Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 136
Niin että varmuuden vuoksi etukäteen haukut huijariksi koska myy sun mielestä liian halvalla?

Kerro nyt edes vähän tarkemmin missä ja myy ja millä nimellä, on nyt vähä tommosta epämäärästä vihjailua ilman tietoa
Nimien jakaminen on kielletty.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 136
Yleensä tähän ketjuun postataan vasta siinä vaiheessa kun lähetyksessä on kestänyt toista viikkoa ja myyjään ei ole enää saanut minkäänlaista yhteyttä, nyt oli kyllä turhan herkkä liipaisinsormi. Kyllä itselläkin on tullut vastaan tilanteita, että maksun vastaanottaja ja myyjä on ollut eri henkilö, mm. myyty kaverin tuotteita kun kaverilla ei ole tunnuksia tänne tai itse on ollut jossain reissussa ja kaupankäynnin on hoitanut joku toinen henkilö.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 369
@Rizar1 Joo, olet nyt ainoa joka tässä on ihan kuutamolla. Ja sinä olet tässä se kenen kanssa en itse lähtisi postituskauppoihin.

Ja jo Torin viestissä oli selitetty että miksi mobilepayssa näkyy eri nimi, se taisi sulta jäädä lukematta kun ihmettelet sitä vielä.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
Ja jo Torin viestissä oli selitetty että miksi mobilepayssa näkyy eri nimi, se taisi sulta jäädä lukematta kun ihmettelet sitä vielä.
Tuossa oli käsittääkseni kyse toisesta kaupasta, mutta näin jälkeenpäin selittää kyllä sen miksi numero ja nimi ei täsmää. Tässähän ei ostajalle tullut kaupanteon aikana mitään ongelmia, jälkeenpäin vaan iski jostain syystä paniikki, syyttely ja viestittely tyyliin "sain foorumin kautta viestiä että olet huijari".
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
760
@Rizar1 Joo, olet nyt ainoa joka tässä on ihan kuutamolla. Ja sinä olet tässä se kenen kanssa en itse lähtisi postituskauppoihin.

Ja jo Torin viestissä oli selitetty että miksi mobilepayssa näkyy eri nimi, se taisi sulta jäädä lukematta kun ihmettelet sitä vielä.
Joo tori viestit eivät ole minun laittamiani. Vain tuo txt.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
Joo tori viestit eivät ole minun laittamiani. Vain tuo txt.
Jos on tosiaan näin niin sitten muuttuu taas hieman epäilyttävämmäksi, jos toi peli on myyty täällä ja torissa. Voihan toki olla kaksi kappaletta mutta kysymyksiä tämä herättää. @Lohis12 oletko siis myynyt tuon Deadspace pelin täällä ja sitten torin kautta myöskin, ja se torin ostaja on tuon viestin laittanut?

vai onko toi txt siis se mistä kuvankaappaus? sanoit siinä @Rizar1 että foorumilta sait viestiä että epäilyttävä tyyppi, kerros nyt miltä foorumilta sait noita viestejä
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
760
Jos on tosiaan näin niin sitten muuttuu taas hieman epäilyttävämmäksi, jos toi peli on myyty täällä ja torissa. Voihan toki olla kaksi kappaletta mutta kysymyksiä tämä herättää. @Lohis12 oletko siis myynyt tuon Deadspace pelin täällä ja sitten torin kautta myöskin, ja se torin ostaja on tuon viestin laittanut?

vai onko toi txt siis se mistä kuvankaappaus? sanoit siinä @Rizar1 että foorumilta sait viestiä että epäilyttävä tyyppi, kerros nyt miltä foorumilta sait noita viestejä

Käsitin että nuo tori viestit jostain kellosta minkä kuva yllä näkyy. Itse en siis torissa mitään yhteydenottoja ole ottanut.

Torissa siis oli samaa tavaraa mitä täälläkin myynnissä mm kuulokkeet ja ohjain. Peliä jonka ostin ei ollut.

Tuon txt viestin kyllä laitoin ja täältä kyselin parilta myyjän ketjuun hp huutaneista että onko kauppoja tehty.
Vastaukseksi sain hp nouto tarjouksenkin tehneeltä ettei ole laittanut mitään vaikka on ollut paikalla. Siitä sitten tuli mieleen kun ei noutotarjouksiin vastaile niin olisiko huijari postikaupoilla.
Viestin olisin voinut hieman nätimmin laittaa että "epäilemme huijariksi"

Mutta nyt keskityn viikonlopun viettoon ja toivon että peli tipahtaisi parin viikon aikana luukusta ja sitten voin osoittaa suurimmat anteeksipyyntöni myyjälle jos näin on.

EDIT: Tuore tunnus 0 palautetta ja paljon tuotteita edullisesti myyntiin. Seuraavalla kerralla hieman hillitymmin epäilykset tuon ilmi jos enään vahingossakaan 0 palautteiseen sorrun epähuomiossa.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
Tuon txt viestin kyllä laitoin ja täältä kyselin parilta myyjän ketjuun hp huutaneista että onko kauppoja tehty.
Vastaukseksi sain hp nouto tarjouksenkin tehneeltä ettei ole laittanut mitään vaikka on ollut paikalla.
Siitä sitten tuli mieleen kun ei noutotarjouksiin vastaile niin olisiko huijari postikaupoilla.
Viestin olisin voinut hieman nätimmin laittaa että "epäilemme huijariksi"
Myyjälle ei näistä ole tainnut palautetta tulla niin nyt olisi hyvä tilaisuus tägätä ne käyttäjät ja pyytää heitä antamaan myyjälle palautetta.

ilmeisesti tästä kyse Myydään - 30e PS5 Dualshock Custom ohjain - Kuopio
ja odotus on että samantien viestiin vastataan?

Mutta siis, sait käyttäjältä viestin kun kysyit itse asiasta "ettei ole laittanut mitään vaikka on ollut paikalla". Tämä sitten muuttui sulla muotoon "sain yhteydenottoja foorumilla ja sanoivat sinua huijariksi" kun otit myyjään yhteyttä. Mietipä nyt itse että mitä on tapahtunut ja miten olen tulkinnut näitä asioita. Kukaan käyttäjä ei ole vihjannut tuon olevan huijari, se on ihan sinun omaan tulkintaa.

Ja sanon edelleen että voihan tässä olla kusetus menossa, mutta aivan hirveää ylireagointia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 908
Toisaalta tuo jonkun muun mobilepayn käyttäminen kun "omaa ei vielä ole saatu toimimaan" ei kyllä herätä minkään sortin luottamusta.
No sitten voi kaupat jättää tekemättä, jos epäilyttää. ei maksaa ja 2 päivää myöhemmin alottaa itku kampanjaa
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 793
Toisaalta tuo jonkun muun mobilepayn käyttäminen kun "omaa ei vielä ole saatu toimimaan" ei kyllä herätä minkään sortin luottamusta.
Itse olen aina suoraan sanonut että käteinen tai tilisiirto onnistuu, olin sitten myymässä tai ostamassa jotain. Ei ole lähimaksua, ei mitään mobiili tms. juttuja. Paypal löytyy mutta en sitäkään kahdenkeskisissä kaupoissa ole käyttänyt.

Tähän mennessä on riittänyt. Eli kaikki kauppaa käyvät osapuolet ovat joko käyttäneet Suomen hyväksymää valuuttaa tai pankkia.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
714
Itse en myyjänä taikka ostajana jaksa nykyään muuta kuin face2face kauppoja.

Usein tullut paha olo sieluun luottamuspulan vuoksi.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
714
Tarkistaa ne kauppiaspalautteet ja miten tuore käyttäjä kyseessä niin säästyy 95% ongelmilta.
Tarkoitin, että minua myyjänä on epäilty sen verta useasti etten jaksa.

Milloin saa olla facebook-sivuaan linkkaamassa ja milloin ei uskota että kun huomenna 12h työvuoro en millään haluaisi sinä päivänä käyttää aikaa postitteluun (tämä oli syynä miksi ostaja perui lopulta kaupat kun luuli joksikin kusetukseksi) ym.

Mennään vähän liian syvälle kauppoja tehdessä jos ostaja näkee somekuvat ja jopa lähimmäistäsi kuvat.

Nämä kokemukset siis muualla kuin iotech.

Ennemmin myyn face2face kuin alan videoimaan paketin paketoimista ja postiin viemistä :D

Kukin tavallaan toki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2022
Viestejä
21
Vähän harmittaa, kun kauppias hyväksyi jo tarjoukseni ja päättikin myydä vielä seuraavalle joka tarjosi enemmän. Ei auta itku markkinoilla.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Laitan minäkin kauppakokemukseni kauppa tehtiin facebookissa,mutta minua epäiltiin huijariksi ihan aiheettomasti.Myin siis emolevyn ja face to face kaupalla,kun postittaa en uskaltanut.Kaupasta jäi vaan mieli huonoksi kun sillä lailla epäiltiin ja sain kenkää ryhmästä.
 
Liittynyt
26.09.2022
Viestejä
18
Laitan minäkin kauppakokemukseni kauppa tehtiin facebookissa,mutta minua epäiltiin huijariksi ihan aiheettomasti.Myin siis emolevyn ja face to face kaupalla,kun postittaa en uskaltanut.Kaupasta jäi vaan mieli huonoksi kun sillä lailla epäiltiin ja sain kenkää ryhmästä.


En puolustele kumpaakaan tässä, mutta täytyyhän siihen olla syy että sinua huijariksi sanoi, teitkö itse jotain sellaista että hän rupesi epäilemään?
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
Laitan minäkin kauppakokemukseni kauppa tehtiin facebookissa,mutta minua epäiltiin huijariksi ihan aiheettomasti.Myin siis emolevyn ja face to face kaupalla,kun postittaa en uskaltanut.Kaupasta jäi vaan mieli huonoksi kun sillä lailla epäiltiin ja sain kenkää ryhmästä.
Ikävä kuulla mutta tämmöiset jutut ei kuulu mitenkään tähän ketjuun.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Aatelin tuoda vaan näkemykseni,et ei kannata heti myyjää epäillä,voi olla et ei kerkeä tai ei ehdi vastata.Kaupat saatiin onneksi maaliin.Et pointti oli et selvissä tapauksissa kannattaa sit jos ei kuulu viikkoihin.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
Ei tapahtunut,mutta toin vaan näkemykseni.
Kerrotko vielä että mitä hyötyä tuosta kertomastasi on kenellekään. Tämän ketjun tarkoitus on kertoa täällä tapahtuneiden kauppojen huonoista kokemuksista niin että muut osaavat varoa ja ylläpito voi bannata kusettajat.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Kerrotko vielä että mitä hyötyä tuosta kertomastasi on kenellekään. Tämän ketjun tarkoitus on kertoa täällä tapahtuneiden kauppojen huonoista kokemuksista niin että muut osaavat varoa ja ylläpito voi bannata kusettajat.
No se on hyöty et annatte aikaa ennen kuin ilmoitatte.Toki tämmöinen keskustelu on tarpeen et juuri osaa varoa.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
No se on hyöty et annatte aikaa ennen kuin ilmoitatte.Toki tämmöinen keskustelu on tarpeen et juuri osaa varoa.
Ketä ja miten ja missä ja milloin tässä pitäisi nyt varoa?

Jos olet tehnyt huonot kaupat tällä foorumilla niin anna palaute kauppakumppanille, ja tägää tähän ketjuun jos on todella huono kokemus tai huijaus.

Jos meni huonosti kaupat jossain muualla niin tee mitä siellä ohjeistavat.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Niin no juu ehkä oli turhaa tulla avautumaan, mutta toin esille näin myyjän näkökulman.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Niin no juu kyllä,mutta aattelin kun täälläkin varmaankin liikkuu niitä jotka on sen ryhmän jäseniä.Kyllä katsoin et muutkin on laittanut esim tori kaupat tänne ja it alan formumi on kuitenkin kysymyksessä ja ryhmä oli myös.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
Niin no juu kyllä,mutta aattelin kun täälläkin varmaankin liikkuu niitä jotka on sen ryhmän jäseniä.Kyllä katsoin et muutkin on laittanut esim tori kaupat tänne ja it alan formumi on kuitenkin kysymyksessä ja ryhmä oli myös.
On varmaan muut laittaneet mutta ei se tarkoita että se olisi ok. Mitään henkikltietoja täällä ei ole tarkoitus jakaa, niin toi sun viesti ja jatkot on edelleen ihan tyhjän kanssa. Ketä mun pitäisi nyt varoa sun kokemusten perusteella?
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
On varmaan muut laittaneet mutta ei se tarkoita että se olisi ok. Mitään henkikltietoja täällä ei ole tarkoitus jakaa, niin toi sun viesti ja jatkot on edelleen ihan tyhjän kanssa. Ketä mun pitäisi nyt varoa sun kokemusten perusteella?
Niin kyllä,pointtina oli vaan se että aina asiat pistetään myyjän syyksi.Sen halusin vaan viestilläni ilmaista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 568
Voisi varmaan jatkaa tätä keskustelua toisessa ketjussa.

 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
Niin kyllä,pointtina oli vaan se että aina asiat pistetään myyjän syyksi.Sen halusin vaan viestilläni ilmaista.
No ei laiteta. Epäonnisteet kaupat laitetaan täällä n. 99,9% tarkkuudella sen osapuolin syyksi joka kaupat mokasi.

Jos olet saanut huonoa palautetta tai huonon kokemuksen jostain myynnistä niin valita sinne missä se tapahtui.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
En tiennyt et tänne ei voi laittaa ja enkä löytänyt itse tuota yllämainittua ketjua.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
72
Minulla on valitettavasti myös hieman edellisen viestin tapainen pikavippi-tapaus täällä käyttäjän @fffeijjo kanssa. Linkin rattiteline maksettu yli kolme viikkoa sitten, eikä se ole päätynyt postiin kolmesta eri tekstiviestillä tulleesta lupauksesta huolimatta. Ilmoitin tekeväni asiasta viime perjantain 19.5 jälkeen rikosilmoituksen, mutta sekään ei herraa motivoitunut kipittämään postiin saakka. Perinteisesti maksulla tuntui olevan kiire minuuttiaikataululla, mutta postituksella ei niinkään.

Näin ollen rikosilmoitus on nyt tehty asiasta ja sillä työllistetty täysin turhan asian takia virkavaltaa, mutta toivottavasti asia selviää tai henkilöä rangaistaan sen myötä. Onneksi tämä oli vasta ensimmäinen itselle sattunut huijaustapaus täällä tai MuroBBS:n aikana, mutta epärehellisyys ja luottamuksen pettäminen harmittaa silti pienestä summasta huolimatta.

Kauppiaspalaute valittaa jostain syystä jatkuvasti palvelinvirhettä, eikä negatiivisen palautteen jättäminen onnistu ainakaan toistaiseksi.
Tämä tapaus päättyi suhteellisen onnellisesti, kun myyjä oli yllättäen hyväksynyt minun laittaman MobilePay-pyynnön ja palautti lopulta rahat usean kuukauden hiljaiselon jälkeen. Rikosilmoitus ei edennyt mihinkään, mutta sillä saattoi toki olla vaikutusta asiassa. Myös negatiivisen kauppiaspalautteen antaminen onnistui nyt lopulta.
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 696
Tämä tapaus päättyi suhteellisen onnellisesti, kun myyjä oli yllättäen hyväksynyt minun laittaman MobilePay-pyynnön ja palautti lopulta rahat usean kuukauden hiljaiselon jälkeen. Rikosilmoitus ei edennyt mihinkään, mutta sillä saattoi toki olla vaikutusta asiassa. Myös negatiivisen kauppiaspalautteen antaminen onnistui nyt lopulta.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, onneksi tämä tapaus sai tällaisen lopun. Harmi ettei rikosilmoitus edennyt.
 

Tyovoimatoimisto

Siskonmakkarapyörykkä
Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2020
Viestejä
56
Tää Deadspace-case on on kyllä äärimmäisen hämmentävä, miten tässä jaksaa odottaa vikonlopun yli? Posti kun vielä hukkaa tuon kirjeen niin tämähän draama on parempaa mitä 90% telkkarista tulevasta paskasta.
Jännä kyllä nähdä miten käy, toivotaan että tulee peli perille ja kaikki on ok. Ostin kuulokkeet samalta kaverilta perjantaina, ei ole käynyt sunnuntain jälkeen täällä paikalla eikä omapostissa näy että olisi pakettia lähetetty.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
314
@Lohis12 Käyttäjältä ostin halvan deadspace ps5 pelin.
En tajunnut katsoa kuinka hämärältä myyjä vaikutti ja en tiennyt että tuo peli vielä 30e kieppeillä käytetyllä markkinoilla. Voi siis olla rehellinenkin mutta epäilys heräsi.
Vastasi että kirjepostilla laitettu ja kuviakin tuli yv:llä kun kyselin perään.
Tavaroita kuitenkin myynnissä mm torissa eri nimellä kuin mobilepay näytti (V*** H********) 044912**95

Varoituksen sana siis jos rahoja kaverille lähettelee. Itse ryhdyn toimenpiteisiin ensiviikolla jos kaverista ei kuulu. Viestiä laitettu hänelle kyllä.
Infoan tänne myös jos pakettia tai selitystä kuuluu. Kaverin naama ja osoitetidot selvisi nopealla googletuksella kyllä.
Saapuiko peli vai kuinka tässä kävi?
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 730
Yllättävän hiljaista ostajien päädyssä jos huijari kyseessä.

Tuntuu, että tähän saagaan kuuluu myös ostajat jotka eivät jaksa tulla korjaamaan syytöksiään/epäilyjään kun ovat tavaransa saaneet :D
Tai sitten ekoista syytöksistä tuli niin paljon paskaa palautetta (esim. itseltäni) että ei halua tai jaksa enää syytellä. Mutta kyllähän tähän ois hyvä saada selvyys, varsinkin kun myyjä on edelleen nollapalautteinen.
 

Tyovoimatoimisto

Siskonmakkarapyörykkä
Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2020
Viestejä
56
Tai sitten ekoista syytöksistä tuli niin paljon paskaa palautetta (esim. itseltäni) että ei halua tai jaksa enää syytellä. Mutta kyllähän tähän ois hyvä saada selvyys, varsinkin kun myyjä on edelleen nollapalautteinen.
Kuulokkeet ostin tosiaan 18.8 tältä kaverilta. Maksoin mobilepaylla, sen jälkeen ei mitään kontaktia takaisin. Tekstiviestillä kyselin 24.8 että mikä on homman nimi, ei vastausta.

Eilen illalla ilmoitin tekstarilla sekä täällä yksityisviestillä että jos ei rahaa tule takaisinpäin taikka pakettia postiin maanantaihin mennessä tehen rikosilmoituksen.

Kyllä tässä melko varmuudella voi jo sanoa että huijari, käynyt perjantaina viimeksi täälläkin paikalla mutta ei ole vaivautunut vastaamaan mihinkään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 418
Viestejä
4 236 754
Jäsenet
71 209
Uusin jäsen
Liftari

Hinta.fi

Ylös Bottom