Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Liittynyt
23.01.2018
Viestejä
351


Doom Eternat Gameplay Reveal QuakeCon:ssa bethesdan yt -kanavalla (kelattu pelivideon alkuun // ensin tulee hell on earth pätkää, sitten henkilökunnan höpötystä, lisää peliä, ja taas höpötystä, ja viimosena gameplay pätkää Phobosissa, joka päättyy miekkaan ja archvile:n ilmestymiseen):


ID Softwarella nokka tuhisee: rakentavat para-aikaa Rage2:sta ja Doom 2016:lle jatkoa. Kyseessä modernin aikakauden FPS räiskintä, joka on suora jatko pakintoja voittaneelle Doom 2016:lle.

kotaku sanoi:
Bethesda took to the stage at E3 2018, and the developers behind Doom announced a new followup game called Doom Eternal. Unfortunately, details about the game were sparse.

2016 saw the relaunch of the Doom franchise, and the game proved a popular revision to the series. The combat was fast-paced, and the gore fest was as gritty as ever. It even spawned a VR re-release as Doom VFR.

Doom Eternal is going to be a sequel to the 2016 game. And, instead of taking place on Mars, the developers and the imagery hinted at hell on Earth.

Edit1: (14.06.2018) Peli julkaistaan seuraaville alustoille: PC, PlayStation 4, Xbox One ja Nintendo Switch (Doom:n twitter tiedotus). NSwithiä lukuunottamatta kaikki on ennakkotilattavissa mm. verkkokaupp.com:sta (PC 52,90€ // XB1 & PS4 59,90€). Mediassa heitellään joitain villejä juttuja myöhemmin julkaistavasta VFR:stä, joka jää nähtäväksi.

Edit2: (11.08.2018) Doom Eternalin "Gameplay Reveal" -live striimiä pääsi katselemaan verkossa ensimmäistä kertaa 10.8.2018 klo: 19:00 (Suomen aikaan) Bethesdan Twitch -kanavalla. Show on tallennettu Bethesdan youtubeen ja se on nähtävissä tuosta ylempää tai tästä.

Edit3: (15.08.2018) Bethesda ja ID ei ole lyönyt aikatauluja eikä specsejä (PC) lukkoon mihinkään suuntaan (ja ymmärrettävästi netti ja media on täynnä villejä veikkauksia). Tuoreinta faktaa löydätte mm. Doomin twitter -kanavalta, Doomin virallisilta kotisivuilta, Bethesda Softworksin YT -kanavalta, sekä Bethesdan twitch.tv:stä. ID Software ei pahemmin tee tiedotuksia, mutta heidän kotisivut löytyy täältä. Muihin lähteisiin ei ole juurikaan luottaminen.

Edit4: (20.03.2019) Bethesda ja ID ovat ilmoittaneet, että peli julkaistaan myös Google Stadia:lle (pelien suoratoistopalvelu). Tässä Doomin Twitter -postaus asiasta.

Edit5: (31.03.2019) Doom Eternal tullaan julkaisemaan Rage2:sen ja Wolfensteinin kanssa Bethesda launcherin lisäksi myös Steamissa. Lähde.

Edit6: (10.06.2019) E3 messuilla (9.6.2019) Doom Eternalin julkaisupäiväksi ilmoitettiin 22.11.2019 (julkaisu siirtynyt 20.3.2020). Tässä julkaisuun liittyvä postaus.

Edit7: (27.07.2019) Doom Eternalin "aitoa" pelailua pääsi katselemaan QuakeConin live-striimissä ja puikoissa oli Hugo Martin. Pelaamisen lomassa Hugo availi tarkemmin pelin ja vihujen mekaniikkoja, strategioita ja puzzleja. Tässä aiheeseen liittyvä postaus.

Edit8: (08.10.2019) Doom Eternalin julkaisu on siirtynyt. Uusi julkaisupäivä on 20.3.2020. Ohessa Doomin twiitti julkaisun siirtymisestä/myöhästymisestä. Tässä aiheeseen liittyvä postaus.



Huom! AP:ta editoitu sitä mukaan (ja jälkijunassa) kun uutta tietoa on saatu -- sitten sen ekan postauksen.
 
Viimeksi muokattu:
Tykkäsin tosta Doom 2: Hell on earth wibasta teaserissa pilvenpiirtäjineen, auton romuineen ja ruumiskasoineen. Aika hauska että rebootti on uskollinen alkuperäiselle vaikka lähes kaikki muu alkuperäisestä loresta on saanut kyytiä tai muutettu.

Uskon että tulee olemaan vähintäänkin yhtä kultaa kuin edeltäjänsä.:drool:
 
Ostohousut on jo jalassa. Kyllä tuo DooM 2016 oli sen verran tiukka esitys että menee tämä suoraan ostolistalle ja julkaisun nurkilla. Hienoa, että tällaisia rehellisiä ja pelaajaa edes jollain tavalla arvostavia yksinpelirätkyttelyjä jaksetaan vielä tehdä.
 
Doom oli itselle vuoden peli 2016, joten lienee selvyys että tämä lähtee heti ennakkotilaukseen kun mahdollista. Aijai sentään :cigar2:
 
Oli kyl helvetin kova se edellinen Doomi. Loistava soundtrack ja muutenkin asenne kohdillaan, eikä mitään turhia tutoriaaleja tai elokuvallisia tarinatuokioita menoa hidastamassa. Ainoa miinus itselle oli ne pari vähän kaavamaisesti toteutettua pomotappelua loppupuolella.
 
Edellinen tuli vedettyä 3 kertaa läpi yhteen putkeen, aina vaikeustasoa nostaen. Ai oa peli ikinä, jonka jaksanu 3 kertaa putkeen pelata läpi. Uutukainen menee ostoon 100%:n varmuudella. :drool:
 
Pelin nimi on todella epäilyttävä.

Tulee mieleen siitä että se on vaan pelkkä moninpeli tjsp. o_O
 
Mun mielestä Doom 2016 oli aika paska peli ihan rehellisesti sanottuna. Sekin tasan yhden vian takia, mutta se itteä ärsytti niin suunnattomasti että meni maku koko pelistä.

Ja sehän on se pakotettu kaiken tappaminen. Pelissä on useimmiten tasan yks etenemisreitti, joskus jopa kaks, mutta ongelmaks mulle muodostu vaan se et niitä kenttiä pitkitettiin ihan tajuttomasti lukitsemalla sut johonkin huoneeseen ja puskemalla sinne viistuhatta vihollista. Olihan se pumpumi nyt hyvin toteutettu, pelissä oli nopeus kohdillaan ja suurinta osaa aseitakin oli kiva käyttää, mutta jotenkin toi vaan rupes tympimään enemmän ja enemmän mitä pidemmälle peliä pelas. Osittain varmasti senkin takia kun noi pakotetut kohdat piteni tietysti loppua kohden, joten vikoissa kentissä saatoit olla rähisemässä yhessä huoneessa sen yli kymmenen minuuttiakin.

Tätä pakotustahan ei alkuperäsessä Doomissa ollut, vaan pystyit juoksemaan kentän loppuun tappamalla niin paljon vihollisia kuin huvitti. Myös uudet Wolfensteinit (New Order, Old Blood, New Colossus) ovat valovuosia edellä uutta Doomia omissa kirjoissa. Pääasiassa Wolfensteinin salliman vapauden takia. Pystyit kuitenkin valitsemaan halusitko tappaa kaikki vai mahdollisimman vähän.
 
Mun mielestä Doom 2016 oli aika paska peli ihan rehellisesti sanottuna. Sekin tasan yhden vian takia, mutta se itteä ärsytti niin suunnattomasti että meni maku koko pelistä.

Ja sehän on se pakotettu kaiken tappaminen. Pelissä on useimmiten tasan yks etenemisreitti, joskus jopa kaks, mutta ongelmaks mulle muodostu vaan se et niitä kenttiä pitkitettiin ihan tajuttomasti lukitsemalla sut johonkin huoneeseen ja puskemalla sinne viistuhatta vihollista. Olihan se pumpumi nyt hyvin toteutettu, pelissä oli nopeus kohdillaan ja suurinta osaa aseitakin oli kiva käyttää, mutta jotenkin toi vaan rupes tympimään enemmän ja enemmän mitä pidemmälle peliä pelas. Osittain varmasti senkin takia kun noi pakotetut kohdat piteni tietysti loppua kohden, joten vikoissa kentissä saatoit olla rähisemässä yhessä huoneessa sen yli kymmenen minuuttiakin.

Tätä pakotustahan ei alkuperäsessä Doomissa ollut, vaan pystyit juoksemaan kentän loppuun tappamalla niin paljon vihollisia kuin huvitti. Myös uudet Wolfensteinit (New Order, Old Blood, New Colossus) ovat valovuosia edellä uutta Doomia omissa kirjoissa. Pääasiassa Wolfensteinin salliman vapauden takia. Pystyit kuitenkin valitsemaan halusitko tappaa kaikki vai mahdollisimman vähän.
Tämän takia jäi mullakin kesken vaikka tykkäsin, mutta pakotettu taistelu tiiviissä tilassa välipomon kanssa ei vain sovellu mulle, en tykkää...
 
Pomot ei niinkään haitannu mutta nuo painkiller tyyliset tapa kaikki huoneessa kohdat oli kyllä vähä sellasia "Meh" kohtia.
Ja en ole itse jaksanu pelata tuota läpi. On se hyvä peli mutta joku siinä on mistä en pidä... Ehkä musiikit? Muutenkin hevi on semmosta mikä ei itselle niin maistu, esim kuuntelen mielummin Doom 1/2 midejä kuin esim Andrew Hulshultin remastereita.
 
Itsellä myös eniten Doom 2016 tökki tuo lockdownien määrä, niitä oli ihan liikaa. Myös hahmon ja aseiden kehitys oli omaan makuun vähän turhaa, mutta nykyään se vaan kuuluu joka peliin. Muuten kyllä tykkäsin.
 
Doom oli hyvä julkaisu vaikka itsekään en pidä tuosta liiallisesta pakkorähinästä. Loppupuolella panokset oli usein niin lopussa, että hädintuskin selvisi eteenpäin.
Mieluummin pelaan silti Brutal Doomeja :)
 
Viimeksi muokattu:
Soundtrack oli about tuhat kertaa parempi kuin itse peli, siis Doom 2016.
 
Olen pelannut Doom 1 ja 2 ja tykkäsin uusimmasta, mutta samaa mieltä että pitäisi saada kenttä juosta läpi miten itse haluaa. Ei lineaarisuutta ja väkisin örkkien tappamista. Vaikealla tasolla haaste pitää tulla siitä jos jätät örkkejä paljon tappamatta niin ne murjovat pahasti jo ihan ohi juostessasi.

Vanhoissahan osa vihollisista osuivat heti vain kun tähtäsivät pelaajaa kohti ja ampuivat, niin samanlaisia vihollisia toivon uuteenkin. Ei kaikkien vihollisten tarvitse heittää jotakin väistettävää palloa.

Olivat todella hyvin kehittäneet vihollisten tekoälyn, niin harmi etteivät hyödyntäneet sitä laajemmissa areenataisteluissa ja hauskintahan olisi se, jos jätät jonkun örkin listimättä niin se seuraa perässä pitkin kenttää, etkä välttämättä edes huomaa tätä.

Luulen että tuollaiseen tekoälyn taso riittää helposti, mutta nykyään pelätään aina sitä että immersio murtuu jos joku örkki sekoilee jossain nurkassa tai tekee omiaan. Peleissä käytetään mielikuvitusta mukana ja immersio murtuu pahiten siitä kun tajuaa miten tiukasti kokemus on kehittäjien ohjaama ja pahimmillaan kädestä pitelyä. Pelaajan pitää itse saada päättää tämmöisessä pelissä temponsa ja tyylinsä pelata.

Nyt kunnollisia vapaasti tuktittavia avoimia kenttiä ja isoja vihulaumoja ilman mitään jatkuvia pysähdyksiä kiitos!

EDIT. Semmoinen vaikeusaste olisi hauska, missä lahdatut viholliset heräävät takaisin henkiin hetken päästä, mikä pitäisi kiireen yllä. Sekin olisi jo kiva jos vihollisia ilmestyisi uudestaan niihin paikkoihin mitkä on siivonnut jo.

Vaikeutta ei saa lisätä niin, että itse tekee vähemmän tuhoa ja vihut enemmän, vaan pitää olla vastassa enemmän vihuja ja ehkä vähemmän resursseja itsellä. Immersio ja fiilis kärsii siinä todella pahasti kun kuolee yhdestä singon kutista ja itse saa ampua otsa hiessä jotain kepoistakin örkkiä. En muista oliko näin nyt viimeisessä Doomissa, mutta jotkin pelit tähän sortuvat.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en todellakaan kaipaa mitään ohijuoksumahdollisuutta. En ole sitä ikinä harrastanu missään pelissä, vaan kaikki vihut listitään mitä vastaan tulee. Ohi juokseminen tuntuu "huijaukselle" ja on kaiken lisäksi ihan perkeleen tylsää. Uudessa Doomissa juuri nuo lockdownit on omasta mielestä ihan parhautta, koska taistelu on niin pirun hyvin toteutettu ja balansoitu. Vaikeimmalla tasolla pahimpia lockdowneja sai hinkata aika monta kertaa, mutta ei haitannu yhtään. Päinvastoin aina isommalla innolla lähti uuteen yritykseen ja ai että kun oli upea fiilis, kun sai vaikean lockdownin läpi.
 
Noh, fundamentaalinen ongelma taitaa olla siinä kuinka tuo pelin mekaniikka on alunperin rakennettu. Tietääkseni Doom2016:ssa on rajoitus, jossa eläviä demoneita voi olla samanaikaisesti ruudulla vain 12 kpl. Kun yhden tapat, seuraava spawnaa. BFG:lläkään ei voi tappaa kuin max 12 vihua kerralla. Toki noi kehittäjät on yrittäny luoda sitä immersiota noista suljetuista tiloista jossa pelaajalle kuulutetaan "Demonic Presencestä " ja "Lockdownista". Mutta ei se pidemmän päälle tuota pöljää mekaniikkaa pelasta.

Ton pelin rytmihän on aika lineaarinen: putkijuoksua areenasta areenaan. Putkijuoksukohdissa vihuja ei tarvitse lahdata - itse kyllä tapan kaikki - mutta sitten kun tulee tuo lockdown, niin pakko ampua matalaks kaikki mikä liikkuu.

Itse yksinpelikampanjassa tuo ei toisaalta ihan hirveesti häiritse sillä ahtaissa tiloissa 12 vihua on ihan ok määrä, mutta se korostuu tuossa SnapMapissa aikas raivostuttaviin mittakaavoihin.



Oishan se kiva jos Doom Eternalissa tähän rajotukseen ja pelirytmiin tulisi jokin muutos. Itsehän pelkään että ID hyödyntää tuota Doom2016:sta pohjana kun siinä periaatteessa kaikki palikat ja mekaniikka valmiina ja varsinainen työ keskittyykin enemmän kenttäsuunnitteluun ja ääninäyttelyyn ja skriptattuihin välianimaatioihin. Toki olisi mahtava jos tuo Hell on Earth rikkoisi noi rajat ja että se sisältäisi laajoja ja avaria pelialueita ja mielenkiintoisia viholliskohtaamisia.

Mullahan tossa Doomissa on sisällä rapiat 300 tuntia (yksinpeli & snapmap) ja kaikesta huolimatta tuo kuuluu mulla top-10 listalle FPS -peleissä. Tosin, noilla pelitunneilla mulla ainakin päällimmäisin fiilis on että vihut alkaa tulla suhteellisen ykstoikkoseksi ja peli toistaa itseään, mutta on se jaksanut viihdyttää monet tunnit viimosen parin vuoden aikana.
 
Konsolit kyykkäisi, jos yritettäisiin saada enemmän vihuja kerralla näkyviin. Siinä se syy tuohon aaltoina spawnaaviin demoneihin. Toisaalta tuo on itsestä ihan hyväkin systeemi. Jos vaan seuraavaksi lisäisivät spawnauksees vähän rng:tä, niin saisi vaihtelua samoihinkin lockdown kohtiin.
 
Ensimmäinen Pc-peli mitä muistan elävästi pelanneeni on ensimmäisen Doomin shareware ja siitä asti ollu enemmän tai vähemmän (id)fanipoika. Jokainen on menty läpi enkä kolmosen+lisäosan jälkeen liiemmin ollut kiinnostunut 2016 Doomista. Tuli silti puolivahingossa ostettua uusin ja +100h mennyt sen parissa Campaign/MP. Ultra-Nightmare pysähtynyt 4.-5. Kenttään. Varmasti tulee Eternal hankittua, todennäköisesti jopa ennakkoon.

Yksi ajatus nousi mieleen hirviön kohdalta mikä näkyy teaserissa: Arch-Vile. Vanhempia Doomeja pelanneet tietää että tämä vihu herättää kuolleita ruhoja eloon oman hyökkäyksen lisäksi. Jääkö uudessa Doomissa ruumiit/niiden osat kenttään eikä häviä? Laimea esitys imo. jos Arch-Vile jää vain vahinkoa tekeväksi vihuksi eikä perkeleeksi mikä aiheuttaa harmaita hiuksia kun koettaa tappaa sitä monsulauman keskeltä.

Vähän jänskättää koska jos on multiplatform ja pelimoottorin/konsoliraudan rajoitukset. Parasta toivoen silti \,,/
 
Arch vile oli kyllä klassikko. Raadot jos jäisi maahan ja hän palaisi niin ennakkoon menisi ja superdeluxena.
Ja summoneri on sielä takarivissä ihan hiljaa vaan!
 
Mitä itse katsoin noita online kellotailujen konversioita, niin "gameplay reveal" tapahtuisi suomen aikaan klo: 19:00 Bethesdan Twitch -kanavalla tulevana perjantaina. Siis kellotaulujen perusteella otaksun että "11am CT" on US Central Time, joka osuisi suomessa ilta seitsemään. Jos laskelmani osuvat väärään, ettekä pääse katsomaan striimiä livenä, gameplay reveal on nähtävissä myöhemmin Bethesdan twitch/YT:n tallenteesta.

Bethesda/ID software ei ole virallisesti julkaissut tarkempaa tietoa alustoista, joille Doom Eternal julkaistaan, mutta muun muassa verkkokauppa.com:n ennakkotilaus-listauksen perusteella kyseessä olisi Doom 2016 tapaan samat alustat, eli xb1, pc ja ps4 ja ennakkotilaus -hinnat liikkuvat alustasta riippuen siinä 50 - 60 euron välimaastossa.

Pelin varsinainen julkaisuajankohta ajoittuu alustavien tietojen mukaan vuodelle 2019 ja karkeimmat arviot ja huhut ja hypet puhuvat kyseisen vuoden Q1 ja Q2 vaihteesta. Tämä siis ei ole mikään fakta vaan pelkkää mutua.

Edellä mainitut seikat tarkentuvat otaksuttavasti tulevana perjantaina Doom Eternalin "Gameplay Revealin" yhteydessä.

Vastuuvapautuslauseke edellä mainitusta: Bethesda ja ID software ei ole lyönyt muita aikatauluja ja specsejä lukkoon mihinkään suuntaan, kuin tuon gameplay revealin ajankohdan tulevana perjantaina. (poislukien kaikki jälleenmyyjät, kauppiaat ym. tärkeät -- joka kattaa edellä mainittujen kumppaneitten/jälleenmyyjien omat Doom Eternal ennakkotilaukset, jotka osittain paljastavat alustat joille peli luultavasti julkaistaan ja joita ei ole pelin tekijöiden eikä julkaisijan puolelta vahvistettu julkisuudessa).

Edit: aloituspostaus muokattu vastaamaan 8.8.2018 kerättyä infoa, joka myös saattaa olla virheellinen sillä bethesda/id ei ole näitä vahvistanut. Varsinaisia faktoja ei ole vielä isketty pöytään. Faktat luultavasti tarkentuvat osittain tulevana perjantaina (10.8.2018) QuakeCon:n ja gameplay revealin myötä. Eli meno on tällä kellonlyömällä salamyhkäistä.
 
Viimeksi muokattu:
Doom oli ainut 2016 peli joka tuli ostettua ja pelattua alusta loppuun jopa kaksi kertaa, tämä menee todellakin hankinta listalle. Tuli vanhat fiilikset mieleen kun pelasi doom2.
 
Ovat hyvin ainakin hieman hävittäneet lineaarisuuden tunnetta, mutta musiikki on tuossa trailerissa aika mitään sanomatonta sähkökitara fiilistelyä. 2016 vuoden versiossakaan en musiikkia suuremmin fiilistellyt, vaikka joitakin hyviä kohtia tuli silloin tällöin. Musiikki hieman yli löi välillä suhteessa siihen mitä ruudulla tapahtui. Kitara soittaa korkeita nuotteja ja pitkää vingutusta samalla kun ammut tuosta noin vaan koko areenan tyhjäksi. Tässä mielessä toivoisin alkuperäisten tyylistä tasaisesti etenevää musiikkia, minkä ei tarvitse reagoida tapahtuvaan tilanteeseen.

Hauskaa että on paljon eri tapoja nistiä örkkejä, mikä voi olla tarpeellistakin vaikeammilla vaikeustasoilla. Tuosta jatkuvasta lihamössöstä kenttien rakenteena en kauheammin pidä, koska se on yksinkertaisesti ällöttävää. Kenttäsuunnittelu on kuitenkin Doom-peleissä tärkeintä ja tarpeeksi vapaat kädet suorittaa kentät läpi haluamallaan tyylillä, missä tämä uutuus varmasti on tehnyt pienoisen parannuksen.

Ostoon menee varmaan alennuksista maksimissaan 20 € hintaan. Sen verta vähän parannusta aikaisempaan, ettei viitsi täysiä hintoja maksella.
 
Ai helvetti, kun näyttää hyvälle! Ei malta oottaa, että pääsee kurmottamaan demoneja uusilla aseilla ja tavoilla. . :drool:
 
Vai että laittoivat ne Dark Soulsseista tutun invaasionin tähän. Hype nousi kattoon!
 
Muuten näyttää ihan lupaavalta mutta mikä hinku nykyään on tehdä kaikista peleistä graafisesti pyöreällä estetiikalla. Esimerkiksi alkuperäisessä doom II nuo plasma spidereiden jalat olivat ihan suorat. Nyt jokainen mömmö näyttää lähinnä pallolta. Syytän Blizzardia tästä estetiikasta joka aloitti sen wowilla ja siirsi sen myös Starcraft 2.
 
Edellinen oli GOTY enkä odota tältä yhtään vähempää.
Ei ole videoiden perusteella kyllä mitään valittamisen aihetta.

Miekka! :drool:
 
Viimeksi muokattu:
Tyhjästä en halua nillittää mutta toivottavasti saisi kunnon munakkaan äänen tuon plasmakiväärin videolla kuullun tilalle :D
 
Olisi ilmeisesti id tech 7 tässä pelimoottorina ja mm. viholliset menee ampuillessa palasiksi. Mahdollistaa myös 10x id tech 6:sta monimutkaisemman geometrian.
 
Olisi ilmeisesti id tech 7 tässä pelimoottorina ja mm. viholliset menee ampuillessa palasiksi. Mahdollistaa myös 10x id tech 6:sta monimutkaisemman geometrian.
Häh, idTech 6:lla on tähän mennessä tehty vaan kaks peliä (2016 Doom ja Wolfenstein The New Colossus), on vissiin sit tarpeeks susi engine että pysty noinkin nopeasti hylkäämään
 
Häh, idTech 6:lla on tähän mennessä tehty vaan kaks peliä (2016 Doom ja Wolfenstein The New Colossus), on vissiin sit tarpeeks susi engine että pysty noinkin nopeasti hylkäämään

Ovat tuota skaalaa laajentaneet, kuinka kauas ja paljonko geometrisiä näkymiä voi piirtää tehokkaasti, mutta eipä tuo silmämääräisesti vaikuta miltään suurelta harppaukselta, että osin on varmaan markkinointia tuo versionumero. Trailerissa hyvä esimerkki merkittävistä parannuksista on se maisema jossa näkyy jättimäinen tykki ja mitä katsotaan hissin ikkunan läpi. Vaikuttavan näköistä kyllä täytyy myöntää.
 
Alustat joille Doom Eternal julkaistaan on nyttemmin tiedossa/varmentuneet. Peruskauran lisäksi (PC/PS4/XB1) mukana Nintendo Switch (Doom:n twitter tiedotus).

QanTEGA.png

https://i.imgur.com/QanTEGA.png

 
Viimeksi muokattu:
Menee hukkaan tällainen herkku (Doom 2016) jos jollain lelukonsolilla pelaa.. :(

Eikun minun kompuutteri (1080GTX, 6800k jne.) on telkussa kiinni. Ohjaimella minä räimin tämmöset helpoimmalla tasolla ihan vaan rennosti nauttien menosta. Demon pelasin aikoinaan kyllä ja oli todella hauskaa. :)
 
Tääkö nyt siis puskettiin ensi vuodelle..?

No, toivotaan että on odottamisen arvoinen.
Aikuisten oikeasti: virallista tietoa ei ole milloin tuo pusketaan pihalle. Amazon ilmoittaa julkaisuajankohdaksi vuoden 2019 viimeisen päivän. Ja jos siis huomioidaan Amazon - miten iso firma se on ja minkälaisia kontakteja ja partnereita ja yhteistyötä se pitää yllä - mutulla sanoisin että Amazonin ilmoittama päivämäärä olisi se varsinainen deadline -- milloin viimeistään Doom Eternal olisi pelattavissa. Popula hieman suuttuisi jos ostavat Amazonista jutun joka ei olekaan käytettävissä niitten ilmottamaan aikataulun mukaisesti.

Kaikki tähänastinen tieto viittaa että peli julkaistaan vuonna 2019 -- joka osittain on hyvin realistinen arvio: IDtechillä on kaikki tarvittavat assetit, modelit, mekaniikat jne. käytössä -- viitaten nimenomaan Doom2016:seen. Eli tähän mennessä esitetyt arviot perustuvat siihen, että työ on periaatteessa puoliksi valmis, ja jota voisi verrata DLC:hen, joka julkaistaan erillisenä ja itsenäisenä pakettina.

Näihin arvioihin viitaten varsinainen julkaisu mahollisesti tapahtuisi 2019 Q2-Q4 välisenä aikana. Ja uudestaan: tämä on vain mutua -- joka muuttuu faktaksi kun Bethesda tekee asiasta tiedotuksen.

Bethesda ei ole ilmoittanut mitään julkaisu-aikataulun suhteen. Ja ID software ei pahemmin tee noita tiedotuksia.

Koska aito ja virallinen tieto puuttuu, niin sarkastisesti sanotuna peli voidaan julkaista vuonna 2019 tai vuonna 2289. Noi ei ole luvanneet mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Mjees, olin siis vielä pari päivää sitten siinä uskossa, että tää kuuluu tän vuoden top kolmosiin. Shadow of the Tomb Raider, Life is Strange 2 ja Doom Eternal.

No, jos myöhästyy, niin toivon että aiheesta, eli että tulee helvetin kova paketti ilman mitään hotfixejä yms paskaa.
No mä oisin happy-happy-joy-joy jos Doom Eternal julkaistaan tämän vuoden puolella :comp:

IDsoftware työstää samaan aikaan Rage2:sta (Apex Engine) jonka julkaisuajankohta ajoittuu vuoden 2019 keväälle/kesäkuulle. Käytännössä kyseessä on Avalanche Studiosin ja IDsoftwaren yhteistyöprojektista joka on interwebistä kerättyjen tietojen mukaan pelinkehityksessä reippaasti Doom Eternalia edellä.

Edit: varsinaista faktaa mulla ei ole iskeä pöytään, kun Bethesda ei ole laittanut mitään virallista tietoa Doom Eternalin julkaisusta.
 
Viimeksi muokattu:
Höpsis. :D

Nojatuolista just hyvä räimiä ohjaimella päin persettä, siksi helpoin taso. :p
No ei toi Doom2016 ollu mikään vaikee UltraViolencella pädi kädessä. Hiiri-näppis toki nopeempi. Pädillä pelaaminen on pikkasen erilaista mitä hiirellä. Ite pelaan pääsääntöisesti pädillä ja hiiren käyttö vaatii aina totuttelua tommosten settien jälkeen.

Toi viimosin doom on pirun hyvin optimoitu pädeille. Ja odotan samaa tästä seuraavasta.

Tässä omaa typerää pelivideoo kun jauhan doomia ultralla ja pädillä (pari vuotta sitten) :


Ite pelasin Doom2016:sen ohjaimella Nightmare -vaikeustasolla, mutta en kehtaa laittaa suoraa linkkiä videoon kun mun pärstä näkösällä ja mä oon niin totaalisen surkea tapaus kameran edessä.
 
Viimeksi muokattu:


Saapi nähdä miten pyörii etenkin perus pleikka ja boxi malleilla. Varmaan enemmän tulee olemaan droppeja kuin ekassa pelissä..
 


Saapi nähdä miten pyörii etenkin perus pleikka ja boxi malleilla. Varmaan enemmän tulee olemaan droppeja kuin ekassa pelissä..

Juu ja Switch versio kanssa mielenkiintoinen nähdä, että miten sillä pyörii..Olisiko nuo kaikki 30fps..Sitten Ps4 Pro ja Xbox One X versiot 60fps..
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 724
Viestejä
4 494 103
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom