- Liittynyt
- 26.03.2017
- Viestejä
- 134
Laitat molempiin käsiin bleedaavat curved swordit, päähän White Mask ja talismaaneiksi Lord of Blood's Exultation, Claw Talisman, Rotted Winged Sword Insignia, Green Turtle Talisman. Sitten vain teet hyppyiskuja molemmilla miekoilla kun mimic ottaa lyönnit vastaan. Malenian Flurryä varten kakkosaseeseen Bloodhound's Step. Pitäisi kaatua nopeasti.Oisko jollain kikkoja Malenian päihittämiseen. Luovutin pari viikkoa sitten pelin läpipelaamisen jälkeen, kun jäin jumiin tuohon. Peli into ei ole niin kova, että jaksais opiskella noita muuveja, vaan hakusessa olisi ehkä joku pieni oikotie onneen. Oma buildi on samuraista lähtenyt dexterity ja vigor painotteinen buildi n. 110 leveliä ja vigo + dex n. 40, arcane n. 20 (että sai rivers of blood katanan) ja tarttisin ton malenian katanan buildin takia mielelläni tota new journey peliä varten.
Pääsen ton mimic summonin kanssa tokan vaiheen puoliväliin kunnes summoni kuolee, joten kysymys olisi kannattaako tossa koittaa hommata joku tosi jytky armori ja luottaa vaan button mashiin ja antaa bossin keskittyä mimicciin, vai onko joku toinen toimenpide tehokas. Ykkösaseena on ollut nagakiba täysillä upgradeilla ja se frost stomp ashes ja kakkosaseena rivers of blood täysillä upgradeilla. Saan frost / bleed damagea suht hyvin ja eka phase menee strategialla annan bossin piestä mimicciä ja itse lyön takaa selkään, mutta kakkos phase on tosi vaikea ja mimicci ei selviä hengissä. Oma hengissäpysyminen on helppoa jos mimic pysyy hengissä.
Joo itse tapoin Malenian alle 2 minuuttiin ROB:illa ja tappiin levutetulla mimicillä silloin viime keväänä. Aika paljon on vaan noita nerffejöö tullut, että ei enää onnistuisi. Ukon lebvelikin oli tosin jossain 110 tienoilla varmaan siinä myös.Itsellä oli Rivers of Blood buildi isolla arcanella ja Malenia oli paperia. Taidettu kyllä heikentää sitä asetta myöhemmin.
Mites paljon tossa second journeyssä on lisähaastetta? Kiinnostais pelailla vähän isommalla painoarvolla sivutehtäviin ja käteväähän se olis alotta toi uusi journey, kun on haluamansa aseet kerättynä ja kaikki noi bell bearingit kuskailtuna että saa iisimmin kokeiltua eri aseita sit jatkossa.
80 on se maximi mihin kandee noita vetää, varsinkin kun NG+ saat todella vaivatta lisää runeja niin helppo nostaa leveliä.Joo okei, pitää varmaan jossain vaiheessa pelailla toi ng+2, kattelen nyt aikani vielä, että tuleeko dlc että pelais sen nyt tähän varsinaiseen play throughiin. Pitää panostella leveleitä seuraavaks sitten tohon arcaneen vielä. Oliskos jotain vinkkejä, että mihin suuruusluokkaan se olis hyvä saada, että toi bleedi osuu ja uppoaa hyvin? Päivittelin nyt noi katanat maksimiin seuraavaa rundia varten, joten saa aika vapaasti valikoida sitten, että millä kombolla on parasta edetä. Aikalailla statsien perusteellahan noi vaikuttaa vertailukelpoisilta täysillä leveleillä, joten varmaan toi nagakiba, rob ja malenian miekka on ne mitkä tossa pääroolia tokalla rundilla näyttelee.
Tasaisin väliajoin chrashaa, hyppää työpöydälle ja Event Viewer näyttää seuraavaa: Exception code: 0xc0000005.Itellä kaatuilee silloin tällöin. Enkä ole löytänyt, kaatumisille korjausta. Päivitys on auttanut, sen verran että tulee paljon harvemmin, kuin ennen.
Kummallinen vika ja varmaanki liittyy siihen että peli yrittää laittaa input deviceksi jonku muun ku gamepadin silloin ku peli on päällä. Toimii peli jos käytät pelkkää näppishiirtä, eikä gamepadi ole mitenkään yhteydessä koneeseen? Mikä gamepadi se on?Moro! En tiedä onko nyt ihan oikea palsta kysellä, mutta kokeillaan. Eli olin ennen hiiri+näppis pelaaja elden ringissä, mutta vaihdoin kapula pelaamiseen siitä syystä, että ihan yht äkkiä ei enään voinutkaan käyttää hiirtä eikä näppistä, koska heti kun peli käynnistyy ja tulee se kohta missä pitää painaa mitä tahansa painikketta että pääsee jatkamaan niin peli kaatuu jos painaa näppäimistöstä tai hiirestä yhtään mitään. Ps4 sekä xbox one ohjaimella peli toimii aivan normaalisti, mutta jos missään kohtaa vahingossakaan painan mitään nappia näppiksestä tai hiirestä niin peli kaatuu. olen tottakai kaikki maailman ja taivaan väliltä koittanut, ajurit ja kaikki asentanu uudestaan, poistanut pelin moneen kertaa ja ladannut takaisin, mutta ei mikään auta. muutenhan ei olisi ongelmaa, mutta nykyisellä seivillä peli vedetty ng+7 (lvl 540 ) asti ja tekisi mieli aloittaa uusi seivi ihan nollista, muttaku ei pysty edes nimeä kirjoittamaan ilman että peli kaatuu, sekä edes ALT+TAB ei toimi, koska noh... pelihän kaatuu . Myöskään windowed modeen laittaminen ei onnistu edes ohjaimella, koska arvaatte varmaan... peli kaatuu.
Jos on jollai ikinä ollut samaa ongelmaa ja on saanut korjattua niin jeesit ja neuvot ois enemmön kun tervetulleita. Suur kiitoket jo etukäteen kaikille.
Peli ei siis toimi ollenkaan jos on pelkkä hiiri+näppis koska pienikin hipaisu jompaan kumpaan niin peli kaatuu. Ohjaimena tällä hetkellä xbox one ohjain ja sillä toimii ilman kaatumisiaKummallinen vika ja varmaanki liittyy siihen että peli yrittää laittaa input deviceksi jonku muun ku gamepadin silloin ku peli on päällä. Toimii peli jos käytät pelkkää näppishiirtä, eikä gamepadi ole mitenkään yhteydessä koneeseen? Mikä gamepadi se on?
Eipä tuossa muuta USB tarvikkeita oo kun näppis, hiiri ja kuuloikkeiden lähetin/vastaan otin.Onko koneessa kiinni muita lisälaitteita?
Eipä tuossa muuta USB tarvikkeita oo kun näppis, hiiri ja kuuloikkeiden lähetin/vastaan otin.
Toki sillon kun käyttää ohjainta niin ohjaimen USB johto.
Pelasin samalla miekalla ja Lion's Clawinkin laitoin... Voin kertoa että oli ylivoimainen kun toisessa kädessä oli vielä iso kilpi. Leyndelin kohdalla meni jopa niin helpoksi etten jaksanut edes tutkia sitä ja mielenkiinto meni useaksi tunniksi. Kaikki loppupään pomot paitsi ihan viimeinen meni ykösellä, mutta käytin kyllä summoneita...Nyt on Strenght buildi niin pitkällä kun viitin pelata eli Malikethia vastaan en mene kun muuttuu niin tylsäksi pääkaupunki.
Great Sword ja siinä Lion's Claw niin on kyllä aika pitkälti easy mode, kaikki Gargoylet, Crucible knightit, Mogh, Godskin Duo (nämä edellä mainitut paljon helpompia tällä buildillä kuin vaikka ennen nerffejä Rivers of Bloodilla tai INT buildillä) ja suurin osa muistakin pomoista ekalla yrityksellä ilman mitään ongelmia, ainoa minkä kanssa meni yli 3 yritystä oli Malenia kun ei enää ollut jokusen kuukauden tauon jälkeen sen liikkeet selkärangassa ja tietty ilman summoneita kaikki. Niin paljon poise damagea tekee että muutamaa lohharia lukuunottamatta kaikki vihut ottaa lukua jo muutaman iskun jälkeen ja siitä usein alkaa spämmi mistä vihu ei enää tokene.
Ilmeisesti varattu Armored Corelle tuo tunti.Jokohan ne julkistas DLC:n Taipei Game Show:ssa parin vk päästä. Fromilla on 1h slotti varattu sinne
Tulossa tunnin mittainen Armored Core 6 Showcase perjantaina 3.2.2023 klo 14.
Armored Core 6 set for hour-long FromSoftware presentation next month
FromSoftware is set to helm a presentation centred around Armored Core 6 at the Taipei Game Show next month, as the Elden Ring dev moves to its next project.www.pcgamesn.com
Olen pelannut Dässät 1-3 läpi yhden kaverin kanssa cooppina, joten oli vähintäänkin luonnollista, että ruvetaan tahkoamaan ER:ää myös yhdessä. Kerettiin kolmisenkymmentä tuntia pelaamaan ja sinä aikana alkoi jo aivan totaalisesti hajottamaan kuinka totaalisen paska, ajastaan jälkeejäänyt ja ylipäätään avoimeen maailmaan huonosti sopiva tuo Sielupelin perussapluunan mukaan menevä moninpeli on. Jatkuvasti sai olla summonoimassa uudestaan, arpoa että miksihän nyt yhtäkkiä ei summon enää toiminutkaan ja invaasioita tuli pahimmillaan viiden minsan välein, usein vieläpä sama urpo kerta toisensa jälkeen ja overworldissa liikkuminen oli ihan tuskallisen hidasta, eikä läheskään kaikkiin paikkoihin edes ilman poroa päässyt. Mystisistä disconnecteista ja muusta sekoilusta puhumattakaan.
Eilen sitten bongasin, että tuollainen Seamless co-op - modi on olemassa, tutkiskelin asiaa vähän, sitten eilen illalla pelailtiin muutama tunti tuolla ja on kyllä ihan selvää, että ei kyllä tulla vanillan pariin enää palaamaan. Kuten moni muukin on ihmetellyt: miksi vitussa tässä ei voinut vaan suoraan olla tällaista moninpeliä? Jotain pientä bugailua toki on tullut vastaan, mutta yleisellä tasolla tuo toimii hämmentävän hyvin ja on suorastaan naurettavaa, miten paljon jonkun yksinäisen kellari-autistin koodaama reilu 600 kilotavun .dll tiedosto pystyy parantamaan monenkymmenen miljoonan euron peliprojektia lähes kaikilla tavoilla ja poistaa oikeastaan jokaisen isomman vitutuksen aiheen moninpelistä.
Ainii, "mutta Miyazakin visio!!!!". Voi tunkea visionsa perseeseensä minun puolestani, koska tuo modi tekee pelaamisesta kaverin kanssa oikeasti hauskaa ja nautinnollista, eikä jatkuvaa hampaidenkiristelyä.
a) Status buildupit kertyy molemmista aseista, 1. ja 2. käden, aina kun lyöt molemmilla.Hakkasin malenian nyt ng+2 mutta otin jokusen kerran turpaan tolta radagon+elden beast kombolta. Voisikos joku selventää mulle vähän näihin aseisiin liittyen tuota mekaniikkaa? Jos mulla on nyt vaikkapa rnagakiba oikeassa kädessä ja ROB vasemmassa kädessä käytössä, mutta nagakibassa on frost stomp ash of war niin A) kertyykö sekundäärisestä aseesta eli ROB:ista nyt blood loss builduppia ja B) kertyykö sitä tuosta nagakibasta myös vaikka ash of war onkin frost? Sitten sellainen kysymys, että katsoin nyt tuolta esim elden beastia koskevia statseja ja se on immuuni noille kaikille status efekteille, niin koskeeko tuo nyt sitten esimerkiksi noita ashes of warien weapon skilssejä myös, vaikkapa bloody slash tms, vai onko toi vaan noi buildupit mitä ei kerry mitä näkyy bossin siinä health barissa niin isoina tiputuksina aika-ajoin. En jaksaisi grindata tota elden beastia montaa kertaa ja mietin nyt parasta asekomboa ja näyttäisi siltä, että mun kannattaisi ottaa kaksi katanaa, missä damage on pelkästään physical damagea, koska elden beastilla on damage absorptionia kaikille noille muille attack powereille enemmän kun physical damagelle ja valita ash of war sen mukaan, että weapon skilli on mahdollisimman helppokäyttöinen saada osumaan tuohon bossiin eli ottaa vaikkapa bloody slash vaikka keen nagakibassa olisi tuo dexterity scaling vähän parempi ja toiseen käteen sitten vaikkapa hand of malenia?
Onko yksittäinen katana parempi kuin dual wield jos miettii damagekertymää esim kombon osalta? Bloody slash nagakibassa ja hand of malenia kakkosaseena on tuntunut nyt muutamilla yrityksillä aika hyvältä että saa tarvittaessa pieneltä rangelta ton slashin osumaan ja jos kerkeää iholle, niin L1 eli kahden aseen kombopainike laulaa. Oon aika hyvä jo tuon elden beastin muuvien kanssa, mutta se iso tähti josta irtoaa niitä pienempiä lölyttää mut yleensäa) Status buildupit kertyy molemmista aseista, 1. ja 2. käden, aina kun lyöt molemmilla.
b) Kertyy bleedia vaikka olisi cold/frost affinity, mutta sitä kertyy vähemmän. Frostia kertyy 105 ja bleedia 38. Keenilla kertyy bleedia 45 ja bloodilla bleedia kertyy 82.
Jos on immuuni jollekkin statukselle niin se iso miinus ei koskaan triggeröidy, oli se sitten buildup weapon artista tai passiivinen.
Jos käytät katanaa Elden Beastiin ja päädyt esim. Hand of Maleniaan niin käytä pelkästään sitä ja laita talismaneiksi kaikki mikä lisää lyöntikombojen damagea tai antaa niistä hp:ta. Jos taas Nagakiba niin ehkä mieluummin weapon artiksi Unsheathe ja talismaneiksi Shard of Alexander ja joku Ritual Sword Talisman ja Claw Talisman.
En tiiä onko siinä tullut jotain muutoksia, mutta viime keväänä siinä ei tarvinut kun juosta kauemmas, että vältti tähtihyökkäyksen. Itse ainakin vaan aina juuoksi kauemmas ja sitten sivulle, niin ei tuo aiheuttanut juuri ongelmia.Onko yksittäinen katana parempi kuin dual wield jos miettii damagekertymää esim kombon osalta? Bloody slash nagakibassa ja hand of malenia kakkosaseena on tuntunut nyt muutamilla yrityksillä aika hyvältä että saa tarvittaessa pieneltä rangelta ton slashin osumaan ja jos kerkeää iholle, niin L1 eli kahden aseen kombopainike laulaa. Oon aika hyvä jo tuon elden beastin muuvien kanssa, mutta se iso tähti josta irtoaa niitä pienempiä lölyttää mut yleensä
Joo, pieni hankaluus bossiin tulee jotenkin siitä, että pleikkarilla toi enemy targetin klikkailu päälle ja pois on sen takia työlästä kun ton targetin saamiseksi takaisin pitää bossi tatilla siirrellen etsiä näkökenttään vs hiiren nopeus ja tarkkuus pc:llä ja toi elden beast on niin isokokoinen vihu, ettei toi automaattinen targetointi lähellä bossia toimi aina niin hyvin vs että kiertäisi taakse ja antaisi löylyä niin osa noista iskuista tulee vähän niinku puskista.En tiiä onko siinä tullut jotain muutoksia, mutta viime keväänä siinä ei tarvinut kun juosta kauemmas, että vältti tähtihyökkäyksen. Itse ainakin vaan aina juuoksi kauemmas ja sitten sivulle, niin ei tuo aiheuttanut juuri ongelmia.
Tuo pelin maailmahan onkin "kuollut", joten ei siellä hirveästi mitään muuta eloa pitäisi ollakkaan.Tulipahan hakattua peli läpi reilussa 90 tunnissa offline-tilassa. Aiemmin olen pelannut Dark Souls 3:n läpi, josta en pitänyt. Elden Ring maistui huomattavasti paremmin, mutta kokonaisuus jäi kuitenkin negatiivisen puolelle.
Tämä peli on kyllä erinomainen aiheuttamaan ahdistavaa tunnetta, mikä ei yleensä ole toivottavaa, kun yrittää nauttia pelaamisesta. Muutaman ensimmäisen tunnin jälkeen meinasinkin jättää pelin kesken. Sitten vaihdoin musiikin omaan soittolistaan ja aloin metsästää wikin avulla itselleni sopivia varusteita. Kun etenemistä ei tarvinnut enää koko ajan pelätä, välillä oli sitten ihan kivaakin lätkiä hirviöitä kanveesiin.
Pelimaailma tuntui varsin tyhjältä, koska se oli täynnä vain vihollisia ja ruumiita. Maailmassa ei tuntuvut elävän ketään. Ne harvat NPC:t myöskin tuppasivat kuolemaan. Oman pelihahmon tausta ja tavoite jäi mysteeriksi. Miksi koluta vihamielistä ympäristöä, eikä vain lähteä pois? Murhaa läjä hulluja ja saavuta Elden Lordin titteli? Hallitse sitten kuoleman ja kurjuuden valtakuntaa.
Jotkut paikat kyllä näyttivät oikein hienoilta. Toisaalta varsinkin maan alla juoksentelu luolissa ja katakombeissa oli aika itseään toistavaa.
Yleisesti ottaen harmitti, että viholliset heräävät takaisin henkiin. Täten niitä tappamalla ei tuntunut saavuttavan mitään, varsinkin kun palkinto siitä oli alhainen. Usein järkevintä olikin vain juosta ohi vihollisista. Lisäksi moni vihollinen ärsytti todella nopeilla iskuillaan ja pitkillä liikesarjoillaan.
Varsinkin ennen tasojen huolellista grindaamista pelissä tuntuu lähes jatkuva kuolemanpelko. Kuolo voi korjata hyvin nopeasti pienestä virheestä tai sattumasta. Rangaistus on suuri, koska menettää progressionsa monella tavalla. Kaikki viholliset palaavat, käyttämättömät tasopisteet mahdollisesti katoavat ja lisäksi pitää juosta pitkä matka takaisin.
Peli suorastaan kerjäsi wikin käyttämiseen, ja sitä tulikin luettua huolella. Varsinkin sivutarinoissa pelihahmot pomppivat ympäri karttaa. Suurin osa lootista oli merkityksetöntä itselle, joten satunnaisten paikkojen tutkiminen ei ollut palkitsevaa. Wikistä bongattujen mieluisten varusteiden tavoittaminen oli kyllä ihan palkitsevaa.
Yksittäiset tasojen nousut tuntuivat merkityksettömiltä ja luonnollinen progressio oli liian hidasta. Tuli sitten grindattua mm. surullisen kuuluisaa lintua sen verran, että loppupomon kukistin tasolla 212 tai jotain sinne päin.
Oma eteneminen pelin parissa meni kutakuinkin näin:
-Zweihander käpäliin
-Vigor -> 40
-Ekat pomot haamususien kanssa kanveesiin
-Palloilu ympäri karttaa metsästäen päivityksiä, meno lintupaikkaan ja grindausta
-Seuraaville pomoille mentäessä taso jotain luokkaa 120, kädessä Greatsword, VIG 60 END 50, päätön haamuritari avustamassa
-Paikkojen koluamista ja tarinassa etenemistä, lisää grindausta
-Mimicin kanssa hakkasimme pomot littanaksi
Useimmat pomot menivät ekalla yrityksellä kiitos tasojen ja varustepäivitysten grindauksen. Ainostaan Maleniaa vastaan piti vaihtaa Rivers of Bloodiin, kun möhkömiekalla ei neljännelläkään yrityksellä onnistanut. Tylsin pomo oli Rykard, kun en jaksanut sitä keihästä käyttää, niin piti niin perkeleen pitkää hakata sitä matoa.
Suosikkiaseeni oli Greatsword ja Zweihander -kombinaatio, johon tajusin siirtyä yhdestä miekasta kerrallaan vasta siivottuani kartan pohjoisimman sijainnin.
Pelimaailma kyllä hienosti kuvastaa mitä sen on tarkoitus olla, mutta minä en vaan tykkää sellaisesta. Makuasia siis.Tuo pelin maailmahan onkin "kuollut", joten ei siellä hirveästi mitään muuta eloa pitäisi ollakkaan.
Miten ihmeessä osuit rykardin 2 phasessa siihen ilman sitä keihästä... Vai loitsuillako sen vedit? Itsehän en tajunnut aluksi koko keihäshommaa ja tunnin yrittämisen jälkeen sain 1 pahsen utchi katanalla läpi. Sitten 2 phasesa suu auki ihmerttelin, että miten vitussa tuoss apitöisi saada mitään osumaa siihen rykardiin. Toki itsellä ei siinä vaiheess aollut kun joku 50 leveliä varmaan.