Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Olisihan tuossa pitänyt fiksusti olla maininta, että kotelo tai ssd on liimattu kiinni sinne, että sitä ei irti saa.

Kyllä minä ainakin ymmärtäisin, että tuon m.2 saa irrotettua tuolta sisältä, koska normaalisti tuo ruuvi kyllä pitää sen paikoillaan.

Edit: Olinpa hidas, kun vasta kolmantena sain kommentin läpi :D
Varmaan tuo liimaus on vain varmistamassa, että levy pysyy, vaikka kovemmassakin käytössä. Jos tuota siis ulkoisena asemana käyttää niin saa huoletta pitää taskussa jne. Tosin ei se muuta sitä, että siitä olisi pitänyt ilmoittaa.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
siis tuossa 2.5" kotelossa on kolme vaihtoehtoa erikokoiselle asemille,ja kun tämä on kiinalainen se kiinnitysruuvi piti pihteillä irrottaa eikä mielestäni enää ollut luotetavan tuntuinen kun erireikään laittoi siksi liimavarmistus ruuvinkohdalle ,kun tuota voi käyttää siirrettävänä asema ettei se sisäkortti siellä liiku ja irtoa liittimestä..möin tätä siis valmiina pakettina 2.5" levyasema paikkaan,eikai minun kuulu taata sitä että ostaja sen voi purkaa ja käyttää eritarkoitukseen kuin olen siitä myynti-ilmoituksessa kertonut mihin asema sopii
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
siis tuossa 2.5" kotelossa on kolme vaihtoehtoa erikokoiselle asemille,ja kun tämä on kiinalainen se kiinnitysruuvi piti pihteillä irrottaa eikä mielestäni enää ollut luotetavan tuntuinen kun erireikään laittoi siksi liimavarmistus ruuvinkohdalle ,kun tuota voi käyttää siirrettävänä asema ettei se sisäkortti siellä liiku ja irtoa liittimestä..möin tätä siis valmiina pakettina 2.5" levyasema paikkaan,eikai minun kuulu taata sitä että ostaja sen voi purkaa ja käyttää eritarkoitukseen kuin olen siitä myynti-ilmoituksessa kertonut mihin asema sopii
Ostaja erikseen kysyi sulta siitä että mitä se sisältää, johon sitten vastasit että "ulkopuolisesti kuin normaalikokoinen SSD levy 2.5". sopii suoraan läppäreiden sisälle HDD paikkaan.
tuollasia 2.5 koteloita/adaptereita saa tyhjinä,jonka sisälle laitetaan m.2 ssd asema."

Tuosta saa sen kuvan että tässä tulee mukaan 2.5" kotelo/adapteri ja tuo m.2 SSD. Sillä millaista käyttötarkoitusta sinä olet tuotteelle ajatellut, ei ole mitään väliä. Vähän sama kuin jos minä myisin täällä pelikonetta, listaten kaikki komponentit siinä erikseen, mutta en sitten mainitsisi sitä että prossu, muistit ja näytönohjain on liimattu kiinni. Kertomalla koneen olevan tarkoitettu pelikäyttöön, ei voi luikerrella ulos vastuusta siitä että ostajalle ei ole kerrottu olennaista (eli komponenttien liimaamista kiinni).
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Kerta kyseessä on adapteri kuten ostoilmossa mainitsitkin, niin kyllä tuo ihan purettavaksi on tarkoitettu. Eli kyllä ihan oikeasti voi olettaa, että ostaja vaikka vaihtaa levyn sisältä tai ottaa sisällä olevan levyn suoraan käyttöön.
Olisit kertonut ilmoituksessasi, että asemaa ei ole tarkoitettu purettavaksi, koska levy on liimattu kiinni niin homma olisi ollut selvä.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 347
siis tuossa 2.5" kotelossa on kolme vaihtoehtoa erikokoiselle asemille,ja kun tämä on kiinalainen se kiinnitysruuvi piti pihteillä irrottaa eikä mielestäni enää ollut luotetavan tuntuinen kun erireikään laittoi siksi liimavarmistus ruuvinkohdalle ,kun tuota voi käyttää siirrettävänä asema ettei se sisäkortti siellä liiku ja irtoa liittimestä..möin tätä siis valmiina pakettina 2.5" levyasema paikkaan,eikai minun kuulu taata sitä että ostaja sen voi purkaa ja käyttää eritarkoitukseen kuin olen siitä myynti-ilmoituksessa kertonut mihin asema sopii
Sama kuin myisit SD adapteria jossa on MicroSD kortti liimattuna sisään. Mitäs jos haluaisin käyttää sen MicroSD kortin vaikka puhelimeen?

Kyllä tässä nega kuuluu myyjälle.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Kannattaako tälläisestä muutaman euron kaupasta lähteä vääntämään foorumilla ja ottamaan turhia negoja kauppiaspalautteen muodossa? Tuote jonka IcePen osti ei vastannut ihan täysin sitä mitä sen kuvauksen perusteella olisi pitänyt olla.

Ymmärrän että tänne tullaan laittamaan infoa, jos kyseessä on ihan kunnon kusetus, mutta eikö tälläiset asiat voisi hoitaa ihan asiallisesti kahden kesken, niin että kummallekkaan ei jää kaupoista ns. paska maku suuhun? Ei tässäkään varmasti ole kyse siitä, että myyjä olisi 12 euron takia tietentahtoen yrittänyt myydä jotain aivan muuta mitä oli tarkoitus.

Kaupan purku ja myyjä ottaa muutaman euron takkiin postikulujen muodossa lienee raadin näkemys tästä kaupasta.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
ei hitto järki tässä menee.valmista pakettia minä möin en mitään rakennussarjaa.kokoa 16Gb ja käyttötarkoitus mihin se sopii tuollaisena. minun vastuulle ei kuulu mitä ostaja tekee aukooko hän sen.Ellei tuo toimisi oisin pyytänyt palauttamaan,toimivuuden olen luvannut että se on 16Gb 2.5" asema. ostaja ei kyllä valittanut että olisi ollut viallinen.

Ei tuo ostajan toimintakaan mitään täyttökiitosta ansaitse. 19.8 lupasi maksaa viikonlopunaikana, ei näkynyt maksua en kysellyt. 27.7 tuli tuo viesti ja maksu näkyi 30.7
Olin unohtanut maksaa tämän, maksoin just nyt Danskebankin tililtä eli näkyy sinun OP tilissäsi valitettavasti vasta maanantaina.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
ei hitto järki tässä menee.valmista pakettia minä möin en mitään rakennussarjaa.kokoa 16Gb ja käyttötarkoitus mihin se sopii tuollaisena. minun vastuulle ei kuulu mitä ostaja tekee aukooko hän sen.Ellei tuo toimisi oisin pyytänyt palauttamaan,toimivuuden olen luvannut että se on 16Gb 2.5" asema. ostaja ei kyllä valittanut että olisi ollut viallinen.
Olisit maininnut sen liimauksen myynti-ilmoituksessasi. Nyt sinulta sen sijaan erikseen kysyttiin että tuleehan tuossa mukana ne kolme erillistä komponenttia joista ostaja alunperin kuvitteli sen koostuvan. Tähän sitten luettelit ne kaksi joista se oikeasti koostui, etkä vieläkään siinäkään kohdassa maininnut sanallakaan siitä että ne komponentit on liimattu kasaan. Suosittelen tutustumaan Kauppalain 4. lukuun siitä mitä tavaran ominaisuuksista määrätään.

Mielestäni tässä järjellinen toimintatapa on kaupan purkaminen.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
ei hitto järki tässä menee.valmista pakettia minä möin en mitään rakennussarjaa.kokoa 16Gb ja käyttötarkoitus mihin se sopii tuollaisena. minun vastuulle ei kuulu mitä ostaja tekee aukooko hän sen.Ellei tuo toimisi oisin pyytänyt palauttamaan,toimivuuden olen luvannut että se on 16Gb 2.5" asema. ostaja ei kyllä valittanut että olisi ollut viallinen.
Olisit sitten maininnut myynti-ilmoituksessa selkeästi, että tämä on valmis paketti, jota ei ole tarkoitettu purettavaksi. Kai nyt oikeasti ymmärrät, että adapteri ei ole oletusarvoisesti mikään valmis paketti, vaan siihen voidaan vaihtaa levy sisälle ostajan toimesta.
Kuten Shikanjyo jo mainitsikin, niin en minäkään osta kaupasta SD-adapteria MicroSD-kortilla, joka on jo valmiiksi liimattuna SD-adapterin sisälle. Toki oletan, että tuon MicroSD-kortin saa adapterista irti.

Lopeta nyt oikeasti jankkaaminen ja pura kaupat jos ostaja näin haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Kaupan purku ja myyjä ottaa muutaman euron takkiin postikulujen muodossa lienee raadin näkemys tästä kaupasta.
Yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ei tarvitse purkaa kauppoja tämän liimausepisodin vuoksi. Tietenkin se olisi hyvän tavan mukaista, kun tuote ei vastannut sitä kuvaa, mitä siitä muodostui myynti-ilmoituksen ja viestittelyn seurauksena.

Negatiivinen palaute on kyllä ansaittu.

Ymmärrän että tänne tullaan laittamaan infoa, jos kyseessä on ihan kunnon kusetus, mutta eikö tälläiset asiat voisi hoitaa ihan asiallisesti kahden kesken, niin että kummallekkaan ei jää kaupoista ns. paska maku suuhun? Ei tässäkään varmasti ole kyse siitä, että myyjä olisi 12 euron takia tietentahtoen yrittänyt myydä jotain aivan muuta mitä oli tarkoitus.
Pitäisin edelleen myös huonot kokemukset täällä. Kun varsinkin ostettaessa voi valita kauppakumpaninsa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
ei hitto järki tässä menee.valmista pakettia minä möin en mitään rakennussarjaa.
Onhan se nyt täysin eri asia myydä valmiiksi koottua ja toimivaa vs "on täysin valmis, koottu paketti mutta kaikki on liimalla laitettu kiinni".
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
kyllä minä tiedät että teistä jokainen tajuaa mitä möin 2.5" 16Gb tavallaan SSD asema.ja käyttö tuollaisenaan. nyt kun on mahdollisuus hakua myyjä kirjoitellaan sitä mitä muutkin ettei vaan olisi erillainen.itse ostajana en kehtais ruveta itkemään myyjälle kun tavara oli sellainen kuin sen pitikin eli 16Gb asema jonka voin kytkeä suoraan läppäriin..kyselihän ostaja kysymyksen miksei kysynyt pystyykö tuohon vaihtamaan isomman m.2 levyn.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
kyllä minä tiedät että teistä jokainen tajuaa mitä möin 2.5" 16Gb tavallaan SSD asema.ja käyttö tuollaisenaan. nyt kun on mahdollisuus hakua myyjä kirjoitellaan sitä mitä muutkin ettei vaan olisi erillainen.itse ostajana en kehtais ruveta itkemään myyjälle kun tavara oli sellainen kuin sen pitikin eli 16Gb asema jonka voin kytkeä suoraan läppäriin..kyselihän ostaja kysymyksen miksei kysynyt pystyykö tuohon vaihtamaan isomman m.2 levyn.
Varmaan siksei kysynyt, että ei ole kovinkaan normaalia tai oletettavaa että joku liimailee levyn kiinni adapteriin...

Mulla ois tuolla kasa prossuja myytävänä, ihan hyviä ovat ja kaikkea (ei kerrota ostajille että niihin on porattu reikä PCB:hen että ne saa avaimenperäksi kiinnitettyä). Ai mitä, ostaja ei osannut kysyä että onko niihin porattu reikiä, ostajan vika!
 
Viimeksi muokattu:

Uke

Team Nokia
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 004
kyllä minä tiedät että teistä jokainen tajuaa mitä möin 2.5" 16Gb tavallaan SSD asema.ja käyttö tuollaisenaan. nyt kun on mahdollisuus hakua myyjä kirjoitellaan sitä mitä muutkin ettei vaan olisi erillainen.itse ostajana en kehtais ruveta itkemään myyjälle kun tavara oli sellainen kuin sen pitikin eli 16Gb asema jonka voin kytkeä suoraan läppäriin..kyselihän ostaja kysymyksen miksei kysynyt pystyykö tuohon vaihtamaan isomman m.2 levyn.
Kannattasko jo kattoa peiliin ja lopettaa tuo selittely?

Sinä teit virheen kun jätit olennaisen asian kertomatta, kanna vastuusi kuin mies äläkä pakene selitysten taakse.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Kertokaa mielipiteenne millaista tavaraa minä möin tässä ja mitä olen kertonut mihin tämä asema sopii ja sen käyttötarkoitus.
Pyysit muilta käyttäjiltä mielipidettä asiaan. Sait niitä seitsemän kahdeksan yhdeksän kymmenen kappaletta (and counting). Jokainen ketjuun kommentoinut oli sitä mieltä, että jos myydään adapteria, niin kyllä siinä oleva tuote on tarkoitettu irroitettavaksi / vaihdettavaksi. Asiaa vielä kysyttiin ostajan toimesta erikseen, etkä siinäkään kohtaa kertonut, että tuote on liimattu kiinni.

Jos ketään vastaajista ei ole sitä mieltä, että se on ihan okei myydä adapteria, joka ei kuitenkaan toimi adapterina, niin kannattaako tästä asiasta myyjän enää tämän enempää vääntää. Pyysit muiden mielipiteitä ja sait niitä, tee niiden perusteella omat johtopäätökset.

Hyvitä kauppatapahtuma IcePenille, unohda asia ja nauti auringonpaisteesta niin kauan kun sitä vielä on tarjolla :) Ei näitä kannata jäädä liian pitkäksi aikaa märehtimään, koska mistään varsinaisesta kusetuksesta ei kuitenkaan ollut kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
siitä liimauksesta on yli vuosi mutta muistin mukaan varmistin liimalla tuon kiinnitystapin pysyvyyden piirikortissa, kuvassa vastaava mSata kotelo jossa nuita tappeja voi siirtää,teidän mielestä en olisi saanut varmistaa tapin pysyvyyttä liimalla.parempi myydä tavaraa nuin vain jossa sisällä osat pääsee liikkumaan.

kuva
ssd adapteri liima.jpg
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
siitä liimauksesta on yli vuosi mutta muistin mukaan varmistin liimalla tuon kiinnitystapin pysyvyyden piirikortissa
Kyse ei ole siitä miksi olet sen tehnyt vaan siitä että kun kauppa on peruttu ja laitat tuotteen uudelleen myyntiin niin ILMOITA että tuote on liimattu (ja voit samalla kertoa myös siitä miten se on nyt paljon parempi, pysyy hyvin kiinni jne).

Eli tärkeintä on vain se että ilmoitat tehdyistä modifikaatioista mitkä esim. tässä tapauksessa ESTÄVÄT tuotteen purkamisen ja muokkaamisen kuten moni tälläkin palstalla haluaa tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
siitä liimauksesta on yli vuosi mutta muistin mukaan varmistin liimalla tuon kiinnitystapin pysyvyyden piirikortissa, kuvassa vastaava mSata kotelo jossa nuita tappeja voi siirtää,teidän mielestä en olisi saanut varmistaa tapin pysyvyyttä liimalla.parempi myydä tavaraa nuin vain jossa sisällä osat pääsee liikkumaan.

kuva
Tietenkin olisit saanut varmistaa sen kiinni pysyvyyden. Mutta kun se tässä tapauksessa esti adapterin normaalin käytön, ja myös sen erillisen m.2-ssd:n ottamisen sieltä muuhun käyttöön, niin siitä pysyvästä liimauksesta olisi pitänyt mainita.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Okei mulle passaa en myö täällä yhtään mitään,ostaa voin mitä satun tarvimaan mutta oletan että myyjä on sitte 100% kertonut tavarasta kaiken, menkääpä kattelemaan niitä kauppapaikan ilmoituksia ,siellähän on niin perkeleen huolella ilmoiteltu kohteissa kaikki mahdollinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Okei mulle passaa en myö täällä yhtään mitään,ostaa voin mitä satun tarvimaan mutta oletan että myyjä on sitte 100% kertonut tavarasta kaiken, menkääpä kattelemaan niitä kauppapaikan ilmoituksia ,siellähän on niin perkeleen huolella ilmoiteltu kohteissa kaikki mahdollinen.
Niin on varmaan parempi, jos et tosiaan ymmärrä mikä ero on sillä, että myydään normaaliin käyttötarkoitukseensa soveltuvaa tavaraa vs. että se on jotenkin omatoimisesti muokattu sellaiseksi että se ei enää toimi kuten olettaa sopii.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Okei mulle passaa en myö täällä yhtään mitään,ostaa voin mitä satun tarvimaan mutta oletan että myyjä on sitte 100% kertonut tavarasta kaiken, menkääpä kattelemaan niitä kauppapaikan ilmoituksia ,siellähän on niin perkeleen huolella ilmoiteltu kohteissa kaikki mahdollinen.
Niin, jos tuolle linjalle lähdetään niin seuraavan kerran kun ostat esim. kännykkää jos myyjä ilmoittaa olevan hyvässä kunnossa, kaikki lisälaitteet mukana ja vielä alkuperäinen pakkauskin et varmaan pistä pahaksesi jos käykin ilmi että kännykän laturi on liimattu kiinni kännykkään.. ..ei huku, ei irtoa vahingossa.. ..oma vikasi jos siitä valitat etkä erikseen sattunut kysymään onko joku alkuperäisistä lisälaitteista tai esim. pakkaus liimattu kiinni itse päätuotteeseen... :think:
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
eikö tuo mene jakaluun,en ole kohteessa myynyt kahta erillistä tavaraa joita ostaja voi säveltää miten vain, vaan yhtä pakattua kokonaisuutta josta olen jo maininnut ja sen käyttötarkoituksen. jos olisin myynyt erikseen adapteri/kotelon ja m.2 levyn silloin varmaan tarkoitaisin myös sitä että niitä voi käyttää miten haluaa..ihmeellistä kaivamista että olen myönyt väärin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
eikö tuo mene jakaluun,en ole kohteessa myynyt kahta erillistä tavaraa joita ostaja voi säveltää miten vain, vaan yhtä pakattua kokonaisuutta josta olen jo maininnut ja sen käyttötarkoituksen. jos olisin myynyt erikseen adapteri/kotelon ja m.2 levyn silloin varmaan tarkoitaisin myös sitä että niitä voi käyttää miten haluaa..ihmeellistä kaivamista että olen myönyt väärin.
Ihan oikeasti, onko nyt tosissaan noiden edestakaisten postikulujen väärti ottaa kauppahistoriaan se negatiivinen palaute, vielä höystettynä tämän ketjun tiedolla siitä että sulta ostaessa voi saada ihan mitä tahansa kuraa, jos on vaan joku summittainen käyttötarkoitus mainittuna?
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
eikö tuo mene jakaluun,en ole kohteessa myynyt kahta erillistä tavaraa joita ostaja voi säveltää miten vain, vaan yhtä pakattua kokonaisuutta josta olen jo maininnut ja sen käyttötarkoituksen. jos olisin myynyt erikseen adapteri/kotelon ja m.2 levyn silloin varmaan tarkoitaisin myös sitä että niitä voi käyttää miten haluaa..ihmeellistä kaivamista että olen myönyt väärin.
Kysyit asiasta mielipiteitä, ja eivät kelpaa kun ovat sinua vastaan. Yritätkö hakea hyväksyntää toiminnalle?
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Mitä olen kauppoja tehnyt Ostajan tärkein tehtävä on testata tavara heti kun sen saa ja halutessa kertoa myyjälle tuote tuli oli mitä pitikin/toimiko ,tai sitte jos se oli viallinen ilmoittaa vika ja pyytää mitä tehdään. tässä tapauksessa tavara on ollut mitä myytiinkin eli valmis 16Gb SSD asema,tosin ostaja ei kertonut toimiko se. mutta sitte ostaja haluaa tehdä siihen muutoksia ja kun ei onnistu antaa neutraalia ja negaa kun ei voinut muuttaa tavaran muotoa.minun mielestä myyjän vastuu on vain se että tavara on mitä myytiin.ja sehän on varmaa ettei kukaan myyjä enää ota tavaraa takas kun ostaja sen purkanut ja mitä lie murjonut,saati kuka myyjä suosiolla palauttaa rahan saamatta tavaraa takaisin,tavaran hinnalla ei ole merkitystä. nuo palautteet tuli ennen tätä yöllä,kun kyselin häneltä ymmärrätkö sinä luettua tekstiä oikein kun minusta vähän vaikuttaa siltä että tiennyt mitä ostit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Mitä olen kauppoja tehnyt Ostajan tärkein tehtävä on testata tavara heti kun sen saa ja halutessa kertoa myyjälle tuote tuli oli mitä pitikin/toimiko ,tai sitte jos se oli viallinen ilmoittaa vika ja pyytää mitä tehdään. tässä tapauksessa tavara on ollut mitä myytiinkin eli valmis 16Gb SSD asema,tosin ostaja ei kertonut toimiko se. mutta sitte ostaja haluaa tehdä siihen muutoksia ja kun ei onnistu antaa neutraalia ja negaa kun ei voinut muuttaa tavaran muotoa.minun mielestä myyjän vastuu on vain se että tavara on mitä myytiin.ja sehän on varmaa ettei kukaan myyjä enää ota tavaraa takas kun ostaja sen purkanut ja mitä lie murjonut,saati kuka myyjä suosiolla palauttaa rahan saamatta tavaraa takaisin,tavaran hinnalla ei ole merkitystä. nuo palautteet tuli ennen tätä yöllä,kun kyselin häneltä ymmärrätkö sinä luettua tekstiä oikein kun minusta vähän vaikuttaa siltä että tiennyt mitä ostit.
Myymäsi tuotteen nimi (myyntiketjusi otsikosta): "16Gb m.2 ssd 2.5" kotelossa". Mikä tässä kertoo ostajalle sen, että kyseessä on valmis 16 GB SSD-asema, eikä se m.2 SSD tuollaisessa kotelossa?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Okei mulle passaa en myö täällä yhtään mitään,ostaa voin mitä satun tarvimaan
Näiden sinun perustelujen ja viestien perusteella olisin itsekkin valmis kannattamaan vahvasti tätä vaihtoehtoa. Enkä taida olla mielipiteeni kanssa yksin. Tosin edes ostajan roolissa sinun ei kannata olla kovin yllättynyt, mikäli myyjät eivät olisi kovin halukkaita myymään sinulle mitään.

Miksi edes vaivautua pyytämään muilta käyttäjäiltä mielipiteitä asiasta, kun olet kerran jo selvästi päättänyt, että sinä yksin olet oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä? Teet itsestäsi ihan täydellisen pellen tällä jatkuvalla jankkaamisella, vaikka sinulle on yli kymmen käyttäjän toimesta kerrottu, että mikä tässä kaupassa meni pieleen.

Tässäkin asiassa olisit päässyt paljon helpommalla, mikäli olisi ottanut pyydetyn palautteen vastaan kuin mies ja myöntänyt mokanneesi. IcenPenin nega on kyllä tullut ihan aiheesta.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
eikö tuo mene jakaluun,en ole kohteessa myynyt kahta erillistä tavaraa joita ostaja voi säveltää miten vain, vaan yhtä pakattua kokonaisuutta josta olen jo maininnut ja sen käyttötarkoituksen. jos olisin myynyt erikseen adapteri/kotelon ja m.2 levyn silloin varmaan tarkoitaisin myös sitä että niitä voi käyttää miten haluaa..ihmeellistä kaivamista että olen myönyt väärin.
Olisit sitten sanonut, että olet modannut tuotetta liimalla s.e. se on yksi kokonaisuus. Sensijaan selitit, että siinä on M2 levy, joka on kiintolevyn näköisessä adapterissa, eli se käy sitten esim läppäriin..

Nyt unohdit mainita liimaustempauksesi, joka oli SINUN mokasi, ei ostajan, eikä siitä nyt pääse yhtään minnekään.

Jos esim olisin tarvinnut tuollaista adapteria tai pientä M2 asemaa, niin olisin tuon saattanut ostaa ja jos olisit samalla tavalla jättänyt liimauksen kertomatta ja liimaus olisi aiheuttanut omassa käyttötarkoituksessani ongelmia, niin negaa olisi tullut.

Se, että antaa muutaman esimerkin, miten kokonaisuutta voi käyttää ei muuta sitä faktaa, että tuli selväksi, että on m2 levy adapterissa ja olet sen levyn asentanut siihen kiinni liimaamalla, joten niiden erottamisessa ja erillään käytössä voi tulla pahoja ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Ihan oikeasti, onko nyt tosissaan noiden edestakaisten postikulujen väärti ottaa kauppahistoriaan se negatiivinen palaute, vielä höystettynä tämän ketjun tiedolla siitä että sulta ostaessa voi saada ihan mitä tahansa kuraa, jos on vaan joku summittainen käyttötarkoitus mainittuna?
Kauppiaspalautetta ei pysty muokkaamaan jälkikäteen, kun tietty aika on kulunut. Minulla on yksi negatiivinen, kun en neljältä yöllä testannut postilaattikkooni tippunutta Windows-koodia. Koodin antajakin täällä sanoi, että sen voi vaihtaa positiiviseksi, mutta ei siinä mikään auta, kun järjestelmä ei tätä salli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Herranjestas mikä vääntö. Tietää ainakin kenen kanssa toimimisen voi suosiolla jättää kauppapuolella väliin ja tuskin olen ainoa. Olikohan alle 20€ arvoista jättää tällainen jälki kauppahistoriaan. Käsittämätöntä toimintaa, erittäin tyylikästä sysätä kaikki vastuu tuotteesta ostajalle ja pakoilla siten omalta vajaalta tiedonannoltaan. Kuka ihme nyt oikeasti osaa olettaa adapteria + osaa ostaessaan, että ne on vedetty liimalla kiinni toisiinsa. Kyllä noista omista modifioinneista pitäisi ilmoittaa ja sen pitäisi olla aika itsestäänselvyys.
 

R1v3r

Tukijäsen
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
2 417
Mun mielestä ylläpidon pitäisi ainakin pystyä muokkaamaan palautteita. @Sampsa onko noin?
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
minä se vain jankkaan. möin tuon aseman toimivana.ei muuta kuin lyö läppäriin ja asentaa sinne linux jonka lupasin siinä pelaavan,tai hankkii usb/sata kaapelin ja käyttää ulkoisena asemana,sen vastuun olen toteuttanut ja pitäs olla oikein, en ole missään vaiheessa maininnut että paketin pystyy avaamaan ja isontamaan m.2 asemaa. jos ostajalla on epäselvyyttä kysyy asiasta käykö se hänen suunnitelmiin.siinä kyllä kysyttiin mallia ja kerroin kuvan kanssa minkämuotoinen se on.mä en enää jaksa tuota paasaamista mitä ostaja oletti.

oon kauppa tehnyt ja annellut palautteita, varmasti enämpi kuin moni muu,negapalautteita annetaan jos myyjä huomattavasti viivyttää tavaran lähettämistä,tavara ei toimi,siitä puuttui osia.
jos ostaja käyttää tavaraa eritarkoitukseen mitä myyjä tarkoittanut mitä sillä tehdään/mihin käytetään ei ostaja ole silloin oikeutettu myyjää haukkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
20
Onhan tuo vähän kuin myisi konepakettia vaikka pelikäyttöön ja listaa kaikki osat mitä koneessa on. Ostajaehdokas kyselee vielä vähän jotain emolevyn liitäntöjä joihin vastataan ja kun kone tulee perille niin kotelo olisikin täytetty täysin jollain polyuretaanivaahdolla ettei mitään saa irti eikä liitäntöihin pääse käsiksi. Ei moista kukaan osaisi odottaa kyllä millään tapaa vaikka kuinka olisi puhunut "konepaketista" koko myynti-ilmoituksen ajan.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
Kauppiaspalautetta ei pysty muokkaamaan jälkikäteen, kun tietty aika on kulunut. Minulla on yksi negatiivinen, kun en neljältä yöllä testannut postilaattikkooni tippunutta Windows-koodia. Koodin antajakin täällä sanoi, että sen voi vaihtaa positiiviseksi, mutta ei siinä mikään auta, kun järjestelmä ei tätä salli.
Onkohan tuo kuitenkaan samasta kaupasta asiallista laittaa kahta palautetta?
Mun mielestä ylläpidon pitäisi ainakin pystyä muokkaamaan palautteita. @Sampsa onko noin?
Kyllä ylläpito noita pystyy muokkaamaan ja on niitä muokattukin pyynnöstä/aiheesta.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
minä se vain jankkaan. möin tuon aseman toimivana.ei muuta kuin lyö läppäriin ja asentaa sinne linux jonka lupasin siinä pelaavan,tai hankkii usb/sata kaapelin ja käyttää ulkoisena asemana,sen vastuun olen toteuttanut ja pitäs olla oikein, en ole missään vaiheessa maininnut että paketin pystyy avaamaan ja isontamaan m.2 asemaa. jos ostajalla on epäselvyyttä kysyy asiasta käykö se hänen suunnitelmiin.siinä kyllä kysyttiin mallia ja kerroin kuvan kanssa minkämuotoinen se on.mä en enää jaksa tuota paasaamista mitä ostaja oletti.

oon kauppa tehnyt ja annellut palautteita, varmasti enämpi kuin moni muu,negapalautteita annetaan jos myyjä huomattavasti viivyttää tavaran lähettämistä,tavara ei toimi,siitä puuttui osia.
jos ostaja käyttää tavaraa eritarkoitukseen mitä myyjä tarkoittanut mitä sillä tehdään/mihin käytetään ei ostaja ole silloin oikeutettu myyjää haukkumaan.
Nyt ihan oikeasti kannattaa katsoa tätä keissiä ulkopuolisen silmin. Meinaatko nyt ihan oikeasti, että kaikki muut ovat väärässä ja sinä oikeassa? Edelleen olet myynyt ADAPTERIN, jossa on M.2 levy kiinni. Tottakai voi olettaa, että tuo adapteri on käytettävissä uudelleen. JOS olisit maininnut selkeästi, että kyseessä on kokonaisuus jota ei saa purettua, ei tästä kukaan täässä vänkäisi, edes ostajan puolesta. Oikeasti hieman ärsyttää ihmiset jotka ei millään voi myöntää omaa virhettään vaan väännetään ihan loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Sen verran otan takapakkia että uusin kuitenkin ne kaksi kannettavan myyntiä. tervetuloa arvostelemaan ilmoitusta kuinka se on harhaanjohtava ja ostaja ei tiedä mitä saa.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Eli et tainnut oikeasti ymmärtää vieläkään missä homma mätti :think:
mitä pitäs ymmärtää kun en ole myynyt 2.5" koteloa johon ostaja saa laittaa sisälle mitä haluaa. en ole myynyt 16Gb m.2 ssd asemaa jonka ostaja voi laittaa suoraan emolevyyn mikäli emossa sellainen paikka on.
lue se ilmoitus mitä olen myynyt ja mihin tarkoitukseen
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
20
Taitaa ruveta hieman menemään tämä tapaus siihen, että miksi esim. jenkkilässä pitää kertoa kahvin olevan kuumaa tai että vakionopeudensäädin ei ohjaa autoa mutkissa. Eli jos myydään modifioitu/purkkaviritelty tuote, joka ei toimi enää alkuperäisessä käyttötarkoituksessaan, niin yllättäen se pitää sitten myös mainita että muutoksia tehty eikä tuote vastaa normaalia enää. Pitäisiköhän se mainita sitten ihan säännöissä kun ei taida itsestäänselvyys näköjään olla.

Sen verran otan takapakkia että uusin kuitenkin ne kaksi kannettavan myyntiä. tervetuloa arvostelemaan ilmoitusta kuinka se on harhaanjohtava ja ostaja ei tiedä mitä saa.
Itse pyysit aluksi palautetta ja kun sitten sitä sai mutta ei ollutkaan mieleistä niin vedetään herne nenään ja vielä kenoillaan palautteen antajille. Melko rakentavaa toimintaa.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
mitä pitäs ymmärtää kun en ole myynyt 2.5" koteloa johon ostaja saa laittaa sisälle mitä haluaa. en ole myynyt 16Gb m.2 ssd asemaa jonka ostaja voi laittaa suoraan emolevyyn mikäli emossa sellainen paikka on.
lue se ilmoitus mitä olen myynyt ja mihin tarkoitukseen
Älä sitten tosiaan ihmettele ensi kerralla jos tilaat verkkokaupasta SD-kortinlukijan MicroSD:lla, mutta yllätykseksi MicroSD-kortti onkin liimattu lukijaan kiinni. Tilasithan tuon kokonaisuuden eli lukijan ja MicroSD-kortin :)
En edelleenkään näe tuossa ilmoituksessasi missä olet maininnut, että kyseessä on kokonaisuus limaattuna kasaan eikä M.2 SSD ja SATA-adapteri? Selkeästi kuitenkin ilmoituksesta näkyy, että kyseessä on SSD, joka on 2.5" adapterissa. Eli luuletko tosiaan, että adapteri on sellainen jota ei saa normaalisti irti?

Edit:
Alkaa kyllä olemaan jo aika turhaa tämä jankkaaminen.
 
Viimeksi muokattu:

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
639
mitä pitäs ymmärtää kun en ole myynyt 2.5" koteloa johon ostaja saa laittaa sisälle mitä haluaa. en ole myynyt 16Gb m.2 ssd asemaa jonka ostaja voi laittaa suoraan emolevyyn mikäli emossa sellainen paikka on.
lue se ilmoitus mitä olen myynyt ja mihin tarkoitukseen
Eli kerrohan nyt lyhyesti oma vastauksesi tähän yksinkertaiseen tapaukseen. Ihan vaan oma mielipide. Tämän jälkeen minusta tämä homma on käsitelty.

Jos sinä ostaisit minulta tietokoneen ja se olisi täysin toimiva komponentteineen päivineen.Paljastuisikin kaupan jälkeen että olen vetässyt kopan täyteen uretaania, jotta konetta ei voi enää purkaa särkemättä komponentteja, mutta kone olisi täysin toimiva.

1.Niin olisiko sinusta hyvä, että olisin ennen kauppaa ilmottanut sinulle kopan olevan muuten sitten aika tiivis?
2. Mitkä olisi omat ajatukset, kun tälläinen paljastuisi? Olisiko sinusta kauppa oikein toteutettu?
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Eli kerrohan nyt lyhyesti oma vastauksesi tähän yksinkertaiseen tapaukseen. Ihan vaan oma mielipide. Tämän jälkeen minusta tämä homma on käsitelty.

Jos sinä ostaisit minulta tietokoneen ja se olisi täysin toimiva komponentteineen päivineen.Paljastuisikin kaupan jälkeen että olen vetässyt kopan täyteen uretaania, jotta konetta ei voi enää purkaa särkemättä komponentteja, mutta kone olisi täysin toimiva.

1.Niin olisiko sinusta hyvä, että olisin ennen kauppaa ilmottanut sinulle kopan olevan muuten sitten aika tiivis?
2. Mitkä olisi omat ajatukset, kun tälläinen paljastuisi? Olisiko sinusta kauppa oikein toteutettu?
Aika yliammuttu vertauskuva, mutta ilmoituksessa lupaat 100% toimivuustakuun,ja koneen tekniikka riittää siihen käyttöön millaista konetta haen,eikä minun tarvi laajennella osia niin mitä siinä on valittamista, yksi asia jos se kuumuu ja sammuilee oletan että kauppapuretaan tai sovitaan mitä tehdään. riittikö vastaus
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
Ja siihen toiseen vertailuun,jos tarvin 16Gb SC HC muistipiiriä sitä isompaanmuistipaikkaan mitä väliä sillä on vaikka sisällä on liimattu micropiiri kunhan se toimii virheettömästi, jos minulla olis tarvi suuremmalle muistille kait ostaisin valmiin koko muistipiirin enkä sisälle micropiiriä.
 

Raaka

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
639
Aika yliammuttu vertauskuva, mutta ilmoituksessa lupaat 100% toimivuustakuun,ja koneen tekniikka riittää siihen käyttöön millaista konetta haen,eikä minun tarvi laajennella osia niin mitä siinä on valittamista, yksi asia jos se kuumuu ja sammuilee oletan että kauppapuretaan tai sovitaan mitä tehdään. riittikö vastaus
Just...noh tämä vastaus riitti kartoittamaan ajatusmaailmasi.

Onneksi meillä on tämä ketju olemassa. Tietää mitä nimimerkkejä vältellä kauppa-alueella.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
Eiköhän peanpe jo tajunnut idean. Kunhan nyt rölläilee.

Jää kyllä itseltä tiettyjen nimimerkkien kanssa kaupat tekemättä kun ei tiedä mitä sieltä oikeasti tulee. Ehkä jopa se uretaanilla täytetty kone, kun kokonaisuuttahan tässä vaan myytiin ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Uke
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
ompa ollu kivapäivä,hellekkin unohtunut kokonaan, saanut lukea monenlaista jos ja jos satua..IcePen tekee sitte rikosilmoituksen jos hän kokee tulleensa petoksen uhriksi, ompa nuita ilmoituksia tullut itsekkin tehtyä varmaan 12kpl huijareita vastaan.

Ja nuista kommenteista olleista uhoiluista "tietääpä että kenen kanssa ei kannata kauppaa tehdä" ehän tuolla ole mitään merkitystä. jos te myytte jotain , ostan sen HP:llä kieltäydyttekö myymästä minulle, silloin minulla on oikeus antaa myyjälle nega palaute ei myynyt hintapyynnöllä. tai toinen mahdollisuus kirjoittakaa ilmoitukseen en myö peanpe nimimerkille
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Eiköhän peanpe jo tajunnut idean. Kunhan nyt rölläilee.

Jää kyllä itseltä tiettyjen nimimerkkien kanssa kaupat tekemättä kun ei tiedä mitä sieltä oikeasti tulee. Ehkä jopa se uretaanilla täytetty kone, kun kokonaisuuttahan tässä vaan myytiin ;)
Näiden viimeisten peanpe:n komenttien perusteella ei siis kannata yllättyä, vaikka myynnissä olevat läppärit olisi täytettyä urealla tai sillä itsellään :)

Mutta joo, eiköhän tämä ollut tässä. Tietää kyllä kenen kanssa ei kannata tehdä jatkossa kauppoja. Ihan popparien arvoista viihdettä tässä on kyllä tarjoiltu, pisteet siitä aloittajalle.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 928
ompa ollu kivapäivä,hellekkin unohtunut kokonaan, saanut lukea monenlaista jos ja jos satua..IcePen tekee sitte rikosilmoituksen jos hän kokee tulleensa petoksen uhriksi, ompa nuita ilmoituksia tullut itsekkin tehtyä varmaan 12kpl huijareita vastaan.
Kannattaa ehkä katsoa peiliin.

Itse kuitenkin aloitit haukkumalla IcePenia huonoksi kauppakumppaniksi ja kysyit muiden mielipidettä. Muut antoivat mielipiteensä, mutta päätit perusteluista huolimatta vängätä vastaan. Mitä ajattelit, että homman kanssa käy jos et suostu ottamaan muiden selkeää ja perusteltua palautetta vastaan vaan välttämättä pitää itse olla oikeassa.

Tästäkään ei olisi tarvinnut vääntää ensimmäistä viestiäkään jos olisitte sopineet vaikka rahojen ja tuotteen palautuksesta, kun tuote ei vastannut kuvausta.

Ja ihan vastaisuuden varalle, jonka myös tulet varmasti vanhempana oppimaan, että aina ei kannata heittäytyä poikkiteloiksi vaikka itse luulisikin olevansa oikeassa.

Mutta omalta osaltani tämä on tässä :)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 129
Viestejä
4 196 488
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom