• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Disney+ Standard - 9,99€/vuosi

Onhan noilla tuossa kuukausi aikaa korjata virheensä. Eli kuukauden sisään ilmoitus, että "hinnoitteluvirheen vuoksi tilaustyypiksi korjataan kuukausitilaus. Jos et hyväksy tätä, voit irtisanoa tilauksesi koska tahansa.". Jos irtisanoo kuukauden sisällä, niin sitten sai kympillä yhden kuukauden standarditilausta, kuten varmaan hinnoittelun oli tarkoituskin olla.

Kitinäähän tuosta toki seuraa, mutta varmaan nuo firmat (Google & Disney) jaksaa sen käsitellä ja jatkaa eteenpäin.

Höpö höpö. Tuo ei ole mitään virheen korjaamista. Jos/kun tilaa 12kk niin ei ne voi yksipuolisesti poistaa 11 kuukautta tilauksesta, koska hinnan oli tarkoitus olla joku muu.

Sama ku pizzeriassa toisivat asiakkaalle pöytään 12 osaan palotellun pizzan ja kun hän alkaa ottamaan ensimmäistä haukkua niin hakevat tonnin seteli- ilmeellä 11 palaa takaisin. Jos ei maksa lisää niin syöminen jääkin yhteen slaissiin.
 
Seurataan tilannetta mutta kyllähän toi selkeesti hintavirheeltä haiskahtaa jos kuukausihinta on sama kun vuosihinta....jos nyt peruvat niin voisin ihan ton kuukaudenkin kattoo tuolta täydellä hinnalla kun pari juttua jotka kiinnostaa
 
Höpö höpö. Tuo ei ole mitään virheen korjaamista. Jos/kun tilaa 12kk niin ei ne voi yksipuolisesti poistaa 11 kuukautta tilauksesta, koska hinnan oli tarkoitus olla joku muu.

Sama ku pizzeriassa toisivat asiakkaalle pöytään 12 osaan palotellun pizzan ja kun hän alkaa ottamaan ensimmäistä haukkua niin hakevat tonnin seteli- ilmeellä 11 palaa takaisin. Jos ei maksa lisää niin syöminen jääkin yhteen slaissiin.
Ootko lukenut eulaa? Spekuloin vaan, että sieltä todennäköisesti löytyy luvat vaikka ja mihin, ja Kaliforniassa kun kaveri kattoo että "oho, ei menny kuin strömssöössä", niin eulan pohjalta siellä ensimmäiset peliliikkeet tehdään. Toki mekkalan jälkeen ja asian mahdollisesti eskaloituessa soutamista ja huopaamista voi olla luvassa, mutta noin ensireaktiona isot jenkkifirmat on olleet aika tylyjä monesti.
 
Edelleen toimii :D Kiitos! Tätä on ylilaudalla ja muillakin keskustelupalstoilla jaettu, joku haloo tästä varmasti tulee. Aika epäskarppia toimintaa Disneyltä
 
Tilaus sisään ja kuittikin tuli, en kuitenkaan pidättäisi hengitystä miten tässä tulee käymään 😁
Eikös disney yrittänyt keplotella ulos haasteesta, kun oli tarjoillut asiakkaalle disney worldissa allergeeneja ruoassa, jonka piti olla "allergen free" joihin tämä sitten kuoli ravintolassa, mutta hänellä oli disney+ -sopimus, jossa lukee ettet voi jatkossa haastaa meitä oikeuteen enää ikinä mistään...tai jotain vastaavaa älytöntä
 
Viimeksi muokattu:
Myös uusia käyttäjiä jotka eivät ole koskaan käyttäneet palvelua (esim. itse) tulee heille, jotka ovat sitoutuneet ainakin vuodeksi ja jos hinta säilyy samana (tuskin) pysyvät vielä pitkään.. Hieman sama kuin -50% MAX:n katselussakin vaikka ei edes joka viikko jaksaisi sovellusta avata...
 
Myös uusia käyttäjiä jotka eivät ole koskaan käyttäneet palvelua (esim. itse) tulee heille, jotka ovat sitoutuneet ainakin vuodeksi ja jos hinta säilyy samana (tuskin) pysyvät vielä pitkään.. Hieman sama kuin -50% MAX:n katselussakin vaikka ei edes joka viikko jaksaisi sovellusta avata...
Mistä tämä Max -50% löytyy vai löytyykö?
 
Koskeehohan tämä erityisen halpa(virheellinen?) hinta vuositilauksen osalta myös kaikkien muiden maiden tilaajia?

Ihmetyttää, että kun kuullun mukaan tämä "väärä" hinta olisi ollut saatavilla useamman viikon, niin miten sitä ei ole huomattu ja korjattu? Jos oletetaan hintaa virheeksi, niin voisi kuvitella tämän "virheellisen" hinnan johtavan isoon tilauspiikkiin, joka melko varmasti huomattaisiin nopeasti. Paitsi jos tieto tästä hinnasta ei olekkaan levinnyt laajalti ja on lopulta niin pienen porukan tiedossa, että ei heiluta näkyvästi tilausmääriä.

Mielenkiinnolla seuraan, että miten tässä käy. Sitä en kyllä usko, että vuoden päästä saisi samaan hintaan. Ennemminkin peruvat nämäkin ja palauttavat rahan. Vaan saas nähdä.
 
Ihan jo vittuillessaan piti laittaa tilaukseen, ku tietää mitä paskaa Disney tunkenut sopimusehtoihin. Kiitokset vinkkaajalle, hyvällä tuurilla laittavat ees jonku korvauksen peruuttamisen mukana
 
Mun mielestä sopimusehdoissa suht selkeästi sanottu että ei ole peruttavissa, ellei sitten sopimuksen alkupäivään ole yli 14pv. Eli jos nyt teki vuoden sopparin 9,9€:lla niin että alkaa vasta kolmen viikon päästä, niin silloin disney voi vielä perua tai nostaa hintaa mutta tuskin muuten. Tää tulis kyseeseen esim jos on aikaisempi 3,99€ tarjous joka otettu niin että kuukausimaksu menee esim 15. päivä, ja nyt päivittänyt tuohon 9,9€:n soppariin.

(d) Hinnoittelun muutokset. Kun ostat tilauksen, sinulta veloitetaan tilaushetkellä voimassa ollut hinta. Google ilmoittaa sinulle, jos tilauksen hinta nousee myöhemmin. Korostusta sovelletaan seuraavaan ilmoituksen jälkeiseen maksuun edellyttäen, että sinulle on ilmoitettu maksusta vähintään 14 päivää etukäteen. Jos saat ilmoituksen alle 14 päivää ennen maksupäivää, hinnankorotus tulee voimaan vasta sitä seuraavan maksun kohdalla.
 
Ihmetyttää, että kun kuullun mukaan tämä "väärä" hinta olisi ollut saatavilla useamman viikon, niin miten sitä ei ole huomattu ja korjattu? Jos oletetaan hintaa virheeksi, niin voisi kuvitella tämän "virheellisen" hinnan johtavan isoon tilauspiikkiin, joka melko varmasti huomattaisiin nopeasti. Paitsi jos tieto tästä hinnasta ei olekkaan levinnyt laajalti ja on lopulta niin pienen porukan tiedossa, että ei heiluta näkyvästi tilausmääriä.

Jos tämä jo viikkoja ollut niin alkaa pyöriä päässä ajatus voisiko olla painettu "paniikkinappulaa" ja tämä yksi keino boostata käyttäjämääriä. Disneyllä ei mene lujaa taloudellisesti ja mukava olisi seuraavassa kvartaali-raportissa kertoa sijoittajille positiivista tilaajamääristä tai edes vähemmän negatiivista. Voisiko siis tämä "hintavirhe" olla tarkoituksella valituilla alueilla ja profililoitu sopivaksi segmentiksi se porukka, joka tämmöiseen kikkailuun tarttuu.

Itsellä oli Disney+ julkaisusta lähtien 3 vuotta ja juuri syyskuussa lopetin tilauksen. Tänä vuonna en kai katsonut muuta kuin Shogunin. Mutta nyt pistin tämän tilaukseen "kun halvalla saa" vaikka tuskin paljoakaan käyttöä eli kymppi Disneylle ja +1 tilaajamääriin, ilman tätä alea eivät olisi minua takaisin saaneet. Saas nähdä perutaanko tilaus vai onko vuoden voimassa tällä hinnalla (ei varmasti enää ensi vuonna), ei oikeastaan väliä kummin käy.
 
Osaisko joku sanoa mitä teen väärin tai mitä pitäis tehdä. Mulla Premium-tilaus voimassa 30.7.2025 saakka. Android-sovelluksesta koitan uusia alkaen tuosta päivämäärästä Standard-tilauksella seuraavaksi vuodeksi (2025-2026), niin saan hinnaksi vain 99,9e. Eli vaihdan tilauksen premium -> standard. Oliko jotain mitä en hoksaa?
 
Mun mielestä sopimusehdoissa suht selkeästi sanottu että ei ole peruttavissa, ellei sitten sopimuksen alkupäivään ole yli 14pv.

Ihan hyvä vaan laittaa vähän pöhinää firman juristiosaston suuntaan, että millä mukellusmökellus-ehdolla ne tulee tämän perumaan. Veikkaus on että tulevat käyttämään "inhimillinen virhe/asiakkaan olisi pitänyt itse tajuta"-korttia, mutta en suostuisi vielä tähän
 
Kyllä tämä on selvästi hintavirhe vaikka sitä kuinka yritetään selittää muuksi ja ilmeisen hintavirheen saa korjata tilauksen perumisella.

Jos kyse olisi jostain kampanjasta tai paniikkinappulasta miksi hinta toimisi vain android laitteilla googlea maksutapana käyttäen ja miksi tätä ei mainita missään muualla kuin siellä maksusivulla jos sinne pääsee?

Lienee joltain on unohtunut yksi 9 kun on syöttänyt vuosihinnan googlen maksusivulle.
 
Kiitos, täälläkin onnistui vielä tilaus kympillä vuodeksi, olemassa olevalla tilillä missä käytetty aikaisempi tarjousjakso. :kahvi:
 
Onko näitä hintavirheelisiä tilauspalveluita ennen peruttu? Tavaran ymärtää kun se jostain pitää taikoa. Mutta sinänsä mahdolliset lisäkäyttäjät joista osa ei edes käytä palvelua ovat vähän eri kuvio.

Eli muistaako kukaan tapauksia jossa oli palvelusta kuten tässä kyse?
 
Eilen tehty vuoden Standard-tilaus nykyisen (muutaman päivän päästä uusiutuvan) kuukausitilauksen perään näyttää muuttuneen takaisin Premium-tilaukseksi 3,99 €/kk hintaan. Kun tilauksen yrittää vaihtaa uudelleen, tulee:
Virhe
Tilaussopimusta ei voi muuttaa. Hallinnoi tilauksia.
Selvä
 
Onko näitä hintavirheelisiä tilauspalveluita ennen peruttu? Tavaran ymärtää kun se jostain pitää taikoa. Mutta sinänsä mahdolliset lisäkäyttäjät joista osa ei edes käytä palvelua ovat vähän eri kuvio.

Eli muistaako kukaan tapauksia jossa oli palvelusta kuten tässä kyse?
Tuli mieleen, että muutama vuosi sitten (ehkä 2020?) sai Telialta 5g liittymän omistajana vuodeksi ilmaiseksi cmoren, mutta sen sai lunastettua myös ilman mitään liitymää vaikka ei pitänyt. Eivät ainakaan silloin peruneet näitä väärin perustein saatuja ilmaisia tilauksia. Ei nyt ehkä ihan suoraan voi tosin tähän verrata kun eri palvelusta kyse.
 
  • Tykkää
Reactions: aRa
kiitos vinkistä, sain tilattua vuodeksi 9,99€ hintaan

Disney+ Standard - Yearly
Next payment: €9,99 on Oct 24, 2025
 
Jos tämä jo viikkoja ollut niin alkaa pyöriä päässä ajatus voisiko olla painettu "paniikkinappulaa" ja tämä yksi keino boostata käyttäjämääriä. Disneyllä ei mene lujaa taloudellisesti ja mukava olisi seuraavassa kvartaali-raportissa kertoa sijoittajille positiivista tilaajamääristä tai edes vähemmän negatiivista. Voisiko siis tämä "hintavirhe" olla tarkoituksella valituilla alueilla ja profililoitu sopivaksi segmentiksi se porukka, joka tämmöiseen kikkailuun tarttuu.

Itsellä oli Disney+ julkaisusta lähtien 3 vuotta ja juuri syyskuussa lopetin tilauksen. Tänä vuonna en kai katsonut muuta kuin Shogunin. Mutta nyt pistin tämän tilaukseen "kun halvalla saa" vaikka tuskin paljoakaan käyttöä eli kymppi Disneylle ja +1 tilaajamääriin, ilman tätä alea eivät olisi minua takaisin saaneet. Saas nähdä perutaanko tilaus vai onko vuoden voimassa tällä hinnalla (ei varmasti enää ensi vuonna), ei oikeastaan väliä kummin käy.
Vaikea kyllä löytää "todisteita" siitä, että ois tietoinen / suunniteltu juttu. Enemmän näyttää virhehinnoittelulta. Sitä myös ihmettelen, että tää jatkuu ja jatkuu vaan.
 
Outoa tosiaan, että tätä ei ole korjattu. Olisiko Disneyn puolelta joku syy tähän? Ainakin tietyn segmentin ihmiset ovat tämän löytäneet, jos datan kannalta asiaa miettii :hmm:
 
Outoa tosiaan, että tätä ei ole korjattu. Olisiko Disneyn puolelta joku syy tähän? Ainakin tietyn segmentin ihmiset ovat tämän löytäneet, jos datan kannalta asiaa miettii :hmm:

Täysi veikkaus että ongelma on Disneyn ja Googlen välillä. Joku on syöttänyt väärän vuosihinnan googlen systeemeihin ja korjaaminen vaatii molempia osapuolia. Aluksi alatason ihmiset keskustelevat ja syyttelevät toista firmaa eikä asian korjaaminen ala ennenkuin saadaan riittävän korkeat disney pomot yhteyteen riittävän korkeiden google pomojen kanssa.

Eikä tätä väärää hintaa ole välttämättä huomatta ennenkuin eilen tai tänään kun piikki on kasvanut valtavaksi.
 
Tässä kulutrajasuojan puolelta asiaa tuosta myyjän mahdollisesta väärästä hinnasta ja sen vuoksi kaupan purkamisesta. Lähinnä kaupan perumisen syyksi tässä tapauksessa voisi kelvata se, että ostajan olisi pitänyt ymmärtää hinta virheelliseksi sen normaali hinnasta poikkeavuutensa vuoksi. Ero on niin suuri normaaliin. Tosin jos on ollut tällä alalla aiemminkin kovia kampanjoita, niin se saattaa vesittää sen, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää.
 
Täysi veikkaus että ongelma on Disneyn ja Googlen välillä. Joku on syöttänyt väärän vuosihinnan googlen systeemeihin ja korjaaminen vaatii molempia osapuolia. Aluksi alatason ihmiset keskustelevat ja syyttelevät toista firmaa eikä asian korjaaminen ala ennenkuin saadaan riittävän korkeat disney pomot yhteyteen riittävän korkeiden google pomojen kanssa.

Eikä tätä väärää hintaa ole välttämättä huomatta ennenkuin eilen tai tänään kun piikki on kasvanut valtavaksi.
Näillähän on joka alustalle oma hinnoittelu. IOS/Android vetää välistä oman % ja ne säädetään kauppapaikoissa. "Hyvällä" tuurilla väärä hinta on itse sovelluksen uusimmassa versiossa ja päivitys kestää tehdä muutaman päivän kun se menee jonkun hyväksymiskanavan läpi.

Jos ostat taas selaimessa menee 100% rahoista suoraan Disney:lle.

Edit: Play Storessa kestää jopa 24h että päivitys menee läpi, sitten kun joku tajuaa tehdä sen: Manage app updates - Managed Google Play Help
 
Tässä kulutrajasuojan puolelta asiaa tuosta myyjän mahdollisesta väärästä hinnasta ja sen vuoksi kaupan purkamisesta. Lähinnä kaupan perumisen syyksi tässä tapauksessa voisi kelvata se, että ostajan olisi pitänyt ymmärtää hinta virheelliseksi sen normaali hinnasta poikkeavuutensa vuoksi. Ero on niin suuri normaaliin. Tosin jos on ollut tällä alalla aiemminkin kovia kampanjoita, niin se saattaa vesittää sen, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää.
Saivartalen hieman. Mun mielestä tuossa ei täyty se normaali hinnasta poikkeuvuuden ymmärtäminen, koska esim. minulla ei ollut käsitystä paljon tuo normaalisti maksaa, eikä sitä oikein missään lukenut.Mutta ehkä se, että kk hinta on sama kun vuosi hinta, niin ehkä se voi olla ihmettelyn aihe. Mutta äkkiä voisi olla ajatus, että se on paljous alennus.
 
Tässä kulutrajasuojan puolelta asiaa tuosta myyjän mahdollisesta väärästä hinnasta ja sen vuoksi kaupan purkamisesta. Lähinnä kaupan perumisen syyksi tässä tapauksessa voisi kelvata se, että ostajan olisi pitänyt ymmärtää hinta virheelliseksi sen normaali hinnasta poikkeavuutensa vuoksi. Ero on niin suuri normaaliin. Tosin jos on ollut tällä alalla aiemminkin kovia kampanjoita, niin se saattaa vesittää sen, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää.
Oleellista tässä on se että ei ole mitään kampanjaa, ei mainoksia, ei mitään mainintaa hinnasta muualla. Hinta tulee esiin vain tiettyjen olosuhteiden täyttyessä.
 
Saivartalen hieman. Mun mielestä tuossa ei täyty se normaali hinnasta poikkeuvuuden ymmärtäminen, koska esim. minulla ei ollut käsitystä paljon tuo normaalisti maksaa, eikä sitä oikein missään lukenut.Mutta ehkä se, että kk hinta on sama kun vuosi hinta, niin ehkä se voi olla ihmettelyn aihe. Mutta äkkiä voisi olla ajatus, että se on paljous alennus.
Entä se kohta apista missä kk- ja vuosihinta oli päällekäin ja sama?

Vetoat sokeuteen? :D
 
Koskeehohan tämä erityisen halpa(virheellinen?) hinta vuositilauksen osalta myös kaikkien muiden maiden tilaajia?

Mitä itse testailin niin sain vain Suomen IP:llä tämän tarjouksen. En montaa maata testannut, muutta niissä oli normaali 99,9€/v Android sovelluksella. Mutta täysin samalle tilille kun menin Suomen IP:llä (VPN:llä), alkoi näyttää 9,99€/v minkä nappasin sitten itsellekkin vaikka ulkomailla olen/asun.

Edit: Tuossahan olisikin jekku ku koko maailma ottais tuon 9,99€/v käyttämällä VPNää niinkuin itsekkin tein... Ehkä ei kannata mainostaa Disney+ redditissä tätä kikkaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Näillähän on joka alustalle oma hinnoittelu. IOS/Android vetää välistä oman % ja ne säädetään kauppapaikoissa. "Hyvällä" tuurilla väärä hinta on itse sovelluksen uusimmassa versiossa ja päivitys kestää tehdä muutaman päivän kun se menee jonkun hyväksymiskanavan läpi.

Jos ostat taas selaimessa menee 100% rahoista suoraan Disney:lle.

Edit: Play Storessa kestää jopa 24h että päivitys menee läpi, sitten kun joku tajuaa tehdä sen: Manage app updates - Managed Google Play Help
Alalla työskentelevänä Play Storeen saadaan se päivitys sisään kaikille käyttäjille vaikka parissa tunnissa jos on vain kiinnostusta niin tehdä. Sinäänsä tuon korjaaminen tapahtuu ennemmin Googlen alustalla eikä itse applikaatiossa, koska nuo hinnat tulee suoraan Googlelle annetuista hinnoista, jos sinne Google Play:n alustaan on laitettu että x subscription maksaa y verran niin se reflektoi suoraan applikaatioon, tätä voidaan "lennosta" jopa muuttaa jos niikseen tahdotaan tehdä.

Epäilisin että jollain käynyt joko pilkkuvirhe (en ymmärrä miten) suoraan prodiin tai kyseessä on A/B test isolla asiakasmäärällä jossa on myös tapahtunut samallainen moka (jos tämä on siis vain mahdollista Suomessa, niin voi olla kyse A/B testauksesta jossa on tapahtunut moka) tai sitten jotain muuta vastaavaa on sinne sekoiltu.

TL;DR
Päivitystä asian korjaaminen ei vaadi, oletettavasti pienen maan (Suomi) traction ei ole tarpeeksi kiinnostava henkilölle joka noita hallinnoi ja asia huomataan ehkä parin viikon päästä kun testin dataa käsitellään sen loppuessa (jos siis moka on tapahtunut A/B testissä).
 
Mulla onnistui tuon 3,99 e/kk Premiumin päivittäminen 9,99 e/vuosi -tilaukseen ja kuittikin tuli ostoksesta, mutta nyt tilauksissa näkyy taas "Seuraava maksu: 3,99 €, 27.10.2024".
Miten tämän sai? Itselle jäi tuo "odottaa peruutusta",eikä löydy että saisi tilattua muutakin jatkon tuolle 3,99€ premium.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 742
Viestejä
4 459 853
Jäsenet
73 829
Uusin jäsen
Jesse Korhonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom