DiRT Rally

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gheeD
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan saanut tätä ladattua nyt ilmaiseksi stemista? Eli on siis tämän vkl ilmainen, niin mulla se ei ota tuota peliä lataukseen....:(

Käytätkö beta clienttiä? Sama ongelma oli, mutta laittamalla tämän selaimen osoitekenttään pääsee suoraan lataukseen: steam://install/310560
 
Tuli tehtyä pientä testailua että kuinka paljon parempia aikoja 540 asteella mahdollisesti saa verrattuna 900:aan. Autona oli 1970s Opel Kadett (H-kaavio+kytkin, Walesissa käytin käsijarrua 540 asteella ajaessa, 900asteen kanssa ilman käsijarrua, Ruotsissa ilman käsijarrua molemmilla asteilla).

Wales: River Severn Valley(midday+cloudy) 11,4km
- 540 astetta 5.55.8 (WR 5:47.9 by Porkhammer with Opel, tehty 300asteella)
- 900 astetta 6:01.3
Eroa 5,5s eli 0,48s/km. Saattaa olla että 540 ja 360-300 asteiden välillekin tulee vielä jotain pientä eroa (esim. 0,1-0,2s/km lisää)

Twitch
1970s Opel: 540astetta+käsijarru, River Severn Valley (11,4km) 5:55.8 (oikea ek aika 6:15.8 -20 sekuntia jonka verran odottelin lähdössä kun en halua tehdä ennätystä käyttäen 540astetta), videon tiedoista löytyy statistiikkaa.
Tuo aika olisi oikeuttanut 7. sijaan leaderboardilla (WR 5:47.9 by Porkhammer with Opel).

900astetta+ei käsijarrua ennätys on 6:01.3 (11. sija), ero WR:ään 1,18s/km.
https://www.twitch.tv/videos/143682996


Noiden videoiden tiedoista löytyy myös autossa olleet säädöt.


###

Sweden: Ransbysäter (afternoon+cloudy) 11,9km
- 540 astetta 6:32.4 (WR 6:16.3 by Porkhammer with Opel, tehty 300asteella)
- 900 astetta 6:44.9
Eroa 12,5s eli 1,05s/km. Saattaa olla että 540 ja 360-300 asteiden välillekin tulee vielä jotain pientä eroa (esim. 0,2-0,4s/km lisää)

Lisäilen videoita noista kohta.

Tuo oli melko nopea testisessio. Tuohon 540 asteeseen tottuminen 70s Opelissa kestää aikansa kun on käyttänyt 900:aa. Huomattavaa eroa kyllä tuntui varsinkin Ruotsissa mutkaan kääntäessä tuolla 540:llä. Pystyy jotenkin paljon kovempaa menemään mutkiin sisään ja antamaan reilummin kaasua ulostuloissa. Pienet hallinnanmenetykset saa korjattua helpommin ja nopeammin. Pitempään jos ajaisin 540:llä niin noista ek-ajoista saattaisi lähteä vielä jokunen sekunti pois eli aikaero 900 asteeseen kasvaisi entisestään.

Sitten sellaisen jutun huomasin että V-syncin käyttö voi jotenkin tehdä ajamisesta kenties hieman hitaampaa (V-sync latenssi?). Tuli ostettua GTX 1070 ja sillä kun tämä peli pyörii kevyesti n. 120fps:än keskiarvolla(1920x1080 resolla, näyttö pystyy vain 60Hz:iin) grafiikat lähes täpöllä niin otin V-syncin pois päältä ihan testaakseni kuinka paljon tulee screen tearingia. Sitä kun ei paljoa esiintynyt eikä se häirinnyt niin päätin jättää V-syncin pois päältä ja tuli huomattua että se voi vaikuttaa hieman parantavasti ek-aikoihin (esim. ehkä -0,5/km Walesissa, Ruotsissa jopa -1,0s/km kun ajoin 900asteella). Vai voiko uusi gpu pelkästään ja minimi 100fps, ka 120fps vaikuttaa aikojen parantumiseen vaikka edelliselläkin näyttiksellä pyöri kuiten yli 60fps:ää minimissäänkin, mutta sen kanssa tuli kyllä käytettyä aina V-sync:iä.
 
Viimeksi muokattu:
Latasin steam alennuksesta Dirt Rallyn ja nyt ihmettelen hieman
Asensin juuri uudet Radeon ajurit (käytin tuota automaattista detect softaa) Windows 10:een

Dirt benchmarkissa High preset 1080p AVG 36, MIN 27 ja MAX 59,94 (vsync)

GPU usage ehkä max 30% cpu 45% ihan sama mitä asetuksia koittaa..
Unigine heavenissa ja esim Tomb Raider menee GPU täysille 99%

Core i7 860
Radeon R9 280

Jotain asiaan todnäk kuulumatonta:

Laitoin 59hz windows asetuksista päälle koska telkkari bugittaa muuten jos pistää 60hz

100hz 65" 4K Sony telkkari, ilman esim HDMI skaalausta 1% ilmestyy koko ajan ruudulle tuo info teksti telkkarista "HDMI 4 - 1080p" joka ei sitten poistu millään. Mutta mitkään nämä asetukset ei muihin peleihin tai benchmarkkeihin vaikuta mitään joten tämä on joku Dirt juttu, vastaavia löysin jotain googlellakin.
 
Latasin steam alennuksesta Dirt Rallyn ja nyt ihmettelen hieman
Asensin juuri uudet Radeon ajurit (käytin tuota automaattista detect softaa) Windows 10:een

Dirt benchmarkissa High preset 1080p AVG 36, MIN 27 ja MAX 59,94 (vsync)

GPU usage ehkä max 30% cpu 45% ihan sama mitä asetuksia koittaa..
Unigine heavenissa ja esim Tomb Raider menee GPU täysille 99%

Core i7 860
Radeon R9 280

Jotain asiaan todnäk kuulumatonta:

Laitoin 59hz windows asetuksista päälle koska telkkari bugittaa muuten jos pistää 60hz

100hz 65" 4K Sony telkkari, ilman esim HDMI skaalausta 1% ilmestyy koko ajan ruudulle tuo info teksti telkkarista "HDMI 4 - 1080p" joka ei sitten poistu millään. Mutta mitkään nämä asetukset ei muihin peleihin tai benchmarkkeihin vaikuta mitään joten tämä on joku Dirt juttu, vastaavia löysin jotain googlellakin.
Laita pelistäkin 59Hz käyttöön ellei se ole jo (en tiedä tuoko mitään hyötyä).

Ja kannattaa kokeilla ilman v-sync (jos se on päällä se voi vaikuttaa hidastavasti ek-aikoihin, kait lisää viivettä ehkä varsinkin jos ajaa ratilla niin vaikutus voi olla suurempi aikoihin kuin jos ajaa padillä/näppäimistöllä). Jos esiintyy repeilyä(screen tearing) häiritsevästi niin pudota niitä turhimpia grafiikka-asetuksia pienemmälle jotta saat minimi fps:t yli 60:een.

Ehkä näillä menee minimit yli 60fps:n eikä grafiikat näytä kovin pahalle: V-sync OFF, 2xMSAA(tai off), ja seuraavat grafiikka-asetukset: night lighting MED, shadows MED, adv fog ON, particles MED, weather HIGH, crowd LOW, cloth MED, amb occl MED, adv amb occl OFF, mirrors LOW (tai OFF), ground cover MED, vehicle details MED, track HIGH, trees MED, objects MED, water MED, skidm OFF(tai ON), texture det MED, shader det MED, anisotr filt MED, smoke shadows OFF, adv blending OFF

Tuohon Gpu usageen en oikein osaa neuvoa mitään, itse kun vielä käytin R9 280 korttia viikko takaperin niin käytössä oli vanhemmat 16.6.2 ajurit (en tiedä edes mikä oli itsellä gpu usage noilla dirt rallyssä tai muissakaaan peleissä).
 
Viimeksi muokattu:
540 vs 900 asteiden vertailua Ruotsissa.

