Diablo 4

Pelin deluxe ja ultimate -versiot on pelattavissa 2.6. klo 13 ja perusversio 6.6. klo 13:


E: vai onko sittenkin yhdeltä yöllä? :think:
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tuo 12AM CEST oo kuitenkin Suomessa yöllä, eikä iltapäivällä?

Juuri kävin tätä itsekin arpomaan. Google sanoo näin, mutta taitaa olla virheellistä tietoa:
Screenshot_2023-04-11-13-36-45-91_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Juuri kävin tätä itsekin arpomaan. Google sanoo näin, mutta taitaa olla virheellistä tietoa:
Screenshot_2023-04-11-13-36-45-91_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Eikös se vaihdos am-pm-am tapahdu klo 12. Eli jos on 12am->1pm ja 12pm->1am. Eli eikös se sillon ihan oikein mene että päivällä launch?

Kuten alempana jo korjataankin niin vaihdos on 11pm->12am ja 11am->12pm. Eli yöjulkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
Yöllä se on, kuten Rabbit ehtikin jo todeta.

VG247 artikkeli on tietääkseni tosin hieman väärässä, siinä että se ei ole 12AM CEST vaan BST eli Lontoon aika.
Ybarra on siis Blizzun president.

1681211921831.png


Vastaavat ajat antaa myös jotkut muut sivustot, kuten Rock Paper Shotgun.

Eli meillä peli aukeaisi To-Pe yönä kello 02:00.
Toki kun on keskellä yötä, niin tunnin heitto aika yksi ja sama.
 
Ei näköjään osaa ottaa tuota am huomioon tuossa.


Ei.


12AM on keskiyö ja ollaan tuosta CEST (Central European Summer Time) 1 tunti edellä, eli:

12AM CEST = klo 1.00 Suomen aikaa.

1681212562594.png


Oikeassa olet, oli aikaisemman google rikki selkeesti. Itse googelila sain juurikin näin myös. Voisi Ameriikan kaverit mennä kyllä 24h kelloon myös mukaan niin ei tarvitsisi aina värkätä näiden kanssa :D

Aikaisempien Blizzardin julkaisujen kanssa on kyllä aina ollut järkyttäviä ongelmia servereille pääsyjen kanssa. Jos joku tuota on odottelemassa niin kannattanee rauhassa odotella aamuun saakka ennen kuin peleille pääsee.
 
Peli pelastettu. :love:
Sekä varmaan monelle mieluisa:

  • The Move and Interact inputs can now be mapped to one button while the Primary Attack input is mapped to a secondary button.


Lisää muutoksia julkaisuun täältä:

 
Tuntuu vähän hassulta ilmoittaa tommosesta vielä nykyään. Vissiin konsoleilla levyjä vielä saa, mutta lienee aika varma että heti kun laitat sisään pelin julkaisussa niin joku pieni päivitys siihen ladataan.

Pointti tuon kertomisesta taitaa kuitenkin olla se, että on julkaisukelpoinen buildi ja julkaisu ei enää voi viivästyä.
Onhan se toki kiva kuulla, vaikka omasta mielestä jo beta oli sellaisessa kunnossa että menisi julkaisuna nykypäivänä. Heittämällä.
 
  • Tykkää
Reactions: spr
Tuntuu vähän hassulta ilmoittaa tommosesta vielä nykyään. Vissiin konsoleilla levyjä vielä saa, mutta lienee aika varma että heti kun laitat sisään pelin julkaisussa niin joku pieni päivitys siihen ladataan.

Pointti tuon kertomisesta taitaa kuitenkin olla se, että on julkaisukelpoinen buildi ja julkaisu ei enää voi viivästyä.
Onhan se toki kiva kuulla, vaikka omasta mielestä jo beta oli sellaisessa kunnossa että menisi julkaisuna nykypäivänä. Heittämällä.
Itse nähnyt sen tosiaan niin että ilmoittavat vain että peli on valmis
 
Tuntuu vähän hassulta ilmoittaa tommosesta vielä nykyään. Vissiin konsoleilla levyjä vielä saa, mutta lienee aika varma että heti kun laitat sisään pelin julkaisussa niin joku pieni päivitys siihen ladataan.

Pointti tuon kertomisesta taitaa kuitenkin olla se, että on julkaisukelpoinen buildi ja julkaisu ei enää voi viivästyä.
Onhan se toki kiva kuulla, vaikka omasta mielestä jo beta oli sellaisessa kunnossa että menisi julkaisuna nykypäivänä. Heittämällä.

Onhan näitä tapauksia ollut, missä julkaisua lykätty vielä goldiin menon jälkeen.
 
Tänään kello 21:00 striimissä ehkä selvinnee meinasiko tämä kryptinen viesti jotain.
Toi striimi kestää vissiin about 90 minsaa.




 
Onko vanhat beta hahmot vielä tallessa, vai pitääkö ashavaa varten levuttaa uudestaan?
Ainakin sähköpostiin tullut viesti sisältää seuraavaa.

With a fresh start for everyone, you can grow your power up to Level 20 and behold what horrors await in Sanctuary. Progress will be wiped before Launch, so discover your favourite ways to slay during Server Slam.
 
Jos tätä testii jaksaa pelata, niin jännä nähdä kuinka iso ero dropeissa:
- The Legendary Item drop rate has been altered to reflect the drop rate that will be present in the launch version of Diablo IV.


Samalla pääsee kokeilemaan vähän noita muutoksia mitä tehty edellisen betan jälkeen:
The version of Diablo IV available during Server Slam will include all the bug fixes and updates detailed in our Open Beta Retrospective blog.



Kellonajat oli myös mukana, jos oikein konvertoin ajat niin tämä testi on Pe 12.5. klo 22 - Su 14.5. klo 22.
Pelin saa ladata Ke 10.5. klo 22 ja kyseessä on sama open beta client kuin aiemmin.
Eli jos se on vielä ladattuna, niin siihen tulee vain päivitys.

Voi olla ettei perjantaina viitsi edes pelata, kun siellä lienee kovat jonot.
Lauantaina aamusta sitten, jos tosiaan tulee edes pelattua. Luultavasti jonot kadonneet siihen mennessä.
 
Jos tätä testii jaksaa pelata, niin jännä nähdä kuinka iso ero dropeissa:



Samalla pääsee kokeilemaan vähän noita muutoksia mitä tehty edellisen betan jälkeen:




Kellonajat oli myös mukana, jos oikein konvertoin ajat niin tämä testi on Pe 12.5. klo 22 - Su 14.5. klo 22.
Pelin saa ladata Ke 10.5. klo 22 ja kyseessä on sama open beta client kuin aiemmin.
Eli jos se on vielä ladattuna, niin siihen tulee vain päivitys.

Voi olla ettei perjantaina viitsi edes pelata, kun siellä lienee kovat jonot.
Lauantaina aamusta sitten, jos tosiaan tulee edes pelattua. Luultavasti jonot kadonneet siihen mennessä.
Eiköhän tämän testin idea loppuviimein ole testata tota serverien kestävyyttä.

Toki jotain pieniä muutoksia peliin on myös muutenkin varmasti saatu.
 
Eiköhän tämän testin idea loppuviimein ole testata tota serverien kestävyyttä.

Toki jotain pieniä muutoksia peliin on myös muutenkin varmasti saatu.
On toki tämän testin pointti.

Silti jos tsekkaat linkin missä käydään läpi edellisen betan palautteeseen perustuvat muutokset, niin onhan noita muutoksia aika läjä.
Enkä ainakaan muutamaa mitenkään ihan pieniksi sanoisi.
Pastesin vielä alle linkin takana olevat muutokset, niin ei tarvi sinne asti mennä ihmettelmään.
Eilisessä striimissä vielä mainitsivat, että nämä listatut muutokset on vaan ne isoimmat ja näkyvimmät.
Eli niiden lisäksi mukana on jo mm. skilleihin säätöjä, kuten mm. Hydra.

Dungeon Layouts
One of the most common pieces of feedback we received is that players felt they were doing a lot of backtracking within certain dungeons. We have optimized multiple dungeons across all zones to minimize the need for backtracking. Here is a list of dungeons specifically in the Fractured Peaks zone which received layout updates:

  • Caldera Gate
  • Defiled Catacombs
  • Derelict Lodge
  • Forbidden City
  • Hoarfrost Demise
  • Immortal Emanation
  • Kor Dragan Barracks
  • Maulwood
  • Rimescar Caverns
Developer’s Note: Our primary goal with the Layout changes was to reduce certain kinds of backtracking which detract from a player’s experience. An example of this change is that players previously needed to enter side rooms to interact with Structure Objectives, causing them to retread the same path. Now, many of our Structure Objectives have been repositioned along main dungeon pathways, making them easier for players to reach and allowing them to readily explore the dungeon after defeating the Structure.
Dungeon Events
  • The chance for an Event to spawn inside of a dungeon has increased from 10% to 60%.
Dungeon Gameplay
  • To reduce the need to backtrack, small numbers of straggling monsters will seek out the player to help complete the Kill All Monsters objective.
  • When Animus is gathered, the player and nearby allies will:
    • Gain 10 Resource.
    • Reduce all active Cooldowns by 1 second.
  • Depositing Animus channel time was reduced from 3 to 0 seconds.
  • The time to Rescue was reduced from 3 to 1.5 seconds.
  • All Rescue objectives now drop a Health Potion upon completion.
  • While carrying the Ancient's Statue, Bloodstone, Mechanical Box, or Stone Carving, you will receive a Momentum bonus granting a 25% move speed increase to you and nearby allies.
  • Pedestals have had their channel time reduced from 2 to 0 seconds.
  • Returning a Portable Object to its Pedestal now fully restores Health, Resource, Potions, and resets cooldowns for all nearby players.
  • All doors will now generate a minimap ping when they are opened.
  • All Structure Objectives in dungeons now have additional combat mechanics players must overcome.
Developer’s Note: While our dungeons offer a variety of Objectives to complete, player feedback stated that the action of completing each Objective felt tedious. We hope that providing bonuses, such as the increase to mobility while carrying certain Objective items, will streamline and vary the experience of completing Objectives. This adjustment is merely a starting point, and we intend to extend this philosophy to keys in a future update.
CLASSES
General
  • Effects like Stun and Freeze can be applied to Elite Monsters twice as long before they become Unstoppable.
  • Reviewed class skills to confirm that all classes have access to sufficient skills that remove control impairing effects.
  • Many Legendary Powers have had updates to their effectiveness.
Barbarian
  • A flat 10% passive damage reduction has been added for the Barbarian Class. Some Skill Tree passives had their damage reduction effects reduced to compensate.
  • The Whirlwind Skill now deals more damage and consumes more Fury.
  • The Double Swing Skill Enhancement refunds its full Fury cost when used on Stunned or Knocked Down enemies.
Druid
  • Companion Skills will now deal heavily increased damage.
  • All Ultimate Skills have had their cooldowns reduced.
  • Usability improvements have been made to Maul and Pulverize.
  • Using a non-Shapeshifting Skill will transform a Druid back into their human form.
Necromancer
  • Summoned Minions will die more often, requiring players to utilize Corpses more often.
  • Many bonuses in the Book of the Dead have had their stats increased.
  • The damage dealt by the Corpse Explosion skill has been reduced.
  • The brightness of the Skeletal Warriors and Mages has been reduced.
Rogue
  • Upgrades for Subterfuge Skills have had their bonuses increased.
  • Multiple passive Skills have had their bonuses increased.
  • All Imbuement Skills have had their cooldowns increased.
Sorcerer
  • Charged Bolt’s damage was increased and the Mana cost to cast has decreased.
  • Decreased the damage of Chain Lightning and reduced its effectiveness against Bosses.
  • Decreased the cooldown for the Incinerate Skill’s Enchantment bonus.
  • Firewalls will now spawn underneath enemies more frequently when using its Enchantment bonus.
  • Increased the Lucky Hit chance for the Meteor Skill’s Enchantment bonus.
Developer’s Note: Whenever we introduce changes to our Classes, it is with the goal of making both them and their Skills feel impactful and powerful—your feedback has helped us uphold this ideal. Some players have adeptly noticed that certain Skills were too powerful. One of our goals for Skills is to have them be interesting to wield and interactive in terms of itemization and combat feel. We've made some changes to help in this regard, with one example being the Necromancer’s Minions. We've made a change that makes them more vulnerable in combat, which will make raising the dead a more active component of the Necromancer's gameplay.
Launch is just the first step of our Class balance journey, and you can expect further updates that iterate on this pillar of Diablo IV.
UI
  • Fixed an issue where the built-in Screen Reader was not reading key prompts, game options details, and other UI text.
  • Fixed an issue where actions could not be bound to the mouse wheel.
  • Fixed an issue where Evade couldn’t be bound to the right Analog Stick on controller.
  • Chat will now display on the left side of the screen when using the centered action bar configuration.
  • A character's stats will be displayed by default when players click the Materials & Stats button within their Inventory.
  • The Move and Interact inputs can now be mapped to one button while the Primary Attack input is mapped to a secondary button.
  • The sans serif font used in-game has been replaced with a new serif font.
ENCOUNTERS
  • Fixed multiple issues that allowed bosses, like the Butcher, to become unresponsive.
  • The Butcher has been re-evaluated for difficulty and will present a greater challenge in World Tiers III and IV.
  • Bosses such as T’chort, Malnok, Vhenard, and others were reevaluated for melee character difficulty, resulting in changes to attacks and fight mechanics.
  • Fixed an issue where Vampire Brutes using the Shadow Enchant affix would chain-cast Impale.
CELLARS
  • Increased the chance for a dungeon Event to occur in Cellars.
  • Cellars will now consistently reward a chest upon completion.
  • Fixed an issue where Cellars would prematurely be marked as complete.
  • Fixed an issue where the guaranteed elite monster would be absent from a Cellar.
GENERAL QUALITY OF LIFE
  • Fixed an issue where players could increase attack speed by move-cancelling attacks early.
  • Fixed an issue where characters weren’t immune and untargetable after loading into an area.
  • The Reset Dungeon button has been disabled.
Developer’s Note: While Diablo IV's Sanctuary is home to over one hundred dungeons, the Open Beta only had the subset offered in Act I's Fractured Peaks for players to explore, and a level cap that isn't a full representation of the experience at launch. There are many reasons to complete a variety of dungeons, including collecting powerful affixes in the Codex of Power, and players will still be able to repeat dungeons by partying up with others and having them start the dungeon. We also wanted to make sure that resetting the dungeon wasn't a way for Hardcore players to avoid death when experiencing a challenge in a dungeon. Still, we know it can be fun to repeat a specific dungeon and the team is looking at a more permanent solution to this, like having some reasonable cap on how many times the same dungeon can be completed in a row to better support that style of play. In fact, in the full game, players will acquire Sigils that will unlock Nightmare Dungeons which are specifically designed to be completed repeatedly and are optimized to be highly rewarding and replayable. We'll have more to share on this in the future.
  • Fixed an issue that caused Gale Valley and Serac Rapture to have less monsters than intended until the campaign quests in those territories were completed.
 
Mielenkiintoinen ilmoitus tullut hardcorea koskien

Eli hahmot ilmeisesti kuolee kokonaan pvpssä toisin kuin oli alkuun ilmoitettu ettei pvp kuolemia laskettaisi. Sinällään aika hurjaa että tuollaista uskaltavat tehdä vielä nykyisin kun kuoleminen on melko varmaa ennemmin tai myöhemmin pvpssä. Täytyy kyllä mielenkiinnosta melkeen testata miltä tuntuu hc.
 
Uskaltaako tätä koittaa 1080ti:llä?
Riippuu hieman myös käytetystä resoluutiosta ja toivotuista asetuksista, mutta ylittää Blizzardin antamat suositukset


Recommended Requirements
  • OS: 64-bit Windows 10
  • Processor: Intel Core i5-4670K or AMD R3-1300X
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970 or AMD Radeon RX 470
  • DirectX: Version 12
  • Storage: SSD with 45 GB available space
  • Internet: Broadband Connection
* 1080p resolution, medium graphics settings, 60fps
 
1080p resolla kaveri pelaili 1070:llä ja oli ihan pelattava.
Sillä on vielä mopohko prossu ja vain 8GB keskusmuistia.
Yllätyin kun sai valita FSR:n ja siitä olikin vielä hyvä lisäboosti.
Eli eiköhän 1080 Ti mene varsin hyvin, ehkä jopa 1440p kun kuitenkin sen verran enemmän potkua vs 1070. Etenkin jos muut palikat aikansa parempaa päätä.
 
Onko konsolilla pelailu luontevaa? Xbox one jo muutaman vuoden pölyttynyt enkä ole muuta kuin NHL aikoinaan pelannut. Sen sijaan Diablo 2 pelasin satoja tunteja silloin 20+ vuotta sitten pc;llä.

Mitä raati sanoo onnistuuko xboxilla ja perus Padilla pelailu mielekkäästi?
 
Onko konsolilla pelailu luontevaa? Xbox one jo muutaman vuoden pölyttynyt enkä ole muuta kuin NHL aikoinaan pelannut. Sen sijaan Diablo 2 pelasin satoja tunteja silloin 20+ vuotta sitten pc;llä.

Mitä raati sanoo onnistuuko xboxilla ja perus Padilla pelailu mielekkäästi?
Kyllä tuota ilmeisesti monet tykkää konsoleillakin pelata, mutta parhaitenhan tuosta itse tuntumaa saa ensi kuun viimeisessä open betassa

 
Onko konsolilla pelailu luontevaa? Xbox one jo muutaman vuoden pölyttynyt enkä ole muuta kuin NHL aikoinaan pelannut. Sen sijaan Diablo 2 pelasin satoja tunteja silloin 20+ vuotta sitten pc;llä.

Mitä raati sanoo onnistuuko xboxilla ja perus Padilla pelailu mielekkäästi?

Padilla sohvalta oikein hyvä! Mieluummin itse niin kuin hiirellä ja näppiksellä.
 
Joo toki kerran varmasti jokainen jaksaa kamppiksen läpi vetää. En tiedä, onko levelöinti kuitenkin nopeampaa kampanjaa pelaamalla, vai onkohan Dibbe 4:sta poistettu sitten kampanjatehtävistä XP kokonaan.
 
vai onkohan Dibbe 4:sta poistettu sitten kampanjatehtävistä XP kokonaan.
Betassa kampanjaa pelattiin ja kyllä siitä expaa tuli.

Itse nyt tein sitä sun tätä, mutta kuulemma jos betassa keskittyi vain kampanjaan sai about levelin 14. Vaikea kyllä nähdä että joku tekisi vain ja ainoastaan kampanjan tehtäviä, eli lienee melkein jokainen yli L14 Act 1 lopussa.

Ovat itse maininneet että kampanja kestää noin 35 tuntia ja siitä irtoaa about level 45 ukko.
Tästäkin taas vaikea päätellä että millä tavalla pelattuna.
Jotenkin voisi luulla, että jos tekee vähän kaikenlaista matkalla niin kyllä ainakin L50 paukkuu.
 
Olisihan tuo ollut aika mielenkiintoista, jos eivät olisi ottaneet samaa systeemiä käyttöön joka on ollut Diablo 3:ssa jo vuosia. Kerran kun on mennyt kampanjan läpi, niin sen jälkeen sitä ei tulevissa seasoneissa tarvitse enää pelata.
 
En ole koskaan Diabloja pelannut, onko tuo IV sellainen että se kannattaa hommata jos pystyy pelailemaan vain silloin tällöin, vai pitääkö omistaa koko elämä tälle jotta siinä olisi mitään järkeä?
 
En ole koskaan Diabloja pelannut, onko tuo IV sellainen että se kannattaa hommata jos pystyy pelailemaan vain silloin tällöin, vai pitääkö omistaa koko elämä tälle jotta siinä olisi mitään järkeä?
Ei mitään merkitystä sillä paljonko ehdit pelaamaan.
Eli ei tämä mikään Lost Ark ole. :)
Ihan ARPG vain, mitä tunnetusti voi pelata sen verran kuin ehtii ja jaksaa.
 
En ole koskaan Diabloja pelannut, onko tuo IV sellainen että se kannattaa hommata jos pystyy pelailemaan vain silloin tällöin, vai pitääkö omistaa koko elämä tälle jotta siinä olisi mitään järkeä?
Diablo on siinä mielessä loistava peli että siihen voi käyttää niin vähän tai paljon aikaa, ihan miten itse haluaa. Siitä huolimatta se palkitsee aina. Itsekin pelaillut aikaisempia versioita casuaalisti ja hyvin on maistunut.
 
Tuli päivitettyä tilaus 20€ kalliimpaan deluxeen, että pääsee sitten suoraan pelailemaan vähän aikaisemmin, kun lomakin alkaa sopivasti. No kai se on pieni hinta siitä, että pääsee vähän aikaisemmin pelailemaan :)
 
Tuli päivitettyä tilaus 20€ kalliimpaan deluxeen, että pääsee sitten suoraan pelailemaan vähän aikaisemmin, kun lomakin alkaa sopivasti. No kai se on pieni hinta siitä, että pääsee vähän aikaisemmin pelailemaan :)

Rahastusta mitä ahneet markkinamiehet on keksiny miten saada muutama kymppi pelaajilta pois, ihan naurettavaa että nykyään melkein kaikki pelitalot harrastaa tätä.
 
Tuli päivitettyä tilaus 20€ kalliimpaan deluxeen, että pääsee sitten suoraan pelailemaan vähän aikaisemmin, kun lomakin alkaa sopivasti. No kai se on pieni hinta siitä, että pääsee vähän aikaisemmin pelailemaan :)

Otin iotech -klaanin puolesta tuon deluxen. Tarkoitus siis laittaa klaani pystyyn 2.6. heti kun peli aukeaa. :kippis:
 
Rahastusta mitä ahneet markkinamiehet on keksiny miten saada muutama kymppi pelaajilta pois, ihan naurettavaa että nykyään melkein kaikki pelitalot harrastaa tätä.
On toki, mutta eipä se tässä työssäkäyvällä tunnu ja välttää ehkä sitten pahimmat ketutukset, kun 6.6 on serverit alhaalla :D
Otin iotech -klaanin puolesta tuon deluxen. Tarkoitus siis laittaa klaani pystyyn 2.6. heti kun peli aukeaa. :kippis:
Pitääkin liittyä sitten heti :)
 
Otin iotech -klaanin puolesta tuon deluxen. Tarkoitus siis laittaa klaani pystyyn 2.6. heti kun peli aukeaa. :kippis:

Jos joku tekee vastaavan HC klaanin niin saa ilmotella :cool:


On toki, mutta eipä se tässä työssäkäyvällä tunnu ja välttää ehkä sitten pahimmat ketutukset, kun 6.6 on serverit alhaalla :D

Pitääkin liittyä sitten heti :)

Joo ei se rahasta ole kiinni itellä, mut ärsyttää et pelimaailma on menny tälläseks.
 
Toi deluxe/ultimate early access on kyllä tosiaan kamalaa skeidaa.

Jos nyt jotain hyvää haetaan, niin vastoin tällä hetkellä yleistä AAA pelien julkaisukunnon trendiä niin tämä on varsin viimeistellyn oloinen.
Etenkin teknisesti, joka on asia joka julkaisuissa yleensä syö peli-iloa eniten.
 
Server Slam ennakkolataus alkoi.


https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23938755/help-us-gear-up-for-launch-during-the-diablo-iv-server-slam


If you do not have the Diablo IV Open Beta downloaded:

PC
  • Launch the Battle.net client. If Diablo IV is not already in your Favorites bar, you can add it by clicking on the + icon. Alternatively, you can find Diablo IV by accessing the All Games page. You’ll see Diablo IV at the top of the list.
  • Once you get to the Diablo IV Game Page, click the dropdown menu under Game Version and select the Diablo IV – Server Slam option. Click the blue button that says Install. The game will begin to install, and once it’s available, click Play to Launch.
Xbox
  • Launch the Xbox Store and search for Diablo IV–Server Slam. Select Download.
PlayStation
  • Launch the PlayStation Store and search for Diablo IV–Server Slam. Select Download.


For those that still have the Diablo IV Open Beta downloaded:
  • Once the Early Download period begins, an update will be available for you to download. After Server Slam starts, you can begin your journey into Sanctuary.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 787
Viestejä
4 499 063
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom