Diablo 4

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
315
Riftit oli loppupeleissä yllättävän toimiva mekaniikka D3:ssa. Nyt D4:n loppupeli tuntuu ajatuksena poskettoman tylsältä mutta toisaalta kertoo jotakin jo se, että en ole vielä ainuttakaan hahmoa jaksanut pelata tasolle 80 asti. Ja edelleen, itemisaatio on ihan perseestä verrattuna D3:een, ainakin omasta mielestä.
 

TGO

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
64
Riftit oli loppupeleissä yllättävän toimiva mekaniikka D3:ssa. Nyt D4:n loppupeli tuntuu ajatuksena poskettoman tylsältä mutta toisaalta kertoo jotakin jo se, että en ole vielä ainuttakaan hahmoa jaksanut pelata tasolle 80 asti. Ja edelleen, itemisaatio on ihan perseestä verrattuna D3:een, ainakin omasta mielestä.
Minä jaksoin pelata D4 kaksi hahmoa lvl 100, mutta vähän kyllä vikat 15-20 leveliä puudutti.
D3 rifteissä on se hyvä puoli että niistä on aina jotain hyötyä aika pitkälle seasoniin - vähän saa nostettua jonkun gemin leveliä jne. Tosin uudessa seasonissa on paragon 800 cap, joka vie ison osan hyödystä kun expillä ei ole merkitystä. D4 dungeoneissa voi käydä niin että 10 lvl / 20 tunnin aikana ei löydy yhtään uutta itemiä. Vähän saa rahaa ja materiaaleja, mutta toisaalta ne kuluu pariin reroll yritykseen, joten aika lähellä nollaa ollaan.

Lisäksi moninpeli D3;ssä kavereiden kanssa on yhteistyötä - en ole vielä D4:ssä saanut lähellekään samaa co-op fiilistä.
Kyllä on vielä pelissä tekemistä että siitä tulee valmis..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 151
Tosin uudessa seasonissa on paragon 800 cap, joka vie ison osan hyödystä kun expillä ei ole merkitystä.
Paragontasoja kertyy kyllä tuon capin jälkeenkin ja kaikki kerätty XP siirtyy lopulta non-seasoniin, joten ei se ihan merkityksetöntä ole.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
125
Huomannu miten hyvä peli tuo Diablo 3:n onkaan. Vaikka sitä pelatessa joskus mietti että mitä järkeä on pelata kun vain aina samaa juttua uudestaan ja uudestaan. Mutta Diablo IV kyllä vaatisi jonkinlaisen nobrainerin tuohon, että jota vain voisi tahkota uudelleen ja uudelleen. Nyt tuossa pelissä tuntuu olevan aivan liikaa kaikkea tekemistä ja liikaa. Itemeiden kanssa myös on ongelmia, kun ei tiedä nopeasti katsottuna, että mikä on hyvä tavara. Jotkut keltaiset on parempia kuin legendaariset ja niitä sitten jaksa aina katsoa uusiksi ja käydä kaupassa muuttamassa lengedaariseksi sitten. Pitäisi olla helpompi tapa saada itemeitä, että tyhmäkin casuali tajuisi onko jokin itemi hyvä, sen sitten vanhingossa heittää pois. Jonkinlainen lobby saisi olla tai automaattinen pelijuttu. Tuosta puuttuu sosiaalisuus kokonaan, ei ole mahdollista vain laittaa peliä auki ja päättää mitä alkaa tekemään ja on peli sitten täynnä randomeita kavereita. Diablo 3:ssa ja Diablo 2:ssa aina kyllä sai peliseuraa kun vain painoi pelinkäynnistysnappia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Barbaaria pelaillut julkaisusta asti silloin tällöin, välissä tuli jo pidempi tauko kun ei vaan napannut. Nyt 79lvl n. 92 tunnin peliajalla ja alkaa kiinnostus lopahtaa täysin, eikä tee edes mieli aloittaa muita classeja. Vertailun vuoksi D3:ssa kertyi peliaikaa reilu 1300 tuntia. Dunkuista ja endgamesta on varmaan jo valitettu tarpeeksi niin en mene siihen, mutta itteäni on tässä ihan alusta asti vaivannut sellainen hahmon kehityksen epämääräisyys ja näkymättömyys. Kun monsujen hp-numeroita tai omia hp- ja resurssinumeroita (kuin valikon takaa) ei saa näkyviin, ja tehtyihin damage-numeroihin vaikuttaa se 1500 erilaista modifieria, niin ei hahmota enää ollenkaan statsien hyötyä tai paremmuutta. Ja sitä myötä putoaa vähän koko peliltä pohja, kun kamojen ja noiden "x% damage to bleeding injured enemies using dual-wield weapons" himmeleiden optimointi ei jaksa kiinnostaa.

