Elite: Dangerous

X52Pro itelä käytössä, toki ei kovin aktiivisessa, mutta riittävä omaan käyttöön. Ja nimenomaan pro, jotta on paremmat potikat, vaan nykyäänhän tämä on Logitechin tuote, mulla niin vanha että vielä Saitek.

Ne modet saa (varmaan) käyttöön silleen että konffii winukassa ne ekana, ja sitte tarjoilee Elitelle, ja sitä pikkusormen nappiahan voi käyttää shiftinä, jolloin saa tuplattua nappien määrän, mutta mulle on kyllä riittäny ihan nämä vakinapit, vaan niinku sanottu niin aika vähän on tullu pelailtua, josko taas aktivoitus.

Eihän tämä mikään huippu-hotas ole, mutta itelle riittävä, ihan ok ainaki omille käsille, eikä hullun kallis. Ja tuttuki koska olet X45:lla pelaillu.
Joo siis kyllähän nuo napit riittää tärkeimpiin flättiruudulta pelatessa, mutta kun VR:llä ei näe näppistä niin kaikki toiminnot ihan laskutelineistä lähtien pitää hoitaa käsikopelolla. Tai sitten äänikomennoilla kuten tuolla jo vinkattiinkin.

Joo tuota X52:ta katselin ja samoin X56:tta (jossa ei ole näyttöä mikä on turha mutta enemmän kytkimiä jalustassa). Voi olla että sellaiseen vielä päädynkin ellei tule jotain hyviä puoltoja jonkin toisen merkin puolesta.
 
Silläkin uhalla että vaikutan idiootilta: Palasin ED:n pariin melkein 10 vuoden jälkeen ja Adder odotti avaruusasemalla kuten pitikin. Mutta tulipa tyhmä olo kun meinasin aktivoida asejärjestelmän ja huomasin ettei aluksessani ole minkäänlaisia aseita! Skannereita on mutta ei aseita. Enkä muista yhtään miten tilanteeseen on päädytty. Onko aluksen varustelu jäänyt jotenkin kesken kun edellisen kerran olen poistunut pelistä vai mistä voi olla kyse.

Mietin sitäkin että voiko olla että jossain päivityksessä olisi tullut niin paljon muutoksia että aseet on jotenkin "nollaantuneet"? Voiko peliä pelata ilman minkäänlaisia aseita?!? Jälkimmäinen tuli mieleen ihan potentiaalisena vaihtoehtona, koska selkeästi tutkimusmatkailu, mainaus ja kauppa on ollut ohjelmassa silloin kun viimeksi pelasin. Ja kyllähän alusvalintakin sen puolesta puhuisi.

Mutta onko oikeasti mahdollista selvitä hengissä ilman aseita? Tuleeko aseitta lentely kalliiksi...
 
Silläkin uhalla että vaikutan idiootilta: Palasin ED:n pariin melkein 10 vuoden jälkeen ja Adder odotti avaruusasemalla kuten pitikin. Mutta tulipa tyhmä olo kun meinasin aktivoida asejärjestelmän ja huomasin ettei aluksessani ole minkäänlaisia aseita! Skannereita on mutta ei aseita. Enkä muista yhtään miten tilanteeseen on päädytty. Onko aluksen varustelu jäänyt jotenkin kesken kun edellisen kerran olen poistunut pelistä vai mistä voi olla kyse.

Mietin sitäkin että voiko olla että jossain päivityksessä olisi tullut niin paljon muutoksia että aseet on jotenkin "nollaantuneet"? Voiko peliä pelata ilman minkäänlaisia aseita?!? Jälkimmäinen tuli mieleen ihan potentiaalisena vaihtoehtona, koska selkeästi tutkimusmatkailu, mainaus ja kauppa on ollut ohjelmassa silloin kun viimeksi pelasin. Ja kyllähän alusvalintakin sen puolesta puhuisi.

Mutta onko oikeasti mahdollista selvitä hengissä ilman aseita? Tuleeko aseitta lentely kalliiksi...

Voi hyvinkin olla, että aseet on jossain vaiheessa nollautuneet, mutta saattavat löytyä silti vielä "inventaariosta". Systeemi on vähän hämärä, mutta kun menet asemalle ja siellä siihen outfitting tms. valikkoon, niin jo omistamasi värmeet pitäisi näkyä ilmaisina.

Mikään pakko aseita alukseen ei ole laittaa ja esim. tutkimusaluksissa ei juuri koskaan ole aseita, koska ne syövät maksimihyppyetäisyyttä ja alus pitää tunkea täyteen sensoreita sun muita. Treidihommissa en ainakaan itse ole myöskään aseita harrastanut, koska siinäkin on tapana maksimoida hyppyetäisyyttä ja kuljetuskapasiteettia, eikä kömpelöillä kuljetusaluksilla muutenkaan oikein ole jakoa ruveta oikeasti taistelemaan, vaan paras lääke on yrittää karkuun.
 
Jossai Adderissa ny ainakaa tee aseilla yhtää mitää.
Mulla ole ollu koskaa explo- tai tradekipoissa aseita kun ne fitataan niin erilaiseksi ettei ne pari hernepyssyä siinä nokalla tee ku turhaa painoa.
 
Silläkin uhalla että vaikutan idiootilta: Palasin ED:n pariin melkein 10 vuoden jälkeen ja Adder odotti avaruusasemalla kuten pitikin. Mutta tulipa tyhmä olo kun meinasin aktivoida asejärjestelmän ja huomasin ettei aluksessani ole minkäänlaisia aseita! Skannereita on mutta ei aseita. Enkä muista yhtään miten tilanteeseen on päädytty. Onko aluksen varustelu jäänyt jotenkin kesken kun edellisen kerran olen poistunut pelistä vai mistä voi olla kyse.

Mietin sitäkin että voiko olla että jossain päivityksessä olisi tullut niin paljon muutoksia että aseet on jotenkin "nollaantuneet"? Voiko peliä pelata ilman minkäänlaisia aseita?!? Jälkimmäinen tuli mieleen ihan potentiaalisena vaihtoehtona, koska selkeästi tutkimusmatkailu, mainaus ja kauppa on ollut ohjelmassa silloin kun viimeksi pelasin. Ja kyllähän alusvalintakin sen puolesta puhuisi.

Mutta onko oikeasti mahdollista selvitä hengissä ilman aseita? Tuleeko aseitta lentely kalliiksi...
Tuskin pelaat Open-puolella, joten ei sun kimppuun kukaan satunnaisesti hyökkää.
 
Se on ihan sama miten se adderi on fitatattu, aseilla, tai jos sillä tulee interdiktoiduksi toisen komentajan, tai edes NPC-piraatin toimesta, sillä päsee melko varmasti katselemaan rebuy-screeniä. Jos on gänkereitä liikenteessä, raukkikset kulkevat usein vähintään kahden hengen wingissä ja alukset on varustettu ja modattu viimeisen päälle meta-pvp-buildeilla.
 
Kimppapeli! Miten kannattaisi edetä?

Eli ostin nuorimmalle pojalle kyseisen pelin myös (nyt on jo kolme eliteä perheessä). Ajatus olisi pelata kimpassa kuten olemme pelanneet 7 days to Dieta, Minecraftia ja lukuisia muita pelejä. Mutta miten Eliteä käytännössä pelataan kimpassa?

- Toki se ilmeinen vaihtoehto, eli kummallakin omat alukset ja ollaan samassa universumissa. Mutta miten siinä synkronoidaan toiminnat niin että voisi pelata ikäänkuin laivueena? Toisella rahtialus, toisella sitä suojeleva hävittäjä tms. Miten tässä vaihtoehdossa tapahtuu jos toinen pelaa erikseen ja onkin seuraavan session alkaessa sadan valovuoden päässä toisesta. Pitääkö koko ajan pelata kimpassa?

- Entä vaihtoehto että ollaan samassa aluksessa molemmat (eikös se kuitenkin ole mahdollista, näin olen ymmärtänyt)? Kuinka tylsä pelimuoto tämä on esim tutkimusaluksella? Onko siinä oikeasti tekemistä kahdelle kun käytännössä kuitenkin yksi lentää. Vai pitäisikö olla kokonaan toisentyyppinen pelirooli että tämä toimii? Iso alus jossa toinen lentää pikkuhävittäjää tms?

Toinen poika asuu jo omillaan ja voi olla ettei ainakaan usein ole samassa sessiossa mukana. Tuottaako ongelmia juurikin sijainnin takia jos jää sitten toisista jälkeen?

Entä raha? Itselläni "jo" Adder ja tutkimusmausteet, ja poitsu aloittaa alusta sidewinderillä. Tuleeko suuri epäsuhta? Pitäisikö hänen pelata alkuun yksin että peli tulee tutuksi ja saa tehdä mitä haluaa, myös saa tehdä ne omat virheet mitä itse alussa teki?

Muutenkin ideoita kimppapelaamiseen kaipailen. Jouluna paketti tulee joten sen jälkeen pitäisi olla jotain ideaa miten aloitetaan pelaamaan. Veikkaan että polte on kova.
 
Kaikki aloittavat suunnilleen samalta suoja-alueelta ja jos olet jo poistunut sieltä, takaisinhan et enää pääse. Jos haluat takaisin sinne, sinun pitää nollata komentajatili.

Kaikki pystyvät tekemään oman privaattiryhmänsä ja kun kerrot vain pojillesi sen ryhmän sisäänpääsytiedot, pystytte pelaamaan ilman että muut osapuolet tulevat gänkkimään teidän aloitustanne, joten vaivana ovat vain NPC-piraatit. Samassa privaryhmässä olevat myös instanssoidaan todennäköisemmin yhteen kun samalle alueelle päädytte. Sen puoleen privaattiryhmässä voi siis kohtalaisen huoletta lentää ulos aloitusalueelta vaikka heti. Suosittelen kuitenkin tekemään ne aloitustehtävät, koska niissä tutustutetaan hyvin kädestä pitäen erilaisiin pelilooppeihin mitä Elitessä tulee vastaan.

Rahaa et voi pojalle antaa, mutta ARX:eilla, eli oikean maailman rahalla pystyy kuka tahansa hankkimaan aika kalliinkin aluksen nollalla krediitillä. Henkilökohtaisesti suosittelen kuitenkin tutustumaan peliin aloitus-sidewinderilla kohtalaisen pitkään, koska väistämättä kuolema korjaa alussa kohtuu helposti ja sillä menettää vain mahdollisen rahdin ja päällä olevat tehtävät/palkkiot.
In-game krediittejä voi toiselle lahjoittaa ostamalla, mainaamalla tai vaikka varastamalla mahdollisimman kalliita tuotteita ja sitten dumppaamalla ne avaruuteen toisen kerättäväksi. Tähän tarvitaan vain fuel scooppi tai collector limpetit vastaanottajalle. Luovuttajan pitää muistaa valita "abandon cargo" sen sijaan että vain "jettison cargo", koska jälkimmäisestä tulee laitonta salvagea, jota ei voi myydä kuin mustaan pörssiin. Toki jos tavarat on alunperin varastettuja, niitten status ei välikäden kautta kierrätettäessä muutu....;)
 
Livempää keskustelua ensimmäisellä kotimaisella aiheesta löytyy vaikka tuosta signaturesta löytyvästä discordista, tai Aseveljien vastaavasta.
 
Adderi on suunnilleen toinen alus minkä alussa voi ostaa. Sen ja sidukan välillä ei nyt paljon eroa ole...pvp-puolella kumpikin on tahra tuulilasissa, jos törmää gänkkeriin. PVE-taisteluissakin tulee turpaan isommilta, mutta niiden kanssa on isompi mahdollisuus itsellä vaikuttaa siihen vihamielisen kontaktin syntymiseen.

Yhteispeliä voi harrastaa vaikka kutsumalla kaverit samaan laivueeseen, eli wingiin ja menemällä (low-)RES-alueelle tappamaan piraatteja. Kunhan pitää mielessä että kaikki saavat saman bountyn, kunhan kaikki ovat osallistuneet kunkin vihollisen tuhoamiseen ja laivuelentämisen ensimmäinen sääntö ei ole maksimoida tapettujen piraattien määrää, vaan kaverien pitäminen hengissä. Niitä tappoja kertyy paremmin kun tuhoat sen pirulaisen joka suolaa kaveriasi, kuin jos karkaat 10km päähän jahtaamaan jotain kovempaa vastusta ja kaverisi joutuu hakemaan vauhtia asemalta rebuy-screenin kautta.

On-foot jutuissa on taistelualueita, joihin voi ilmoittautua ja mennä samalla kyydillä, mainausta voi tehdä yhdessä niin että toinen mainaa ja toinen kuskaa malmeja asemalle ja limpettejä mainaajalle sekä suojelee sitä mainausalusta piraateilta. Samalla saa jaettua rahtia sille autettavalle. Tai voitte käydä claimaamassa jonkin järjestelmän ja alkaa rakentaa sinne asemia. Tarvittavat tavaramäärät ovat kuitenkin sen verran suuria, että ei ehkä kannata millään type-8:ia pienemmällä edes miettiä aloittamista - jos ei ole masokisti ja ei omaa lainkaan muuta elämää. Ehkä tuo on enemmän mid-to-end-game aktiviteetti.

Kun kokemusta on kertynyt ja on avannut insinöörejä jotta saa aluksia modattua, on NPC-taisteluista vaativimman vuoro - Xeno-taistelut. Pleiadeksesssa ja Witch-head nebulassa on edelleen Thargoidialueita, joissa pystyy taistelemaan alieneja vastaan. Näistä vaikeimmissa instansseissa tarvitaan hyvä alus, koordinaatiota ja vahvat lentotaidot, jos meinaa pienellä porukalla, saati yksin käydä alieneja haastamaan. Isommissa tapahtumissa, jossa instanssissa on kymmenen, tai enemmän kokeneita pilotteja, voi kokemattomampikin käydä nappaamassa muutaman osuman ja jakaa kymmenien-satojen miljoonien palkinnot mitä pahimmista Thargoid-interceptoreista ja Xeno-instanssien voitoista saa.

Jos tykkää skannailla planeettoja, voi sidukallakin kerätä isot rahat ihan exploraatiolla. Tällöin tarvii perusalukseen lisää lähinnä fuel scoopin ja surface scannerin. Quality-of-life lisänä asentaisin parhaan A-rate SCO-kykeneväisen FSD:n alukseen jolla lennellään mahdollisesti pitkiäkin matkoja järjestelmän sisällä. Kaikkein helpointa on toki laittaa vain fuel scoop alukseen, valita kohde vaikka 5050 valovuoden päästä aloituspisteestään ja lentää sinne, siirtyä galaktisesti "ylös" tai "alas" muutaman sata valovuotta (jotta skannaa palatessa eri tähdet kuin menomatkalla) ja sitten lentää takaisin "kuplaan", honkaten discovery scanneria joka järjestelmässä. Aikaa tuohon menee aloitusaluksella varmaan muutama pelisessio, mutta takaisin tullessa on sitten miljonääri, monta rankkia korkeammalla Explorer-statuksessa ja on avannut pääsyn parille eri insinöörille siinä samassa. Exploraatiodatat kannattaa myydä aika lailla ensimmäiselle vastaantulevalle Universal Cartographics-toimipisteelle, koska jos alus tuhotuu, siinä menivät ne skannaukset.
 
Viimeksi muokattu:
On, kaikki kalliimpien mallien modulit saa ostettua outfitteriltä, nuo mk2 jutut vaan vaativat Caspianin toimiakseen. Olen just Caspianin kanssa Orionin olkapäällä skannailemassa exoja - aluksessa on fighter bay, kahden srv:n talli, täysi aseistus ja 6-koon shieldi ja tämä hyppää tappiin modattuna noin 70Ly. Jos tekisi kevyen buildin, varmasti melko paljon enemmän.

Missä tämä loistaa, on valkoisista kääpiöistä, tai neutronitähdistä saatavassa boostissa. Valkoisesta kääpiöstä saa nelinkertaisen boostin ja neutronitähdestä kuusinkertaisen, eli tämä hyppää maksimissaan sen noin 420Ly:tä kerralla.
 
Viimeksi muokattu:
Adderi on suunnilleen toinen alus minkä alussa voi ostaa. Sen ja sidukan välillä ei nyt paljon eroa ole...pvp-puolella kumpikin on tahra tuulilasissa, jos törmää gänkkeriin. PVE-taisteluissakin tulee turpaan isommilta, mutta niiden kanssa on isompi mahdollisuus itsellä vaikuttaa siihen vihamielisen kontaktin syntymiseen.

Yhteispeliä voi harrastaa vaikka kutsumalla kaverit samaan laivueeseen, eli wingiin ja menemällä (low-)RES-alueelle tappamaan piraatteja. Kunhan pitää mielessä että kaikki saavat saman bountyn, kunhan kaikki ovat osallistuneet kunkin vihollisen tuhoamiseen ja laivuelentämisen ensimmäinen sääntö ei ole maksimoida tapettujen piraattien määrää, vaan kaverien pitäminen hengissä. Niitä tappoja kertyy paremmin kun tuhoat sen pirulaisen joka suolaa kaveriasi, kuin jos karkaat 10km päähän jahtaamaan jotain kovempaa vastusta ja kaverisi joutuu hakemaan vauhtia asemalta rebuy-screenin kautta.

On-foot jutuissa on taistelualueita, joihin voi ilmoittautua ja mennä samalla kyydillä, mainausta voi tehdä yhdessä niin että toinen mainaa ja toinen kuskaa malmeja asemalle ja limpettejä mainaajalle sekä suojelee sitä mainausalusta piraateilta. Samalla saa jaettua rahtia sille autettavalle. Tai voitte käydä claimaamassa jonkin järjestelmän ja alkaa rakentaa sinne asemia. Tarvittavat tavaramäärät ovat kuitenkin sen verran suuria, että ei ehkä kannata millään type-8:ia pienemmällä edes miettiä aloittamista - jos ei ole masokisti ja ei omaa lainkaan muuta elämää. Ehkä tuo on enemmän mid-to-end-game aktiviteetti.

Kun kokemusta on kertynyt ja on avannut insinöörejä jotta saa aluksia modattua, on NPC-taisteluista vaativimman vuoro - Xeno-taistelut. Pleiadeksesssa ja Witch-head nebulassa on edelleen Thargoidialueita, joissa pystyy taistelemaan alieneja vastaan. Näistä vaikeimmissa instansseissa tarvitaan hyvä alus, koordinaatiota ja vahvat lentotaidot, jos meinaa pienellä porukalla, saati yksin käydä alieneja haastamaan. Isommissa tapahtumissa, jossa instanssissa on kymmenen, tai enemmän kokeneita pilotteja, voi kokemattomampikin käydä nappaamassa muutaman osuman ja jakaa kymmenien-satojen miljoonien palkinnot mitä pahimmista Thargoid-interceptoreista ja Xeno-instanssien voitoista saa.

Jos tykkää skannailla planeettoja, voi sidukallakin kerätä isot rahat ihan exploraatiolla. Tällöin tarvii perusalukseen lisää lähinnä fuel scoopin ja surface scannerin. Quality-of-life lisänä asentaisin parhaan A-rate SCO-kykeneväisen FSD:n alukseen jolla lennellään mahdollisesti pitkiäkin matkoja järjestelmän sisällä. Kaikkein helpointa on toki laittaa vain fuel scoop alukseen, valita kohde vaikka 5050 valovuoden päästä aloituspisteestään ja lentää sinne, siirtyä galaktisesti "ylös" tai "alas" muutaman sata valovuotta (jotta skannaa palatessa eri tähdet kuin menomatkalla) ja sitten lentää takaisin "kuplaan", honkaten discovery scanneria joka järjestelmässä. Aikaa tuohon menee aloitusaluksella varmaan muutama pelisessio, mutta takaisin tullessa on sitten miljonääri, monta rankkia korkeammalla Explorer-statuksessa ja on avannut pääsyn parille eri insinöörille siinä samassa. Exploraatiodatat kannattaa myydä aika lailla ensimmäiselle vastaantulevalle Universal Cartographics-toimipisteelle, koska jos alus tuhotuu, siinä menivät ne skannaukset.

Kiitos vastauksesta moneenkin kysymykseen. Mutta edelleen arkarruttamaan jäi että miten se kimppapelaaminen käytännössä tapahtuu, jos on erilainen kokoonpano aluksissa (esim toinen rahti ja toinen hävittäjä) ja erilaiset FSD:t jne. Ne matkahan taittuu ihan eri tahtiin niin pääseekö siinä minkäänlaisiin yhdessä pelaamisen fiiliksiin. Toinen on jo telakoituneena asemalle kun toisen kimppuun vasta hyökätään... Vai pitääkö ostaa identtiset alukset ja varusteet jotta yhteispelistä tulee mitään. Siis lähinnä haen sitä että miten ihan käytännön tasolla tapahtuu se yhdessä pelaaminen? Vai meneekö se lopulta siihen että molemmat touhuilee omiaan a) sen vuoksi että roolit on samat, esim kartoitus, niin samahan se on käydä yksinkin tutkimassa avaruutta tai b) roolit on niin eri, että siellä missä kartoittaja menee siellä ei ole hävittäjälle mitään tekemistä.

Ja voiko se toinen olla samassa ohjaamossa, eli mentäisikin yhteisellä aluksella? Tutkimusaluksen tapauksessa onko siinä toinen sitten pelkkänä maisemien katselijana, vai onko apupilotilla jotain järkevää tekemistä? Skannailutkin kun vaatii tietynlaisia liikkeitä alukselta niin se toinen on pilotin "armoilla" tässä suhteessa. Plus sitten se ongelma, että jos kukin pelaa osan aikaa myös yksin (poitsu joka toisen viikon äidillään), niin se kyydissä olija spawnaa peliin sitten jossain 1000 valovuoden päässä omasta aluksestaan, niin eipä siinä paljon voi tehdä.

Eli näitä tällaisia mietin, että kuinka co-op-ystävällinen Elite eri pelirooleissa on. Kokeilemalla se tietysti selviää, mutta taitaa kuitenkin olla niin että sellainen pelitapa kuten vaikka minecraftissa tai 7 days to die:ssa että rakennellaan kotia ja käydään yhdessä tutkimassa maailmaa ja autetaan toisiamme pulassa, voi olla ED:ssa hankala toteuttaa kun avaruudessa lentely ei ole samalla tavalla reaaliaikaista toimintaa kuin kävelemällä eteneminen.

Pelasin ED:ta enimmäkseen silloin ilmestyessään, niin olen ihan hukassa sen FPS-räiskintäosuuden kanssa. Onko siinä mitään järkeä ylipäätään ja pitäisikö siihen panostaa? Jossain pintarakennelmien luona olen käynyt pyörähtämässä aluksella mutta olen saanut trespass-viestejä sen verran paljon että on pitänyt ottaa hatkat. En tiedä miten monen planeetan pinnalla olevan rakennelman tms luo edes uskaltaa mennä, tai on tarkoituksenmukaistakaan. Mitä siellä voi edes tehdä? Eli Horizons-osuuskin on hyvin hatarassa jamassa minulla. En ole Odyssey-tutoriaalia enempää käynyt planeettojen pinnalla kävelemässä, enkä suoraan sanoen ole kokenut tarvetta sellaiseen. Toisaalta en minä innostu avaruustaisteluista muutenkaan, kun sitä tuli ihan tarpeeksi pelattua alkuperäisellä elitellä ja Frontierillä. ED:ssa on niin paljon muutakin hauskaa, että olisi sääli käyttää peliaika tappeluun. Mutta poitsu taas voisi hyvinkin innostua siitä jalkapatikkahommasta. Onko siinä tarpeeksi tekemistä että kannattaa panostaa? Tienaako siinä mitään? Vai onko se pelkkää virkistävää vaihtelua peruspeliin?

ARXeilla ostelu on minulle myös vieras ajatus, kun koko pelin idea on tienata ja saada parempia aluksia joilla pääsee pidemmälle tai tappaa tehokkaammin. Jos ostaa rahalla parhaat kamat niin sehän on peli sitten tavallaan pelattu läpi kun se pelin ainoa tavoite on läpäisty. Voi olla että ajattelen liian ahtaasti. Mutta Caspian täyteen pimpattuna on yllättävän edullinen, jotain 45€/kpl, niin voisi hyvinkin olla että heikkona hetkenä menisi hankintaan kun kyllästyy Adderin kanssa 12ly hyppelyyn ja haluaa nopeammin ja kauemmas. Ja pojalle tietysti samanlainen. :)

Asemien rakentelut ja tukialukset yms on sitten jo ihan hepreaa minulle. Ehkäpä nekin joskus aukeaa konkreettisemmin. Minulla on alkuperäisen Eliten rajoitteet aivoissa: Siinäkin oli minulle tarpeeksi tekemistä, niin tämä on se sen luokan runsaudensarvi että ihmetellä pitää negatiivisia arvosteluja ED:sta että tekemistä olisi vähän. Minulle Elite kaikkine jatkoosineen on yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä, ellei jopa paras.
 
Käytännössä wingissä lentäminen. Silloin hypytkin menee ns synkronoituna, vähemmän hyppäävän aluksen mukaan.
Holokaverilla ei ole oikein mitää funktiota kuin kattella maisemia.

Jos kimpassa haluaa matkustaa niin omilla aluksilla ja wingissä.

Tollasen ohjeen tein joskus 9 vuotta sitten, vissii iha validi vieläkin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jalkapatikassa tehdään myös exobiologiset tutkimukset. Eli ostat Artemis-puvun ja lähdet skannailemaan planeettoja surface scannerilla. Kun löydät sellaisen jossa on biologisia markkereita, tiputtaudut pinnalle, etsit kasvin, sienen tai bakteerikasvuston ja skannaat siitä kolme eri näytettä jonkin matkan päästä toisistaan. Yksinäisen hommaa tuokin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 616
Viestejä
5 037 164
Jäsenet
80 723
Uusin jäsen
RuskonR

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom