Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
Tänään meni lopullisesti moti tohon input lagiin. Linnassa lintuja vastaan tapellessa blokin jälkeen rollausnappia painettaessa viive selvästi yli sekuntin. Stamina riittää, eikä mitään muita nappeja painettuina, kuin blokki ja sitten roll. Palaan pelin pariin sit ku tää on korjattu, muuten menee mielenkiinto ihan kokonaan. Käsittämätöntä, että tällaiseen peliin on päässyt tällaista kuraa julkaisuun asti mukaan.
Kuten aiemmin mainittu, vika ei kyllä ole pelissä. Television asetukset kuntoon tai jos käytössä PS ohjain langattomasti niin parempi Bluetooth adapteri voi auttaa asiaa. Mulla ainakin jäätävä input lag PS ohjaimella jos käytän tietokoneen omaa Bluetooth yhteyttä, oli pakko ostaa erillinen palikka. Tosin tässä pelissä käytän kyl boxin ohjainta joka toimii moitteetta
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
Loppua kohden tulee kyllä ärhäkkää bossia. Jokunen tunti per lopari minulla ainakin vaikken kai ihan töhö ole näissä. :D

@Rane mikä oli pahin sinulle ekalla kerralla?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Yksi parhaiten tämän "vaikeiden" bossien homman on hoitanut Nioh ja tietty Nioh 2. Bossit oli oikeasti vaikeita, ei juustotettavissa ja silti yleensä oli tunne, että tämä oli ihan reilua. Lyönnit pysähtyy seiniin (jos eivät kaada niitä) eli suojautua voi, kamera ottaa sopivasti etäisyyttä, jotta aina näkee missä mennään jne. Bloodbornessa tasapaino oli myös paremmin hanskassa kun ne bossit kohdattiin suunnilleen vakiohahmolla. Siinä tosin Fromin kamera välillä suurimpana vihollisena myös.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
116
Vähän kaksjakoiset fiilikset tällä hetkellä pelistä, haluaisin toisaalta olla spoilaamatta itseltäni asioita ja vetää blind-runin, mutta välillä tuntuu, että olisi kiva myös lukea hieman mille leveleille mikäkin alue on kohdistettu ja missä jemmoissa on kaikkea kivaa ja tärkeitä itemeitä, jotka auttais reissussa.

Nyt alkaa tuntua, että tarttis jotain kikkakolmosia taikoa mukaan, kun Stormveil Castlessa tulee vastaan näitä isompia ritareita ja mun puhdas STR-jantteri ottaa kyllä niiltä aika nopeasti selkään - tai sitten pitäis jostain löytää uus ja kovempi ase kouraan. Ja alkaa myös tuntua, että kilpi+miekka taktiikka ei ole taas se voittaja-valinta, kun kaiken maailman kotkatkin kynsii ukon repaleiksi. En ole myöskään ihan täysin vielä lämmennyt tälle avoimelle maailmalle ja sille, että "jos et pääse jossain kohtaa eteenpäin niin lähde tutkimaan muuta aluetta" - olen edellisiin Souls-peleihin peilaten hakannut päätä seinään nyt Tree Sentinelin, loharin ja Margitin kanssa, kunnes olen niistä suoraan päässyt eteenpäin - ilman että olisin ohittanut ne ja palannut myöhemmin takaisin. Tekee varmaan asioista turhaan vaikeita.

Noh ehkä huomenna uusilla silmillä ja vähän paremmilla fiiliksillä tutkimaan jotain muuta aluetta kuin tuota linnaa, ainakin hetken aikaa.
Tein kuten tuossa aiemmin suositeltiin ja kävin paremmin tutkimassa tuon Limgraven eteläosassa olevan saarekkeen, sekä hieman tuota Mistwoodin aluetta paremmin. Myös omat fiilikset pelistä koheni eilispäivän aikana roimasti, kun tyytyi vain hetken tutkimaan paikkoja eikä koittanut puskea main questia eteenpäin väkisin.

Vaihdoin 1H+kilpi varustuksen nyt 2H great hammeriin minkä löysin ja sain loppujen lopuksi upittua +5:een asti - smithing stoneja saisi kyllä mielestäni olla enemmän tarjolla, että voisi testailla ja käyttää muutamaa eri asetta. Kovin kiven alla tuntuvat olevan. Tämän lisäksi pottuihin lisää käyttömääriä ja +4 tehoja, niin ei tuo Stormveil Castle enää tuottanut juuri ongelmia. Godric kaatui eilen illalla lvl35 hahmolla 5-10 yrittämän välillä.

1H+kilpi -> 2H hammer vaihdon myötä myös pelityyli vaihtui aika paljon agressiivisemmaksi, en aiemmin hyödyntänyt juurikaan näitä hyppyhyökkäyksiä ja nyt niitä tulee viljeltyä aika paljon, kun se on niin tyydyttävää osua isolla lekalla kunnolla vihulaisiin. Kunhan löytyy vain toinen great hammer niin pitää koittaa tuota dual wieldiä, mitä myös suositeltiin.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 915
Loppua kohden tulee kyllä ärhäkkää bossia. Jokunen tunti per lopari minulla ainakin vaikken kai ihan töhö ole näissä. :D

@Rane mikä oli pahin sinulle ekalla kerralla?
Kyllä se oli ekalla ja tokalla kerralla se viimeinen bossi mikä laittoi eniten vastaan. Myös R sai aikaan harmaita hiuksia, mutta siinä olin ensimmäisellä kerralla selkeästi alilevelinen. Top kolmeen menee myös vaihtoehtoinen käärmes D.P. :D
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
183
Loppua kohden tulee kyllä ärhäkkää bossia. Jokunen tunti per lopari minulla ainakin vaikken kai ihan töhö ole näissä. :D

@Rane mikä oli pahin sinulle ekalla kerralla?
Minulla tuli eilettäin vastaan tähän mennessä eniten uusintoja ottanut Nokron-alueen duo-bossi. Sit tuolla Volcano majorin lopussa tuli vastaan R, joka vaikutti tämän hetken ukolle ylitsepääsemättömälle.

Tuo Volcano major kyllä itsellä tämän hetkinen suosikki alue pelissä. Mahtavan painostava tunnelma ja hienoja questlineja päässyt aloittelemaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
77
Millä pelaat ja varmaan näyttö/tv-asetukset kunnossa? Ei minulla ole moista tv:n game mode päällä.

Pitää testata tänään blokin jälkeen rollaus. En ole kilpeä käyttänyt ollenkaan.
PS4 Pro laitteena, hdr päällä pelin asetuksista ja telkkarissa game mode. Ohjaimella suora linja pleikkariin, toinen ohjaimista lähes tuliterä ja molemmilla samaa ongelmaa. Kyllä se vahvasti pelimoottorin tahmaan viittaa, viivettä on enemmän tietyissä paikoissa ja välillä sitä ei ole ollenkaan. Esimerkiksi ennen tätä lintukohtaa, Margitilta muutama site of grace eteenpäin, ei ollut huomattavissa olevaa viivettä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minulla tuli eilettäin vastaan tähän mennessä eniten uusintoja ottanut Nokron-alueen duo-bossi.
Tää varmaan on ERITTÄIN avulias neuvo mutta itselläni tuossa auttoi tappaa se ensimmäinen ennen kuin toinen ehti ilmaantumaan :D

Tuo oli vaihteeksi niitä maagilla läpi juostavia bosseja.

ps. Jos joku ei oivaltanut niin maagille yksi eniten tilannekohtaisesti sopivia kikkoja, joita ei ainakaan vielä ole nerffattu:

Physiks potioniin sekä magiaa boostaava, että 10s manatonta taikomista sallivat kyyneleet niin voi vetää tehostetulla defence laserilla lähes 15s putkeen. Jos vielä haluaa niin terra magica alle boostaamaan lisää. Todella "situational" koska ei seuraa vihollista ja kestää kauan taikoa. Mutta jos vihollinen on tulossa kohti tai tankki pitelee sitä hyvin, voi tuolla sulattaa bossin kerralla.

Myös kilpiritareita, omeneita yms. maagille paskamaisia on tuolla tullut jonossa lanattua kumoon.
 
Liittynyt
30.08.2018
Viestejä
181
En ole loppubosseja kaatanut, vasta lumisilla hoodeilla. Mutta noin summaten voisi sanoa, että bossit vähän puun takaakin vastaan tullen menee kyllä yleensä ensimmäisellä yrityksellä paitsi jos ovat ns. paskasti suunniteltuja. Paskasti suunnitelluilla en nyt tarkoita varsinaisesti liian vaikeaa tai liian helppoa vaan niitä, jotka intronsa jälkeen lyö heti sarjan sisään ja henki pois tai ovat ahtaassa tilassa ja pyyhkii läpi seinistä sun muusta koko käytettävissä olevan tilan kokoisella hitboksilla kun kamera samalla näyttää lähinnä riehuvan monsterin kylkeä. Tai liikkuvat suhteettoman nopeasti samalla loputtoman staminan kanssa pitkiä komboja hakaten.

Pahimpia esimerkkejä nyt vaikka Caelidin magma wyrmi tai se falling star beast siellä yhden tunnelin lopussa. Tai sen divine towerin sillan godskin apostle (läski).
Maagilla ja summonit käytössä?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Maagilla ja summonit käytössä?
Joo. Mikä vaan tankki, joka pitää aggroja on aika hyvä. Aluksi käytin Lhutelia mutta siinä on se ongelma, että teleporttailee, jolloin bossin huomio kiinnittyy taas pelaajaan. Toisaalta ihan erinomainen yleiseen harhailuun koska ei jää jälkeen.
 
Liittynyt
30.08.2018
Viestejä
181
Maagilla ja summonit käytössä?
Joo. Mikä vaan tankki, joka pitää aggroja on aika hyvä. Aluksi käytin Lhutelia mutta siinä on se ongelma, että teleporttailee, jolloin bossin huomio kiinnittyy taas pelaajaan. Toisaalta ihan erinomainen yleiseen harhailuun koska ei jää jälkeen.
Noniin... Ja kun lähtökohta on että joku pelaa peliä tällä tavalla(mikä on ihan ok, kukin tavallaan jne.).


Sitten kun jotkut selkeästi keskustelee vaikeiden bossien kanssa painimisesta meleellä ilman mitään summoneita ym.handicap moodeja. Niin miksi siihen pitää tulla ihmettelemään ja heittämään jotain tällaista?
Mutta noin summaten voisi sanoa, että bossit vähän puun takaakin vastaan tullen menee kyllä yleensä ensimmäisellä yrityksellä paitsi jos ovat ns. paskasti suunniteltuja.
Yritetäänkö tällä luoda itselle illuusiota omista pelitaidoista ja pönkittää itsetuntoa? Todellisuus on kuitenkin se, että kuka tahansa saa ne bossit alas spiriteillä, summoneilla, oneshot-maageilla, shackleilla ja ties millä kaikella muulla mitä tähän peliin on keksitty heittää. Ei oikeasti vaadi hyvin paljon. Ei sitä tarvitse tulla erikseen muille kertomaan.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Noniin... Ja kun lähtökohta on että joku pelaa peliä tällä tavalla(mikä on ihan ok, kukin tavallaan jne.).


Sitten kun jotkut selkeästi keskustelee vaikeiden bossien kanssa painimisesta meleellä ilman mitään summoneita ym.handicap moodeja. Niin miksi siihen pitää tulla ihmettelemään ja heittämään jotain tällaista?


Yritetäänkö tällä luoda itselle illuusiota omista pelitaidoista ja pönkittää itsetuntoa? Todellisuus on kuitenkin se, että kuka tahansa saa ne bossit alas spiriteillä, summoneilla, oneshot-maageilla, shackleilla ja ties millä kaikella muulla mitä tähän peliin on keksitty heittää. Ei oikeasti vaadi hyvin paljon. Ei sitä tarvitse tulla erikseen muille kertomaan.
Ai hitto, sori kasuaaliuttani. Käytän muuten myös flaskeja ja taikoja sekä levelöin kun runet riittää :D

Jatkakaa "selkeesti keskustelua ilman handicappejä". Itse pelaan pelin kuten se on suunniteltu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
Ai hitto, sori kasuaaliuttani. Käytän muuten myös flaskeja ja taikoja sekä levelöin kun runet riittää :D

Jatkakaa "selkeesti keskustelua ilman handicappejä". Itse pelaan pelin kuten se on suunniteltu.
Pointti lienee lähinnä se että vaikka pelaa pelin kuten se on "suunniteltu" niin kokemuksissa on aika merkittäviä eroja. Esim. itse pieksin Volcano Manorin kärmeksen juoksemalla suoraan iholle, tankkasin laavan dotit potuilla ja koska taistelua ei ole selvästi suunniteltu pelattavaksi näin, ei bossi tainnut lyödä minua kertaakaan koko matsin aikana. Helppo vihu? Nojoo, mutta kokemukseni ei varmasti vastaa keskivertopelaajan kokemusta, joten mielipiteeni bossin haastavuudesta eivät edusta todellisuutta suurimmalle osalle pelaajakunnasta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
Omasta pelitavastani: Ekan peluun pelaan aina näissä fiiliksen mukaan eli saatan coopata tai kutsua spirittiä, testata npc-summonia tai sitten soolota. Aina kerkeän myöhemmin sitä ns. gitguttia vaikkapa level1 juttuihin kuten aiemminkin. Alueet menen aina yksin koska tutkiminen on parasta eikä saa häiriintyä.

Omassa pelissä olen nyt vähän coopannut, mutta toisten kanssa ollut paljonkin koska julkaisun tienoilla aktiivisuus on tietysti korkeinta niin paras nyt. Keskittyminen pelkkään sooloon on tässä vähän myöhemmin. Silloin aktivoituu minun keskittymismoodi. :D
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pointti lienee lähinnä se että vaikka pelaa pelin kuten se on "suunniteltu" niin kokemuksissa on aika merkittäviä eroja. Esim. itse pieksin Volcano Manorin kärmeksen juoksemalla suoraan iholle, tankkasin laavan dotit potuilla ja koska taistelua ei ole selvästi suunniteltu pelattavaksi näin, ei bossi tainnut lyödä minua kertaakaan koko matsin aikana. Helppo vihu? Nojoo, mutta kokemukseni ei varmasti vastaa keskivertopelaajan kokemusta, joten mielipiteeni bossin haastavuudesta eivät edusta todellisuutta suurimmalle osalle pelaajakunnasta.
No se oli omasta mielestänikin helppo vihollinen mutta itse hoidin sen etäältä. Mutta voiko sellaisesta henkilöstä edes sanoa, että "osaa pelata", joka väkisin tai kyvyttömyyttään lukea tilannetta menee siihen pahimpaan mahdolliseen tilanteeseen sellaisen bossin kanssa, joka on selkeästi helpointa voittaa toisella lähestymistavalla? Challenge runit sitten erikseen.

Ihmisiä puolestani en itse summonoi koska pidän yksinpelaamisesta ja toisaalta sitä ei ole edes pelin suunnittelija huomioinut, että siellä onkin joku 100 tasoa ylilevelöinyt grindaamassa arceja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
No se oli omasta mielestänikin helppo vihollinen mutta itse hoidin sen etäältä. Mutta voiko sellaisesta henkilöstä edes sanoa, että "osaa pelata", joka väkisin tai kyvyttömyyttään lukea tilannetta menee siihen pahimpaan mahdolliseen tilanteeseen sellaisen bossin kanssa, joka on selkeästi helpointa voittaa toisella lähestymistavalla? Challenge runit sitten erikseen.

Ihmisiä puolestani en itse summonoi koska pidän yksinpelaamisesta ja toisaalta sitä ei ole edes pelin suunnittelija huomioinut, että siellä onkin joku 100 tasoa ylilevelöinyt grindaamassa arceja.
Koko keskustelun pointti on se että sulla ei ole juuri annettavaa kun kommentoit bossien haastavuutta täysin eri perspektiivistä kuin henkilö joka ne kohtaa. Voit taputtaa itseäsi selkään kun olet valinnut lähestymistavan joka on mielestäsi oikea, mutta ei sillä ole mitään lisäarvoa kenellekkään muulle.

EDIT: Vähän kuin joku kommentoisi että ei nouse sata kiloa penkistä ja tulisit sanomaan että mikset nosta trukilla?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Koko keskustelun pointti on se että sulla ei ole juuri annettavaa kun kommentoit bossien haastavuutta täysin eri perspektiivistä kuin henkilö joka ne kohtaa. Voit taputtaa itseäsi selkään kun olet valinnut lähestymistavan joka on mielestäsi oikea, mutta ei sillä ole mitään lisäarvoa kenellekkään muulle.

EDIT: Vähän kuin joku kommentoisi että ei nouse sata kiloa penkistä ja tulisit sanomaan että mikset nosta trukilla?
Oliko tässä keskustelussa siitä, mikä osa peliä kenenkin mielestä on vaikeaa, helppoa tai mikä auttaa, joku sääntö, että saa pelata vain tietyllä tavalla jotta voi kommentoida vai mikä tän portinvartijoinnin pointti on?

Tähän vois sanoa, että helppo huudella väärin pelattu jos pelaa jollain lähitaisteluun speksatulla tankilla, jonka kanssa voi mennä kierimään lähes minkä tahansa jalkoihin ilman suurempaa pelkoa yhden osuman kuolemista?

Vai olisko kuitenkin niin, että tässä on erilaisia tilanteita, joissa erilainen sankari ja pelitapa on toimivin ilman, että yksikään on mitenkään väärin tai "ei saa kommentoida jos pelaa niin"?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
Ihmisiä puolestani en itse summonoi koska pidän yksinpelaamisesta ja toisaalta sitä ei ole edes pelin suunnittelija huomioinut, että siellä onkin joku 100 tasoa ylilevelöinyt grindaamassa arceja.
Levelirajat on. Salasanalla voit kenet vaan mutta iso leveliero tasotetaan eli kaverin 300level yyber tappaja ei olekaan enää ihan niin kova.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 850
Peli oli loppupuolella ainakin allekirjoittaneen hahmolle todella helppo. Molemmat M bossit meni tokalla yrityksellä, viimeisiin bosseihin 1-2 yritystä. Bleed on OP mekaniikka ja kun hahmon saa siihen kuntoon, että bleed iskee noin joka toisella lyönnillä niin bossit sulaa hetkessä mimicin kanssa. Kenttien tutkimisen taas trivialisoi kilpi 100% guard boostilla ( stamina ei kulu yhtään torjuessa ) ja keihäs, jolla sitten tökittiin turvallisesti kaikki hengiltä ilman, että blokkia tarvitsi koskaan laskea. Tuntuu, että Dark Souls oli aina vaikea, mutta tämä on vain niin vaikea kuin itse valitsee, ja vaikeusastetta säädetään valikon sijasta buildilla ja summoneilla. Kyllä tästäkin sen Dark Souls kokemuksen halutessaan saa.

Hyvä peli vikoineenkin. Tykkäsin, vaikka välillä havainnoitu epäreiluus otti päähän alkupuolella.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Levelirajat on. Salasanalla voit kenet vaan mutta iso leveliero tasotetaan eli kaverin 300level yyber tappaja ei olekaan enää ihan niin kova.
En perehtynyt tarkemmin kun kokeeksi summonoin jonkun akatemian red wolfiin ja se ryntäsi suoraan sen iholle ja lahtasi sen aika suoriltaan ennen kuin ehdin mukaan hommaan kunnolla. Tämä oli kyllä aika pian launchin jälkeen joten olisko paikattu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
64
Oliko tässä keskustelussa siitä, mikä osa peliä kenenkin mielestä on vaikeaa, helppoa tai mikä auttaa, joku sääntö, että saa pelata vain tietyllä tavalla jotta voi kommentoida vai mikä tän portinvartijoinnin pointti on?

Tähän vois sanoa, että helppo huudella väärin pelattu jos pelaa jollain lähitaisteluun speksatulla tankilla, jonka kanssa voi mennä kierimään lähes minkä tahansa jalkoihin ilman suurempaa pelkoa yhden osuman kuolemista?

Vai olisko kuitenkin niin, että tässä on erilaisia tilanteita, joissa erilainen sankari ja pelitapa on toimivin ilman, että yksikään on mitenkään väärin tai "ei saa kommentoida jos pelaa niin"?
Kävit kommentoimaan viestiin jossa sanottiin että:

"Tämä. Moni tunnettu souls-streamaajakaan ole pahimpia bosseja ihan vaivatta selättänyt.

Itse en ole vielä taribosseissa tuolla menossa, mutta Mohgwyn dynasty mausoleumilla tuli väännettyä muutama erä alueen loppubossin kanssa ja ei terve... Haluan kyllä nähdä sen sällin joka vetää tuon ykkösellä miekka kädessä. Tähän asti bossit kaatunet suht kivuttomasti, mutta tässä saattaa mennä tovi."

että olet ainakin ison osan ykkösellä voittanut. Mutta:

Et ole varmaankaan vaikeimpia bosseja vielä tavannut.
Et pelaa miekka kädessä.

Mielestäni kritiikki sen suhteen että saavuit lähinnä taputtelemaan itseäsi selkään etkä tuonut keskusteluun juuri mitään lisäarvoa on ihan asiaankuuluvaa. Eikä siinä mitään, pelaat peliä miten haluat ja kaikki kunnia siitä että selvästi hahmonkehityksesi toimii sulle. Respeccaa itsesi vaikka huvikseen jossain vaiheessa meleetä pelaamaan niin näet myös kolikon kääntöpuolen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
En perehtynyt tarkemmin kun kokeeksi summonoin jonkun akatemian red wolfiin ja se ryntäsi suoraan sen iholle ja lahtasi sen aika suoriltaan ennen kuin ehdin mukaan hommaan kunnolla. Tämä oli kyllä aika pian launchin jälkeen joten olisko paikattu?
Voi olla, että sait kunnon bliidibuildi tyypin siihen. Ne vetää parhaillaan nopeaa alas!

Ai niin loppupomo kaatui juuri! DP on vielä jäljellä. Ei ole helppo. Tänään en jaksa. Hengähdän. :D
 
Liittynyt
04.04.2017
Viestejä
441
Itselläni peli nyt noin puolessa välissä päätarinan osalta ja suuri osa sivutehtävistä vedetty. Vaikeustaso on kyllä ehdottomasti sopiva, noin 10-20 yritystä suurin osa bosseista vaatinut melee buildilla. Kokeilin tuossa hetki sitten blazing bushido buildia fextralifeltä, kun muutama kaveri mainitsi siitä. Lopputuloksena oli se, että seuraava pääjuonen vihollinen kaatui alle viidellä yrityksellä. Näköjään tästä pelistä saa hyvinkin helpon, jos sellainen kiinnostaa ja tavallaan se on ihan hyvä asia, koska sitä useammat pääsevät varmaankin kokemaan koko pelin tällä tavalla. Itse kaipaan hieman enemmän haastetta ja vaihdoin OP buildista pois. On kyllä mukavaa kun voi respeccaa vaivattomasti ja kokeilla eri lähestymistapoja ja niitä kyllä riittää.

Combat onkin todella taitavasti toteutettu kaikkine mahdollisuuksineen ja sen voimalla tätä jaksaa pelata eteenpäin. Valitettavasti juoni ei oikein itselleni aukea vaikka olen tutkinut paljon paikkoja ja tehnyt pääjuonen ohella useita sivutehtäviä. Arvosteluissa mainittiin useasti, että pelissä on eeppinen juoni, mutta suurin osa npc:istä sanoo muutaman virkkeen joista ei useinkaan ota ihan selvää ja tämän jälkeen ne siirtyvät seuraavaan paikkaan, josta ne löytäessään sama toistuu. Toisaalta, kun on ottanut esiin pelin wikin, niin tarina aukeaakin ihan eri tavalla. Tuntuu kuitenkin oudolta, että loistavaksi kehuttu tarina vaatii wikin, jotta siitä saa paremmin kiiinni. Kuitenkaan suurin osa pelaajista ei näin varmaankaan tee ja sitä kautta heille jää osittain vaillinainen kokemus.

Pelaan PC:llä 4k 60fps lock ja noin 10min välein tulee fps droppi, mutta se ei ole oikeastaan häirinnyt.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 317
Pomot on melee ukollakin helpohkoja jahka aseet on päivitetty jos käyttää summonia, summonissa agrot ja pätkii greatswordilla täpöä selkään.
Summonin ku jättää pois niin pomot paljastaa karvansa ja vaikeutaso menee Sekiro/DS3 asteikoille, ehkä paikoin ylitse.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 631
Peli oli loppupuolella ainakin allekirjoittaneen hahmolle todella helppo. Molemmat M bossit meni tokalla yrityksellä, viimeisiin bosseihin 1-2 yritystä. Bleed on OP mekaniikka ja kun hahmon saa siihen kuntoon, että bleed iskee noin joka toisella lyönnillä niin bossit sulaa hetkessä mimicin kanssa. Kenttien tutkimisen taas trivialisoi kilpi 100% guard boostilla ( stamina ei kulu yhtään torjuessa ) ja keihäs, jolla sitten tökittiin turvallisesti kaikki hengiltä ilman, että blokkia tarvitsi koskaan laskea. Tuntuu, että Dark Souls oli aina vaikea, mutta tämä on vain niin vaikea kuin itse valitsee, ja vaikeusastetta säädetään valikon sijasta buildilla ja summoneilla. Kyllä tästäkin sen Dark Souls kokemuksen halutessaan saa.

Hyvä peli vikoineenkin. Tykkäsin, vaikka välillä havainnoitu epäreiluus otti päähän alkupuolella.
Juu tämä on juuri hyvä sen vuoksi aloittelavalle Souls pelaajalle, että voi tosiaan itse säädellä vaikeutta. Tässä ei todellakaan mene hermot samalla tavalla, kuen esimerkiksi Sekirossa, joka oli itselle eka Fromin peli, mitä koitin.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Oliko tässä keskustelussa siitä, mikä osa peliä kenenkin mielestä on vaikeaa, helppoa tai mikä auttaa, joku sääntö, että saa pelata vain tietyllä tavalla jotta voi kommentoida vai mikä tän portinvartijoinnin pointti on?
Pointti oli varmaan se, että tässä pelissä on näitä easy modeja, jotka tekee ison osan sisällöstä huomattavasti helpommaksi kuin ne olisi ns. normaalilla tavalla pelattavana ja niitä käyttäessä ei oikein voi tietää pomojen vaikeudesta paljoa. Summonit tankkaa damagen ja itse kohtalaisen turvallisesti saa vaan depsittää menemään taioilla, eihän ne pomot tuolla tavalla nyt kovin vaikeita tosiaan olekaan.

Pelaa miten haluat, pääasia että tykkäät. Mutta tosiaan, tuolla tavalla et kyllä pelin vaikeustasosta hirveästi saa osviittaa.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pointti oli varmaan se, että tässä pelissä on näitä easy modeja, jotka tekee ison osan sisällöstä huomattavasti helpommaksi kuin ne olisi ns. normaalilla tavalla pelattavana ja niitä käyttäessä ei oikein voi tietää pomojen vaikeudesta paljoa. Summonit tankkaa damagen ja itse kohtalaisen turvallisesti saa vaan depsittää menemään taioilla, eihän ne pomot tuolla tavalla nyt kovin vaikeita tosiaan olekaan.

Pelaa miten haluat, pääasia että tykkäät. Mutta tosiaan, tuolla tavalla et kyllä pelin vaikeustasosta hirveästi saa osviittaa.
Mikä olis sun mielestä "ns. normaali tapa" pelata magella ja miten nää "ns. normaalit" tavat pelata pitäisi tunnistaa? Onko sekin osa Fromin pelien "vaikeutta", että säännöt pitää oivaltaa?

Koska itse nyt kuitenkin liikun myös "miekka kädessä" ja käsittääkseni olen oikeutettu siten kommentoimaan niin voisin haastaa myös pelaamaan maagityyppisellä hahmolla ilman että saa summonoida ketään jos se jonkun mielestä on mielekäs, oikea tai "ns. normaali" tapa pelata. Voisko meleehahmot olla sitten vaikka käyttämättä flaskeja vai miten pitää rampauttaa kohti uutta "ns. normaalia" :facepalm:

Jos täällä nyt jotain kaluunoita pitää esitellä niin Sekiroa lukuunottamatta olen itsekin nuo Soulsit ja Bornet platinaan vääntänyt että ei kai tässä enää pidä mitään uskottavuutta demota? Kaikki vedetty meleellä ennen uudelleenspeksausta trophy grindiin. Ja kaikissa sanottiin jo valmiiksi, että maagilla olisi helpompaa. En olisi tätäkään maagilla aloittanut jos olisin tiennyt, että pelikokemus ei ole jotenkin validi...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Yksi parhaiten tämän "vaikeiden" bossien homman on hoitanut Nioh ja tietty Nioh 2. Bossit oli oikeasti vaikeita, ei juustotettavissa ja silti yleensä oli tunne, että tämä oli ihan reilua. Lyönnit pysähtyy seiniin (jos eivät kaada niitä) eli suojautua voi, kamera ottaa sopivasti etäisyyttä, jotta aina näkee missä mennään jne. Bloodbornessa tasapaino oli myös paremmin hanskassa kun ne bossit kohdattiin suunnilleen vakiohahmolla. Siinä tosin Fromin kamera välillä suurimpana vihollisena myös.
Niohissahan sai juustotettua enimmistön bosseista pelkästään sloth-taialla. Nioh2:ssa tuo nerfattiin. Mutta siinä olen samaa mieltä, että bossit oli Niohissa paremmin suunniteltu. Tuntuivat tosiaan reilummilta ja niitä ole helpompi lukea. Osasta souls-pelien bosseista on todella hankala saada otetta ja taisteluja kuvaa hyvin kaaos.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Niohissahan sai juustotettua enimmistön bosseista pelkästään sloth-taialla. Nioh2:ssa tuo nerfattiin. Mutta siinä olen samaa mieltä, että bossit oli Niohissa paremmin suunniteltu. Tuntuivat tosiaan reilummilta ja niitä ole helpompi lukea. Osasta souls-pelien bosseista on todella hankala saada otetta ja taisteluja kuvaa hyvin kaaos.
Joo no sloth oli tosiaan kakkosessa aika turha ja ykkösessä heti NG+ alkaen samoin (ja Niohiinhan kuului "ns. normaaliin" pelata sinne jonnekin NG4+ :D)

Eniten noiden eduksi korostui taisteluissa tarkkuus ja selkeys. Jos miekka ei osunut, se ei osunut eikä sen ympärillä tullut kuutiometreittäin "AoE" hitboksia. Samoin tolpan taakse pystyi suojautumaan, miekan kärki ei clipannut sen läpi eikä sen läpi voinut itsekään viskoa takaisin jotain taikoja.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 317
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
Kaksi lopetustrophyä jää tältä ekalta kierrokselta. Muut taidan saada. En ole varmistanut. Yhdessä lopetuksessa on jotain minulle uutta sisältöä. Spoilerissa lopetus, jonka sain.

age of the stars
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Aina joku valittaa kun bossit on easy:)
Vähän huono esimerkki kun kyse on bossista, johon varmaan kaikki summonoi ja joka on käytännössä ohi kun noin lähelle on päässyt (ellei nyt mokaa pahasti tai pidä jotain omia sääntöjä siitä, miten tappelu pitää hoitaa loppuun).

Radahn ei ollut maagilla helppo. Oikeastaan pelin vaikeimpia bosseja. Kilven kanssa easy-modettaja varmaan pystyy niitä nuolia torjumaan mutta maagilla se oli kerrasta poikki ja kun osa hyökkäyksistä pitää väistää hevosella ja osa nimenomaan ilman, tuli tuohon kaaduttua varmaan 40 kertaa. Samaten maagille pahoja bosseja olivat juuri ne sisätilojen magma wyrm, falling star beast jne.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 915
Radahn ei ollut maagilla helppo. Oikeastaan pelin vaikeimpia bosseja. Kilven kanssa easy-modettaja varmaan pystyy niitä nuolia torjumaan mutta maagilla se oli kerrasta poikki ja kun osa hyökkäyksistä pitää väistää hevosella ja osa nimenomaan ilman, tuli tuohon kaaduttua varmaan 40 kertaa. Samaten maagille pahoja bosseja olivat juuri ne sisätilojen magma wyrm, falling star beast jne.
Tämäkin on todella suhteellista. Jos Radahniin menee maagilla heti alkuvaiheissa, on bossi todella haastava. Jos bossiin menee loppupuolella kun on Comet azur + muut op kamppeet kerätty, on bossi todella helppo. Bossiahan ei edes tarvitse tappaa pelin läpäisyyn.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tämäkin on todella suhteellista. Jos Radahniin menee maagilla heti alkuvaiheissa, on bossi todella haastava. Jos bossiin menee loppupuolella kun on Comet azur + muut op kamppeet kerätty, on bossi todella helppo. Bossiahan ei edes tarvitse tappaa pelin läpäisyyn.
Vaikea nähdä miten levelöinti olisi auttanut kun haastavinta oli selvitä niin kauan, että joku taika edes kantaa. Sen jälkeen tuon voi vetää lvl1 hahmolla pitäen etäisyyttä ja vahvistaen summonien rivistöä. Tai nakella glintsone pebblejä itse sekaan turvallisista paikoista, niissä on kuitenkin edelleen paras FP/damage suhde.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
Radahnissa minä syytän kuolemistani summoneita. Niitä hakiessa nuoli lenti perseeseen. Seuraavan kerran apinan kiimalla hyppään suoraan sen kimppuun itse. En kokenut vaikeana väistellä alussa nuolia, kun näin ne kuitenkin. Jokusen meleevideon katsonut eikä tuo niin mahdoton ole.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
Mutta vain niin kauan että ne saavutti Radahnin. Sen jälkeen ehti itsekin lähelle ja kunhan joku oli lähellä, ei se nuolien ampuminen enää alkanut.
Niin en tiedä. Minulla summonit kuoli ja uusia hakiessa lävähti vaan. En ehkä osannut, mutta sekoitti minun pasmoja. Yksin ensi kerralla. :)
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Niin en tiedä. Minulla summonit kuoli ja uusia hakiessa lävähti vaan. En ehkä osannut, mutta sekoitti minun pasmoja. Yksin ensi kerralla. :)
Paras tapa oli varmaan summonoida nopeasti ne max 8-9, jotka siihen saa ja sitten vaan osallistua mättöön. Saattaa kuolla siinäkin mutta ne summonit kestää paljon paremmin kun vetää itseensä aggrot eikä lisää ehkä tartte hakea.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
Paras tapa oli varmaan summonoida nopeasti ne max 8-9, jotka siihen saa ja sitten vaan osallistua mättöön. Saattaa kuolla siinäkin mutta ne summonit kestää paljon paremmin kun vetää itseensä aggrot eikä lisää ehkä tartte hakea.
Joo, voi olla. Pitää testiä eri tapoja vielä soolon lisäksi.

Muuten tuo lopari sai pätsissä jotain nerffiä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
Tuon pään näkeminen Stormveilin linnassa ekan kerran oli huikea! Laskeutui syvyyksiin ja siellä tuollainen mystinen pää kuin jostain unohdetusta ajasta odottomassa. Näissä From osaa luoda kyllä ja jättää pelaajan mieliin kummittelemaan ajatuksia.

Tämän takia rakastan Fromin tarinankerrontaa, koska se elää niin syvissä lähteissä ja iskeytyy kiinni kokijaansa. Ei tarvitse jotenkin älyllisesti aina tajuta kaikkea vaan saa jäädä sellaiseen myyttiseen mielikuvitukseen ja alitajuntaan elämään.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 806
Tuon pään näkeminen Stormveilin linnassa ekan kerran oli huikea! Laskeutui syvyyksiin ja siellä tuollainen mystinen pää kuin jostain unohdetusta ajasta odottomassa. Näissä From osaa luoda kyllä ja jättää pelaajan mieliin kummittelemaan ajatuksia.

Tämän takia rakastan Fromin tarinankerrontaa, koska se elää niin syvissä lähteissä ja iskeytyy kiinni kokijaansa. Ei tarvitse jotenkin älyllisesti aina tajuta kaikkea vaan saa jäädä sellaiseen myyttiseen mielikuvitukseen ja alitajuntaan elämään.
Olenkohan missannu tuon Stormveil Castlen alapuolen kokonaan? Pääsikö sinne ennen Godwin tappelua?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 877
Olenkohan missannu tuon Stormveil Castlen alapuolen kokonaan? Pääsikö sinne ennen Godwin tappelua?
Pääsi. En muista tarkkaan mistä, mutta ei se iso paikka kuitenkaan ole. Minä löysin sinne heti alkuun, mutta jossain 60h kohdalla kolusin uudelleen löytäen uusia juttuja minulle. Hienosti tehty se linna!
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Olenkohan missannu tuon Stormveil Castlen alapuolen kokonaan? Pääsikö sinne ennen Godwin tappelua?
Kai sinne pääsee milloin vaan.

sieltä pihan (joka täynnä sotilaita liekinheittimineen) perältä läheltä sisällä olevaa gracea, jonka edessä portaiden alla istuu omen ja pari koiraa, menet ulos ja oikealle ja tiputtaudut alas reunalla roikkuvan ruumiin luota

Itse luulin tuota joksikin jättiläiskalmariksi ja olin vaan että mitähän hittoa nyt taas :facepalm:

Kun en tajunnut exhaustata aina dialogeja niin vasta myöhemmin toisen samanlaisen nähdessä selvisi, kenestä kyse mutta sitten vielä enemmän "mitähän hittoa nyt taas, miksi näitä on kaksi?" :D
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
182
Tässä vielä erikseen linkki imgur-albumiin, joka löytyy tuolta alkuperäsen postauksen kommenteista liittyen tuohon Godwynin ruumiiseen. On kyllä todella mysteerinen ja mielenkiintonen. Miksi se näyttää tuolta?! Mehän nähdään pelin introssa Godwynin murhasta artwork, jossa Godwyn toistaiseksi näyttää ihan normaalilta ihmiseltä
 
Liittynyt
30.08.2018
Viestejä
181
Tuli selattua keskusteluja taaksepäin jokunen sivu, ihme vääntöä jatkuvasti samasta aiheesta yhden henkilön toimesta. Täytyy todeta että joillakin ihmisillä on uskomaton kyky uhriutua ja samaan aikaan tahallaan väärinymmärtää/haluta olla ymmärtämättä mitä muut yrittävät sanoa. Mutta mutta...ongelmansa itse kullakin. Tuli käytettyä ignore-nappia ensimmäistä kertaa ja ketjun viesteistä hävisi neljäsosa(helpotti huomattavasti ketjun seurantaa;)).

Ja offtopicista aiheeseen palatakseni, onko muut löytäneet hyviä discord-servuja tai vastaavia missä voi vaihdella aseita muiden kanssa? Redditissä joitain postauksia on, mutta ilmeisesti tähänkin löytyy asiaan vihkiytyneitä kusettajia, joten en ole viitsinyt siellä onneani kokeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
231
Onko ollut juttua tuleeko tähän DLC:tä? Voisin kuvitella että laajuudesta huolimatta on jotain ylläriä vielä tulossa jossain vaiheessa.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 915
Onko ollut juttua tuleeko tähän DLC:tä? Voisin kuvitella että laajuudesta huolimatta on jotain ylläriä vielä tulossa jossain vaiheessa.
Kun myyntiä on jo nyt toistakymmentä miljoonaa kopiota, niin voi olla varma, että lisäosaa on tulossa. Itse ainakin toivon, että ottavat tästä maailmasta kaiken irti. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 634
Viestejä
4 287 973
Jäsenet
71 706
Uusin jäsen
mäkkis12

Hinta.fi

Ylös Bottom