Vaihdoin viimeisimpänä nyt Walking Arsenal + Death Blowiin joka innosti pelaamaan taas vähäksi aikaa, muussaa peruscontentia aika mukavasti. Mutta NM tasoja noustessa on kyllä tullut erityisen hyvin esille tuo, että kun on itse fortified ja berserking ja käyttänyt 100 furya, ja mökö on elite ja vulnerable ja bleeding ja slowed ja stunned (...), ja sitten vielä tuurilla osuisi critti tai overpower tai molemmat, niin lopputulos on jotain 1.6 miljoonaa damagea. Sitten taas kun ei crittaakaan ja, taivas varjele, vulnerable ehtii kulua pois juuri ennen lyönnin osumista niin tulos on 16 000. Sitten odotellaan 14 sekunnin cooldownia läpsien parin tonnin basic attackeja johonkin Increased Health kärpäsentoukkaan. On välistä niin riemukasta että pitää ehkä laittaa tauolle ja palata joskus ensi vuonna katsomaan tilannetta uusiksi :D

Overkill olisi vielä hauska löytää tähän buildiin, mutta sen sijaan tullut viidet 100,000 Steps, kolme Fields of Crimsonia ja pari Rage of Harrogathia.
 

TGO

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
64
Vaihdoin viimeisimpänä nyt Walking Arsenal + Death Blowiin joka innosti pelaamaan taas vähäksi aikaa, muussaa peruscontentia aika mukavasti. Mutta NM tasoja noustessa on kyllä tullut erityisen hyvin esille tuo, että kun on itse fortified ja berserking ja käyttänyt 100 furya, ja mökö on elite ja vulnerable ja bleeding ja slowed ja stunned (...), ja sitten vielä tuurilla osuisi critti tai overpower tai molemmat, niin lopputulos on jotain 1.6 miljoonaa damagea. Sitten taas kun ei crittaakaan ja, taivas varjele, vulnerable ehtii kulua pois juuri ennen lyönnin osumista niin tulos on 16 000. Sitten odotellaan 14 sekunnin cooldownia läpsien parin tonnin basic attackeja johonkin Increased Health kärpäsentoukkaan. On välistä niin riemukasta että pitää ehkä laittaa tauolle ja palata joskus ensi vuonna katsomaan tilannetta uusiksi :D
Tuo on kyllä mielenkiintoista kun välillä tulee hyvin damagea ja välillä ei. Kun erilaisia kertoimia ja muuta numeronpyöritystä on niin paljon, ei lopulta ole mitään hajua miksi lätkiminen välillä onnistuu ja toisinaan taas ei. Itselläni on yleensä vain noin kymmenkertaisia eroja, mutta ei korkealla levelillä ne kastemadon poikasetkaan oikein kuole jos ei kaikki mene kohdalleen. Seasonissa barber tekee tähän vielä mukavan lisän kun kokonaistuloksen näkee vasta jonkin ajan kuluttua.
Onneksi omissa buildeissa cooldownit ei ole hirveän pitkiä (Barrage Rogue) tai itse damagemoodi kestää vähän pidempään (Tornado Druidi).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
315
Itemeiden kanssa myös on ongelmia, kun ei tiedä nopeasti katsottuna, että mikä on hyvä tavara. Jotkut keltaiset on parempia kuin legendaariset ja niitä sitten jaksa aina katsoa uusiksi ja käydä kaupassa muuttamassa lengedaariseksi sitten. Pitäisi olla helpompi tapa saada itemeitä, että tyhmäkin casuali tajuisi onko jokin itemi hyvä, sen sitten vanhingossa heittää pois.
Tämä juuri risoo meikäläistä. D3:ssa tämä toimi hyvin ainakin omasta mielestä, tosin mitään tuhansien tuntien työmäärää tähän ei tullut pistettyä vaan ehkä se 200-250h ja tuokin voi olla yliampuva. En tiedä miten enemmän pelanneet kokevat tämän. Nyt kun on peruskamat kunnossa niin käytännössä tulee aina kaikki loot heivattua kaikki joko salvageen tai kauppaan ellei jokin suoraan pistä silmään absoluuttisesti parempana iteminä kuin jokin tällä hetkellä päällä oleva. Katsotaan että jaksaako tätä nyt pelata edes lvl 80 asti, 77 tällä hetkellä seasonal roguella ja julkaisun yhteydessä barbi pysähtyi 73:een.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
125
"Mark for Junk"

inventoryssä tuo toiminto on minusta väärinpäin. Pitäisi olla siten että "mark for keep"

90% pitää aina junkiksi laittaa.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 243
Niin tässä voisi muutenkin olla paikallaan sellainen itemin lukitus, ettei voi sulattaa tms.
Periaatteessa vähän sama kuin mitä meinaat.
Sitten sell all junk olisi vain sell all, mut skippais ne lukitut.
Lukko pysyisi vaikka laitat päälle tai stashiin, eli status jää itemiin kunnes poistat.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
315
Niin tässä voisi muutenkin olla paikallaan sellainen itemin lukitus, ettei voi sulattaa tms.
Periaatteessa vähän sama kuin mitä meinaat.
Sitten sell all junk olisi vain sell all, mut skippais ne lukitut.
Lukko pysyisi vaikka laitat päälle tai stashiin, eli status jää itemiin kunnes poistat.
Juuri tämä. Nyt en ole mitään käyttöä keksinyt tuolle mark as junkille mutta välillä olisi varmuuden vuoksi tarve merkata keltaisia esineitä turvaan kunnes ne ehtii ajan kanssa tutkimaan ja vertailemaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 697
Riftit oli loppupeleissä yllättävän toimiva mekaniikka D3:ssa. Nyt D4:n loppupeli tuntuu ajatuksena poskettoman tylsältä mutta toisaalta kertoo jotakin jo se, että en ole vielä ainuttakaan hahmoa jaksanut pelata tasolle 80 asti. Ja edelleen, itemisaatio on ihan perseestä verrattuna D3:een, ainakin omasta mielestä.
Enemmän viihdyn D4 kuin D3ssa kylläkin .
Riftit oli melko tylsiä, D4 dunkut kyllä vähän samaa, mutta muut aktiviteetit mielenkiintoisempia..

Pelannu seasonin whirli barbaarilla. Ihan hyvin maistunu nyt kun sai sen kunnolla rullaa joskus 75+. Tällä hetkellä 90lvl. Meinasin kattoo josko 100 pääsis ennen ku loppuu.

Juuri tämä. Nyt en ole mitään käyttöä keksinyt tuolle mark as junkille mutta välillä olisi varmuuden vuoksi tarve merkata keltaisia esineitä turvaan kunnes ne ehtii ajan kanssa tutkimaan ja vertailemaan.
Ite katon itemit läpi ja merkkaan junkiks ja paremmat en merkkaa. Sitte myyn yhen junkin niin se myy kaikki.

Salvagea ei oikeen enää käytä, ku matskuja paljon. Rahaa tarttis enemmänkin.
Gemit on ihan turhia. Droppaa paljon, ei mitää arvoa ja kalliita uppaa ja silti niistä ei saa mitää. Saispa edes 10k per gemi. Eipä niitä tuu enää kerättyä.
 

hrmh

Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
302
Moneltas tuo livestream alkaa meidän aikaa, vai onko jo käynnissä?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
46
Niin tässä voisi muutenkin olla paikallaan sellainen itemin lukitus, ettei voi sulattaa tms.
Periaatteessa vähän sama kuin mitä meinaat.
Sitten sell all junk olisi vain sell all, mut skippais ne lukitut.
Lukko pysyisi vaikka laitat päälle tai stashiin, eli status jää itemiin kunnes poistat.
Nyt pyörivässä streamissa vahvistivat juuri tuon. :thumbsup:
 

Liitteet

  • Tykkää
Reactions: TML
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
22
Hei,
Lueskelin tätä ketjua alusta ja aika monella oli Beta-testeissä kaatuilua, tätä ei ole ilmeisesti saatu korjattua viralliseen julkkariin vai onko.
Olen pelannut Casuaalisesti tätä peliä julkistamisen jälkeen niin voisi sanoa että 80 -90 % pelaamisesta on loppunut kaatumiseen. Joko tulee harmaa ruutu tai sit koko tietokone pimenee ja käynnistyy uudestaan.
Sitten kun yrittää käynnistää Diabloa uudestaan valittaa ettei löydy näytönohjainta tai sitten näytönohjaimen ajurit ovat vanhat.
Tämän jälkeen olen poistanut ja asentanut uusimmat näytönohjaimen ajurit.
Ja hetken pelaamisen jälkeen sama homma uudestaan. Hieman alkaa jo turhauttamaan.

Osaako joku kertoa mikähän mahtaa olla vikana ja neuvoa miten tämä saadaan korjattua.

Tietokoneen specsit:
Prosessori: Amd Ryzen 7 3800x
Emolevy: Asus Prime X570-Pro
Näytönohjain: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X 8 gb
Muistit: CORSAIR 32GB 2x16GB DDR4
Virtalähde: CORSAIR PSU RM850X 850W GOLD Modular
Käyttis: Windows 10 Pro ja virustutka Bitdefender
Muita ohjelmia ei ole taustalla pyörimässä.
 

TGO

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
64
En kyllä osaa sanoa mikä sulla voisi olla vialla, mutta vähän omaa statusta: Julkaisun aikaan peli kaatuili kyllä minulla ja monella muullakin melko usein, mutta nyt on aika paljon vakaampi. Kaatuu ehkä maksimissaan kerran 20-40 pelituntia kohden, ja sekin voi johtua vanhoista SER kamoista.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 841
Hei,
Lueskelin tätä ketjua alusta ja aika monella oli Beta-testeissä kaatuilua, tätä ei ole ilmeisesti saatu korjattua viralliseen julkkariin vai onko.
Olen pelannut Casuaalisesti tätä peliä julkistamisen jälkeen niin voisi sanoa että 80 -90 % pelaamisesta on loppunut kaatumiseen. Joko tulee harmaa ruutu tai sit koko tietokone pimenee ja käynnistyy uudestaan.
Sitten kun yrittää käynnistää Diabloa uudestaan valittaa ettei löydy näytönohjainta tai sitten näytönohjaimen ajurit ovat vanhat.
Tämän jälkeen olen poistanut ja asentanut uusimmat näytönohjaimen ajurit.
Ja hetken pelaamisen jälkeen sama homma uudestaan. Hieman alkaa jo turhauttamaan.

Osaako joku kertoa mikähän mahtaa olla vikana ja neuvoa miten tämä saadaan korjattua.

Tietokoneen specsit:
Prosessori: Amd Ryzen 7 3800x
Emolevy: Asus Prime X570-Pro
Näytönohjain: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X 8 gb
Muistit: CORSAIR 32GB 2x16GB DDR4
Virtalähde: CORSAIR PSU RM850X 850W GOLD Modular
Käyttis: Windows 10 Pro ja virustutka Bitdefender
Muita ohjelmia ei ole taustalla pyörimässä.
Oletko poistanut ajurit DDU:lla ( Display Driver Uninstaller (DDU) download version 18.0.6.8 (guru3d.com) ) vai ihan vaan sieltä Windowsin sovellusten hallinnasta? DDU:lla kun poistat, niin ota verkkopiuha irti siksi aikaa, että olet saanut uudet ajurit asennettua poistonjälkeen, ennen kuin kytket takaisin nettiin. Muuten lähtee Windows updaten kautta asentamaan ajuria. Ja safe moden kautta DDU:n käyttö, jos et ole sillä jos aiemmin poistanut.

Kokeile myös ottaa Windowsin fast boot pois päältä, jos ei jo ole. ( How to Disable Fast Startup on Windows 10 (howtogeek.com) )
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
22
Oletko poistanut ajurit DDU:lla ( Display Driver Uninstaller (DDU) download version 18.0.6.8 (guru3d.com) ) vai ihan vaan sieltä Windowsin sovellusten hallinnasta? DDU:lla kun poistat, niin ota verkkopiuha irti siksi aikaa, että olet saanut uudet ajurit asennettua poistonjälkeen, ennen kuin kytket takaisin nettiin. Muuten lähtee Windows updaten kautta asentamaan ajuria. Ja safe moden kautta DDU:n käyttö, jos et ole sillä jos aiemmin poistanut.

Kokeile myös ottaa Windowsin fast boot pois päältä, jos ei jo ole. ( How to Disable Fast Startup on Windows 10 (howtogeek.com) )
Olen poistanut ajurit ohjauspaneelin kautta. Kokeilen seuraavaksi poistaa DDU:lla ja samalla otan tuon Fast bootin pois.
Kiitoksia näistä neuvoista.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
125


Uusia vihollisia vampyyreitä. Ne ovatkin reskinned vihollisia.

Mutta mitähän tuossa tiistain streamissa käsitellään?
 
Liittynyt
02.05.2020
Viestejä
55
Oli alussa kyllä mielettömän hyvä ja tykkäsin, mutta ei tässä ole mitään mitä tekisi kun pari hahmoa sinne 70+levelille saanut.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 243
Aika setti muutoksia kyllä tuohon tulevaan seasoniin ja lisää kerrotaan seuraavassa striimissä 10.10.

Blizzard intends to follow up tonight’s livestream with a Campfire Chat on October 10, when it will cover class balance changes, updates to damage resistances, and more.

Mielestäni tässä artikkelissa oli selkein ja kattavin lista, toki otsikko hieman väärä kun noita muutoksia tulee tosiaan lisää:


Vähenee kyllä seasonista seasoniin tekeminen aika rajusti kun kaikki renown palkinnot on pysyviä pl. raha ja expa. Lisäksi matka L100 kestää ~40% lyhemmän aikaa expa muutosten takia.
Itse kyllä pidän tuosta, koska nyt voisi jopa olla mielenkiintoa tehdä useampi ukko per season. Tähän mennessä riittänyt kyllä paukuttaa se 100h tjsp seasoniin/preseasoniin, eli käytännössä yksi hahmo tappiin.

Toki ehkä se suurin heikkous eli itemisaatio ei taida vielä olla muutosten alla, pl. resistit, mutta se lienee aika iso homma joten ehkä myöhemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 455
D4 oli kyllä tämän vuoden suurin pettymys pelien joukossa tähän asti. En kokenut saaneeni rahoille vastiketta. Paukutin hampaat irvessä jonnekin 65-levelille asti ja totesin, että miksi helvetissä tätä jatkaisin. Joku osa kai kuvitteli, että peli muuttuisi paremmaksi. Mutta ei. Jotenkin tässä tuo grindaaminen ei vaan koukuta oikealla tavalla. Alle 20e arvoinen peli itselleni. Ei missään nimessä täysihintaisen arvoinen.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
669
Hei,
Lueskelin tätä ketjua alusta ja aika monella oli Beta-testeissä kaatuilua, tätä ei ole ilmeisesti saatu korjattua viralliseen julkkariin vai onko.
Olen pelannut Casuaalisesti tätä peliä julkistamisen jälkeen niin voisi sanoa että 80 -90 % pelaamisesta on loppunut kaatumiseen. Joko tulee harmaa ruutu tai sit koko tietokone pimenee ja käynnistyy uudestaan.
Sitten kun yrittää käynnistää Diabloa uudestaan valittaa ettei löydy näytönohjainta tai sitten näytönohjaimen ajurit ovat vanhat.
Tämän jälkeen olen poistanut ja asentanut uusimmat näytönohjaimen ajurit.
Ja hetken pelaamisen jälkeen sama homma uudestaan. Hieman alkaa jo turhauttamaan.

Osaako joku kertoa mikähän mahtaa olla vikana ja neuvoa miten tämä saadaan korjattua.

Tietokoneen specsit:
Prosessori: Amd Ryzen 7 3800x
Emolevy: Asus Prime X570-Pro
Näytönohjain: MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X 8 gb
Muistit: CORSAIR 32GB 2x16GB DDR4
Virtalähde: CORSAIR PSU RM850X 850W GOLD Modular
Käyttis: Windows 10 Pro ja virustutka Bitdefender
Muita ohjelmia ei ole taustalla pyörimässä.
Miltäs lämmöt näyttää ennen kun kaatuu? Kaatuuko kun seikkailet ympäriinsä vai kaatuko aina kun olet pitempään inventoryssa tai jollain kauppiaalla/enchantilla/blacksmithillä?
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 879
Peli tulossa myös Steamiin:

 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 243
Siellähän se möllöttää:


Ei vaadi Bnet launcheria, mutta tilin kylläkin.
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
797
Juu onhan toi siel steamissa näkynyt jonkun päivän, voi muuten olla ihan hyvä ratkasu kun tulee sinne 17 päivä ja sitten pitäs alkaa uus seasonikin ni ihan hyvää S2 promoa, toivottavasti pelaajamäärät pysyy pidenmpään seasonissa. Ite kyl kyllästyin taas siinä 70 kohilla, vaikka tuli sit lopulta pelattua 75, noh ehkä sitä voi parit dunkut tehdä viel ennen seasonin loppua.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
22
Miltäs lämmöt näyttää ennen kun kaatuu? Kaatuuko kun seikkailet ympäriinsä vai kaatuko aina kun olet pitempään inventoryssa tai jollain kauppiaalla/enchantilla/blacksmithillä?
Lämmöt ovat siinä 86-90 kieppeillä. Kaatuilut ovat tapahtuneet eri tilanteissa mm. kun Cinematic-kohtaus alkaa, seikkaillessa ja viimeisin oli niin että olin paikallaan jtn 4 minuuttia.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
100

Aika iso läjä, ja nopealla vilkaisulla, melkein pelkästään hyviä muutoksia tulossa season kakkosen mukana. Nyt alkaa pohja olemaan ihan OK kuosissa, ja tästä on hyvä lähteä rakentamaan lihaa luiden ympärille.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 243

Aika iso läjä, ja nopealla vilkaisulla, melkein pelkästään hyviä muutoksia tulossa season kakkosen mukana. Nyt alkaa pohja olemaan ihan OK kuosissa, ja tästä on hyvä lähteä rakentamaan lihaa luiden ympärille.
Ihan hyvältä vaikuttaa, kyllä se varmaan pitää yksi ukko leipoa tähän seasoniin.

Huomasin muuten myös että v1.2.1 päivityksestä kerrottiin jo vähän. Tulee about kuun lopussa, eli ei ehdi heti seasonin alkuun.
Tulee sisältämään ainakin paragon board respec napin sekä training dummyn.

1697013257568.png

 

TGO

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
64
Ihan hyviä muutoksia, "beta-versiosta" vähän lähemmäksi valmista. Damage-laskennan muutoksetkin saattaa olla ihan hyviä, mutta minua kyllä ärsyttää Blizzardin tapa vedellä kaikki tällainen aina uusiksi, kun virallinen julkaisu kuitenkin oli jo aikaa sitten.
Jos haluaa oikeasti käsittää miten optimoida hahmoansa, pitää ymmärtää miten nuo laskennat toimivat - ja ei kyllä millään jaksaisi toista kertaa selata puolta internettiä läpi asiaa tutkiessa. Mulle sinällään on ihan sama miten nuo kaikki laskennat tehdään, kunhan olisi selkeästi näkyvillä jossain. Jos on pakko tehdä tuollainen helvetinkone, voisi myös ihan itse tehdä selkeän ohjesivun esimerkkeineen.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 243
Käsitin itse muiden analyysejä lukiessä että isoimpana damage muutoksissa oli se, ettei vuln ja crit damage olisi enää niin ratkaisevia.
Varsinainen vuln efekti ja crit chance olisi edelleen melko arvokkaita, mutta ei niinkään vuln tai crit damage.

Resistien ja armorin muutos kyllä mielenkiintoista kokea käytännössä.
Jos joku ei patch noteja siltä osin lukenut, niin jatkossa armor vähentää vain phys damagea. Resistit on sitten muuhun.
WT4 tarviit resistiä 120% jotta se on tapissa (koska WT4 -50% ja cap 70%), mutta ei se niin kamala rasti ole kun buffattiin single res affixit peräti 60% asti ja all ressikin sen 20% jos oikein muistan.
Sitten vielä jotkut paragon noden resistit yms sai buffeja. Eli jopa tuollainen 120% tulee aika haipakkaa, ja muistan nähneeni myös kehittäjän kommentin että kyllä siinä about L80 pitäisi olla resistit ns. hoidettu.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
641
Varsinainen vuln efekti ja crit chance olisi edelleen melko arvokkaita, mutta ei niinkään vuln tai crit damage.
Eli käytännössä statit on vaan menettänyt merkitystään? Ihan sama mikä item putoo, se on aina vähintäänkin perushyvä. Sitähän tähän peliin tarvittiin, tylsän loottisysteemin tilalle entistä tylsempi ja surkeampi loottisysteemi.

Bis-ase tästä eteenpäin on siis main stat + all stats + ihan sama mitä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 697
Lisäksi matka L100 kestää ~40% lyhemmän aikaa expa muutosten takia.
Itse kyllä pidän tuosta, koska nyt voisi jopa olla mielenkiintoa tehdä useampi ukko per season.
No itse taas en. Ajattelin aina yhden ukon per season, kun mitä järkeä useammassa?

Nyt tuo expa määrä oli silleen sopiva että aika vähäisellä pelaamisella sai lvl 100 ja jäi viikko vielä aikaa mättää "end game". Eli lähinnä kun tuossa ei niin hulluna ole tekemistä niin hidas levutus oli hyvä koska silloin ainakin levua ja expaa saa ja sitä kautta paragonia jne.

Jos ei olis kesä ollut seasonin aikana niin olis varmaan ajat sitten ollu lvl 100 eli ei toi kyllä kovin kauaa nyttekään kestänyt. Kaiken lisäksi olen varmaan kokoajan levuttanu täysin epäoptimaalisesti kun ei kiinnosta min max.. ehkä siksi sitä onkin jaksanut pelailla.

D4 oli kyllä tämän vuoden suurin pettymys pelien joukossa tähän asti. En kokenut saaneeni rahoille vastiketta. Paukutin hampaat irvessä jonnekin 65-levelille asti ja totesin, että miksi helvetissä tätä jatkaisin. Joku osa kai kuvitteli, että peli muuttuisi paremmaksi. Mutta ei. Jotenkin tässä tuo grindaaminen ei vaan koukuta oikealla tavalla. Alle 20e arvoinen peli itselleni. Ei missään nimessä täysihintaisen arvoinen.
Ehkä joo. Mun mielestä tää grindaaminen tässä on ihan samaa kun Diablo2.. etenkin D2 Classic mitä ite pelasin eniten. Lvl 80 sulla on suunillee kaikki ja sitte vaan hinkkaat Act4 alueita ja keräät expaa. Saat levua skill pojoa ja statteja. Itemeissä voi olla säkällä paremmat rollit ja saat upgraden. Toki itemisaatio D2ssa on huomattavasti parempi.

Tarinasta pidin.
Käsitin itse muiden analyysejä lukiessä että isoimpana damage muutoksissa oli se, ettei vuln ja crit damage olisi enää niin ratkaisevia.
Varsinainen vuln efekti ja crit chance olisi edelleen melko arvokkaita, mutta ei niinkään vuln tai crit damage.
Joo käsitin että niiden teho olis samaa luokkaa kuin esim damage to close.

Jos on pakko tehdä tuollainen helvetinkone, voisi myös ihan itse tehdä selkeän ohjesivun esimerkkeineen.
Samaa mieltä. Miksei vaan tekis niin yksinkertaista systeemiä että kattois sheet damagea ja sitten kun lyöt normal attack niin sen verran tulis damaa. Sitten kun lyöt special niin se näkyy myös sheetissä. Sitten kun teet critical niin se olis tupla dama.. aina pakko tehdä toi dmg helvetin monimutkaiseksi. Ja lisäksi moninkertaiset kertoimet monesta eri lähteestä että helvetin vaikea pysyä perässä, että mikäs nyt vaikuttaa mihinkin.
Eli käytännössä statit on vaan menettänyt merkitystään? Ihan sama mikä item putoo, se on aina vähintäänkin perushyvä. Sitähän tähän peliin tarvittiin, tylsän loottisysteemin tilalle entistä tylsempi ja surkeampi loottisysteemi.

Bis-ase tästä eteenpäin on siis main stat + all stats + ihan sama mitä?
No miksi noita statteja edes oli niin paljon? Sitten 2 niistä vaan merkitsee. Pitäs tehdä uusiksi koko roska.
Parempi tääkin muutos kuin se että vain 2 stattia merkitsee..

Onhan noissa dmg stateissa jonkun verran eroja että sieltä voi omaan buildiin löytyä joku parempi vaihtoehto, mitä kannattaa katella.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 243
No itse taas en. Ajattelin aina yhden ukon per season, kun mitä järkeä useammassa?

Nyt tuo expa määrä oli silleen sopiva että aika vähäisellä pelaamisella sai lvl 100 ja jäi viikko vielä aikaa mättää "end game". Eli lähinnä kun tuossa ei niin hulluna ole tekemistä niin hidas levutus oli hyvä koska silloin ainakin levua ja expaa saa ja sitä kautta paragonia jne.

Jos ei olis kesä ollut seasonin aikana niin olis varmaan ajat sitten ollu lvl 100 eli ei toi kyllä kovin kauaa nyttekään kestänyt. Kaiken lisäksi olen varmaan kokoajan levuttanu täysin epäoptimaalisesti kun ei kiinnosta min max.. ehkä siksi sitä onkin jaksanut pelailla.
No jos rehellisiä ollaan, niin vain yhden ukon nytkin varmasti pelaan mutta siinäkin tapauksessa uusi tahti on mieluisampi.

Peli on tylsähkö nykyään, niin jos oon L100 siinä ajassa mitä tyyliin 80 S1 niin käy.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 243
Onhan niistä edelleen hyötyä, eivät vain ole pakollisia.
Nythän sitten esim myös resistit on tärkeitä, kun armor ei enää vähennä muuta kuin phys damagea.
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Onks nyt mitään tietoa koska toi vanha season loppuu ja koska tän uuden saa ladata? Jos uus season alkaa huomenna klo 20:00 niin oli kiva lataa se ennen sitä kyl.
 

hrmh

Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
302
Onks nyt mitään tietoa koska toi vanha season loppuu ja koska tän uuden saa ladata? Jos uus season alkaa huomenna klo 20:00 niin oli kiva lataa se ennen sitä kyl.
Luultavasti muuta tietoa ei ole, kuin että 17.10. Perinteisesti patchit ovat tulleet "hyvissä ajoin" ladattaviksi, ettei mitään "kenellä on nopein netti pääsee eka" -ilmiötä ole ollut. Nyt voi joku tosin korjata jos olen väärässä..
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Luultavasti muuta tietoa ei ole, kuin että 17.10. Perinteisesti patchit ovat tulleet "hyvissä ajoin" ladattaviksi, ettei mitään "kenellä on nopein netti pääsee eka" -ilmiötä ole ollut. Nyt voi joku tosin korjata jos olen väärässä..
Tätä mä vähän itse nyt mietin :D Ainahan ne ovat kertoneet mihin aikaan myös loppuu seasoni. Siis tää vanhan loppu ja uuden alkaminen samana päivänä on kyllä mitä mielenkiintoisin valinta.

Mä en enää yllättyis jos huomenna tulee "joo sori, siirretään sittenkin perjantaille. Me ei ehditä saada tätä valmiiksi." :D
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
100
Ihmeen vähän on kyllä informaatiota tän uuden seasonin aloituksesta ja vanhan lopettamisesta. Kiinnostaako Blizzardilla työntekijöitäkään enää D4? Season kuitenkin alkaa n. 11 tunnin päästä ja mitään infoa ei ole missään? Tai sitten en vain löydä.
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Ihmeen vähän on kyllä informaatiota tän uuden seasonin aloituksesta ja vanhan lopettamisesta. Kiinnostaako Blizzardilla työntekijöitäkään enää D4? Season kuitenkin alkaa n. 11 tunnin päästä ja mitään infoa ei ole missään? Tai sitten en vain löydä.
Ja sit tulee kaikki samaan aikaan, hirveä ryysis lataa ja sen jälkeen sairas loadi login ja mikään ei toimi. Ei näytä menevän nyt ihan niiin kuin strömssöössä.
Kai se pitää silti testata. imo perjantai olisi ollut parempi.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
125
Kannattee tehdä pelin hauskuuden vuoksi Roque. Älä tee Barbaaria tai Druidia ainakaan. Jos roquesta et välitä, niin tee necromanceri tai sorceress, vaikka nekään ei ole niin hauskoja.
Tai itseasiassa jos ihan aidosti miettii niin jokainen on omallatavallaan ihan pelattava, riippuu minkälainen pelaaja on. Druidina olet kyllä aivan uskomaton tankki, jos hidas ja vahva kiinnostaa.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 243
En kyllä muista että season 1 startissa olisi ollut ongelmaa päivityksen lataamisessa, eikä myöskään mainittavaa jonoa pelaamaan. Tyyliin minuutin tai jotain.
 
Liittynyt
15.10.2021
Viestejä
74
Oma kommenttini oli ehkä vähän liikaa lataamisen osalta, mutta katotaan kun ilta tulee miten seasoni lähtee rullaa.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
457
Kannattee tehdä pelin hauskuuden vuoksi Roque. Älä tee Barbaaria tai Druidia ainakaan. Jos roquesta et välitä, niin tee necromanceri tai sorceress, vaikka nekään ei ole niin hauskoja.
Tai itseasiassa jos ihan aidosti miettii niin jokainen on omallatavallaan ihan pelattava, riippuu minkälainen pelaaja on. Druidina olet kyllä aivan uskomaton tankki, jos hidas ja vahva kiinnostaa.
Mikä vika barbissa nyt on? Uusien muutosten myötä pitäisi saada ihan validia buildia kasaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
224 434
Viestejä
3 973 713
Jäsenet
67 896
Uusin jäsen
fg5

Hinta.fi

Ylös Bottom