Digital Combat Simulator (DCS World)

Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
168
Jotain sulla on vialla nyt muualla. Mulla on sharpeninkin vain 0.3. En jaksanut vielä testata mikä on paras asetus sille.

Käytätkö link cable, air link, steam link vai VD? Itse olin pitkään kaapeliuskovainen mutta päätin kokeilla VD ja se on kaikin puolin parempi kuin kaapeli vaikka toisin luulisi.
Mitäs kaikkea tuohon VD:hen tarvitaan, kuinka ottaa käyttöön Quest 3:silla?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 924
Mitäs kaikkea tuohon VD:hen tarvitaan, kuinka ottaa käyttöön Quest 3:silla?
Virtual Desktop Meta storesta, maksaa tosin 20 euroa ja hyvän wifi 6 reitittimen. PC:lle pitää asentaa Virtual Desktop server. Parasta on jos wifi on vain Q3 käytössä tai ainankin silloin kun käyttää Q3 välttää jotain Netflixin striimaamista.

VD:stä kannattaa muistaa laittaa päälle VDXR. Puheiden mukaan antaa jopa 10% enemmän suorituskykyä kuin Oculus API. En ole jaksanut testata kun VD vaan toimii kuin joku taika.

En ole havainnut mitään wifiin liittyviä ongelmia sen jälkeen kun potkin TV:n ja Playstationin pois samasta access pointista.

Itsellä on Ubiquiti U6 Pro. Ei ehkä paras tähän käyttöön mutta sellainen oli jo. Sisäverkossa bandwith on 1/1g eli maksimit mitä PC:n portit antavat. Verkko lisää minulla 4 ms, mikä on aika sama kun kokonais viive on 30ms luokkaa ja decoding syö leijonan osan.

VD:ssä on läjä erilaisia codecceja joita voi räplätä. Osa on tarkempia, parempi värien toisto, yms mutta enemmän decoding viivettä. DCS kohdalla tuskin väliä mikä se viive on. Itse tyydyin AV1 joka vaatii NVIDIAn 4000-sarjan kortin. Tiedän että jotkut vaihtelevat tuota sen mukaan mitä pelaavat.

Suosittelen myös OpenXR toolkittiä Quickstart
Tosin tällä hetkellä itselleni ei taida olla sieltä mitään päällä.

Sitten joko Tool kitistä fixed foviated rendering tai Quad Views GitHub - mbucchia/Quad-Views-Foveated: An OpenXR API layer to emulate quad views and foveated rendering support on many headsets.

Säätää nämä sellaiseksi mikä on oma toleranssi sutulle reunoilla.

Ainoa omonsisuus mitä kaipaan Quest API:sta vs VD on FoV säätö. Saisin otettua 10-15% pois reunoilta turhaa renderöintiä ilman että näen mustia palkkeja. Tosin tämän hetkinen suorituskyky on sen verran hyvä että ilman tuotakin pärjää.

VD ei ole mikään hopealuoti kuitenkaan. Osa käyttäjistä sanovat että heillä link cable toimii paremmin tai jopa Oculus Air link. Varmasti liittyy minkälainen rauta kombinaatio on että mikä näistä eri virityksistä sattuu kenelläkin paras olemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2020
Viestejä
168
paras VR-tuki ja löytyy monia tapoja ja asetuksia ohjaamon nappuloiden paineluun VR:ssä. Voit käyttää handtrackingiä, mutta se on erittäin tunnoton, sama toimii myös Questin controllereilla, mutta sekin on yhtä tunnoton. Mulla on valittuna semmonen että keskellä näkökentää on sininen rasti ja kun katson jotain ohjaamon juttua voin säätää sitä joystickiin määritetyistä pikanäppäimistä on/off/väännä vasemmalle/väännä oikealle/lähi zoom/kauko zoom. Ei tarvi hiirtä tai muutenkaan nostaa käsiä pois ohjaimilta! Paitsi Hornetin käynnistyksessä pitää painaa kahta nappia yhtä aikaa, eikä tuossa pysty painamaan kuin yhtä.

VR-pikanäppäimet löytyy omasta osiosta pikanäppäinten säädössä. Mulla tulee Quest 2:lla painettua useiten lähi zoom -nappia kun liian pieni teksti tosiaan on sumeaa, samaa lähi zoomia tulee myös monesti pidettyä pohjassa jos pitää painaa tarkasti jotain pientä nappulaa ohjaamossa.

Pienenä neuvona WW2 dog fighteihin; olen vaihtanut Naton ja Venäjän värit siten että Venäjä on sininen ja normaalista poiketen pidän Nato/Venäjä ikonit päällä. VR:n resoluutiosta johtuen vihollisen konetta on mahdoton nähdä jos taustalla on maata eikä ikonit ole päällä. Tumman sinisen väkäsen sen sijaan juuri ja juuri erottaa tumma vihreää metsää vasten ja dog fighteista tulee jänniä kissa ja hiiri leikkejä.

EDIT: Kannattaa katsella throttlea tai joystickia josta löytyy ympäri pyörivä Encoder Dial (kuvan E1, E2 ja peukalon ylin rulla). Yhden kun nuista laittaa pikanäppäimeksi [/QUOTE]
En ole varma. VR-pikanäppäimet löytyy normaalisti pikanäppäin asetuksista VR-osiosta. Luulisin niiden olevan ihan normaaleita ja aina toiminnassa, mutta ne säätää vain sitä nupikkaa mikä on ruudun keskellä olevan sinisen raksin alla. Ja se raksi kai tulee vain VR-tilassa? Toisaalta ehkä se raksi on vain ruudun keskelle pakotettu hiiren osoitin erillä grafiikalla? Eli jos TrackIR pelatessa vie hiiren ohjaamon napin päälle niin sitten kai sitä voi säätää VR-pikanäppäimillä?
Millä sait sen vr tilassa olevan ruksin/pointterin näkymään siihen keskelle kuvaa? Muuten ajattelin mennä tällä samalla tyylillä, vaikuttaa ainakin aika toimivalta. En vain saa kuvan kanssa liikkuvaa pointteria näkyviin, jolla voin käyttää kytkimiä ja rullia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 410
Viestejä
4 282 985
Jäsenet
71 663
Uusin jäsen
basicbobo

Hinta.fi

Ylös Bottom