• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Muut Elli ID.Charger sähköauton kotilatauslaitteet 169€/219€

Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
354
Universal
You can charge all current and future Volkswagen EVs as well as all other car brands with a Type 2 connector.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
38
Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta kaikenlisäksi joku fbssä väittää näin:
"Ellin omalla äpillä pystyy myös ohjaamaan Pro laturia. Ei ole automerkkisidonnainen eli ei tarvitse käyttää esim. Volkswagen-sovellusta latauslaitteen etähallintaan"
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 289
Onko tämä nyt niin halpa, että sama ostaa varastoon? Ja siis tarkoitan, että halpa ja hyvä? Tällä hintaa myös vanhenpien luokse ostaa "itseä varten"? Latausta ottava auto tulee ehkä aikaisintaan Q1/25, niin mietin että onko turha kuitenkin vuosi etupeltoon ostaa?
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
86
Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta kaikenlisäksi joku fbssä väittää näin:
"Ellin omalla äpillä pystyy myös ohjaamaan Pro laturia. Ei ole automerkkisidonnainen eli ei tarvitse käyttää esim. Volkswagen-sovellusta latauslaitteen etähallintaan"
Ihan tuolla Ellin omalla sivulla sanotaan: "ID. Charger-laturi lataa kaikki nykyiset ja tulevat sähköautot sekä kaikki muiden valmistajien sähköautot, joissa on tyypin 2 liitäntä. Ajat kotiin, kytket ja lataat."
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
38
Ihan tuolla Ellin omalla sivulla sanotaan: "ID. Charger-laturi lataa kaikki nykyiset ja tulevat sähköautot sekä kaikki muiden valmistajien sähköautot, joissa on tyypin 2 liitäntä. Ajat kotiin, kytket ja lataat."
Jep, ajattelinkin tuota etähallintaa kun kaupan teknisissä tiedoissa sanotaan " 5) ID. Charger Pro on käytettävissä Volkswagen sovelluksella (Laitteen tulee olla yhteydessä verkkoon) "
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
246
Onko tämä nyt niin halpa, että sama ostaa varastoon? Ja siis tarkoitan, että halpa ja hyvä? Tällä hintaa myös vanhenpien luokse ostaa "itseä varten"? Latausta ottava auto tulee ehkä aikaisintaan Q1/25, niin mietin että onko turha kuitenkin vuosi etupeltoon ostaa?
On. En muista nähneeni alle 250e piuhallista 3-vaiheboksia A-tyypin vikavirtasuojalla. Pitää itsekin laittaa tilaukseen kun ensin jaksaa selvittää onko pro-versio wörtti jos pistää paneelit katolle joskus.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 268
Onko jollain tuo? Tesla-nappia tuossa ei tietenkään ole?
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
86
Laitoin tilaukseen vaikka sähköautoa ei vielä olekaan. Oli sen verran hyvän oloinen hinta että päätin satsata tähän jo etukenossa. Aurinkopaneelitkin on jo joten kohti vihreää siirtymää mennään :)
Niin, valitsin Pro -mallin koska verkkoyhteydet ja etähallintaa, mahdollisuus lisätä Home Assistantiin yms.
 
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
122
Tilaukseen meni Pro versio täälläkin. Etähallinta, energianmittaus ja edullinen hinta johti ostopäätökseen. Kiitos APlle.
 
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
122
Latasin sovelluskaupasta Elli apin. Rekisteröitymisen jälkeen apissa pääsee yhdistämään kotilaturin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
956
Huh onpas halpa. Tekis mieli ostaa yks vain kaappiin pölyttyymään vaikka latausasema jo löytyykin jos vaikka joskus tarttis.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
142
Tyhmä kysymys, mutta hoitaako yleensä latausasemat jotenkin talon sähköjen kuormanhallintaa ja löytyyköhän näistä kummastakaan ko. ominaisuutta. Olen käsittänyt, että jos pääsulakkeet ei riittäisi piikkikuormalle niin olisi latausasemia mitkä osaa vähentää lataustehoa.
 
Liittynyt
09.01.2019
Viestejä
18
Tässä on dynaaminen kuormanhallinta mukana. Lisäksi DC vikavirta. Näitä ominaisuuksia ei ole todellakaan kaikissa.
Dynaamiseen kuormanhallintaan tarvitset lisäksi 3 kpl tiettyjä keloja (ohjekirjasta tyypit), liittimet kortille ja esim 6 napaista puhelin maakaapelia sähkökeskukseeseen josta kuormaa mitataan. Laturi sitten pitää huolen että ei sulake pala vähentämällä tarvittaessa latauksen tehoa. Itsellä on tämä luumalli ollut 3v ja nyt otin toisen. Iso kiitos vinkistä!
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
246
Laitoin tilaukseen vaikka sähköautoa ei vielä olekaan. Oli sen verran hyvän oloinen hinta että päätin satsata tähän jo etukenossa. Aurinkopaneelitkin on jo joten kohti vihreää siirtymää mennään :)
Niin, valitsin Pro -mallin koska verkkoyhteydet ja etähallintaa, mahdollisuus lisätä Home Assistantiin yms.
Löytyikö jotain hyvää matskua miten tämä liitetään HA:han?
 

Retale

Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 008
Kiitos, tuli tilattua Cupran logolla. Saa siihen Teslan tarran sitten päälle, jos oikein alkaa ahdistamaan :cigar2:

Mutta tosissaan, vaikka Tesla-nappia ei ole, niin en pelkästään siitä alkaisi 300-400€ lisää maksamaan.
 
Liittynyt
09.01.2019
Viestejä
18
Onnistuisiko kallimmalla mallilla kuinka helposti V2G jos auto tukisi sitä?
Mitä palikoita tarttee jos haluaa perusmallista VG2 toimisen?
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 675
Hyvästä en tiedä, nopealla googletuksella tuli tämä ekana vastaan kun hetken arvioin tilaanko tämän latausaseman, Integration of Elli / VW ID. Charger Pro
Mäkin löysin tän kun tuota aiemmin päivällä katselin, mutta eihän tuolla ainakaan tuon esimerkin perusteella pysty oikein mitään tekemään. Ehdoton vaatimus olisi ainakin laturin ohjaaminen (lataa/älä lataa) sekä hetkellinen latausteho. Tuon perusteella kumpikaan ei onnistu.

Jäi tuo laturi siksi tilaamatta kun selvästikään siihen ei mitään avointa apia ole tarjolla.
 
Liittynyt
06.04.2020
Viestejä
66
Kiitos AP! Aina välillä miettinyt latausasemaa kotiin, mutta tohon hintaan lähti pro malli saman tien tilaukseen!
 
Liittynyt
14.02.2024
Viestejä
1
Sanokaas nyt mikä sovellus tuohon Pro malliin pitää/kannattaa ladata, jolla sitä voi ohjata ? ( mulla ei oo VW sähköauto ) Täällä puhutaan Ellin sovelluksesta mutt voisko tarkentaa mikä se Ellin oma sovellus on ? Katoin App storea enkä sieltä keksinyt , enkä myöskään WE connect ID äppiä ? Vai tarkoitetaanko sitä VW connect ID äppiä ?
 
Liittynyt
09.01.2019
Viestejä
18
Kyllähän ainakin halvempaa laturimallia pysty ohjaamaan ihan millä vaan joka haistelee esim sähkön hintaa tai kotiautomaatiota ja sen mukaan kontaktorin avulla laittaa laturin tulille (ei ole älyä vastustamassa ;-) ). Se puskee sit autoon sähköä jos auto sitä haluaa ottaa vastaan.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
125
Onpas edullinen. Ostettava varmaan valmiiksi varastoon. Ainoa mitä äimin on kaapelin pituus kummalla ottaa, kun tulevasta asennuspaikasta ei ole vielä mitään käryä…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 065
Aika mysteeriboxi, ei oikein selviä mitä kaikkea tuolla voi tehdä. Onnistuuko simppelit latauksen ajastukset ja jos onnistuu niin onnistuuko ilman internettiä.
 
Liittynyt
12.07.2021
Viestejä
17
Onpas edullinen. Ostettava varmaan valmiiksi varastoon. Ainoa mitä äimin on kaapelin pituus kummalla ottaa, kun tulevasta asennuspaikasta ei ole vielä mitään käryä…
Pidempi. Ylimääräinen siitä voi olla kiepillä, lyhyttä on vaikea venyttää. Pidemmällä kaapelilla onnistuu monesti esimerkiksi toisen auton lataaminen ilman varsinaisella "latauspaikalla" olevan auton siirtämistä. Lisäksi auton voi ajaa "latauspaikalle" ihan miten päin tahansa riippumatta latausportin sijainnista. Itsellä ei siis ole kumpaakaan näistä latureista, mutta laturi ja sähköauto löytyy.
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
86
Sanokaas nyt mikä sovellus tuohon Pro malliin pitää/kannattaa ladata, jolla sitä voi ohjata ? ( mulla ei oo VW sähköauto ) Täällä puhutaan Ellin sovelluksesta mutt voisko tarkentaa mikä se Ellin oma sovellus on ? Katoin App storea enkä sieltä keksinyt , enkä myöskään WE connect ID äppiä ? Vai tarkoitetaanko sitä VW connect ID äppiä ?
Screenshot_20240215_001002_Google Play Store.jpg
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
246
Pidempi. Ylimääräinen siitä voi olla kiepillä, lyhyttä on vaikea venyttää. Pidemmällä kaapelilla onnistuu monesti esimerkiksi toisen auton lataaminen ilman varsinaisella "latauspaikalla" olevan auton siirtämistä. Lisäksi auton voi ajaa "latauspaikalle" ihan miten päin tahansa riippumatta latausportin sijainnista. Itsellä ei siis ole kumpaakaan näistä latureista, mutta laturi ja sähköauto löytyy.
4.5m on aika pitkä piuha myös, monissa myytävissä on 3m perus ja 5m "pitkä". Se on helppo mittailla jollain löysällä narulla. Pidempi on myös tiellä jonkun verran, mutta mieluummin tosiaan liian pitkä kuin lyhyt.

Saksalaiset vääntäneet näköjään tällaistakin: Home Assistant + EVCC Add on + Elli · evcc-io evcc · Discussion #4267 Home | evcc - Sonne tanken ☀

Itsekin laitoin Pron pienemmällä letkulla tilaukseen, toivottavasti saa tuleviin paneeleihin järkevästi kiinni.
 
Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
18
7/20 ostin karvalakki version 413,99€ hintaan, samasta paikasta. Sen jälkeen hinta nousi yli viiteen sataan, kun naapuri hankki saman värkin.

Lähti pro versio tilaukseen kyllä saman tien, lyhkäsemmällä letkulla. Kiitokset vinkistä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
38
Saakohan tuon pro version konffattua niin, että lataus lähtee päälle ilman RFID lukijoita ja konffauksen jälkeen myös ilman verkkoa? Googlesta en löytynyt infoa.
 

jsa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
623
Tilaukseen meni pitemmällä letkulla, kiitokset vinkistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Ellin appin kommenteissa (play storessa) kerrotaan että appille pitää syöttää kaikki vin-koodit ymv. että sen saa käyttöön, ja muutenkaan ei mitään kauhean mairittelevaa ole tuo palaute.

Onko täällä ketään joka käyttää tuota pro-mallia oikeasti jonkin muun kuin vag-ryhmän auton kanssa; toimiiko se appi ongelmitta ilman sitä volkkaria? :)

Loppuviimein ohjattavuus home assistantista käsin olisi se juttu, mutta täällä ei taida olla ketään joka tuota sillä ohjais - tai tietäisi onnistuuko se oikeasti? Jotain random webbilinkkejä näkyy olleen, mutta niistä ei tullut hullua hurskaammaksi :)
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 096
Houkutteleva tarjous kyllä, vaikka ainakin toistaseksi taloudesta löytyy vain plugari. Mutta onnistuuhan tuolla 3,6kW (1-vaihe) latauskin. Autosta (VAG) sitten voi halutessaan rajoitaa lataustehon vieläkin pienemmälle esim. ajastettuihin yön yli latauksiin.
Saispahan plugarinkin tarvittaessa ladattua nopeasti. Hintaero sen verran pieni, että Pro malli tuntuu aika nobrainerilta.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
203
Tilattu cupran pro-mallinen pitkällä letkulla.
Saa vaikka pölyttyä kaapissa, kunnes sitten sähkäri tilataan asentamaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 216
Miksi ihmiset suosii Cupra mallia tuon Vokkarin sijaan? Onko niissä jotain eroja?
 
Liittynyt
09.03.2020
Viestejä
5
Kiitokset vinkistä. Piti itsekin tilata tuo Pro -versio pidemmällä kaapelilla. Kaippa tuo hyundain kanssa pelittää siinä missä volkkarinkin.

Onko kellään kokemuksia, että mistä Tampereen seudulla kannattaa kysellä tarjouksia asennuksesta? Tilauksen vahvistussähköpostissa suositeltiin yhteistyökummpanina Plugit Finland Oy:tä. Onko siitä kokemuksia?
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
45
Saakohan tuon pro version konffattua niin, että lataus lähtee päälle ilman RFID lukijoita ja konffauksen jälkeen myös ilman verkkoa? Googlesta en löytynyt infoa.
Itsellä ollut tallissa tuo Pro-malli (Audi-brändättynä) käytössä kolmisen kuukautta. Lataus lähtee päälle ilman RFID lukijoita ja toimii myös ilman verkkoa.
App on ladattuna, mutta sille ei ole ollut minkäänlaista käyttöä. Kaapeli vain kiinni autoon, ajastukset olen tehnyt auton päästä.
Hinta on nyt sellainen että tilasin itselle jo toisen.
 
Liittynyt
27.06.2017
Viestejä
3
Itsellä ollut tallissa tuo Pro-malli (Audi-brändättynä) käytössä kolmisen kuukautta. Lataus lähtee päälle ilman RFID lukijoita ja toimii myös ilman verkkoa.
App on ladattuna, mutta sille ei ole ollut minkäänlaista käyttöä. Kaapeli vain kiinni autoon, ajastukset olen tehnyt auton päästä.
Hinta on nyt sellainen että tilasin itselle jo toisen.
Pystyykö sovelluksen kautta säätämään latausvirtaa, ja jos niin millä tarkkuudella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
103
Tässä on ilmeisesti sisäänrakennettu kuormanhallinta? Ymmärsinkö oikein tuota ohjetta että 25A sulakkeella laturin maksimi on tällöin 12A?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Tässä on ilmeisesti sisäänrakennettu kuormanhallinta? Ymmärsinkö oikein tuota ohjetta että 25A sulakkeella laturin maksimi on tällöin 12A?
Kuormanhallinnan toimintaan saamiseksi pitäisi hankkia erilliset virtamuuntajat. En kaivellut ohjeita, mutta oletan että nuo asennetaan (talon)keskuksen syöttöihin josta tää laturi saisi sitten tiedon että paljonko kulutus on yhteensä, ja osaa käyttää sitten maksimissaan muulta kulutukselta vapaaksi jäävän osan.

En näe mitään syytä miksi maksimi olisi 12A jos tarjolla on 25A?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 460
Sisäinen Sulo Wilén heräsi ja tilasin parit vaikka tarvetta ei ole yhdellekkään XD. Jos kesällä vaihtaisi vanhan laturin tähän ja yksi sitten jemmassa itselle tai porukoille jos/kun sähköautoon siirtyvät joskus.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 660
En tiedä miksi te näitä hamstraatte kun kyllähän laadukkaita tyhmiä latureita saa muutenkin tuohon 100-200e hintaluokkaan.

Tuo VW:n Pro mallikaan ei paljon tyhmästä eroa.
Johdon kanssa kalliimpi kuin vw-laturi? Ja ainakin VW-laturissa DC-vikavirtasuojaus, mikä ei välttämättä löydy vakiona kaikista (ja maksaa turhaan jos joutuu sähköliikkeen komponenteista askartelemaan).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 460
En tiedä miksi te näitä hamstraatte kun kyllähän laadukkaita tyhmiä latureita saa muutenkin tuohon 100-200e hintaluokkaan.

Tuo VW:n Pro mallikaan ei paljon tyhmästä eroa.
Ja tuostakin puuttuu kaapeli. Saako 7m2 11kW type 2 kaapelia alle 100€?

Dynaaminen virranhallinta ja tarttee hommata pelkät virtamuuntajat ei mitään kalliita lisäkikkareita. Virtamuuntajat jotain kymppejä kappale. Aivan loistava jos sähkölämmitys 3x25A nalleilla ja kuormanohjauksia halvoille tunneille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 274
Viestejä
4 218 038
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
TurboScrub

Hinta.fi

Ylös Bottom