Elite: Dangerous

Oliko siinä padissa joku magneetti tai vastaava? En muista että pitikö se saada itse paikalleen siinä vai riittikö voimallinen maahan tuominen?

Mutta jos miettii noin realistisesti, että siellä asemassa on ilmakehä sisällä niin eikö se alus periaatteessa pitäisi olla keskiakselilla painoton ja mitä lähempänä seinää, sitä voimakkaampi "painovoima" ja rotaatioassistantit turhia? Noin Artur C. Clarken Ramaa muistellen...

Tyhjiössä pyörivän putken sisäpinnalle tiettyyn kohtaan laskeutuminen (ilman "laskukiitoa") lienee mahdotonta koska alus pitäisi saattaa ympyräliikkeeseen, jossa pohja on aina ulospäin keskipisteestä.
 
Jahas.
Louhinta on näemmä uudistunut ja ohjaamon teksti nalkuttaa väärästä switch-moodista, eikä anna louhia. Mitä päivityksiä alukseen pitää hankkia jotta pääsen kivien kimppuun? Nythän tähti-järjestelmä scannautuu ohilennolla, mutta miten planeetat voi tutkia tarkemmin?
 
Jahas.
Louhinta on näemmä uudistunut ja ohjaamon teksti nalkuttaa väärästä switch-moodista, eikä anna louhia. Mitä päivityksiä alukseen pitää hankkia jotta pääsen kivien kimppuun? Nythän tähti-järjestelmä scannautuu ohilennolla, mutta miten planeetat voi tutkia tarkemmin?
Heh, just tutoriaalissa painin saman ongelman kanssa.
"You need to bind a key to swap the modes. It’s under ‘Mode Switches’ and is labelled ‘Switch HUD Mode’."
Lähde: Module cannot be used in this cockpit mode
E: Mining tutorialin kanssa. En tiedä päteekö tämä myös planeettojen tutkimiseen.
 
Oliko siinä padissa joku magneetti tai vastaava? En muista että pitikö se saada itse paikalleen siinä vai riittikö voimallinen maahan tuominen?


Mutta jos miettii noin realistisesti, että siellä asemassa on ilmakehä sisällä niin eikö se alus periaatteessa pitäisi olla keskiakselilla painoton ja mitä lähempänä seinää, sitä voimakkaampi "painovoima" ja rotaatioassistantit turhia? Noin Artur C. Clarken Ramaa muistellen...


Tyhjiössä pyörivän putken sisäpinnalle tiettyyn kohtaan laskeutuminen (ilman "laskukiitoa") lienee mahdotonta koska alus pitäisi saattaa ympyräliikkeeseen, jossa pohja on aina ulospäin keskipisteestä.


Ilmakehällä ei ole painovoiman kanssa mitään tekemistä.


Muutoin olet oikeilla jäljillä. Elite-universumissa painovoima luodaan asemille keskipakovoimaa hyödyntäen, kuten oikeassakin elämässä. Kun sylinteri (asema) pyörii, kaikki pyörimisliikkeessä mukana olevat objektit painautuu sylinterin reunoja vasten, sitä kovemmalla voimalla, mitä kovempi nopeus ja mitä ulompana pyörimisakselista pinta on. Ulkopuolelta aseman sisälle saapuva alus ei ole mukana pyörimisliikkeessä. Jotta alus saadaan laskeutumisalustalle, sen liikevektorin täytyy kohdata laskeutumisalustan liikevektori, joka ympyrän kehällä tapahtuvasta kaarevasta liikkeestä johtuen on kokoajan muuttuva. Tässä tulee apuun rotational correction, joka maagisesti ”kaappaa” saapuvan aluksen aseman pyörimisliikkeeseen mukaan, tällöin aluksen sijaintia laskeutumisalustaan nähden ei tarvitse kokoajan korjata pysyäkseen pyörimisen mukana.


Tähän vielä liittyen jos fa-off-lento on hanskassa, ei rotational correctionilla ole niin suurta merkitystä, sillä aluksen thrusterit eivät pysäytä aluksen liikettä automaattisesti, jolloin aluksen ”leijuttaminen” ja liikkeen sovitus liikkuvalle alustalle on helpompaa.
 
Ilmakehällä ei ole painovoiman kanssa mitään tekemistä.


Muutoin olet oikeilla jäljillä. Elite-universumissa painovoima luodaan asemille keskipakovoimaa hyödyntäen, kuten oikeassakin elämässä. Kun sylinteri (asema) pyörii, kaikki pyörimisliikkeessä mukana olevat objektit painautuu sylinterin reunoja vasten, sitä kovemmalla voimalla, mitä kovempi nopeus ja mitä ulompana pyörimisakselista pinta on. Ulkopuolelta aseman sisälle saapuva alus ei ole mukana pyörimisliikkeessä. Jotta alus saadaan laskeutumisalustalle, sen liikevektorin täytyy kohdata laskeutumisalustan liikevektori, joka ympyrän kehällä tapahtuvasta kaarevasta liikkeestä johtuen on kokoajan muuttuva. Tässä tulee apuun rotational correction, joka maagisesti ”kaappaa” saapuvan aluksen aseman pyörimisliikkeeseen mukaan, tällöin aluksen sijaintia laskeutumisalustaan nähden ei tarvitse kokoajan korjata pysyäkseen pyörimisen mukana.


Tähän vielä liittyen jos fa-off-lento on hanskassa, ei rotational correctionilla ole niin suurta merkitystä, sillä aluksen thrusterit eivät pysäytä aluksen liikettä automaattisesti, jolloin aluksen ”leijuttaminen” ja liikkeen sovitus liikkuvalle alustalle on helpompaa.

Mutta jos aseman sisällä ei ole pyörivää atmosfääriä, miten aseman pyöriminen vaikuttaisi sen sisällä oleviin asioihin ennen kuin ne ovat kontaktissa ja pyörivät mukana?

Siis tosielämässä, ei Eliten pyörimisassistentilla.

Jos liikkumisassistentti on poissa, eikö aluksen orientaation siihen padiin nähden pitäisi muuttua jatkuvasti koska alus ei käänny sillä ympyräradallaan oman akselinsa ympäri?
 
Mutta jos aseman sisällä ei ole pyörivää atmosfääriä, miten aseman pyöriminen vaikuttaisi sen sisällä oleviin asioihin ennen kuin ne ovat kontaktissa ja pyörivät mukana?

Siis tosielämässä, ei Eliten pyörimisassistentilla.

Jos liikkumisassistentti on poissa, eikö aluksen orientaation siihen padiin nähden pitäisi muuttua jatkuvasti koska alus ei käänny sillä ympyräradallaan oman akselinsa ympäri?

Tästä nyt tulee vähän sellanen olo että et edes lukenut lainaamaasi tekstiä :)
 
Pahoittelut, hymiö jäi jostain syystä viestistä pois, oli turhan terävä kyllä ilman. Kännykällä paha tehdä lainauksia ja muutenkin näitä pusata, mutta siis:


miten aseman pyöriminen vaikuttaisi sen sisällä oleviin asioihin ennen kuin ne ovat kontaktissa ja pyörivät mukana?
Ei mitenkään. Kuten alkuperäisessä viestissäni sanoin: ”Ulkopuolelta aseman sisälle saapuva alus ei ole mukana pyörimisliikkeessä.”

Jos liikkumisassistentti on poissa, eikö aluksen orientaation siihen padiin nähden pitäisi muuttua...

Kyllä, kuten alkuperäisessä viestissäni sanoin: ”Jotta alus saadaan laskeutumisalustalle, sen liikevektorin täytyy kohdata laskeutumisalustan liikevektori, joka ympyrän kehällä tapahtuvasta kaarevasta liikkeestä johtuen on kokoajan muuttuva.”
 
Suoraan sanottuna, en koskaan edes noteerannut koko assistenttia vaan kuvittelin aseman sisällä vallitsevan seiniä kohden voimistuvan keinotekoisen painovoiman, joka johtuu pyörimisliikkeestä sekä atmosfääristä, joka nappaa aluksen mukaansa. Ja koska asema ei ole ihan Raman kokoluokkaa, ei siellä keskellä ole lähellekään tyhjiö, vaikka painottomuus onkin, ja se pyörivä ilmakehä sitten laittaisi aluksenkin pyörimään...

En kyllä edes muista, että onko siellä olevinan hengitettävä atmosfääri koska alushan menee kannen alle.
 
On siellä Coriolis, Ocellus ja Orbis, sekä asteroidiasemissa ilmakehä sisällä. Siitä tietää, kun lentää asemalle ilman tuulilasia, lakkaa varahappi kulumasta heti kun pääsee mailslotista sisään. :vihellys:
 
Jaahas! Tuli joulualesta tämäkin nyt sitten napattua (horisontilla tietty). Joskus nöösinä MSX-aikoina näin vain märkiä päiväunia siitä ekasta, mutta koskaan ei tullut mahdollisuutta saada sitä hyppysiin. :( No, PC-aikakaudella jonnin verran tuli kokeiltua Frontieria, mutta jokin siinä tökki. Ehkä bugit, ja tietynlainen malttamattomuus itsellä. Muutama kuukausi sitten kokeilin Amigan versiota tuosta ekasta, mutta jäi kokeilun asteelle. Ehkä aika on tehnyt tepposet. Muuten avaruusimuosasto on jäänyt aika kevykksi itsellä. Mitä nyt Eveä tulin lähemmäs 200h jossain vaiheessa pelailtua.

Nyt tätä uusinta Eliteä on joku lähemmäs 50h tahkottu, ja kyllä se kieltämättä alkaa hahmottumaan. Hiukan sama oppimiskäyrä kuin Evessä. Yllättävän paljon samoja piirteitä, vaikka eroavaisuuksia sitten löytyykin. Lentomallinnuksesta pidän tässä enemmän. Sama toisaalta myös kuin Evessä, että PVE tehtävien toistuva tahkoaminen rupeaa pitkällä karvalla puuduttamaan, mutta siksi kannattaakin siirtyä seuraavien haasteiden pariin. Ja ihmispelaajien kanssa peli varmasti saisi enemmän hohtoa.

Tällä erää olen tehnyt kuriirihommia, ja tutkimusmatkailua. Yhtä äveriästä VIP-turistiakin tuli raahattua ympäri galaxia, samalla skannaten järjestelmiä. Taistelussa olen totaalisen paska, mutta se onkin seuraavaksi treenilistalla.

Tarttee varmaan tuohon Muron discord -ryhmään liittyä, ja mahdollisesti lähteä tuohon tulevan sunnuntain DW2 -eventtiin, mikäli rahkeet ja löpö Adderissa riittää. ;)
 
Tuosta DW2:sta @Fabuseta , sehän on sitten useamman kuukauden ellei joillekin vuosien reissu, ettei ihan mikään pieni ”eventti” :)

Reissuun vaan siis jos kiinnostaa, ei ole tarkoitus lannistaa, mutta suosittelen ensin kokeilemaan explorausta pienemmässä mittakaavassa!
 
Mukaan vaan. DWE 3 vuotta sitten oli itelle ensimmäinen iso reissu enkä ollu käyny 500ly kauempana ennen tuota.
8000 osanottajasta apout 80% on pitkän reissun ensikertalaisia kuten statseista näkyy.

Reissun kesto on tosiaan 9-10 kuukautta mutta ei kukaan estä palaamasta aiemmin kotiin jos matkanteko alkaa puuduttamaan tai on liian hidasta.

Mainittakoon vielä että meitä on muutamia lähdössä tuonne tuolta MuroDiscosta joten siellä pääsee myös sitten jutustelemaan reissusta suomeksi jos lontooksi juttelu Fleetcommin Discossa ei ole oma juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoitin myös sitä, että kun on koko peliin aika vasta tullut, niin isolle exploreissulle lähtiessä se sitten rajoittaa aktiviteetteja ja pelin kaikkien hienouksien kokeilemismahdollisuuksia aikalailla. Ettei kävisi niin, että usean viikon reissaamisen jälkeen on niin puuduksissa, ettei viitsisi edes takaisin lähteä ja kun ei välttämättä edes tiedä mitä kaikkea hauskaa siellä kuplassa voikaan tehdä kun takaisin pääsee, saattaa peli jäädä pahimmassa tapauksessa hyllylle!
 
Miten tuo Krait / Krain Phantom käykö niille samat skinit.
 
No ei tietenkään. Paintjobit on aluskohtasia ja Krait Mk2/Krait Phantom on kaksi eri alusta ihan kuten Alliance Crusader/Chieftain/Challenger on eri aluksia.
Se että Fdev on käyttäny copy-pastea ahkerasti ei vaikuta tässä tapauksessa..
 
Hiukan tahkoamista se vaati, mutta Founders World, here I come! :tup:

lwrkym3.jpg
 
No ei tietenkään. Paintjobit on aluskohtasia ja Krait Mk2/Krait Phantom on kaksi eri alusta ihan kuten Alliance Crusader/Chieftain/Challenger on eri aluksia.
Se että Fdev on käyttäny copy-pastea ahkerasti ei vaikuta tässä tapauksessa..
Kysyin siksi kun kaupasta löytyi vain Krait Mk2 skinejä mutta ei ollenkaan Krait Phantom skinejä niin aloin epäillä että olisiko syy se että ne käy ristiin.
 
Fdev valaisi hieman Eliten tulevaisuutta ja seuraavaa isoa contentia saadaankin odotella sitten aina ensi vuoden jälkipuoliskolle asti:

Important Community Update (01/03)

The Next Era

Back in August, we mentioned that the team had begun work on the next major era of Elite. We believe this will be a defining moment in the history of the game and it will be our biggest update yet.

In that post, we explained that the content was still very early in development, so we won’t be ready to announce it for a while. To give this more context, in order to realise the ambition for this update, and the size and scope of the content we wish to bring to the Elite Dangerous galaxy, we estimate this major milestone will be ready by the latter half of 2020.

As development progresses, we will share more news and announcements on features, as well as timelines regarding this upcoming content for Elite. We can understand that having a long wait for news can be frustrating, but we truly believe that this will be the single most impactful update for our community. Having a development team dedicated to this milestone is our continued and unwavering commitment to making Elite Dangerous the most authentic, ambitious, and expansive evolving space game in the world.

As mentioned in our previous post, this new era will be paid for content and all lifetime expansion pass owners will have this included in their pass.

Space legs? Atmoplaneetoille laskeutuminen?? Jotain todella isoahan se tulee olemaan, jäädään odottelemaan.. :think:
 
Viimeksi muokattu:
Tiedoksi masentavia uutisia helmikuulta ... kai tässä pitää vain jatkaa lentämistä :D
...

Montako aurinkokuntaa on 1% pelistä? ts onko teoriassa mahdolista edes sen 1%:n saavuttaminen ihmiskunnan olemassaoloan aikana (varinsikin tämän uuden expo mekaniikan käyttöönoton jälkeen).
 
Viimeksi muokattu:
Montako aurinkokuntaa on 1% pelistä? ts onko teoriassa mahdolista edes sen 1%:n saavuttaminen ihmiskunnan olemassaoloan aikana (varinsikin tämän uuden expo mekaniikan käyttöönoton jälkeen).

4 miljardia systeemiä. Tuo 0.036% on apout 1440000 systeemiä ja se on vienyt 4 vuotta.
En tiedä miten tuo uusi explomekaniikka tuohon mitenkään vaikuttaa.
 
Tuo tarkoittanee sitä koko aurikokunnan skannausta? Suurin osahan jättää nämä "brown dwarf & kumppanit" aurinkokunnat tutkimatta kun eivät ole mielenkiintoisia mm. rahallisesti.
 
Tuo tarkoittanee sitä koko aurikokunnan skannausta? Suurin osahan jättää nämä "brown dwarf & kumppanit" aurinkokunnat tutkimatta kun eivät ole mielenkiintoisia mm. rahallisesti.

Ei vaan kuinka monessa systeemissä komentajat on kaikkiaan käyny.
 
Ei vaan kuinka monessa systeemissä komentajat on kaikkiaan käyny.
Olisiko noin, koska kyllähän bublekin + 300Ly alue tuntuu olevan hyvin tägättyjä ja luulisi sen jo kattavan hieman enemmän kuin 0.036% kun katsoo kokoa galaksin pinta-alaa, mutta joo en ala kiistelemään kun todellisia faktoja ei minulla ole.

Vaikka itse pitänyt hetken taukoa Elitestä niin core mining on se juttu joka täällä hetkellä kiinnostaa. Lähtenyt condalla noin +5000 Ly bublesta etsimään ELW ja hyviä void opal rinkejä. On kuumottavaa palata kun rahti on joku 100Milj+exp data. ja condan niiin riisuttu kun vain voi olla.
 
Kiitän, pitää käydä kaatamassa muutama ore tonni.

Tuolla meidän Discordissa on erikseen "to do" ja "not to do"-listat mitä voi tehdä missäkin systeemissä. Eliten factioita koskeva taustasimulaatio (BGS=background simulation) on siitä omituinen että aina ei kannata tehdä tehtäviä "omille", vaan joskus joutuu auttamaan "vihollista" että päästään tavoitteeseen.
 
Mikäs tämä Redditissä vilahtanut Frontierin uusi trademark Elite: Deadly on?

Ettei siellä olisi suuromistuksen tultua pörssifirman taustalle suunnitelmat jo seuraavan pelirungon julkaisussa uuden sukupolven konsoleille.

Onko ihan trademark vai viittaako tähän keskustelufoorumin "Leikitäänpä jos" -viestiin? Käyn t(h)utkimassa ...
Elite: Deadly

Näyttää olevan ihan tuotemerkki, mutta jo muutaman vuoden takaa: (hakulinkki)
 
...
En tiedä miten tuo uusi explomekaniikka tuohon mitenkään vaikuttaa.
Se vaikuttaa siihen milloin yksi systeemi tulkitaan tutkituksi aikaisemmin se yksi honkkaus riitti systeemin määrittelyksi tutkituksi nyt se ei enää riitä vaan tarvii tehdä enempi että systeemi määritellään tutkituksi, ts tuo uusi expo systeemi todennököisesti hidastaa radikaalisti tutkittujen systeemien määrän kasvua kun harva expoaja tutkii jokaisen läpäisemänsä systeemin riittävän hyvin muuttaakseen sen statuksen tutkituksi.

PS Jos laskin oikein niin ennen Expo muutosta jos tutkimustahti olisi jatkunut tasaisena niin se 1% olisi vaatinut 111 vuotta :)

PPS Muistanko oikein että alkuperäisessä Elitessä sanottiin olevan 250 miljoonaa aurinkokutaa?
 
Viimeksi muokattu:
Onko ihan trademark vai viittaako tähän keskustelufoorumin "Leikitäänpä jos" -viestiin? Käyn t(h)utkimassa ...
Elite: Deadly

Näyttää olevan ihan tuotemerkki, mutta jo muutaman vuoden takaa: (hakulinkki)
Voi olla vain turvamiskeino ettei joku toinen toimija pääse matkustamaan Frontierin Eliten siivellä tuolla tuotemerkillä, toisalta en yllättyisi jos tuisi kännykkäpeli tuolla Elite: Deadly nimellä.

Toisalta en ihmettele yhtään jos Frontier olisi harkinnut sen arenan julkaisemista erillisenä pelinä tuolla Elite: Deadly nimellä.
 
Viimeksi muokattu:
Se vaikuttaa siihen milloin yksi systeemi tulkitaan tutkituksi aikaisemmin se yksi honkkaus riitti systeemin määrittelyksi tutkituksi nyt se ei enää riitä vaan tarvii tehdä enempi että systeemi määritellään tutkituksi, ts tuo uusi expo systeemi todennököisesti hidastaa radikaalisti tutkittujen systeemien määrän kasvua kun harva expoaja tutkii jokaisen läpäisemänsä systeemin riittävän hyvin muuttaakseen sen statuksen tutkituksi.

PS Jos laskin oikein niin ennen Expo muutosta jos tutkimustahti olisi jatkunut tasaisena niin se 1% olisi vaatinut 111 vuotta :)

PPS Muistanko oikein että alkuperäisessä Elitessä sanottiin olevan 250 miljoonaa aurinkokutaa?

Se sama honkkaus määrittää edelleen sen että systeemissä on käyty. Nythän honkkaus myös tägää sulle automaattisesti kaikki systeemin tähdet, mitä se aiemmin ei tehny.
Sitä en tiedä onko systeemi "löydetty" jos komentaja hyppää systeemiin eikä honkkaa sitä. Nyt uudella mekaniikalla todennäköisesti passive scanin myötä asia on noin, mutta aiemminhan passive scania ei ollu.
 
Saavutinpa perjantaina oman osatavoitteen, käteisvaranto reilu 5 miljardia :) Siispä hyppykonda alle ja matkaan.
Hyppymatka varustettuna pitkään matkaan ja täysillä tankeilla(160t) n.60ly, menomatka tavoitteeseen 209 hyppyä. Ei siellä mitään ole. Mutta matka tärkeämpi kuin määränpää. Ja sieltä matka jatkuu muualle :) Eilen lopettaessani oli menomatkaa vielä jäljellä 25 hyppyä. Ja scannaan matkalla kaikki. Eli nyt on hyvä tuntuma vertailussa vanhan ja uuden systeemin välillä.
Eli vanhassa systeemissä tullessaan järjestelmään piti honkata, sai järjestelmän planeetat näkyviin. Sen lisäksi piti käydä jokaisen scannattavan planeetan lähettyvillä saadakseen sen scannattua ja mahdollisesti nimiinsä.
Nyky systeemissä tullessa järjestelmään, aurinko, tai jos järjestelmässä on niitä useampia niin pää-aurinko scannautuu automaattisesti. Sen jälkeen kun on siirtynyt FSS-tilaan, voi scannata koko järjestelmän ja kaikki sen objektit liikkumatta sen kummempia. Lisäksi voi halutessaan käydä mappaamassa mielenkiintoiset kohteet. Toki silloin täytyy matkata kohteen viereen.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy myöntää, että näin puolen vuoden tauon jälkeen tuo uusiutunut scannaus vaikuttaa ihan oudolta. Ensin pitää mäppäillä nappeihin toimintoja, joiden tarkoituksesta ei ole vielä mitään käsitystä. Pitänee tutustua siihen oikein ajan kanssa.
 
Täytyy myöntää, että näin puolen vuoden tauon jälkeen tuo uusiutunut scannaus vaikuttaa ihan oudolta. Ensin pitää mäppäillä nappeihin toimintoja, joiden tarkoituksesta ei ole vielä mitään käsitystä. Pitänee tutustua siihen oikein ajan kanssa.
Sekava, jep. Itsekin lopulta katsoin aiheesta ohjevideon että sain näppäimet kuntoon.
 
Mielestäni uusi skannaus on selvä parannus tutkimusmatkailuun, mutta makuasioitahan nämä.
On selvästi parempi. Vanhalla systeemillä ei viitsinyt scannata kuin arvokkaat kohteet. Nykyinen on niin nopea että hyvin voi scannata kaikki. Arvokkaimmat kohteet käyn myös mappaamassa jos ovat järkevällä etäisyydellä. Eli earth-like, waterworld ja ammoniaworld.
 
ANNOUNCEMENT April Update - Coming 23 April 2019

Greetings Commanders,

We’re very pleased to announce that the next update for Elite Dangerous, the April Update, will release on... Tuesday 23 April 2019!

As mentioned in the beginning of March, this year's initial updates will focus on introducing quality of life improvements and improving the welcoming experience for beginners. This update brings with it two new modules to help get you out there, engaging in and exploring all that there is to discover - as well as ensure that you're able to access in-game information and training from the seat of your cockpit!

Read below for all of the details:


Beginners' Zone

A new collection of systems has been added for newly-created Commanders, and can only be accessed by pilots until they earn their first Combat, Trade or Exploration rank. In addition, the authorities here will provide simpler missions that even the smallest of Sidewinders can complete.

Across the galaxy, new Commanders will also have a reduced rebuy until they gain their first Combat, Trade or Exploration rank, a step in the path towards greatness!


New Modules

Advanced Docking Computer
We're adding an upgraded version of the original Docking Computer, a module designed to allow Commanders to relax, let go of their flight sticks and automatically dock in stations to the serene strings of Johann Strauss II.
The Advanced Docking Computer will not only allow you to dock, but also allow you to automatically undock from a station without anxiously worrying about getting stuck inside the mail slot. Let's face it, it will also help with those embarrassing Type-10 spoiler moments!
This module will also come as standard in all newly-purchased small ships. If you're starting up a new account, you will find the Advanced Docking Computer in your ship from the get-go - making it easier for you to embark and disembark from your favourite stations without colliding with the walls, landing pads or your fellow Commanders.

Supercruise Assist
Available at your nearest starship department store (i.e. Outfitting) comes the new Supercruise Assist module. While in Supercruise, you'll be able to target a destination and activate Supercruise Assist, putting your safety in the reassuring hands of a machine. In this mode, your ship will automatically maintain the correct speed and approach to your target destination, and break out of Supercruise at the optimum time. You'll still have to align with the correct location, but you will no longer have to worry about doing a loop of shame!
With the the Supercruise Assist, you will also be able to enter into orbit around a body - allowing you to launch discovery probes and take screenshots without the fear of face-planting the dusty, rocky ground.
This module will also come as standard in all newly-purchased ships.


Free module slots for everyone!

With the introduction of these new modules, small ships will be outfitted with two additional size one Optional Internal slots, while medium and large ships will also receive one additional Optional Internal slot. This will automatically and retroactively apply to all relevant ships.


Navigation Tab

In Beyond - Chapter Four, the cockpit was completely revamped, and with the April Update, come even more improvements! The latest area to feel the love is the Navigation Panel where, in places, we have added icons for a tighter, more visually appealing layout.

A new column has been added to this panel, denoting activities in an area, mission targets, plotted routes, Wanted status and if the threat level of some areas is too high. The Navigation popup expands on this information, providing more details about the location, such as faction details, star class, information of resources and more!

Two of these may sound new to you - so allow us to explain!
  • Activities - Every location in the Elite galaxy, offers different activities, be it collecting Combat Bonds in a Combat Zone, or mining asteroids at a Resource Extraction Site. Icons and links to the Pilots' Handbook (see below) have been added to help you easily identify what activities are available at a given location.
  • Threat Level - Threat Level is something that already exists in the game (previously only seen at Unidentified Signal Sources), but this new marker will now appear in all systems. If a location has a threat level too high for your current combat rank, a 'danger' icon will be displayed, warning you that the location might be too dangerous.
Pilot's Handbook

Like the Codex, the Pilot's Handbook is a treasure trove of information, providing details on the many activities available to you in Elite Dangerous. Whether you're a veteran, or you've only just graduated from flight school, these articles will help you discover what opportunities are out there - and what is required to get involved in them. With links from the cockpit straight to the Pilot's Handbook, sourcing information is easier than ever before!


Trading Screen Improvements

When you're an interstellar trader, every minute is a potential sale... so to help you avoid being badgered by a strange man trying to sell you the 'deal of a lifetime' (500 tonnes of bio-waste is not always a good deal, by the way!), a number of improvements have been made to the user interface of the Commodities Market.

You will find two panels in the Commodities Market, Buy and Sell. Each new panel will provide you with important information:
  • Commodities relevant to any active missions you're currently undertaking
  • Icons that provide feedback of profits and supplies.
  • Trade data on nearby local systems per commodity
  • Buy and sell commodities pop-up with much more info than before - helpful even to the seasoned trader!
  • Select markets or goods and view their trade data in the Galaxy Map.
All these improvements have been introduced to make the Commodities Market easier to understand at a glance, ensuring every Commander can become a wolf of the interstellar Wall Street.


Interstellar Initiatives

Our name for the previously announced 'Community Events'. These are series of in-game events that play out over the course of around a month. Each one features several phases that will alter as the narrative progresses, and may end with lasting effects on the galaxy. We'll be delving deeper into these in just a couple of weeks.


...and there's more!
  • Revamped main menu layout, including featuring GalNet news and other important information.
  • Training Missions and Challenge Scenarios will now be accessible via the cockpit, allowing you to brush up your skills right from the seat of your ship.
  • Loading screen tips.
  • Bug fixes.
So there you have it, a brief take on some of the features coming in the next update.

Join us on Thursday 18 April (at 18:00 UTC) for a content reveal livestream, where Executive Producer Adam Woods will be showcasing how all of this looks in-game!

Until then, please feel free to share your thoughts and feedback with us below.

See you in the black, Commander!

Elite: Pamperous

:smoke:
 
Peli voisi tarjota tietoa jota aloittelijan pitää nykyisellään googlata tai kysyä Discordista. Lisäksi on vähän hassua että pelin pelaamisessa käytetään useita ulkopuolisia työkaluja, esim: coriolis, eddb, edsm. Kyllähän se jotain kertoo pelistä, että tällaisia tuokaluja on fanit (?) rakennelleet.
Mutta jos pelaajan alus puetaan vaippoihin niin että suu-auki-rebuy-ruutua-tuijottaen -kodak-momentteja karsitaan, menettää peli keskeistä viehätysvoimaansa.
 
Pikaisesti päivityksen lukeneena ja jos oikein käsitin niin ainut mikä voi olla vihdyttävää tutkimusmatkailijalle pimeydessä on se että cockpitistä pääsee suoraan "treeni" osioon. Voi sitten yksinäisyydessä ja harhaluulojen iskiessä harjoitella taistelua ja muistaa taas miksi lähdin bublesta pois:lol:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 719
Viestejä
4 496 695
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom