Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
183
Asiaton käytös
Kysy seuraavat asiat mielessäsi:
a) Oletko käynyt kauppaa (pyrkinyt ostamaan tai myymään jotain) jos kyllä niin => palaute

b) saitko tavaran? Toimiko kaikki OK, oletko tyytyväinen? => positiivinen kauppiaspalaute
c) etkä saanut tavaraa? Saitko selittelyitä, rahat myöhemmin takaisin mutta et tavaraa? => neutraali palaute ja selitys
d) etkö saanut tavaraa ja rahatkin meni tai rahat meni ja tavara rikki sekä toimitus myöhässä? => negatiivinen palaute ja mahdollinen rikosilmoitus.

Tai sitten hieman variaatiota noista. Ei se hirmuisen vaikeaa ole. Olisi kiva jos aina tulisi jotain palautetta, oli sitten myyjä tai ostaja. Mutta valitettavan usein sitä ei tule. Eikä siitä oikein "kehtaa" alkaa moneen kertaan mainitsemaan. Yleensä itse laitan jotain "laitoin sinulle positiivisen palautteen" tyylistä viestiä mutta en jaksa sitten alkaa kerjäämään enempää jos mitään ei tapahdu.
Siis se neutraali palaute onkin vittu mun, niin mitä sä lätiset täällä sun ritariarmeijan kanssa. Vittu mitä jeesustelua koko tämä touhu. Palautteessa lukee minun osalta että en tekisi kauppaa tulevaisuudessa enään niin eikö se nyt jumalauta riitä? Kuten olen sanonut niin @MikaEspoo on ihan selkeä kusettaja ja sen nyt näkee suoraan että ei ole viikkoon edes foorumilla käynyt. Tekaistu käyttäjä ja varmaan sinun käyttäjä onkin sitten se oikea niin minun kommentteja tulet tänne oikomaan? Laittakaa vaan bänniä sitten samalla mullekkin niin ei tarvitse tällästä katsella jatkossa. Olen puhunut

-edit- vastaus piti mennä @kaaliseppo
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 201
Siis se neutraali palaute onkin vittu mun, niin mitä sä lätiset täällä sun ritariarmeijan kanssa. Vittu mitä jeesustelua koko tämä touhu. Palautteessa lukee minun osalta että en tekisi kauppaa tulevaisuudessa enään niin eikö se nyt jumalauta riitä? Kuten olen sanonut niin @MikaEspoo on ihan selkeä kusettaja ja sen nyt näkee suoraan että ei ole viikkoon edes foorumilla käynyt. Tekaistu käyttäjä ja varmaan sinun käyttäjä onkin sitten se oikea niin minun kommentteja tulet tänne oikomaan? Laittakaa vaan bänniä sitten samalla mullekkin niin ei tarvitse tällästä katsella jatkossa. Olen puhunut
Sulta huijataan rahaa ja neutraali on susta reilu palaute? Mitä vaatisi, että antasit negatiivisen palautteen jostain kauppatapahtumasta? Huijataan rahaa ja haukutaan vielä sen päälle idiootiksi?
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
183
Huijari mikä huijari, mä laittaisin silti negatiivisen vaikka rahat saisinkin takaisin. Mutta jos sinä koet ko. tilanteen neutraaliksi etkä negatiiviseksi, sitten neutraali on ihan oikea palaute.
Silloinkun oma tilanteeni tapahtui niin ei ollut vielä muita tapauksia ilmi oikein tullutkaan. Silloin ei oikein voinu sanoa juuta eikä jaata kun herra mika espoo oli kyllä kovasti aina yrittämässä selvittää paketin olemassaoloa jopa postin kanssa. Tilanteet ei ole aina niin mustavalkoisia vaikka kuinka tahtoisi
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
781
Asiaton käytös - henkilökohtaisuuksiin keskittyvä nollapostaus
Siis se neutraali palaute onkin vittu mun, niin mitä sä lätiset täällä sun ritariarmeijan kanssa. Vittu mitä jeesustelua koko tämä touhu. Palautteessa lukee minun osalta että en tekisi kauppaa tulevaisuudessa enään niin eikö se nyt jumalauta riitä? Kuten olen sanonut niin @MikaEspoo on ihan selkeä kusettaja ja sen nyt näkee suoraan että ei ole viikkoon edes foorumilla käynyt. Tekaistu käyttäjä ja varmaan sinun käyttäjä onkin sitten se oikea niin minun kommentteja tulet tänne oikomaan? Laittakaa vaan bänniä sitten samalla mullekkin niin ei tarvitse tällästä katsella jatkossa. Olen puhunut

-edit- vastaus piti mennä @kaaliseppo
Vaikutat ihan tasapainoiselta tyypiltä :DDDDDDDDDDDDDDD
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 602
Nyt tuli vastaan ensimmäinen huijari, jolla oli uudelle tunnukselle ostettuna Verified eli kannattaa olla tarkkana jos tunnus on alle 30 päivää vanha ja on kovasti tekemässä kauppaa esim. YV:llä ilman viestihistoriaa.

Epäonnistuneista kaupoista negatiivinen palaute + raportti ylläpidolle + varoitus tänne ketjuun niin toivottavasti joku muu hoksaa ennen kuin menee vipuun.

Maalaisjärki käteen kaupoissa.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
91
"Verified" on ehkä inasen huono termi, jos se ei oikeasti tunnista mitään, mutta antaa silti oikoreitin kauppa-alueelle :btooth: "Plus-käyttäjä" tjsp voisi olla vähän fiksumpi termi, etenkin kun se alkuperäinen twitteriläppä on jo mennen talven lumia.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 602
"Verified" on ehkä inasen huono termi, jos se ei oikeasti tunnista mitään, mutta antaa silti oikoreitin kauppa-alueelle :btooth: "Plus-käyttäjä" tjsp voisi olla vähän fiksumpi termi, etenkin kun se alkuperäinen twitteriläppä on jo mennen talven lumia.
Totta, toki meille jää Paypal-maksusta jollain tasolla käyttäjän taustatiedot talteen vs puhtaasti anonyymi tunnus, joten tyhjää parempi.
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
292
Nyt tuli vastaan ensimmäinen huijari, jolla oli uudelle tunnukselle ostettuna Verified eli kannattaa olla tarkkana jos tunnus on alle 30 päivää vanha ja on kovasti tekemässä kauppaa esim. YV:llä ilman viestihistoriaa.

Epäonnistuneista kaupoista negatiivinen palaute + raportti ylläpidolle + varoitus tänne ketjuun niin toivottavasti joku muu hoksaa ennen kuin menee vipuun.

Maalaisjärki käteen kaupoissa.
Saanen udella oliko käyttäjä @maskotti ?
Yritti mulle kaupata haluamaani laitetta erittäin hyvää hintaan mutta kun aloin kyselemään lisää kuvia nimimerkillä ja päivämäärällä varustettuna niin vastausta ei kuulunut vaikka koko ajan oli paikalla foorumilla.

Onneksi tajusin ajoissa katsoa että henkilöllä oli 0 viestiä ja uusi tunnus.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
121
manageroftheuniverse möi RTX 2070 näyttiksen ja lähetti postissa Radeon HD 7950:n. Väitti että on tapahtunut sekaannus ja korjaa asian. Noh, eipä ole oikeata näyttistä eikä rahoja takasin kuulunut ja on näköjään tehnyt saman tempun myös toiselle käyttäjälle.
 
Liittynyt
14.07.2021
Viestejä
254
Saanen udella oliko käyttäjä @maskotti ?
Yritti mulle kaupata haluamaani laitetta erittäin hyvää hintaan mutta kun aloin kyselemään lisää kuvia nimimerkillä ja päivämäärällä varustettuna niin vastausta ei kuulunut vaikka koko ajan oli paikalla foorumilla.

Onneksi tajusin ajoissa katsoa että henkilöllä oli 0 viestiä ja uusi tunnus.
Minullekin tarjosi 5800x YVllä kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Viesti oli kuvilla varustettu ja asiallisen oloinen mutta jäin miettimään kun oli sen verran uusi käyttäjä.

Sitten kaveri olikin bannattu niin ei tarvinnut arpoa.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
388
Minullekin tarjosi 5800x YVllä kun olin tehnyt ostoilmoituksen. Viesti oli kuvilla varustettu ja asiallisen oloinen mutta jäin miettimään kun oli sen verran uusi käyttäjä.

Sitten kaveri olikin bannattu niin ei tarvinnut arpoa.
En tosiaankaan tiedä saako yv viestejä jakaa näin, mutta yritin ehdottaa postiennakko kauppoja niin ei yllättäen käynyt : D

Ei saa. T: Ylläpito
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
91
Ei saa. Ota pois ennenkuin ylläpito näkee. Yksityisviestejä ei saa jakaa ollenkaan.
Onhan niitä ennenkin täällä jaeltu hermannien suolaamiseksi? Henkilökohtaiset tiedot ovat vahvasti verboten-listalla koska henkilötietorekisterilait jne, mutta henkilökohtaisista tiedoista vapaista YV:istä en ole vielä nähnyt kurinpitomenettelyjä.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Ei saa. Ota pois ennenkuin ylläpito näkee. Yksityisviestejä ei saa jakaa ollenkaan.
Voitaisiinko jo lopettaa tämä hölmöily? YV:t ovat viestintäsalaisuuden alla ja niiden jakaminen osapuolen osalta ei ole mitenkään laitonta.

@Sampsa @Juha Kokkonen

Asiasta on huutelijoita aina satunnaisen säännöllisesti, joten tähän voisi varmaan ottaa kantaa? Vai onko nyt tullut tällainen linja, kun en ole tosiaan henkilösuojaa rikkomattomien viestien julkaisusta nähnyt ketään rangaistavan? :confused:
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 201
Onhan niitä ennenkin täällä jaeltu hermannien suolaamiseksi? Henkilökohtaiset tiedot ovat vahvasti verboten-listalla koska henkilötietorekisterilait jne, mutta henkilökohtaisista tiedoista vapaista YV:istä en ole vielä nähnyt kurinpitomenettelyjä.
@hsalonen sai huomatuksen. Eikä siinä yksityisviestissä ollut edes henkilötietoja. En tosin nyt löydä tuota viestiä, mutta @hsalonen löytänee sen helposti varoitusten alta omasta profiilista.

PS. Sain itse huomautuksen yksityisviestien julkaisemisesta tässä ketjussa. En suosittele
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 160
@hsalonen sai huomatuksen.
Juu, mutta näyttää jo vanhentuneen/poistuneen. En täysin ymmärrä, miksei niitä saa julkaista, mutta ei se niin tärkeää ole minulle. Saan kuitenkin väittää, että "henkilö sanoi näin" ja todistaa sen ylläpidolle tarvittaessa.

En tosiaankaan tiedä saako yv viestejä jakaa näin, mutta yritin ehdottaa postiennakko kauppoja niin ei yllättäen käynyt : D
Ei sillä että onhan ukko kusettaja, mutta eikös toi homma postiennakosta oo ihan totta?
Kyllä on. Ei ole saanut avata enää vuosiin. Ja lisäksi jos ei hae, niin posti ottaa postikulut vielä takaisinpäin ja se on postissa viikon odottamassa (ennen kaksi viikkoa). Eli menee aikaa ja rahaa, jos ostaja onkin ilkeä/laiska.

En minäkään postiennakolla myy. Tosin ei tule radiohiljaisuus, vaan "ei postiennakkoa"-viesti. Jotkut myyvät postiennakolla niin, että ottavat sen 50€ etukäteen ja sitten loput postiennakolla, mutta siitä on liikaa vaivaa minulle, kun asun kuitenkin pk-seudulla (eli myyjiä/ostajia on periaatteessa miljoona).

--

Ja tuommoisen 200€ prosessorin voi melkein ostaa luottamuksella, jos käyttäjällä on tarpeeksi (10 on hyvä määrä) kauppiaspalautteita. Molemmilla puolilla, niin joku on joutunut lähettämään hänelle tavaraa ja on hänen osoitteensa. Tai pyytää sen osoitteen (kauppiaspalautteen katsomisen lisäksi) kaupantekotilanteessa. Nollapalautteen kanssa ei kannata ottaa riskiä, varsinkin, jos on "liian hyvä" diili.
 
Liittynyt
05.12.2021
Viestejä
167
Postiennakon voi hoitaa niinkin, että ostaja maksaa 2x toimituskulut etukäteen ja summa vähennetään postiennakkomaksusta. Tällöin, jos ei hae postista, niin ainakaan myyjä ei jää tappiolle. Ei toisaalta suojaa ostajaa siltä, jos lähettäjä lähettää tiiliskiviä.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
871
Postiennakon voi hoitaa niinkin, että ostaja maksaa 2x toimituskulut etukäteen ja summa vähennetään postiennakkomaksusta. Tällöin, jos ei hae postista, niin ainakaan myyjä ei jää tappiolle. Ei toisaalta suojaa ostajaa siltä, jos lähettäjä lähettää tiiliskiviä.
Juu, ja sitten jos posti hukkaa paketin tai rikkoo sen niin...

En itse myisi postiennakolla mitään. Kai se tekee minusta huijarin sitten.

Jos ette luota kyseiseen myyjään, niin älkää ostako. Kauppoja ja myyjiä on netti täynnä. Turha tehdä asioista vaikeita.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 244
Juu, ja sitten jos posti hukkaa paketin tai rikkoo sen niin...

En itse myisi postiennakolla mitään. Kai se tekee minusta huijarin sitten.

Jos ette luota kyseiseen myyjään, niin älkää ostako. Kauppoja ja myyjiä on netti täynnä. Turha tehdä asioista vaikeita.
Tuo postiennakko nyt oli sivuseikka tässä casessa, ei se tee huijaria jos ei postiennakolla myy, vaan se, ettei lähetä tuotetta millään tavalla.
 

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
656
Omat kaksi senttiä yksinkertaisesti on se, että jos myyjällä nolla palautetta ja ostajalle esim lukuisia positiivisia (osto- ja myyntipuolella) niin myyjä lähettää tuotteen, ostaja maksaa kun on haettu ja koettu että toimii/on sitä mitä haettiin
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Omat kaksi senttiä yksinkertaisesti on se, että jos myyjällä nolla palautetta ja ostajalle esim lukuisia positiivisia (osto- ja myyntipuolella) niin myyjä lähettää tuotteen, ostaja maksaa kun on haettu ja koettu että toimii/on sitä mitä haettiin
Onhan tuossa jotain järkeäkin, mutta miksi myyjä suostuisi tuohon sen sijaan, että odottelisi ostajaa, joka ei vaadi tuota.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Onhan tuossa jotain järkeäkin, mutta miksi myyjä suostuisi tuohon sen sijaan, että odottelisi ostajaa, joka ei vaadi tuota.
Olen ostanut tällä tavalla monta kertaa ja siksi, että saa tuotteen myydyksi ja varmasti rahansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Olen ostanut tällä tavalla monta kertaa ja siksi, että saa tuotteen myydyksi ja varmasti rahansa.
Täällä on nähty tapauksia, joissa myyjä monilla positiivisilla palautteilla on osoittautunut kusettajaksi. Miksi sama ei voisi tapahtua, jos ostajalla on monia positiivisia palautteita?
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
871
Tai sitten jokainen myy ja ostaa niin kuin haluaa. Itse ainakin etsin eri kauppakumppanin jos rupee vaatimuksia satelemaan ja tuntuu siltä että homma menee liian vaikeaksi. Ei tämä kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Ostaa sitten vaikka kaupasta jos jännittää.
 

Nom

homo debilis obēsus
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 817
Täällä on nähty tapauksia, joissa myyjä monilla positiivisilla palautteilla on osoittautunut kusettajaksi. Miksi sama ei voisi tapahtua, jos ostajalla on monia positiivisia palautteita?
Aika paljon harvemmassa ovat ne kuin tapaukset, jossa 0 palautteellinen uusi käyttäjä on huijari. Jos kerran jännittää niin ei myy. Jos on huijari niin ei myöskään myy.

E: itseasiassa noita mainittuja tapauksia, joissa positiivinen kauppamies koijasi ei olisi ehkä koskaan tapahtunut, jos käyttäjät laittaisivat negatiivisia tai neutraaleja palautteita aiheesta. Taisi olla että noissa tapauksissa ongelmia oli ollut jo aiemmin, mutta positiivista palautetta silti pukkasi.
 
Viimeksi muokattu:

nonnzz98

Mini-ITX ❤️
Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
656
Onhan tuossa jotain järkeäkin, mutta miksi myyjä suostuisi tuohon sen sijaan, että odottelisi ostajaa, joka ei vaadi tuota.
Jos myyjä on rehti eikä ole huijari niin en näe syytä miksi ei suostuisi tuohon. Jos myyjällä 0 palautetta ja ostajalla useampi niin itse näkisin lähtökohtana että myyjä joustaa, eikä ostaja.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 887
Omat kaksi senttiä yksinkertaisesti on se, että jos myyjällä nolla palautetta ja ostajalle esim lukuisia positiivisia (osto- ja myyntipuolella) niin myyjä lähettää tuotteen, ostaja maksaa kun on haettu ja koettu että toimii/on sitä mitä haettiin
Mulla on 0 palautetta mutta en ikään suostuisi tuommoiseen. Jos ostaja alkaa tommosta vaatiin niin siirryn seuraavaan. ( En kyllä mitään ole myymässä eli täysin teroreettinen tilanne )
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 752
Tai sitten jokainen myy ja ostaa niin kuin haluaa. Itse ainakin etsin eri kauppakumppanin jos rupee vaatimuksia satelemaan ja tuntuu siltä että homma menee liian vaikeaksi. Ei tämä kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole. Ostaa sitten vaikka kaupasta jos jännittää.
Niinhän se toimii, ainakin teoriassa.
Tosin kyllä epäilemättä sitten tässäkin langassa itketään kun "vaikka olenkin vain kuukausi sitten rekisteröitynyt niin ei suostuttu ostamaan / myymään minulta ja tämä on ensimmäinen viestini tälle foorumille" jos toiselta rupeaa vaatimuksia satelemaan tai ei suostu ostamaan / myymään paitsi naamatusten / rahat ensin kun vastassa on uusi käyttäjä.

Eli en tiedä miten homma sitten oikeasti eskaloituisi jos joku 2016 rekisteröitynyt vaan kylmästi toteaisi että joku 0 palautetta, 0 viestiä ja noin 1kk sitten rekisteröitynyt = ei tule kauppoja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 161
Tarvittaisiin taho, jolle maksettaisiin ja joka ilmoittaisi toiselle osapuolelle, jotta maksu tuli. Sitten kama postiin ja kun saapuu perille, sovittu kama, sovitusti, niin ilmoittaisi, jotta saa maksaa eteenpäin. ja paketti aina koodilla matkaan, niin näkisi, että vastaanottaja sen nouti.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
781
Tarvittaisiin taho, jolle maksettaisiin ja joka ilmoittaisi toiselle osapuolelle, jotta maksu tuli. Sitten kama postiin ja kun saapuu perille, sovittu kama, sovitusti, niin ilmoittaisi, jotta saa maksaa eteenpäin. ja paketti aina koodilla matkaan, niin näkisi, että vastaanottaja sen nouti.
Ei tarvita, yleinen järjenkäyttö on sallittua ja voisin melkein hatusta heittää, että 97% täälläkin tapahtuneista huijauksista johtuu siitä, että ostaja ei mieti yhtään, vaan on heti tyrkyttämässä rahojaan 0 palautteen myyjälle joka on rekisteröitynyt samana päivänä
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 161
Ei tarvita, yleinen järjenkäyttö on sallittua ja voisin melkein hatusta heittää, että 97% täälläkin tapahtuneista huijauksista johtuu siitä, että ostaja ei mieti yhtään, vaan on heti tyrkyttämässä rahojaan 0 palautteen myyjälle joka on rekisteröitynyt samana päivänä
Sitten voisi tehdä kauppoja palautteesta riippumatta. Ja kun kaikki kaupat meneisi tuon läpi sopivin kriteerein, niin kaikki pikavipitkin jäisi ottamatta, olisi turha edes yrittää..
Ja kun tulisi yleisesti tietoon, että huijaaminen ei onnistu, niin yrittäjät katoaisivat. suurinpiirtein täysin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 770
Tarvittaisiin taho, jolle maksettaisiin ja joka ilmoittaisi toiselle osapuolelle, jotta maksu tuli. Sitten kama postiin ja kun saapuu perille, sovittu kama, sovitusti, niin ilmoittaisi, jotta saa maksaa eteenpäin. ja paketti aina koodilla matkaan, niin näkisi, että vastaanottaja sen nouti.
Järki käteen shoppailessa, niin välttyy 99%:sti koijauksilta. Jos nyt sattuu kosahtamaan koijarin ansaan, niin ne on niitä kuuluisia oppirahoja mitä menetti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 161
Järki käteen shoppailessa, niin välttyy 99%:sti koijauksilta. Jos nyt sattuu kosahtamaan koijarin ansaan, niin ne on niitä kuuluisia oppirahoja mitä menetti.
Miksi mahdollistaa huijaaminen ym perseily, kun estäminenkin on täysin mahdollista..?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 752
Miksi mahdollistaa huijaaminen ym perseily, kun estäminenkin on täysin mahdollista..?
Yleensä se on rahasta kiinni sekä tietysti sivuston ylläpitäjien panostuksesta.
Eli pakollinen digitaalinen tunnistautuminen (minkä käyttäjät itse maksaisivat) jos käy kauppaa olisi hyvä alku. Mutta kun tämä on pääsääntöisesti keskustelufoorumi mikä on "sivutuote" teknologiaa käsittelevälle sivustolle ei kauppapaikka ole se suurin panostus täällä.

Toki jos haluaa olla lähes 100% varma siitä ettei tule huijatuksi kannattaa osallistua vain noin kerran vuodessa oleviin huutokauppoihin missä myyjinä Sampsa Kurri sekä Juha Kokkonen. Tähän mennessä niissä ei käsittääkseni ole ollut huijauksia, toki sekin voi olla mahdollista esim. tilin kaappauksen takia tjsp.

Toinen lähes varma keino on tehdä kauppaa ainoastaan kasvotusten, molempien osapuolien tietysti tuodessa omat turvamiehet mukaansa ettei tapahdu random mukilointia tms.. mutta sekin menee jo hieman fantasian puolelle eikä moista esim. itselleni ole koskaan tapahtunut tähän mennessä enkä ole mitään apureita tarvinut kauppaa tehdessä (vaikka välistä netistä saakin lukea moisia juttuja miten ihmisiä on jopa tapettu kauppojen epäonnistuessa...).
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 770
Miksi mahdollistaa huijaaminen ym perseily, kun estäminenkin on täysin mahdollista..?
No kerropas sitten, kun tiedät tohon ratkaisun, että miten se tapahtuu ? Kas, kun ei ole jo sellaista systeemiä, kun kerran mahdollista.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 602
Nyt alkaa olla keskustelu sivuraiteilla, kauppa-alue pohjautuu rehellisyyteen ja maalaisjärkeen, kaikki siitä poikkeava tulee raportoida ylläpidolle ja varoittaa julkisesti tässä ketjussa. Huijauksista ehdottomasti negatiivinen palaute.
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
10
Vähän epäilyttävää kaupankäyntiä jollain oli äänikortti etsinnässä pk-seudulta tai postilla, villevee95 tarjoaa sitä Oulusta mulla taas oli näytönohjain etsinnässä ja villevee95 tarjoaa sitä Helsingistä... Tänään luotu käyttäjä.

1690214017095.png
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
86
Joo, heräsi epäilys itselläkin, kun miltei välittömästi rekisteröityi tuon ostoilmoituksen jälkeen. Lisäksi kun itse etsin nimenomaan pk-seudulta ja ilmoitti olevansa Oulussa - kuitenkin toiselle mainitsee sitten olevan Helsingissä, niin makes no sense.
 
Liittynyt
28.09.2021
Viestejä
173
Ostin puhelimen ,jota en saanut onneksi laittoi rahat takaisin viikon päästä,kun uhkailin poliisilla.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 158
Viestejä
4 210 079
Jäsenet
71 022
Uusin jäsen
Slerbbaliini

Hinta.fi

Ylös Bottom