1970s Opel, Ransbysäter 11,9km (afternoon+cloudy, Sweden)

540+handbrake, 6:32.4 aika mahdollinen (oikea ek aika 7:10.4 -8s spinnauksesta ja -30s jonka verran kulutin aikaa lähdössä kun en halua tehdä ennätystä käyttäen 540astetta), videon tiedoista löytyy statistiikkaa.
Tuollainen aika olisi oikeuttanut 5. sijaan leaderboardilla (WR 6:16.3 by Porkhammer with Opel).
https://www.twitch.tv/videos/144134480


900+no hb, 6:44.9 (22. sija, ero WR:ään 2,40s/km).
https://www.twitch.tv/videos/144142380


Noiden videoiden tiedoista löytyy myös autossa olleet säädöt.
 
Viimeksi muokattu:
Laita pelistäkin 59Hz käyttöön ellei se ole jo (en tiedä tuoko mitään hyötyä).

Ja kannattaa kokeilla ilman v-sync (jos se on päällä se voi vaikuttaa hidastavasti ek-aikoihin, kait lisää viivettä ehkä varsinkin jos ajaa ratilla niin vaikutus voi olla suurempi aikoihin kuin jos ajaa padillä/näppäimistöllä). Jos esiintyy repeilyä(screen tearing) häiritsevästi niin pudota niitä turhimpia grafiikka-asetuksia pienemmälle jotta saat minimi fps:t yli 60:een.

Ehkä näillä menee minimit yli 60fps:n eikä grafiikat näytä kovin pahalle: V-sync OFF, 2xMSAA(tai off), ja seuraavat grafiikka-asetukset: night lighting MED, shadows MED, adv fog ON, particles MED, weather HIGH, crowd LOW, cloth MED, amb occl MED, adv amb occl OFF, mirrors LOW (tai OFF), ground cover MED, vehicle details MED, track HIGH, trees MED, objects MED, water MED, skidm OFF(tai ON), texture det MED, shader det MED, anisotr filt MED, smoke shadows OFF, adv blending OFF

Tuohon Gpu usageen en oikein osaa neuvoa mitään, itse kun vielä käytin R9 280 korttia viikko takaperin niin käytössä oli vanhemmat 16.6.2 ajurit (en tiedä edes mikä oli itsellä gpu usage noilla dirt rallyssä tai muissakaaan peleissä).


Valitettavasti ei edes Low asetuksilla peli nopeudu kunnolla.. GPU usage vaan laskee jonnekin 20% tasolle joten mistään asetusten säädöstä tämä ei varmaan auta.. koitan vielä tuosta Radeon ajuriohjelmistosta laittaa pelikohtaisesti päälle/pois jotain asetuksia..

Jos tuo peli ottaisi täysillä 100% käyttöön GPU:n niin menisi varmasti 100fps koko ajan medium-high asetuksilla.. 4K pitäisi pyöriä nykyistä 35-40 fps vauhtia.
 
Mikähän vika, kun pelaan tätä peliä steelseries kuulokkeilla, niin ääni pätkii, mutta heti kun otan kuulokkeet pois ja pelaan kajareilla, niin ei mitään ongelmaa? Ja ainoastaan tämän pelin kohdalla...
 
Mikähän vika, kun pelaan tätä peliä steelseries kuulokkeilla, niin ääni pätkii, mutta heti kun otan kuulokkeet pois ja pelaan kajareilla, niin ei mitään ongelmaa? Ja ainoastaan tämän pelin kohdalla...
Onko sulla käytössä 16bit äänet ja 44,1kHz tai 48kHz näytteenottotaajuus vai joku muu (kannattaa kokeilla noita)? Itsellä ei ainakaan ollut ääniongelmia HyperX Cloud II usb-headsetilla, kun sellaisetkin tuli hommattua.
 
Thrustmaster T150 (540 astetta, takavedoilla 600), T3PA pedaalit.


Itse tätä peliä harjoittelen näppiksellä mutta kyllä ratti pitäisi saada.
Ottaa vaan päähän että peli pyörii huonosti, Radeon R9 280 näyttiksen käyttöaste 30-40% luokkaa enkä mitenkään keksi mistä tuo voi johtua.

Välianimaatioissa ja valikoissa nousee GPU käyttöaste ja FPS myös johonkin 300-400 tienoolle MSI Afterburner softalla seuraan tilannetta.. Pelatessa heiluu 30-60 välillä avg ehkä 45 fps ja huoh, vääntöä löytyisi kyllä enemmän mutta joku bugaa...

prossu vanha Core i7 860 ja youtubessa samalla prossulla ja gtx1070 mennään tosi kovaa ja gpu käyttöaste 80-90 %
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on se viikko kun täytyy oma ralligeari valjastaa käyttöön ja ajella pitkästä aikaa. Puoleen vuoteen ei ole nyt ehtinyt ajella, kun tuli jalkaan rasitusvamma viimeksi kun pelasin DIRT rallyä, ja nostin ajopenkin ja ratin syrjään. :D

T300 RS, Ferrari alcantera ratilla, T3PA vaihteisto ja modattu Logitechin G25 polkimet omina ohjainlaitteina. Playseatin kanssa.
 
Osaisko joku sanoa miten hemmetissä toi League / Season liittyminen toimii?
Tein closed leaguen ja sinne seasonin. Voin kutsua kavereita, mutta heille ei mitään kutsua tule. Tai kun he pyytävät lupaa liittyä, ei siitäkään tule minulle mitään mihinkään...
Anyone?
 
Osaisko joku sanoa miten hemmetissä toi League / Season liittyminen toimii?
Tein closed leaguen ja sinne seasonin. Voin kutsua kavereita, mutta heille ei mitään kutsua tule. Tai kun he pyytävät lupaa liittyä, ei siitäkään tule minulle mitään mihinkään...
Anyone?

Kierrettiin tuo ongelma niin, että kävin avaamassa liigan "open" tilaan ja takaisin kiinni "closed" kun liittymiset tehty.
 
Muita VR-pelaajia? Ihmeen tahmeasti toimii Oculuksilla, fps jossain 50 hujakoilla high-asetuksilla.

i7-4790k ja gtx 1080 käytössä.
 
Täytyypä illalla testata, oma setti Oculus Rift, i5-2500K ja GTX1080Ti. Millä seuraat fps lukemia?
 
Muita VR-pelaajia? Ihmeen tahmeasti toimii Oculuksilla, fps jossain 50 hujakoilla high-asetuksilla.

i7-4790k ja gtx 1080 käytössä.

Mulla tökki ennen inhottavasti ja tuli pääkipua.
Päivitin koneen ja tökkiminen loppui kuin seinään.
Ensin hommasin 1080ti, mutta vasta 2600k vaihduttua 7700k loppui kaikki nykiminen.
 
Muita VR-pelaajia? Ihmeen tahmeasti toimii Oculuksilla, fps jossain 50 hujakoilla high-asetuksilla.

i7-4790k ja gtx 1080 käytössä.

Mulla tökki ennen inhottavasti ja tuli pääkipua.
Päivitin koneen ja tökkiminen loppui kuin seinään.
Ensin hommasin 1080ti, mutta vasta 2600k vaihduttua 7700k loppui kaikki nykiminen.
 
Aivopieru.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin että jotkut tietyt asetukset pudottaa (Radeon R9 280) dramaattisesti FPS:ää
Esim "Cloth" (mikä lienee) asetuksista pois kokonaan auttaa paljon. Trees "low" jne turhuuksia particles, shadows.. Antialiasing ei vaikuttanut juuri mitenkään vaikka minkä olisi valinnut.

Pääsin Core i7 860 + R9 280 perunacombolla max 200+ fps avg ulkomuistista jotain 150+

Tekstuurit Ultra/High

Mutta piakkoin mulle tulee XFX Rx580 8Gt joten ei näitä enää tarvi säätää varmaan sitte.
 
Dirt rally sai näköjään kunnian olla ensimmäinen peli jonka takia olen ohjaimen heittänyt lattiaan :D
Suomi yöllä on aika helvetillinen paikka kun helposti hajoaa valot autosa vaikka kuinka nätisti hyppii.
 
Tämäkin peli on nyt sitten pelattu "läpi" Jokaisella eri ralliluokalla elite mestaruus.
Kauanhan siinä meni vaikka ostin early accsessista tämän mutta oli tuossa aika kauan taukoakin välillä.
Hillclimb ja rallicross kiinnostaa sen verran vähän että jätän nuo tekemättä.
 
Huomasin että jotkut tietyt asetukset pudottaa (Radeon R9 280) dramaattisesti FPS:ää
Esim "Cloth" (mikä lienee) asetuksista pois kokonaan auttaa paljon. Trees "low" jne turhuuksia particles, shadows.. Antialiasing ei vaikuttanut juuri mitenkään vaikka minkä olisi valinnut.

Pääsin Core i7 860 + R9 280 perunacombolla max 200+ fps avg ulkomuistista jotain 150+

Tekstuurit Ultra/High

Mutta piakkoin mulle tulee XFX Rx580 8Gt joten ei näitä enää tarvi säätää varmaan sitte.


Ja paskat. RX580 ei parantanut tilannetta.
Naurettavaa sikäli että mulla on tuolla Q6600 + GTX970 joka pyörittää Dirttiä paremmin, kuin Core i7 860 + RX580 eli jotain todella mätää Radeon+Dirt combossa ainakin mulla. Pitänee koittaa Windows asennella joskus kokonaan uudestaan.

Nyt on toinen Core i7 860 konekin jossa Linux ja Steam asennettuna, pitää myös sillä testata näitä juttuja.

Hivenen kyllä vituttaa silti.
 
Löytyiskö joltakin hiukan säätöneuvoja/arvoja logitecin G920 ratille tähän peliin. (Xbox One) Asteet yms... ?
 
Löytyiskö joltakin hiukan säätöneuvoja/arvoja logitecin G920 ratille tähän peliin. (Xbox One) Asteet yms... ?
Jos löytyy H-kaavion shifteri ja isommatkin asteet kuin 540 kiinnostaa niin laita pelistä Soft Lock-asetus päälle(advanced wheel settings) niin sitten asteet vaihtuu auton mukaan, vanhemmissa autoissa 720-900 ja uudemmissa 540-720. Täältä löytyy tarkempaa infoa pelin autojen soft lock-asteista ja vaihteistoista, lisäksi omat setupit autoihin Dirt Rally, all personal best (karik134)

Kalibroi ratti pelissä oikein ohjeiden mukaan.

Jos ratti kääntyy 900 astetta voit alentaa astemäärää advanced wheel settings: steering saturation % arvoa muuttamalla, silloin esim. 60% on 540astetta kaikilla autoilla. Pidä tuo 100% jos pidät soft lock-asetusta(eli vaihtuvaa astemärää) päällä.

Jos ei löydy H-kaavion shifteriä niin pidä asteet kaikilla autoilla 540 (tai vähemmän) kun vaihtaminen paddleilla on vaikeaa jos ratti kääntyy enemmän kuin tuon verran.

Omassa pelissä näyttää tältä (thrustmastersin T300 ratti) kun käytän Soft Lock asetusta

Advanced wheel settings
Steering:
-deadzone 0%
-saturation 100% (jos et käytä soft lockia ja ratti kääntyy kaikilla autoilla 900astetta mutta haluat ajaa 540 tai pienemmällä niin silloin laske tätä esim. 60% on 540astetta)
-linearity 0

Throttle:
-deadzone 0%
-saturation 100%

Brake:
-deadzone 0%
-saturation 100% (jos g920 polkimien jarrun kumivastus on liian tiukka että et pysty tekemään 100% jarrutusta niin siinä tapauksessa laske tätä, toinen vaihtoehto on lisätä autojen jarrutehoa setupista)

Clutch:
-deadzone 0%
-saturation 80% (80% tai pienempi arvo tässä auttaa vähentämään vaihtovirheitä, vaikka ei löydy H-shifteriä niin voit tehdä tarvittaessa clutch kickiä sekventiaalivaihteillakin kunhan laitat pelistä clutch overriden päälle)

Soft Lock: ON (aseta tämä OFF jos haluat ajaa kaikkia autoja samalla astemäärällä esim. 540 ja muutat silloin steering saturationia esim. 60% = 540)
Steering Center: ON

Vibration & Feedback valikko
-self aligning torgue 45, tätä arvoa voi nostaa kunhan ratti ei ala oskilloimaan eli liian iso arvo pistää ratin heilumaan puolelta toisella ja se ei keskitä/pysähdy keskelle automaattisesti ellei sitä tee itse (voit testata tämän esim. Saksassa ajat suoralla tieosuudella mieluiten rwd autolla 1-vaihteella n.50km/h ja käännät rattia nopeasti n.90astetta ja sitten löysäät otteen niin ratin liikkeen pitäisi pysähtyä melko nopeasti keskiasentoon eikä jäädä vispaamaan puolelta toiselle ainakaan kovin pitkäksi aikaa)

-wheel friction 45 (tämä lisää vastusta tehden ohjauksesta raskaamman, ja jos käytät suurempaa self aligning torgue-arvoa kuin 45 niin nosta ehkä tätäkin)
-tyre friction 45 (tämä lisää vastusta tehden ohjauksesta raskaamman, ja jos käytät suurempaa sat-arvoa kuin 45 niin nosta ehkä tätäkin)
-suspension 65
-tyre slip 60
-collision 100

edit: nykyisin T300 ratilla käytössä siis self aligning torgue 45, tyre friction 45, wheel friction 45
Jos nämä arvot pitää suht samoina niin ratti ei ala oskilloimaan ihan mahdottomasti (eli heilumaan puolelta toisella hitaassakin vauhdissa vaan pysähtyy keskelle)

6.9.2018 päivitystä vibration ja feedback ym asetuksiin
- ratin ohjauspaneeli(windows): overall strength nyt 100% (ennen 65%)
- pelissä: sat 40, tf 60, wf 60, susp 10, slip 10, coll 10

-soft lock 150 (tämä pysäyttää ratin oikeassa kohtaa vaihtuvilla asteilla kun soft lock asetus on käytössä)
-steering center 50 (tämä keskittää ratin lähdössä tai resetin jälkeen)

Muutama muu juttu jota voi kokeilla.
- Jos löytyy H-kaavion shifteri niin aseta Game Preferences valikosta vaihteistoksi H-pattern with clutch and sequential niin peli osaa vaihtaa vaihteiston auton mukaan H-kaavio kytkimellä tai paddles (voit tehdä logitechin H-kaavio shifteristä kumilenkki-modilla sekventiaali-tikunkin, mutta silloin sun pitää erikseen muuttaa isompi/pienempi vaihde toiminto niihin 3-4 vaihde slotteihin vaihdeviiksien sijasta).
- Jos ajat ohjaamonäkymästä ja Game preferences valikosta poistat rattianimaatiosta kädet (wheel only-asetus päälle) niin silloin pelin ratti ja sun fyysisen ratin liikkeet vastaa toisiaan (jos animaatiossa on kädet niin pelin ratti kääntyy vain 90 oikealla ja 90 vasemmalle), tästä asetuksesta voit myös poistaa pelin ratin kokonaan jos se peittää mittaristoa
- Field of view (ohjaamonäkymä, ei dash/kojelauta): tässä pelissä fov on ilmoitettu vertikaali(pysty) asteina, 0.0 30astetta ja 1.0 70astetta. Mittaa etäisyys näyttöön silmistä ja näytön paneelin korkeus ja laske kulma, esim. 24" näyttö n. 64cm päässä = 28astetta eli käytä 0.0-arvoa, 55" näyttö n.134cm päässä = 28astetta eli käytä 0.0-arvoa. Yhdellä näytöllä ja noin pienellä vertical fov:lla vauhditunne kyllä heikkenee, mutta jos siihen tottuu niin autonhallinta ehkä helpottuu (kompromissina voi ehkä kokeilla hieman isompaa fov:ta esim. 0.3-0.5). Toinen vaihtoehto on ajaa Dash-view(kojelauta) näkymästä.
- Graphics: Shader detail (Motion Blurin poisto): laita tämä Low:lle jos haluat poistaa Motion blurrin.
 
Viimeksi muokattu:
Voin kai tänne laittaa omat asetuksena Driving Force GT:lle. Katsoin ne suoraan täältä: Logitech Driving Force GT - Recommended FFB Settings

INGAME
Advanced wheel options:
Steering Saturation = 100%
Steering linearity = 0
Deadzones = 0%
Soft lock = ON
Center steering = ON
Vibration & feedback:
Self Align Torque (SAT) = 90% (self aling of the wheels when cars in motion, vertical + lateral force)
Wheel friction = 5% (above 50 adds some dead weight that I dont like. Especially countersteering)
Tyre friction = 15% (adds some feeling of pressure of the tyres against the surface such understeering revealer or differentials acting)
Suspension = 100% (adds some vibrations from the surface that I like; it provides immersion. Helps too feel weight transfers too)
Tyre slip = 100% (adds some slight vibrations from the wheels under skidding condition)
Collision = 100% (purely intended when you crash into trees, banks, traffic signals, poles,...)
Soft lock = 150% (helps to show a bit clearly where is the wheel lock limit when using cars that has a lock below 900º)
Steering Center Force = 150% (when you restart the car, this autocenter the wheel)
LOGITECH PROFILER
√ Use special force feedback device settings
Overal Effects Strenght = 107
Spring Effect Strenght = 50
Damper Effect Strenght = 35 (above 60 interferes with overall effects)
√ Enable centering spring (enabled)
Centering spring strenght = 60
√ Use special steering wheel settings
□ Report combined pedals (disabled)
Degrees of rotation = 900º
√ Use special game settings
√ Allow game to adjust settings

Näiden kanssa ihan toimiva ratkaisu. Ainut "vika" on nyt se että vaikka on paikallaan ja kääntelee rattia niin vääntää vastaan ja yrittää keskittää. Mielestäni silti ajossa parempi kuin jos ottaa keskitysvoiman pois profilerista.
 
Eihän sulla karik134 sattuisi olemaan tietoa G920 ratin asetuksista, kun näyttäisi sulla olevan thrustmastersin T300 ratti. Vai kävisikö nuo edellisessä vastauksessa olleet Driving Force GT:n asetukset tälle G920 ratille. Ja onko "oikea " arvo Steering Center Force kohtaan 50 vai 150 % ?
 
Eihän sulla karik134 sattuisi olemaan tietoa G920 ratin asetuksista, kun näyttäisi sulla olevan thrustmastersin T300 ratti. Vai kävisikö nuo edellisessä vastauksessa olleet Driving Force GT:n asetukset tälle G920 ratille. Ja onko "oikea " arvo Steering Center Force kohtaan 50 vai 150 % ?
Nuo mun t300 ratin asetukset voi olla ihan hyvät G920:säkin, käytin G25 rattia n.500h lähes samoilla asetuksilla ennen t300 ostoa.

Steering Center Force vain keskittää ratin lähdössä tai takaisin tielle resetin/recoveryn jälkeen jos ratti on käännettynä (se ei ole sama kuin centering spring) ja se ei tee mitään ajon aikana. 50 arvo voi olla riittävä, 150 voi olla turhan suuri ja voi lyödä sormille.
 
Pikku vinkin heittäisin tähän väliin että Steamista lähtee kympillä tämä.
 
Rupesi rallittelu innostamaan joten kolmannen kerran tämän asentelin niin mielenkiintoisen bugin huomasin. Ilman vsynkkiä peli matelee jossakin 45 fps:ässä mutta vsync päällä se on sitten yli sadan.
 
Dirt Rally on kyllä paras rallipeli mitä olen pelannut. Tätä on tullut ohjaimen kanssa PC:llä viime aikoina usein jauhettua. Toivottavasti tulee suora jatko-osa tälle, missä hieman enemmän ratoja. Ensimmäistä kertaa tämän vuoden puolella tätä aloin pelaamaan, vaikka olen kokeillut pikaisesti joskus julkaisun tienoilla.
 
Rupesi rallittelu innostamaan joten kolmannen kerran tämän asentelin niin mielenkiintoisen bugin huomasin. Ilman vsynkkiä peli matelee jossakin 45 fps:ässä mutta vsync päällä se on sitten yli sadan.
Mikä gpu? Jos nvidia et kai käytä sitä nivida optimointia tämän pelin kanssa koska se ei kai muistaakseni tainnut toimia kovin hyvin. Voi olla tieten joku muukin syynä.

Itsellä ainakin gtx 1070 v-sync päällä fps rajoittuu tv:n 60Hz(pysyy tuossa) ja ilman sitä pelin suorituskyky testissä menee yli 100 fps ka:lla @1080p ja graffat high/ultra (muutama turha graffa asetus on medium/low tai off koska laskee fps:ää reilusti eikä näy parannuksena). Lisäksi huomasin vuosi sitten että pelin v-sync kasvattaa input lagia ja ainakin ratilla ajat mulla olivat hitaammat ihan sen takia, nyt pelailen ilman v-synciä eikä se repeily juuri näy paitsi kun käyttää pyyhkijöitä.
 
Viimeksi muokattu:
Ehm, ensimmäisen kerran fysiikatkin bugittivat. Ruotsissa suora pätkä ja syystä tai toisesta auton perä lähti itsestään sivulle.
Harmi ettei ollut mikään nauhotus softa päällä kun replaystäkin näkyi että ihan kuin jokin näkymätön voima ois työntäny auton perää sivulle ilman mitään syytä :D
 
Paras rallipelihän tämä on, mutta jättää kyllä paljon toivomisen varaan.
Dirt4 oli tämän jälkeen aika kuraa, toivotaan viilattua DR2 joskus tulevaksi.
 
Kyllä nuo kuskit vieläkin ajavat 450-500 kääntöasteilla, ehkä jopa 540 vielä jollain. Sen ruotsalaisen R5 kuskin 330astetta tai jotain alle 450 taitaa olla poikkeustapauksia.

Tuossa Ogier ja ratti ääriasennossa n. 250astetta käännettynä eli yht. 500astetta (Tänak ajaa käyttäen jotain 450-500astetta)
156fz0h.jpg
 
Viimeksi muokattu:
VR-vehkeillä tullut tahkottua useampi kymmenen tuntia. Eli alussa vasta, mutta jatkuvasti kehittyy. Kolmen tunnin session jälkeen alkaa jo linssit huurtumaan :cigar2:

En edes pahemmin jaksanut miettiä ratin asetuksia, mutta kun se nyt tuli esille, niin täytyy säätää. Kiitokset siitä :tup:

Niin ja vitun K. Virtanen.
 
Miten tuo kääntöaste muutetaan että menee oikein? Logitechin ratti.
 
Ite aina tykännyt pelata niin kuin "kuuluu olla" eli kääntösäde se kuin autossakin oikeasti (esmes pc2&ac).
Itestä ei ole ennätysaikatehtailuun, joten ajan niin kun on hauskinta.
 
Pari videota ny tullu tästä otettua kokeeksi niin kummallisen tökkivää matskua tulee, en tosin tiedä pitäisikö bitratea tässä nostaa vai eikö shadowplay tykkää jos kaappaa yli 60 fps matskua? Ja ei uusinnat oikein tykkää näköjään yhdestä kuvakulmasta kun aika paljon välkkyy :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Mikähän asetus on pielessä kun G25 ei toimi kunnolla, ratti vispaa, eikä ota vauhtia enempää kuin 100km. Heti kun laittaa näppäimistölle saa vauhdin "normaalisti"? Saksan asvaltilla piirtää viivaa koko ajan ja ulina kuuluu. Hermo menee.
 
Mikähän asetus on pielessä kun G25 ei toimi kunnolla, ratti vispaa, eikä ota vauhtia enempää kuin 100km. Heti kun laittaa näppäimistölle saa vauhdin "normaalisti"? Saksan asvaltilla piirtää viivaa koko ajan ja ulina kuuluu. Hermo menee.

Oletko testannut "kalibroida" ratin sieltä Dirt Rallyn Optionsista?
 
Joo ja tuo steering ei näytä kuin 100% tai -100% ihan pienellä liikkeellä. Kai sen pitäis näyttää kaikki prosentit kuten polkimissakin...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
286 789
Viestejä
4 922 565
Jäsenet
79 251
Uusin jäsen
diiz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom