Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 959
Meni itsellä nyt Malenia läpi, tuntui että lopussa oli maagilla aika helppo kunhan vaan eurojaska osui kohdalleen ja kuut olivat oikeassa asennossa. Se waterfowl dance - onnistuin kyllä ehkä 3/10 kertaa dodgeamaan täydellisesti, mutta usein olin juuri ampumassa Ranni's Dark Moon taikaa joten ei ollut sitten minkäänlaisia mahdollisuuksia. Muuten en kyllä yleensä edes kuollut siihen kokonaan. Ensimmäinen osuus alkoi olla jo aika läpihuutojuttu, toisessa osuudessa taas kirosin PS5:n padin ristiohjaimeen bindattujen flaskien ja spellien vaihtelun kankeutta hirveässä hässäkässä..monesti joutunut etusormella ohjaamaan kameraa samalla kun käyttää ristiohjainta peukalolla. Toisessa osuudessa myös tuntui että tuuri oli jotenkin aina vastaan tai sitten oli vaan jotenkin liian koomassa kun pelasi sitä. Noh tubessahan maagin ohje on odottaa sitä kukka-splashia, jos nyt sattuu sen tekemään tuurilla eikä kuole ennen sitä johonkin muuhun.

Mutta joo, vielä olisi loppupomot käymättä läpi. Itse kyllä tiesin ennen pelin aloitusta mitä tämän pelin kanssa tapahtuu: jos jokin bossi osoittautuu vaikeaksi eikä mene yhdessä illassa läpi, mietin sitä koko ajan että ei jumalauta ei helvetti koska pääsen (tai oikeastaan joudun) taas pelaamaan että menee läpi. Käsittämätön ongelma tässä iässä. Ei kovin rentouttava pelisarja. Sama oli aikoinaan DS3:n ja Nameless Kingin kanssa. Silloin vannoin, että sai olla viimeinen sarjan peli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 959
Jännä juttu käynyt pari kertaa muuten pelin kanssa, minulla ei ole mitään maksettuja PS5-jäsenyyksiä mutta silti olen pari kertaa jostain syystä päässyt pelissä online. Tänään esimerkiksi näkyy viestit lattiassa ja muiden pelaajien haamut.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
143
kirosin PS5:n padin ristiohjaimeen bindattujen flaskien ja spellien vaihtelun kankeutta hirveässä hässäkässä..monesti joutunut etusormella ohjaamaan kameraa samalla kun käyttää ristiohjainta peukalolla.
Pieni vinkki, pitämällä nuolta pohjassa pääsee aina slotissa 1 olevaan flaskiin / spelliin. Helpottaa hieman tuota paniikissa vaihtelua, kun tietää että heali löytyy aina kun pitää hetken pohjassa tai tietty spelli samalla tyylillä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Minä pidän flaskit alhaalla. Valikon takana sitten erikoispullo ja muu roju. Hyvin saanut kahden pullon kanssa sumplittua.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 895
Peliin on nyt saatavissa first person -modi:



Tämä näytti olevan the juttu Twitchin puolella. Esim. LobosJr pelailee VR-lasit päässä :geek:
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526
Nyt pelaan tokaa läpipeluuta randomizerilla ja tällä kertaa enemy setti kans mukana, aivan törkeän hauskaa settiä. Margitin tilalla oli heti alkuun Gideon ja Godrickin tilalla Margit :D Hauska hetki myös kun ekaa kertaa katakombissa jonkun random pikkuvihun tilalla lohhari ja toisaalta aiemmin pahan välipomon tilalla pikkunen kukka :D Tällä kertaa eka ok ase joku osui tielle oli Great Stars jolla oonkin jo lumialueilla menossa. Mitään erikoisia Asheja ei oo osunu kohalle joten Heavy affinitylla menty. Hauskoja hetkiä tulee mm. kun on niitä paikkoja missä vihut matsaa keskenään, sattui tämmöseen poppooseen Runebear, tuli aika nopeeta höttöä muista vihuista :D Hauskaa oli myös Radahnia vastaan kun hänen tilalle osui Niall (castle Sol versio) otin kaikki summonit kehiin (nämäkin randomeja) niin oli pirun hauskat myllyt, oli kyllä pirun vahva tuo endgame Niall kun oma hahmo joku 55lvl tuossa vaiheessa.
Ylivoimaisesti paras setti modeja tähän mennessä kun ikinä mennessä ei tiedä mitä vastaan osuu, aiemmin vittumainen luolasto onkin täynnä pikku kukkia ja päinvastoin.
Edellisellä kerralla randomizerilla (item only) ei edes löytynyt Mimic tearia, tällä kertaa se tippui heti ekana :)
Yllättävän ikäviä nuo näkymättömät assassinit sieltä Ordinasta, jo 2 niitä osunut kohdalle alkupään tunneleissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526
Mul oli kans ekas randomizer runissa(item only) täysin miten sattuu nuo dropit mutta alkoi kyllä vituttamaan hakata joku Malenia ja saada joku paska runejuttu palkinnoksi, tällä kertaa laitoin että pomodroppeihin vähän enempi panostusta :D Jos olisi joku modi missä saisi (varmaan onkin) kaikki nuo grafting (kukat ja muu paska) itemit vittuu ni laittaisin oitin käyttöön, en ole varmaan vieläkään kertaakaan graftannnut yhtään mitään enkä aio, ärsyttää kun lähes puolet kaikesta kamasta mikä tippuu on täysin useless. Niitten tilalle voisi laittaa vaikka smithing stoneja ja sombereita.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
922
Eilen, vuosi pelin julkkaripäivästä, otin tehtäväksi naputella pelin läpi (PS5) ja varasin siihen 4h aikaa - alta 15min olikin lopputekstit ruudussa, en tajunnut olleeni jo niin lähellä :D Lvl 138 ja 137h näytti pelikello, ilman spoilereita pelasin ja olipas vaan toisinaan haastava etenkin kun pelaamisessa oli välillä kuukausien taukoja niin kerkesi unohtaa monia juttuja.

Varmasti tylsää luettavaa, itelle päiväkirjaa kirjoitan ja muistelen mukavia :D Aikasempaa Soulskokemusta löytyy niin perstuntumalla valitsin hahmoksi Wretchin ajatellen siihen olevan monipuolisimmat mahdollisuudet kehittää hahmoa. Alku oli melkoisen tuskaista ja päätin levelöidä hahmoa kohti ensimmäistä vähänkään parempaa asetta joka droppaa ja sitä rataa edetä. Aseeksi valikoitui Lordsworn's Greatsword | Elden Ring Wiki ja sen rinnalle joku Greatshield eli kohti strenght buildia lähti kehittymään.

1) Margit, The Fell Omen | Elden Ring Wiki taisin kohdata lvl10 paikkeilla ja tyylikkäästi noin 20 yrityksen jälkeen voitto tuli sen summoning Jellyfishin myrkyn avulla juuri kun omakin hahmo kuoli.

2) Godrick the Grafted | Elden Ring Wiki heti perään ja leveleitä taisi olla jo 15 ja miekka tasolla 4, aika monta yritystä tähänkin meni.

Sitten aukeni uudet mantereet ja sen verran kovia rapuja sun muita tuli vastaan, että pakitin alkualueelle tutkimaan mitä sieltä jäi löytämättä ja useampi Catacomb tuli läpäistyä ja eksyin sinne kartan alanurkkaan linnaan. Yllättävän haastava paikka sekin oli ja jokusen nuotion sieltä nappasin ja palasin taas alkualueelle tutkimaan mitä muuta sieltä löytyy.

3) Takaisin linnaan ja sieltä Leonine Misbegotten | Elden Ring Wiki nurin jolta jäi käteen Grafted Blade Greatsword | Elden Ring Wiki jonka otinkin heti käyttöön kun strenght riitti jos kahdessa kädessä käytti. Tuolla aseella mentiinkin sitten pitkään, päivitin sen tasolle 5.

Tässä välissä tuli samoiltua ja etsittyä nuotioita jotta liikkuminen nopeutuisi ja kartta tulisi tutummaksi. Leveleitä taisi olla 33 kun palasin rapujen luokse Liurnia of the Lakes | Elden Ring Wiki ja löysin kartan jonka avulla siellä olevaan linnaan pääsisi sisälle. Sitten tuli 2kk tauko pelaamiseen ja kun palasin peliin olin koko kartan unohtanut ja suuntasin kohti Redmane Castle | Elden Ring Wiki jonka piha-alueella näin kaukaa "punaisia isoja tyyppejä" enkä tohtinut mennä lähemmäs :D Tässä jumitin pitkään kun ei meinannut peli edetä mihinkään kun demigodeja ei tullut vastaan, pelikellossa noin 40h jonka jälkeen noin 4kk tauko. Tauko loppui kun ostin pelin myös PC:lle ja aloitin Steam Deckillä Astrologerilla pelaamisen. Tälle hahmolle tuli pelitunteja noin 12h jolloin löysin jälleen kartan (jonka olemassaolon olin unohtanut) ja palasinkin PS5 jatkamaan.

4) Rennala Queen of the Full Moon | Elden Ring Wiki olikin sitten varsin helppo, meni kolmannella yrityksellä läpi. Tässä avautuikin sitten mahdollisuus respacata hahmo mitä en vielä tehnyt kun kovin kummoisia aseita en ollut löytänyt ja tottunut jo hitaaseen Crafted Greatswordiin.

5) Starscourge Radahn | Elden Ring Wiki löytyi sieltä "punaisten isojen tyyppien" luota jotka olivatkin kavereita :D "Let the festivaaal BEGIN!" ja tämäkin oli varsin helppo matsi, hepan selässä isoja löyntejä kun turvallista ja säännöllisesti kaatuneita kavereita herätellen taisi mennä toisella yrityksellä läpi. Roundtablesta ostinkin ensimmäistä kertaa Demigod tavaraa eli Starscourge Greatsword | Elden Ring Wiki jota varten piti lakkia vaihtaa (että sai INT) ja levelöidä DEX pari pykälää. Tällä sitten mentiinkin todella kauan kun tuo Ash of War oli varsin päheä ( Starcaller Cry | Elden Ring Wiki ).

Tässä välissä tuli seikkailtua siellä ja täällä pienempiä bosseja kaataen, uusia alueita tutkien ja koittaen viedä questeja eteenpäin - se olikin melko hämärää puuhaa kun NPC:t häviää jättäen kamansa kun jotain questia sai eteenpäin, melkonen epätietoisuus mitä tapahtuu ja minne pitäisi mennä. Leveleitä kertyi jo 90 paikkeille ja tavaraa sitäkin enemmän ja tässä vaiheessa aloin vasta tutustumaan Talismaneihin paremmin ja vertailemaan tarkemmin varusteiden statseja. Eteneminen meinasi tyssätä kunnes kävin pitkästä aikaa juttelemassa Roundtablessa Gideon Ofnir | Elden Ring Wiki kanssa joka osasi kertoa olevani valmis pääkaupunkiin.

6) Draconic Tree Sentinel | Elden Ring Wiki oli suht kova, mutta sieltä löytyi summon kaveri jonka avulla tämäkin kaatui ja ovi pääkaupunkiin avautui.

7) Godfrey, First Elden Lord (Golden Shade) | Elden Ring Wiki meni ensimmäisellä yrityksellä läpi.

8) Morgott the Omen King | Elden Ring Wiki vaatikin sitten yli kymmenen yritystä ja tässä vaiheessa aloin pohtimaan nopeampaan aseeseen respaccaamista vaan en osannut päättää mihin aseeseen niin annoin vielä olla.

Tutkimista jälleen riitti ja monia Catacombbeja tuli tyhjennettyä kunnes vastaan tuli Eleonora, Violet Bloody Finger | Elden Ring Wiki joka pudotti tyylikkään aseen Eleonora's Poleblade | Elden Ring Wiki ja kun Larval Tear | Elden Ring Wiki löytyi jo kahdeksan uskaltauduin hyppäämään tuntemattomaan ja respaccaamaan. Statsit oli jotain 40 Arc, 21Dex, 12Str ja loput suht tasan Vigor ja Endu. Peli muuttui ihan erilaiseksi ja voisin sanoa paljon hauskemmaksi :D Tällä mentiinkin sitten taas vaihteeksi melko pitkään ja palasin jo kolutuille alueille harjoittelemaan ja tutkimaan mitä kenties jäänyt löytymättä.

9) Fire Giant | Elden Ring Wiki meni kolmannella yrityksellä, tässä vaiheessa olin saanut Mimic Tear Ashes | Elden Ring Wiki käyttöön josta varmasti iso hyöty.

10) Maliketh, the Black Blade | Elden Ring Wiki kaatui alta kymmenen yritystä ja voisin kuvitella olleen paljon hankalampi hitaalla aseella, nyt oli ketterä hahmo nopeilla iskuilla niin ei isompia ongelmia aiheuttanut.

11) Sir Gideon Ofnir, the All-Knowing (Boss) | Elden Ring Wiki meni kolmannella läpi, sillä oli melkonen arsenaali erilaisia hyökkäyksiä niin sai olla tarkkana. Taisi olla tuuriakin mukana kun Mimicci sai ajettua sen nurkkaan jonka jälkeen meni ihan spämmäämällä hetkessä alas.

12) Godfrey, First Elden Lord | Elden Ring Wiki olikin yllättävän kova ja tässä tyssäsi eteneminen, leveleitä noin 100. Aloin testaileen erilaisia aseita ja lopulta päivitin (helppo päivittää kun melkein kaikki Smithing/Somber stonet pystyin ostamaan Roundtablesta) Rivers of Blood | Elden Ring Wiki ja Uchigatana | Elden Ring Wiki pykälää vaille maksimiin testaillen eri Ashes of Wareja ja taisin olla tasolla 110 kun tämäkin bossi kaatui.

Kävin ottamassa matsia Radagon of the Golden Order | Elden Ring Wiki ja Elden Beast | Elden Ring Wiki vastaan mutta tuntui liian vaikealta niin päätin jatkaa samoilua. Useita pienempiä bosseja meni tässä nurin kunnes vastaan asteli Malenia Blade of Miquella | Elden Ring Wiki jota yritin varmaan 30 kertaa päästen yhtä lyöntiä vaille kolmisen kertaa. Rupes tympimään niin jatkoin taas seikkailua muualla, ostin Roundtablesta kaikki mitä myynnissäja leveleitä kertyi aina 135 asti jolloin aloin pohtimaan respecciä kun Mimic Tear tuntui niin herkästi kuolevan. Päivitin yli 10 asetta pykälää vailla maksimiin, testailin eri Ashes of Wareja vaan en oikein osannut sanoa miksi sitä isona alkaisikaan. Pakko oli ottaa pelistä taas taukoa, tällä kertaa sentään vain muutama viikko...

... ja tajusin pelin julkaisusta kohta olevan vuosi ja pitäähän tämä saada maaliin ennen kuin vuosi tulee täyteen! Palasin sinne mistä aloitin ja respaccasin strenghtiin (60str, 55vigor, 50 Endu ja loput ripotellen siten että useampia aseita saisi valita). Ant's Skull Plate | Elden Ring Wiki ja Iron Greatsword | Elden Ring Wiki oli ne millä lähdin koittamaan, mutta endurance tuntui loppuvan liian nopeaa jos isoja iskuja otti vastaan ja halusi vielä vastaiskujakin tehdä. Jätin kilven pois ja otin miekasta molemmilla käsillä kiinni ja sehän teki kiitettävää vahinkoa, STR skaalaus oli päivitysten myötä noussut A-tasoon. Tästä innostuneena respeccasin 50 Vigor, 50 Endu ja loput STR ja pienen totuttelun jälkeen ase alkoi tuntumaan varsin pätevältä kun aikaisempaa kokemusta isoista aseista löytyy kymmenien tuntien verran. Kokeilin myös muita STR-aseita kuten Giant-Crusher | Elden Ring Wiki , mutta huomasin palaavani takaisin Iron Greatswordiin ja toissapäivänä ihmettelin kun siitä oli Ash of War vaihtunut tajuten multa löytyvän niitä kaksin kappalein vahingossa tasolle 24 nostettuna. Siitä testiin miltä homma maistuu jos sama ase molemmissa käsissä ja hilkulla oli taas Malenian päihittäminen. Tästä hyvä jatkaa, mutta muistin yhtäkkiä unohtaneeni jotain.

13) Rykard, Lord of Blasphemy | Elden Ring Wiki tuli matsattua aikaisemmin pari kertaa, mutta unohtui täysin kun oli aivan liian vaikea. Nyt taistoon tason 9 Serpent-Hunter | Elden Ring Wiki kanssa niin ekalla läpi että heilahti.

14) Radagon of the Golden Order | Elden Ring Wiki ja Elden Beast | Elden Ring Wiki kimppuun uudestaan tupla Iron Greatswordeilla ja nehän kaatui tällä kertaa ensiyrityksellä :D Tuli vähän yllättäen loppu ja jotenkin vaisu lopputaistelu, mutta tuntuu kyllä hyvältä kun vihdoin meni läpi!

Maasta löytyi sininen teksti jonka myötä Ranni the Witch | Elden Ring Wiki vei pelin loppuun ja nyt kun googlettelin siinä sai valita minkä lopun valitsee sikäli mikäli saanut questlinet tehtyä. Aivan järetön tuuri käynnyt tuon Rannin kanssa, kertaalleen vahingossa tipahdin johonkin luolaan kirkossa/rauniossa jossa tuolle noidalle annoin sormuksen ja kymmenien pelituntien jälkeen kävin noidan kotitornissa päihittämässä ihmissusi https://eldenring.wiki.fextralife.com/Blaidd johon questline kaiketi loppui tai en ainakaan muista mitään siihen liittyvää sen jälkeen tehneeni.

Journey 2 odottelee vielä sen verran, että nyt googlailen ja antaudun spoilereille kolutakseni niitä paikkoja mitkä jäänyt tekemättä ja maksimoiden Journey 1 hyödyt seuraavaa varten. Montaa pikkubossia tuskin päihittämättä, isoista Malenian lisäksi en keksi ketään vaan kohtapa google kertoo kun perehdyn.

Niin joo, mitään en pelin aika kräftännyt, ne sitten Journey 2 myös haltuun.

Ja on muuten jälleen mahtava peli (Kuten Zelda BotW) seurata vierestä kun nuorempi sukupolvi pelaa - siellä farmataan gearia niiden ulkonäön vuoksi koko settejä, käytetään niitä ja myös emotet todella ahkerassa käytössä puhumattakaan jatkuvasta eri aseiden testaamisesta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Hyvä kuitenkin että varmistus jo! Tietämättömyys hieroo minua eniten. Nyt tietää, että tulossa on. :)
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
143
Hyvä kuitenkin että varmistus jo! Tietämättömyys hieroo minua eniten. Nyt tietää, että tulossa on. :)
Ja kerkeää tehdä hahmoja valmiiksi tuota varten. Jotenkin sellainen oletus että tuo olisi jo pelin läpäisseille hahmoille, eli jossain lvl 150 tienoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
701
Ja kerkeää tehdä hahmoja valmiiksi tuota varten. Jotenkin sellainen oletus että tuo olisi jo pelin läpäisseille hahmoille, eli jossain lvl 150 tienoilla.
150 on ehkä liikaa, 100-120 enemmän lähellä totuutta mihin moni pelaaja pääty ensimmäisellä pelikerralla.

Ja aina fromsoftware lisäosat on ollut niin että jatkuu pääpelin ollessa paketissa. Ja ne jotka on ng+++ saavat sitten alottaa suoraan lisäosankin ng+++ tasolla.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 314
150 on ehkä liikaa, 100-120 enemmän lähellä totuutta mihin moni pelaaja pääty ensimmäisellä pelikerralla.

Ja aina fromsoftware lisäosat on ollut niin että jatkuu pääpelin ollessa paketissa. Ja ne jotka on ng+++ saavat sitten alottaa suoraan lisäosankin ng+++ tasolla.
Juuri näin. Kaikkien aikaisempien sielupelien lisäosat on olleet pääpelin jälkeistä sisältöä ja yleensä kunkin pelin kaikista haastavimmat/vittumaisimmat alueet ja pomot tulee vastaan näissä lisäreissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Juuri näin. Kaikkien aikaisempien sielupelien lisäosat on olleet pääpelin jälkeistä sisältöä ja yleensä kunkin pelin kaikista haastavimmat/vittumaisimmat alueet ja pomot tulee vastaan näissä lisäreissä.
Dark Souls 3 DLC:n Darkeater Midir palaa vieläkin uniin..
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
124
Dark Souls 3 DLC:n Darkeater Midir palaa vieläkin uniin..
En edes muista montako kertaa tuli mielessään ajateltua toisen pelaajan tekemisistä "Ei, ei, ei, älä nyt lähde hyökkäämään..." kun oli apurina kyseisellä bossilla :D
Onnistumisprosentti varmaan jotain puolen prosentin luokkaa, kun tuolla oli apurina. Toki itsellä varmaan vielä huonompi prosentti kun yritti pelata läpi.

Sorry hetkellinen ot
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
59
Aijai, ai että. Kyllä maistuu stna!

Kauheet niksat ollu pidätellä itseä palaamasta. Jos vaikka saadaan RTX ja kunnon DLSS:t kaupan päälle!

Hail FromSoftware :thumbsup:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Itse toivon että olisi useampi alue. Osa loppu peliä ja sitten olisi aluetta jo aiemmin niin että rikkoisi/uudistaisi pelin kulkua. Noh nähdään toivottavasti pian. :)

Ds3:ssa menen Ashes of Ariandeliin jo hyvissä ajoissa ennen loppua.



Aiheesta höpöttelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 235
Jytky!
Vieroitusoireet kovimmillaan ja Miyazaki pistää tälläisen uutisen ilmoille, ai että, tästä alkaakin päivien laskeminen.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Naurattaa että antoivat reilun 100MB kuvan jota tyypit nyt zoomailee ja etsii johtolankoja. :D
Vaatividya varmaan julkaisee videon viikonlopuksi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 703
Mahtava tuo Fromsoftwaren taiteilija, tuosta viljaisesta still-kuvasta tulee eurooppalainen taidevaikutelma mieleen. Johtunee varmaan osin tuosta Elovena- naisestakin :)
Hienoa että lisäri viimein vahvistettu, pitäisiköhän se toinen pelikerta tehdä ennen sitä. Tosin pelaan Dark Soulseja juuri läpi, nyt 2:nen menossa. Kolmas tietysti seuraavaksi työn alle.
Kyllä tämä pelitalo on kaiken mahdollisen menestyksensä ansainnut, huikeita pelejä.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Jokos tässä saa fps nostettua yli 60? Siis niin että online toimii myös.

Tai onko noista modeista haittaa jos pelaa vain offline?
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526
Eilen alottelin jo neljännen Randomizer runin, mukavasti antanut lisää pelattavaa nuo modit. Tällä kertaa ekaksi tarttui haaviin Bolt of Gransax joten Dex buildilla mennään tällä kertaa.
Mukavasti heti ens alkuun oli Margitin tilalla Fire Giant 2. vaihe siinä suht pienessä tilassa :D
No viime pelikerralla oli Lorettan tilalla Malenia ykkös ja kakkosvaihe, meinasi itku tulla kun ukon levu joku 50 ja flaskejakaan ei ollut kauheasti.
Sitä edellisellä kerralla Malenia oli Niallin tilalla todella pienessä bossiroomissa Castle Solissa, oli ihan helvetin vaikea välttää waterfowlia ja kakkosvaiheen spessu iskuja.

Ainoa miinus näissä on että viime kerralla vaikka laitoin että kaikki pelissä etenemisen kannalta olennaiset jutut on oikeilla paikoilla niin en saanut Rannin questia läpi kun sitä sormusta ei löytynyt mistään. Kai näissä jotain tämmöisiä pikkubugeja on. Siksi laitoin noin tuon asetuksen että esim. Volcano Manorin tehtävät saa vedettyä läpi, ihan helvettiä ettiä koko kartta läpi että löytää niitä kirjeitä mitä tarvitsee että aukeaa ne tehtävät, tiedän kokemuksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Enemmän kiinnostais virallinen ultrawide-tuki. Aikaisemminhan From on perustellut UW-tuen puutetta sillä, että se antaa online-pelaamisessa kohtuutonta etua vs. 16:9-pelaaja.

En kyllä pidättele hengitystä, että olis tulossa. Mennään siis modeilla offlinessa.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 314
Jännästi kuitenkin monet pelit, joissa on kuitenkin ihan oikeaa kilpapelaamista sallivat ultrawiden... Noin muutenkin Sielupelien PvP on sellaista ripulia, että eipä tuo kyllä hetkauttaisi asiaa yhtään mihinkään suuntaan.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Margitin tilalla Fire Giant 2...
Lorettan tilalla Malenia ykkös ja kakkosvaihe...
Malenia oli Niallin tilalla...
En oikein nuista randomizereista välitä kun tulee juuri tuollaisia tilanteita. :D

Dark Souls yköseen oli joku hyvä modi jossa tavarat, bonfiret, vihut ja jotkut pomotappelut oli käsin muokattu erilaiseksi. Sen kanssa sai melkein yhtä jännän toisen kierroksen mitä eka kierros oli. Saisivat tehdä yleisesti peleihin tuollaisen NG+ johon on oikeasti panostettu, tai edes maksullisen DLC:n.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Harmillisen laiskoja on nuo lisäkierrokset kyllä. Niihin saisi vaikka sun mitä tuomaan lisäarvoa.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
526
En oikein nuista randomizereista välitä kun tulee juuri tuollaisia tilanteita. :D

Dark Souls yköseen oli joku hyvä modi jossa tavarat, bonfiret, vihut ja jotkut pomotappelut oli käsin muokattu erilaiseksi. Sen kanssa sai melkein yhtä jännän toisen kierroksen mitä eka kierros oli. Saisivat tehdä yleisesti peleihin tuollaisen NG+ johon on oikeasti panostettu, tai edes maksullisen DLC:n.
Nämä toki jonkin verran sovitettu HP:n kanssa siihen pomoon minkä korvaavat, muuten olisikin ollut aika tekeminen tuon Fire Giantin kanssa lvl 20 hahmolla :D
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417


"Elden Ring now has a ray tracing graphics option for PlayStation 5, Xbox Series X and S, and PC versions of the game, courtesy of patch v1.09.

The update was pushed out earlier today, March 23, to all versions of the game, though the new ray tracing feature won't be available on PlayStation 4 or Xbox One.

Ray tracing can be toggled on and off via the game options menu on console and via the graphics menu on PC. Bandai Namco also cautioned in a post on its website that both frame rate and resolution “may be impacted while playing with ray tracing on”.



Along with the new ray tracing option, the v1.09 patch brought a slew of bug fixes and balance adjustments to the game that affect everything from attribute scaling and buffs, to attack speeds and Ashes of War.

A number of PvP specific nerfs have also been introduced, as has an invincibility window for players respawning in the colosseum. The full patch notes are available below.

Last month saw the reveal of the upcoming DLC expansion Shadow of the Erdtree, which followed the announcement that Elden Ring has officially sold over 20 million copies since its February 2022 launch.

IGN gave Elden Ring a 10/10 in our review, describing it as “FromSoftware’s largest and most ambitious game yet” that we’ll be looking back on as a title "that moved a genre forward”.

"

Edit:
PC vaatimukset:



Minimum

  • OPERATING SYSTEM: WINDOWS 10
  • PROCESSOR: Intel Core i5-10600K or AMD Ryzen 5 3600XT
  • MEMORY: 16 GB RAM
  • GRAPHIC CARD: NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti, 8 GB or AMD Radeon RX 6700 XT, 12 GB
  • RECOMMENDED GRAPHICS SETTING: 1080p - Low quality – Low Ray Tracing


Recommended

  • OPERATING SYSTEM: WINDOWS 11
  • PROCESSOR: Intel Core i7-10700K or AMD Ryzen 7 3800XT
  • MEMORY: 16 GB RAM
  • GRAPHIC CARD: NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti, 8 GB or AMD Radeon RX 6900 XT, 16 GB
  • RECOMMENDED GRAPHICS SETTING: 1080p - High quality – High Ray Tracing
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.01.2017
Viestejä
35
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
229
Kilven kanssa guard counter R2:lla toimii hyvin :tup: Nyt vahvemmalla ukolla ei ole enää jaksanut kilpeä kanniskella mukana. Lions claw ashillä menee levyks ukko kun ukko :hammer:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 811
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.
Loparit tempoo tosiaan joko kovaa tai pitkiä sarjoja niin välttämättä kilvestä ei niin apua ole. Muuten sitten, kun pelaat normaalivihuja vastaan niin kilvestä on helpotusta kyllä. Torjut iskun, kuuluu ääni ja painat mikäs nappi siinä nyt sitten onkaan tehokkaampi lyönti. Ps5:lla se on R2.

Kärsivällisyyttä! Seikkaile paljon ja rohkeasti. Jos seinä tulee eteen niin kokeile muita suuntia. Energiaan kannattaa alkuun laittaa leveleitä niin selviät enemmän.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 314
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.
Kilpi on aloittelijalle ihan kiva, mutta loppupeleissä aika turha, sillä se syö aika turhaan kantokykyä ja hyökkäystehoa, ja opettaa vähän huonoille tavoille. Noin yleisellä tasolla helpoin tapa taistella lähes kaikkia vihollistyypejä on se, että etsit sen etäisyyden jolta vihollinen yleensä laukaisee hyökkäyksen, väistät hieman ja rankaiset kun vihu vielä palautuu hyökkäyksestään. Toista kunnes vihu on kuollut.

Toki sitten siinä vaiheessa kun alkaa ymmärtää vihujen hyökkäyskuviot paremmin, voi alkaa rankaisemaan vihuja vähän muissakin vaiheissa, mutta alussa ja/tai uusien vihutyyppien kanssa tuo pätee n. 90% ajasta. Toki sitten on jotain hyperaggressiivisia kusipäävihuja, jotka käyvät päälle kuin yleinen syyttäjä, mutta samalla tavalla niitäkin on turvallisinta mokuttaa hyökkäyksen palautumisvaiheessa.
 
Liittynyt
03.03.2020
Viestejä
78
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.
Mul on semmoinen muistikuva että Digital Founrdy ois testannut ER:n SteamDeckissä ja pyöri sillai about OK:sti. Oisko ollut että 30fps sai toimimaan asiallisesti. Pelihän stutteroi PC:llä kuin PC:llä johtuen rajapintojen optimoinnin puutteesta.

Varmaan se vagabond (knight muissa Souls peleissä) rooli on paras aloittelijalle koska kilpi jeesaa hengissä pysymistä. Kaikessa rauhassa väistelee hyökkäyksiä ja blokkaa ne joita ei saa väistettyä. Lyö miekkaa kerran kaksi rakoon jossa on tilaa.

Ilman kilpeä saa semmoisen autenttisemman kokemuksen jossa ihan aikuisten oikeasti joudut opettelemaan väistämään leijonaosan suhun kohdistuvista hyökkäyksistä.

Yks parhaimmista non-magic starter-classeista Elden Ringissä on Samurai koska se tarjoilee sulle aloitusaseeksi Uchigatanan. Tolla katanalla pystyy periaatteessa pelaamaan koko pelin läpi alusta loppuun jos ei rupea liikaa kyrsimään aseen matala range. Unsheathe skill tarjoaa pykälän verran pitemmän rangen (hahmo astuu eteenpäin ennen hyökkäystä) ja staggeröi vihuja aika railakkaasti. Kaikki (mukaanlukien myös sinä) kuolevat nopeammin. Myöhemmässä vaiheessa peliin saa Nakagiba-nimisen katanan johon saa konfattua sen saman Unsheath skillin. Tekee rahtusen vähemmän damagea mutta rangea onkin sit melkein kaksi kertaa enemmän.

Alkuun on hyvä levuttaa Vitalityä, mä ite aina laitan siihen jos en tiiä mihin laittaa. Aseiden damage saa sit nostettua levuttamalla aseita itsessään. Levutat Strengthiä ja Dexterityä ainostaan että pääset käyttämään niitä aseita joita haluat. Ja tosiaan rohkeesti vaan tutkimaan: näät jonkun mielenkiintoisen maamerkin, sinne vaan seikkailemaan. Jos homma menee vaikeaksi, vaihdat suuntaa ja meet jonnekkin muualle. Exploration on melkeinpä yhtä tärkeää kuin combat. Ja ei kannata masentua jos menettää runet kahden nopean kuoleman jälkeen, aika nopeasti ne tulee takas pankkiin ku pelaat vaan.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.
Tärkeitä juttuja:
1. Kartassa näkyy "nuoli" minne päin edetä, seuraa sitä niin kauan että saat levelointi mahdollisuuden. Se tulee nopeasti ja sitten vasta tutkimusmatkailemaan.
2. Pidä equipment load alle 70% jotta hahmo voi väistellä nopeasti ja stamina palautuu normaasti.
3. Eka pomo on hankala ja kannattaa lähteä tutkimaan aluetta vaikka etelään kun sen kanssa on vaikeuksia.

Vagabond on hyvä aloitusluokka ja aloitin sillä itsekin, mutta ota huomioon että sillä on hyvien suojien (paremmat saat vasta joskus 20 tunnin jälkeen) lisäksi kaksi asetta käytössä, ja se toinen vie painoa vaikka se on "offhand". Eli siirrä toinen ase inventaarioon ja piti vissiin vielä kypäräkin ottaa pois jotta equipment load on alle 70%.

Pelasin koko pelin kilven kanssa ja varsinkin loppupelistä se on kätevä kun voi torjua "kaiken". Ja pomotaisteluissakin ihan hyvä kunhan erottaa koska on tulossa iskusarja jonka torjumiseen stamina ei riitä, ja pitääkin yrittää väistää. Kilpien damagea on turha katsoa, mutta guard boost on tärkeä joka kertoo kuinka paljon staminaa kuluu torjuessa. Jo pieni guard boost lisäys 44 -> 52, tekee ison eron kuinka paljon voi torjua kerralla.

Aseilla on damagen lisäksi "poise damage", joka saa vihut toimintakyvyttöksi. Mitä isompi ase sitä enemmän se tekee poise-damagea, eli hitaat Colossal-luokan aseet on hyviä kunhan ei hyökkäile miten sattuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
743
Jotain koukuttavaa tässä pelissä on, vaikka eka läpipeluukertani jätti monilta osin pahan maun suuhun.

Muiden pelien välissä on ihan kiva käydä uusintakierroksella mättämässä ylikehitetyllä pelihahmolla aiemmin ärsyttäneitä hirviöitä tyylillä kanveesiin. Jos tämä voimataso olisi saavutettavissa ilman armotonta grindaamista ja pelin tarinankerronta pitäisi paremmin otteessaan, olisi tässä ainesta paljon miellyttävämpään kokemukseen.

eldenring_2023_03_24_19_52_21_693.png


Useimpien varusteiden ulkonäöstä en tykkää, mutta Royal Knight Set ilman kypärää toimii. Zweihanderit valitsin Greatswordien sijaan myöskin ulkonäöllisistä syistä.

Kyllähän se tuleva DLC täytyy sitten vielä vetää läpi.

P.S. Yleensä en kuvakaappauksia juuri harrasta, mutta peli vähäksi aikaa jähmettyi pomon kuoltua, niin oli hyvää aikaa napata kuva.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
171
Tuli hommattua steam deck ja tämä näyttäisi varsin mielenkiintoiselta peliltä kokeilla. Pari kysymystä olisi kuitenkin. Onko täällä porukalla kokemuksia tämän pelaamisesta deckillä? Onko nautinnollinen kokemus vai tökkiikö, kun fps on väkisin melko matala?

Jos tätä lähtee pelailemaan ilman mitään kokemusta aiemmista souls peleistä, niin onko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Ajattelin kokeilla melee ukolla kilven kanssa, koska ilmeisesti se helpottaa joitain juttuja. Toisaalta jostain luin, että 2h aseella bossit menee helpommin, kun taistelu kestää vähemmän aikaa ja kilvestä on vähemmän hyötyä muutenkin niissä mittelöissä.
Ylemmissä kommenteissa kaikki oleelliset tipsit jo taidettiinkin mainita.

Itsellä nyt muutaman kuukauden ollut steam deck käytössä ja tullut aika paljon Elden Ringiä pelailtua. Pienellä hienosäädöllä mitä netistä nopsaa löytyi ainakin omasta mielestä peli toiminut oikein hienosti. Ei fps mielestäni ole kyykännyt mainittavasti edes isommissa mähinöissä. Ja pelattavuuskin toimii vallan mainioisti verrattuna PC+ohjain pelailuun. Toki riippuu varmasti myös ihmisestä mikä vaatimustaso ja mihin on tottunut. Itsellä ei ruudunpäivitys ole koskaan ollut tärkeimmästä päästä peleissä.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Jännästi kuitenkin monet pelit, joissa on kuitenkin ihan oikeaa kilpapelaamista sallivat ultrawiden... Noin muutenkin Sielupelien PvP on sellaista ripulia, että eipä tuo kyllä hetkauttaisi asiaa yhtään mihinkään suuntaan.
Olisko joku juttu, etteivät halua asettaa konsoliversiota eri asemaan kun ovat aikaisemminkin olleet niin kimpassa Sonyn kanssa ja haluavat japanilaisina tukea toisiaan. Joku sopimuspykälä, että konsoliversion peruskäyttäjä pystyy tekemään samat asiat kuin tietokoneversiossa. Vähän kaukaa haettu, mutta toisaalta tuntuu niin idioottimaiselta vedota pvp hyötyyn.

Ovat kuitenkin selvästi päättäneet jättää ultrawide tuen pois, koska ensimmäisenä päivänä jo tuli täydellisesti toimiva cracki siihen.

Toisaalta rehellisyyden nimissä todettakoon, että on siitä oikeasti hyötyä, jos pitää olla hereillä useampaan suuntaan (useamman pelaajan väliset ottelut). Lisäksi jotkut isot pve bossit on ainakin helpompi hahmottaa.

Aidosti häiritsee. Itse pelasin pelin palkit sivuissa, koska pelasin niin paljon pvp:tä ja siitä tulee kiva jännitysmomentti kun ei tiedä tuleeko joku tekemään invaasion.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 330
Viestejä
4 198 264
Jäsenet
70 892
Uusin jäsen
hysteri

Hinta.fi

Ylös Bottom