Ensimmäiset 12V-2x6-liittimet sulaneet GeForce RTX 5090:n parina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Kappas, laitoin Tukesiin ilmoituksen asiasta ja ilmoittivat että ovat tietoisia ongelmista ja seuraavat tilannetta :thumbsup: Suomesta ei ole tullut heille ilmoituksia. Myös Saksassa tilannetta seurataan.
Oli muuten mukava linkata IO-Techin asiallinen video ilmoitukseen!
Jännä etteivät oo rekisteröineet että ovat saaneet esim. meikän ilmoituksen jo aikaa sit.

itse väistin luodin kun laitoin 5090 astralin tulille. GPU Tweak näytti että pin 2 ja pin 6 idlessä oli 0.02a. Kevyessä rasituksessa heti meni 2 napaa yli 10a. Uutta virtalähdettä ja piuhaa niin nyt kaikki tasaista

Ei missään nimessä umpikuparia eli ML johtimia. MKEM eli hienosäikeinen koska parempi virran kesto. Sekä käänneltävyys. Paksu yksisäikeinen kupari murtuu käännellessä. Tietty olisihan se tyylikäs kun kaapelit kulkisivat näteillä 90 asteen mutkilla niinkuin kovat vesiputket. Mutta joo ehdottomasti jykevämpi liitin ja kaapelointi/ uusi standardi jos ei muuten kestä.
No tuo oli sarkasmia. Siinä vaiheessa, kun pelaamisen tarvitaan sähkötauluun samat sulakeet kuin 9kW kiukaaseen lopetan pelaamisen ja siirryn läppäriin.

itse väistin luodin kun laitoin 5090 astralin tulille. GPU Tweak näytti että pin 2 ja pin 6 idlessä oli 0.02a. Kevyessä rasituksessa heti meni 2 napaa yli 10a. Uutta virtalähdettä ja piuhaa niin nyt kaikki tasaista
Itse tilasin fluken pihtimittarin ketjusta intoutuneena josko 2 vuoden lähes 24/7 ajon jälkeen mittailis 4090 virrat. Sinällään mulla sama virtalähde kombo kun der8auerilla niin näkee onko piuhojen välillä eroa.

Senhän Tukes oli sanonut, että tietävät ongelmasta ja tarkkailevat sitä. Tarkoittanevat, että ei ole tullut yhtään ilmoitusta Suomessa palaneesta liittimestä.

Joku testailee liittimiä (tosin selvästi matalammalla ambientilla kuin kotelossa). Kovasti yritti ja sai liittimen juotokset sulamaan irti pcb:ltä, mutta liitin itsessään ei vielä siinä vaiheessa sulanut.

Statistiikka

Viestiketjuista
270 859
Jäsenet
76 670
Uusin jäsen
meower

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom