Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Ei fromsoftan zanzibart peleissä taida olla hirveästi spoilattavaa, kun "tarina" koetaan youtubessa jossa lore analyytikko lukee sen wikistä pelaamisen jälkeen.
Voihan näitä spoilata ikävästikin esim. kertomalla tasan millaisia ja minkä nimisiä lopareita on tai alkaa kuvailemaan legacy dungeonit yksityiskohtaisesti salakäytävineen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 502
Buildista suosituksia? Ei oikein nyt tunnu lähtevän tämän Hand of Malenian kanssa, jotain raskaampaa pitäisi saada. Pitänee ottaa vanha ja luotettava Godslayer Greatsowrd käyttöön jos ei muuta keksi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Hyvin maistuu lisäri :) Parit bossit tapettu. Paljon on silti vielä tutkittavana alueita
Joo on siinä. :D

Eilen tulin lopariseinään. Tässä aamu neljästä tutkinut lisää ja voimistunut pari pykälää niin ehkä edes hivenen helpompi tuo, johon jumahdin.

Spoileriin kritiikki vaikeudesta. Voi lukea, jos haluaa, mutta ehkä niille, jotka päässeet näkemään muutaman tarinaloparin. Vaikeus toki varmaan kaikille selvää, mutta varuilta spoilerissa. Joka tapauksessa tänään minä pieksän kaikki tantereeseen.

Kaikki loparit vyöryy aivan hurjana päälle, mutta voisiko edes sen taistelun alun aloittaa niin että kerkeää halutessaan spirit summonin päälle laittaa. Sitten kerralla kuolema grabeista. Näistä tykkää kaikki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
Buildista suosituksia? Ei oikein nyt tunnu lähtevän tämän Hand of Malenian kanssa, jotain raskaampaa pitäisi saada. Pitänee ottaa vanha ja luotettava Godslayer Greatsowrd käyttöön jos ei muuta keksi.
Varsinkin odotuksiin nähden yksi pelin surkeimpia aseita tuo, varsinkin se skilli on ihan täysin hyödytön kun kärpäsen pieru tiputtaa sut alas sieltä ja vaikka sen saa läpi niin damage on todella vaatimaton.
Dex aseista esim Bloodhounds Fang ja Bolt of Gransax miksei Rivers of Blood kun vähän Arcanea levutat on ihan eri tason aseita.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 502
Varsinkin odotuksiin nähden yksi pelin surkeimpia aseita tuo, varsinkin se skilli on ihan täysin hyödytön kun kärpäsen pieru tiputtaa sut alas sieltä ja vaikka sen saa läpi niin damage on todella vaatimaton.
Dex aseista esim Bloodhounds Fang ja Bolt of Gransax miksei Rivers of Blood kun vähän Arcanea levutat on ihan eri tason aseita.
Totta. Onneksi DLC:n alusta löytyi varsin mukava ase, spoilereissa jos jotain kiinnostaa.

Rellana`s Twin blade, löytyy toiselta bossilta. Testailin hetken niin vaikuttaa ihan hyvältä ja on samalla kohtalaisen uniikki. Tämä siis light greatsword jotka on DLC:n uusi asetyyppi. Alla vielä buildivideo aiheesta.

 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Pelasin tän PS5:llä aikoinaan läpi, mutta sillä pelaaminen jäänyt aina vaan vähemmälle, joten mietin jos hankkisikin PC:lle ja pelaisi alusta lisäreineen.

Pelaatteko tätä padilla PC:llä vai toimiiko hiirinäppis tässä hyvin?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Pelasin tän PS5:llä aikoinaan läpi, mutta sillä pelaaminen jäänyt aina vaan vähemmälle, joten mietin jos hankkisikin PC:lle ja pelaisi alusta lisäreineen.

Pelaatteko tätä padilla PC:llä vai toimiiko hiirinäppis tässä hyvin?
Padilla pelaan Pc:llä. Olen kyllä kuullut huhuja, että jotkut ovat hiirinäppispelaajia tässä, mutta taitaa olla harvinaisia.
 
Liittynyt
01.10.2019
Viestejä
300
Olen hiirellä ja näppiksellä pelannut, ja ihmettelen kovin miten ohjaimella voi saada tarpeeksi komentoja kombotettua (eritoten ne "dpad" itemit jne) tai erityisesti väistojen tarkkuus / suunta. Ja onhan hiirellä ympäri katselu todella helppoa. Hiiren peukalopainikkeet on kovassa käytössä, enkä kyllä ilman niitä kuvittele voivani pelata.

Hyvin toimii itselle kyllä, voitin Malenian jopa alta 90 yrityksen solona, kun ohjaimella pelaava souls veteraani kaverini joutui summoneihin turvautumaan eikä siltikään vielä voittanut sitä :geek:.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Olen hiirellä ja näppiksellä pelannut, ja ihmettelen kovin miten ohjaimella voi saada tarpeeksi komentoja kombotettua (eritoten ne "dpad" itemit jne) tai erityisesti väistojen tarkkuus / suunta. Ja onhan hiirellä ympäri katselu todella helppoa. Hiiren peukalopainikkeet on kovassa käytössä, enkä kyllä ilman niitä kuvittele voivani pelata.

Hyvin toimii itselle kyllä, voitin Malenian jopa alta 90 yrityksen solona, kun ohjaimella pelaava souls veteraani kaverini joutui summoneihin turvautumaan eikä siltikään vielä voittanut sitä :geek:.
Aina löytyy se yksi kaveri. :D

Pelasin juuri aika pitkän luolan (ei legacy dungeon) ja oli kyllä kerrassaan hirveä kokemus. Kädet täristen sumuverhoa katsomaan, pari energiaputtelia ja kokeilin tulisiko joku auttamaan. Yksihän siinä sopivasti löytyi. Kova taistelu ja voitto. Stake of Marika oli toki siinä ja päätin että ihan sama millainen vastustaja, mutta täältä en poistu ennen kuin voitan. Ei mitään oikoreittejäkään.

Tarinalopari jumittaa minulla edelleen. On pirun paha. Noh on tässä muitakin paikkoja onneksi ja lopareitakin edessä.

Edit: Menihän se läpi! Samoin toinen tarinalopari.

Edit2: Tarinalopareissa kokeillut pelaajia apuun ja ei ole ollut kyllä mitään muuta kuin harmia. Loparit saa helaa ja avustajat eivät saa mitään kunnon damagea tehtyä ja/tai kuolevat heti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
On ollut kyllä 40e arvoinen! Minä olen mahdollisesti viimeisessä paikassa tarinan kannalta, mutta paljon on vielä alueilla asioita ja yksi alue taitaa olla avaamatta.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 317
Kaksi ekaa DLC bossia alhaalla, unihiekat karisi silmistä. Ensimmäistä tuuletin parin yrityksen jälkeen kun pomolla oli millimetrin palkki HP jäljellä ja omalla ukolla täydet kunnes pomo heitti combon että ritari räjähti pillunpäreiksi SEKUNNISSA, huulipyöreänä katsoin Dead ruutua!

Toinen melkoinen spämmijä, ilman summonia pelatessa ei hengähdystaukoa meinannut saada.

Jokseenkin tuhnulta vaikuttaa löynnit pomoihin, saas nähdä nouseeko HP paljoa ylöspäin vai tasapainottaako päivitys fragmenttejä tilannetta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Kaksi ekaa DLC bossia alhaalla, unihiekat karisi silmistä. Ensimmäistä tuuletin parin yrityksen jälkeen kun pomolla oli millimetrin palkki HP jäljellä ja omalla ukolla täydet kunnes pomo heitti combon että ritari räjähti pillunpäreiksi SEKUNNISSA, huulipyöreänä katsoin Dead ruutua!

Toinen melkoinen spämmijä, ilman summonia pelatessa ei hengähdystaukoa meinannut saada.

Jokseenkin tuhnulta vaikuttaa löynnit pomoihin, saas nähdä nouseeko HP paljoa ylöspäin vai tasapainottaako päivitys fragmenttejä tilannetta.
Minulla sama viimeisimmässä tarinaloparissa. Sen energiapalkissa ei näkynyt mitään. Minulla melkein täynnä. Sitten kuolin. Yksin kotona. Hörppäsin olutta ja ääneen vaan tuumasin että niin sitä voi ihminen vielä kusta tuossakin. Nauratti kyllä jo sitten. :D

Scadutree levelitys vissiin nostaa 5% damagea per level. Vinkkinä muuten, että kannattaa merkata itselleen ylös montako noita on alueelta kerännyt niin jos haluaa tarkistaa kuinka paljon jollain tietyllä alueella niitä on, niin tietää sitten onko jäljellä vielä. Toki, jos koluaa aina millin tarkkuudella systemaattisesti niin ei niin tärkeää, mutta minunkaltainen vähän levoton seikkailija hyötyisi.

Spämmilopareita oli toki pääpelissä jo. Mikään super fani en ole, että siihen suuntaan Elden Ring mennyt ajoittain, mutta niistä oppinut lopulta tykkäämään kunhan vaan alkanut sujumaan. Noh Horaxin jalkatömähdys spämmi on välillä kyllä ärsyttävä.

Pitää hypätä peliin. On Legacy dungeon tai sitten ei-pakollisia lopareita. Kymmeniä kertoja olen yrittänyt auttaa muita päälopareissa, mutta kukaan ei vaan pysy hengissä ja taistelut kestää hemmetin kauan. Liekkö syynä ettei scadutree upgradeja ole kerätty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
182
Level desing on kyllä aivan käsittämättömän hyvin tehty tässä. Ei voi kuin hämmästellä välillä, kun tuntuu joka suuntaan olevan joku reitti aina tarjolla. Jos vertaa pääpeliin, niin tuntuu että kaikki sisältö saatu tiiviimpänä tähän lisäriin. Itse pääpelissä suurin miinus oli itselle osittainen tunnelman puuttuminen ja liian laajat pelialueet. Tässä on kyllä molemmat osa-alueet parantunut huomattavasti.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 690
Vielä kysymys että eikö tätä saa kaupasta ollenkaan PS5? Näyttää olevan ainoastaan myynnissä pääpelin kanssa 70-80 euron hintaan myynnissä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Level desing on kyllä aivan käsittämättömän hyvin tehty tässä. Ei voi kuin hämmästellä välillä, kun tuntuu joka suuntaan olevan joku reitti aina tarjolla. Jos vertaa pääpeliin, niin tuntuu että kaikki sisältö saatu tiiviimpänä tähän lisäriin. Itse pääpelissä suurin miinus oli itselle osittainen tunnelman puuttuminen ja liian laajat pelialueet. Tässä on kyllä molemmat osa-alueet parantunut huomattavasti.
Seikkailu on tässä parasta! Ei tosin itselläni ollut pääpelinkään puolella valittamista. Esim. lumialueen osittaisesta ''tyhjyydestä'' tykkään älyttömästi. Tulee mieleen Game of Thronesin muurin takainen alue. Jotenkin hienoa ratsastaa siellä ja jossain kaukana näkyy joku yksinäinen vihollinen vaeltamassa.

Lisärin alueet jakaa varmaan mielipiteitä myös. Melkein kaikki alueet olen nähnyt jo ainakin jossain määrin. Äsken tuossa löysin uuden - kai se joku Legacy dungeon tms. on - ja se tuli jotenkin niin että voisinpa kertoa fiiliksistä - noh sinne seuraavaksi. Viimeinen paikka saa odotella rauhassa.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 662
Tossa ois muita pelejä jonossa kesken, mutta kai tää pitää ostaa tää lisärikin. NG+ aloittamatta, kun jätin siihen, että sais kloonattua jotkut rememberancet vai miten se ny olikaan ja Mogh on selätettynä, että pääsis suoraan tuonne uusille mestoille.

Hahmo oli joku mikä lie lvl 160-170 str/faith blasphemous bladella, jolla toi loppupeli meni aika läpijuoksuksi, että jännä varmaan nähdä, miten kylmää kyyti on tuolla uudella alueella, jos se nyt on oikein tarkoituksella tehty tosi veemäiseksi. Ei se helppoa ollu Haligtreessa tai Farum Azulassakaan, mutta noi lopun pomot tosiaan män aika aivot nollissa mimic tearin kanssa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Blasphemous blade taisi saada nerffiä juuri. Olikohan, että skill ei iske enää vihuja maahan.

Tiesittekö muuten, että Elden beastissa voi nyt käyttää Torrentia?
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 662
Blasphemous blade taisi saada nerffiä juuri. Olikohan, että skill ei iske enää vihuja maahan.

Tiesittekö muuten, että Elden beastissa voi nyt käyttää Torrentia?
Molempiin, että näinhän noissa uusimmissa patch noteseissa näköjään sanotaan. En minä tainnu hevosella juosta juuri missään pomoissa, jos niitä aavelauttureita nyt ei lasketa.. Enkä ehkä näe, että jaksan alusta enää Elden Ringiä läpi hangata..
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 317

Mixed (62%) reviews. Steamissa kiukuttelut vaikeustasosta, varmaan nerffiä tulossa myöhemmin joten ennen sitä alta pois:)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872

Mixed (62%) reviews. Steamissa kiukuttelut vaikeustasosta, varmaan nerffiä tulossa myöhemmin joten ennen sitä alta pois:)
Varmasti tulee nerffiä. Ei tosin itseäni haittaa ja tulee mieleen muutama juttu, joita hivenen ruuvaisin heti. Mielestäni parantaisi eikä tekisi mitään "kasuaalipaskaa" kuten jotkut ulvoo. Ei sitä helpoksi nerfata millään tasolla kuitenkaan.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
143

Mixed (62%) reviews. Steamissa kiukuttelut vaikeustasosta, varmaan nerffiä tulossa myöhemmin joten ennen sitä alta pois:)
Onhan nuo jotkut bossit ihan naurettavan epäreiluja.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 778
Varmasti tulee nerffiä. Ei tosin itseäni haittaa ja tulee mieleen muutama juttu, joita hivenen ruuvaisin heti. Mielestäni parantaisi eikä tekisi mitään "kasuaalipaskaa" kuten jotkut ulvoo. Ei sitä helpoksi nerfata millään tasolla kuitenkaan.
Elden Ringissä oli jo silloin, kun ekaa kertaa pelasin bosseissa se haaste että Meleellä vai taioilla. Se balanssi on varmaan haaste tehdä, että taistelut olisi joka pelityyliin balanssissa. Ja eihän se voi täysin onnistua. Luin tosin jostain että nyt sen loppuvalaan kanssa voi ratsastaa, liekö sitten totta. Ehkä peliä on parin vuoden sisällä balansoitu, en tiedä. Toistaiseksi meleemiehellä ollut nautintoa, ehkä joitakin bosseja on hieman säädelty vuosien mittaan. Mutta joo, toivottavasti Fromsoftwaresta ei ikinä tule "kasuaalia" pelitaloa, kädestä pitäviä pelejä riittää jo muutenkin. Mutta toki joku raja sentään, lisärillä ilmeisti ruuvattu haastetta vieläkin korkeammalle...epäreilun ja korkean haasteen raja on pian vaikea erottaa tätä menoa. Subjektiivista toki kaikki.

Peruspeliä nyt pelaan, uudella hahmolla ilman summoneita bosseissa ja pelihän tuntuu ihan rennolta. Syy on se että DS-veteraanina jo mekaniikat tuttua ja Elden Ring kerran jo läpi, ja koska koluan kaikki questit (mitä onkin hemmetin paljon, yllätti), leveliä ja materiaalia tulee nopeaa tahtia. Rahat myös säilyneet taskussa kun 65 levelin aikana en ole montaa kertaa kuollut. Toki Malenia ja pari sivubossia tulee testaamaan hermot kunhan sinne pääsen. Shroud (striimaaja) eilen haastoi Maleniaa yli 100 kertaa melee-ukolla, menin nukkumaan enkä tiedä kauanko vielä jaksoi yrittää :D. Ei käyttänyt mitään bleed-juttuja tai juustoiluja, jättimiekalla vain hakkasi. Oma vikansa, colossal miekkaankin saa kai Bleedin myös jonka itse laittaisin...

Pelailen kaikessa rauhassa peruspelin läpi nyt toista kertaa, ja sitten lisärin kimppuun. On tämä huikea peli, itseasiassa nautin tästä nyt vielä enemmän kun maltan sivutehtäviäkin tehdä. Heittämällä yksi maailman parhaista peleistä koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Onhan nuo jotkut bossit ihan naurettavan epäreiluja.
Tätä en vielä lähde arvioimaan itse. Pitää muutaman kerran pelata läpi eri tavoin. Tuossa yksi tarinalopari eilen oli ihan älyttömän viihdyttävä, kun se ei ollut niin mahdottoman hektinen ja jatkuvasti tuhatta ja sataa päälle vyöryvä. Pientä hengitystä kaipaan itse. Edes siinä, että kerkeää sumuverhosta rauhassa sisälle. :D

Mutta lisää pelaamista ja uusintoja niin katsellaan tarkemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 163
Kolme remembrance-bossia nurin tässä vaiheessa. Yllättäen tuli pelin markkinointimateriaalissa komeileva pääpiru vastaan ja sillehän ei sitten mahtanut yhtään mitään. Taitaa olla myös löytynyt ainakin neljä "optional" bossiakin, joilta tulee pataan oikein huolella. Eli bossit on omaan makuun VAIKEITA. Muuten vaikeustaso tuntuu aika sopivalta. Olihan se toisaalta virkistävää ottaa taas turpiin Tree Sentineliltä levelillä ~190.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Kolme remembrance-bossia nurin tässä vaiheessa. Yllättäen tuli pelin markkinointimateriaalissa komeileva pääpiru vastaan ja sillehän ei sitten mahtanut yhtään mitään. Taitaa olla myös löytynyt ainakin neljä "optional" bossiakin, joilta tulee pataan oikein huolella. Eli bossit on omaan makuun VAIKEITA. Muuten vaikeustaso tuntuu aika sopivalta. Olihan se toisaalta virkistävää ottaa taas turpiin Tree Sentineliltä levelillä ~190.
Bossit on vaikeita, mutta scadutree blessingit auttaa ja niitä kannattaa etsiä. Bandai Namco oli twiitannut saman juuri vaikeuteen liittyen. Muita avustaessa huomasin, että porukka ei selkeästikään ollut etsinyt niitä.

Muutamaan tähän mennessä tulleeseen bossiin tekisin pienen säädön tai hitboksin tarkennuksen, mutta mitään oikeaa nerfiä en ole kaivannut, vaikka kuolema korjannut reilusti.

Edit: Kerrasta kuolema grabit saattaisin nerfata niin että se milli jää energiaa.
 
Viimeksi muokattu:

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
544
tänään kaatui 3 isompaa bossia ja pari pienempää. Muutama tapaus oli sellaisia että ne pyyhkii meikää ku jerkkua verhoihin. Mutta pari yritystä myöhemmin alkoi sävel taasen löytyä. Nytte lvl 6/5 scadut ja ne toiset ja alkaa sujumaan sangen mallikkaasti. Toki pelaan vielä ng+ niin tässä on sitä toffeeta vielä extraa. Itseä ei haittaa yhtään että pelin loppu on sitten kanssa oikeasti vaikea. Onpa tekemistä ja muisteltavaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 778
Jatkan pelin laadukkuuden hämmästelyä, nyt kun tein esim. Rannin questin. Pelin syvyys sekä visuaalisesti että loreltaan on hämmästyttävää, olo on samanlainen kuin pelasin junnuna FF7:skaa että koen jotain spesiaalia. Isoimpia asioita varmaan näin toisella pelikerralla on kuinka paljon piilotettuja juttuja, paikkoa ja yksityiskohtia pelissä on. Pelistudio joka uskaltaa laittaa peliin asioita, joita ei välttämättä jokainen löydä on aikamoista nykyään.

Monesti olen nähnyt että tarinoiden kryptisyyttä on arvosteltu, mutta kun syventyy tekemään sivutehtäviä lankoja punoutuu paljon yhteen ja monien hahmojen kohtalot liittyy toisiinsa ja saa vastauksia. Ei tässä tarjottimella senkään jälkeen kaikkea voi päätellä mutta paljon selviää asioita. Pelin pikana läpi pelaavat menettävät paljon.

Parastahan tässä sivutehtäviä metsästäessä on se että itsekin kasvaa vahvemmaksi, hienoja aseita ja tavaraa saa koko ajan kokeiltavaksi eikä matkat siten tunnu ikinä turhilta. Legendaarinen peli, ei voi muuta todeta, siitä kiitos Hidetaka Miyazakille.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Minulla on viimeinen lopari vastassa. Kaksi kertaa kokeilin tuossa huvikseen, mutta aion vielä tehdä ei-pakolliset loparit ensin, tutkia lisää ja etsiä loput scadutreet. Ei tuo lopari mitenkään mahdottomalle tuntunut parin kerran perusteella näinkään, mutta etsitään lisää voimaa kuitenkin ja hoitaa nuo muut ensin.

Pelannut olen noin 30 tuntia lisäriä.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
182
On ollut todella nautinnollista pelailla lisäriä offlinenä kaikessa rauhassa. Mukavaa vain viilettää menemään ja tietää että jää varmasti paljon vielä tutkimatta seuraaville pelikerroille.

Mitä pomotaisteluihin tulee, niin haastavia on kyllä. Ei silti mitenkään ylitsepääsemättömiä. Aina jos on tullut seinä vastaan, niin ei muuta kuin maailmaa tutkimaan. Kyllä nuo on sitten jo myöhemmin kaatuneet. Tässä on myös se, että vaikka olisi kuinka hiottu buildi käytössä, niin joutuu oikeasti opettelemaan pomojen liikkeet ja phaset kunnolla, että näissä pärjää + maailmasta löytyvät esineet, aseet ja talismaanit ovat tärkeässä roolissa pelin etenemisen kannalta.

Todennäköisesti OP-buildeja tulee tähänkin löytymään vielä vaikka millä mitalla. Pitää muistaa, että lisäri on ollut vasta alle viikon ulkona.
Jatkan pelin laadukkuuden hämmästelyä, nyt kun tein esim. Rannin questin. Pelin syvyys sekä visuaalisesti että loreltaan on hämmästyttävää, olo on samanlainen kuin pelasin junnuna FF7:skaa että koen jotain spesiaalia. Isoimpia asioita varmaan näin toisella pelikerralla on kuinka paljon piilotettuja juttuja, paikkoa ja yksityiskohtia pelissä on. Pelistudio joka uskaltaa laittaa peliin asioita, joita ei välttämättä jokainen löydä on aikamoista nykyään.

Monesti olen nähnyt että tarinoiden kryptisyyttä on arvosteltu, mutta kun syventyy tekemään sivutehtäviä lankoja punoutuu paljon yhteen ja monien hahmojen kohtalot liittyy toisiinsa ja saa vastauksia. Ei tässä tarjottimella senkään jälkeen kaikkea voi päätellä mutta paljon selviää asioita. Pelin pikana läpi pelaavat menettävät paljon.

Parastahan tässä sivutehtäviä metsästäessä on se että itsekin kasvaa vahvemmaksi, hienoja aseita ja tavaraa saa koko ajan kokeiltavaksi eikä matkat siten tunnu ikinä turhilta. Legendaarinen peli, ei voi muuta todeta, siitä kiitos Hidetaka Miyazakille.
Odotahan kun pääset lisäriä testaileen. Kuten jo aikaisemmin totesin, aivan käsittämättömän hienosti rakennettu maailma, joka on mielestäni viety vielä seuraavalle tasolle pääpeliin verrattuna.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
Valittin lisäriin Faith buildin Blasphemous Bladella ja olin vähän huolissaan että ovat nostaneet vaikeustasoa jollain keinotekoisilla immuniteeteilla bosseilla, tai että bleed ei tepsi moneenkaan jne...
Turhaan sillä tänään kaatui trailerista tuttu tulinen kaveri ja jos sillä oli resistanssia niin se ei riittänyt :D
Meni siinä tunnin verran ja olikin pisin matsi tähän mennessä. Ilman summoneita kaikki ainakin tällä ekalla läpipeluulla.
Toki olen jossain lohareissa sun muissa vähän käyttänyt muitakin aseita, peli melkein suosittaa tiettyjä välillä.
Kiva minusta kyllä että buildit tuntuu toimivan useampaan bossiin ja bleed esimerkiksi tuntuu tepsivän paljon useampaan pomoon ja vihuun mitä kuvittelinkaan, kun on streameja sun muita kattellu.
Hieno setti ja myöhemmin tulee varmaan tänne pidempää settiä plussista ja muutamista miinuksistakin.
Jos on sopiva buildi ja oikeat talismaanit niin tällä buildilla voi ainakin alkupään bosseja huoletta melkein facetankata, toki vähän pitää välillä väistelläkkin.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 795
Level desing on kyllä aivan käsittämättömän hyvin tehty tässä. Ei voi kuin hämmästellä välillä, kun tuntuu joka suuntaan olevan joku reitti aina tarjolla. Jos vertaa pääpeliin, niin tuntuu että kaikki sisältö saatu tiiviimpänä tähän lisäriin. Itse pääpelissä suurin miinus oli itselle osittainen tunnelman puuttuminen ja liian laajat pelialueet. Tässä on kyllä molemmat osa-alueet parantunut huomattavasti.
Tästä vähän erimieltä, mutta se johtuu osaksi avoimesta maailmasta, jolloin kokemus voi olla ihan erilainen.
Sain juuri toisen kartan palasen ja mulla on tapana käydä aina se alue läpi jonka kartta näyttää. Sitä ekaa kartan aluetta tutkiessa kerkesi alkaa toivomaan, että peli olisi paljon lineaarisempi! Oikeastaan jokainen (paitsi juonen kuljetusreitti) kartassa näkyvä asia tuntui turhalta. En päässyt lähellekään sitä intoa mikä oli pääpelin alussa, ja melkein toivoin että voisin alkaa rakentamaan ihan uutta hahmoa, kun en oikeastaan edes kaivannut mitään... Hankala siinä on tehdä tutkimisestä kiinnostavaa. Täytyy kyllä antaa plussaa että DLC otti luulot pois ylilevutetulta iso miekka iso kilpi hahmoltani.

Sitten ne lukuisat etenemisvaihtoehdot. Normaalisti pidän sitä hyvänä asiana, mutta tuolla ekan kartan palasen aluella niitä oli ihan liikaa. Lisäksi harmittaa ettei sieltä tuntuu koskaan hyötyvän yhtään mitään, joku sieni palkkioksi kun löysi ominpäin piilotetun alueen. Tuo ei ollut minulle ollenkaan ongelma pääpelissä, etteivät kaikki palkkiot sopineet buildiini tai olleet hyödyllisiä. Oisivat vaikka heittäneet ne kaksi NPC:tä jonnekin hylättyjen talojen sisään että ois ollu jotain löydettävää, nyt ne on vain toisen NPC:n kanssa bonfirellä. No joo, peli haluaa että hahmot varmasti löydetään niin kai se on noin tehtävä.

Pelityylini on sellainen että haravoin koko alueen, eli vetelen hevosella siksakkia ja petyin 90% ajasta. Pääsin siitä onneksi juuri eroon kun tajusin ettei sielä vittu ole yhtään mitään.

Juonenkuljetus ja pääpaikat on ollu onneksi ihan hyviä.

En pidä yhtään DLC:n ylimääräisestä "levutuksesta" jotka näkyy vain valikossa. Näkyisipä vaikutus ihan suoraan pelin sisällä vaikka damage numeroissa, vaikka: "tämä numero tummalla taustalla on shadow realm damagea". Eihän tuosta nyt saa mitään käsitystä paljonko se vaikuttaa. Ei tunnu missään kun sattuu löytämään sellaisen fragmentin tutkimusmatkaillessa, avaampa valikon ja napsautan sieltä päälle tämän päälleliimatun jutun.

Valituksesta huolimatta pelaan ihan innoissaan.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
182
Tästä vähän erimieltä, mutta se johtuu osaksi avoimesta maailmasta, jolloin kokemus voi olla ihan erilainen.
Sain juuri toisen kartan palasen ja mulla on tapana käydä aina se alue läpi jonka kartta näyttää. Sitä ekaa kartan aluetta tutkiessa kerkesi alkaa toivomaan, että peli olisi paljon lineaarisempi! Oikeastaan jokainen (paitsi juonen kuljetusreitti) kartassa näkyvä asia tuntui turhalta. En päässyt lähellekään sitä intoa mikä oli pääpelin alussa, ja melkein toivoin että voisin alkaa rakentamaan ihan uutta hahmoa, kun en oikeastaan edes kaivannut mitään... Hankala siinä on tehdä tutkimisestä kiinnostavaa. Täytyy kyllä antaa plussaa että DLC otti luulot pois ylilevutetulta iso miekka iso kilpi hahmoltani.

Sitten ne lukuisat etenemisvaihtoehdot. Normaalisti pidän sitä hyvänä asiana, mutta tuolla ekan kartan palasen aluella niitä oli ihan liikaa. Lisäksi harmittaa ettei sieltä tuntuu koskaan hyötyvän yhtään mitään, joku sieni palkkioksi kun löysi ominpäin piilotetun alueen. Tuo ei ollut minulle ollenkaan ongelma pääpelissä, etteivät kaikki palkkiot sopineet buildiini tai olleet hyödyllisiä. Oisivat vaikka heittäneet ne kaksi NPC:tä jonnekin hylättyjen talojen sisään että ois ollu jotain löydettävää, nyt ne on vain toisen NPC:n kanssa bonfirellä. No joo, peli haluaa että hahmot varmasti löydetään niin kai se on noin tehtävä.

Pelityylini on sellainen että haravoin koko alueen, eli vetelen hevosella siksakkia ja petyin 90% ajasta. Pääsin siitä onneksi juuri eroon kun tajusin ettei sielä vittu ole yhtään mitään.

Juonenkuljetus ja pääpaikat on ollu onneksi ihan hyviä.

En pidä yhtään DLC:n ylimääräisestä "levutuksesta" jotka näkyy vain valikossa. Näkyisipä vaikutus ihan suoraan pelin sisällä vaikka damage numeroissa, vaikka: "tämä numero tummalla taustalla on shadow realm damagea". Eihän tuosta nyt saa mitään käsitystä paljonko se vaikuttaa. Ei tunnu missään kun sattuu löytämään sellaisen fragmentin tutkimusmatkaillessa, avaampa valikon ja napsautan sieltä päälle tämän päälleliimatun jutun.

Valituksesta huolimatta pelaan ihan innoissaan.
Olin kirjoitus hetkellä juuri päässyt seuraavalle alueelle (ison sillan jälkeen alkanut alue). Itsellä oli tuon eka alueen kanssa itse asiassa samat fiilikset, että liikaa avointa lääniä ja liian vähän mielenkiintoisia esineitä tai NPC:tä. Itse pääpelissä koin, että näitä avoimia alueita vähäisellä sisällöllä oli vielä enemmän kuin mitä tässä lisärissä ollut tähän mennessä.

Itse tykkään yleensä lineaarisemmasta etenemisestä, tuosta samasta syystä, että mielellään nuohoaisin joka paikan kerralla läpi. Jostain syystä kun noita reittejä alkoi ilmaantumaan joka suuntaan, päädyin vain etenemään suoraviivaisemmin yhteen suuntaan. Tämän jälkeen eteneminen ja maailma on tuntunut loistavalta ja sisältö rikkaammalta.

Toki kokemus riippuu paljolti juurikin tuosta avoimesta maailmasta ja mitä reittejä sattuu etenemään.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 913
Päivitystä pukkaa:

Attack and damage negation curve scaling of the Shadow Realm Blessings have been revised.

  • The attack and damage negation has been increased for the first half of the maximum amount of Blessing enhancements, and the second half will now be more gradual.
  • The attack and damage negation granted by the final level of Blessing enhancements has been slightly increased.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 913
Nytpä kaatui DLC:n viimeinen tarinabossi. Pelikellossa n. 30 tuntia. Huikea kokemus ollut lisäri tähän mennessä! Suosittelut kaikille peruspelin omistaville! :tup:

Meinasi hiukan tuottaa harmaita hiuksia NG+3:lla int-buildilla (etenkin nopeat bossit). Vielä on kartan itäinen puolisko lähes kokonaan tutkimatta ja pari rememberance-bossia jäljellä, joten seuraavaksi niiden kimppuun.
 
Liittynyt
22.09.2017
Viestejä
343
Itsekkin ehdin vikan bossin tappaa ennen nerffiä. DLC level oli 18 ja aseena Milady wing stancella. Mimic oli toki käytössä mutta olihan se silti haastava.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
155
Alotin ekaks lisärin 125lvl ng+ ukkelilla jolla tuli useampi bossi kaadettua mutta tuntu todella vaikealta. Nyt vaihdoin lvl 80 ukkoon joka on vielä ng:ssä menossa niin tuli joku järki noihin taisteluihin kun ei kuole heti ekaan kahteen iskuun.

Ehdoton suositus kyllä tälle dlc:lle tarjoaa todella paljon lisää pelattavaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 872
Päivitystä pukkaa:

Attack and damage negation curve scaling of the Shadow Realm Blessings have been revised.

  • The attack and damage negation has been increased for the first half of the maximum amount of Blessing enhancements, and the second half will now be more gradual.
  • The attack and damage negation granted by the final level of Blessing enhancements has been slightly increased.
Tuossa hyvä huomata että skaalaus lähtee jyrkemmin ja tasoittuu sitten. Netti on täynnä nyt ulinaa, että päivitys pilaa kokemuksen. Ei vissiin ole kunnolla luettu.

Alkuun pääsee vähemmällä scadutreellä, mikä on minusta hyvä. Mikään vaikeutta oikeasti pilaava nerffi ei ole.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
En pidä yhtään DLC:n ylimääräisestä "levutuksesta" jotka näkyy vain valikossa. Näkyisipä vaikutus ihan suoraan pelin sisällä vaikka damage numeroissa, vaikka: "tämä numero tummalla taustalla on shadow realm damagea". Eihän tuosta nyt saa mitään käsitystä paljonko se vaikuttaa. Ei tunnu missään kun sattuu löytämään sellaisen fragmentin tutkimusmatkaillessa, avaampa valikon ja napsautan sieltä päälle tämän päälleliimatun jutun.

Valituksesta huolimatta pelaan ihan innoissaan.
Kun olet normipelissä räppää kuva statseistasi ja sitten hyppää dlc ja katso statsejasi siinä missä ne näkyy kultaisena, huomaatko eroa?

Tuosta näät vielä tarkemmin miten ne tarkalleen vaikuttaa:

 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
541
En pidä yhtään DLC:n ylimääräisestä "levutuksesta" jotka näkyy vain valikossa. Näkyisipä vaikutus ihan suoraan pelin sisällä vaikka damage numeroissa, vaikka: "tämä numero tummalla taustalla on shadow realm damagea". Eihän tuosta nyt saa mitään käsitystä paljonko se vaikuttaa. Ei tunnu missään kun sattuu löytämään sellaisen fragmentin tutkimusmatkaillessa, avaampa valikon ja napsautan sieltä päälle tämän päälleliimatun jutun.

Valituksesta huolimatta pelaan ihan innoissaan.
Kun olet normipelissä räppää kuva statseistasi ja sitten hyppää dlc ja katso statsejasi siinä missä ne näkyy kultaisena, huomaatko eroa?

Tuosta näät vielä tarkemmin miten ne tarkalleen vaikuttaa:

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 418
Viestejä
4 283 371
Jäsenet
71 665
Uusin jäsen
Rocinante

Hinta.fi

Ylös Bottom