Diablo 4

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 414
Viimeisen viikon ajan ollut peli muutamaa sessiota lukuunottamatta pelikelvoton PS5:lla. Peli aukeaa hitaasti ja jos pääsee kartalle saakka, hahmo ei reagoi tai jos reagoi niin 5 sekunnin viiveellä. Vihut eivät spawnaa laisinkaan.

Olen poistanut ja uudelleenasentanut, vaihtanut wifin 5ghz, crossplatformit pois päältä. Kenelläkään vastaavia ongelmia ja mahdollisia ratkaisuja?
PS5-versiossa itsessään tuskin on vikaa, sillä täällä PS5:llä toiminut niin hyvin kuin aina, eli pahimpaan ruuhka-aikaan lagii, muuten ok, mutta niin se tekee PC:lläkin (omistan molemmat versiot). Ettei vain ole konsoli pölyinen, lämmöt nousee, konsoli laskee kellotaajuutta ja lagii? Tosin kyllä minä internet-yhteyttä lähtisin ensimmäisenä syyttämään.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
54
PS5-versiossa itsessään tuskin on vikaa, sillä täällä PS5:llä toiminut niin hyvin kuin aina, eli pahimpaan ruuhka-aikaan lagii, muuten ok, mutta niin se tekee PC:lläkin (omistan molemmat versiot). Ettei vain ole konsoli pölyinen, lämmöt nousee, konsoli laskee kellotaajuutta ja lagii? Tosin kyllä minä internet-yhteyttä lähtisin ensimmäisenä syyttämään.
Täytyy vielä kokeilla laittaa piuha kiinni. Ihme kyllä jos wifissä vika, 300mbs yhteys ja ainakin itse laite näyttää melkein täyttä nopeutta testatessa.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 414
Täytyy vielä kokeilla laittaa piuha kiinni. Ihme kyllä jos wifissä vika, 300mbs yhteys ja ainakin itse laite näyttää melkein täyttä nopeutta testatessa.
Onko perus WiFi5? Se kyllä selittää jos on. WiFi6 on jo lähes piuhan veroinen, 7 on. Itsellä siis WiFi6 eikä sillä huomaa eroa piuhaan verrattuna, edes ping-testillä.
 
Liittynyt
22.08.2022
Viestejä
137
PS5-versiossa itsessään tuskin on vikaa, sillä täällä PS5:llä toiminut niin hyvin kuin aina, eli pahimpaan ruuhka-aikaan lagii, muuten ok, mutta niin se tekee PC:lläkin (omistan molemmat versiot). Ettei vain ole konsoli pölyinen, lämmöt nousee, konsoli laskee kellotaajuutta ja lagii? Tosin kyllä minä internet-yhteyttä lähtisin ensimmäisenä syyttämään.
Mulla ei Xboxilla ole ongelmia ollut vaikka yhteys on vain 40-60mbs luokkaa. Reititin tuossa jyskyttää missä SIM kortti sisällä ja 4G yhteys. 5g:tä tänne ei edes saa tai tähän mun asuntoon. 5G kyllä on kylällä ja tosi lähellä mun kotia Siksi otin varmuuden vuoksi 5g reitittimen jos 5g tähän kohtaan joskus tulee
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Viimeisen viikon ajan ollut peli muutamaa sessiota lukuunottamatta pelikelvoton PS5:lla. Peli aukeaa hitaasti ja jos pääsee kartalle saakka, hahmo ei reagoi tai jos reagoi niin 5 sekunnin viiveellä. Vihut eivät spawnaa laisinkaan.

Olen poistanut ja uudelleenasentanut, vaihtanut wifin 5ghz, crossplatformit pois päältä. Kenelläkään vastaavia ongelmia ja mahdollisia ratkaisuja?
Kuulostaa tosi erikoiselta kysymykseltä, mutta onko sattumoisin kaapeliyhteys? Siis kaapelimodeemi, jne.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Viimeisen viikon ajan ollut peli muutamaa sessiota lukuunottamatta pelikelvoton PS5:lla. Peli aukeaa hitaasti ja jos pääsee kartalle saakka, hahmo ei reagoi tai jos reagoi niin 5 sekunnin viiveellä. Vihut eivät spawnaa laisinkaan.

Olen poistanut ja uudelleenasentanut, vaihtanut wifin 5ghz, crossplatformit pois päältä. Kenelläkään vastaavia ongelmia ja mahdollisia ratkaisuja?
Kuulostaa tosi erikoiselta kysymykseltä, mutta onko sattumoisin kaapeliyhteys? Siis kaapelimodeemi, jne.
Tosin tämä oli luultavasti multa aivan turha kysymys, koska se on nyt laajempikin ongelma että jengillä alkanut mm. rubberbandaa peli.
Mullakin esiintyi ekan kerran ikinä tuollaista, jos nyt unohdetaan tyyliin julkaisu tai betojen alut.

Toi kaapelimodeemien (osan niistä) ongelma on ollut pitkälti aina, eli se ei mitä todenäköisimmin ole voinut alkaa vasta tässä lähiaikoina.
Jotenkin luin puolivaloilla ja meni ohi että tämä oli uusi asia.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 414
Loppui kyllä kultaongelmat kun alkoi myymään raret Discordissa, n. 250 miljoonaa viikonlopun tienesti, porukka rahoissaan niin maksaa melko hyvin edes vähän paremmista itemeistä joihin saa 4/4 parasta stattia (eli 3/4 parhaista stateista jouhin saa rollaamalla 4/4).
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Loppui kyllä kultaongelmat kun alkoi myymään raret Discordissa, n. 250 miljoonaa viikonlopun tienesti, porukka rahoissaan niin maksaa melko hyvin edes vähän paremmista 4/4 rolleista.
Ei vaan onnistu tällä hetkellä kun tradeeminen on disabloitu.


Vähemmän yllättäen tradessa on maksettu jopa miljardeja yhdestä itemistä ihan vaan siksi, että kultaa sekä itemeitä on voinut dupee.
Jotkut toki väitti että myös botteja laitettu farmaa kultaa, mut tiedä sitten.
Eihän oikeasti pelaamalla kukaan muuten pysty itemistä jotain 10 miljardia maksaa. :D
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 414
Ei vaan onnistu tällä hetkellä kun tradeeminen on disabloitu.


Vähemmän yllättäen tradessa on maksettu jopa miljardeja yhdestä itemistä ihan vaan siksi, että kultaa sekä itemeitä on voinut dupee.
Jotkut toki väitti että myös botteja laitettu farmaa kultaa, mut tiedä sitten.
Eihän oikeasti pelaamalla kukaan muuten pysty itemistä jotain 10 miljardia maksaa. :D
Joo tänään tais olla kiinni, eilen vielä sai 60 miljoonaa ansaittua.

En tiedä miten kultaa haalivat, mutta pääseepähän pelin suurimmasta ongelmasta eli rollauksen suurista kustannuksista eroon. Tuohan tosin kai korjataan seuraavassa isossa päivityksessä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
.... pääseepähän pelin suurimmasta ongelmasta eli rollauksen suurista kustannuksista eroon. Tuohan tosin kai korjataan seuraavassa isossa päivityksessä.
Aijaa, multa mennyt ihan ohi mitä siihen suunnitellaan?

Omasta mielestä sais olla yksi vaihtoehto enemmän, sekä olisi kiva D3 tapaan nähdä mahdolliset rollit. Mahdollisella rolleilla tarkoitan vain listaa siitä, mitä kyseinen itemi voi vielä saada niin ei tarvitsisi mitään pelin ulkopuolista resurssia konsultoida.

Näidenkin lisäksi saisi vielä tiputtaa hintaakin, onhan se ihan pöljän korkea nykyisellään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 339
Siis siellähän on/oli taas joku duping bugi, jota hyödynnetty ja ban hammer paukkuu taas, tulilinjalla on myös henkilöt jotka ottaneet vastaan kyseistä kultaa tekemättä itse exploittia...
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 802
Siis siellähän on/oli taas joku duping bugi, jota hyödynnetty ja ban hammer paukkuu taas, tulilinjalla on myös henkilöt jotka ottaneet vastaan kyseistä kultaa tekemättä itse exploittia...
Blizzun foorumilla sanottiin että dupeejat (kultafarmarit ym) ja heiltä suoraan kultaa ostaneet bannivasaran alla, muut turvassa.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
54
Kuulostaa tosi erikoiselta kysymykseltä, mutta onko sattumoisin kaapeliyhteys? Siis kaapelimodeemi, jne.
On kaapeliyhteys. Ongelma ratkesi kun laitoin kaapelilla kiinni. Wifi siis pätki. Olisi tietty itse voinut tätä ensin kokeilla ennen kysymistä

silti erikoista että alkoi yhtäkkiä, launchista asti on kuitenkin pelattu ilman ongelmia viime viikkoon asti.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 414
On kaapeliyhteys. Ongelma ratkesi kun laitoin kaapelilla kiinni. Wifi siis pätki. Olisi tietty itse voinut tätä ensin kokeilla ennen kysymistä

silti erikoista että alkoi yhtäkkiä, launchista asti on kuitenkin pelattu ilman ongelmia viime viikkoon asti.
Jos kaapeli häiritsee niin päivitä modeemi WiFi6 malliin.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 416
silti erikoista että alkoi yhtäkkiä, launchista asti on kuitenkin pelattu ilman ongelmia viime viikkoon asti.
On tuohon verkkokoodiin varmaan jotain muutoksia tehty, kun niin paljon tullut keskusteluja aiheeseen liittyen. Helpompaa tietenkin olisi, jos Blizzard tarjoaisi jotain testausohjelmaa, jolla näkisi missä se mahdollinen ongelma voi olla. Omalla kohdalla lagia on tullut enemmän viime viikon jälkeen, samalla kyllä päästiin WT4, joten vaikea sanoa, että onko ongelma koodimuutoksissa vain esim. WT4:n suuremmissa pelaaja ja monsterimäärissä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
On tuohon verkkokoodiin varmaan jotain muutoksia tehty, kun niin paljon tullut keskusteluja aiheeseen liittyen.
Toki yksi teoria se, että olisi jo leikattu palvelinkustannuksia.
Eli heikommalla raudalla tai enemmän instansseja per laite.
Aika karua olisi kyllä jo tässä vaiheessa tehdä noin, että ehkä en ihan siihen kallistuisi.
Toisaalta yksi folio voisi olla se että betassa, julkaisussa ja jonkin aikaa sen perään vedetään tehokkaalla raudalla niin pysyy hyvä kuva pelistä ainakin teknisesti. Sitten feidataan ne pois ja toivotaan ettei kovin isoa mölyä asiasta enää nouse.

Ehkä sitten kuitenkin ajattelen että ne on vaan onnistunut jotain vetää solmuun palvelimen tai pelin koodissa.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
543
Toki yksi teoria se, että olisi jo leikattu palvelinkustannuksia.
Eli heikommalla raudalla tai enemmän instansseja per laite.
Aika karua olisi kyllä jo tässä vaiheessa tehdä noin, että ehkä en ihan siihen kallistuisi.
Toisaalta yksi folio voisi olla se että betassa, julkaisussa ja jonkin aikaa sen perään vedetään tehokkaalla raudalla niin pysyy hyvä kuva pelistä ainakin teknisesti. Sitten feidataan ne pois ja toivotaan ettei kovin isoa mölyä asiasta enää nouse.

Ehkä sitten kuitenkin ajattelen että ne on vaan onnistunut jotain vetää solmuun palvelimen tai pelin koodissa.
Ei tämä itsellä ainakaan ole lagaillut poislukien betoja ja ddos hyökkäystä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Ei tämä itsellä ainakaan ole lagaillut poislukien betoja ja ddos hyökkäystä.
No juu, itselläkin vain yhtenä iltana yhdessä dunkussa viime viikolla.

En myöskään toki laske tähän juurikin betojen alkuja tai julkaisun ensimmäisiä tunteja.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 416
Asmon viimeisimmän videon mukaan yhdestä aseesta olisi maksettu 30 miljardia kultaa, jonka vuoksi tuo trade olisi mennyt kiinni. Tekstin perusteella aseen olisi myynyt Jeppe-nimimerkin omaava henkilö, joten joku suomalainen asialla?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 744
Asmon viimeisimmän videon mukaan yhdestä aseesta olisi maksettu 30 miljardia kultaa, jonka vuoksi tuo trade olisi mennyt kiinni. Tekstin perusteella aseen olisi myynyt Jeppe-nimimerkin omaava henkilö, joten joku suomalainen asialla?
Jeppe on käynyt postaamassa Asmonin videoon:
The reason I stopped at 30b was because of the party size limit lol. I'll give you guys an update if we get banned for this trade in this beautiful gold economy
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 516
Asmon viimeisimmän videon mukaan yhdestä aseesta olisi maksettu 30 miljardia kultaa, jonka vuoksi tuo trade olisi mennyt kiinni. Tekstin perusteella aseen olisi myynyt Jeppe-nimimerkin omaava henkilö, joten joku suomalainen asialla?
Tässä vielä tuon Jeppe-O:n alkuperäinen video, alussa näkyy myös myyty ase statseineen

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 339
Toi Barber heart kyllä pistää balanssin ihan sekasi ku sattu sellainen tipahtamaan. Nyt ei tarvii ku kerran mobin suuntaan Bone Spear laukasta ja lakoaa koko group...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Viime aikoina ollut ihme kaatuilua ja jäätymistä kun alt tabbaa Windowsin puolelle. Onko muilla ilmennyt samaa?
Tuota on ollut alusta asti, se jumi on saattanut kestää jopa toista minuuttia.

Aluksi löin aina resetia heti, mutta kyllä se palautuu kun odottaa vaan kärsivällisesti ja koittaa vaikka alt+tab uudelleen.

Iselläni nuo ovat ilmenneet jos teleporttaa eri paikkaan ja alt+tabaa sen aikana.

Nyt uusissa patcheissa tuo jumiaika on lyhentynyt minuutista viiteen sekuntiin. Eli parempaan menossa, mutta eikö muilla muka tule tuota koskaan? Kiinnostaisi mikä sen aiheuttaa.

32GB RAM ja 16GB VRAM Radeon 6800. Hwinfon mukaan RAM load pyörii 20-24GB ja VRAM load 15-16GB.
 

Ingvarr

"Tuplaan sun moneyt"
Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
42
Alkanut kaatuilemaan tuon viimeisimmän pätsin jälkeen, melkein aina teleportatessa ja kerran kun avasin repun world bossin aikana. Myös välillä esineiden tooltipit välkkyy raivostuttavasti.
Jeps, teleportatessa kaatuu todella usein, eilen illalla 5 kertaa. ja just siinä kohtaa kun TP on melkein valmis. Hahmo ei tosin siirry.
Toinen havainto että vahingossa kun painaa klaanisivun auki niin peli hyytyy todella paljon ja/tai kaatuu.
Tuo kyllä oman lisäjännityksen HC peliin.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Viime aikoina ollut ihme kaatuilua ja jäätymistä kun alt tabbaa Windowsin puolelle. Onko muilla ilmennyt samaa?
Tuota on ollut alusta asti, se jumi on saattanut kestää jopa toista minuuttia.

Aluksi löin aina resetia heti, mutta kyllä se palautuu kun odottaa vaan kärsivällisesti ja koittaa vaikka alt+tab uudelleen.

Iselläni nuo ovat ilmenneet jos teleporttaa eri paikkaan ja alt+tabaa sen aikana.

Nyt uusissa patcheissa tuo jumiaika on lyhentynyt minuutista viiteen sekuntiin. Eli parempaan menossa, mutta eikö muilla muka tule tuota koskaan? Kiinnostaisi mikä sen aiheuttaa.

32GB RAM ja 16GB VRAM Radeon 6800. Hwinfon mukaan RAM load pyörii 20-24GB ja VRAM load 15-16GB.
Alt+tab kaatuminen/jäätyminen oli syy minkä takia poistivat jossain kohtaa varsinaisen fullscreenin, eli nykyään windowed fullscreen lähin vastine.
Ei se näytä vieläkään palanneen asetuksiin, vai onko joku tapa miten jengi pakottaa sen dedicated fullscreenin?
Jos on niin eihän tässä sillä vedetä, eli kokeilee windowed fullscreen?

Windowed fullscreenissä pelanneena ei kyllä ole kaatunut/juminnut peli jos vaihtaa eri ohjelmaan fokuksen.
Sen sijaan peli on jumiutunut joskus jos alkaa heti tekemään pelissä jotain kun on just teleportannut jostain, mutta ei se alt+tabiin ole liittynyt mulla. Toisaalta voisiko kyse olla vähän vastaavasta asiasta, eli ylipäätään se että tekee heti jotain teleportin perään. Sehän on kuitenkin melko yleistä että peli stutteraa kun saapuu esim. Kyovashadiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Alt+tab kaatuminen/jäätyminen oli syy minkä takia poistivat jossain kohtaa varsinaisen fullscreenin, eli nykyään windowed fullscreen lähin vastine.
Ei se näytä vieläkään palanneen asetuksiin, vai onko joku tapa miten jengi pakottaa sen dedicated fullscreenin?
Jos on niin eihän tässä sillä vedetä, eli kokeilee windowed fullscreen?

Windowed fullscreenissä pelanneena ei kyllä ole kaatunut/juminnut peli jos vaihtaa eri ohjelmaan fokuksen.
Sen sijaan peli on jumiutunut joskus jos alkaa heti tekemään pelissä jotain kun on just teleportannut jostain, mutta ei se alt+tabiin ole liittynyt mulla. Toisaalta voisiko kyse olla vähän vastaavasta asiasta, eli ylipäätään se että tekee heti jotain teleportin perään. Sehän on kuitenkin melko yleistä että peli stutteraa kun saapuu esim. Kyovashadiin.
Hmm, ei tässä ole edes muuta vaihtoehtoa kuin tuo windowed fullscreen. Onkohan Radeonilla tuossa sitten joku käpy kun tapahtuu kokoajan.
Olen nähnyt kun peliä on pelattu 3080 geforcella eikä sillä kyllä ilmennyt tuota jumittelua ollenkaan.
d4_win.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
718
HC season ukko dingas eilen lvl 95 ja nyt alkaa tulla kuppi täyteen, ei vaan enää jaksa. Tuntuu että peli loppuu jo lvl 75-80 mitään tavaraa ei ole tullut vaihdettua tuon jälkeen, kun mitään korvaavaa ei tipu. Peli on todella tylsä tavaroiden suhteen eikä palkitse pelaamista loppupäässä mitenkään.
 

hrmh

Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
333
Pystyykö diablo nelosen hahmoja selailemaan tuolta battle.net kautta ja linkkaamaan tähän missä näkyisi geari ja muut ajankohtaiset asiat, että pääsisitte sättimään mikä mun hahmolla on pielessä?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 414
Pystyykö diablo nelosen hahmoja selailemaan tuolta battle.net kautta ja linkkaamaan tähän missä näkyisi geari ja muut ajankohtaiset asiat, että pääsisitte sättimään mikä mun hahmolla on pielessä?
Tuolta näkee kunhan tietää pelaajan Battle-tagin. Aika alkukantainen sivu kylläkin, mutta saa tuosta jotain selvää. :lol:

Tuossa oma: D4 Armory
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 414
Ompa hyvä ase. Mitä olet tästä pelistä tykännyt, harrastatko public pvp? Itse en ole endgameen saakka vielläkään mennyt.
Peli on kyllä hyvä, mukavaa aivot narikkaan-viihdettä hektisen perhe-elämän tasapainoksi. Pelaamista riittää omiin tarpeisiin Helltidessä, Legionissa, World bosseissa ja Nightmare dungeoneissa. PvP ei ole vielä napannut, menee liian totiseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
256
Jahas viimein level 100 arch Lash/ball lightning sorcerer. Vielä pitäis katsella buildi millä saisi Lilithin tapettua.
Olihan tuo kyllä hieman puuduttavaa 75-100 välillä hetkittäin ja kunhan Lilithin saa vielä läpi, niin joutaa kyllä tauolle. :)
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
447
Jahas viimein level 100 arch Lash/ball lightning sorcerer. Vielä pitäis katsella buildi millä saisi Lilithin tapettua.
Olihan tuo kyllä hieman puuduttavaa 75-100 välillä hetkittäin ja kunhan Lilithin saa vielä läpi, niin joutaa kyllä tauolle. :)
Onko tuossa "adventure"-modessa myös lilith pääpomona lopussa? eroaako se miten kampanjan pomosta?
 

hrmh

Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
333
Onko tuossa "adventure"-modessa myös lilith pääpomona lopussa? eroaako se miten kampanjan pomosta?
Kyllä on lilith.
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin lyö ihan oikeasti ja vaatii suunnitelmallisuutta ja/tai taktiikkaa, eli minun kärsivällisyys ei tuohon riitä.

Tarkoitin sitä world tier 4 echo of lilithiä.
 
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
543
Kyllä on lilith.
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin lyö ihan oikeasti ja vaatii suunnitelmallisuutta ja/tai taktiikkaa, eli minun kärsivällisyys ei tuohon riitä.

Tarkoitin sitä world tier 4 echo of lilithiä.
Joo. Kyllä se mun 87lvl roguen one shottasi ennen seasonin alkua, joten ei ole ihan samaa "tasoa" ku kampanjassa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 339
Season of Blood, vampire hunter powers, mielenkiintoista, juuri paljasti pikkasen Gamescon mitä Season 2 sisältää...
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
447
Ompas kiva kun resistancet alkaa toimii ja gemitki menee materiaaleihin ja nuo bossit on kivoja. Ei ole pakko pelata dungeneita niinkuin d3:ssä gr runeja. Muistuttaa jo vähän enemmän diablo 2:sta tää kun voi ihan bosseja käydä tappamassa.

1692736627347.png


alkaa lokakuun 17.pv
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
712
Plääh puuh.

HC Rogue 74 levelinen. Oli ensimmäinen, jolla pääsin ylipäätään yli 40 leveliseksi ja kampanjan läpi.

Ei ollut vihuja edes näkyvissä, mutta olin just tappanut pienen groupin ja lähinnä mietiskelen buildiani (olin menossa toisen groupin luokse, mutta en usko pullanneeni sitä ennen kuin ehti skillit lakata toimimasta). Tulee disconnect ilmoitus. Oli niin lyhyt dc, ettei heittänyt ulos pelistäkään vaan suoraan hahmovalikkoon. Tuli heti vain joku notice, että mun pitää tiedostaa, että fallen herot näkyvät jossain muualla. Oli jo siinä vaiheessa jännäkakka housussa, mutta ei mitään mahdollisuutta, että olisi kuollut siinä kohtaa niin nopeasti (aikaikkuna siis sekuntteja dc:stä). Mä olin siinä vaiheessa character valikossa ja tuo on mun ainoa hahmo ja pelin mukaan se oli elossa ja siinä oli jopa "start game" mahdollisuus.

Sitä klikkaamalla kuitenkin tuli ilmoitus hahmosi on yhä instancessa. Oli hieman ristiriitaista sen ensimmäisen noticen kanssa, jossa varoiteltiin jo hautausmaasta, mutta tervetullut, koska tuollaisia mulla on ollut pari pelkästään tuon hahmon kanssa, mutta niistä on selvitty säikähdyksellä kun ei ole ollut ns. tilanne päällä. Parin minuutin päästä tuli yksinkertaisesti "error"-viesti kun yritin aloittaa pelin sillä hahmolla, joten siitä viimeistään tiesi mitä oli tapahtunut. Suljin diablon ja avasin uudestaan. Luo uusi hahmo valikko, eli vanha kuollut. Voi paska.

Scroll of escape toiminnallisuus, että automaattisesti käyttäisi disconnect tilanteessa saisi tulla heti ja eikä joskus myöhemmin... Kuvittelisi, ettei olisi niin vaikeaa.

Oli vielä just koko geari kasassa, eli siis viimeiset ancestralit päällä ja parhaat sydämet laitettu päälle minuutti aikaisemmin. Ei toki valmis valmis jos se ylipäänsä ikinä voi olla tälläisessä pelissä, mutta sillä tavalla, ettei olisi tarvinnut varsinaisesti farmata enää mitään.

Tarkoitus oli käydä vain testaamassa barberia kylän ulkopuolella, en ollut upgradennut vielä edes koruja, koska halusin selvittää miten barberi käytännössä toimii ennen kuin sitoudun sen enempää siihen, mutta olisi ollut helppo vaihtaa. Se reissu kävi vaan turhankin kohtalokkaaksi.

Ilmeisesti serveri tiputtanut just ennen kuin sain tapettua sen pienen groupin, vaikka mulla niiden kuolemat rekisteröityi. Malttaiskohan sitä odottaa vaikkapa season 2, jos tuo scroll of escape toimisi silloin niin kuin ehtivät lupaamaan.

Oli muuten toinen hahmo, joka kuoli dc:hen (se oli 32 levelinen), mutta en vaan jaksaisi pelaa softcorella, kun on niin aivoton peli, mutta hc:llä on oma metapelaamisen taso ja eri tavalla jaksaa välittää hahmostaan. Kyllästyin jo yli kakskyt vuotta sitten diablo kakkosen perusmekaniikkaan, että farmaa tavaroita, jolla on helpompi farmaa tavaroita, mutta hc:lla saa olla aina vähän varpaisillaan ja läheltä piti tilanteet saa kivalla tavalla sykkeen nousemaan. Tosin oli tosi toimiva rapid fire buildi (olin semisti ylpeä itsestäni kun oli aikalailla erilainen kuin netistä löytyvät) ja pitkään ei ollut varsinaisesti sellaisia tilanteita.

Fake-EDIT: Tämän pitkän vuodatukseni jälkeen vasta keräsin itseäni sen verran, että katsoin mihin kuolin. Miten mahdollista, että olen kuollut plaguebeareriin? Siis siihen poisoniin joka tulee vihun kuollessa? Melkein väittäisin, että olin sen verran kova, ettei mitään tsäänssiä, että olisin openworldissa kuollut siihen ilman jotain bugia. Sitä paitsi tapoin sen viimeisen groupin etäisyydellä.

Jos pitää etsiä jotain positiivista, niin peli oli pitkälle läpi ja edessä varmaan se puuduttavin osuus, mutta en ehtinyt kunnolla kokeilemaan mihin asti pääsen pushaamaan nightmare dungeoneita (pelasin jotain nm24, mutta ne oli läpijuoksuja) puhumattakaan uber lilithista.
 

Liitteet

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 429
Itsellä iski jo aikaa sitten melkoinen ähky ja kyllästyminen D4:een, enkä ole koskenut siihen muutaman viikkoon. Early accessissa tuli pelattua pari viikkoa suht paljon ja vedettyä Rogue levelille 72, kunnes iski fiilis että mitäs sitten... samaa vaan koko ajan? Jäi tauolle kunnes alkoi season 1 ja jaksoin juuri ja juuri Sorceresin kammeta Tier 4:lle jonnekin level 62 paikkeille.

Parasta aikaa oli pelin alku, kun kaikki oli uutta. Slotteihin uutta kamaa, uutta skilliä, uutta aluetta ja questia. Kampanjan alku ja loppu, sekä niiden bossit mekaniikkoineen olivat hyviä. Kampanja kyykkäsi vähän puolivälin jälkeen, mutta loppu oli kova. Hahmonkehitys oli suht tylsää sen jälkeen kun kaikki active skillit oli jo melko alussa auki. Saman kierron toistoa, toki vähän kiertoa tai skillejä muutellen kun passivet, kamat ja paragornit toivat jotain lisää. End game oli pettymys. Puu tehtävät samaa kontenttia mitä ilman puuta, Hell tidessa ehkä enempi mobeja, mutta NM dungeonit ihan samoja kymmeniä kertoja koluttuja dungeoneita lisä affiksein. Coop pelaaminen oli myös vähän niin ja näin, hirveällä kiireellä efekti tykityksen säestämänä vaan dunkkuja läpi. Ainoa hyöty oli hölmöilyn jälkeen mahdolliset revivet. Ei tuossa mitään synergioita yms. juuri mietitty tai ole.

Audiovisuaalisesti, pelattavuudeltaan tai bugeista itsellä ei ole pahaa sanaa. Toimii ja näyttää hyvältä. Itselle vaan ei toimi tämä loputon saman toistaminen, en saa mitenkään itseäni näppiksen ääreen vääntämään samaa yhä uudestaan ja uudestaan vain että voin tehdä saman uudelleen hivenen vaikeampana. Ja lopulta ehkä päätyä über Lilithin luokse. Meikeläisen mielenkiinto vaatisi paljon enemmän ja monipuolisempaa sisältöä. Erilaisia vihuja, bosseille mekaniikkoja, jotain muuta. "Tapa kaikki" dungeonit on itselle tylsiä, vaikka useimmat elää niistä. Eri buildit, hahmot tai ladderit (tai HC... toista vielä enemmän kun hölmöilet) ei juurikaan tuo minulle sisältöä, jos se mitä niillä tehdään on sitä saman kontentin uudelleen ja uudelleen läpi kahlaamista.

Tiedän, aRPG on juuri tätä... saman toistoa loputtomiin. Siinä ei mitään uutta ja siksi piti pitkään miettiä hankinko tätä ollenkaan. Peli ei ole huono, mutta itse en vaan pysty. Hyvä että porukalle maistuu ja pätsiä ja pikku sisältöä tulee lisää. Ehkä noita seasoneita tulee aina vilkaistua jollain itselle uudella classilla, mutta jos sen mahdollisen uuden kontentin näkeminen vaatii taas grindaamisen Tier 4:lle, niin en tiedä jaksaako napata niin paljon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 831
Täh.. olipa nyt rankkaa yhden kerran tehdä noi uusiksi, pakko ottaa sekin homma pois jotta voi vaan hakata dunkkua ja sitte valittaa ku on tylsää kun ei ole tekemistä.

Ite sain noi tyyliin tekemällä helltidessä samalla questejä ja tree of whisper dunkkuja missä oli samalla joku questi.. tuli ihan hetkessä nuo reownit..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
718
Täh.. olipa nyt rankkaa yhden kerran tehdä noi uusiksi, pakko ottaa sekin homma pois jotta voi vaan hakata dunkkua ja sitte valittaa ku on tylsää kun ei ole tekemistä.

Ite sain noi tyyliin tekemällä helltidessä samalla questejä ja tree of whisper dunkkuja missä oli samalla joku questi.. tuli ihan hetkessä nuo reownit..
Kyllä mä olen tekemistä keksinyt ilman noitakin, HC:lla aina kans pelannu niin tehny noita useammin ku kerran tai kaks.

Kukaan ei estä suo tekemästä niitä side questeja tai dungeoneita ilman että niistä saa noita renow pojoja.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
64
Kiitos tosiaan ettei tartte kolmatta kertaa samoja sivutehtäviä vääntää. Enkä kyllä ois tehnykkään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
19
Onkos io-techin klaanissa tilaa ja aktiivista porukkaa tällä hetkellä vai ovatko kaikki laittaneet pelin jo vaihtopenkille BG3:en edestä?
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 924
Onkos io-techin klaanissa tilaa ja aktiivista porukkaa tällä hetkellä vai ovatko kaikki laittaneet pelin jo vaihtopenkille BG3:en edestä?
Tällä hetkellä iotech -klaani täysi. Pistän tänne vaikka ilmoitusta jos tulee tilaa. :tup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 516
Auttakaapas miestä mäessä. Rogue, buildina twisting blades. Mikä tässä olisi nyt pras vaihtoehto, rollaanko tuon +All Stats pois jotta tilalle tulisi mahdollisesti esim Core Skill Damage vai säästänkö sen ja lähden rollaamaan Vulnerable damagea ylöspäin? Ensimmäinen bow jossa statsit on edes vähän sinne päin.

bow.jpg
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 360
Auttakaapas miestä mäessä. Rogue, buildina twisting blades. Mikä tässä olisi nyt pras vaihtoehto, rollaanko tuon +All Stats pois jotta tilalle tulisi mahdollisesti esim Core Skill Damage vai säästänkö sen ja lähden rollaamaan Vulnerable damagea ylöspäin? Ensimmäinen bow jossa statsit on edes vähän sinne päin.

Pelaan myös twisting blades roguee, shadow imbuementilla.

Mun on ainakin pakko pitää just tuossa crossbowssa all stats, koska ei riitä muuten mitenkään rare nodejen bonusten str/int vaatimuksiin.
Ne vaatimukset kun nousee aika korkeaksi myöhemmissä paragon boardeissa.
Toi all statsihan nousee johonkin tyyliin +84 paikkeille kun upgreidaa. Tuossa kun pidän niin mun tarvitse sitten enää mistään muualta ottaa str tai int. Toki niitä tulee sieltä boardeista sitten jonkun verran, mutta mistään muusta itemistä ei tarvitse.

En sitten tiedä olisko tähän fiksumpi tapa kuin crossbow all stats, mutta ainakaan paragon puusta en saa kiepattua reittejä niin että vaan sieltä tulisi tarpeeksi.
Varmaan jostain build guideista selviäisi optimein tapa, mutta toistaiseksi jättänyt itse lukematta.

Itse kun käytän vielä klooni ultia, niin rullaisin vulnia paremmaksi.
Core skill damage olisi korkeampi arvoltaan, mutta en tiedä yhtään päteekö se esim. imbuement damageen (kai?) tai esimerkiksi kloonin damageen.
Toki jos pätee, niin sitten core skill damage olisi parempi vaihtoehto.
Tietenkin sama se jos tuota slottia rullaa anyway, niin ottaa sieltä sitten sen mitä saa. Korkeampi vuln tai parempi core skill damage. Niin holtittoman kallista rullaa pitkään, että todennäköisesti ottaa mitä saa. Voihan se olla ettei saa kumpaakaan ja roll maksaa jo useita miljoonia laaki.

Voin toki olla ihan väärässä ja hakoteillä kaikesta, mutta tässä omat ajatukset.
Ehkä joku on laskenut että aseiden affixit tuo enemmän bonusta kuin rare nodejen bonus efektit minkä myötä all stats pois, mutta tiedä häntä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 906
Viestejä
4 321 489
Jäsenet
72 129
Uusin jäsen
niskatsu

Hinta.fi

Ylös Bottom