Melko nopeasti säätää tosiaan itsekin ja riippuu mitä kuvaa, että haluaako säätää itse vai ei. Yleensä vaan olen huomannut, että kameran automatiikka päätyy suunnilleen samoihin arvoihin, kuin mitä käyttäisi itsekin, niin siksi ei jaksa itse säätää. Monesti voi myös olla, että kuva pitää saada nopeasti, jolloin säätämiseen vaadittava aika voi olla liikaa. Eli jälleen, riippuu tilanteesta.
Tähän samaan liittyy se, miksi valotusaikaa haluaa arvioida äänestä: nopeampi räppäistä ensin kuva ja jos ääni kuulosti pitkältä, säätää seuraavaan kuvaan ISOa kovemmalle. Silloin on ainakin jonkinlainen kuva tallessa, vaikka se sitten olisikin vähän tärähtänyt tai liike mennyt sumeaksi. Ainakin eläimiä, lapsia ja tapahtumia (konsertit, pelit, juhlat...) kuvatessa on parempi saada kohtuullinen kuva nopeasti kuin ei kuvaa lainkaan. Toki em. tilanteissa on yleensä säädöt jo laitettu valmiiksi kohdalleen, mutta ei välttämättä aina, jos tilanteet muuttuu nopeasti.
Videoita kuvaan tosin itsekin manuaalisella valotusajalla, mutta tämä liittyy liike-epäterävyyden hallintaan. 24-30fps video kun näyttää tökkivältä, jos valotusaika on liian lyhyt. Mutta 60-120fps taas näyttää "saippuaoopperalta" niin mieluummin kuvaa UHD HDR 30fps. Näyttääpä sitten kuva tutummalta, kun siihen on elokuvissa tottunut. Makuasia kai tämäkin. Jokatapauksessa, kamera tukee vain 30fps UHD resolla ja 120fps FHD. Eli nopeaa liikettä sisältävissä aiheissa kannattaa pudottaa resoluutiota ja lyhentää valotusaikaa, niin saa paremmin selvää mitä ruudulla tapahtuu.