Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
155
Jännä että kaverilla ollut kuitenkin 20 positiivista palautetta ennen tuota possulinnun keissiä.
Mikä lie syynä ruveta kusettamaan
Itse meinasin ostaa samalta tyypiltä näyttiksen, mutta YV:nä yhteydenpito oli sen verran ponnetonta niin jäi onneksi rahat laittamatta.
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
201
Jännä että kaverilla ollut kuitenkin 20 positiivista palautetta ennen tuota possulinnun keissiä.
Mikä lie syynä ruveta kusettamaan
Itse meinasin ostaa samalta tyypiltä näyttiksen, mutta YV:nä yhteydenpito oli sen verran ponnetonta niin jäi onneksi rahat laittamatta.
Nää on kyllä pahoja miinoja, joita on aika paha väistää. Huonoa tuuria jos kosahtaa. Varsinkin kun palautteita on vielä muutaman vuoden ajalta. Tämä on käytännössä ainoa kauppapaikka, josta uskallan vielä ostaa postilla korkeammillakin summilla. Valppaana pitää olla enemmän kuin aikaisemmin myös tällä foorumilla.
 
Liittynyt
30.08.2018
Viestejä
180
Tämä @puinenkone tarjosi minullekkin 13600k prossua privalla kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Halusi 240e sis postit. Luin viimeisimmän palautteen ja heitin läpällä vastatarjouksen 150e. Suostui tähän ja kun ehdotin että maksaminen onnistuu varmaan myös toimituksen jälkeen niin ei yhtä äkkiä kiinnostanutkaan :D Kukaan ei suostu tuollaiseen tinkaamiseen. En tiedä mistä on nuo edelliset 20 positiivista palautetta saanut vai onko tämä joku kaapattu account narkkarin käytössä.

Varokaa!
 
Liittynyt
30.07.2020
Viestejä
215
Tämä @puinenkone tarjosi minullekkin 13600k prossua privalla kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Halusi 240e sis postit. Luin viimeisimmän palautteen ja heitin läpällä vastatarjouksen 150e. Suostui tähän ja kun ehdotin että maksaminen onnistuu varmaan myös toimituksen jälkeen niin ei yhtä äkkiä kiinnostanutkaan :D Kukaan ei suostu tuollaiseen tinkaamiseen. En tiedä mistä on nuo edelliset 20 positiivista palautetta saanut vai onko tämä joku kaapattu account narkkarin käytössä.

Varokaa!
Mulle tarjoili kans ostoilmoitukseen kuulokkeita. Onneks satuin huomaamaan ajoissa yhdessä myynti-ilmoituksessa tuon possulinnun varoituksen.
 
Liittynyt
28.11.2022
Viestejä
28
Missähän vaiheessa poliisilta saa tekijän yhteystietoja tarkemmin? Omassa tapauksessa poliisi lipsautti ohimennen, että kyse on nuoresta kaverista paikkakunnalla X. Kuulemma joku pikainen käsittely käräjä oikeudessa lähti rikosilmotuksen jälkeen poliisin mukaan.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
784
Missähän vaiheessa poliisilta saa tekijän yhteystietoja tarkemmin? Omassa tapauksessa poliisi lipsautti ohimennen, että kyse on nuoresta kaverista paikkakunnalla X. Kuulemma joku pikainen käsittely käräjä oikeudessa lähti rikosilmotuksen jälkeen poliisin mukaan.
Oikeuden papereistahan ne sitten näkee, tuskin poliisit henkilö/yhteystietoja alkaa jakelemaan, vaikka asianomistaja oletkin
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 791
Missähän vaiheessa poliisilta saa tekijän yhteystietoja tarkemmin? Omassa tapauksessa poliisi lipsautti ohimennen, että kyse on nuoresta kaverista paikkakunnalla X. Kuulemma joku pikainen käsittely käräjä oikeudessa lähti rikosilmotuksen jälkeen poliisin mukaan.

Olis kiva käydä tutustumassa henkilökohtaisesti näihin alan ammattilaisiin :)
Sitten ku saat poliisilta tutkinnasta kirjeen. Ellei jostain syystä ole piilotettu jonku kiellon perusteella. Itsekin vasta sain tutkinnasta päätöksen ja meinas eka veri suonet päästä pullistua, ku oli jätetty syyttämättä. Mut kyse oliki siitä, että tää huijari oli käyttäny toisen henkilön tiliä ja tätä oikeaa huijaria vastaan nostettiin syytteet ja odottaa käräjiä. Se josta rikosilmoituksen tein tilinumeron perusteella oli jätetty syyttämättä. Vissii romanipariskunta nimien perusteella.. :) Maaliskuussa oikeudessa, joten ~vuosi siinä kohtaa homma kestänyt.

e: en muista oliko nyt kuite yhteystietoja, mut koko nimi ja paikkakunta. e2: ei ole yhteystietoja. koko nimi, syntymäaika ja rikoksentekopaikkakunta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
726
Missähän vaiheessa poliisilta saa tekijän yhteystietoja tarkemmin? Omassa tapauksessa poliisi lipsautti ohimennen, että kyse on nuoresta kaverista paikkakunnalla X. Kuulemma joku pikainen käsittely käräjä oikeudessa lähti rikosilmotuksen jälkeen poliisin mukaan.
Pyydä kopio tutkintailmoituksesta.
Kun esitutkinta on valmistunut, pyydä itsellesi esitutkintamateriaali.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 628
Tämä @puinenkone tarjosi minullekkin 13600k prossua privalla kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Halusi 240e sis postit. Luin viimeisimmän palautteen ja heitin läpällä vastatarjouksen 150e. Suostui tähän ja kun ehdotin että maksaminen onnistuu varmaan myös toimituksen jälkeen niin ei yhtä äkkiä kiinnostanutkaan :D Kukaan ei suostu tuollaiseen tinkaamiseen. En tiedä mistä on nuo edelliset 20 positiivista palautetta saanut vai onko tämä joku kaapattu account narkkarin käytössä.

Varokaa!
Bannattu.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 919
Tämä @puinenkone tarjosi minullekkin 13600k prossua privalla kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Halusi 240e sis postit. Luin viimeisimmän palautteen ja heitin läpällä vastatarjouksen 150e. Suostui tähän ja kun ehdotin että maksaminen onnistuu varmaan myös toimituksen jälkeen niin ei yhtä äkkiä kiinnostanutkaan :D Kukaan ei suostu tuollaiseen tinkaamiseen. En tiedä mistä on nuo edelliset 20 positiivista palautetta saanut vai onko tämä joku kaapattu account narkkarin käytössä.

Varokaa!
Ottamatta nyt kantaa mitenkään tähän keissiin mut ei kai nyt kukaan suostuu että maksu toimituksen jälkeen( postilla ). En minä ainakaan
 

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 791
Ottamatta nyt kantaa mitenkään tähän keissiin mut ei kai nyt kukaan suostuu että maksu toimituksen jälkeen( postilla ). En minä ainakaan
Itse suostuin lahjakortin myynnissä tuohon ilman pyyntöäkin, kun oli palautteiden perusteella erittäin luotettava ostaja. Ku oltiin saatu kaupat sovittua, nii laitoin koodin hälle. Postitse en suostuis mitää lähettään ilman etukäteis-maksua, ku siinä on kuite kolmas osapuoli välissä.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
562
Ottamatta nyt kantaa mitenkään tähän keissiin mut ei kai nyt kukaan suostuu että maksu toimituksen jälkeen( postilla ). En minä ainakaan
Niin, no. Onko se lopulta yhtään eri kuin että ostajana lähetät joillekin torisankareille 80 e, 36 e, 25 e, 65 e, 80 e... toivoen että tavara löytää postin kuljetettavaksi ehkä yli-ylihuomenna. Kaikkiin näihin olen kuitenkin itse suostunut, tai jopa oletusarvoisesti näin oma-aloitteisesti toiminut. Ihan daijuahan se on ollut, kun miettii.
 
Liittynyt
14.03.2018
Viestejä
4
Huono kokemus ja mahdollinen huijaus käyttäjän Sirne-nimimerkillä... Maksettu 19pv torstaina näytönohjaimesta mobilepayllä... Ei ole pitänyt yhteyttä vaikka kyselty perään. Nyt pyysin takaisinmaksua...
Täällä toinen potentiaalinen uhri. Yli viikko sitten maksettu emolevy+prossu eikä hyypiö vastaa viesteihin.
@Sirne tai tilinomistaja Matias M.. Hoidappas asia. Odotan tämän päivän ja huomenna lähtee rikosilmo.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 763
Muistakaa nyt laittaa se negatiivinen palaute, sen saa kyllä poistettua tai muutettua modejen avulla jos tilanteet muuttuu. Nytkin näyttää siltä että Sirnellä on yksi negatiivinen myyntipalaute kesäkuulta tuoreimpana myyntipalautteena, jos siellä olisi tuon lisäksi pari muuta tuoretta negatiivista niin ainakin muut osaisivat varoa.
@Valopallo @Helgeir
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 683
Eihän tuo vaatisi kuin 5+ altteria niin saisi uskottavan positiivisen myyntihistorian aikaan :)

Ai niin ja ehkä 5+vuotta kun on nuo aikaleimat, mutta kukapa niitå kattelee.
 
Liittynyt
04.12.2021
Viestejä
34
@Pcnörö :lle kelpas rahat prossusta mutta oikea postitus ei kelavannut. anto viellä jonkun tekastun seurantanumeron kun sanoi vieneensä postiin. soittelin postille tänään ja sanoi että kyseisellä koodilla ei ole mitään lähetystä eikä minun tai hänen antamallaan nimellä eikä myöskään osoitteellani :) totesit sitten viestillä että oikee seurantanumero tai rahat takasin mun tilille ukolle ja ei oo oikeen vastannut sen jälkeen. vois joka myynti paikkaan vaikka tehä jonkun rahattomat foorumin nii voisin ite vaikka jollekkin lahjoittaa rahaa nii ei tarttis muita kusettaa sen muutaman kympin takia ja tulis tästäkin harrastuksesta taas vähän rehellisempi :D pieni kutina et on sama sulkavalainen lainaryöstäjä mistä on fb puolella puhuttu pc raudassa ja muissa ryhmissä autoista tietokoneisiin :D
 

RageTech

Powered by
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
368
@Pcnörö :lle kelpas rahat prossusta mutta oikea postitus ei kelavannut. anto viellä jonkun tekastun seurantanumeron kun sanoi vieneensä postiin. soittelin postille tänään ja sanoi että kyseisellä koodilla ei ole mitään lähetystä eikä minun tai hänen antamallaan nimellä eikä myöskään osoitteellani :) totesit sitten viestillä että oikee seurantanumero tai rahat takasin mun tilille ukolle ja ei oo oikeen vastannut sen jälkeen. vois joka myynti paikkaan vaikka tehä jonkun rahattomat foorumin nii voisin ite vaikka jollekkin lahjoittaa rahaa nii ei tarttis muita kusettaa sen muutaman kympin takia ja tulis tästäkin harrastuksesta taas vähän rehellisempi :D pieni kutina et on sama sulkavalainen lainaryöstäjä mistä on fb puolella puhuttu pc raudassa ja muissa ryhmissä autoista tietokoneisiin :D
------------------------------------------
Pcnörö:
Liittynyt: 29.12.2023
Viimeksi nähty: 53 minuuttia sitten
------------------------------------------


Hälytyskellot ois varmaan kannatanu soida kun 4 postausta, ja kaikki käsittelee vain myyntiä pienellä effortilla. Näyttää vielä olleen tänään käymässä foorumillakin. Akko just kuukauen vanha joten selvääkin selvempi tapaus varmasti. Lisäksi nimimerkki on varmasti piilovittuileva kuitenkin :D
 
Liittynyt
04.12.2021
Viestejä
34
Hälytyskellot ois varmaan kannatanu soida kun 4 postausta, ja kaikki käsittelee vain myyntiä pienellä effortilla. Näyttää vielä olleen tänään käymässä foorumillakin. Akko just kuukauen vanha joten selvääkin selvempi tapaus varmasti.
Juu aamulla vastas viel 10 aikoihin ja sano vieneensä ja laitto seurantanumeron sen jälkee ei oo vastaillu vaikka paikallakin on vähän väliä ollut
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Juu aamulla vastas viel 10 aikoihin ja sano vieneensä ja laitto seurantanumeron sen jälkee ei oo vastaillu vaikka paikallakin on vähän väliä ollut
Negatiivisen palautteet laitoit jo :thumbsup:

Nyt suosittelen pistämään vaatimuksen, että "jos seurantakoodia ei ole tullut viikon kuluessa, tai rahat palautuneet tililleni - teen rikosilmoituksen". Ja aikarajan umpeuduttua kannattaa se rikosilmoitus tehdä, että ei jää pelkäksi uhkailuksi. Mutta vielä siis aikaa ryhdistäytyä ja hoitaa kaupat loppuun myyjälle. Aikaraja tietenkin sinun päätettävissä, mutta tässä on kohta lakko, niin mielellään sen jälkeen, kun/jos postissa ei ole porukkaa töissä.

Ja kyllä, tässä on ihan viime viikolla tapahtunut niin, että myyjä saikin postituksen hoidettua, kun vähän uhkailtiin. Kyllä se tehoaa - ja jos ei tehoa, niin sitten tietenkin tehdään se, mitä uhattiin. Negatiivinen palaute on jo, niin muut tietävät varoa.
 
Liittynyt
04.12.2021
Viestejä
34
Negatiivisen palautteet laitoit jo :thumbsup:

Nyt suosittelen pistämään vaatimuksen, että "jos seurantakoodia ei ole tullut viikon kuluessa, tai rahat palautuneet tililleni - teen rikosilmoituksen". Ja aikarajan umpeuduttua kannattaa se rikosilmoitus tehdä, että ei jää pelkäksi uhkailuksi. Mutta vielä siis aikaa ryhdistäytyä ja hoitaa kaupat loppuun myyjälle. Aikaraja tietenkin sinun päätettävissä, mutta tässä on kohta lakko, niin mielellään sen jälkeen, kun/jos postissa ei ole porukkaa töissä.

Ja kyllä, tässä on ihan viime viikolla tapahtunut niin, että myyjä saikin postituksen hoidettua, kun vähän uhkailtiin. Kyllä se tehoaa - ja jos ei tehoa, niin sitten tietenkin tehdään se, mitä uhattiin. Negatiivinen palaute on jo, niin muut tietävät varoa.
Jep näin vähän meinasinkin tehdä sekä tänne ja hänelle annoin jo palautteen josko alkaiskin se vastaaminen kiinnostaa ja jtn tapahtua.
 
Liittynyt
25.04.2018
Viestejä
314
@Pcnörö :lle kelpas rahat prossusta mutta oikea postitus ei kelavannut. anto viellä jonkun tekastun seurantanumeron kun sanoi vieneensä postiin. soittelin postille tänään ja sanoi että kyseisellä koodilla ei ole mitään lähetystä eikä minun tai hänen antamallaan nimellä eikä myöskään osoitteellani :) totesit sitten viestillä että oikee seurantanumero tai rahat takasin mun tilille ukolle ja ei oo oikeen vastannut sen jälkeen. vois joka myynti paikkaan vaikka tehä jonkun rahattomat foorumin nii voisin ite vaikka jollekkin lahjoittaa rahaa nii ei tarttis muita kusettaa sen muutaman kympin takia ja tulis tästäkin harrastuksesta taas vähän rehellisempi :D pieni kutina et on sama sulkavalainen lainaryöstäjä mistä on fb puolella puhuttu pc raudassa ja muissa ryhmissä autoista tietokoneisiin :D
Sama kaveri laittoi mulle sunnuntaina YV:n liittyen MSI GTX 980 Ti Lightning -ostoilmoitukseeni hetki sen jälkeen kun olin luonut ilmoituksen, vastoin todennäköisyyksiä kuulemma juuri kyseinen harvinainen malli löytyisi häneltä Sulkavalta. Hälytyskellot alkoivat soimaan monestakin eri syystä, joten pyysin kuvaa kortista postit-lapun kera jossa lukisi hänen käyttäjänimensä ja kuluvan päivän päivämäärä.

Kuvaa ei yllättäen koskaan tullut :D
 
Liittynyt
28.05.2023
Viestejä
44
Laittelin negatiivista palautetta @Lexguard kun herrasta ei kuulunut mitään viikkoon vaikka kaupat oli sovittu. Kosto negan laittoi minulle, vaikka olin mielestäni oikeutettu laittamaan palautteen. Mitäs mieltä tämmöisestä meiningistä?
Ylläpito poistaa kostonegat kun pyytää.
Jos ei saa viikkoon laitettua osoitetietoja niin oma vika.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Laittelin negatiivista palautetta @Lexguard kun herrasta ei kuulunut mitään viikkoon vaikka kaupat oli sovittu. Kosto negan laittoi minulle, vaikka olin mielestäni oikeutettu laittamaan palautteen. Mitäs mieltä tämmöisestä meiningistä?
Onko tässä nyt kaikki viestit? Laittoiko ikinä noita muita tietoja?

Laittoi tarvittavat tiedot postitukseen, mutta kyselit lisätietoja. Mielestäni ei ensinnäkään pitäisi myydä postiennakolla, mutta kun siihen miinaan on astuttu, niin on sinun kannaltasi parempi, että pyydät lisätietoja. Jos tuo ostaja jättää noutamatta, maksat 2x postikulut ja siitä tulee sinulle yli 20€ tappiot. Ja ostajalla ei ole mitään riskiä. Älä myy postiennakolla. Tämä ystävällisenä neuvona.

..mutta jos koko keskustelu on tuossa ja viestiisi ei ikinä vastattu, niin kyllä on kostonega tullut ja pyydetään ylläpito poistamaan se.

--

Ja mielestäni tuo kahden päivän postitusviivekin sinun puolelta on täysin ok. Oikeasti, ihmisillä on töitä ja menoja - ja jos tuote on tarkoitettu pääosin noudolla ostettavaksi, niin ei ole sitä pakkausta/pakkausmateriaaleja heti käsillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Ylempänä keskustelussa on viestejä. Tuon minun viestini jälkeen ei tosiaan vastannut mitään. Asia olisi minulle ollut täysin ok jos olisi laittanut viestiä että perutaan kaupat.

Olen ainakin aiemmin saanut kun postilla/ennakolla myynyt tuotteita kauppakumppanin osoitetiedot, sekä puhelinnumeron niin sillä kyselin Herralta näitä.
Sitten on kostonega kyseessä. @Rantakemisti näitä yleensä korjaa ja pingaan hänet ketjuun. Kyllä se mielestäni nyt pitäisi sieltä pois saada.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
384
Jos tuo ostaja jättää noutamatta, maksat 2x postikulut ja siitä tulee sinulle yli 20€ tappiot. Ja ostajalla ei ole mitään riskiä. Älä myy postiennakolla. Tämä ystävällisenä neuvona.
Jos ostajalle ei mikään muu maksuvaihtoehto käy kuin postiennakko, niin silloin vaatisin etukäteen 2x postikulut tilille jolloinka myyjälle ei tule tappiota jos ostaja ei käykään noutamassa tuotetta ja ne kulut jäävätkin ostajan tappioksi.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
186
Huono kokemus ja mahdollinen huijaus käyttäjän Sirne-nimimerkillä... Maksettu 19pv torstaina näytönohjaimesta mobilepayllä... Ei ole pitänyt yhteyttä vaikka kyselty perään. Nyt pyysin takaisinmaksua...
Täällä toinen potentiaalinen uhri. Yli viikko sitten maksettu emolevy+prossu eikä hyypiö vastaa viesteihin.
@Sirne tai tilinomistaja Matias M.. Hoidappas asia. Odotan tämän päivän ja huomenna lähtee rikosilmo.
Virtalähteistä tehtiin kaupat eikä tavarasta tai miehestä ole kuulunut sen jälkeen, eli täällä nro 3. Jos rahat ei palaudu niin huomenna myöskin rikosilmoitus. Kuka jaksaa 30€ takia kusettaa...
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 484
Virtalähteistä tehtiin kaupat eikä tavarasta tai miehestä ole kuulunut sen jälkeen, eli täällä nro 3. Jos rahat ei palaudu niin huomenna myöskin rikosilmoitus. Kuka jaksaa 30€ takia kusettaa...
@Sirne kuittasi minulle yksityisviestillä, että hän on ollut sairaana ja pyrkii hoitamaan asiat maaliin niin pian kuin mahdollista. Ohjeistin kommunikoimaan ostajien kanssa viiveettä.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
562
Kuka jaksaa 30€ takia kusettaa...
Tapaukseen kantaa ottamatta ja yleisenä huomiona, tuo voisi olla about sellainen summa josta volyymikusettaja ajattelee että petoksen uhri saattaa vielä jättää vahingokseen ja oppirahoiksi eikä viitsi alkaa tehdä poliisiasiaa. Onhan siinä kuitenkin vähän myös sellaista puijatuksi tulemisen häpeää, kun lähettelit sitten rajaa jollekin internet-miehelle, eikä ollut edes nigerian prinssi vaan ihan tavallinen niiralan kreivi. Ei kaikki noita halua alkaa selvittämään muille.

Viisi 30 euron kusetusta kun laittaa tulille, ja jos uhreista kaksi alkaa enemmin kitistä ja joutuu palauttamaan rahat, niin jäähän siinä vielä 90 euroa hyvää.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
280
Asiaton käytös
Laittelin negatiivista palautetta @Lexguard kun herrasta ei kuulunut mitään viikkoon vaikka kaupat oli sovittu. Kosto negan laittoi minulle, vaikka olin mielestäni oikeutettu laittamaan palautteen. Mitäs mieltä tämmöisestä meiningistä?
Ei hyvä mies kauhee itku ja vääntö kun ei mennyt xboxi kaupaksi...
Eipä tule joka päivä selailtua tälläistä nörö foorumia läpi, ei ollut sulla kiirus solmia kauppoja joten ajattelin perjantain jälkeen vastailla, kun sulla oli että ("aikaisintaan perjantaina"), eli todennäköisemmin la-su, eipä posti kulje viikonloppuna joten se sama laittaisko sen sunnuntaina tulemaan. Enpä muistanut Sunnuntaihin mennes vastata.
Voithan sä laittaa viestin vielä perään, että laitatko ne tiedot tms, mutta pistit vaan palautteen.
Omasta mielestäni kaupat on silloin sovittu, kun vaihdetaan tarkat tiedot (postitus osoite tai nouto osoite).

Mutta turha tuota enempää vatkata, anna palautteen olla siellä jos siitä mieli kohottuu.
Toivottavasti saat konsolin kaupaksi helposti, kannattaa kokeilla vaikka Tori.fi kautta.
 

Lej

Liittynyt
04.05.2021
Viestejä
58
Tännekin pisti @Pcnörö yhden "vähän-liian-hyvä-ollakseen-totta" -tarjouksen hakusessa olevasta prossusta. Ehdin onneksi huomata negat mutta pyysin ihan mielenkiinnosta kuvaa tuotteesta, jota ei ainakaan banneihin mennessä tullut.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 628
Ei hyvä mies kauhee itku ja vääntö kun ei mennyt xboxi kaupaksi...
Eipä tule joka päivä selailtua tälläistä nörö foorumia läpi, ei ollut sulla kiirus solmia kauppoja joten ajattelin perjantain jälkeen vastailla, kun sulla oli että ("aikaisintaan perjantaina"), eli todennäköisemmin la-su, eipä posti kulje viikonloppuna joten se sama laittaisko sen sunnuntaina tulemaan. Enpä muistanut Sunnuntaihin mennes vastata.
Voithan sä laittaa viestin vielä perään, että laitatko ne tiedot tms, mutta pistit vaan palautteen.
Omasta mielestäni kaupat on silloin sovittu, kun vaihdetaan tarkat tiedot (postitus osoite tai nouto osoite).

Mutta turha tuota enempää vatkata, anna palautteen olla siellä jos siitä mieli kohottuu.
Toivottavasti saat konsolin kaupaksi helposti, kannattaa kokeilla vaikka Tori.fi kautta.
Kauppiaspalaute ei ole tarkoitettu kostopalautteita varten ja kokeilepa hieman asiallisempaa linjaa.
 
Liittynyt
19.08.2023
Viestejä
45
Pistin käyttäjän @Pcnörö banniin, perustuen siihen, että tunnus ollut 2 vrk aktiivisena kauppa-alueella ja 4 negatiivista palautetta kärkeen. Suosittelen rikosilmoituksen tekoon, jos ei tuotteesta tai rahoista kuulu muutamien päivien sisään.
Ping @anzo hyvä sinunkin tietää ja pitää rikosilmoituksen raapustelun harkinta hollilla jos ei ala tavara sinun suuntaan liikkua.

No kerkesin tosiaan‍....
 
Liittynyt
06.12.2023
Viestejä
3
Ping @anzo hyvä sinunkin tietää ja pitää rikosilmoituksen raapustelun harkinta hollilla jos ei ala tavara sinun suuntaan liikkua.



Joo niinhän se pitää raapustaa jos ei myyjästä ala kuulua, ainakin nyt vaikuttaa siltä ettei aio tuotetta toimittaa. Onneks ei ollu isot oppirahat.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
88
Tämä @puinenkone tarjosi minullekkin 13600k prossua privalla kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Halusi 240e sis postit. Luin viimeisimmän palautteen ja heitin läpällä vastatarjouksen 150e. Suostui tähän ja kun ehdotin että maksaminen onnistuu varmaan myös toimituksen jälkeen niin ei yhtä äkkiä kiinnostanutkaan :D Kukaan ei suostu tuollaiseen tinkaamiseen. En tiedä mistä on nuo edelliset 20 positiivista palautetta saanut vai onko tämä joku kaapattu account narkkarin käytössä.

Varokaa!
Nyt yhtään mitään huijaria puolustellen mutta kuka suostuisi "maksuun toimituksen jälkeen".
En nyt tiedä tarkoititko tuolla postiennakkoa vai ihan maksua sitten kun ostaja on hakenut tuotteen mutten kyllä itse ainakaan suostuisi kumpaankaan myyjänä.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
Nyt yhtään mitään huijaria puolustellen mutta kuka suostuisi "maksuun toimituksen jälkeen".
En nyt tiedä tarkoititko tuolla postiennakkoa vai ihan maksua sitten kun ostaja on hakenut tuotteen mutten kyllä itse ainakaan suostuisi kumpaankaan myyjänä.
Monikin suostunut. Olen maksanut saman tien kun noutanut postista. Myyjä saanut samantien myytyä tuotteen postikaupoilla, jotka eivät muuten mahdollisia olemattomasta palautteista johtuen. Ei ongelmaa. :confused:
 
Liittynyt
30.08.2018
Viestejä
180
Nyt yhtään mitään huijaria puolustellen mutta kuka suostuisi "maksuun toimituksen jälkeen".
En nyt tiedä tarkoititko tuolla postiennakkoa vai ihan maksua sitten kun ostaja on hakenut tuotteen mutten kyllä itse ainakaan suostuisi kumpaankaan myyjänä.
@kääpä22 Kukaan täysipäinen ei osta postilla kaverilta jolla on nolla palautetta/tuollainen nega pohjalla. Esim. tuo sinun account on kyllä niin sus että en ostaisi kuin noudolla. Itse voisin ihan hyvin postittaa ensin ja rahat vasta sen jälkeen jos vastapuolella on kaveri jolla hyvin palautteita. Ja postiennakko on ihan yhtä tyhjän kanssa, siihen pakettiin voi laittaa vaikka kiviä.
 
Liittynyt
04.12.2021
Viestejä
34
Monikin suostunut. Olen maksanut saman tien kun noutanut postista. Myyjä saanut samantien myytyä tuotteen postikaupoilla, jotka eivät muuten mahdollisia olemattomasta palautteista johtuen. Ei ongelmaa. :confused:
Tää toimis joskus, valitettavasti nykyään kaikki on niin epäluotettavia ettei monikaan enään suostu. Ihan naurettavaa miten joku viitsii pilata oman maineensa ja kusettaa ihmisiä muutamien kympien takia.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
88
Monikin suostunut. Olen maksanut saman tien kun noutanut postista. Myyjä saanut samantien myytyä tuotteen postikaupoilla, jotka eivät muuten mahdollisia olemattomasta palautteista johtuen. Ei ongelmaa. :confused:
No itse en kyllä ainakaan uskaltaisi. Muutenkin postittaminen vittumoista niin jaksa mitään ylimääräistä säätöä siihen sekottaa, olis sitten vastapuolella (tai itsellä) millaset palautteet tahansa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
968
@kääpä22 Ja postiennakko on ihan yhtä tyhjän kanssa, siihen pakettiin voi laittaa vaikka kiviä.
En nyt ihan väittäisi että tyhjän kanssa. Posti kuitenkin punnitsee paketit joka näkyy seurannassa, joten jos ostat 300 grammaa painavan verkkokytkimen ja paketin paino on 2-3 kiloa niin varmaa hälytyskellot soi.

Toki fiksu kusettaja punnitsee sen paketin "suht" lähelle sitä mitä se pitäisi olla. Mutta eipä ne kusettajat taida pesän pörröisimpiä mehiläisiä olla. Puhumattakaan siitä että kyllä ne rahat saa kusetettua vähemmälläkin vaivalla :asif:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 354
Lähettämällä kiviä pelaa vaan aikaa. Kuitenkin parin arkipäivän päästä paljastuu petos.

--

Parasta olisi kuitenkin saada ne huijariepäilyt tähän ketjuun heti alkuun. On se vähintään huono kauppakokemus, jos toinen osapuoli pistää radiohiljaisuuden päälle, kun on rahat saanut, eikä päiviin vastaa viesteihin. Ja jos postissa ei näy mitään pariin viikkoon, niin melkein voisi rikosilmoitustakin tehdä - tosin edelleen suosittelen, että uhkailee sillä ensin ja antaa "viimeisen mahdollisuuden hoitaa kaupat tai palauttaa rahat".

Eli pienellä kynnyksellä tänne ja sitten voi myyjä kertoa oman puolensa, mutta pettymyksekseni varmaan puoleen vuoteen kaikki myyjät on olleet huijareita tai muuten vaan laiskoja/estyneitä hoitamaan kauppoja kunnolla. Vielä viime vuonna uskoin, että suurin osa on rehellisiä kuitenkin.. En enää.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
118
Sanoisin, että jos olette sopineet noutoajan jota toinen ei ole noudattanut, niin sen enempää ei tarvitse odotella. Ainakin jos ei ole edes ilmoittanut asiasta mitään.
Piti tulla eilen yhdeksään mennessä hakemaan. Ilmoitti kyllä 20min ennen ysiä ettei kerkeä ja sanoi tulevansa tänään. Vastasin sitten about kolmen tunnin päästä tuosta kun kerkesin. Kysyin että mihin aikaan huomenna, mutta sen jälkeen ei ole hänestä kuulunut.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
974
Piti tulla eilen yhdeksään mennessä hakemaan. Ilmoitti kyllä 20min ennen ysiä ettei kerkeä ja sanoi tulevansa tänään. Vastasin sitten about kolmen tunnin päästä tuosta kun kerkesin. Kysyin että mihin aikaan huomenna, mutta sen jälkeen ei ole hänestä kuulunut.
Tässä tapauksessa odottaisin tänään ilta yhdeksään saakka ja jos ei mitään kuulu niin seuraavan kanssa kaupat maaliin.

Ja jos taas yrittää lykätä seuraavaan päivään niin ei ole mielestäni mikään pakko siihen suostua. Se voi sitten jatkua vaikka kuinka monta päivää.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
709
Piti tulla eilen yhdeksään mennessä hakemaan. Ilmoitti kyllä 20min ennen ysiä ettei kerkeä ja sanoi tulevansa tänään. Vastasin sitten about kolmen tunnin päästä tuosta kun kerkesin. Kysyin että mihin aikaan huomenna, mutta sen jälkeen ei ole hänestä kuulunut.
Samaa mieltä eRRon kanssa. Jos ei tänään ilmaannu paikalle niin seuraavalle ostajaehdokkaalle viestiä. Tai vaihtoehtoisesti voit pyytää maksun nyt ja ostaja noutaa sitten kun hänelle sopii
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 666
Viestejä
4 255 964
Jäsenet
71 359
Uusin jäsen
-manners-

Hinta.fi

Ylös Bottom