Täyteen ladatulla sähköautolla pääsee talvella jonkun 350 km. sen jälkeen sitä sitten lataillaan 25A voimavirralla laturilla esim 2,6 tuntia. Huom: Esim 120 neliön omakotitalo pärjää yleensä 3x 25 sulakkeilla. Jos ei ole täysin horo, niin lämmitys sisältyy..
Jos kaikki nykyiset autot muuttuisivat sähkölle, niin nita latausaikoja tulisi aika pirusti. Tuossa latausteho olisi se 30kW, Kun taas esim saunan kiuas on tyypillisesti 6-8kW (on päällä ensin esim tunnin ja sitten termari käy pätkimään kulutusta pois) ja 5 kw:n jatkuvalla teholla pysyy lämpimänä jo kohtuu horo isohko kämppä..
Ajoakkujen käyttö taas kulutuksen tasaamiseen on vain idea insinöörin päässä ja sen toteuttaminen vaatisi kalleita uudistuksia verkkoon ja olisi kovin pitkällinen prosessi. Yleensäkkään ensitalveen ei ehdi edes mitään uusia älytoimintoja.
Jos kaikki nykyiset autot muuttuisivat sähkölle, niin nita latausaikoja tulisi aika pirusti. Tuossa latausteho olisi se 30kW, Kun taas esim saunan kiuas on tyypillisesti 6-8kW (on päällä ensin esim tunnin ja sitten termari käy pätkimään kulutusta pois) ja 5 kw:n jatkuvalla teholla pysyy lämpimänä jo kohtuu horo isohko kämppä..
Ajoakkujen käyttö taas kulutuksen tasaamiseen on vain idea insinöörin päässä ja sen toteuttaminen vaatisi kalleita uudistuksia verkkoon ja olisi kovin pitkällinen prosessi. Yleensäkkään ensitalveen ei ehdi edes mitään uusia älytoimintoja.