Juu, niinhän sitä voisi. Siirrään keskusteluni sinne. Kiitos ja anteeksi.Voi vaikka lukea ketjun ekan viestin niin saa oikean vaikutelman.
Juu, niinhän sitä voisi. Siirrään keskusteluni sinne. Kiitos ja anteeksi.Voi vaikka lukea ketjun ekan viestin niin saa oikean vaikutelman.
No, sovi kaupoista ja kerro tilinumero. Jos rahaa ei ilmesty et myy tuotetta.Tää ei koske Techbbs:n kauppapaikkaa. Sain vaikutelman, että täällä keskustellaan muistakin kauppapaikoista.
Vaikka kuinka tilisiirto tehtäisiin paikanpäällä, ehdoksi vaan kylmästi, että tuote vaihtaa omistajaa vasta kun koko summa näkyy tilillä. Siinähän feikkaavat sitten.Iski huonot fibat: Itsellä Torissa kallis puhelin myynnissä ja hameihmiseltä vaikuttava ostajakandidaatti ilmoittautui. Käyttää nimeä, mikä ei tuota yhtään hittiä Googlessa. Facessa löytyy sen niminen hameihminen, etu- ja sukunimet yhteen kirjoitettuna, kuten Tori yhteydenottajallakin, mutta jotenkin feikkiprofiilin haju. Torin kautta tehnyt satoja kauppoja, mistä noin 6-7 kertaa hameväen edustajienn kanssa, mistä ehkä yhtä lukuun ottamatta kaikki paskoja kokemuksia. 2020 erehdyin päästämään kaksi hameihmistä kätevästi koronamaskeilla kasvot piilotettuna kotiini ja yritti kusettaa multa noin 2000 € puhelimen olemattomalla tilisiirrolla. Heitin helvettiin. Perään huikattiin, että tiedetään missä asut jne. Kaikki oli kusetusta käyttämistään nimistä lähtien. Tossa olkkarin sohvalla kun kirjautui Verkkopankkiin, niin näin vilaukselta oikean nimen, mikä tyypillinen hameväen nimi. Ilmoitettu oli supisuomalainen. Kun näin vilauksen pankkitilin saldosta, eli noin 4 euroa, niin feikkitilisiirto ei enää sen jälkeen ollut hirveän uskottava.
Tiedä nyt sitten pitäiskö sanoa näille ei kiitos.
Juurikin tämä. Tätä tuntuu olevan *todella* paljon liikkeessä. Jatkoin tuolla toisessa ketjussa aiheessa (linkki pari viestiä ylöspäin). Ehkä jatkot siellä toisessa ketjussa: Oliko nämä pari tapausta sattumalta hameihmisiä?Tää on valitettavasti ihan perusettiä nykyään. Kaksi viimeisintä puhelinta mitä olen torissa kaupannut on koitettu "ostaa" juuri tuollaisella tyylillä. Paikanpäällä näytetään joku feikki tilisiirto nopeasti ja sanotaan että huomenna näkyy. Tutulle myös tuossa kilometrin päässä samat kuviot.
Kyllähän noihin joku aina haksahtaa valittevasti.
Avaudutaas ku la-su yöllä joku "Jaakko" höynäytti torissa. Maksoin mobilepaylla ja summakin vaan 41e mutta rikosilmo jo tehty, poliisikin soitti heti su. Tuote oli 5g reititin, ja ainoina hälytysmerkkeinä halpa hinta ja uusi profiili. Illalla hoidin kaupat ja maksun, aamulla oli profiili poistettu ja puhelinnumero "ei käytössä". Mun teoria on et otettu prepaid, luotu mobilepay, prepaid suljettu. Mut et joku jaksaa 41e tähdenSaas nähdä näänkö noita ikinä, mut käytännössä tekijä on tiedossa. Omaa tyhmyyttä kun luotin mut aattelin et tekijän koko nimi tiedossa koska mobilepay ja vaan pieni summa.
Tori on kyllä yks mätäpaise kun eivät palautejärjestelmää tee (joskus annoin palautettakin) ja ilmot katoaa kuin tuhka tuuleen, suosin vahvasti huuto.nettiä, mut kun tarjooma rajallinen ku tavikset torittaa.
Teki myös minulle oharit, kun oli sovittu kaupat näytöstä tänään klo 20-21 välille Treellä. Laittoi äsken viestin, että osti toisen näytön samalla matkalla, jolla teki sinulle oharit ja osti toisen koneen. Erittäin surkeata toimintaa ja jäi kyllä paska maku suuhun.@Vikke lä
Sovittiin koneesta kaupat noudolla.
Myyty - HP Omenish 30L + Valve Index 4 majakkalla (5600x - RTX3090) |Lohja|
Myytävä tuote: HP Omen 30L runkoon kasattu VR-härveli tietokone. HP:stä jäljellä: - Kotelo 30L - Emolevy B550 - AIO 140 - Virtalähde 800W Gold Lisätty: G.Skill TridentZ 3200MHz CL15 2x8GB MAD Ryzen 5 5600x - Prosessori 512GB m.2 SSD RTX 3090 Founders Edition 24GB Hinta: 1350€ + (Valve Index...bbs.io-tech.fi
Ei päässyt alkuviikosta noutamaan ja olin itse loppuviikosta tien päällä, joten sovimme noudon Perjantaiksi. Eilen 20:00 sovimme että tulee noutamaan koneen 18-19 välillä. Formatoin käytössä olevan koneen, siirsin siitä omat varastolevyt pois ja siirsin menojani, että olen paikalla, kun saapuu noutamaan.
Ei tullut. Täydellinen hiljaisuus. Huomasin sattumalta, että oli sopinut ja toteuttanut perjantai aamuna kaupat toisesta koneesta, mutta päätti sitten jättää tämän kertomatta ja vieläkään mitään ilmoittamatta tai viesteihin reagoimatta. Suosittelen käyttäjälle @Vikke lä siirtymistä takaisin toriin, jossa tällainen p*skamainen käytös on normaalimpaa. Kiitos.
Onko kuinka pitkä aika kaupoista? Rikosilmoitus ja pistä kauppapalaute. Aika paljon negatiivista palautetta tuolla tuntuu jo ennestäänkin olevan. @isanttuTein isanttu nimisen kauppiaan kanssa kaupat 3060ti näytönohjaimesta. Ilmoitti vieneensä lähetyksen postiin, mutta postiin oltuani yhteydessä hän ei ole vienyt lähetystä, vaan luonut pelkän lähetystunnuksen. Rahat olen siirtänyt jo hänelle ja hän keksii tekosyitä, mutta mitään ei tapahdu. Voisitteko auttaa tilanteessa?
Kauan tätä on jatkunut ja mitä tekosyitä? Parin päivän viive jouluviikolla voi olla ihan oikeakin syy viivästelyyn, mutta täysi viikko on liikaa.Tein isanttu nimisen kauppiaan kanssa kaupat 3060ti näytönohjaimesta. Ilmoitti vieneensä lähetyksen postiin, mutta postiin oltuani yhteydessä hän ei ole vienyt lähetystä, vaan luonut pelkän lähetystunnuksen. Rahat olen siirtänyt jo hänelle ja hän keksii tekosyitä, mutta mitään ei tapahdu. Voisitteko auttaa tilanteessa?
Soitin postiin, sinne ei ole pakettia viety.Kauan tätä on jatkunut ja mitä tekosyitä? Parin päivän viive jouluviikolla voi olla ihan oikeakin syy viivästelyyn, mutta täysi viikko on liikaa.
Kannattaa tagata käyttäjä tänne tai lainata teidän keskusteluita, niin hän näkee tulla selittelemään. Nimi ja osoitetietoja ei saa julkaista, mutta nimimerkit kyllä ja ei sitä seurantakoodiakaan kannata jakaa, jos vaikka paketti lähtee tulemaan. Ei ole hyvästä, että kukaan tietää arvokkaan lähetyksen koodin, voi supliikkimies puhua sen itselleen. Nämä kun poistat, niin mielestäni kaiken keskustelun saa julkaista.
Kaupoista on kulunut turhan pitkä aika.Onko kuinka pitkä aika kaupoista? Rikosilmoitus ja pistä kauppapalaute. Aika paljon negatiivista palautetta tuolla tuntuu jo ennestäänkin olevan. @isanttu
Sitten vaan rikosilmoitusta menemään. Ja se negatiivinen kauppapalaute. Eipä me täällä foorumilla voida mitenkään auttaa. Toki ylläpidolle maininta, niin saataisiin mokoma perseily tällä foorumilla loppumaan. @Juha KokkonenKaupoista on kulunut turhan pitkä aika.
Paljon on turhan pitkä aika? Nyt esim. olet maksanut perjantaina illalla, niin rahat voi näkyä tilillä vasta maanantaina. Sitten on pari päivää vaan mennyt tehokasta postitusaikaa..Kaupoista on kulunut turhan pitkä aika.
Tää on jo ihan selvä juttu. Kiitos silti.Sen näkee ihan sillä koodillakin, kun laittaa postin seurantaan. Älä kuitenkaan laita koodia tänne.
Tämä on ihan helposti tehtävissä, eli ostaa vaan HELPOSTI-paketin ja maksaa sen verkossa. Sitten sieltä saa asiointikoodin ja seurantakoodin. Asiointikoodilla voi viedä postiin ja nyt on kai sitten jäänyt viemättä. Seurantakoodilla voi seurata lähetystä, ja siellä tod.näk. lukee "lähetys ei ole vielä saapunut Postille".
Paljon on turhan pitkä aika? Nyt esim. olet maksanut perjantaina illalla, niin rahat voi näkyä tilillä vasta maanantaina. Sitten on pari päivää vaan mennyt tehokasta postitusaikaa..
edit: en tunne isanttua, mutta kauppoja olen tehnyt hänen kanssaan puoli vuotta sitten, niin on ainakin hänen numeronsa jossain.. pistin YV @Crashie .
edit2: ja kyllä ilman myyminen on rikos, josta kannattaa rikosilmoitus tehdä. Suosittelen kuitenkin, että uhkailee ensin rikosilmoituksella, niin on pieni mahdollisuus saadakin se tavara.
Suosittelen myös, että rikosilmoitus tehdään, vaikka kyse olisi kympin tavarasta.
Nii selviskö tämä koko keissi?Tää on jo ihan selvä juttu. Kiitos silti.
Ei selvinnyt, hän vaan tietää, miten toimia.Nii selviskö tämä koko keissi?
@isanttu vois tulla kertomaan tänne myös oman puolensa tarinasta, kun kumminkin näitä luet
Oma kokemus on enemmänkin neutraali, niin se ei ollut täällä ja en kehdannut laittaa neutraalia palautetta, kun tuli kuitenkin hoidetuksi.noita isanttu kauppiaspalautteita kun katsoo, ni ehkä olisi parempi, jos häneltä poistaisi kauppa-alueen. Todella paljon negatiivista ja samasta aiheesta, äijä katoaa ku pieru saharaan, kun kaupat löyty lukkoon.
Ja entä jos toistuu, kuten negatiiviset palautteesi antavat todisteeksi toistuvan?Pahoittelen tapahtunutta ja rahat on palautettu tämä ei toistu.
Ja taas yks selitys lisää. Yleensä se millä selviää muuttuu käytännöksi ja en usko paskan vertaa sun oppineen mitään, kun pääset taas tälläsellä tästä. Ei muuta ku munat käteen ja töihin. Kysymys oli selkeä, miten sinua saa sanktioida, jos tälläinen jatkuu. Banaania seuraavasta?Tämä ei todellakaan tule toistumaan, negatiiviset ovat tulleet ihan senkin takia kun on paljon keikka työtä niin en ole kerennyt hieromaan kauppoja loppuun, mutta otin opikseni enkä enää hiero kauppoja jos ei ole aikaa..
Jos et mitään enää ko. käyttäjältä osta, jatko ei kuulu sinulle enää mitenkään, se on ylläpidon / muiden asianosaisten juttu.Ja taas yks selitys lisää. Yleensä se millä selviää muuttuu käytännöksi ja en usko paskan vertaa sun oppineen mitään, kun pääset taas tälläsellä tästä. Ei muuta ku munat käteen ja töihin. Kysymys oli selkeä, miten sinua saa sanktioida, jos tälläinen jatkuu. Banaania seuraavasta?
Ongelmana oli jatkuvuus. Toivottavasti ylläpito hoitaa homman.Jos et mitään enää ko. käyttäjältä osta, jatko ei kuulu sinulle enää mitenkään, se on ylläpidon / muiden asianosaisten juttu.
Just näin. os rikotaan foorumin sääntöjä = ylläpito sanktioi, jos rikotaan lakia = virkavalta sanktioi.Ongelmana oli jatkuvuus. Toivottavasti ylläpito hoitaa homman.
Ylläpidon puolesta vielä asiaan sellainen huomio, että siellä näyttää olevan kauppiaspalautteissa nyt niin monta negatiivista, että yhtään lisää ei sitten olisi enää varaa tulla, jos haluaa kaupankäyntiä vielä foorumilla jatkaa.Pahoittelen tapahtunutta ja rahat on palautettu tämä ei toistu.
Täysin samaa mieltä tästä. Ei ole tästä käyttäjästä kyse, mutta ehkä pari vuotta sitten oli huono kauppakokemus erään käyttäjän kanssa. Sovittiin että tulee sunnuntaina hakemaan tavarat, sovittuna aikana ei mitään kuulunut eikä näkynyt. Kyselin että mikä homma, vastaus taisi olla jotain että unohtui. Kauppiaspalautteen perusteella näytti olevan sellainen hupihuutaja ja muilla myyjillä samoja kokemuksia. Ylläpito sitten vähän myöhemmin bannasi käyttäjän ja ihan aiheesta.Itsekin olen parit oharit kokenut kyseisen käyttäjän kanssa. Ylläpito voisi ottaa vähän tiukempaa linjaa näissä tapauksissa, kun ei selkeästi kiinnosta tehdä kauppaa foorumin sääntöjen mukaan. 45 palautetta joista 14 negatiivisia ja pääosin samasta syystä eli myyjä lopettaa yhteydenpidon sen jälkeen kun kaupat on jo sovittu.
Sama koskee myös myyjiä. Jos hyväksyy tarjouksen, niin se on hyväksytty. Siihen ei parempi tarjous - tai edes hintapyyntö - mene enää ohi.Yleisemmin kaupantekoon liittyen, ymmärrän ihan hyvin että käyttäjillä voi olla erilainen käsitys siitä mitä "maksan nopeasti" tai "lähetän nopeasti" tarkoittaa. Se voi olla ihan oikeasti heti tai (lähettäessä) parin päivän päästä kun tulee Postissa käytyä kauppareissulla, mutta tuollainen jatkuva ohareiden tekeminen ei ole mitenkään hyväksyttävää. Jos jostain tuotteesta tarjoat hinnan niin sitten ostat sen, etkä jää kyttäämään että saisiko ehkä jostain muulta halvemmalla.
Ylläpitoon yhteyttä tälläsissä asioissaTerve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Päivän kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku kakara ei ymmärrä mikä on aiheellista. Voisitteko auttaa asiassa?
Olen ottanut Sampsaan yhteyttä ja hän kertoi ja linkkasi, että täällä minä voin keskustella aiheesta. @Juha KokkonenYlläpitoon yhteyttä tälläsissä asioissa
Myös tagatkaa ne toiset käyttäjät (@Stem ) tänne.Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku ei ymmärrä mikä on aiheellista. Mistä tiedän, että vika on edes totta, kun ei suostunut palauttamaan. Autoin siis häntä saamaan upouuden näytönohjaimen ja sain negatiivisen palautteen? Voisitteko auttaa asiassa?
Jos et ole kortin rikkoutumisesta tiennyt, niin mielestäni ihan oikein toimittu. Eli palautus tai voi laittaa itse takuuseen. Eipä tuossa juuri muuta voi myyjän puolelta tehdä. Toki ymmärrän myös, että ostajaa harmittaa rikkinäisen kortin saaminen. Mikä vika tuossa kortissa oli?Terve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku ei ymmärrä mikä on aiheellista. Mistä tiedän, että vika on edes totta, kun ei suostunut palauttamaan. Autoin siis häntä saamaan upouuden näytönohjaimen ja sain negatiivisen palautteen? Voisitteko auttaa asiassa?
Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti. Tottakai harmittaa, jos saa rikkinäisen eikä ole takuuta (tämän takia ehdotin häntä palauttamaan tai hoitamaan takuusta n.300€ arvokkaamman saman mallin uutena. Tässä tapauksessa sai uuden myyjän avulla ja jätti siitä negatiivisen palautteen antamatta myyjälle mahdollisuutta. Vain hänen näkökulmansa ja minusta perätön negatiivinen palaute. En näin hoida kauppoja, että negatiivista pitäisi tulla ja siksi ihmettelin. Hänellä on vain yksi negatiivinen palaute palautteissa muilta, liekö tämä syy negatiivisen jättämiseen myös kun itseä harmittaa. Pitäisi antaa mahdollisuus kauppiaalle ja hänen hoitaessa asian kunnolla ei ole tarvetta jättää negatiivista palautetta.Jos et ole kortin rikkoutumisesta tiennyt, niin mielestäni ihan oikein toimittu. Eli palautus tai voi laittaa itse takuuseen. Eipä tuossa juuri muuta voi myyjän puolelta tehdä. Toki ymmärrän myös, että ostajaa harmittaa rikkinäisen kortin saaminen. Mikä vika tuossa kortissa oli?
Mitä Stem kertoi viaksi?Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti. Tottakai harmittaa, jos saa rikkinäisen. Tässä tapauksessa sai uuden myyjän avulla ja jätti siitä negatiivisen palautteen.
Hänen tehdyssä testissä jokin komponentti ilmeisesti lämpeni liikaa "kovassa rasituksessa". Ei vastannut enää viesteihin saatuaan tietää, että voisi saada takuusta uuden. Ei ole vastannut yrittäessäni selvittää, miksi jätti negatiivisen palautteen, eikä voinut palauttaa laitetta minulle, mutta laittoi sen kuitenkin takuuseen ja jätti negatiivisen palautteen.Mitä Stem kertoi viaksi?
Olet toiminut oikein, ostaja perseillyt. Eiköhän ylläpito poista tuon "kostonegan".Ei ole ollut mitään vikaa minun omassa käytössä. Toiminut normaalisti. Tottakai harmittaa, jos saa rikkinäisen eikä ole takuuta (tämän takia ehdotin häntä palauttamaan tai hoitamaan takuusta n.300€ arvokkaamman saman mallin uutena. Tässä tapauksessa sai uuden myyjän avulla ja jätti siitä negatiivisen palautteen antamatta myyjälle mahdollisuutta. Vain hänen näkökulmansa ja minusta perätön negatiivinen palaute. En näin hoida kauppoja, että negatiivista pitäisi tulla ja siksi ihmettelin. Hänellä on vain yksi negatiivinen palaute palautteissa muilta, liekö tämä syy negatiivisen jättämiseen myös kun itseä harmittaa. Pitäisi antaa mahdollisuus kauppiaalle ja hänen hoitaessa asian kunnolla ei ole tarvetta jättää negatiivista palautetta.
Erikoista kyllä että mainitsi palautteessa kuitenkin että ”sain takuusta uuden”. Mutta joo eihän tuosta sen kummempaa, myyjänä teit mitä pystyit hoitaaksesi kaupan kunnolla. Eiköhän ylläpito poista palautteen kunhan jouluruuat sulatettuTerve. Tein kaupat käyttäjän Stem kanssa ja myin hänelle hyvin toimineen RTX 3070 ohjaimen (viattoman). Puolen viikon kuluttua hän otti yhteyttä ja kertoi ohjaimen olevan rikki hänen tekemien testien mukaan. Kerroin hänelle, että jos ohjaimessa on jotain vikaa, niin varmaan takuusta saisi uuden. Vaihtoehtoisesti hän voisi palauttaa minulle laitteen. Tästä tuohtuneena hän on jättänyt negatiivisen kauppiaspalautteen minulle, mutta ei halunnut palauttaa, vaan sai uuden laitteen takuusta. Minä en ole ollut tietoinen mistään viasta, jos sellainen on ollut, olisin hoitanut asian kuntoon ja minusta on epäasiallista jättää tällaisessa tilanteessa negatiivinen palaute, kun myyjä auttaa ja yrittää ja saadaan uusi laitekin. Stem käyttäjällä on aiemmasta vain yksi kauppiaspalaute ja sekin on negatiivinen. Mietin miksi minua nyt rankaistaan negatiivisella palautteella ihan vaan sen takia, että joku ei ymmärrä mikä on aiheellista. Mistä tiedän, että vika on edes totta, kun ei suostunut palauttamaan. Autoin siis häntä saamaan upouuden näytönohjaimen ja sain negatiivisen palautteen? Voisitteko auttaa asiassa?