Diablo 4

Ei enää kauaa että pääsee pelaamaan... Tää on ihan parasta muutenkin pätkivällä mobiilinetillä

1692992623656.png
 
Hauska peli muuten ois mutta ei pysty pelaa ku vartin ja alkaa kauhee fps droppailu ja pätkiminen. Ihan sama mitkä grafiikka asetukset ja kellotukset päällä tai pois, crossplay pois päältä. Välillä ku käyttää mediumilta lowille ja takas mediumille graffat saattaa palautua normaaliks ja toimia pitkäänkin mutta yleensä ei auta ku pelin käynnistäminen.
 
Patch notes 1.1.3 joka tulee tiistaina.

 
Viikonloppuna saa tuohon vauhdikkaaseen levutukseen pientä lisäboostia:

"From September 1, 10 a.m.– September 5, 10 a.m. PDT, all players will earn XP and Gold at a 25% increased rate. The Mother blesses all of her children, as this bonus applies to both Seasonal and Eternal Realms, and all World Tiers. This bonus stacks, so make sure to pair them with Elixirs and the Urn of Experience to maximize your experience gains."

Blessings Aplenty: Earn Increased Experience and Gold
 
Onko tässä muutenkin nostettu drop rateja lähiaikoina? En ole varmaan kuukauteen koskenut koko peliin, ja nyt kun 30min jaksoin tänään pelata tippui varmaan 5 legeä + 2 uniquea samoin tien.

Ei nämä seasonit oikein mua varten ole. 60lvl jaksoi pelata mutta kiinnostus/motivaatio vaan loppui. Kauhean väkinäiseltä tuntuu edes WT4 saakka päästä vain jauhaakseen noita samoja dunkkuja uudelleen ja uudelleen...Noita paria hahmoa voi sitten jatkaa omaan tahtiin jos huvittaa myöhemmin, mutta tuskin enää seasoneihin tulee lähdettyä.
 
Vaikken Diablo 4:sta kauaa jaksanut pelata itse, niin mielenkiinnolla seuraan, miten "lisäri kerran vuodessa" tulee onnistumaan tällä kertaa. Muistelen, että samanlaista lähestymistapaa Blizzard kertoili jo joskus WoWiin. Se ei sitten ikinä toteutunut - tai ainakaan ole toteutunut tähän päivään mennessä. Ajatushan on ihan noheva sekä pelin kannalta (myydään kun peli on vielä tuoreehko), että pörssiyrityksen kannalta (tasaista tulovirtaa vuosittain).
 
Jaa-a, onkohan sitä tullut vanhaksi ja kasvanut ulos näistä Games as a service peleistä, kun yllätti itsenikin miten nopeasti se alun innostus kuoli pystyyn omalla kohdalla vaikka kahta viimeistä betaa pelasi ihan innoissaan ja johonkin tasolle 70 pääsi ensimmäisellä hahmolla.

Vertauksena D3:seen tuli upotettua vuosien saatossa karkeasti laskettuna noin 1500 tuntia. Sitä pelasin myös betasta asti ja välillä palasin aina uusia sesonkeja katsastamaan.

Nyt ainakaan toistaiseksi eivät ole omalle kohdalle onnistuneet tekemään sitä samaa koukkua tämän Nelosen kanssa (tai sitten se on vain kylmästi tuo ensimmäisessä lauseessa mainittu asia), eikä ole esimerkiksi ollut kiinnostusta lähteä pelaamaan muilla hahmoluokilla.

Tein kyllä myös viime vuodenvaihteessa päätöksen lopettaa Destiny 2:sen pelaamisen, koska se loputon season pass oravanpyörä vain pyöri kuukausi toisensa jälkeen ja peli piti pelaajaa löysässä hirressä kokoajan. Nyt alkaa kaivata sitä, että peli alkaa, peliä pelataan, peli loppuu ja siirrytään seuraavaan peliin. Jos miettisi, että pelaisi vaikka kahta-kolmea GaaS peliä samaan aikaan, niin eihän siinä aika riittäisi mihinkään muuhun muun elämän ohella :psmoke:
 
Onhan nää seasoni pelit menny aikamoiseksi venytykseksi, miten pelaaja saatais pysymään pelaamassa vaikkei niinkään suurta nautintoa peli ehkä tarjoaisikaan.

D2 orginaalia ja LoD alkua, jolloin ei ns. Ladder / non-ladder erottelua ollutkaan ja ladder resetit kesti lopulta vuosia (1.09 patchi), ja alussa sen puoli vuotta, tuli silti pelattua ihan helvetisti, koska peli oli hyvä.
 
Odottelen siihen saakka kunnes gemit stackkaantyy. Ei ole nyt ollut mielenkiintoa oikein laisinkaan. Ennen seasonia tein hahmo 60 lvl ja tässä seasonissa tyssähti mielenkiinto 40 lvl paikkeille. Hirmusen hankala jotenki katsoa että mitä tuossa pelissä täytyy tehdä.
 
Odottelen siihen saakka kunnes gemit stackkaantyy. Ei ole nyt ollut mielenkiintoa oikein laisinkaan. Ennen seasonia tein hahmo 60 lvl ja tässä seasonissa tyssähti mielenkiinto 40 lvl paikkeille. Hirmusen hankala jotenki katsoa että mitä tuossa pelissä täytyy tehdä.

Ai joku oikeesti kerää gemmejä? Itsellä oli vaan ne yhdet royalit mitä buildi käytti muita en edes keränny maasta.
 
Ärsyttää muuten toi että noista kilkkeistä ei saa edes rahaa, niitä pennosia ei lasketa. Esimerkiksi aspektit, noiden gemien lisäksi.
Toki nykyään viisastuneena en irroita enää aspekteja, vaan heitän ne iteminä arkkuun. Ei tuhlaannu rahat extractiin, plus jos kertyy parempia versioita saa jopa rahaa kun myy iteminä.
 
Ärsyttää muuten toi että noista kilkkeistä ei saa edes rahaa, niitä pennosia ei lasketa. Esimerkiksi aspektit, noiden gemien lisäksi.
Toki nykyään viisastuneena en irroita enää aspekteja, vaan heitän ne iteminä arkkuun. Ei tuhlaannu rahat extractiin, plus jos kertyy parempia versioita saa jopa rahaa kun myy iteminä.
Juu, sama homma, kun mukana kannettava aspect-säilö täynnä, niin siitä eteenpäin parempi säilyttää suoraan aseena, irrottaa aspectin sitten vasta jahka käyttöä tulee. Typerä systeemi, mutta näin Blizzard kai halunnut homman hoidettavan...
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Juu, sama homma, kun mukana kannettava aspect-säilö täynnä, niin siitä eteenpäin parempi säilyttää suoraan aseena, irrottaa aspectin sitten vasta jahka käyttöä tulee. Typerä systeemi, mutta näin Blizzard kai halunnut homman hoidettavan...
Nähnyt useasti ehdotuksen, että aspektin irroittaminen parantaisi sitä codex versiota.
Mielestäni varsin hyvä idea.
Sitten ne aspektit mitä siellä ei ole olemassa, ilmestyisi sinne vasta kun ekan kerran sellaisen irroitat.
Joka tapauksessa jos siis saisit max roll aspektin, niin sulla olisi se kyseisessä seasonissa tarjolla codexin kautta. En tuota eternaliksi tekisi, se olisi jo vähän liian helppoa.

Sun pitäisi edelleen löytää aspektit ja niiden paremmat rollit sen kerran seasonissa, ei ainakaan mun mielestäni liian helpottava muutos.
Tässä kun edelleen itemeissä on sitten ne miljardi affixia ja maailman kallein enchant estämässä usein sen täydellisen itemin saamista, niin jos edes ton aspektien osalta asiaa vähän helpottaisi.

Plus noi täysin turhake aspect itemit voisi heittää roskiin.
 
Jaa-a, onkohan sitä tullut vanhaksi ja kasvanut ulos näistä Games as a service peleistä, kun yllätti itsenikin miten nopeasti se alun innostus kuoli pystyyn omalla kohdalla vaikka kahta viimeistä betaa pelasi ihan innoissaan ja johonkin tasolle 70 pääsi ensimmäisellä hahmolla.
En tiedä, itse vanhana en varmaan ole noihin seasoneihin ikinä edes kasvanut sisään. Taitaa pisimmillään mitä seasoneita pelannut niin CoDissa (MW) jaksoi vähän kolmatta kunnes jäi. Tässä D4 jäi season-hahmo 65 levelille ja tuskin tokaa seasonia aloitan enää ollenkaan.

En oikein tykkää koko season-konseptista totta puhuen, että "pakotetaan" pelaamaan tietyllä ajanjaksolla tai sitten se on voivoi. CoDissa se meni helpommin koska siihen aikaan ei oikein ollut muutakaan pelattavaa. Nyt taas on backlogia niin paljon ettei tätä enää ehdi millään joten sama jättää suosilla väliin. Ei sillä että noilla skineillä mitään edes tekisin, eikä tuo seasonin tarinakaan oikein mitään antanut. Päinvastoin lisää grindaamista noiden heartien muodossa vaan, blaah.
 
Tuo koko legendary itemien kategoria on pelissä ihan typerä. Niitä samoja rarejahan nekin pohjimmiltaan ovat mutta, koska sisältävät paremman luokan aspectin, niin niitä joutuu sitten tosiaan arkussa säilömään. Olis melkein parempi systeemi, ettei niitä aspecteja voisi niistä edes irroittaa mutta rareihin pystyisi edelleen niitä laiskempia versioita imprinttaamaan. Näin ollen legendary dropit voisivat edes jossain määrin kiinnostaa eikä huonoja legendaryja edes säilyttäisikään. Samoin noi sacred ja ancestral versiot vois heivata pelistä kokonaan pois. Riittäisi vaan että itemeissä on world tier kohtainen level cap. jonka peli ilmottaisi latausruudussa...

Lisäksi pelissä on aivan älytön määrä turhia affikseja sotkemassa vertailua. Esim. critical strike chance against injured jne... jotka vaatii tietyn ehdon. Semmoset ois voinut jättää vaikka uniqueihin isoilla rolleilla tuomaan mielenkiintoa.
Ja jos esim. borderlands 2:ssa slag oli paska idea (pakollinen vaikeimmalla vaikeusasteella) niin miksi tähän peliin vulnerablesta on pitänyt tehdä melkein samanlainen.

Sitten en tiedä onko tämä vain season 1 vika (barber) mutta ainakin suhteellisen typeräksi peli meni siinä vaiheessa ku mobit vaan räjähtelee ja oikeastaan aivan sama että minkälaista eliteä sieltä seasta löytyy niin samaa huttua ne kaikki viholliset on. Ainakin näin mitä omalla tb-roguella olen pelannut. Lisäksi ärsyttää kyseisen classin imbuementit.. käytät seuraavaan kahteen skilliin kyseisen ominaisuuden ja siinäpä se.. tämä ominaisuus on hetkessä käytetty ku rämpytellään vähän nappeja. Sitten vain odottelemaan että cooldown laskee. Paljon luontevammin on vastaava homma toiminut muissa peleissä missä kyseinen ominaisuus toimii vaikka 4 sekunnin ajan ja sitten ollaan odotellaan cooldownia. Näin ollen esim. attack speedillä on suuri merkitys buildissa.
 
Viimeksi muokattu:
Viikon tauon jälkeen piti pelailla tätä taas, mutta jostain syystä pelissä fps droppailee tosi pahasti. Aiemmin pyöri kuin unelma, onko kukaan muu huomannut samaa? Kokeilin pudottaa kaikki asetukset ihan alas, silti samaa fps droppailua. Mistäköhän lähtis ettii vikaa? Muut pelit tuntuu pyörivän normaalisti.
 
Viikon tauon jälkeen piti pelailla tätä taas, mutta jostain syystä pelissä fps droppailee tosi pahasti. Aiemmin pyöri kuin unelma, onko kukaan muu huomannut samaa? Kokeilin pudottaa kaikki asetukset ihan alas, silti samaa fps droppailua. Mistäköhän lähtis ettii vikaa? Muut pelit tuntuu pyörivän normaalisti.
Ootahan testaan. En ole itekkää aikoihin pelannut. brb vartin päästä editin kanssa.

/kylästä ku lähin hepalla juokseen ja randomisti pelasin niin screeni pysähteli välillä eli tuli tuota droppia. Mutta hetken päästä ku menin luolaan ja siellä pelasin ja tulin pois, niin ei enään tökkiny.
 
Viimeksi muokattu:
World Event/Boss -alueelle siirryttäessä toi droppi ja koko pelin hetkellinen pysähtyminen on aika normaalia. Mutta ihan normaalissa taistelutilanteessa noin ei pitäisi käydä.
 
World Event/Boss -alueelle siirryttäessä toi droppi ja koko pelin hetkellinen pysähtyminen on aika normaalia. Mutta ihan normaalissa taistelutilanteessa noin ei pitäisi käydä.

Juu mulla droppailee siis ihan joka paikassa, muuallakin kuin taistelutilanteessa
 
Näköjään hyvä tämä viimeisin päivitys kun siinä missä ennen pystyi pelaamaan tuntikausia niin nyt hyvä jos puolituntia kestää ennenkuin kaatuu ja tulee se fenrir bugi homma.
 
Uuhhh, onkohan Diablo 4 Blizzardin suurin floppi? Peli täysin kuollut parissa kuukaudessa launchin jälkeen.
kuva_2023-09-16_195420605.png


Pelaajat palanneet grindaamaan riftejä D3een.
 
Eikös tuolla kolmosessa alkanut vasta se uusin ja ilmeisesti viimeinen season peliin. Toisekseen katsojamäärähän ei kerro pelaajamääristä mitään, koska jollain suositulla streamaajalla nyt vaan voi olla paljon katsojia. Vaan ompa tuo kolmonen alkanut houkuttelemaan itseäkin, kun en tainnut aikoinaan ensimmäistäkään seasonia pelata niin pelissä saattaa olla ihan erilailla tekemistä.
 
Vähän olisi kiinnostanut nelosen tyydyttämätöntä pettymysbolonälkää fiksata kolmosen vikalla seasonilla, mutta sen verta kovat antipatiat Blizzun tekemistä kohtaan nykyään, ettei kyllä kiinnosta pelitunteja enää antaa ko. lafkan tekeleille - pelattavaa kyllä riittää muutenkin.

Kuvaavaa kyllä tuo Twitchin katsojamäärä. Ei kerro suorista pelaajamääristä, mutta kyllä se yleensä on ihan kuvaava numero epätarinavetosten pelien retentiotasoista kovemman luokan pelaajien keskuudessa. Harvat pelit kuolee tommosta vauhtia - PoE:lläkin on 15-20 -kertainen katsojamäärä tällä hetkellä. Bolo 4 taistelee enempi D2:R & D:I -tasoilla, mikä on ihan helvetin surullista ton julkaisutason peliltä.
Eipä se kyllä ihmetytä, kun eihän pelissä vaan oo mitään.

Olikos nykyään jotain luotettavaa tahoa tarkastella pelaajamääriä? Kasuaalipelaajia varmasti vielä piisaa, mutta olisi hauska saada dataa pelaajamääristä ja retentiosta varsinkin seasonien ja lisäreiden tullessa.


Mitä tulee Twitch/Youtube-sisällöntuottajiin, niin pelihän on sinällään ollut kultakaivos heille. Ei suinkaan pelisisältötuotannon kannalta, vaan loputtomien "Is Blizzard fucking serious?" -tyyppisten videoiden muodossa. Kun katsoo noiden suosituimpien sisällöntuottajien diabloteemasten videoiden backlogia viimeseltä kolmelta kuukaudelta, niin eipä kenenkään konsensus ole, että peli on tässä hetkessä hyvä ja pelaamista kestävä, vaikka osalla enempi copiumia onkin kuin toisilla.
Se että kuinka myötämielisesti ja malttia täynnä vuonna 2023 julkaistavaan AAA-titteliin pitäisi kuluttajana suhtautua on sitten täälläkin nähtynä yksilöllistä. Diablo 3:sen luulisi olleen melkoinen oppikokemus, jo 10v sitten mutta silti tuntuu että rima on alitettu niistäkin ajoista. Jos on jonkun mielestä on ok maksaa 70 euroa pelistä ja x määrä vuosittaisista lisäreistä, että pääsee 3? 5? 10? vuoden päästä pelaamaan valmista peliä, niin vaikeapa siihen on mitään sanoa :asif:

Itellä juna meni lopullisesti siinä vaiheessa kun season 2:sen sisältöjä julkaistii. Sisältölista tuntui enempi pelin viikonloppupätsäykseltä kuin seasonilta. Silti heti perään ilmoitettiin maksullisten lisäreiden lähetymisestä.
En tiedä kuinka voisi enempi perse eellä puuhun kiivetä.

Onneks kuitenkin Path of Exile 2 tulee ensi vuonna :tup:
 
Onneks kuitenkin Path of Exile 2 tulee ensi vuonna :tup:
Itse en PoEsta tykännyt mutta varmaan tuota kakkosta tulee kokeiltua ainakin videoiden perusteella.

En ihan noin tunteella suhtaudu D4:aan/Blizzuun, vaan omalla kohdalla kyse on enemmän siitä, että nyt julkaisiin lyhyellä aikavälillä useampikin megaluokan peli, joista moni on melkoisia timesinkkejä.

Eikä tää vaan pärjää kilpailussa peliajasta niille, kun ei tossa endgamessa nyt mitään niin ihmeellistä ole että motivoisi pelaamaan.

Kyllä nytkin aamulla herätessä BG3 pyörähti käyntiin, eikä tämä...
 
Olen pelannut tätä peliä varmaan sen 40-50h, taitaa Pulverize Druid olla sen ~65lvl ja kyllästyminen on vahvasti läsnä. Viikkoon en ole avannut edes koko peliä ja ei ole kyllä ikäväkään.. :lol:

Ei tämmöistä jotenkin enää jaksa pelata samanlailla kun ennen tai varsinkaan grindaa. Tuntuu että jopa Diablo 3 jaksoi kauemmin grindata aikoinaan.

Pakko todeta että tämä peli on kaukana 80e arvoisesta tekeleestä.
 
212 tuntia itsellä mittarissa, mutta suurin osa tuosta ennen seasonia.
Eli heikoksi jäi season 1.
Seasonissa pelkästään yksi rogue L81 ja tuntuu ettei pelaamisessa ole enää mitään järkeä. Kamat on sen verran kuosissa ettei jaksa metsästää sitä yhtä hyvää itemiä per tyyliin 1000 droppia, ja uber lilith nyt ei nappaa edes ajatuksen tasolla.

Kyllähän tässä aika nopeasti kyllästyi, mutta varmasti jaksaa taas sitten ensi seasonissa sen yhden ukon verran.
Kovasti ovat uhonneet että season 2 on hirvittävä kasa kaikenlaista....... saa nähdä.

Onhan pelissä kyllä parantamisen varaa vaikka missä ja lisää pysyvää sisältöä huutaisi.
Sen lisäksi tuntuu että itemisaatiossa on paljon parannettavaa, jotta se olisi mielenkiintoisempaa.
Mielenkiintoista nähdä miltä näyttää vaikka vuoden päästä.
 
Joo, en mäkään ole yli kuukauteen tai kahteen käynnistänyt tän kuin kerran ja taisin peräti 15min jaksaa pelata. :lol: Jotenkin tää vaan on sitä samaa koko ajan, tuntuu liikaa työltä, eikä mikään kannusta pelaamaan. Alussa tää oli ihan jees, mutta jotenkin kun WT4 aukes loppu samalla motivaatio kokonaan kun capstonet oli tehty.

Ehkä sitä vaan on kyllästynyt koko ARPG-touhuun tai jotain...Monet muut pelit kyllä maistuu nyt.

Season 1 jäi niin tuhnuksi etten niiden pariin enää palaa.
 
Riftit oli loppupeleissä yllättävän toimiva mekaniikka D3:ssa. Nyt D4:n loppupeli tuntuu ajatuksena poskettoman tylsältä mutta toisaalta kertoo jotakin jo se, että en ole vielä ainuttakaan hahmoa jaksanut pelata tasolle 80 asti. Ja edelleen, itemisaatio on ihan perseestä verrattuna D3:een, ainakin omasta mielestä.
 
Riftit oli loppupeleissä yllättävän toimiva mekaniikka D3:ssa. Nyt D4:n loppupeli tuntuu ajatuksena poskettoman tylsältä mutta toisaalta kertoo jotakin jo se, että en ole vielä ainuttakaan hahmoa jaksanut pelata tasolle 80 asti. Ja edelleen, itemisaatio on ihan perseestä verrattuna D3:een, ainakin omasta mielestä.
Minä jaksoin pelata D4 kaksi hahmoa lvl 100, mutta vähän kyllä vikat 15-20 leveliä puudutti.
D3 rifteissä on se hyvä puoli että niistä on aina jotain hyötyä aika pitkälle seasoniin - vähän saa nostettua jonkun gemin leveliä jne. Tosin uudessa seasonissa on paragon 800 cap, joka vie ison osan hyödystä kun expillä ei ole merkitystä. D4 dungeoneissa voi käydä niin että 10 lvl / 20 tunnin aikana ei löydy yhtään uutta itemiä. Vähän saa rahaa ja materiaaleja, mutta toisaalta ne kuluu pariin reroll yritykseen, joten aika lähellä nollaa ollaan.

Lisäksi moninpeli D3;ssä kavereiden kanssa on yhteistyötä - en ole vielä D4:ssä saanut lähellekään samaa co-op fiilistä.
Kyllä on vielä pelissä tekemistä että siitä tulee valmis..
 
Tosin uudessa seasonissa on paragon 800 cap, joka vie ison osan hyödystä kun expillä ei ole merkitystä.

Paragontasoja kertyy kyllä tuon capin jälkeenkin ja kaikki kerätty XP siirtyy lopulta non-seasoniin, joten ei se ihan merkityksetöntä ole.
 
Huomannu miten hyvä peli tuo Diablo 3:n onkaan. Vaikka sitä pelatessa joskus mietti että mitä järkeä on pelata kun vain aina samaa juttua uudestaan ja uudestaan. Mutta Diablo IV kyllä vaatisi jonkinlaisen nobrainerin tuohon, että jota vain voisi tahkota uudelleen ja uudelleen. Nyt tuossa pelissä tuntuu olevan aivan liikaa kaikkea tekemistä ja liikaa. Itemeiden kanssa myös on ongelmia, kun ei tiedä nopeasti katsottuna, että mikä on hyvä tavara. Jotkut keltaiset on parempia kuin legendaariset ja niitä sitten jaksa aina katsoa uusiksi ja käydä kaupassa muuttamassa lengedaariseksi sitten. Pitäisi olla helpompi tapa saada itemeitä, että tyhmäkin casuali tajuisi onko jokin itemi hyvä, sen sitten vanhingossa heittää pois. Jonkinlainen lobby saisi olla tai automaattinen pelijuttu. Tuosta puuttuu sosiaalisuus kokonaan, ei ole mahdollista vain laittaa peliä auki ja päättää mitä alkaa tekemään ja on peli sitten täynnä randomeita kavereita. Diablo 3:ssa ja Diablo 2:ssa aina kyllä sai peliseuraa kun vain painoi pelinkäynnistysnappia.
 
Barbaaria pelaillut julkaisusta asti silloin tällöin, välissä tuli jo pidempi tauko kun ei vaan napannut. Nyt 79lvl n. 92 tunnin peliajalla ja alkaa kiinnostus lopahtaa täysin, eikä tee edes mieli aloittaa muita classeja. Vertailun vuoksi D3:ssa kertyi peliaikaa reilu 1300 tuntia. Dunkuista ja endgamesta on varmaan jo valitettu tarpeeksi niin en mene siihen, mutta itteäni on tässä ihan alusta asti vaivannut sellainen hahmon kehityksen epämääräisyys ja näkymättömyys. Kun monsujen hp-numeroita tai omia hp- ja resurssinumeroita (kuin valikon takaa) ei saa näkyviin, ja tehtyihin damage-numeroihin vaikuttaa se 1500 erilaista modifieria, niin ei hahmota enää ollenkaan statsien hyötyä tai paremmuutta. Ja sitä myötä putoaa vähän koko peliltä pohja, kun kamojen ja noiden "x% damage to bleeding injured enemies using dual-wield weapons" himmeleiden optimointi ei jaksa kiinnostaa.

Vaihdoin viimeisimpänä nyt Walking Arsenal + Death Blowiin joka innosti pelaamaan taas vähäksi aikaa, muussaa peruscontentia aika mukavasti. Mutta NM tasoja noustessa on kyllä tullut erityisen hyvin esille tuo, että kun on itse fortified ja berserking ja käyttänyt 100 furya, ja mökö on elite ja vulnerable ja bleeding ja slowed ja stunned (...), ja sitten vielä tuurilla osuisi critti tai overpower tai molemmat, niin lopputulos on jotain 1.6 miljoonaa damagea. Sitten taas kun ei crittaakaan ja, taivas varjele, vulnerable ehtii kulua pois juuri ennen lyönnin osumista niin tulos on 16 000. Sitten odotellaan 14 sekunnin cooldownia läpsien parin tonnin basic attackeja johonkin Increased Health kärpäsentoukkaan. On välistä niin riemukasta että pitää ehkä laittaa tauolle ja palata joskus ensi vuonna katsomaan tilannetta uusiksi :D

Overkill olisi vielä hauska löytää tähän buildiin, mutta sen sijaan tullut viidet 100,000 Steps, kolme Fields of Crimsonia ja pari Rage of Harrogathia.
 
Vaihdoin viimeisimpänä nyt Walking Arsenal + Death Blowiin joka innosti pelaamaan taas vähäksi aikaa, muussaa peruscontentia aika mukavasti. Mutta NM tasoja noustessa on kyllä tullut erityisen hyvin esille tuo, että kun on itse fortified ja berserking ja käyttänyt 100 furya, ja mökö on elite ja vulnerable ja bleeding ja slowed ja stunned (...), ja sitten vielä tuurilla osuisi critti tai overpower tai molemmat, niin lopputulos on jotain 1.6 miljoonaa damagea. Sitten taas kun ei crittaakaan ja, taivas varjele, vulnerable ehtii kulua pois juuri ennen lyönnin osumista niin tulos on 16 000. Sitten odotellaan 14 sekunnin cooldownia läpsien parin tonnin basic attackeja johonkin Increased Health kärpäsentoukkaan. On välistä niin riemukasta että pitää ehkä laittaa tauolle ja palata joskus ensi vuonna katsomaan tilannetta uusiksi :D

Tuo on kyllä mielenkiintoista kun välillä tulee hyvin damagea ja välillä ei. Kun erilaisia kertoimia ja muuta numeronpyöritystä on niin paljon, ei lopulta ole mitään hajua miksi lätkiminen välillä onnistuu ja toisinaan taas ei. Itselläni on yleensä vain noin kymmenkertaisia eroja, mutta ei korkealla levelillä ne kastemadon poikasetkaan oikein kuole jos ei kaikki mene kohdalleen. Seasonissa barber tekee tähän vielä mukavan lisän kun kokonaistuloksen näkee vasta jonkin ajan kuluttua.
Onneksi omissa buildeissa cooldownit ei ole hirveän pitkiä (Barrage Rogue) tai itse damagemoodi kestää vähän pidempään (Tornado Druidi).
 
Itemeiden kanssa myös on ongelmia, kun ei tiedä nopeasti katsottuna, että mikä on hyvä tavara. Jotkut keltaiset on parempia kuin legendaariset ja niitä sitten jaksa aina katsoa uusiksi ja käydä kaupassa muuttamassa lengedaariseksi sitten. Pitäisi olla helpompi tapa saada itemeitä, että tyhmäkin casuali tajuisi onko jokin itemi hyvä, sen sitten vanhingossa heittää pois.

Tämä juuri risoo meikäläistä. D3:ssa tämä toimi hyvin ainakin omasta mielestä, tosin mitään tuhansien tuntien työmäärää tähän ei tullut pistettyä vaan ehkä se 200-250h ja tuokin voi olla yliampuva. En tiedä miten enemmän pelanneet kokevat tämän. Nyt kun on peruskamat kunnossa niin käytännössä tulee aina kaikki loot heivattua kaikki joko salvageen tai kauppaan ellei jokin suoraan pistä silmään absoluuttisesti parempana iteminä kuin jokin tällä hetkellä päällä oleva. Katsotaan että jaksaako tätä nyt pelata edes lvl 80 asti, 77 tällä hetkellä seasonal roguella ja julkaisun yhteydessä barbi pysähtyi 73:een.
 
"Mark for Junk"

inventoryssä tuo toiminto on minusta väärinpäin. Pitäisi olla siten että "mark for keep"

90% pitää aina junkiksi laittaa.
 
Niin tässä voisi muutenkin olla paikallaan sellainen itemin lukitus, ettei voi sulattaa tms.
Periaatteessa vähän sama kuin mitä meinaat.
Sitten sell all junk olisi vain sell all, mut skippais ne lukitut.
Lukko pysyisi vaikka laitat päälle tai stashiin, eli status jää itemiin kunnes poistat.
 
Niin tässä voisi muutenkin olla paikallaan sellainen itemin lukitus, ettei voi sulattaa tms.
Periaatteessa vähän sama kuin mitä meinaat.
Sitten sell all junk olisi vain sell all, mut skippais ne lukitut.
Lukko pysyisi vaikka laitat päälle tai stashiin, eli status jää itemiin kunnes poistat.

Juuri tämä. Nyt en ole mitään käyttöä keksinyt tuolle mark as junkille mutta välillä olisi varmuuden vuoksi tarve merkata keltaisia esineitä turvaan kunnes ne ehtii ajan kanssa tutkimaan ja vertailemaan.
 
Riftit oli loppupeleissä yllättävän toimiva mekaniikka D3:ssa. Nyt D4:n loppupeli tuntuu ajatuksena poskettoman tylsältä mutta toisaalta kertoo jotakin jo se, että en ole vielä ainuttakaan hahmoa jaksanut pelata tasolle 80 asti. Ja edelleen, itemisaatio on ihan perseestä verrattuna D3:een, ainakin omasta mielestä.
Enemmän viihdyn D4 kuin D3ssa kylläkin .
Riftit oli melko tylsiä, D4 dunkut kyllä vähän samaa, mutta muut aktiviteetit mielenkiintoisempia..

Pelannu seasonin whirli barbaarilla. Ihan hyvin maistunu nyt kun sai sen kunnolla rullaa joskus 75+. Tällä hetkellä 90lvl. Meinasin kattoo josko 100 pääsis ennen ku loppuu.

Juuri tämä. Nyt en ole mitään käyttöä keksinyt tuolle mark as junkille mutta välillä olisi varmuuden vuoksi tarve merkata keltaisia esineitä turvaan kunnes ne ehtii ajan kanssa tutkimaan ja vertailemaan.
Ite katon itemit läpi ja merkkaan junkiks ja paremmat en merkkaa. Sitte myyn yhen junkin niin se myy kaikki.

Salvagea ei oikeen enää käytä, ku matskuja paljon. Rahaa tarttis enemmänkin.
Gemit on ihan turhia. Droppaa paljon, ei mitää arvoa ja kalliita uppaa ja silti niistä ei saa mitää. Saispa edes 10k per gemi. Eipä niitä tuu enää kerättyä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 404
Viestejä
4 511 410
Jäsenet
74 363
Uusin jäsen
wlliamwill

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom