Elite: Dangerous

Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
283
Mikä mahtaa olla kun menee settlementtiin jossa pitää viedä itemi (delivery missioni) ja uhka taso 0 niin heti kun näkee ekän äijän ja menee lähelle ni ne hyökkää instana. Mitää bountyjä sun muita ei ole ja reputationikin hyvä. Mistä mahtaa johtua?
Eli oot antanu niiden skannaa sut rauhassa ensin? Onko mahdollisesti jääny joku laitoin haxor-chippi povitaskuun? Niistä eivät tykkää.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
283
, mutta miltä Odysseyn VR tila näyttää tällä hetkellä? Olen pelannut Horizonia tähän asti, joko Odysseyn VR tila on siinä kunnossa, että 1080Ti:llä kannattaa kokeilla?
Vielä ei ole, eikä ole myöskään näköpiirissä parannuksia on-foot -tukeen VR:n osalta. Ilmeisesti tässä joulukuun puolella jossain vaiheessa esittelevät suunnitelmia ensi vuoden osalta. Tiedä vaikka VR-pelaajien ääntä olisi vihdoin kuultu. Itse en VR:llä pelaile, mutta tuntuuhan se oudolta, että ovat jättäneet puolitiehen tuon tuen. Monellehan juuri Elite on ollut syy hommata VR-vermeet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Eikö nuo sanonu Frontierilta jo aikapäivää sitten ettei Odysseyhun ole tulossa VR-tukea..
Saisivat nyt joskus edes nuo alusten sisätilat niin voisi ostaa Odysseyn, muuten jää edelleen ostamatta tällanen puolivillanen spacelegs-viritys.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Eli oot antanu niiden skannaa sut rauhassa ensin? Onko mahdollisesti jääny joku laitoin haxor-chippi povitaskuun? Niistä eivät tykkää.
Aah näköjään kun ruvennut scannaamaan niin olen lähtenyt karkuun ja siksi tullut hälyytys :D Kiitoksia vinkista ja aina oppii jotain uutta heh

Olisikos antaa vinkkiä miten hitossa tässä voi tehdä rahaa että saisi jotain lennettyä. Noi tappo tehtävät (lvl3) on ihan mahdottomia soolona? Haulaus jutuista ei saa oikein mitään ja niissä menee aikaa ihan hulluna. Oon tyyliin saanut rahaa 100k tyyliin 1 tunnissa :D Alukset maksaa tässä pelissä ihan hulluna ja fitit vielä hullummin. Osassa systeemejä feilannut niin paljon missuja että ihan nollissa. Tällä hetkellä itselläni rahaa 3758 ja en uskalla lentää eaglea kun ei vakuutuksiin varaa niin vissiin menettää sen sitten kokonaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
302
Eikö se tutoriaali esittele niitä rahanlähteitä? Eka sidewinderi on ilmainen laina-alus. Vaikka miten tötöilisi, sen saa aina alle. Elite on avaruuslento-peli, mihin on ympätty (puolivillainen) first person loot&shoot-osuus. Niitten henkilökohtaisten varusteiden hinnat ovat päin mäntyjä - joku puku tai käsiase voi maksaa enemmän kuin pari halvinta avaruusalusta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Eikö se tutoriaali esittele niitä rahanlähteitä? Eka sidewinderi on ilmainen laina-alus. Vaikka miten tötöilisi, sen saa aina alle. Elite on avaruuslento-peli, mihin on ympätty (puolivillainen) first person loot&shoot-osuus. Niitten henkilökohtaisten varusteiden hinnat ovat päin mäntyjä - joku puku tai käsiase voi maksaa enemmän kuin pari halvinta avaruusalusta.
Mainauksesta ei saa oikein mitään tai ainakaan alussa. Tappo tehtävät varmaan kanssa liian vaikeita kun geari on ihan susi paska (pari hittiä niin shieldi alhaalla odyssey jutuissa). Beaconilla ei oikein voi tappaa ketään kun liian paskoja aluksia alussa ja kestää ihan hiton kauan että joku agroo että voi ampua vähän hittiä että saa bountyä. Haulauksissa menee ihan hitosti aikaa ja niistä saa ihan hiton vähän rahaa. Tai sitten jengillä on liikaa aikaa pelailla kun tarvitsee pelailla ihan törkeen kauan että saa edes aluksen vakuutus rahat kasaan jos pelaa muulla kuin starter aluksella.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Mainauksesta ei saa oikein mitään tai ainakaan alussa. Tappo tehtävät varmaan kanssa liian vaikeita kun geari on ihan susi paska (pari hittiä niin shieldi alhaalla odyssey jutuissa). Beaconilla ei oikein voi tappaa ketään kun liian paskoja aluksia alussa ja kestää ihan hiton kauan että joku agroo että voi ampua vähän hittiä että saa bountyä. Haulauksissa menee ihan hitosti aikaa ja niistä saa ihan hiton vähän rahaa. Tai sitten jengillä on liikaa aikaa pelailla kun tarvitsee pelailla ihan törkeen kauan että saa edes aluksen vakuutus rahat kasaan jos pelaa muulla kuin starter aluksella.
Ota nyt ihmeessä fanien tekemät työkalut ja tietokannat käyttöön.

Kaman roudaaminen ympäri galaxia ei ole kannattavaa jos et suunnittele reittiä ensin. Samoin mainaus ei ole kannattavaa jos et suunnittele että missä mainaat, mitä mainaat ja minne ne mainatut romut vielä myyt.
Parhaimmillaan sai parin tunnin mainauksella maniskuukkelit pelin kalleimpiin aluksiin. En tiedä miten paljon nerfbat on mainauksessa viuhunut sitten viime kerran kun kävin laseroimassa asteroideja.
EDIT: On nerfbat viuhunut näköjään jonkin verran: r/EliteMiners - PSA: The current state of mining, and other useful information. Please read this post before asking a question.

Räiskinnässä ei ole omasta mielestä mitään järkeä ennen kuin olet saanut jonkinlaisen pesämunan aikaiseksi. Koska periaatteessa paras tapa hankkia rahaa Elitessä on hankkia rahaa millä hankit vielä enemmän rahaa. Käännettynä: päivitä lentävä potkukelkkasi aina parempaan niin pian kuin mahdollista, näin saat trade/mainaus kierroksista aina vaan enemmän ja enemmän rahaa kun tavaratila/nopeus/arsenaali kasvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Ota nyt ihmeessä fanien tekemät työkalut ja tietokannat käyttöön.

Kaman roudaaminen ympäri galaxia ei ole kannattavaa jos et suunnittele reittiä ensin. Samoin mainaus ei ole kannattavaa jos et suunnittele että missä mainaat, mitä mainaat ja minne ne mainatut romut vielä myyt.
Parhaimmillaan sai parin tunnin mainauksella maniskuukkelit pelin kalleimpiin aluksiin. En tiedä miten paljon nerfbat on mainauksessa viuhunut sitten viime kerran kun kävin laseroimassa asteroideja.
EDIT: On nerfbat viuhunut näköjään jonkin verran: r/EliteMiners - PSA: The current state of mining, and other useful information. Please read this post before asking a question.

Räiskinnässä ei ole omasta mielestä mitään järkeä ennen kuin olet saanut jonkinlaisen pesämunan aikaiseksi. Koska periaatteessa paras tapa hankkia rahaa Elitessä on hankkia rahaa millä hankit vielä enemmän rahaa. Käännettynä: päivitä lentävä potkukelkkasi aina parempaan niin pian kuin mahdollista, näin saat trade/mainaus kierroksista aina vaan enemmän ja enemmän rahaa kun tavaratila/nopeus/arsenaali kasvaa.
Ei taida olla aloittelijoilla asiaa mainaamaan jonnekkin hyvään paikkaa? Taitaa olla vaan hiton vaikeaa tehdä edes sen verran rahaa että voisi edes lentää jotakin muuta alusta kuin tyyliin alotus tai eaglea :D

Ei taida olla asiaa tuonne no law alueille ja kun pelattuna about 25-30 tuntia niin kassaan vasta kertynyt kun lossannut aluksia niin tällä hetkellä lompakossa 1740 rahaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
283
Suosittelen myös tuon Inaran ottamista haltuun. Aivan uskomattoman kätevä apuri ihan kaikessa.
Ekat miljoonat tein Expo -hommissa. Olin pelanut vasta viikon, kunnes tuli Distant Worlds 2, ja päätin lähteä mukaan. Loppuun asti en päässyt, ja tuli pitkä tauko pelaamiseen. Mutta kun kuplaan viimein palasin, odotti semmonen 200 miljoonaa expodataa. Se on vielä aika vähän. Enempi olisi saanut, jos olis tajunu tehdä jotain toisin, mutta kiva kokemus joka tapauksessa.
Jo muutama earth like, waterworld, ammonia ja terraformed -planeetta niin alkaa olla jo kiva potti pätäkkää tiedossa. Se on hyvä muistaa että, jos alus tuhoutuu ennen kun olet myynyt expot asemalla, menetät ne kaikki.
Lykkyä valitsemallasi tiellä!
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Tämän pelin ehkä olennaisinta sisältöä on juurikin näiden rahan ansaitsemistapojen oppiminen. Pelin isoimpia elämyksiä ovat juurikin ne "Okei, noin siis ei kannata tehdä" -tilanteet, eli ne kun sidewinder osuu tuulettimeen (tai täysille boostattu clipperi postilaatikon reunaan).

Mutta suinkaan ei tarvi kaikkea opetella itse - jos ei halua - vaan voi käyttää lukuisia työkaluja, joiden avulla pelaaminen on mielekkäänpää imho. Yksi pieni vinkki rahan hankkimiseen pelin alussa: mene kyttäileen jonnekin hazard mining zonelle ja odottele, että kahden ison aluksen välille tulee taistelu. Sitten kun toinen on kuolemassa, niin käy räimäisemässä siihen pari osumaa (tietysti ensin pitää tarkistaa että se on rosmo), joka johtaa siihen että aluksen tuhoutuessa saat siitä bountyt. Tällä tavoin itse sain vähän vahingossa jonkun 200k krediitin tujauksen siinä vaiheessa kun itse piehtaroin alkupään aluksilla rahan hankinnan tuskassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
448
Olisikos antaa vinkkiä miten hitossa tässä voi tehdä rahaa että saisi jotain lennettyä.
Minulla Horizons joten en tiedä miten jalkaisin tehdään rahaa. Kakkosaccollani aloitin lentelemään vain Sidewinderillä. Siihen kun laittaa Advanced Systems Scannerin ja vaan pingaa saapuessaan systeemiin saa kerättyä rahaa nopsaan. Rahat A reitattuihin kamoihin tein yksisuuntaisilla delivery-missuilla.

Kun Sidukka oli A kamoissa, lähdin availemaan engineerejä. Niitä availlessa kertyy pätäkkää, varsinkin kun skannaa aivan kaiken.

Nopeimmin taitaisi saada mainaamalla, tuo minun tapani on kokolailla engineerien keräämistä. Tuolla minun tavallani on siinä vaiheessa Python alla kun pitää alkaa enemmän tavaraa kuljettamaan engineerelle. Siinä vaiheessa voi lähteä vaikka Robigoon tekemään matkustaja missuja (ohjeet löytyy halukoneella, ansainta jotain 100 milliä/h muistaakseni).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Minulla Horizons joten en tiedä miten jalkaisin tehdään rahaa. Kakkosaccollani aloitin lentelemään vain Sidewinderillä. Siihen kun laittaa Advanced Systems Scannerin ja vaan pingaa saapuessaan systeemiin saa kerättyä rahaa nopsaan. Rahat A reitattuihin kamoihin tein yksisuuntaisilla delivery-missuilla.

Kun Sidukka oli A kamoissa, lähdin availemaan engineerejä. Niitä availlessa kertyy pätäkkää, varsinkin kun skannaa aivan kaiken.

Nopeimmin taitaisi saada mainaamalla, tuo minun tapani on kokolailla engineerien keräämistä. Tuolla minun tavallani on siinä vaiheessa Python alla kun pitää alkaa enemmän tavaraa kuljettamaan engineerelle. Siinä vaiheessa voi lähteä vaikka Robigoon tekemään matkustaja missuja (ohjeet löytyy halukoneella, ansainta jotain 100 milliä/h muistaakseni).
Mainasin eilen ja ihan hyvin sain rahaa taisi olla vähän päälle 6 miljoonaa ja reissu kesti kaikenkaikkiaan karvan päälle 2 tuntia. Bromellite sain refineryllä ja kait tuo nyt oli ensimmäisiksi kerroiksi ihan jees ja sai nyt edes vähän kassaan rahaa että uskaltaa lennellä taas.

Miten tuo exploraus toimii? Hyppäsin muutamaan systeemiin kun koitin niin ensin d-scannasin ja sitten scannasin systeemin fss:llä (vai olikos ffs?) että löysin planeetat. Vissiinkin nuo scannatut tulokset voi sitten myyda vähintään 20au rangen ulkopuolella josain asemalla ja näin saada noista rahaa? Jos olen scannannut planeettoja ja en ole niitä vielä myynyt ja joku tappaa minut niin menetänkö ne scannaus tulokset vähän samaan tapaan kuin vaikkapa kerätyt bountyt?
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
283
Ja ainakin ne arvokkaat planeetat kannattaa scannata vielä erikseen
Detailed Surface Scannerilla. Se pitää asentaa alukseen erikseen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
137
Wanhan threadin nosto;

Minkälainen PC jaksaa pyörittää Eliteä esim. HP Reverb G2 VR:llä? GTX 1070 ei taida riittää? Entä onko herkkä CPU:n kelloille tai ytimien määrälle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Eiköhä se pyöri hyvin tolla, Elite ei ole erityisen raskas kunhan vähä pudottelee karkkeja vanhemmalla raudalla.
Ite pelasin aikoinaa Vivellä Nvidia 980Ti:llä ja hyvin pyöri. :cigar2:
Joskin 980Ti on aika samoissa tehon suhteen 1070 kanssa.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 250
Wanhan threadin nosto;

Minkälainen PC jaksaa pyörittää Eliteä esim. HP Reverb G2 VR:llä? GTX 1070 ei taida riittää? Entä onko herkkä CPU:n kelloille tai ytimien määrälle?
VR toki vaatii enemmän juissia, mutta yleisellä tasolla Elite ei ole mitenkään erityisen raskas peli, kun loppujen lopuksi rendattavaa tavaraa ruudulla on yleensä aika vähän. Itsellä on i5-3550 (kyllä, ikivanha ivy bridge) ja GTX 970 ja pystyn pelaamaan ihan ok 3840 x 1080 ultrawide-resolla.

Noin yleisellä tasolla kyllä iso suositus Elitelle erityisesti VR:ssä. Pari kertaa olen kaverilla tyyppaillut Oculus Quest 2:lla ja kokemus on kyllä noin tuhat kertaa immersiivisempi kuin näytöltä pelatessa.:thumbsup:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
VR toki vaatii enemmän juissia, mutta yleisellä tasolla Elite ei ole mitenkään erityisen raskas peli, kun loppujen lopuksi rendattavaa tavaraa ruudulla on yleensä aika vähän. Itsellä on i5-3550 (kyllä, ikivanha ivy bridge) ja GTX 970 ja pystyn pelaamaan ihan ok 3840 x 1080 ultrawide-resolla.

Noin yleisellä tasolla kyllä iso suositus Elitelle erityisesti VR:ssä. Pari kertaa olen kaverilla tyyppaillut Oculus Quest 2:lla ja kokemus on kyllä noin tuhat kertaa immersiivisempi kuin näytöltä pelatessa.:thumbsup:
Se tunne kun VR:llä tunnet olevasi oikeasti avaruudessa. Immersio vie niin mukanaan ettei "huonoa resoluutiota" edes huomaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Suosittelen kokeilemaan T-luokan aluksia, VR:n kanssa ne on kuin kirkossa istuis. Erityisesti T-7 on kyllä sellanen tuomiokirkko sisältä että morjens.. :smoke:
Muistan sillo joskus 6 vuotta sitten kun Viven löin eka kertaa päähän Elitessä, mittasuhteet paljastuu oikeasti vasta sillon kunnolla.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
302
Jos haluaa pelata avaruuspeliä, riittää ostaa Elitestä Horizons "season", joka löytyy silloin tällöin alelaarista. Odyssey toi jalkailun, mutta poisti VR-tuen, joten vähän ristiriitainen päivitys.
 
Liittynyt
15.01.2018
Viestejä
119
Jos haluaa pelata avaruuspeliä, riittää ostaa Elitestä Horizons "season", joka löytyy silloin tällöin alelaarista. Odyssey toi jalkailun, mutta poisti VR-tuen, joten vähän ristiriitainen päivitys.
Väärin. Jalkailu ei saanut kunnon vr-tuen, muualla toimii normaalisti kuin ennen, eikä tarvi edes laseja päästä ottaa pois kun tila vaihtuu.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
302
Olen selkeästi tippunut kelkasta kun ei ole vr-kakkuloita ja koko Odyssey-contentti ei hirveästi kiinnosta. Station services menu ja outfitting on niin hirveät Odysseyssä, että ihmetyttää miten fdev kehtaa sanoa niitä parannukseksi. Omien sakkojen maksaminen ei onnistu Interstellar factorille, mutta Horizonin puolella toimii jne. jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Frontier lopettaa konsoliversion kehityksen eikä Odysseyta tulla täten näkemään konsoleilla.




Greetings Commanders,

Elite Dangerous is a game close to my heart.

It’s no secret that Odyssey’s launch was less than ideal, including the need to split the PC/console player base to focus on a PC-only launch. Since Odyssey’s release in May 2021, we have worked tirelessly to improve the Odyssey experience on PC, and whilst we have made great progress there is still more to be done. We have been supporting the pre-Odyssey and post-Odyssey codebases since.

Over the last several months, we have been wrestling with the best way to move forward, and it is with a heavy heart we have decided to cancel all console development. We need to be able to move forward with the story of the game, and in order for us to do this we need to focus on a single codebase. Elite Dangerous will continue on console as it is now together with critical updates, but we will focus on new content updates on PC on the post-Odyssey codebase.

We appreciate this news is not what our console community were hoping for. This was not an easy decision to make, but it was made with the long-term future of Elite Dangerous in mind.
 
Liittynyt
04.04.2022
Viestejä
1
Löytyykö tälle pelille mittän suomi Discord servua? Ainoo mitä Googlettelemalla löyty oli tuo Muro Independents porukka vaan ei linkit toiminu, onkohan aktiivinen enään edes?

EDIT: Löytyhän se toimiva linkki, olikin ihan nenän eessä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Jotenkin simahti innostus peliin kun nakutteli Imperial Cutterin aluskokoelmaan. Anaconda sieltä jo löytyikin.
Ei oikein tiedä mitä tekisi, Cutterin/Anacondan voisi päivittää tappiin mutta siinä olisi melkoinen materiaaligrindi edessä ja pitäisi (taas) alkaa kaivelemaan taulukoita että mitä materiaalia saa mistäkin. Mainausta tuli jo tehtyä ihan tarpeeksi ja tutkimusmatkailu ei oikein nappaa kun sitä tuli tehtyä No Man's Skyssa.
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Minkäslainen tää on pelata hiirellä ja näppiksellä? Xboxin ohjainkin löytyy.

Mulla on tää itsellä jo mutta odotellut asennusta pari vuotta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
Minkäslainen tää on pelata hiirellä ja näppiksellä? Xboxin ohjainkin löytyy.

Mulla on tää itsellä jo mutta odotellut asennusta pari vuotta.
Sellainen että itse kokeilin kymmenisen minuuttia ja kävin verkkiksestä hakemassa hotasin. Pvp ukot saattaa pelata hiiri+näppis kombolla mutta fiilistelijät hotasilla eli riippuu vähän mitä painottaa.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
262
Minkäslainen tää on pelata hiirellä ja näppiksellä? Xboxin ohjainkin löytyy.

Mulla on tää itsellä jo mutta odotellut asennusta pari vuotta.
Samaa toteaisin, mitä VanhaVihtahousu tuossa yllä. Kumpikin toimii, mutta ainakin henkilökohtaisesti jotenkin paljon kivempi fiilis on pelata HOTASilla. Tosin vähän on alkanut jopa houkuttamaan kahden joysticin hommaaminen ja tuosta kaasukahvasta luopuminen. :)

Ja varsinkin jos haluaa virtuaalilasien kanssa pelata, niin joystickin näppäimet on helpommin käden ulottuvilla ja peilaavat paremmin siihen mitä lasien sisällä tapahtuu. Tosin varmasti lasien kanssakin tottuisi myös pelaamaan näppäimistön kanssa halutessaan.

Tähtääminen kiinteästi osoittavilla aseilla voi olla tosiaan vähän jopa tarkempaa hiiri+näppäimistö -kombolla, mutta kun itse ei ihan hirveästi tule varsinkaan pvp:ta harjoitettua niin eipä tuota etua ole kaivannut.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 966
Minkäslainen tää on pelata hiirellä ja näppiksellä? Xboxin ohjainkin löytyy.

Mulla on tää itsellä jo mutta odotellut asennusta pari vuotta.
Itse pelasin pitkään Xbox Padilla ja toimi hyvin joten jos sulla on jo se pad käytä sitä ja hanki Hotas vasta sitten kun olet varma että peli kiinnostaa niin paljon että sen Hotasin hankinta on perusteltavissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Minkähän takia ED:n pätsääminen loppuu joka kerta virheeseen joidenkin parin filun olemista käytössä muualla tms. En ole pitkään aikaann pätsännyt varmaan, mutta ei edes pyydä launcheria vaihtamaan kuten taas joskui aikoinaan piti vähän väliä, mutta ei onnistu tuo pätsing. Katselin netistä mutta ei löytynyt juuri tuosta mitään. Eikä silloin joskus aiemmin tuota koskaan tehnyt. Muuten kaikki pc:ssä toimii noin suurinpiirtein normaalisti.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
106
Missähän ED:n ja erityisesti Odysseyn kanssa tällä hetkellä mennään?

On käynyt piiitkästä aikaa mielessä palata avaruuteen, ja Odysseykin näyttäisi olevan Steamin kesäalessa. Onko tuo vieläkään edes alennetun hinnan arvoinen, vai pitäisikö pysyä vain Horizonsin puolella?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 247
Missähän ED:n ja erityisesti Odysseyn kanssa tällä hetkellä mennään?

On käynyt piiitkästä aikaa mielessä palata avaruuteen, ja Odysseykin näyttäisi olevan Steamin kesäalessa. Onko tuo vieläkään edes alennetun hinnan arvoinen, vai pitäisikö pysyä vain Horizonsin puolella?
Eikös tuo kehitys ole ollut käytännössä jäissä kun ovat tehneet tulevaa formulapeliä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
769
Eikös tuo kehitys ole ollut käytännössä jäissä kun ovat tehneet tulevaa formulapeliä?
Eikö niillä ole enemmän tai vähemmän usemapia projekteja käynnissä jatkuvasti? Tuskin hidastunut kehitystahti mistään yhdestä toisesta projektista vaan johtuu.

Mutta parisne viikkoa sitten tuli päivitys, changeloki ei tosin alkupään versioiden luokkaa, mutta kaikenlaista ainakin korjataan vielä. Isommat pätsit taitaa olla edelleen sen kerran, max 2 vuodessa.
Mutta itsellläkin jäänyt pelaaminen vähemmälle, tai vähän kaiken pelaaminen niin en nyt oikein osaa sanoa onko siinä sellaista uutta mikä olisi mitenkään mullistavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Kyllähän Odyssey saa aktiivisesti päivityksiä, mutta juuriongelmat on ja pysyy.
Itse menin ostamaan tuon parisen viikkoa sitten ja onhan tuo fps ihan helvetin huono jalan.
Fdevin laiskuus näkyy myös asemilla mitkä on ihan suoraa copypastaa toisensa jälkeen.
Plus toki se että edelleen puuttuu ne alusten sisätilat..

Mutta, tuo Odyssey paljon myös lisäsisältöä fps tehtävien muodossa, ite en vaa ole noita jaksanu kun tuo fps on niin surkea.

Kokonaisuutena imo Odyssey on kuitenkin liian vähän liian myöhään, kun olis tullu vaikka 5 vuotta sitten niin olis ihan eri pallopeli, nyt esim Eliten space legsit tuntuu valmiiksi vanhanaikaselta vrt esim Star Citizeniin.

Kympin tuosta sieti maksaa mutta ei kyllä yhtään enempää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
106
Tulipa ulkoilutettua Anacondaa muutaman tunnin ajan, ja oli hauska huomata miten about parin vuoden tauonkin jälkeen ohjaaminen ja komennot löytyi edelleen lihasmuistista. Avaruus näyttää ja kuulostaa edelleen hyvältä, samaa tuttua jyystämistähän tuo pelaaminen tosin on. 99,9% Crew Loungen wannabe-apukuskeista näyttää edelleen jostain säteilyonnettomuudesta karanneilta, ja kaikki galaksin näköalapaikat on täynnä Fleet Carriereita, noita Elite-avaruuden sähköpotkulautoja / karavaanareita.

Kyllähän tuo Odyssey hieman houkuttaa, mutta loppupelissä taitaa jäädä ostamatta tässä vaiheessa. Puolivillainen FPS ei hirveästi nappaa eikä tuo muukaan lisäcontentti (nykykunnossaan varsinkaan) oikein innosta edes parinkympin alehinnalla. Katsotaan tilannetta uudestaan joskus Steamin joulualen aikoihin, jollei koko peliä ole kuopattu siihen mennessä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
302
Päivitys 13 toi päätöksen "Salvation saagaan", joten pelissä alkoi samalla "Aftermath"-aikakausi. Suosittelen lämpimästi päivittämään pelin ja vähintään käynnistämään sen kerran jos Eliten lore vähänkään kolahtaa...tulee sellainen pläjäys avaruusoopperaa että tämän pelin historiassa ei vastaavaa vielä ole nähtykään.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Mutta muuttuiko mikään oikeasti vai tekikö Frontier vaan hienon animaatiopätkän ja lisäävät lorea taas seuraavaksi 3v kuluttua, kuten tuntuu olevan meno...Onko tää samanlainen pannukakku kuin Gnosis event pari vuotta sitten?
Näemmä Braben astui alas TJ:n roolista, tuskin tuokaan mitään muuttaa. Jäi aikoinaan sellainen fiilis pelistä vajaan tuhannen tunnin jälkeen, että vanhat parrat firmassa junnaa kehityksen edellä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
302
Kaikkihan tuossa pelissä tapahtuu hitaasti. Uusia assetteja ja uutta grindia siellä ainakin on luvassa. Mitä sieltä ei varmasti tule, on lusikalla syötettyjä ooh-aah-hetkiä pelin parissa. Jotta Elitestä saisi jotain irti, sen eteen pitää tehdä töitä. Tämä karkoittaa jotkut pelin parista ja sitoo toiset tiukemmin sisäänsä. Henk. koht. toivoisin että peli muuttuisi konsolikehityksen tiputtamisen jälkeen nyt taas lähemmäs alkuperäistä tästä Elite: Mostly harmless-tilastaan, millainen se on ollut jo jonkin aikaa. Oppimiskäyrä kovemmaksi ja vähemmän kädessä pitämistä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
302
First-person view tuli Odyssey-päivityksessä. Jalkaisin voi tehdä kaikenlaisia tehtäviä taistelusta vakoilun ja varastamisen kautta sabotaasiin. Lisäksi erilaisia biologisia kohteita voi skannailla ja myydä tulokset biotekniikkafirman geenipankkiin. Erilaisten avaruuspukujen kautta saa erityiskykyjä, joita usein tarvitaan tehtävien onnistuneeseen suorittamiseen. Pukujen ja käsiaseiden modaamiseen tuli muutama uusi inssi ja läjä uusia modausmateriaaleja.

Itseä lähinnä harmittaa* että jalkaisin tehtävät hommat ovat täysin erillään aluksella tehtävistä jutuista. Kävelyhommia varten on jopa oma taksipalvelu, jotta niitä saa tehtyä vaikka ei omistaisi lainkaan avaruusalusta. Mitkään materiaalit tai materia ei vaikuta ristiin avaruuspelin puolelta fps-shootterin puolelle, ainoastaan valuutta on sama molemmissa. Kävelyhommien palkkiot ovat vaan aika "peanuts" verrattuna aluspuolen vastaaviin. Lisäksi IMO immersiokerroin vähän kärsii kun joku valmiiksi modattu kivääri maksaa monta kertaa enemmän kuin esim. pelin legendaarisin alus, eli Cobra mk3.


*Tulipa vielä mieleen..."-harmittaahan sekin että aluksien sisällä ei pääse kävelemään. Fleet Carriereilla on omat sisäosansa, joiden kautta pääsee eri palveluihin, jos niitä on omistaja alukselle ostanut, mutta edelleenkään ei pääse katselemaan maisemia Anacondan keulan panoramaikkunoista. :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
258
Kävin kahden vuoden tauon jälkeen kurkaamassa missä asemalla olen, niin en ole asemalla vaan Sag A ja BeaglePoint puolessavälissä. Muistin että "to-do-listalla oli BP pääsy, mutta iski paniikki ja haluan takaisin colonia? asemalle. Samoin selvisi että en muista mitään miten olen T-Flight Hotas X:n napit säätänyt. Pimpatulla explorer kondalla on tutkimus dataa on varmaan se 500Milj, niin lähestyminen asemalle/planeetalle jännittää kun en muista mitään laskeutumisesta. Ei ole Odyssey lisäosaa.

Eli näkeekö noita tai voiko asetuksia testailla muualta kuin game setupista?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Jos sä lillut avaruudessa niinkun ymmärsin, niin et sä siellä mitää vahinkoa saa aikaseks vaikka testailetki bindailuja. Paitsi toki self destructin kanssa kandee olla tarkkana. :D
Tarpeeks hiljaa vaa lähestyt asemaa ni ei siinä mitä käy, Elitessähän on buffattu alusten damagen kestoa ihan perkeleesti ja ne kestää nykyää vaikka minkälaisia iskuja, joka itelle taas on helvetinmoinen turn-off..
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
302
...löytyy muuten monen muun hyödyllisen vinkin lisäksi tuolta .sigun Discordin #muistiinpanot-kannulta.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
258
Jos sä lillut avaruudessa niinkun ymmärsin, niin et sä siellä mitää vahinkoa saa aikaseks vaikka testailetki bindailuja. Paitsi toki self destructin kanssa kandee olla tarkkana. :D
Tarpeeks hiljaa vaa lähestyt asemaa ni ei siinä mitä käy, Elitessähän on buffattu alusten damagen kestoa ihan perkeleesti ja ne kestää nykyää vaikka minkälaisia iskuja, joka itelle taas on helvetinmoinen turn-off..
Joo totta, muistelen vaan jos tarpeeksi kauan sählää siellä aseman sisällä niin alkavat ampumaan. Ehkä jatkan vain matkaa BP kohti kun oli yksi tavoite pelissä kunnes iski totaalinen kyllästyminen. Explorerina aina vedetty, mutta tekemisen puute ja toisto alkaa puuduttamaan. Ei taida tuo Odyssey paljon tuoda lisää tutkimusmatkaajalle.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
302
Tuohan se jalkailun ja kaikki biologisten löydöksien skannailut mitä voi vain käsiskannerilla tehdä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Nyt kun alla on 7900XTX ja silmillä Quest2 niin voisi käydä näyttämässä Anacondaa asteroidille. En käynyt vielä kuin telakalla pyörähtämässä mutta siitäkin jäi paljon parempi fiilis kuin vanhoja Lenovo Explorer laseja käytettäessä.
Mutta varmaan innostus taas laantuu kun grindaa sen pari tuntia.

EDIT: Jaahas, vanha asennus olikin jotain legacy editionia joten piti asennella tuo live versio päälle. Ja nyt peli on aivan sekaisin että ei mitään järkeä, 2D vaikuttaa toimivan mutta VR valittaa launcherissa että alla ei ole uusin versio ja estää yhteyden serverille... Katsotaan auttaako Steam filujen korjaus.
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Onko tää oikeasti näin idioottimainen systeemi? Pitkästä aikaa asentelin pelin Steamista ja asentaa tosiaan näköjään legacy version. Se nyt ei sinänsä haittaa, mutta kun peliä alkaa päivittämään Frontierin launcherilla niin se näyttää tekevän sen C aseman kautta! Mulla ei oo kuin 100 gigainen C asema. Voikohan tuota kiertää jotenkin? Ei riitä asemalla tyhjä tila sitten millään.
E: Sai sen levytilan syönnin siirrettyä eri asemalle muuttamalla Internet Explorerista latauskansion toiselle asemalle. Aika kätevää..
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 699
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom