Elden Ring -pelisarja

Onkohan tehokkaampaa hakata kaksin käsin Moonveil Katana +4 vai dual-wield Moonveil ja esim. Meteoric Blade tai Uchigatana (jossa on aika paljon plussaa, en nyt muista tarkalleen)?

Olen myöskin vedellyt jouskarilla, mutta nyt kun respeccasin INT hahmoksi Moonveiliä varten niin voisi varmaan alkaa käytteleen Sorceryjä. Olisiko suosituksia? Olen myynyt taikasauvat, mistä sais hyvän?


"To get the Sacred Relic Sword in Elden Ring, players have to fight and beat the game's final bosses."
Tuo nyt on vähän ongelmallista. Tarvis jotain mihin ei ole noin kovat equipment vaatimukset. Noh, ehkä tämä menee grindaamatta, pieksin tuon luolan mitä @Jumi ehdotti ja täällä vaikuttaisi olevan helpompaa kuin punasella alueella. Kokeilen Bird farmia jos tulee tarvetta.

Itse pelasin ekan läpipeluun pitkälti Moonveil+Meteoric Staff -kombolla. Oli aika toimiva. Lopuksi vaihdoin Carian Regal Scepteriin.

Tuolla kartallasi näkyvässä oikean reunan (korkeussuunnassa keskellä) linnoituksen lähellä on ihan ok farmauspaikka, jossa niitä pieniä ninjoja on kasapäin, mutta sopivin välimatkoin että voi tapella yhtä vastaan kerralla.

1660289065218.png


Edit: Tuolta suunnalta löytyy myös ISO lohikäärme, jonka voi helposti mutta aikaa vievästi listiä bleed-aseella varsin aikaisessa vaiheessa peliä.
 
Viimeksi muokattu:
Minun mielestä vaan kannattaa etsiä paikat josta saa smithing stoneja ja sombereita että saa aseisiin poweria ja vaan pelata peliä. Farmasin itekkin jonkun verran ja ukko olikin CFA:ssa/Haligtreessä vähän liian överi jo ja meni aika vähin kuolemin. Vielä ois kuitenkin loppuvastukset jäljellä kun on pitänyt koluta tekemättömiä luolia yms. Varmaan sitten pitää se NG+ testata
 
Itse pelasin ekan läpipeluun pitkälti Moonveil+Meteoric Staff -kombolla. Oli aika toimiva. Lopuksi vaihdoin Carian Regal Scepteriin.

Tuolla kartallasi näkyvässä oikean reunan (korkeussuunnassa keskellä) linnoituksen lähellä on ihan ok farmauspaikka, jossa niitä pieniä ninjoja on kasapäin, mutta sopivin välimatkoin että voi tapella yhtä vastaan kerralla.

1660289065218.png


Edit: Tuolta suunnalta löytyy myös ISO lohikäärme, jonka voi helposti mutta aikaa vievästi listiä bleed-aseella varsin aikaisessa vaiheessa peliä.

Tuon vieressä on myös kuulan väistely farmaus paikka, pystyy vaikka lvl 1 farmaa (kuhan on heppa) +300K runea tunnissa mitä testasin.
 
Toivoin että tää menis grindaamatta. Alkoi fiiliksellä "paras peli ikinä" mutta liian pitkä ja liian avoin ja vaikea. Dark Soulsit oli parempia

Itsellä kanssa fiilikset että lässähtää aika pahasti loppua kohden, ei nyt sentään ihan vielä tuossa vaiheessa. Mountaintops of the giantsin loppuvaiheet oli se hetki milloin aloin huomaamaan että ei hitto, joku tässä pelissä nyt yhtäkkiä mättää. Tuntuu että vaikeus tulee kokoaika ns."vääristä" asioista ja rytmitys ja balanssi katoaa johonkin. Bloodborne onkin siis edelleen kokonaisuutta ajatellen mun From software lemppari.
 
Tällänen pieni kyssäri ku on itelle eka "souls" peli.

Onko NG+ uusia boss mekaniikoita tai lisä skillejä (tyyliin diablo jossa esim. eliteille/championeille tulee lisää affixeja? ). Vai onko ne vaan vaikeampia ja samat lootit?
 
Tällänen pieni kyssäri ku on itelle eka "souls" peli.

Onko NG+ uusia boss mekaniikoita tai lisä skillejä (tyyliin diablo jossa esim. eliteille/championeille tulee lisää affixeja? ). Vai onko ne vaan vaikeampia ja samat lootit?

Ihan samat asiat löytyy, vihut vaan skaalautuu ylöspäin. Myös saatavien runejen määrä nousee samalla.
 
Olen myynyt taikasauvat, mistä sais hyvän?
Selliassa löytyy Staff of Loss ja samasta kylästä löytyy myös Night Comet jota tuo staff buustaa 30% ja on aika lailla pelin paras spell, läheltä löytyy myös Meteor Staff. Jos sulla on Rennala niitattuna niin sen remembrancesta saat Carian Regal Scepterin joka on pelin paras all around staff.
Voit pitää oikeessa kädessä CRS ja vasempaan käteen vaikka toi SoL niin se buustaa sitä parempaa staffia kun käytät juuri tuota Night Comettia, samalla lailla voi pitää vasurissa Meteor Staffia ni se buustaa Gravity taikoja samaten 30% kuten esim. Rock Sling.
 
Jep. Fallingstar Beast Jaw on kyl easymode ase. Maleniakin tuli toisella yrittämällä alas :D. Suosittelen jos joku aikoo ottaa käyttöön:thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tehokkaampaa hakata kaksin käsin Moonveil Katana +4 vai dual-wield Moonveil ja esim. Meteoric Blade tai Uchigatana (jossa on aika paljon plussaa, en nyt muista tarkalleen)?

Olen myöskin vedellyt jouskarilla, mutta nyt kun respeccasin INT hahmoksi Moonveiliä varten niin voisi varmaan alkaa käytteleen Sorceryjä. Olisiko suosituksia? Olen myynyt taikasauvat, mistä sais hyvän?

Jos käytät Moonveiliä niin se toiseen käteen ja toiseen käteen sauva niin saat sorceryt käyttöön myös. Meteorite Staff on hyvä, löytyy Aeonian suolta läheltä Sellian kaupunkia jostain raunioista. Glintstone pebble perussorcery, kuluttaa vain vähän FP:tä, ja siitä tehokkaampi versio Glintstone Cometshard. Sit Rock Sling, Night Comet, Comet Azur.. noi nyt ainakin tulee mieleen.
 
Se oli viimeinen bossi ja ei toivoakaan päästä läpi.
Hyvä peli oli, mutta nyt meni moti täysin.
Larval teareilla tehnyt eri vaihtoehtoja, mutta ei niin ei.
 
Spoilerissa vinkki vikaan bossiin jos muistan oikein
mielestäni ne kaksi viimeistä bossia tekee Holy-damagea, ainakin ranged dudella oli kyllä miljoona kertaa helpompaa kun hommasi kaiken mahdollisen mikä estää holy damagea. Ne palikat ja taiat löyty kyllä ihan googlella helpolla
 
Vinkkinä että viiminen bossi tekee liikkeitä joiden yli pitää hypätä. Heti ku huomasin sen niin alko sujumaan paremmin, meni aina monta estusta turhaan niiden takia. Puolitoista tuntia silti tais mennä ennenku pääsin läpi ja pitkään se tuntui mahdottomalta.
 
Se oli viimeinen bossi ja ei toivoakaan päästä läpi.
Hyvä peli oli, mutta nyt meni moti täysin.
Larval teareilla tehnyt eri vaihtoehtoja, mutta ei niin ei.

Juu se vika Bossin eka phase oli itselle kanssa todella haastava. Toinen phase meni sitten kolmannella yrittämällä, kun sinne pääsi kolmannen kerran.

Malekith silti ylivoimaisesti pahin Bossin itselle. Oli niin nopeita ja "sekavia" hyökkäyksiä, että ei vanhalla meinannut riittää reaktiot.
 
Juu se vika Bossin eka phase oli itselle kanssa todella haastava. Toinen phase meni sitten kolmannella yrittämällä, kun sinne pääsi kolmannen kerran.

Malekith silti ylivoimaisesti pahin Bossin itselle. Oli niin nopeita ja "sekavia" hyökkäyksiä, että ei vanhalla meinannut riittää reaktiot.
Jännä kyllä miten on eroja. Ittellä tuo Malekith oli ihan välipomo. Jälkikäteen googlettelin, että piti olla kova bossi.
 
Mulle pelin paras pomo oli Alecto, Black Knife Ringleader, se nopea salamurhaaja jonka Evergaoliin pääsi Rannin questlinen jälkeen. Monta tuntia piti yrittää, mutta se tappelu oli mukava kun matsi tuntui tasaväkiseltä. Häviötkin oli aina oma vika, eikä edes harmittanut että piti yrittää aina uudestaan.

Naurettavin pomo oli Adam, Thief of Fire, joka löytyi myös Evergaolista. Olin juuri taistellut monia hankalia lohikäärmeitä ja ties mitä vastaan, niin yhtäkkiä eteen ilmestyy lihava ihmisvihu joka heti taistelun alkuun alkoi heilutella asettaan edessään (weapon skill Wild Strikes?) vaikka olin jossain 20 metrin päässä. Sitten kun löin pari kertaa niin ukko meni stunlockkiin ja piti ihan nauraa ihan ääneen. En tiiä oliko sen tarkoituskin olla yli helppo ja tehdä aivan vääriä liikkeitä vääriin aikoihin, vai oliko kyseessä bugi. Hauska se ainakin oli.
 
Ootteko respecannut hahmoa uudeksi ennen NG+? Mietin kannattaisiko kokeila INT-tyyppiä nykysen DEX-FTH tilalle
Itse pelasin DEX-buildilla läpi ja kävin respeccaamassa ennen seuraavaa kierrosta ja siihen kamat valmiiksi niin pääsi aloittaa suoraan semmoisella buildilla, kun oli tarkoitus.
 
Malenia alkaa olemaan teurastettu jo monella aseella. Nyt oli Deaht’s Poker käytössä. Ei ollut helppoa mutta sai lopulta tapettua. Seuraava kohde olisi malekih. Tulee olemaan tuskainen bossi tolla aseella. :scry:
 
Nyt on 4 chapteria julkaistu elden ring sarjakuvasta.
Hauskaa luettavaa.
melimeli.png
 
Itse tapoin ensimmäisen kerran Malikethin Death's Pokerilla ja tikarilla jossa oli Flame of the Redmanes.
Olit oikeassa ei ollut vaikea voittaa Death’s Pokerilla Malikethia. Tuli yllätävän helposti alas. Ite aattelin että hyppi pomppii joka tolppaan. Mutta pysy aika hyvin paikoillaan. :)
 
Aloitin juuri peliä ja ekan minuutin aikana huomasin, että jollain devillä on ollut helkkarin loistava idea mapata dodge roll, dash ja backstep samaan näppäimeen. Tästä johtuen dodge rollissa on helvetillinen viive, koska pelillä kestää niin pitkään napin painalluksen jälkeen tajuta, että haluttiin rollia, eikä jotain muuta. Konsolirajoitusten takia ei näköjään saa PC:lläkään mapattua tuota uudelleen. En ole vielä ensimmäiseenkään viholliseen törmännyt, mutta veikkaan että tämä suunnittelun kukkanen saa minut jättämään tämän pelin kesken, koska vituttaa "vaikeat" pelit, joissa on vielä extrana helvetisti input lagia tekemässä siitä vielä vaikeampaa.
 
Aloitin juuri peliä ja ekan minuutin aikana huomasin, että jollain devillä on ollut helkkarin loistava idea mapata dodge roll, dash ja backstep samaan näppäimeen. Tästä johtuen dodge rollissa on helvetillinen viive, koska pelillä kestää niin pitkään napin painalluksen jälkeen tajuta, että haluttiin rollia, eikä jotain muuta. Konsolirajoitusten takia ei näköjään saa PC:lläkään mapattua tuota uudelleen. En ole vielä ensimmäiseenkään viholliseen törmännyt, mutta veikkaan että tämä suunnittelun kukkanen saa minut jättämään tämän pelin kesken, koska vituttaa "vaikeat" pelit, joissa on vielä extrana helvetisti input lagia tekemässä siitä vielä vaikeampaa.

No jos nyt kuitenkin ensin koittaisit edes pelata vähäsen. :p
 
Aloitin juuri peliä ja ekan minuutin aikana huomasin, että jollain devillä on ollut helkkarin loistava idea mapata dodge roll, dash ja backstep samaan näppäimeen. Tästä johtuen dodge rollissa on helvetillinen viive, koska pelillä kestää niin pitkään napin painalluksen jälkeen tajuta, että haluttiin rollia, eikä jotain muuta. Konsolirajoitusten takia ei näköjään saa PC:lläkään mapattua tuota uudelleen. En ole vielä ensimmäiseenkään viholliseen törmännyt, mutta veikkaan että tämä suunnittelun kukkanen saa minut jättämään tämän pelin kesken, koska vituttaa "vaikeat" pelit, joissa on vielä extrana helvetisti input lagia tekemässä siitä vielä vaikeampaa.
Olet jo tuominnut pelin, ohjauksen ja heittänyt heti pyyhkeen kehään. Etkä ole antanut pelille yhtään aikaa, että tottusi ohjaukseen ja näppäin yhdistelmiin. PC:n input lageihin on ohjeita, miten sitä saa paranettua ja saa pelaamisen sidettävämmäksi.
 
Olet jo tuominnut pelin, ohjauksen ja heittänyt heti pyyhkeen kehään. Etkä ole antanut pelille yhtään aikaa, että tottusi ohjaukseen ja näppäin yhdistelmiin. PC:n input lageihin on ohjeita, miten sitä saa paranettua ja saa pelaamisen sidettävämmäksi.
DS1 ja DS3 olivat kyllä selkeästi responsiivisempia pelejä (DS2 en muista, sitä ei paljoa tullut pelattua, koska sekin oli aika huono, kun kaikki hitboksit rikki). Tällainen input lagi ei sovi ollenkaan peliin, jossa kuolo korjaa sekunneissa. Ihmetyttää, miten näin huonoa suunnittelua on päässyt lipsumaan näin isoon peliin.
 
DS1 ja DS3 olivat kyllä selkeästi responsiivisempia pelejä (DS2 en muista, sitä ei paljoa tullut pelattua, koska sekin oli aika huono, kun kaikki hitboksit rikki). Tällainen input lagi ei sovi ollenkaan peliin, jossa kuolo korjaa sekunneissa. Ihmetyttää, miten näin huonoa suunnittelua on päässyt lipsumaan näin isoon peliin.

Tai voisikohan se olla niin, että se lagi ei ole mitenkään niin paha, kun sinä ajattelet. Eiköhän tuosta olisi jo aikamoinen ulina ollut ympäri nettiä, jos tuo olisi oikeasti joku ongelma.

Itse en huomannut mitään ongelmaa siinä, vaikka pelailin toki unlocked FPS modilla 100 FPS:n limitillä.
 
Tai voisikohan se olla niin, että se lagi ei ole mitenkään niin paha, kun sinä ajattelet. Eiköhän tuosta olisi jo aikamoinen ulina ollut ympäri nettiä, jos tuo olisi oikeasti joku ongelma.

Itse en huomannut mitään ongelmaa siinä, vaikka pelailin toki unlocked FPS modilla 100 FPS:n limitillä.
Googlen perusteella näyttäisi olevan kohtuullisesti valitusta aiheesta.
 
Enpä ole itse huomannut moista viivettä. Pelaan xbox one ohjaimella. Olen pelannut kaikki dark soulsit ja bloodbornet läpi ja ei ole minua ainakaan haitannut että kaikki toiminnot on saman napin takana.
 
Googlen perusteella näyttäisi olevan kohtuullisesti valitusta aiheesta.

Niin tuossa käsiteltiin sitä, että jossain kokoonpanoissa on input lagia toisissa ei. Ei liity siihen, että toimintoja on saman napin takana. Jos sinulla on häiritsevää input lagia, niin se johtuu todennäköisesti ihan muusta syystä kun toimintojen yhdistämisestä saman napin taakse.
 
Fps modia itsekin käyttelin, tuntuma ohjaimella paranee paljon jo tuossa 80fps:n jälkeen eli suosittelen. Onlinen menettää tuon kanssa, eli modien kanssa pelattava offlinessa.
 
Väistönapin "input lag" johtuu siitä, että samaa nappia pohjaan painamalla myös juostaan. Jos vain hipaiset nappia niin väistöliike tapahtuu selvästi nopeammin. Jollain modilla sen saa asetettua niin että väistö tapahtuu välittömästi vaikka napin painaisi pohjaan. Juoksu täytyy silloin asettaa johonkin toiseen nappiin.
 
Hyvin nuo SL1 ja muut ilman damagea setit on onnistunut monilla yhtä lailla pc:llä. Luulisi olevan hankalaa, jos lagia reilusti. Osa valittaa että pleikallakin olisi hirveä input lag. En ole itse huomannut. Vähän mysteeriksi jäänyt tämä asia minulle.
 
Alkaa olemaan iso määrä aseita testattuna. Onko hyviä ehdotuksia mitä voisi testailla lisäksi?
 
Magma blade. Scythet melkein kaikki, bossien aseet käyty läpi, Legandery aseet käyty läpi. Tottakai bleed aseet melkein kaikki, katanat ja eri ash of war variaatioita. Vykyr ja moni muukin pikku bossista tippunut ase testattu. Ja kaikki mahdollinen minkä saa nopeasti hankittua. Kun en harrasta et joku tulee sen antamaan heti alussa. Lista on pitkä :D. Aseet mikkä saa vasta lopussa niin niihin en ole koskenut. Kun idea on se et pitää saada ite hankittu nopasti alussa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 801
Viestejä
4 539 623
Jäsenet
74 880
Uusin jäsen
krisek

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom