Digital Combat Simulator (DCS World)

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
...mahtaako olla mahdollista että katson VR-laseilla jotain nappia ja sitten painan joystickistä "aktivointinappia" niin se muuttaisi aktiivisena olevan napulan tilaa?

Katselin youtubevideoita F-18:sta ja A-10:stä jotka on tietysti näin aloittelijalle ne kiinnostavimmat, mutta sitten huomasin helikopterit! Niitä en ole lentänyt sitten ala-asteen ja C64:n Tomahawkin, eli olen täysin aloittelija niiden suhteen. Löytyykö niiden lentäjiä? Mitä vehkeitä tarvitsee, polkimet taitaa olla pakolliset joystickin/hotaksen lisäksi?
En ole lentänyt DCS:ää pitkiin aikoihin muutamaa pikaista VR-kokeilua lukuunottamatta. Hiiren kursori seuraa pään liikettä VR:ssä (ja katoaa muutaman sekunnin käyttämättömyyden jälkeen), ilmeisesti sen saa myös konfattua ohjaimen nappeihin. Mielestäni tuo ominaisuus on todella syvältä, kursori saisi jäädä sinne missä sitä viimeeksi käytti, eikä seurata pään liikettä.
Voit kokeilla asiaa itse, ilmaisversioon kuuluu klikattavalla ohjaamolla varustettu Mustangin siviilivariantti TF-51D.

Immersion kannalta pedaalit on pakolliset, mutta varmaan homma hoituu myös kääntökahvallisella lentotikulla.

BTW, Hogista on tulossa kuun lopulla uudempi versio A-10C II. Hinnasta ei ole tietoa, mutta A-10C:n omistajille on luvattu "significant discount".
 
Liittynyt
25.03.2018
Viestejä
46
FS2020 sytytti innostuksen lentosimulaatoreihin, mutta siinä ei ole vielä VR tukea niin olen alkanut etsimään korvikkeita. IL-2 löytyy jo ja potkurikoneissa on sitä jotain, mutta hotas ei ole vielä saapunut ja ohjaamon nappien painelu näppiksen pikanäppäimillä ei innosta. DCS:ssä nappuloita pystyy youtuben mukaan painelemaan hiirellä joka on järkevämpää, mutta mahtaako olla mahdollista että katson VR-laseilla jotain nappia ja sitten painan joystickistä "aktivointinappia" niin se muuttaisi aktiivisena olevan napulan tilaa?

Katselin youtubevideoita F-18:sta ja A-10:stä jotka on tietysti näin aloittelijalle ne kiinnostavimmat, mutta sitten huomasin helikopterit! Niitä en ole lentänyt sitten ala-asteen ja C64:n Tomahawkin, eli olen täysin aloittelija niiden suhteen. Löytyykö niiden lentäjiä? Mitä vehkeitä tarvitsee, polkimet taitaa olla pakolliset joystickin/hotaksen lisäksi?
Vr laitteita ei ole koska olen trackir miehiä, joten niistä en osaa sanoa. Mulla on F18, A10 ja muutama muu. Mutta eniten on napannut JF17, se on todella hauskalaite. Myös kaikki kopterit löytyy, ne on luonnollisesti vähän haastavempia lentää mutta mukavaa hommaa kunhan oppii. Pakolliset vehkeet on joystick/hotas, polkimet ei minusta ole pakolliset kunhan joystickistä löytyy twist axis.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
22
Mulla on VR lasit ja muutaman kerran lentänyt a-10 ja f-18 laseilla. Ei vaan pysty..tulee niin huono olo. Hienoltahan se näyttää mutta varsinkin korkeuserot ja näkymä alas saa voimaan pahoin :)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
192
Katselin youtubevideoita F-18:sta ja A-10:stä jotka on tietysti näin aloittelijalle ne kiinnostavimmat
Edellä mainitut koneet ovat järjestelmiltään monipuolisimmat, mutta myös monimutkaisimmat. Opeteltavaa riittää ja sisältöä myös. Toisaalta vähän vanhemman tekniikan koneet ovat hienosti toteutettuja, joista hyvänä esimerkkinä MiG-21, joka on aika monen DCS pelaajan suosikki (myös Suomen ilmavoimien valinta vuoteen 1995 saakka).

mutta sitten huomasin helikopterit! Niitä en ole lentänyt sitten ala-asteen ja C64:n Tomahawkin, eli olen täysin aloittelija niiden suhteen. Löytyykö niiden lentäjiä?
Kaikki kopterit löytyy, ja kohtuu hyvä osaaminen itäblokin Ka-50 ja Mi-8 laitteisiin. Kopterit yksi hienoimmista kokemuksista VR:n kanssa. Mi-8:n tilavassa kolmen hengen ohjaamossa on tunnelmaa.

Jos haluaa ilmaiseksi kokeilla kohtuu hyvin mallinnettua pikku kopteria, voi ladata seuraavan modin:

Mitä vehkeitä tarvitsee, polkimet taitaa olla pakolliset joystickin/hotaksen
Kopterin kanssa suosittelen kyllä polkimia. Lentokoneissa tarve on toki vähäisempää.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 024
Minusta spitfire on hyvä. Nousu ja laskeutuminen ovat yksi vaikeimpia mitä olen kokenut. Tosin ilussa saa hyvät kampanjat mukaan ja enemmän koneita, siinä suhteessa dcs warbirdit ovat huonossa kilpailutilanteessa. Lentämisen harjoittelun puolesta dcs versio voittaa mennen tullen, minulla on molemmat, ostin dcs version puoleen hintaan alesta.

Melkein sanoisin että jos lentäminen kiinnostaa enemmän niin dcs. Jos taas sotiminen niin il2.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Jokunen tunti DCS:ää takana. Aluksi kokeilin sitä ilmaista potkurikonetta ja hiirellä paineltava ohjaamo paljastui ihan hyväksi. Varsinkin kun tutoriaaliukko kertoo mitä pitää painaa ja korostaa nappulan vähän samaan tapaan kuin FS2020:ssa, siinä oppii nopeasti ja asiat jää mieleen. Ilmainen suihkukone SU-25T oli kiinnostava, mutta ilmeisesti sen koneen ohjaamon nappuloita ei pysty painelemaan hiirellä ja siihen loppui kiinnostus.

Pahoinvointia en VR:nä pelaamisesta _juurikaan_ saanut, mutta jos kovin kallistelen konetta niin silloin ottaa mahan pohjasta ja nyt parin tunnin pelaamisen jälkeen on vähän väsynyt olo. Vertailuna sanottava Dirt Rallyn VR-pelaamisen jälkeen ei ole minkäänlaista puutumista tai väsymistä.

Käytin aluksi hiirtä ohjaamon nappien paineluun, mutta huomasin pian Oculus Touch -ohjaimen toimivaksi, eikä satoja pikanäppäimiä tarvitse muistaa! Napit jää hyvin mieleen kun niitä pääsee oikeasti painamaan ja kyllähän niissä lukee nimetkin, sadat epäloogiset shift+t, ctrl+numpad0 jää kokonaan pois. Hauskasti kosketuskontrollien virhepainalluksiin on keksitty kätevä kikka. Jos säädettävänä on esim. 3-tilainen kytkin (on-idle-off) niin pitämällä kämmentä alaspäin voi säätää vain idle-off väliä kun taas kämmen ylöspäin voi säätää on-idle väliä. Luonnollisesti ei ole pakko kurkottaa nappuloihin vaan sormen päästä lähtee joko sininen tai vihreä säde kämmenen asennosta riippuen. Tarkkaan säätämiseen Touch-ohjaimet eivät silti sovi, mutta helikopterilla lentäessä pystyin tarttumaan ja säätämään "korkeusvipua" joten kuten. Pientä tekstiä napeissa ja mittareissa ei erota, mutta onneksi zoomi auttaa. En tosin saanut sitä vielä mitenkään asetettua vasempaan Touch-ohjaimeen.

Ostin Vietnam-elokuvista tutun UH-1H Huey helikopterin jonka kylmäkäynnistystutoriaalin tein kokonaan Oculus Touch -ohjaimilla ja joystickinä oli Logitechin halpa paska Force 3D Pro jossa silti analoginen kaasu. Homma pelitti ainakin näin parin tunnin perusteella erittäin hyvin. Maanataina saan vihdoin ensimmäisen hotakseni niin pääsee testaamaan mikä osoitustapa on paras.

Aivan mahtava peli! Huippututoriaalit pitävät huolen että jos on kiinnostusta kaiken kyllä oppii. Taitaa jäädä FS2020:n peluu nyt vähemmälle.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Aivan mahtava peli! Huippututoriaalit pitävät huolen että jos on kiinnostusta kaiken kyllä oppii. Taitaa jäädä FS2020:n peluu nyt vähemmälle.
Kyllähän se on. Itse en ole vielä päässyt VR:n makuun mutta isot pojat kertovat että voi vaatia totuttelua, joillain enemmän, joillain vähemmän. Ei kannata pelata väkisin ja päästää liian huonoksi oloa.

DCS tekijöillä kunnianhimo on korkealla ja aidosti uskon että hommaa ei tehdä niin pörssiyhtiösti, vaan ainakin jossain määrin rakkaudesta lajiin. Täydellinen se ei ole, mutta paranee viikko viikolta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Paranee mutta hyvin hitaalla tahdilla. Firman toiminta on välillä hyvinkin erikoista kun keskittyvät aivan vääriin asioihin kuin isojen bugien korjaamiseen. Sen takia monet ulkopuoliset tahot jotka noita koneita tekee on välillä kuukausiakin rikki tai muuten vaan pahasti bugisia. Tuo beta versio on käytännössä ainoa järkevä versio käyttää koska siihen tulee tuki uusille koneille ja mapeille, stablen kestäesttä välillä puolikin vuotta että saa tukea uusille asioille. Ei sillä että peli huono olisi, paras ilmataisteluun keskittyvä peli joka saa lähitulevaisuudessa uusia graafisia päivityksiä. Toivottavasti saisivat pilvet pian nykyaikaiseksi.

Itsellä F-18, Mig-21, Harrier, Mirage, F-16 ja tietenkin F-14 joka on paras noista kaikista. WW2 koneita en ole kokeillut.
 

Siivekäs

NOSTO
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
138
Onko joku jo hankkinut Syyrian kartan? Kiinnostaisi ottaako se samalla tavalla fps-osumaa kuin nykyinen peruskartta, Persianlahden kartassa en ole huomannut samanlaista jumitusta?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Onko joku jo hankkinut Syyrian kartan? Kiinnostaisi ottaako se samalla tavalla fps-osumaa kuin nykyinen peruskartta, Persianlahden kartassa en ole huomannut samanlaista jumitusta?
On hommattu ja todella raskas tällä hetkellä. Eikä ole kauhean erikoinen mappi edes. Persianlahti hienompi omasta mielestä toistaiseks. Tuossa Syyrian mapissa värit on jotenkin väärin, liiian keltaista kaikki. Myös puut piirtyy kehnosti vähänkään kauemmas.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Ostin Vietnam-elokuvista tutun UH-1H Huey helikopterin jonka kylmäkäynnistystutoriaalin tein kokonaan Oculus Touch -ohjaimilla ja joystickinä oli Logitechin halpa paska Force 3D Pro jossa silti analoginen kaasu. Homma pelitti ainakin näin parin tunnin perusteella erittäin hyvin. Maanataina saan vihdoin ensimmäisen hotakseni niin pääsee testaamaan mikä osoitustapa on paras.

Aivan mahtava peli! Huippututoriaalit pitävät huolen että jos on kiinnostusta kaiken kyllä oppii. Taitaa jäädä FS2020:n peluu nyt vähemmälle.
Sain eilen ensimmäisen hotasini ja siirryin Oculus-ohjaimista "VR-lasiosoitukseen" ohjaamon nappien suhteen.

On tämä uskomaton peli... UH-H1 kopteri on toistaiseksi ainoa ostokseni ja se paljastui niin hyväksi ettei edes haluta kokeilla muita. Tutoriaaleja olen jaksanut hinkata yllättävän paljon, nouseminen puolen metrin korkeuteen ja kopterin pitäminen paikoillaan on hankalaa ja sitä tulee aina vähän harjoiteltua kun pelin käynnistää, kylmäkäynnistys on toinen joka tulee tehtyä vielä tässä vaiheessa ennenkuin alkaa pelaamaan.

Single Mission Vuoristosta (Mt Elbrus) haaksirikkoituneiden pelastaminen oli juuri sitä samaa FS2020:n "Bush Trippeilyä" (suunnistusta) josta pidin paljon, mutta haasteena on lisäksi helikopterin lentäminen. Ihmetys oli suuri kun kopterista tuntui loppuvan tehot kesken ja tulin maahan kun kivi, sitten toisella ja kolmannella yrityksellä taas moottori syttyi tuleen ja oli jo pakko googlettaa että mitä teen väärin. Enää ei ole kopteri tippunut ja tehotkaan eivät katoa, on se vaan hienoa kun pitää oikeasti lentää.

Äsken aloitin UH-H1:n kampanjan sokkona ja se oli juuri sitä mitä odotinkin. Ensimmäisessä tehtävässä piti lentää Tbilisi-Kutaisi väli (185km) ja laskeutua, mutta tajusin tehtävän väärin ja puolen välin jälkeen eksyin pohjoisen vuoristoon. Lopulta kuin ihmeen kaupalla yhden maamerkki järven ja ison joen ansiosta pääsin perille. Aikaa meni 1h15m ja laskeutumisessa kaaduin mutta tuli onneksi Mission Accomplished. Jos en olisi eksynyt ei tehtävä olisi ollut niin hyvä, mittareiden tarkkailu, jatkuva epävarmuus reitistä ja lopulta onnistuminen oli palkitsevaa.

Huonoa oloa ei ole ollut enää VR:nä ollenkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
341
En ole pitkään aikaan tätäkään pelannut,kun poistin pelin joskus. Onko tässä nykyään kesken lennon mahdollistaa tarkistaa näppäimien toiminnot ? Muistaakseni ennen ei ollut
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
Itse itseäni lainaten:

Hogista on tulossa kuun lopulla uudempi versio A-10C II. Hinnasta ei ole tietoa, mutta A-10C:n omistajille on luvattu "significant discount".
Wags@Eagle Dynamics sanoi:
A-10C II Tank Killer will be released by the end of September 2020.
For the first month after release, existing A-10C Warthog customers can update for just $9.99. After one month, the price will increase to $19.99. For those that don’t own A-10C Warthog, you’ll be able to purchase the complete A-10C II Tank Killer for $79.99.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Melkein kaikki modulit alennuksessa Steamissä:

Mukaan taitaa tarttua Black Shark 2 ja varmaan Hornet ois hyvä ostaa varastoon.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 024
Melkein kaikki modulit alennuksessa Steamissä:

Mukaan taitaa tarttua Black Shark 2 ja varmaan Hornet ois hyvä ostaa varastoon.
Ostin Hueyn ja suosittelen jos haluaa perinteisempää helikopteria. Hornet on ollut pidempään mutta sillä ei ole tullut lennettyä Spitin takia. Hornetin JHMCS Helmet Mounted Display on kyllä upea, samoin lentotukialustoiminta. Mietin vielä hankkisiko Harrierin mutta kun aika ei riitä näihin nykyisiinkään.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
192
Ostin Hueyn ja suosittelen jos haluaa perinteisempää helikopteria. Hornet on ollut pidempään mutta sillä ei ole tullut lennettyä Spitin takia. Hornetin JHMCS Helmet Mounted Display on kyllä upea, samoin lentotukialustoiminta. Mietin vielä hankkisiko Harrierin mutta kun aika ei riitä näihin nykyisiinkään.
Voin suositella Harrieria, yksi suosikeistani. Vaikka VTOL voi vaikuttaa hankalalta, on muu avioniikka mielestäni simppelimpää kuin muissa moderneissa, mikä johtunee ehkä tutkan puutteesta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Harrier on tosiaan aikas upea kone. Sopivan simppeli verrattuna Hornettiin tai Viperiin mutta silti saa niitä näyttöjä nysvättyä jos niin haluaa. Ohjaamon suunnittelu onnistunut kun tärkeät asiat on helposti esillä eikä tarvitse käyttää liikaa aikaa säätämiseen kuten noissa edellä mainituissa.

Vaikka nuo fly-by-wire härvelit ovatkin omalla tavallaan kivoja, vanhemmat koneet houkuttaa enemmän päivä päivältä. F-14 on puhtaasti lentäjän kone ilman että täytyy liikaa keskittyä järjestelmien käyttämiseen, ellei sitten lennä tutkaupseerina.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 024
Tuli ostettua Harrierkin mutta sitäkään ei ole oikein vielä ehtinyt kokeilemaan. Mukavan tuntuinen ohjaamo kyllä, jotenkin kotoisampi kuin Hornetin. MSFS ja Huey vienyt nyt ajan, onnistuin viimein laskeutumaan Hueylla USS Tarawalle. Selvästi kaipaa vielä rutkasti harjoitusta, sen verran leijunta harhailee. Mitä Harrieria hieman kokeilin niin helikopterin opettelu auttaa reilusti Harrierin VTOL:n kanssa.

Täytyisi jossain vaiheessa varata aikaa modernien koneiden aseistuksen opetteluun, erityisesti maakohteita vastaan. Aikapula on vain hirmuinen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Natiivi-DCS:ssä olisi syystarjoukset päällä. Itse olen nyt pelannut Steamin ilmaisversiota, mutta nyt alkaisi olemaan hinkua uudelle kalustolle. Mikä täällä on yleinen konsensus, Steam vai natiivi? Pikaisella googaamisella mielipiteet vaihtelee, mutta mitään suurta perustelua ei ole kummankaan puolesta. Itselläni valinta kääntyisi tällä hetkellä sen puolelle kummalla on useammin ja parempia alennusmyyntejä. Onko tuohon kenelläkään inputtia?
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Natiivi-DCS:ssä olisi syystarjoukset päällä. Itse olen nyt pelannut Steamin ilmaisversiota, mutta nyt alkaisi olemaan hinkua uudelle kalustolle. Mikä täällä on yleinen konsensus, Steam vai natiivi? Pikaisella googaamisella mielipiteet vaihtelee, mutta mitään suurta perustelua ei ole kummankaan puolesta. Itselläni valinta kääntyisi tällä hetkellä sen puolelle kummalla on useammin ja parempia alennusmyyntejä. Onko tuohon kenelläkään inputtia?
Kovempien harrastajien keskuudessa standalone openbeta on se mikä taitaa olla tyyliin kaikilla, tosin johtunee osittain siitä että monet aloittaneet tämän pelaamisen ennenkuin steamistä edes peliä sai. Ainakin viimeaikoina on DCS:n kautta saanut suoraan useammin aleja ja esim ilmaiskokeilut olleet tänävuonna harvinaisen hyvät ja niissäkin standis on ollut parempi. Mutta tuskin tuossa kardinaalivirhettä tekee valitsee sitten kumman tahansa.

Itsellä on lähtökohtaisesti ollut näissä pienelle porukalle tehdyissä marginaalipeleissä tapana tukea developeria, joten siinä mielessä standisvaihtoehto on myös hyvä.

EDIT: Pieni lisäys että ainakin taannoin steamin openbeta taisi laahata jonku verran jäljessä, mutta tätä nykyä taisi päivitystahti olla about sama?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Kovempien harrastajien keskuudessa standalone openbeta on se mikä taitaa olla tyyliin kaikilla, tosin johtunee osittain siitä että monet aloittaneet tämän pelaamisen ennenkuin steamistä edes peliä sai. Ainakin viimeaikoina on DCS:n kautta saanut suoraan useammin aleja ja esim ilmaiskokeilut olleet tänävuonna harvinaisen hyvät ja niissäkin standis on ollut parempi. Mutta tuskin tuossa kardinaalivirhettä tekee valitsee sitten kumman tahansa.

Itsellä on lähtökohtaisesti ollut näissä pienelle porukalle tehdyissä marginaalipeleissä tapana tukea developeria, joten siinä mielessä standisvaihtoehto on myös hyvä.

EDIT: Pieni lisäys että ainakin taannoin steamin openbeta taisi laahata jonku verran jäljessä, mutta tätä nykyä taisi päivitystahti olla about sama?
Kiitos kommentista. Tuo rahallinen tuki on itseasiassa erinomainen pointti.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 024
Natiivi-DCS:ssä olisi syystarjoukset päällä. Itse olen nyt pelannut Steamin ilmaisversiota, mutta nyt alkaisi olemaan hinkua uudelle kalustolle. Mikä täällä on yleinen konsensus, Steam vai natiivi? Pikaisella googaamisella mielipiteet vaihtelee, mutta mitään suurta perustelua ei ole kummankaan puolesta. Itselläni valinta kääntyisi tällä hetkellä sen puolelle kummalla on useammin ja parempia alennusmyyntejä. Onko tuohon kenelläkään inputtia?

Tuossa joitain pointteja. Steamista voi siirtää natiiviin muttei toisin päin ja steamissa download-nopeudet ovat parempia. Standalonessa on pidemmät tarjoukset ja suurin plussa on kehittäjän tukeminen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Onko täällä Mirage-kuskeja?

Oma taistelulentäjän urani on vasta nousukiidossa ja olen runtannut läpi noita Miragen tutoriaaleja. Havaitsin tutka- ja A2A-tutoriaaleissa että tutkaukituksen vapautus olisi erittäin tervetullut toiminto, mutta en löydä koneesta mitään komentoa mikä toteuttaa tuon. Onko kenelläkään tietoa että miten tuo tehdään?
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
13
Onko täällä Mirage-kuskeja?

Oma taistelulentäjän urani on vasta nousukiidossa ja olen runtannut läpi noita Miragen tutoriaaleja. Havaitsin tutka- ja A2A-tutoriaaleissa että tutkaukituksen vapautus olisi erittäin tervetullut toiminto, mutta en löydä koneesta mitään komentoa mikä toteuttaa tuon. Onko kenelläkään tietoa että miten tuo tehdään?
En ole nyt koneella, mutta oisko semmonen kun "Weapon system command depress". Toimii AA ja NAV modessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
En ole nyt koneella, mutta oisko semmonen kun "Weapon system command depress". Toimii AA ja NAV modessa.
Kiitos. Tuo vapauttaa lukituksen, mutta jättää tutkaan keltaista historiatauhkaa josta en ole löytänyt selitystä.

Olen katsonut noit Grim Reaperin tutoriaalivideoita jo jotkut asiat tuntuvat toimivan toisin kuin mitä videoissa kerrotaan. Lisäksi jotkut toiminnot mielestäni puuttuvat. Esim. erilaisissa asemoodeissa HUDissa pitäisi käsittääkseni näkyä kohtauskulma ja voihan se olla että informaatiotulvassa olen sen missannut, mutta väittäisin että alfa loistaa poissaolollaan ainakin osasta moodeja.

Johtuneeko tällaiset asiat siitä että moduulin kehittäjä "korjaa" moduulia taajaan ja unohtaa/rikkoo tahtomattaan toimintoja, mutta tuo on ainoa asia mikä minua koneesssa ärsyttää. Koneen pitäisi toimia niin että kun teet tietyt asiat, niin tietyt asiat tapahtuu, muuten jää etenkin opetellessa epävarma olo että teenkö nyt jotain väärin. Nää on lentokoneita, eli näiden pitäis toimia kuin kellokone tai ne ei poistu maasta.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
13
Kiitos. Tuo vapauttaa lukituksen, mutta jättää tutkaan keltaista historiatauhkaa josta en ole löytänyt selitystä.

Olen katsonut noit Grim Reaperin tutoriaalivideoita jo jotkut asiat tuntuvat toimivan toisin kuin mitä videoissa kerrotaan. Lisäksi jotkut toiminnot mielestäni puuttuvat. Esim. erilaisissa asemoodeissa HUDissa pitäisi käsittääkseni näkyä kohtauskulma ja voihan se olla että informaatiotulvassa olen sen missannut, mutta väittäisin että alfa loistaa poissaolollaan ainakin osasta moodeja.

Johtuneeko tällaiset asiat siitä että moduulin kehittäjä "korjaa" moduulia taajaan ja unohtaa/rikkoo tahtomattaan toimintoja, mutta tuo on ainoa asia mikä minua koneesssa ärsyttää. Koneen pitäisi toimia niin että kun teet tietyt asiat, niin tietyt asiat tapahtuu, muuten jää etenkin opetellessa epävarma olo että teenkö nyt jotain väärin. Nää on lentokoneita, eli näiden pitäis toimia kuin kellokone tai ne ei poistu maasta.
Siinä tutkan vasemmalla puolella alanurkassa on kytkin jolla saa tyhjennettyä sen keltaisen historia tiedon. Oisko ollu "declutter" tai jotain.

Tosiaan jossain moodeissa muistelen nähneeni sen kohtauskulman. Myös tutkassa näkyy sama tieto mutta suhteessa eri pisteeseen. Ohjekirjassa oli tästä enemmän tietoa.

Miragen Ranskalainen ohjaamo tuo myös oman mausteensa tuohon koneen opeteluun.

Kannattaa myös vilkuilla se koneen ohjekirja läpi. Semmoinen sivusto kun Chuck's Guides sisältää erittäin hyvät oppaat monesta eri koneesta. Suosittelen myös niitä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 024
Tuli pelattua Larkin aviation in Syria (11-mission Civilian Campaign [UH-1H, Mi-8, SA342]) ilmaiskampanja läpi Hueyllä yksinpelinä, suosittelen vahvasti jos omistaa jonkun tuetun helikopterin ja Syyrian kartan. Tuosta on saatavilla Persian Gulf versiokin mutta ei kuulemma aivan niin hyvä mutta kannattanee kokeilla jos omistaa sen kartan Syyrian sijaan.

Sling load tehtävät olivat itselleni vaikeimmat kun en ollut harjoitellut entuudestaan. Ekassa sling loadissa kului yritys jos toinenkin jotta sain ehjänä alas. Mielenkiintoinen kampanja joka opetti paljon helikopterilla lentämisestä, sopi ihan tällaiselle aloittelijallekin joka osasi vasta nousut ja laskut suunnilleen. Ennen kampanjaa edes kaikki laskut eivät onnistuneet, tuossa tuli myös leijunnan harjoittelua. Joissakin tehtävissä saa miettiä mitä oikeasti pitäisi tehdä kun ohjeet eivät olleet mielestäni selkeät, viimeisimmässä tehtävässä eniten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
DCS E-kaupan joulunajan halvennusmyynnit alkaneet (Steamissa 22.12.2020 - 05.01.2021) sekä koko DCS Wordin sisältö ilmaiseksi kokeiltavissa kahden viikon ajan alkaen 22. päivä kuluvaa kuukautta:

DCS World uutiskirje sanoi:
Dear Fighter Pilots, partners and friends,

Our Winter Sale 2020 has started and will run until the 11th of January. On Steam, the sale will start on the 22nd of December and end on the 5th of January. We are pleased to announce an additional ‘Free to Play’ period starting on the 22nd of December, giving you access to all aircraft and terrains from our e-Shop and Steam for two weeks.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
340
^Pahanlaisen tiiserin laittoivat loppuun! Kopupiloteille tulossa onnenpäivät, Hindin julkaisu ei kai pitäisi olla enää kaukana ja jo Apassilla kiusaavat!
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
192
Joko tästä löytyy dynaaminen kampanja vai jatketaanko Falconin parissa vuodesta Falcon 2.0?
Tsekkaa vaikka YouTubessa DCS Liberation, joka on 3rd party open source applikaatio. Lienee tällä hetkellä lähimpänä dynaamista kampanjointia. En ole vielä kokeillut, on aika uusi mutta kehittynyt vauhdilla.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 872
Minkähän sitä ostaisi A10C kaveriksi. En tosin ole edes testannut tuota uutta A10C Tank Killer II päivitystäkään. HMD vaikuttaa melko vinkeeltä.

Flaming Cliffsissä saisi paljon koneita halvalla. En tosin tiedä jaksaako noita low fidelity koneita ollenkaan. Vaikuttaa vähän liian simppeleiltä.

Hornet varmaan paras siihen mitä haen, eli jonkinlainen multi-role vehje jossa pääsee kunnolla kliksuttelemaan eri systeemeitä. Vähän kyllä houkuttelisi myös rennompaan menoon FC3 koneet.

Pitää myös tarkastaa JF17. Vaikuttaa mielenkiintoiselta vaikkakin haluaisin lentotukialus yhteensopivan koneen.

Tuosta free 2 playsta ei kyllä paljoa tule saamaan irti. Jää melko pintaraapaisuksi jos aikoo vaikkapa 4 konetta testata. Modernien lisäksi haluaisin testata WW2 ja verrata IL2, mutta siinä sisältö taitaa olla niin olematonta että parempi keskittyä suihkukoneisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
47
Minkähän sitä ostaisi A10C kaveriksi. En tosin ole edes testannut tuota uutta A10C Tank Killer II päivitystäkään. HMD vaikuttaa melko vinkeeltä.

Flaming Cliffsissä saisi paljon koneita halvalla. En tosin tiedä jaksaako noita low fidelity koneita ollenkaan. Vaikuttaa vähän liian simppeleiltä.

Hornet varmaan paras siihen mitä haen, eli jonkinlainen multi-role vehje jossa pääsee kunnolla kliksuttelemaan eri systeemeitä. Vähän kyllä houkuttelisi myös rennompaan menoon FC3 koneet.

Pitää myös tarkastaa JF17. Vaikuttaa mielenkiintoiselta vaikkakin haluaisin lentotukialus yhteensopivan koneen.

Tuosta free 2 playsta ei kyllä paljoa tule saamaan irti. Jää melko pintaraapaisuksi jos aikoo vaikkapa 4 konetta testata. Modernien lisäksi haluaisin testata WW2 ja verrata IL2, mutta siinä sisältö taitaa olla niin olematonta että parempi keskittyä suihkukoneisiin.
Noilla spekseillä hornet olisi varmasti paras ostos. Päivittyy edelleen, paljon A/A ja A/G -aseita, YouTube täynnä tutoriaaleja, lentotukialukset saa käyttöön, helppo omaksua perusteet ja haastavuutta saa sitten runsaasti kun opettelee eri aseita, tutkan ja aluksen järjestelmät.

itse ostin tuon heti kun julkaistiin pari vuotta sitten, mutta erinäisistä syistä johtuen on nyt jäänyt vähemmälle. Pitäisi ladata taas päivitykset ja ostaa tikku, ja vr-kypärä ja polkimet ja...:beye::beye:
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Minkähän sitä ostaisi A10C kaveriksi. En tosin ole edes testannut tuota uutta A10C Tank Killer II päivitystäkään. HMD vaikuttaa melko vinkeeltä.

Flaming Cliffsissä saisi paljon koneita halvalla. En tosin tiedä jaksaako noita low fidelity koneita ollenkaan. Vaikuttaa vähän liian simppeleiltä.

Hornet varmaan paras siihen mitä haen, eli jonkinlainen multi-role vehje jossa pääsee kunnolla kliksuttelemaan eri systeemeitä. Vähän kyllä houkuttelisi myös rennompaan menoon FC3 koneet.
+1 Hornetille. Mielestäni paras DCS suihkuhävittäjä. Todella monipuolinen laite, helppo ja haastava samassa paketissa, kehitys alkaa olla jo loppusuoralla eli moduli alkaa olla jo siellä valmiimmasta päästä, vaikkei nää ikinä taida täysin valmiiksi tulla, mikä on hyvä, kun -12 tms ostamani p51 mustangikin saa edelleen updateja. Hornet soveltuu ihan hyvin myös rennompaan menoon, ja soveltuu mielestäni oivallisesti simulaattoriin, ainakin monitorilla pelaamiseen, eli hud ja näytöt on selkeitä eikä jää merkittäviä asioita katveisiin jne.

DCS Paranee kokoajan myös WW2 puolella, mutta toki tarvii sitten ainakin jonkun koneen lisäksi myös ne mapit ja assetit ja läjän tehtäviä ellei niitä itse rupea väkertämään. Itselle kyllä IL2 on edelleen ww2 sotimiseen valinta, mutta DCS:n grafiikat ja koneiden detailit pitää huolen että ww2 koneitakin lentää.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Hornet on toki varmaan monipuolisin noista moduuleista. Itse sanoisin että F-14 on silti paras noista. Se kun ei ole fly-by-wire kone vaan vanha analoginen joka tuntuu ihan erilailla lennettävältä.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
585


Phil Style saa WWII moninpelin näyttämään niin hauskalta että ajattelin kokeilla ihan kunnolla. Lentomallit ovat ainakin ihan eri tuntuiset kuin IL-2. Haastavampaa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 311
miten se tuo steamin free to play käytännössä toimii? ostanko kuitenkin jonkun mitä haluan testata ?
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 311
ei tuo nyt oikein vakuuta, valve index/r7 3700x/rt 6800xt. aika tarkkaan 25fps. ei tuota paha olo onneksi tule mutta aika käyttämätön..
koitin tämän perusteella vähän säädellä. DCS VR Settings & Optimization Guide (2020) | GamersByNight
edit: taisikin olla tuon openxr vika. otin pois niin 200% steam ss ja 80hz niin oikein hyvä!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 743
Sain joululahjaksi Mersu-kirjan joka kertoo toisen maailmansodan teknologian huipusta Messerschmitt Bf-109 -sarjan lentokoneista Suomen ilmavoimissa.

Tarinat koneiden hankkimisesta ja taisteluista on koottu virallisista taisteluraporteista ja kirjoista, esim. Punalentäjien kiusana. Kovin mielenkiintoisia
juttuja ja innostus lentosimuihin on tässä lomapäivinä kasvanut vähän liikaakin. Ajattelin opetella Bf-109 ensin DCS:ssä koska ohjaamon nappeja pystyy painelemaan ja sitten kun homma on suurin piirtein hanskassa niin vois kokeilla IL-2:sta.

Suosittelen lukemaan jonkun "omaan"
koneeseen liittyvää kirjan tai elokuvan. Jostain pitäis löytää UH-1H.





EDIT: Kyllä on tuskaa tämän forumin käyttö puhelimella.
 

Liitteet

Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
389
Tarinat koneiden hankkimisesta ja taisteluista on koottu virallisista taisteluraporteista ja kirjoista, esim. Punalentäjien kiusana. Kovin mielenkiintoisia
juttuja ja innostus lentosimuihin on tässä lomapäivinä kasvanut vähän liikaakin. Ajattelin opetella Bf-109 ensin DCS:ssä koska ohjaamon nappeja pystyy painelemaan ja sitten kun homma on suurin piirtein hanskassa niin vois kokeilla IL-2:sta.
Pitää kirja laittaa korvantaakse. Nythän DCS:ssä on hyvä aika taas tutustua moduuleihin, kun ovat free to play. DCS:ssä tosin on vain myöhäissodan K-malli. Olin pitkään mersuinhokki, kojelauta aivan omalaatuinen, mittayksiköt ovat todella outoja, metrejä, kilometriä tunnissa, ahtopainekin mitataan bareissa, eikä tutuissa elohopeatuumissa ":D".. Mutta nykyään juurikin IL2:n G mallit on lähellä sydäntä, todella simppeli kone ajella normaalisti kun kaikki on automaattista, pääsee keskittymään tappelemiseen tietysti suomen skineillä. DCS:n K mallia olen testannut freeplayssä vain pintapuolisesti.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 024
Sain joululahjaksi Mersu-kirjan joka kertoo toisen maailmansodan teknologian huipusta Messerschmitt Bf-109 -sarjan lentokoneista Suomen ilmavoimissa.

Tarinat koneiden hankkimisesta ja taisteluista on koottu virallisista taisteluraporteista ja kirjoista, esim. Punalentäjien kiusana. Kovin mielenkiintoisia
juttuja ja innostus lentosimuihin on tässä lomapäivinä kasvanut vähän liikaakin. Ajattelin opetella Bf-109 ensin DCS:ssä koska ohjaamon nappeja pystyy painelemaan ja sitten kun homma on suurin piirtein hanskassa niin vois kokeilla IL-2:sta.

Suosittelen lukemaan jonkun "omaan"
koneeseen liittyvää kirjan tai elokuvan. Jostain pitäis löytää UH-1H.





EDIT: Kyllä on tuskaa tämän forumin käyttö puhelimella.
Hieman ot mutta il-2seen saa bf-109 G6 mallin, itse hankin sen. DCSsä on K4, mutta klikattava ohjaamo. Tuli aikoinaan hankittua Spitfire DCSään niin en ole toista warbirdiä hankkinut, nythän on hyvä aika testata nuo kaikki ennen hankintaa. Mersussa on sentään varvas jarrut, muutenkin Spitin nousut ja laskut ovat paljon hankalampia. Hyviä koneita molemmat, DCS ja IL2 täydentävät hyvin toisiaan. Mietin pitkään aikoinaan kumman hankkisin.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
585
Sain joululahjaksi Mersu-kirjan joka kertoo toisen maailmansodan teknologian huipusta Messerschmitt Bf-109 -sarjan lentokoneista Suomen ilmavoimissa.

Tarinat koneiden hankkimisesta ja taisteluista on koottu virallisista taisteluraporteista ja kirjoista, esim. Punalentäjien kiusana. Kovin mielenkiintoisia
juttuja ja innostus lentosimuihin on tässä lomapäivinä kasvanut vähän liikaakin. Ajattelin opetella Bf-109 ensin DCS:ssä koska ohjaamon nappeja pystyy painelemaan ja sitten kun homma on suurin piirtein hanskassa niin vois kokeilla IL-2:sta.

Suosittelen lukemaan jonkun "omaan"
koneeseen liittyvää kirjan tai elokuvan. Jostain pitäis löytää UH-1H.





EDIT: Kyllä on tuskaa tämän forumin käyttö puhelimella.
Hyvä ja valtava opus. Ja arvokas! Tuli kirjastosta lainattua tämä ja saman tekijän Brewster-kirja. Suosittelen.

Hieman ot mutta il-2seen saa bf-109 G6 mallin, itse hankin sen. DCSsä on K4, mutta klikattava ohjaamo. Tuli aikoinaan hankittua Spitfire DCSään niin en ole toista warbirdiä hankkinut, nythän on hyvä aika testata nuo kaikki ennen hankintaa. Mersussa on sentään varvas jarrut, muutenkin Spitin nousut ja laskut ovat paljon hankalampia. Hyviä koneita molemmat, DCS ja IL2 täydentävät hyvin toisiaan. Mietin pitkään aikoinaan kumman hankkisin.
Aloin nyt free trialin aikaan vähän avoimemmin mielin opiskella DCS warbirdsejä ja tuntuu jo parin tunnin jälkeen vaikealta palata Sturmovikin pariin. Kyllähän se aika pelimäiseltä haiskahtaa. Toki mukava kun on kontenttia ja pyöriikin kolme kertaa paremmin.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 872
Neljä konetta olen nyt kokeillut free trialin aikana. Lähinnä vain perus lentoa ja tykillä ampumista. F/A-18, F-14, F-16 ja JF-17.

F-18 on näistä ylivoimaisesti tylsin lentää. Vähän hauskemman siitä sai kun löysin nappulan joka höllää g-limittiä.

JF17 on ainoa kone jossa keksin miten saan asejärjestelmät toimimaan ilman tutorialia. Käyttöliittymä on erittäin helppo ja looginen. Logiikka ja isot MFDt muistuttavat paljon iPadia. Jeffissä myös tuntui olevan jäätävän nopea roll rate jota arvostan.

F14 ylivoimaisesti hauskin. Äänet aivan mahtavat. Afterburner täysillä tuntuu siltä kuin koko kone leviäisi. Siivet taipuvat mukavasti korkeissa g manuuvereissa ja äänitehosteet loistavat. Ainoa kone jonka sain paskaksi pelkästään lentämällä. Jester systeemi on vähän outo ja en kokeillut RIO paikkaa. Järjestelmät vaikuttivat olevan myös lähempänä kylmän sodan vehkeitä kuin modernia taisteluhävittäjää ainankin pilotin paikalla. RIO:lla luultavasti enemmän herkkuja. Cockpit on ehkä parhaimman näköinen kaikista näistä.

F16 tuntui hyvältä kompronissilta helppolentoisuuden ja tehon väliltä. Todella hauska lentää. Bubble canopy myös ehdottomasti paras.

Vaikka F14 olikin hauska peli en tuosta jester järjestelmästä pitänyt. Toistaiseksi ainankin F18 on se jota opettelen. Cold start aivan naurettavan helppo ja onnistuin jopa täyttämään tankin kun harjoittelin air to air refuelia. Asejärjestelmiin en vielä ole koskenut enkä ole edes laskeutunut.

Tämän lisäksi kokeilin lyhyeen SU25T Syria kartalla jotta saisi hajun miten kartta toimii kun kuulema siinä voi olla kehno fps. Low fidelity koneet vaikuttavat olevan ihan ok. IL2 tasoisia. Ei tuo FC3 paljoa ole joten senkin voisi napata niin saa vähän vaihtelua vaikkakin SU25T ja joku muu kuuluvatkin ilmaiseksi kaikille.

WW2 koneita voisi kokeilla ihan vaan fiilistelyn vuoksi. Eiköhän se oikea lentäminen tapahdu vielä IL2:ssa kun siinä on melko eloisa PvP multiplayer scene.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 301
Viestejä
4 197 355
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom