• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

DIY NATin ITX/mATX/ATX telineet

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
Hyvä meininki...

Tämä oli aamulla vielä ehjä ja litteä alumiinilevy, siitä olisi voinut tehdä vaikka mitä, mutta päivällä joku sitten teki siihen reikiä ja väänteli mutkalle, sitten vielä jotain messinkiruuvejakin on illan mittaan sotkettu sekaan, nyt ei kelpaa enää alumiinitölkkien kanssa kierrättääkkään..:D:rofl:
IMG_20170428_184733.jpg

E: Lisätään tähän samaan näitä osien sovitteluja..

IO-SHIELDIN istuvuus:
IMG_20170428_234652.jpg

ATX teline ITX emolevyllä:
IMG_20170428_234749.jpg

ATX teline ja ATX levy:
IMG_20170428_235258.jpg
IMG_20170428_235549.jpg
 
Viimeksi muokattu:

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
Ja vielä vähemmän yllättäen virtalähteen sijoitusvaihtoehtoja löytyy tietty kuten pikkusissakin:

IMG_20170429_000444.jpg
IMG_20170429_000148.jpg
IMG_20170429_000903.jpg


Sitten sieltä löytyi vielä tällänen "ylläri", mikä vaatinee seuraavaan erään sitten hieman tuota pohjan CPU alapuolen reijän suurennusta/kääntelyä, sekä varmaan toi toinen sitten kokonaan pois??
IMG_20170429_001108.jpg
(ASUS M2R32-MVP)
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Tällä hetkellä ulkomailla on näitä jo enemmän kuin suomessa, kahdella ulkomaisella foorumilla on projektista kuvaus ja suomessa on tämä alkuperäinen kehitysketju.
Oliko näihin ulkomaisiin foorumeihin linkkiä tarjolla?

Vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta. Olen yrittänyt itse miettiä vanerilevystä tehtyä viritystä, jolla saisi kasattua kaapin sisälle ATX emon, ATX powerin mielellään emolevyn alle ja vielä johonkin pari 120 mm radia kiinni. Täytyy perehtyä tähän vielä tarkemmin, mutta ainakin nopean lukemisen perusteella tämähän vaikuttaa juuri sellaiselta ratkaisulta, mitä olen miettinyt.

Ehdottomasti ketju seurantaan ja tuollainen IO-Techin labraan testattavaksi!
 

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
Oliko näihin ulkomaisiin foorumeihin linkkiä tarjolla?

Vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta. Olen yrittänyt itse miettiä vanerilevystä tehtyä viritystä, jolla saisi kasattua kaapin sisälle ATX emon, ATX powerin mielellään emolevyn alle ja vielä johonkin pari 120 mm radia kiinni. Täytyy perehtyä tähän vielä tarkemmin, mutta ainakin nopean lukemisen perusteella tämähän vaikuttaa juuri sellaiselta ratkaisulta, mitä olen miettinyt.

Ehdottomasti ketju seurantaan ja tuollainen IO-Techin labraan testattavaksi!
Kiitos kehuista!

Tässä kaipaamasi enkkufoorumien linkit:
DIY: ITX tray with modular PCI-E and PSU frames

ITX tray kit, modular PCI-E and PSU frames, info / help

Eivät vielä ole kasauskuvia ITX kiteistä ehtineet ulkomaan rakentajat laittaa, puolet paketeista vielä postin hoivissa...
-> Parhaiten tästä techbbs ketjusta löytyy tietoa..

Vaikka tämä uusi söpö osakuva tässä:
IMG_20170429_221508.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 861
Onko tarkoitus tehdä jotain kumitassuja näihin kehikoihin? Jotkut sellaiset noin 1-2cm korkeat värinää vaimentavat tassut olisi mielestäni hyvät. Selkä puolelle ne olisi varmaan suhteellisen helppo tehdä, mutta jos saisi ns. normaalisti pystyssä ollessaan kanssa jotkut tassut kulmiin, niin olisi hienoa(vaikka jollakin lisäpalalla jos ei muuten)

Ja sulla on ihan liikaa vaihtoehtoja noista. Ei osaa päättää minkä valitsee:geek:
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Tämä oli aamulla vielä ehjä ja litteä alumiinilevy, siitä olisi voinut tehdä vaikka mitä, mutta päivällä joku sitten teki siihen reikiä ja väänteli mutkalle, sitten vielä jotain messinkiruuvejakin on illan mittaan sotkettu sekaan, nyt ei kelpaa enää alumiinitölkkien kanssa kierrättääkkään..:D:rofl:
Tämä ATX kehikko näyttää todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta siinä kohtaa, kun mietin päivitystä Skylake-X:ään. Paljonko sillä kehikolla on leveyttä ja syvyyttä? Mun kaappi on bout 35 senttiä leveä ja tuon kuvan perusteella pitäisi mennä, mutta varmaan hyvä varmistaa.

Sitten jossain vaiheessa kun alat rakentelemaan tähän erilaisia laajennusosia, niin pienellä vaivalla varmaan saisi tehtyä neljä jalkaa, jolloin tuon kehikon alle voisi tarvittaessa sijoittaa tavaraa (PSU). Ja siitä kun vielä tuunaat lisää, niin vaihtoehtoisesti neljä jalkaa voisi kiinnittää siihen kehikkoon niin, että tuon päälle saisi toisen ATX emon kokoisen levyn ilman reikiä, jota taas voisi käyttää "pöytänä" :)

Kyllä tälle projektille kannattaisi jo alkaa suunnittelemaan omaa verkkokauppaa tai vähintään olla yhteydessä jälleenmyyjiin. Mutta en varmaan ole kovin väärässä, jos veikkaan että jotain tälläistä on jo ollut kehitteillä :)
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Tämä ATX kehikko näyttää todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta siinä kohtaa, kun mietin päivitystä Skylake-X:ään. Paljonko sillä kehikolla on leveyttä ja syvyyttä? Mun kaappi on bout 35 senttiä leveä ja tuon kuvan perusteella pitäisi mennä, mutta varmaan hyvä varmistaa.

Sitten jossain vaiheessa kun alat rakentelemaan tähän erilaisia laajennusosia, niin pienellä vaivalla varmaan saisi tehtyä neljä jalkaa, jolloin tuon kehikon alle voisi tarvittaessa sijoittaa tavaraa (PSU). Ja siitä kun vielä tuunaat lisää, niin vaihtoehtoisesti neljä jalkaa voisi kiinnittää siihen kehikkoon niin, että tuon päälle saisi toisen ATX emon kokoisen levyn ilman reikiä, jota taas voisi käyttää "pöytänä" :)

Kyllä tälle projektille kannattaisi jo alkaa suunnittelemaan omaa verkkokauppaa tai vähintään olla yhteydessä jälleenmyyjiin. Mutta en varmaan ole kovin väärässä, jos veikkaan että jotain tälläistä on jo ollut kehitteillä :)
Tämähän on lähinnä ohuesta alumiinista tehty komponenttirunko, eli tuommoinen opencase idea vaatii loppukäyttäjän tekemään ne tukirakenteet. Nyt jo powerin saa kiinnikkeillä alle, hommat jostain 3dtulostetun kovokehikon tai teet semmosen vaikka puusta niin siinä on jo toiseen nurkkaan tukirakenne niin enää tarttee taakse jotain. Mutta jos vaikka tahot laittaa näytön tuohon casen päälle niin tuo alumiini ei silloin kestä runkona vaan pitää olla se itse rakennettu ulkoinen tukiranka sillä pöydällä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Tämä ATX kehikko näyttää todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta siinä kohtaa, kun mietin päivitystä Skylake-X:ään. Paljonko sillä kehikolla on leveyttä ja syvyyttä? Mun kaappi on bout 35 senttiä leveä ja tuon kuvan perusteella pitäisi mennä, mutta varmaan hyvä varmistaa.

Sitten jossain vaiheessa kun alat rakentelemaan tähän erilaisia laajennusosia, niin pienellä vaivalla varmaan saisi tehtyä neljä jalkaa, jolloin tuon kehikon alle voisi tarvittaessa sijoittaa tavaraa (PSU). Ja siitä kun vielä tuunaat lisää, niin vaihtoehtoisesti neljä jalkaa voisi kiinnittää siihen kehikkoon niin, että tuon päälle saisi toisen ATX emon kokoisen levyn ilman reikiä, jota taas voisi käyttää "pöytänä" :)

Kyllä tälle projektille kannattaisi jo alkaa suunnittelemaan omaa verkkokauppaa tai vähintään olla yhteydessä jälleenmyyjiin. Mutta en varmaan ole kovin väärässä, jos veikkaan että jotain tälläistä on jo ollut kehitteillä :)
PSU alla: DIY: ITX-SER teline (modulaarinen)
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Juu näin kyllä tuon kuvan, mutta jos tuohon yrittää sovittaa EVGA SuperNOVA 850 G3 poweria tuolleen, niin senhän blokkaa tuuletuksen vai olenko mä ymmärtänyt jotain ihan väärin :) Tuon ATX kehikon reunoilla on kolme kappaletta kiskoja, niin kai niihin voisi laittaa 15 senttiset pultti & mutteri yhdistelmät, jolloin saisin nostettua tuota kehikkoa sen verran, että sinne alle mahtuisi poweri ja ilmakin kiertäisi vielä sen ympärillä.

Vai eikö tuollainen alumiini kehikko kestä emolevyn painoa tuolleen kuin olin itse sitä ajatellut opencasena?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Juu näin kyllä tuon kuvan, mutta jos tuohon yrittää sovittaa EVGA SuperNOVA 850 G3 poweria tuolleen, niin senhän blokkaa tuuletuksen vai olenko mä ymmärtänyt jotain ihan väärin :) Tuon ATX kehikon reunoilla on kolme kappaletta kiskoja, niin kai niihin voisi laittaa 15 senttiset pultti & mutteri yhdistelmät, jolloin saisin nostettua tuota kehikkoa sen verran, että sinne alle mahtuisi poweri ja ilmakin kiertäisi vielä sen ympärillä.

Vai eikö tuollainen alumiini kehikko kestä emolevyn painoa tuolleen kuin olin itse sitä ajatellut opencasena?
Sehän on rakentelijasta kiinni miten tuon laittaa eiköhän tuo alumiini kestä taipumatta sen levyn mille se on tehty. @NATi korjaa jos olen väärässä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Juu näin kyllä tuon kuvan, mutta jos tuohon yrittää sovittaa EVGA SuperNOVA 850 G3 poweria tuolleen, niin senhän blokkaa tuuletuksen vai olenko mä ymmärtänyt jotain ihan väärin :) Tuon ATX kehikon reunoilla on kolme kappaletta kiskoja, niin kai niihin voisi laittaa 15 senttiset pultti & mutteri yhdistelmät, jolloin saisin nostettua tuota kehikkoa sen verran, että sinne alle mahtuisi poweri ja ilmakin kiertäisi vielä sen ympärillä.
Juu, alta ottava pitää saada se 1-2cm ilmaan, läpipuhaltavan kans helpompaa.

Vai eikö tuollainen alumiini kehikko kestä emolevyn painoa tuolleen kuin olin itse sitä ajatellut opencasena?
Minä kommentoin tuota
niin vaihtoehtoisesti neljä jalkaa voisi kiinnittää siihen kehikkoon niin, että tuon päälle saisi toisen ATX emon kokoisen levyn ilman reikiä, jota taas voisi käyttää "pöytänä"
Kun jos tuosta samasta alumiinista sen pöydän tekis nii aika hutera olis.
Ja 5min pikavoileipä testipenkki on valmis..
Katotaan huomenna onko taipunut..
Joo, kyllä se vähän heiluu käsissä, mutta ei muotoaan yön aikana ainakaan silmämääräisesti ole muuttanut..:)

Jos näin asentaa niin joku tukirakenne olisi kyllä paikallaan, tuohon käden ja näyttiksen väliin vaikka niistä I-kiskoista saisi tehtyä simppelin tuen..

Tai jos koteloksi näin tekee niin tuo PCI paikkahan olisi myös tuolta yläpuolelta kiinni kotelorakenteessa. Kuvassa kahdella ruuvilla kiinni *IO-kiskossa".
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Juu, alta ottava pitää saada se 1-2cm ilmaan, läpipuhaltavan kans helpompaa. Kun jos tuosta samasta alumiinista sen pöydän tekis nii aika hutera olis.
Ei vaan taida pahemmin olla tuollaisia läpipuhaltavia powereita kokoluokassa 850 - 1000 W, minkä voisi laittaa suoraan tuon kehikon alle. Tuo pöytä on ehkä hieman väärä termi, lähinnä ajattelin jotain tasoa, minkä päälle voisi laittaa langattomat kuulokkeet & hiiren, tms pientä sälää, kun itselläni tuo kone olisi tulossa kaapin sisälle. Mutta se nyt oli enemmänkin heitto siinä vaiheessa kun NATi alkaa väsäämään näihin ihan kaupallisessa mielessä lisävarusteita :)
 

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
Kiitos @majm / @TheMeII vastauksista :tup:
-Ei montaa asiaa jäänyt itselle lisättävää:

Onko tarkoitus tehdä jotain kumitassuja näihin kehikoihin?
Ei varmaan, koska en voi tietää mihin kukakin telinettään käyttää, toivoisin että kaikki tekee sen tukirakenteen ympärille. Eli parempi kun jokainen hommaa omalaisensa kuin että laitan "yksi koko ei sovi kenellekkään" mallin mukaan.. -Sekä valmiita saa niin monenlaisia halvalla.. Minä käytän näitä:
Kalustetassut - Biltema
Tämä ATX kehikko näyttää todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta siinä kohtaa, kun mietin päivitystä Skylake-X:ään. Paljonko sillä kehikolla on leveyttä ja syvyyttä? Mun kaappi on bout 35 senttiä leveä ja tuon kuvan perusteella pitäisi mennä, mutta varmaan hyvä varmistaa.

Sitten jossain vaiheessa kun alat rakentelemaan tähän erilaisia laajennusosia, niin pienellä vaivalla varmaan saisi tehtyä neljä jalkaa, jolloin tuon kehikon alle voisi tarvittaessa sijoittaa tavaraa (PSU). Ja siitä kun vielä tuunaat lisää, niin vaihtoehtoisesti neljä jalkaa voisi kiinnittää siihen kehikkoon niin, että tuon päälle saisi toisen ATX emon kokoisen levyn ilman reikiä, jota taas voisi käyttää "pöytänä" :)

Kyllä tälle projektille kannattaisi jo alkaa suunnittelemaan omaa verkkokauppaa tai vähintään olla yhteydessä jälleenmyyjiin. Mutta en varmaan ole kovin väärässä, jos veikkaan että jotain tälläistä on jo ollut kehitteillä :)
ATX emolevykehikko noin:
Leveys 33,5cm
Pituus 25,3cm
(26cm PCI-kiinnitystaite mukana)
Korkeus 12cm PCI-paikkojen paikkeilla
Ja 6,6cm IO-SHIELDIN kohdilla
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
En ole vielä kunnolla testaillut. Kuvien taka-alalla näkyy tuo yksi 120mm kotelotuuletin joka on vielä tarkoitus tuohon kanteen laittaa ja pohjalevyyn teen luultavasti hieman aukotusta. Tästä tulee siis olohuoneen htpc ja 4k mediakone pienellä peliboostilla joten mitään älyttömän raskasta ei tulla tekemään. Joku saattaakin bongata ehkä suomessa melko harvinaisen ilmestyksen komponenteista.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Siellä on melko uudenkarhea br-asema jolla onnistuu myös uhd levyjen toisto ;)

Ilman SER-telinettä tällaisenkin kopan tekeminen olisi vielä astetta haastavampaa. Nyt kuitenkin suhteellisen helpolla työllä olen osat sovittanut koppaan. Vaikka onhan tuo vaatinut muutamia pieniä custom osia ja ser telineen muokkaustakin omiin tarpeisiin aavistuksen.
 

Kaakatus

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
366
Muistuttakaas nyt, että miten tuommoisen atx-mallin saisi tilaukseen? Ketjua on seurattu, mutta ei muistu mieleen, että oliko jossain ohjeet. :)
 

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
Jep, isot telineet vielä hienosäätöä vailla / ainakin aftermarket jäähyjen asennusta varten tuo prossun alapuolen reikä muuttuu,
muutama v1 on molempia jouten (mATX/ATX), pienet käytännössä loppuneet.

e: vaihdoin otsikon niin voi kaikista versioista jutella myös jatkossa samassa ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
En tiedä pitäisikö tälle omalle koteloprojektille perustaa oma ketju, mutta tähän tulee nyt vielä vähän omasta kopasta kuvaa. Eli myös NATi:lta tulleet pohja ja kansilevy on soviteltu paikalleen ja hiottu oikean kokoisiksi. Seuraavaksi hieman reunojen maalausta mustaksi ja sitten viilu pintaan.
 

Liitteet

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
En tiedä pitäisikö tälle omalle koteloprojektille perustaa oma ketju, mutta tähän tulee nyt vielä vähän omasta kopasta kuvaa. Eli myös NATi:lta tulleet pohja ja kansilevy on soviteltu paikalleen ja hiottu oikean kokoisiksi. Seuraavaksi hieman reunojen maalausta mustaksi ja sitten viilu pintaan.
Oi oi kun tulee nätti :)

Minun puolestani voit tyrkkiä kuvia tänne, toisaalta ehkä sellainen ketju; missä kaikki rakentelukuvat ovat peräkkäin voisi olla paikallaan, niin sieltä näkisi ehkä yhdellä silmäyksellä paremmin.. Jos teet sellaisen niin laita ihmeessä linkki tänne. :)
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Viiluttelu alkakoon, myöhemmin tulee ehkä kokonaisuudessaan pidempää kertomusta omaan ketjuun.
 

Liitteet

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
@juu-zo No nyt se alkaa hahmottua lopullinen ulkonäkö paremmin.. Tulee kyllä pirun tyylikäs! :tup:
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
@NATi ymmärrettävästi mallinnuksista ja omista selityksistä oikein saa selvää yhtä hyvin kuin itse kuvista. :vihellys:
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
NAT:n atx mallikuvissa on melko moternin näköinen prossujäähy olisko peräti Zalman tuotantoa? Ei oo paljon noita donitsi malleja nykyisin näkyny. Hyvää vkl kaikille.
 

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
HDPLEX virtalähde ja low profile 1050ti, ensimmäinen sovitus:

Alle 3.5L, korkeus 8cm, tämä jatkoon... :
IMG_20170505_235842.jpg

.... jotain sekalaista HDPLEX sijoittelukokeilua perään:
IMG_20170506_000406.jpg
IMG_20170506_000957.jpg
IMG_20170506_001250.jpg
No jos nyt ei kuitenkaan... :rolleyes:

@Eas : jep, Zalman se siellä, hyvin bongattu :p
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
144


Tämän näköistä viritelmää tänään työn alla. Luultavasti tuon testipenkin kasaamisesta joku videokin tulossa. To do-listalla kalustetassujen tai muiden korokkeiden hommaaminen tuohon alle, että saan virtalähteen vielä pohjastakin kiinnitettyä emolevytarjottimeen kiinni. Kohtuullisen jykevän tuntuinen käsissä ja kestää liikuttelua, kunhan vaan muistaa tukea virtalähdettä nostettaessa. Uskoisin, että yhdellä virtalähteen ja tarjottimen yhdistävällä kiinnityskappaleella sekin murhe unohtuu :) vaikka painoa onkin päällä nyt kohtuullisesti, niin ei heilu eikä natise :tup:

Niin, ja tuon virtalähteen bracketista vähän törröttävän kiinnikkeen korvasin SFX-kiinnikkeen irrottamisesta jääneellä kiskolla niin ei törrötä enää niin paljoa :D

Mikäli jotakuta kiinnostaa, niin penkissä kiinni oleva rauta: Asus P6T Deluxe, i7-990X, 12GB HyperX DDR3, Cooler Master Hyper 212 Led Turbo (kiitos CM Suomi), Corsair CX750M, 2 x HD 7870, Sandisk SSD Plus 120GB.
 
Viimeksi muokattu:

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
@striimIT hyvältä näyttää, mutta pari juttua nousi esiin kuvista:

- Onkohan sulla joku syy miksi virtalähteen kehys on "inside out" ?
Menis meinaa toi neljäskin ruuvi (vasemmmalla alhaalla kuvissa) paikoilleen..

- L-mallisen törröttävän tuen pitäisi Istua kun laitat sen sinne emolevyn puolelle IO-kehyksen ja virtalähteen kehyksen kiinnitysvahvikkeeksi..

Tai

Tuohon virtalähteenreunan ylimmästä kiinnitysreijästä kun kiinnität yhden I-tuen jonka taitat 45astetta molemmista päistä ja toinen pää emolevyn viereen pohjan kiskoon niin jykevöityy kummasti ;)

Ja kuvan 2 keskellä alhaalla olevasta kehyksestä ei nyt parempaa kuvaa ole, mutta se on taitettuna tuossa ylempänä:

Kapeamman pään 4ruuvia menee 3.5"levyn pohjaan, paksumpi pää 120mm flektin tai radin telineen rakenteluun.. ns. Hukkapalan Yleispilke, paksumman pään kiskot voi leikata myös muuhun käyttöön..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
144
Hyviä pointteja! Liikaa vaihtoehtoja annettu, voi laittaa myös väärin päin ja silti toimii :D oikeastaan tuo oli inside out sen takia, että oikein päin ei saanut useampaa ruuvia läpi bracketin ja io:n liitäntäkohdasta niin, että virtalähde olisi maannut pöydän pinnan päällä ilmassa roikkumisen sijaan. Nyt kun laitoin tuon oikein päin ja käytin parempaa kiinnityksen asennusta niin muuttui paremmaksi. Viimeinen silaus tuo virtalähteen yhdistäminen emolevyyn heilunnan poistamiseksi toisen kuvan mukaan :tup: nyt kestää pitää vaikka pystyasennossakin.

Edit: niin, ja tosiaan tuo Cooler Masterin coolerin taustalevy meni aikalailla täydellisesti tuohon ilmaan mitään säätöä, vaikka onkin "ahtaampi" aukko. Socket osuu tuossa emossa näemmä juuri oikeaan kohtaan asennuksen kannalta

 
Viimeksi muokattu:

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
@striimIT Oho! Toihan on paketin mukana tullut pikkukilke millä sait sen kiinni!!

Hyvä että sillekkin löytyi uusi käyttötapa, itse ajattelin vain yleismallin säätöpalaksi tai ATX kehyksen kiinnitysapu palikaksi niitä :)

Loistava oivallus !! :tup:

- on kiva kun muut keksii palikoille enemmän käyttöä kuin itse - :lol:

Edit/add:
Sulla näköjään CPU alapuolella oli vissiin juuri sopivasti tilaa jäähyn takatuelle?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 076
Hienoja virityksiä :D

Mikäli elämä antaa kesällä myöten, ostan tuollasen itx-telineen ja väkerrän puusta Lian Li-PC-Q06-tyylisen testipenkin. Esteenä on aikaisemmin ollut juurikin kelkan puute ja se kaikki helvetillinen mittailu ja näpertäminen joka tuohon menisi.

Saiko ATX-virtalähteen siis asennettua emolevyn alle siten, että koko hoito seisoo powerin päällä?
 
Viimeksi muokattu:

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
Hienoja virityksiä :D

Mikäli elämä antaa kesällä myöten, ostan tuollasen itx-telineen ja väkerrän puusta Lian Li-PC-Q06-tyylisen testipenkin. Esteenä on aikaisemmin ollut juurikin kelkan puute ja se kaikki helvetillinen mittailu ja näpertäminen joka tuohon menisi.

Saiko ATX-virtalähteen siis asennettua emolevyn alle siten, että koko hoito seisoo powerin päällä?
Kyllä se onnistuu, ei nyt ihan bolt on, mutta @majm varmaan kertoo käyttäjän näkökulmasta miten se onnistuu..

(Käytännössä jonkun kuution muotoisen tukirakenteen jos teet ATX virtalähteen kehikolle, niin siihen saat myös ITX pohjan kiinni.)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Kyllä se onnistuu, ei nyt ihan bolt on, mutta @majm varmaan kertoo käyttäjän näkökulmasta miten se onnistuu..

(Käytännössä jonkun kuution muotoisen tukirakenteen jos teet ATX virtalähteen kehikolle, niin siihen saat myös ITX pohjan kiinni.)
Koitan saada huomenna napsittua pari kuvaa, nyt kun ollut jopa pari iltaa aikaa touhuta serrin kanssa
 

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
SER:riä telineessä..


E: Lisätään tähän niin ei tule turhaa nostoa..
IMG_20170507_232105.jpg
Eli jos joku on miettinyt sitä PCI kehikon alareunan yhtä reikää PCI paikkojen välissä, niin se ois niinkuin tähän tyyliin alustavasti tehty..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Kyllä se onnistuu, ei nyt ihan bolt on, mutta @majm varmaan kertoo käyttäjän näkökulmasta miten se onnistuu..

(Käytännössä jonkun kuution muotoisen tukirakenteen jos teet ATX virtalähteen kehikolle, niin siihen saat myös ITX pohjan kiinni.)
Juuh eihän se ihan bolt-on ole, takaa päin katsottuna vasen reuna kyllä oikean reunan kanssa saa vähän taivutella alumiinia jotta istuu, sitten kun keksiikin että laitetaanpas emolevyn alle tuuletin ennen psu:ta niin homma meni varsin mielenkiintoiseksi.

Laitetaan nyt nyt kuva kun projekti vähän etenee.

20170508_000601.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Tuollainen teline tuli tulosteltua 2.5" kovoille. Menee kaksi päällekäin.

Edit. Ei ollut lyhyitä ruuveja niin mallailin pidemmällä, täytyy hakea lyhkäisempiä rautakaupasta.
Moi! Laitan näistä sulle viestiä
 

NATi

SER-telineinsinööri
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
383
@majm rupesi sitten legotaloa tekemään :)

Innolla odotan tähänkin projektiin lisää kuvia :tup:
 

Eas

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
613
Minulla olis tuollainen tulossa Denon DVD-2800 - Google-haku siihen meinasin HTPC:n rakennella ja tuohon lukukoneiston kohdalle upottaa Blu-ray aseman. Poweri on vielä kysymysmerkki kunhan saan tuon käsiini niin katsotaan mitä sinne mahtuu, tuo HDPLEX olisi ehkä helpoin sovittaa mutta riittääkö Asuksen GTX760 mini näyttiksen kanssa? Vesijäähdytys ulkoisella radilla on todennäköisin jäähdytys ratkaisu.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Jokos tuosta ATX-mallistosta on tullut ulos malli, jossa tuo CPU:n perspuoli on korjattu? :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 355
Viestejä
4 195 545
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom