• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Muut Elli ID.Charger sähköauton kotilatauslaitteet 169€/219€

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
24
Oma jo aiemmin päivittynyt jumittaa nyt versiossa v3.8.13;v3.29.7 (ei päivityksiä saatavilla).
Tuosta tuoreimmasta ei näemmä ole changelogiakaan Ellin sivuilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Oma jo aiemmin päivittynyt jumittaa nyt versiossa v3.8.13;v3.29.7 (ei päivityksiä saatavilla).
Tuosta tuoreimmasta ei näemmä ole changelogiakaan Ellin sivuilla.

Mulla näkyy olevan nyt tuo v3.8.17;v3.29.12

Voiskohan tuo olla joku häkkiversio pelkästään noille päivitysongelmaisille purkeille ja siksi ei tarjolla kaikille? Emt?

No, eilen tosiaan viimein päivittyi. Värkkäsin sitten saman tien home assistanttiin kiinni tuon. Asensin sen hass.io evcc add-onin, ja sitten vasta tajusin ettei se tukenut kuormanhallintaa. Asensin sen kaveriksi home assistantin custom integraation evcc:lle, ja sen kautta onnistuu kommunikaatio ha:sta laturin suuntaan.

Oikean kuormanhallinnan puuttuessa kyhäsin simppelin automaation joka pudottaa laturin max virtaa jos latausvaiheen virta nousee liian lähelle sulakkeen kapasiteettia. Viime yönä oli eka testi, ja tuntui toimivan. Pitää lisätä vielä älyä että se nostaa latausvirtaa mikäli kuorma putoaa taas alemmas jne. ... melkoista purukumia kyllä.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
6
Oikean kuormanhallinnan puuttuessa kyhäsin simppelin automaation joka pudottaa laturin max virtaa jos latausvaiheen virta nousee liian lähelle sulakkeen kapasiteettia. Viime yönä oli eka testi, ja tuntui toimivan. Pitää lisätä vielä älyä että se nostaa latausvirtaa mikäli kuorma putoaa taas alemmas jne. ... melkoista purukumia kyllä.
Toukokuun alussa julkaistussa 0.126.0 versiossa tuli natiivi tuki kuormanhallinnalle:

Load Management and Peak Shaving #13207

Tuo evcc:n hassio-addon taitaa seurata tuota evcc:n versiota (uusin 0.127.3), joten kuormanhallinta pitäisi löytyä siitäkin.

Alussa kuormanhallinta ei ylikuormitustilanteessa pienentänyt latausvirtaa oikein, vaan lataus keskeytyi aina kokonaan, mutta 0.126.3 version jälkeen toiminut hyvin. Ohjeet taitaa olla vielä vain saksaksi, mutta esim. pääsulakkeiden kuormitukseen perustuvan virtarajan konfigurointi tapahtuu seuraavasti:

Lisätään evcc.yaml tiedostoon uusi circuits-osio ja sen alle esim. main-niminen circuit, jolle sitten haluttu virtaraja (maxCurrent):
Koodi:
circuits:
- name: main
  maxCurrent: 24
  meter: p1reader
Itsellä 25A pääsulakkeet ja laitoin varmuuden vuoksi 24A. Päävaiheiden virtatieto tulee p1reader-nimiseltä mittarilta, joka sähkömittarin P1/HAN-portissa oleva ESP8266-pohjainen lukija.

Sitten loadpoint lisätään osaksi tuota main-circuitia:
Koodi:
loadpoints:
- title: ID. Charger Pro
  circuit: main

Lopuksi lisätään vielä site-määrityksen alle circuit-tieto:
Koodi:
site:
  title: Home
  circuit: main
  meters:
    grid: p1reader

Siinä taisi olla kaikki lisäystarpeet olemassa olevaan toimivaan konfiguraatioon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Toukokuun alussa julkaistussa 0.126.0 versiossa tuli natiivi tuki kuormanhallinnalle:

--->8---

Siinä taisi olla kaikki lisäystarpeet olemassa olevaan toimivaan konfiguraatioon.
No ohoh! Kiitos tästä, pitää laittaa tuo testiin.

Surffailin valikot ja asetukset läpi, enkä löytänyt. Ilmankos tuo, kun kerran konffiin laitettavista asetuksista kyse.

Btw: mulla on homewizard P1-lukija, joka kertoo tietonsa evcc:lle, ja eilen logeja katsellessani huomasin että evcc kertoi saavansa P1:ltä teho- ja energiatiedot, mutta ei virtatietoja... Pitää rukata nuo virtarajat konffiin ja katsoa muuttuukp tilanne.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
6
Btw: mulla on homewizard P1-lukija, joka kertoo tietonsa evcc:lle, ja eilen logeja katsellessani huomasin että evcc kertoi saavansa P1:ltä teho- ja energiatiedot, mutta ei virtatietoja... Pitää rukata nuo virtarajat konffiin ja katsoa muuttuukp tilanne.
Näyttää tosiaan tuo evcc:n homewizard-template lukevan jostain syystä API-rajapinnan kautta vain active_power_w ja total_power_import_t1_kwh (tariffit t1-t4) arvoja:


Homewizardin API-dokumentaation mukaan sieltä olisi kuitenkin luettavissa myös vaihekohtaiset virtatiedot yms.:


active_current_l1_a = The active current for phase 1 in ampere
active_current_l2_a = The active current for phase 2 in ampere
active_current_l3_a = The active current for phase 3 in ampere


Yksi vaihtoehto voisi olla vaihtaa tuo homewizard-meter custom-meteriin (tai lisätä rinnalle vain virtatietojen osalta) ja tehdä nuo halutut mittarit itse ja hakea niihin arvot Homewizard P1:n API-rajapinnasta http-pluginilla:


Tuota custom-meteriä käytän itse sen ESP8266-pohjaisen p1readerin kanssa. Alla esimerkkinä Homewizardia varten muokattu koodinpätkä virtatietoja varten, joka saattaisi toimia, kunhan vaihtaa oikean IP-osoitteen:

Koodi:
meters:
- name: p1reader
  type: custom
  currents:
  - source: http
    uri: http://10.20.30.40/api/v1/data
    headers:
    - content-type: application/json
    jq: .active_current_l1_a
  - source: http
    uri: http://10.20.30.40/api/v1/data
    headers:
    - content-type: application/json
    jq: .active_current_l2_a
  - source: http
    uri: http://10.20.30.40/api/v1/data
    headers:
    - content-type: application/json
    jq: .active_current_l3_a
Vastaavalla tavalla voi lisätä halutessaan myös power-, energy-, powers- ja voltages-mittaukset tuon currents lisäksi.
 
Liittynyt
15.05.2024
Viestejä
3
Finally, after nearly 2 months of failing, my Elli box has received the firmware upgrade. First it upgraded itself to the v3.7.13 from 2022 and today it is on the latest v3.8.17 firmware.
Interestingly v3.8.17 is not listed in the changelog site Elli | Changelogs: Wallbox.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 271
Mulla taitaa jäädä tämä asentamatta taloyhtiön nihkeän asenteen vuoksi toiselle latauslaitteelle. Jos jotain kiinnostaa niin voin luopua omakustannehintaan (248€) Volkkarin Pro-mallista 7,5m kaapelilla. Sijaitsee Espoossa.
 
Liittynyt
30.06.2024
Viestejä
3
Hieman jäänyt epäselväksi, tekeekö tällä laturilla mitään, jos ei ole VAG-autoa, jonka omalla sovelluksella voi määrittää latausajankohdan? Eli tuliko nyt päivityksessä laturin omaan sovellukseen mahdollisuus kontrolloida latausaikaa? Muutoin toki lataa auton kuin auton
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
24
Kaikki autot kyllä keskustelee tämän kanssa. Eli autojen omat sovellukset yms pitäisi toimia ihan oikein.
Ainoa jos haluaa hyödyntää käyttöoikeuksia (kortilla tai etänä) niin tarvii VW sovelluksen. Mutta autoa ei sekään vaadi.
Lisäksi tätä voi ohjata omilla systeemeillä mm. Evcc:n kautta. Olen testannut Evcc:tä ja virranrajoitusta Volvon kanssa ja hyvin toimi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
50
Sain omani tänään asennetettua ja tosiaan päivitykset asentui mukisematta heti käyttöönoton jälkeen. Päivityksiä tuli kahdessa erässä. Ensimmäinen oli versioon 3.7.12 ja sen jälkeen tähän 3.8.17 versioon josta ei muutoslogia ole saatavilla.

Tuntuisi pelittävän hienosti kuormanhallinnan osalta (LEM SD-100 virtamuuntajat).
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
19
Sain omani tänään asennetettua ja tosiaan päivitykset asentui mukisematta heti käyttöönoton jälkeen. Päivityksiä tuli kahdessa erässä. Ensimmäinen oli versioon 3.7.12 ja sen jälkeen tähän 3.8.17 versioon josta ei muutoslogia ole saatavilla.

Tuntuisi pelittävän hienosti kuormanhallinnan osalta (LEM SD-100 virtamuuntajat).
Saako udella mistä tilasit nuo? Pohdiskelen jos laittaisi shellyn tonne kaappiin ja testaisi josko molemmat laitteet lukisi samoja virtamuuntajia... toiset ammattilaiset sanoo että toimii, toiset että ei ^^
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
50
Saako udella mistä tilasit nuo? Pohdiskelen jos laittaisi shellyn tonne kaappiin ja testaisi josko molemmat laitteet lukisi samoja virtamuuntajia... toiset ammattilaiset sanoo että toimii, toiset että ei ^^
Digikeyltä tilasin. Tuli vajaassa viikossa jenkeistä. Tosiaan itsellä veto noin 46 metriä sähkökaapilta ja välillä CAT6FTP kaapeli.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
24
En tiedä oliko jo täällä, mutta Volkswagen ID Drivers Clubiin liittymällä FB:ssa ja lähettämällä Messenger viestin ”Elli” käyttäjälle ”Volkswagen ID.” saa kuulemma -50% koodin laturille. Ei jää paljoa hintaa enää.
liittyminen tuohon ryhmään kysyy auton tiedot (ml. VIN), joten avoinna vain auton omistajille.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
4
Olenkos ainoa jolla Elli yhä vanhassa versiossa? Kampe asennettiin eilen ja lataa kyllä ihan ok ja ilmeisesti wifiin liittäminen meni ok, koska Volkkarin appiin liittäminen meni ok. Kotilaturi-sivulla laitteen tila on "Tuntematon" ja Ohjelmistopäivitys näkymässä nykyinen versio -kohdassa lukee v2.14.4;v3.16.7. ja väittää tekevänsä koko päivitystä (2 yritystä).
 

mnz

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
229
Onkos tuosta HA evvc palikasta lisäiloa jos omassa mittarissa ei ole sitä HAN-porttia? Oma laturi on asennettu noilla 3x Shelly 50A palikoilla, mitkä tuolta nurkan takaa tilasin liittimien kanssa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
24
Onkos tuosta HA evvc palikasta lisäiloa jos omassa mittarissa ei ole sitä HAN-porttia? Oma laturi on asennettu noilla 3x Shelly 50A palikoilla, mitkä tuolta nurkan takaa tilasin liittimien kanssa.
Riippuu mitä haluaa tehdä. Aurinkopaneeleiden kanssa tuosta saa eniten irti kun voi lataustehon säätää paneeleiden tuoton mukaan.
Boksin oma kuormantasaus on tarpeeton Evcc kanssa, jos sen hoitaa Evcc:llä. Toki silloin pitää Evcc:lle kelkkoa jostain kiinteistön kokonaiskulutus joko HAN-portista, mittarin LED lukemalla tai jollain muulla tavoin (esim Shelly EM).
Evcc taitaa jyrätä VW appin ja kortin käytön. Eli, jos Evcc:ssä on boksi offilla niin se ei lataa vaikka VW sovelluksesta aloittaa. Evcc:llä toki sitten saa myös käppyrät ja tilat Home Assistantiin laturilta.
 
  • Tykkää
Reactions: mnz
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
50
Olenkos ainoa jolla Elli yhä vanhassa versiossa? Kampe asennettiin eilen ja lataa kyllä ihan ok ja ilmeisesti wifiin liittäminen meni ok, koska Volkkarin appiin liittäminen meni ok. Kotilaturi-sivulla laitteen tila on "Tuntematon" ja Ohjelmistopäivitys näkymässä nykyinen versio -kohdassa lukee v2.14.4;v3.16.7. ja väittää tekevänsä koko päivitystä (2 yritystä).
Itse otin LTE:n pois päältä. Päivitys asentui heti kun latauksen lopetti autosta ja ledit paloivat kaikki punasina ja hetken kuluttua laite uudelleen käynnistyi vilkuttaen keltaista valoa. Luulin, että laitteessa on jokin vika mutta tosiaan suoritti vain päivityksen käytännössä sillä sekunnilla kun latauksen päätti. Päivityksiä tuli kaksin kappalein.

Eli kannattaa ottaa LTE pois käytöstä nyt alkuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Onkos tuosta HA evvc palikasta lisäiloa jos omassa mittarissa ei ole sitä HAN-porttia? Oma laturi on asennettu noilla 3x Shelly 50A palikoilla, mitkä tuolta nurkan takaa tilasin liittimien kanssa.
Laturia voi komennella sen kautta home assistantista, esim aloita lataus, lopeta lataus jne. Ainakin tuo ilo.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
4
Itse otin LTE:n pois päältä. Päivitys asentui heti kun latauksen lopetti autosta ja ledit paloivat kaikki punasina ja hetken kuluttua laite uudelleen käynnistyi vilkuttaen keltaista valoa. Luulin, että laitteessa on jokin vika mutta tosiaan suoritti vain päivityksen käytännössä sillä sekunnilla kun latauksen päätti. Päivityksiä tuli kaksin kappalein.

Eli kannattaa ottaa LTE pois käytöstä nyt alkuun.
LTE:n poisto sattuikin silmään jo ennen käyttöönottoa joten sen osasin sammutella. Nähtävästi tuo on nyt yhden aikoihin itsekseen päivittänyt itsensä uusimpaan versioon, eli voi yhä ottaa aikansa ennenkuin päivittyy. Mulla meni siis noin vuorokausi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Tuota custom-meteriä käytän itse sen ESP8266-pohjaisen p1readerin kanssa. Alla esimerkkinä Homewizardia varten muokattu koodinpätkä virtatietoja varten, joka saattaisi toimia, kunhan vaihtaa oikean IP-osoitteen:

--->8---

Vastaavalla tavalla voi lisätä halutessaan myös power-, energy-, powers- ja voltages-mittaukset tuon currents lisäksi.

Kiitos tästä, tuo tuntui pelaavan. Korvasin alkuperäisen mittarin tuolla customilla, lisäsin siihen vielä ne energy- ja power -osiot (ainakin power-osion se halusi mukaan että toimii). Vaikuttaisi että tämän myötä virranrajoitus toimii. Logilla näkyy over current -viestejä, ja evcc potkii laturia pienemmille tehoille:
[circuit-main] WARN 2024/07/04 02:32:50 over current detected: 24.4A > 24A
[lp-1 ] DEBUG 2024/07/04 02:33:50 max charge current: 15.6A

Tuo HA:n evcc-addoni päivittyi, ja ilmeisesti eebus-kirjasto on nyt ilmeisesti uudempi(?) tai jotain. Konffista piti poistaa laturin ip-osoite, että add-on suostui käynnistymään. Nyt se taas käynnistyy, muttei enää näe laturin energiamääriä:
[lp-1 ] INFO 2024/07/04 02:29:20 loadpoint 1:
[lp-1 ] INFO 2024/07/04 02:29:20 mode: off
[lp-1 ] INFO 2024/07/04 02:29:20 charger: power ✓ energy ✗ currents ✓ phases ✗ wakeup ✗
[lp-1 ] INFO 2024/07/04 02:29:20 meters: charge ✓
[lp-1 ] INFO 2024/07/04 02:29:20 charge: power ✓ energy ✗ currents ✓

Tapahtuiko muillekin sama, vai sössinkö tässä itse jotain?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Tuo HA:n evcc-addoni päivittyi, ja ilmeisesti eebus-kirjasto on nyt ilmeisesti uudempi(?) tai jotain. Konffista piti poistaa laturin ip-osoite, että add-on suostui käynnistymään. Nyt se taas käynnistyy, muttei enää näe laturin energiamääriä:
Höm, kokeilin palauttaa backupista edellisen version add-onista, vaan sama ongelma pysyi. Ei siis varmaan johtunut suoraan ainakaan tuosta.

Näkeekö teidän muiden ha+evcc addonin käyttäjien systeemeissä vielä tuo evcc ellipro:n tehon ja energiamäärän ladatessa?
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
6
Näkeekö teidän muiden ha+evcc addonin käyttäjien systeemeissä vielä tuo evcc ellipro:n tehon ja energiamäärän ladatessa?
Päivitin nyt itsekin 0.128.0 versioon (ubuntu+docker) ja minun maaliskuiseen viestiin verrattuna en näe eroa noissa tuetuissa tiedoissa, vaan kummassakin on x noissa energy-kohdissa, kuten sinullakin:

evcc-lm | [lp-1 ] INFO 2024/03/16 18:51:57 loadpoint 1:
evcc-lm | [lp-1 ] INFO 2024/03/16 18:51:57 mode: pv
evcc-lm | [lp-1 ] INFO 2024/03/16 18:51:57 circuit: main
evcc-lm | [lp-1 ] INFO 2024/03/16 18:51:57 charger: power ✓ energy ✗ currents ✓ phases ✗ wakeup ✗
evcc-lm | [lp-1 ] INFO 2024/03/16 18:51:57 meters: charge ✓
evcc-lm | [lp-1 ] INFO 2024/03/16 18:51:57 charge: power ✓ energy ✗ currents ✓

0.128.0:

evcc | [lp-1 ] INFO 2024/07/04 12:46:07 loadpoint 1:
evcc | [lp-1 ] INFO 2024/07/04 12:46:07 mode: pv
evcc | [lp-1 ] INFO 2024/07/04 12:46:07 charger: power ✓ energy ✗ currents ✓ phases ✗ wakeup ✗
evcc | [lp-1 ] INFO 2024/07/04 12:46:07 meters: charge ✓
evcc | [lp-1 ] INFO 2024/07/04 12:46:07 charge: power ✓ energy ✗ currents ✓

Eli ei tuo energia-tieto ole tainnut koskaan tulla laturista, vaan evcc on arvatenkin laskelmoinut sen itse lataustehon perusteella. Ainakaan se evcc:n raportoima ladattu energiamäärä ei ole minulla täysin täsmännyt VW:n sovelluksessa näkyvään tietoon, vaan yleensä jäänyt aina noin 1-2 kWh vajaaksi energiamäärästä riippuen.

Kehittäjän kommentin mukaan tuo eebus 0.6 versio olisi jopa parantanut evcc:n ja Ellin yhteiseloa. Itse joutunut silloin tällöin käynnistämään evcc:n uudelleen, jotta ovat taas löytäneet toisensa:

Tested with two EEBUS compatible chargers and works great. It even seems to improve the crashing issues of the Elli Charger Connect and Pro wallboxes to some extend for me.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Eli ei tuo energia-tieto ole tainnut koskaan tulla laturista, vaan evcc on arvatenkin laskelmoinut sen itse lataustehon perusteella. Ainakaan se evcc:n raportoima ladattu energiamäärä ei ole minulla täysin täsmännyt VW:n sovelluksessa näkyvään tietoon, vaan yleensä jäänyt aina noin 1-2 kWh vajaaksi energiamäärästä riippuen.

Kehittäjän kommentin mukaan tuo eebus 0.6 versio olisi jopa parantanut evcc:n ja Ellin yhteiseloa. Itse joutunut silloin tällöin käynnistämään evcc:n uudelleen, jotta ovat taas löytäneet toisensa:
Mulla ei harmillisesti ole noita vanhempia logeja mihin verrata, mutta kun tuon evcc:n alunperin kyhäsin ajoon, se kyllä "näki" sen lataustehon, ja myös käytetyn energian. Eli laskiko se sen itse jostain(?), mutta noissa punaisella merkityissä kohdissa siis rullasi tiedot:
1720089425246.png


En ehtinyt kuin pari kertaa ladata aikaisemmin, mutta ne tiedot piti kyllä volkkarin appin kanssa 1:1 yhtä. Ja itse asiassa nyt noista latauksista ei tallennu edes "lataustapahtumia" tuonne evcc:n logiin enää, aiemmat tapahtumat siellä näkyy (siltä ajalta kuin nuo tehot näkyi).

Harmillista kyllä jos tuo evcc ei kykene juttelemaan laturin ja sen sisältämän energiamittarin kanssa, kun tuo tarkka lataukseen käytetyn energiamäärän kirjaaminen oli yksi päämotivaattoreista hommata tuo laturi. Kulutetun energian näkee volkkarin apissa, mutta olisihan tuo mukava jos sen voisi heittää kuikkaan ;).

Edit:

Täällä satunnainen elli-liitynnäinen bugi logeineen: MinCurrent setting not working for Elli wallbox · Issue #14418 · evcc-io/evcc

tuolla logilla vilisee lataustehon tietoa:
[lp-1 ] DEBUG 2024/06/16 18:16:45 charge power: 2778W

Omassa taas se on nyt tosiaan nollaa:
[lp-1 ] DEBUG 2024/07/04 13:59:42 charge power: 0W
[lp-1 ] DEBUG 2024/07/04 13:59:42 charge currents: [5.42 0 0]A
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
24
Harmillista kyllä jos tuo evcc ei kykene juttelemaan laturin ja sen sisältämän energiamittarin kanssa, kun tuo tarkka lataukseen käytetyn energiamäärän kirjaaminen oli yksi päämotivaattoreista hommata tuo laturi. Kulutetun energian näkee volkkarin apissa, mutta olisihan tuo mukava jos sen voisi heittää kuikkaan ;).
Jos harrastuneisuutta löytyy, niin tuohon on onneksi workaround: energiamittarin ja Ellin väliin pääsee kuuntelemaan esim. RS485 transulla varustetulla ESP32:lla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
865
Jos harrastuneisuutta löytyy, niin tuohon on onneksi workaround: energiamittarin ja Ellin väliin pääsee kuuntelemaan esim. RS485 transulla varustetulla ESP32:lla.
Joo, sellainenhan olisi ihan doable. Laturin sisästä sais todnäk varasteltua käyttöjännitteenkin tuolle. Vaan on se vähän overkilli ratkaisu, kun täytyyhän tuon tiedon liikkua jotenkin jo nyt. Pitää ehkä pistää jotain ulinaa tuonne EVCC:n kehittäjille tms...
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
24
Joo, sellainenhan olisi ihan doable. Laturin sisästä sais todnäk varasteltua käyttöjännitteenkin tuolle. Vaan on se vähän overkilli ratkaisu, kun täytyyhän tuon tiedon liikkua jotenkin jo nyt. Pitää ehkä pistää jotain ulinaa tuonne EVCC:n kehittäjille tms...
Laturin sisällä on tilaa DIN-kiskossa powerille.
Vaikka tuollaiselle: https://www.reichelt.com/fi/en/switching-power-supplies-din-12-w-5-v-2-4-a-mw-hdr-15-5-p202990.html

Juu, onhan tuo hölmöä lisäillä sinne palikoita kun pitäisi toimi ilmankin.

Minullakin oli muuten EVCC 0.128 version kanssa nyt ongelmaa. Ei startannut/yhdistänyt Ellin. IP-osoitteen ottaminen pois auttoi, mutten kyllä tiedä miten se nyt meinaa siihen yhdistellä. Ilmeisesti toimii kuitenkin, en päässyt testailee vielä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 039
Viestejä
4 297 467
Jäsenet
71 767
Uusin jäsen
Dr. Phöl

Hinta.fi

Ylös Bottom