"Huvikseen" on aika liukuva termi. Joku ei jaksa mennä yleisillä töihin koska tulee 10min pidempi työmatka, joku taas menee autolla vain siksi että ei tykkää yleisistä ihmisten takia. Tässä on nyt vähän paikka punnita sitä paljonko säästää jos uhraa sen 10min päivässä tai sietää puoli tuntia aamuin illoin yleisissä olevaa hälinää. Näissä tapauksissa.Tuskin kovin moni muukaan luopuu. Harvemmin aikuiset huvikseen ajavat.
Itse olin kanssa sitä mieltä että yleisillä töissäkäymisessä ei ole mitään järkeä koska matka aika tuplaantuu ja yleisten aikataulut ei osu hyvin yhteen työpäivän kanssa. Tämä asia ratkesi itsellä kun ostin sähköpotkulaudan. Se vähentää kävelymatkoja niin paljon että ei sotke yleisten aikatauluja ja työmatkoihin menee n.5min (25min->30min) suuntaansa enemmän aikaa mutta vastaavasti bensoissa säästää kuukaudessa sen 150e (junalipun jälkeen). Toki lautaa ei pysty käyttämään kun sen 4-6kk vuodesta mutta silti aika mittava säästö. Ja ainakin itse tykkään laudalla mennä yleisillä töihin kun saa junassa sitten puuhailla mitä haluaa työmatkat eikä tarvii olla aistit tarkkana autossa.