavaran. Myyjä ei ole reagoinut siihen, että ostaja tarjoutui palauttamaan tavaran, vaan palautti ainoastaan kauppahinnan ja täten hyväksyy sen, että ei saa tavaraa enää takaisin.

Lopuksi vielä tuosta, että ostaja hyväksyisi rikkoneensa tavaran, kun myyjä näin ostajalle tokaisee. Ymmärtääkseni ostaja on alun alkaenkin reklamoinut myyjää rikkinäisestä tavarasta, joten ei kyllä luulisi voivan olla mahdollistalla, että tuollaisen toiminnan voitaisiin katsoa olevan minkäänlainen tunnustus tavaran rikkomisesta.

Onko tässä sopimus syntynyt? Myyjähän käytti konditionaalia. Myyjälle on lähetetty yksi (1) vihainen viesti, jossa pyydetään lisää rahaa. Onko se kohtuulista vaivannäköä, ja voiko sen perusteella olettaa, että tavara on nyt ostajan omaisuutta?

Tässä haisee vahvasti se, että nyt halutaan ilmaista tavaraa, kun on vähän petytty kaupoissa. Sen ottamista omaan käyttöön/myyntiin perustellaan myyjän asenteella ja järkeillään, että myyjä ei "reagoi tarpeeksi nopeasti", "myyjä ei ilmaise itseään selkeästi" ja ihan itse vedetään kausaalisuhteita siihen, että myyjä hyväksyy tämän kaiken. Hetken mielijohteesta tehtyjä tokaisuja pidetään automaattisena ja oikeudessa pätevänä totuutena, vaikka ne ovat kovin epäselviä. Lisäksi sitten ne tulkitaan itselle parhaalla tavalla..

Nyt vaan halutaan ilmaista tavaraa, koska toinen oli huono kauppakumppani.

--

Oikeassa elämässä pitäisi lähettää vähintään ne pari viestiä ja antaa myyjälle joku järkevä aikaraja laittaa postikulut tilille/hakea tavara takaisin. Mutta ei kai sitten, kun internetissä satunnaiset henkilöt tietää paremmin.. En ole lakimies, mutta saan jatkuvasti erään toisen lakimiehen posteja :)
 
Onko tässä sopimus syntynyt? Myyjähän käytti konditionaalia. Myyjälle on lähetetty yksi (1) vihainen viesti, jossa pyydetään lisää rahaa. Onko se kohtuulista vaivannäköä, ja voiko sen perusteella olettaa, että tavara on nyt ostajan omaisuutta?

Tässä haisee vahvasti se, että nyt halutaan ilmaista tavaraa, kun on vähän petytty kaupoissa. Sen ottamista omaan käyttöön/myyntiin perustellaan myyjän asenteella ja järkeillään, että myyjä ei "reagoi tarpeeksi nopeasti", "myyjä ei ilmaise itseään selkeästi" ja ihan itse vedetään kausaalisuhteita siihen, että myyjä hyväksyy tämän kaiken. Hetken mielijohteesta tehtyjä tokaisuja pidetään automaattisena ja oikeudessa pätevänä totuutena, vaikka ne ovat kovin epäselviä. Lisäksi sitten ne tulkitaan itselle parhaalla tavalla..

Nyt vaan halutaan ilmaista tavaraa, koska toinen oli huono kauppakumppani.

--

Oikeassa elämässä pitäisi lähettää vähintään ne pari viestiä ja antaa myyjälle joku järkevä aikaraja laittaa postikulut tilille/hakea tavara takaisin. Mutta ei kai sitten, kun internetissä satunnaiset henkilöt tietää paremmin.. En ole lakimies, mutta saan jatkuvasti erään toisen lakimiehen posteja :)
Kuukauden annoin aikaa pistää ne postikulut, sen jälkeen menee serriin/lahjoitettavaksi läppäri. Mielestäni ihan riittävä reagointiaika.
 
Kuukauden annoin aikaa pistää ne postikulut, sen jälkeen menee serriin/lahjoitettavaksi läppäri. Mielestäni ihan riittävä reagointiaika.

Kyllä, laskuissa on aina kaksi viikkoa aikaa korjata virheensä, niin siitä saa jonkun käsityksen kohtuulliselle ajalle.
 
Onko tässä sopimus syntynyt? Myyjähän käytti konditionaalia. Myyjälle on lähetetty yksi (1) vihainen viesti, jossa pyydetään lisää rahaa. Onko se kohtuulista vaivannäköä, ja voiko sen perusteella olettaa, että tavara on nyt ostajan omaisuutta?

Tässä haisee vahvasti se, että nyt halutaan ilmaista tavaraa, kun on vähän petytty kaupoissa. Sen ottamista omaan käyttöön/myyntiin perustellaan myyjän asenteella ja järkeillään, että myyjä ei "reagoi tarpeeksi nopeasti", "myyjä ei ilmaise itseään selkeästi" ja ihan itse vedetään kausaalisuhteita siihen, että myyjä hyväksyy tämän kaiken. Hetken mielijohteesta tehtyjä tokaisuja pidetään automaattisena ja oikeudessa pätevänä totuutena, vaikka ne ovat kovin epäselviä. Lisäksi sitten ne tulkitaan itselle parhaalla tavalla..

Nyt vaan halutaan ilmaista tavaraa, koska toinen oli huono kauppakumppani.

--

Oikeassa elämässä pitäisi lähettää vähintään ne pari viestiä ja antaa myyjälle joku järkevä aikaraja laittaa postikulut tilille/hakea tavara takaisin. Mutta ei kai sitten, kun internetissä satunnaiset henkilöt tietää paremmin.. En ole lakimies, mutta saan jatkuvasti erään toisen lakimiehen posteja :)
Minun mielestäni myyjän käyttäytyminen nimenomaan antaa vahvasti ymmärtää, että hän ei enää halua tavaraa takaisin. Ostaja on reklamoinut myyjää tavaran virheen vuoksi ja pyytänyt ostajaa palauttamaan kauppasumman lisättynä palautuspostikuluilla. Myyjä ei myöskään ymmärtääkseni ole missään vaiheessa kiistänyt sitä, että tavara on virheellinen. Loppujen lopuksi myyjä palautti ostajalle kauppasumman, mutta ei postikuluja. Tästä on jokseenkin selvästi pääteltävissä, että hän ei enää halua tavaraa takaisin, koska muutenhan myyjä olisi joko maksanut postikulut ostajan vaatimuksen mukaisesti tai pyytänyt ostajaa palauttamaan tavaran omalla kustannuksellaan. Kuka vittu nyt oikeasti käyttäytyisi noin, jos haluaisi tavaransa takaisin?
 
Minun mielestäni myyjän käyttäytyminen nimenomaan antaa vahvasti ymmärtää, että hän ei enää halua tavaraa takaisin. Ostaja on reklamoinut myyjää tavaran virheen vuoksi ja pyytänyt ostajaa palauttamaan kauppasumman lisättynä palautuspostikuluilla. Myyjä ei myöskään ymmärtääkseni ole missään vaiheessa kiistänyt sitä, että tavara on virheellinen. Loppujen lopuksi myyjä palautti ostajalle kauppasumman, mutta ei postikuluja. Tästä on jokseenkin selvästi pääteltävissä, että hän ei enää halua tavaraa takaisin, koska muutenhan myyjä olisi joko maksanut postikulut ostajan vaatimuksen mukaisesti tai pyytänyt ostajaa palauttamaan tavaran omalla kustannuksellaan. Kuka vittu nyt oikeasti käyttäytyisi noin, jos haluaisi tavaransa takaisin?

No ei kukaan, mutta käyttämällä kapulakieltä annat ymmärtää, että sanoillasi olisi jotain lakitieteellistä merkitystä.

Jos tästä mennään oikeuteen, niin siellä juuri mietitään, onko sopimus tavaran luovutuksesta syntynyt vai ei. Sinä vetäisit tämän päättelyn ihan itse (ostajan hyväksi) ja annoit semmoisen kuvan, että näin se oikeastikin tehdään ja nämä perusteet ovat lakitieteellisesti sitovia.

edit: jatketaan tuolla, jos siihen on tarvetta:
io-techin lakimiehet hoi.

En tunne myyjää, enkä halua puolustella häntä mitenkään, mutta en halua myöskään ihmisten ottavan oikeutta omiin käsiinsä, kunhan vain asian pystyy perustelemaan itselleen jotenkin semijärkevästi.
 
Viimeksi muokattu:
No ei kukaan, mutta käyttämällä kapulakieltä annat ymmärtää, että sanoillasi olisi jotain lakitieteellistä merkitystä.

Jos tästä mennään oikeuteen, niin siellä juuri mietitään, onko sopimus tavaran luovutuksesta syntynyt vai ei. Sinä vetäisit tämän päättelyn ihan itse (ostajan hyväksi) ja annoit semmoisen kuvan, että näin se oikeastikin tehdään ja nämä perusteet ovat lakitieteellisesti sitovia.

edit: jatketaan tuolla, jos siihen on tarvetta:
io-techin lakimiehet hoi.

En tunne myyjää, enkä halua puolustella häntä mitenkään, mutta en halua myöskään ihmisten ottavan oikeutta omiin käsiinsä, kunhan vain asian pystyy perustelemaan itselleen jotenkin semijärkevästi.

Tosiaan semmonen korjaus, ettei tästä asiasta mentäisi oikeuteen. Käytännössä arvoton tavara josta on reklamoitu heti. Jos tässä joku on yrittänyt petosta ja myydä rikkinäistä tavaraa niin se on myyjä, ei ostaja.
 
Tosiaan semmonen korjaus, ettei tästä asiasta mentäisi oikeuteen. Käytännössä arvoton tavara josta on reklamoitu heti. Jos tässä joku on yrittänyt petosta ja myydä rikkinäistä tavaraa niin se on myyjä, ei ostaja.

Tosin arvoton tavara onkin taas arvollinen jos ostaja hankkii sen laturin ja pari ruuvia, kysymys toki herää missä kunnossa sisukset ovat mutta akun kesto oli ihan OK luokkaa (mitä myynti-ilmoituksessa kuvattiin eli "Noin 7 tuntia") jne. Joten joku 150-160€ voisi hyvinkin saada....

i5-2520M
4GB
120Gb SSD
1366 x 768
Telakka
Tehoakku

Imgur
 
Tosin arvoton tavara onkin taas arvollinen jos ostaja hankkii sen laturin ja pari ruuvia, kysymys toki herää missä kunnossa sisukset ovat mutta akun kesto oli ihan OK luokkaa (mitä myynti-ilmoituksessa kuvattiin eli "Noin 7 tuntia") jne. Joten joku 150-160€ voisi hyvinkin saada....

i5-2520M
4GB
120Gb SSD
1366 x 768
Telakka
Tehoakku

Imgur

Niin, "jos ostaja hankkii". Mitä se vaikuttaa mihinkään? Yritätkö sanoa että jos ostaja nyt korjaa konetta 100 eurolla ja käyttää siihen 3 tuntia aikaa, niin hänen pitäisi lähettää 3 viikon kuluttua kone myyjälle ilman mitään korvausta? Myyjä saisi tuotteensa paremmassa kunnossa kuin se oli myyntihetkellä.

Edit: Mutta toki vielä ei kannata tehdä muuta kuin odottaa se kuukausi.
 
Niin, "jos ostaja hankkii". Mitä se vaikuttaa mihinkään? Yritätkö sanoa että jos ostaja nyt korjaa konetta 100 eurolla ja käyttää siihen 3 tuntia aikaa, niin hänen pitäisi lähettää 3 viikon kuluttua kone myyjälle ilman mitään korvausta? Myyjä saisi tuotteensa paremmassa kunnossa kuin se oli myyntihetkellä.

Yritän sanoa että tuossa on selkeä ongelma. Eli JOS ostaja nyt heti tuon yhden pikaistuksissa kirjoitetun viestin perusteella suoraan olettaisi että "sain ilmaiseksi läppärin" ja kuluttaisi paljon aikaa sekä jonkun verran rahaa ja korjaisi sen kuntoon => mikä estäisi alkuperäistä myyjää alkamasta vaatia sitä takaisin esim. viikon kuluttua?

Toki ostajalle jäisi laturi (millä tuskin tekee mitään ilman läppäriä) mutta tuskin kovin tyytyväinen fiilis vaikka alkuperäinen myyjä antaisikin jonkun 5€ postimaksuja. Varsinkin jos hän alkaisi pyytelemään läppäriä takaisin heti kun ostaja (mikä sai rahat takaisin eli käytännössä ei maksanut mitään tuotteesta) alkaisi sitä esim. myymään täällä.

Lyhyesti siis tapaus on aika harmaata aluetta ja ostajan idea odotella noin kuukausi ja sitten lahjoittaa läppäri / heittää se roskiin on varmaan paras idea.

Edit: miettien nyt vaikka käyttäjiä kuten Mineraalimies jotka ovat täällä jo ottamassa yhteyttä omaan asianajajaansa aina kun jollain yrityksellä on mikä tahansa tuote myynnissä ja siinä hintavirhe eivätkä sitten suostu tuotetta sillä hinnalla toimittamaan.. ..ei siis voi tietää millaisia henkilöitä tälläkin foorumilla oikeasti liikkuu ja mihin saakka tilanteet voivat eskaloitua.
 
No ei kukaan, mutta käyttämällä kapulakieltä annat ymmärtää, että sanoillasi olisi jotain lakitieteellistä merkitystä.

Jos tästä mennään oikeuteen, niin siellä juuri mietitään, onko sopimus tavaran luovutuksesta syntynyt vai ei. Sinä vetäisit tämän päättelyn ihan itse (ostajan hyväksi) ja annoit semmoisen kuvan, että näin se oikeastikin tehdään ja nämä perusteet ovat lakitieteellisesti sitovia.

edit: jatketaan tuolla, jos siihen on tarvetta:
io-techin lakimiehet hoi.

En tunne myyjää, enkä halua puolustella häntä mitenkään, mutta en halua myöskään ihmisten ottavan oikeutta omiin käsiinsä, kunhan vain asian pystyy perustelemaan itselleen jotenkin semijärkevästi.
En mielestäni ole käyttänyt kapulakieltä. Lisäksi ihan ensimmäisessä viestissäni vielä sanoin, että laista (tässä tapauksessa kauppalaista) ei taida löytyä mitään säännöksiä, jotka tällaiseen tilanteeseen soveltuisivat muuten kuin virheen oikaisun kohdalta. Silloin kun sovellettavaa sääntelyä ei ole, tulkitaan sitä, mitä osapuolet ovat sopineet.

Eikä tämä nyt missää nimessä selvä tapaus ole, siitä olen samaa mieltä. Teoriassa ostaja on saanut tässä tapauksessa perusteetonta etua, joka pitäisi lähtökohtaisesti palauttaa, mutta eihän myyjä ole edes pyytänyt ostajaa palauttamaan tavaraa, eihän? Tässä on ulkopuolisena hyvin vaikea sanoa, haluaako myyjä sitä tavaraansa takaisin vaiko ei ja ollaan oikeastaan tuon yhden "saat pitää sen jos olet sen rikkonutkin" -letkautuksen varassa. Kun parempaakaan ei ole saatavilla, niin näillä mennään.

Ja ei, en ole lakimies. Jännää, että tästä pitää anonyymillä foorumilla edes enempää painottaa, koska luulisi kaikille olevan selvää, että keskustelufoorumeilta ei lähdetä hakemaan mitään oikeudellisia ohjeita.
 
Poliisin kanta oli, että läppäri on myyjän omaisuutta, ja tulee hänelle palauttaa takaisin. Tottakai palautan, kunhan myyjä kertoo tarkan osoitteensa, sekä postikulut tulee tilille/käteisenä/ihan-sama-miten, tai myyjä antaa vähemmän epämääräisen vastauksen, että mitä tuolle teen. Vastausta odotellessa.
 
Poliisin kanta oli, että läppäri on myyjän omaisuutta, ja tulee hänelle palauttaa takaisin. Tottakai palautan, kunhan myyjä kertoo tarkan osoitteensa, sekä postikulut tulee tilille/käteisenä/ihan-sama-miten, tai myyjä antaa vähemmän epämääräisen vastauksen, että mitä tuolle teen. Vastausta odotellessa.

Lykkää matkahuollolla takaisin "vastaanottaja maksaa rahdin" menetelmällä, jollei lunasta niin ilmoita matkahuollolle et pitävät sen sit (huutokauppaavat pois tyyliin kerran vuodessa noita heille jätettyjä paketteja)
 
Lykkää matkahuollolla takaisin "vastaanottaja maksaa rahdin" menetelmällä, jollei lunasta niin ilmoita matkahuollolle et pitävät sen sit (huutokauppaavat pois tyyliin kerran vuodessa noita heille jätettyjä paketteja)
En oikein näe tuollekaan tarvetta. Jos myyjä ei viitsi vastailla niin ottaa koneen itselleen/lahjoittaa sen täällä kaverille, joka oikeasti sille jotain keksii.
 
Jopas menee offtopiciksi ser-jätteen vuoksi. Jos myyjä ilmaisee kirjallisena, ettei halua konetta takaisin, asia on finalisoitu ja laitteen voi viskata suoraan roskiin. Ei varmasti kestä oikeudessa vaatia sitä jälkikäteen.
 
Lukaisin tämän shown äkkiä lävitse. Minulla ei ole mitään tarvetta kusettaa ketään 140 euron vuoksi ja samalla mitätöidä aikaisemmin saamani positiiviset palautteeni.

Läppäri oli pikkusiskoni koulukone ja myin sen hänen puolestaan. Hän sai vähän taskurahaa kun sai aikaisemmin joululahjaksi uuden ultrabookin tuon ThinkPadin tilalle. Palautetut rahat tietysti maksoin omasta pussistani. Vain ja ainoastaan siksi, että ei kiinnosta tuhlata aikaa tällaiseen ja juosta jossain hemmetin kuulusteluissa kuin rikollinen. En siksi, että olisin jokin kusettaja.

Laturi jäi matkasta ja se oli minun mokani. Noita latureita kuitenkin myydään päälle 7 euron hintaan ja alkuperäistä Lenovon laturia meillä ei ole koskaan ollutkaan.

Jos hakisin kohta 9-vuotiasta kannettavaa itselleni niin en odottaisi sen olevan kuin pakasta vedetty. Pakkaushetkellä kone on kuitenkin ollut toimiva, naarmuista ym. huolimatta.

Mitään "kaljoja" ei ole voinut kaatua läppärin päälle kun meillä ei kukaan olutta juo. Varsinkaan 13-vuotias siskoni.

Ostajan motiiveja en käsitä. Ensin luulin, että on joko vahingoittanut läppäriä itse tai yrittää saada ilmaisen läppärin, mutta nyt kun tarjoutuu palauttamaan sitä niin menee jo yli ymmärryksen. Just a prank bro?

Ostaja oli ilmeisesti vielä virheellisesti väittänyt minun huijanneen ihmisiä ennenkin. Poliisi ei kuitenkaan osannut kertoa mistä tämä tieto oli peräisin.

En tiedä miksi tänne mitään kirjoittelen kun täällä on jo selvästi päätetty, että olen paatunut läppärihuijari havittelemassa suuria 140e summia. Täytyy varmaan ostaa itse käytetty kannettava, lyödä sitä vasaralla ja tehdä myyjästä rikosilmoitus.
 
Lukaisin tämän shown äkkiä lävitse. Minulla ei ole mitään tarvetta kusettaa ketään 140 euron vuoksi ja samalla mitätöidä aikaisemmin saamani positiiviset palautteeni.

Läppäri oli pikkusiskoni koulukone ja myin sen hänen puolestaan. Hän sai vähän taskurahaa kun sai aikaisemmin joululahjaksi uuden ultrabookin tuon ThinkPadin tilalle. Palautetut rahat tietysti maksoin omasta pussistani. Vain ja ainoastaan siksi, että ei kiinnosta tuhlata aikaa tällaiseen ja juosta jossain hemmetin kuulusteluissa kuin rikollinen. En siksi, että olisin jokin kusettaja.

Laturi jäi matkasta ja se oli minun mokani. Noita latureita kuitenkin myydään päälle 7 euron hintaan ja alkuperäistä Lenovon laturia meillä ei ole koskaan ollutkaan.

Jos hakisin kohta 9-vuotiasta kannettavaa itselleni niin en odottaisi sen olevan kuin pakasta vedetty. Pakkaushetkellä kone on kuitenkin ollut toimiva, naarmuista ym. huolimatta.

Mitään "kaljoja" ei ole voinut kaatua läppärin päälle kun meillä ei kukaan olutta juo. Varsinkaan 13-vuotias siskoni.

Ostajan motiiveja en käsitä. Ensin luulin, että on joko vahingoittanut läppäriä itse tai yrittää saada ilmaisen läppärin, mutta nyt kun tarjoutuu palauttamaan sitä niin menee jo yli ymmärryksen. Just a prank bro?

Ostaja oli ilmeisesti vielä virheellisesti väittänyt minun huijanneen ihmisiä ennenkin. Poliisi ei kuitenkaan osannut kertoa mistä tämä tieto oli peräisin.

En tiedä miksi tänne mitään kirjoittelen kun täällä on jo selvästi päätetty, että olen paatunut läppärihuijari havittelemassa suuria 140e summia. Täytyy varmaan ostaa itse käytetty kannettava, lyödä sitä vasaralla ja tehdä myyjästä rikosilmoitus.

Laita myyjälle postikulut, niin hän laittaa läppärin takaisin. Sitten voit selvittää, laittoiko hän siihen kaljat päälle ja/tai söi muutaman ruuvin.

Poliisinkin mukaan läppäri on sinun omaisuutta ja ostaja on julkisesti täällä tarjoutunut sitä palauttamaan postikulujen hinnalla. Itse maksaisin ne postikulut ja jatkaisin vääntöä täällä. Varsinkin, jos poliisi on mukana tässä tapauksessa.
 
Laita myyjälle postikulut, niin hän laittaa läppärin takaisin. Sitten voit selvittää, laittoiko hän siihen kaljat päälle ja/tai söi muutaman ruuvin.

Poliisinkin mukaan läppäri on sinun omaisuutta ja ostaja on julkisesti täällä tarjoutunut sitä palauttamaan postikulujen hinnalla. Itse maksaisin ne postikulut ja jatkaisin vääntöä täällä. Varsinkin, jos poliisi on mukana tässä tapauksessa.

En tiedä onko sieltä jotain ruuveja puuttunut. Osa lienee piilossa. Minä en ole, enkä usko siskonikaan koskaan purkaneen läppäriä. Näytti pysyvän kasassa eikä nyt varsinaisesti tullut mieleen ryhtyä purkamaan kannettavaa tarkistaakseni ovatko ruuvit tallella.

"Vääntää" ei näin naurettavan keissin parissa kiinnosta enää yhtään enempää ja toivottavasti ei tarvitse, mutta laitoin ostajalle vitosen tilille jos hän nyt on aidosti huolissaan siitä, että hänellä on hallussaan minun omaisuuttani. :D
 
Lukaisin tämän shown äkkiä lävitse. Minulla ei ole mitään tarvetta kusettaa ketään 140 euron vuoksi ja samalla mitätöidä aikaisemmin saamani positiiviset palautteeni.

Läppäri oli pikkusiskoni koulukone ja myin sen hänen puolestaan. Hän sai vähän taskurahaa kun sai aikaisemmin joululahjaksi uuden ultrabookin tuon ThinkPadin tilalle. Palautetut rahat tietysti maksoin omasta pussistani. Vain ja ainoastaan siksi, että ei kiinnosta tuhlata aikaa tällaiseen ja juosta jossain hemmetin kuulusteluissa kuin rikollinen. En siksi, että olisin jokin kusettaja.

Laturi jäi matkasta ja se oli minun mokani. Noita latureita kuitenkin myydään päälle 7 euron hintaan ja alkuperäistä Lenovon laturia meillä ei ole koskaan ollutkaan.

Jos hakisin kohta 9-vuotiasta kannettavaa itselleni niin en odottaisi sen olevan kuin pakasta vedetty. Pakkaushetkellä kone on kuitenkin ollut toimiva, naarmuista ym. huolimatta.

Mitään "kaljoja" ei ole voinut kaatua läppärin päälle kun meillä ei kukaan olutta juo. Varsinkaan 13-vuotias siskoni.

Ostajan motiiveja en käsitä. Ensin luulin, että on joko vahingoittanut läppäriä itse tai yrittää saada ilmaisen läppärin, mutta nyt kun tarjoutuu palauttamaan sitä niin menee jo yli ymmärryksen. Just a prank bro?

Ostaja oli ilmeisesti vielä virheellisesti väittänyt minun huijanneen ihmisiä ennenkin. Poliisi ei kuitenkaan osannut kertoa mistä tämä tieto oli peräisin.

En tiedä miksi tänne mitään kirjoittelen kun täällä on jo selvästi päätetty, että olen paatunut läppärihuijari havittelemassa suuria 140e summia. Täytyy varmaan ostaa itse käytetty kannettava, lyödä sitä vasaralla ja tehdä myyjästä rikosilmoitus.


no toisaalta kukaan ei oikeita viestejä nähnyt mutta olisin ehkä ottanut kantaa hieman aikaisemmni asiaan kuitenkin mutta toivottavasti saitte asiat selvitettyä kuitenkin väärä rikosilmoitus ja tuotteen rikkominenhan on petos..
 
Läppäri tuli takaisin. Hämmästyksekseni käynnistyy nopeasti, yhdistää wifiin, selain ja perus ohjelmat toimivat normaalisti.

No tulipahan tämäkin koettua. En taida jatkossa myydä mitään kuin naamatusten ja noudolla.
 
Läppäri tuli takaisin. Hämmästyksekseni käynnistyy nopeasti, yhdistää wifiin, selain ja perus ohjelmat toimivat normaalisti.

No tulipahan tämäkin koettua. En taida jatkossa myydä mitään kuin naamatusten ja noudolla.
Katso sinne akun alle + läppärin takaosaan ja siihen näppäimistön/näytön väliseen osaan, niin näet että se läppäri on kastunut, samaa mieltä oli myös ne molemmat poliisit, jotka asian tiimoilta mulle soitteli. Kuvat löytyy multa ja poliisilta tarvittaessa. Ja niinkuin silloin joskus pari kuukautta sitten kirjoitin tänne, niin se läppäri lähti käyntiin, mutta en lähtenyt sen enempää kokeileen ja tutkiin sitä, kun huomasin että merkkejä kosteudesta löytyy ym. paikoista.
Aiheeton rikosilmoitus se ei ainakaan ollut, niinkuin palautteisiin mulle pistit, ja annoit täällä niin ymmärtää, peruin rikosilmoituksen (ilmoitin poliisille että rahat palautettu) itse sen jälkeen, kun palautit ostosumman mulle. Mutta jos asia jää vielä vaivaan niin ota poliisiin yhteyttä niin jatketaan sen kautta lisää. En jaksa enempää vaivata päätäni ja kuluttaa aikaa tän asian tiimoilta.
 
Katso sinne akun alle + läppärin takaosaan ja siihen näppäimistön/näytön väliseen osaan, niin näet että se läppäri on kastunut, samaa mieltä oli myös ne molemmat poliisit, jotka asian tiimoilta mulle soitteli. Kuvat löytyy multa ja poliisilta tarvittaessa. Ja niinkuin silloin joskus pari kuukautta sitten kirjoitin tänne, niin se läppäri lähti käyntiin, mutta en lähtenyt sen enempää kokeileen ja tutkiin sitä, kun huomasin että merkkejä kosteudesta löytyy ym. paikoista.
Aiheeton rikosilmoitus se ei ainakaan ollut, niinkuin palautteisiin mulle pistit, ja annoit täällä niin ymmärtää, peruin rikosilmoituksen (ilmoitin poliisille että rahat palautettu) itse sen jälkeen, kun palautit ostosumman mulle. Mutta jos asia jää vielä vaivaan niin ota poliisiin yhteyttä niin jatketaan sen kautta lisää. En jaksa enempää vaivata päätäni ja kuluttaa aikaa tän asian tiimoilta.

Oli se aiheeton rikosilmoitus, mutta en jatka asiaa koska ei yksinkertaisesti kiinnosta. "Paskakasa alkaa haisemaan vain enemmän kun sitä ryhtyy tonkimaan." totesi tuttu poliisikin aikoinaan.
 
Ois pitänyt perehtyä paremmin käyttäjän @Ninjaaa taustoihin kun siitä on täälläkin keskusteltu. Vaikutti kyllä legitiltä kun hän on käynyt täällä kauppaa aiemmin. Antoi oikean osoitteen ja puhelinnumeronkin. Myös Fonectasta löytyi samat tiedot.

Tarjosi muisteja yvllä ja sovittiin postitus seuraavaksi päiväksi "ettei tulisi kiire". Maksun jälkeen kaveri ei vastaa viesteihin tai puheluihin.

Noh odotellaan nyt viikonlopun yli ja jos ei siihen mennessä tule mitään vastausta niin kai se on vedettävä joku kolmas osapuoli tähän mukaan.
 
Ois pitänyt perehtyä paremmin käyttäjän @Ninjaaa taustoihin kun siitä on täälläkin keskusteltu. Vaikutti kyllä legitiltä kun hän on käynyt täällä kauppaa aiemmin. Antoi oikean osoitteen ja puhelinnumeronkin. Myös Fonectasta löytyi samat tiedot.

Tarjosi muisteja yvllä ja sovittiin postitus seuraavaksi päiväksi "ettei tulisi kiire". Maksun jälkeen kaveri ei vastaa viesteihin tai puheluihin.

Noh odotellaan nyt viikonlopun yli ja jos ei siihen mennessä tule mitään vastausta niin kai se on vedettävä joku kolmas osapuoli tähän mukaan.

Ootko nyt odotellut useammankin, kuin vain sen yhden päivän? Vähän hätäilyn makua taas, vaikka eihän tuollainen viivyttelykään hyviin kauppatapoihin sovi.

Edittiä, ei siellä tainnutkaan olla banneja päällä..
 
Ootko nyt odotellut useammankin, kuin vain sen yhden päivän? Vähän hätäilyn makua taas, vaikka eihän tuollainen viivyttelykään hyviin kauppatapoihin sovi.

Edittiä, ei siellä tainnutkaan olla banneja päällä..
On tässä nyt jo tiistaista saakka odoteltu.
 
Itsellänihän tuon Ninjaaan kanssa se huono kokemus oli. Siitä on jo keskusteltu täällä joten ei siitä enempää, mutta esim Muron puolelta löytyy vastaavasta langasta taas pikavippikuvioita marraskuulta. Eli kehoittaisin kaikkia suhtautumaan suurella varauksella tuohon tyyppiin, vaikka selvästi tekee myös legittiäkin kauppaa.
 
Itsellänihän tuon Ninjaaan kanssa se huono kokemus oli. Siitä on jo keskusteltu täällä joten ei siitä enempää, mutta esim Muron puolelta löytyy vastaavasta langasta taas pikavippikuvioita marraskuulta. Eli kehoittaisin kaikkia suhtautumaan suurella varauksella tuohon tyyppiin, vaikka selvästi tekee myös legittiäkin kauppaa.
Vaikka kuinka tekisi myös hyviäkin kauppoja niin imo joutaisi suoraan banniin nämä "pikavipin" kalastelijat. Jos joku asia sovitaan toimitettavaksi seuraavana päivänä niin kyllä se silloin tasan hoidetaankin. Jos tulee esteitä niin niistä ilmoitetaan pikimmiten kauppakumppanille.
 
Vaikka kuinka tekisi myös hyviäkin kauppoja niin imo joutaisi suoraan banniin nämä "pikavipin" kalastelijat. Jos joku asia sovitaan toimitettavaksi seuraavana päivänä niin kyllä se silloin tasan hoidetaankin. Jos tulee esteitä niin niistä ilmoitetaan pikimmiten kauppakumppanille.

Samaa mieltä, vaan eipä näille vippailijoille modet tunnu mitään tekevän. Rahat maksetaan jossain kohtaa takaisin ja homma ilmeisesti sitä myöten ok :darra:

Edit: @Taneli- tuossa alla haasteli ihan järkeviä. Itsekin tässä viestissä viittasin noihin ns. selkeihin tapauksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka kuinka tekisi myös hyviäkin kauppoja niin imo joutaisi suoraan banniin nämä "pikavipin" kalastelijat. Jos joku asia sovitaan toimitettavaksi seuraavana päivänä niin kyllä se silloin tasan hoidetaankin. Jos tulee esteitä niin niistä ilmoitetaan pikimmiten kauppakumppanille.

Elämä ei nyt aina toimi noin. Tosin jos tuote piti postittaa tiistaina ja nyt on lauantai kyseessä hyvin suurella todennäköisyydellä kusetus. (Jos käyttäjä ei vastaa viesteihin mutta on käynyt foorumilla, muuten mahdollinen mutta epätodennäköinen esim. sairaalaan joutuminen voi olla syynä)

Mutta esim. jos tuote olisi pitänyt postittaa perjantaina ja nyt viikonloppu en lähtisi huutamaan murhaa, huijausta ja poliisia koska ihmisillä on erilaisia intressejä ja osa viettää aikaa myös perheensä parissa ja poissa netistä.

Eli äärimmäisen tiukka "jos maksoin tuotteen perjantaina kello 14 mutta vielä kello 16 mennessä ei ole tullut seurantakoodia ja edes kello 18 mennessä ei näy postin seurannassa minulle pakettia" asenne ei ole järkevää, vaikka ehkä osa sitä itse noudattaakin.

Tosin tälläiset mistä on selkeästi nähty että noin 2 viikon sisällä maksetaan rahat takaisin ja pahimmillaan vielä tuote myydään useammalle henkilölle (pikavippi) sietäisivät saada bannit. Vaikka sitten tekevätkin uuden tunnuksen edes vähän hankaloittaa heidän työtään.
 
Elämä ei nyt aina toimi noin. Tosin jos tuote piti postittaa tiistaina ja nyt on lauantai kyseessä hyvin suurella todennäköisyydellä kusetus. (Jos käyttäjä ei vastaa viesteihin mutta on käynyt foorumilla, muuten mahdollinen mutta epätodennäköinen esim. sairaalaan joutuminen voi olla syynä)

Mutta esim. jos tuote olisi pitänyt postittaa perjantaina ja nyt viikonloppu en lähtisi huutamaan murhaa, huijausta ja poliisia koska ihmisillä on erilaisia intressejä ja osa viettää aikaa myös perheensä parissa ja poissa netistä.

Eli äärimmäisen tiukka "jos maksoin tuotteen perjantaina kello 14 mutta vielä kello 16 mennessä ei ole tullut seurantakoodia ja edes kello 18 mennessä ei näy postin seurannassa minulle pakettia" asenne ei ole järkevää, vaikka ehkä osa sitä itse noudattaakin.

Tosin tälläiset mistä on selkeästi nähty että noin 2 viikon sisällä maksetaan rahat takaisin ja pahimmillaan vielä tuote myydään useammalle henkilölle (pikavippi) sietäisivät saada bannit. Vaikka sitten tekevätkin uuden tunnuksen edes vähän hankaloittaa heidän työtään.
Ymmärrän toki, että monella on elämässään paljon menoa ja yllättäviä esteitä, kuten itsellänikin on. Mutta yleensä tälläiset mahdollisuudet jokainen voi haistella jo etukäteen niin miksi pitää edes luvata, että vien seuraavana päivänä postiin, kun voi sanoa että yritän toimittaa mahdollisuuksien mukaan huomenna. Tällä tavoin monet pettymykset ja hampaankiristelytkin jäisi täälläkin puimatta.
Mutta kuten sanottu, en tuomitse itsekään ketään vielä päivän-kahden jälkeen. Tuo ninjan tapaus alkaa kyllä olemaan siltikin melko selvä.
 
Kyllä mä vien aina postiin kun pystyn mut jos en niin infoon siitä ostajalle aina.. on mullakin perhettä eikä ehdi aina raketin lailla postittaan mut voin sentään infota.. Joskus oikeestaan v******* se että parit hätähousut ollu jotka ei ole sisäistänyt viestei ja sit kauhee hoppu ja hoputus. Mut jos ei viitsi myyjä vastaa viesteihin ni on outoo kyllä mä ainakin voin soittoon tai tekstariin vastaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 476
Viestejä
4 558 142
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom