Diablo 4

Se tylsyys johtuu enimmäkseen siitä, että toi skillipuu on erittäin tylsä. Omasta mielestä skillien pitäisi vaan avautua ihan levelien mukana ja skillipuu sitten muovaisi sen, miten oikeasti haluaa pelata.

Ja tietysti skillien balanssi on täysin pielessä, niin eipä siellä välttisti aina paljoa vaihtoehtoa edes ole. Ja jotenkin packien clearaamiseen menee "liikaa" aikaa, varsinkin kun nykyään se standardi on se "tuhoa pack yhdellä painalluksella". Vaikka kumpikin ääripää tuntuu tylsältä, niin mieluummin silti enemmän sinne nopeampaan kuin hitaampaan suuntaan pitäisi säätää. Tosin, onhan tässä tietysti vähän puutetta vihuistakin.
 
Joo-o, eilen illalla kun ei suostunu toimimaan niin aamulla pääsi pelaaman. Blizzun ratkaisu ilmeisesti siihen että kaatuu cinematicissa on poistaa se kokonaan.

Devaajt on pelannu lost arkia ja sen näkee, voisi melkein jopa sanoa kopiomista. On melkein kuin pelaisi lost ark paitsi että itse pidin lost arkista kunnes pääsi siihen pisteeseen ettei yksin enään asioita voinut tehdä ja randomien kanssa ne oli yhtä helvettiä.
Tuntuu kuin lost ark mutta enemmän wokeilua ja helvetisti hitaampaa.

Noh eniwei, beta on pelattu läpi necrolla ja tylsältähän tuo tuntui. Loppupäässä alkoi tuntua pakkopullalta ja tää ei ole kuin eka act..
Vaikka vedin fullmonke skelenecron ja ne oli turhia pomotappeluissa ei silti ollut ongemia missään vaiheessa, kesti vaan pomot tappaa hieman pitempään mutta apuja ja potioneita jakoivat kyllä ihan saatanasti veteraanilla.

Jokin tästä puuttu, en tiedä onko se musiikki tai jokin muu mutta fiilikset tällä hetkellä on se ettei jaksa edes toista hahmoa kokeilla.

Betan piikkii kai voi pistää näkymättömät seinät ja rubberbandit paskoihin servuihin. Sekä kosmeettiset virheet.

Näillä näkymine jää ostamatta, max. 20e laittaisin itse pelin arvoksi.

Onneksi on poe, lost ark olis parempi mutta siinä ei voi SSF-tyylillä pelata kuten poe.
 
Eilen kun pääsin noin tunnin jonotuksen jälkeen pelaamaan, niin tunnin päästä peli kaatuu ja työpöytä kutsui. Seuraava reilun tunnin jonotus ja sitten saikin jokin parisen tuntia pelattua kaverin kanssa tiimissä. Aikamoista kuminauhailua oli sekä ihan kunnon tökkäilyä sekä välivideoissa hienoja bugeja, esim. Lorath Nahr yrittää hevosella kävellä toisen NPC:n läpi. :D Tänään aamupäivällä pääsi noin minuutissa sisään, mutta menu on jumissa eikä pysty mitään nappuloita painamaan/mikään nappula ei toimi, ei olisi varmaan pitänyt Nvidian Diablo 4 beta ajureihin päivittää. :D Ja tosiaan Necromancerilla pelasin ja sinänsä tykkäsin ukkelista kun saa taas oman skele armeijan tehtyä. :love:

Ei varsinaisesti minkäänlaisia ostohaluja tällä hetkellä ja jotenkin epäilyttää, että saavat tätä kesällä ulos. No kevyet mullat kruntsaajille Blizzulla. :x3:
 
Joo-o.
Sorsalla about beta läpi ja äsken tuli world bossikin kaadettua ja täytyy sanoa että on kyllä semmone Lost Ark 2 tuo peli, että hohhoijakkaa. Tossa on kyllä niin käsittämättömiä yleisiä pelillisiä ratkaisuja, typeriä plagiointeja, console first -toteutuksia ja nollakontentin venytystä, ettei voi uskoa todeksi. Meinasin, että ränttäisin oikeen listan kaikesta, mutta ei taida jaksaa niin pitkää litaniaa kirjoitella.

En tiedä mistä pitäisi end gamen muodostua, mut vähä ripuliselta pohja vaikuttaa. Vahvasti mutuiluttaa, että tänkin pelin o tarkotus olla "valmis" vasta jonku kymmenennen seasonin ja jokusen maksullisen lisärin jälkeen, vähä ku D3:n kanssa meni.
Todnäk tulee edellee D2-homagena ostettua tää ja pelattua kerran läpi, mutta toi pelaaminen on kyl täynnä ihan jatkuvia niin helvetin raivostuttavia vittumaisuuksia, että ei tota erkkikään jaksa oikeasti tahkoamaan alkaa jos ei jotai hyper drive -loikkaa tapahdu kehityksessä launchiin mennessä (Blizzun tuntien luotto tähän 1%).
Olisin halunnut Diablon :tdown:
 
Ite en oo Diablo 2 (sillon alkuperäistä) ja 3 lisäksi pelannu ikinä näitä muista vastaavia Arkkeja ja muita. Poeta taisin joskus yrittää, mutta lopetin rapurannan toisela laidalla, kun ei vaan jaksanut. Nyt on level 20 tässä sorkalla. Näyttää paremmalta mitä D3, vähän samanlainen maailma ja rytmitys tarinassa ollut imo. Pyörinyt ilman mitään ongelmia täysillä asetuksilla koko ajan (12700k 4070ti 32gb ddr5). Toisaalta D3 läpipeluusta on pitkä aika. Tässä on tarpeeksi yksinkertainen skillipuu että tämmönen pari tuntia viikossa pelaava jaksaa noita värkätä erilaisiksi ja muistaa mitä ne tarkoittaa. Skillit tuntuu aikalailla samallaisilta mitä D3 tässä vaiheessa. Minusta on hauskaa, että niitä voi säätää.
 
En ole pelannut open betaa mutta streameja katsellut, ja Druid näyttää kyllä melko paskalta tässä vaiheessa. Alussa ihan hyvä, mutta kun levuja tulee lisää ja vihut skaalautuu ylöspäin niin muihin hahmoihin verrattuna Druid heikkenee selvästi. Kripp veti yhtä ja samaa dunkkua 25 levulle asti ja vaikeaksi kyllä meni loppua kohden, normi vihujen kaataminen kesti yhtä kauan kuin eliittien aiemmilla tasoilla. Necrolla vastaavia ongelmia ei tullut.
 
Necromancerilla kaatuu kyllä vihut. Minulla 9 lurkkia vielä mukana mättämässä. Taidan sorcererilla aloittaa kohta testaamaan. Maistuu edelleen minulle. :)
 
Druidilla aloittelin itse. Ainakin viel (lvl15) kaatuu vihut kohtuu vikkelään veteran tasolla. Katotaan miten jatko menee kun illemmalla pääsee jatkamaan..
 
Erroria oli tullu ku ps5 rest modessa jonossa. Johtuukohan restistä vai muuten vaa
Taitaa kaikki multiplayer heittää connection errorin jos meet rest modeen. Silloinhan se säilöö rammin eikä mitään oikeasti pyöri, niin ei sitä ole mahdollista käyttää tuollaiseen.
 
Tämäkin taitaa kaatua helppouteensa, kuten kolmonenkin. Olen siis tyyppiä kerran kampanja läpi ja sitten muihin peleihin, jos peli vaikeutuu vasta joskus "endgamessa" niin ei kauheasti kiinnosta.
 
Tälläisenaan peli jää odottamaan alennuksia, tai sitten Xbox Gamepassia. Pelissä on paljon asioita josta en pidä. Dungeonien mekaniikat se ykkönen. Ja itemeistä puuttuu wow efekti.
 
Samat fiilikset ko edellisillä kirjottajilla. En ymmärrä tuota miksi peli on noin helppo myös veteranilla, mutta sama ongelma oli toki edellisessäkin. Kakkosta en ole koskaan pelannu. Peli vois olla viihdyttävä aivot narikkaan mäiskintä, mutta pitäis sen vähän edes haastaa. Haaste tulee vasta sitten ko on pelannu pelin läpi ja örkeille saa prosenttikertoimella lisää damagea ja healthia. Mutta joo, en ole varmaankaan tämän pelin kohdeyleisöä.

Isot propsit annan kuitenki Blizzzardille siitä, että on olemassa tämmönen aidosti ilmainen demo. Toki haluavat testata servereitä yms yms mekaanista kestävyyttä, mutta arvostan silti. Visuaalisesti peli on kyllä aivan näyttävä.
 
Minö kun luulin, että tää beta on rajoittamaton. Mutta kun meni pohjoiseen tarpeeksi pitkälle, niin tuli joku forbidden Area tms ilmoitus, ja ukko warppas takaisin.

En tykkää kyllä yhtään tuosta vihujen levelöinnistä hahmon mukana. Ihan sama paraneeko geari, kun koko ajan nousee vihujen levelit mukana. Se alueellinen levelöinti olis saanu olla tässäkin.

Haastetta tästä kyllä löytyy omasta mielestä enemmän, kun D3:sta. Ainakin babablla saa välillä väistellä ihan tosissaan ja tarkasti noita projketiileja ja miettiä, milloin voi itse hyökätä. Sitä lilithin apuriksi hommaamaa naikkosta vastaan meni aika monta yritystä. Oli ruutu sen verran täynnä vaikeasti väistettävää paskaa, että kuolo korjasi aika usein.

Baba nyt lvl 19 ja 3 legeä pudonnut. Skilleinä bash, ww, leap, stomp ja pari huutoa. Vihumäärät vähän pieniä, että pääsisi kunnolla pörräämään ww:llä, mutta varmaan tässäkin on jotain kamoja, millä saa Fury generointia parannettua.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en lähde tuomitsemaan peliä demon ja ensimmäisen actin perusteella. Kyllähän tämä kohtalaisen casuaalilta vaikuttaa ja ainakaan vielä ei varmasti anna haastetta veteraaneille. Vielä en ole ostopäätöstä tehnyt, kiinnostaisi kyllä kovasti mutta katsotaan nyt. Pyörii kohtalaisesti 7700k + 2070 combolla, muistia imee kyllä tolkuttomasti.
 
muistia imee kyllä tolkuttomasti.
Tippui muistinkäyttö neljäsosaan kun vaihtoi tuon mainostetun texture qualityn high -> med.
Tältä se näytti jo muutaman minuutin jälkeen :think:

Screenshot 2023-03-25 122637.png
 
Tippui muistinkäyttö neljäsosaan kun vaihtoi tuon mainostetun texture qualityn high -> med.
Tältä se näytti jo muutaman minuutin jälkeen :think:

Screenshot 2023-03-25 122637.png

Kokeilin itsekin tiputtaa mediumille tekstuurit, mutta minulla ei tippunut muistinkäyttö kuin about 16-18 -> 15-17 gigaan.
Näköjään sitten kun pääsee noihin oikeasti muiden pelaajien asuttamille alueille, niin tulee kyllä ihan hirveitä pätkäisyjä ja paikallaan sutimista aika tasaisesti. Kaatumisia ei ole enää näkynyt.
 
Positiivinen yllätys itse beta toiminnaltaan ja pelikin menee varmaan ennakkotilaukseen. Jonotuksesta odotin paljon pahempaa, mutta esim tänään päässyt pelaamaan käytännössä ilman jonoja. Eilenkin vain noin 20 min joutui jonottamaan. Yhdesti nakkasi eilen illalla klo 21 aikoihin ulos kun jumitti latausruutuun, mutta oli siinä muutenkin tarkoitus lopetella niin ei haitannut. Itse peli toimii hyvin ja en kyllä ole mitään poikkeuksellista huomannut muistin käytössä (32gt) tai prossun/näyttiksen (5800x3d/2070s) yli rasituksista.

D2R tässä pelaillut viimeaikoina ja kyllähän tämä siihen verrattuna tuo itselleni ainakin kaivattuja uudistuksia ja uusia tuulia.
 
Kokeilin itsekin tiputtaa mediumille tekstuurit, mutta minulla ei tippunut muistinkäyttö kuin about 16-18 -> 15-17 gigaan.
Näköjään sitten kun pääsee noihin oikeasti muiden pelaajien asuttamille alueille, niin tulee kyllä ihan hirveitä pätkäisyjä ja paikallaan sutimista aika tasaisesti. Kaatumisia ei ole enää näkynyt.
Mielenkiintoista, olisikohan pelin uudelleenkäynnistys vielä perään auttanut tuohon muistinkäyttöön.
200% resolution scale nosti tuonne ~5-6GB tuntumaan tippuneen muistinkäytön takaisin 15GB+ kun kokeilin, mutta 4K:lla tuo veti koneen muutoin niin jumiin, ettei sitä pystynyt käyttämään.
 
Itellä ehkä noin tunti takana, ja täytyy kyllä sanoa, että aikamoiseksi lagipommiksi tämä muuttuu heti tutorialin jälkeen kun liitytään oikealle palvelimelle. Tänää aloitin vasta niin pääsi suoraan peliin ilmaan mitään jonoja. Taitaa lähteä suoraan poistoon vaikka sitä hyvää vanhaa diablo 2 tapaista mätkintää olikin. Siirryn sitten Men of War 2 playtestin pariin.
 
Mielenkiintoista, olisikohan pelin uudelleenkäynnistys vielä perään auttanut tuohon muistinkäyttöön.
200% resolution scale nosti tuonne ~5-6GB tuntumaan tippuneen muistinkäytön takaisin 15GB+ kun kokeilin, mutta 4K:lla tuo veti koneen muutoin niin jumiin, ettei sitä pystynyt käyttämään.

Ei vaikutusta uudelleenkäynnistyksellä. Eikä muutenkaan ihan kaikki asetukset edes ole tapissa. Ilmeisesti jotain betan kummallisuuksia.
 
Tuli näköjään semmonen bugi tänään vastaan, että en päässyt Kyovashad -kaupunkiin enkä mihinkään luolastoon tai niihin pieniin maanalaisiin paikkoihin (kellarit ja luolat), missä poistutaan tuolta avoimesta maailmasta. Kaupungin porttillakin tuli näkymätön seinä vastaan ja portaali palautti heti lähtöpaikkaan. Aiemminkin kaupunkeihin/kyliin meno/poistuminen aiheutti pienen "nykäisyn", jossa hahmo ikään kuin vedetään noin metrin taaksepäin ja vasta sitten pääsee etenemään. Maailma kai siinä kohtaa luodaan taustalla. Nyt se jäi jotenkin generoimatta eikä päästänyt mua etenemään.
 
Mietin ensin, että kehtaisiko tätä betaa edes testata..... Sitten muistelin, että kuinka olin kuitenkin innoissani edeltävän Diablon betasta reilu vuosikymmen sitten, kun sitä pääsi pelaamaan. No, eilen hieman aloittelin ja tänä aamuna seiskan jälkeen jatkoin ja n. 12 tuntia stressitestailin servereitä (eikä katkaissut kuin yhden kerran) ja hyvinhän tuo maistui, barbaarilla tottakai. Vielä en ole edes betaa läpäissyt kun olen haahuillut pitkin mappia siellä ja täällä ja mikäpäs siinä kuljeskellessa. Yksi pieni seikka, mikä on heti alusta hieman puuduttavaa, on ainakin barbaarilla sen lyönnit... esim. base-hyökkäyksellä kahden käden miekalla se vain tökkii, ei huido sivulta sivulle, ylhäältä alas, vain yhtä tökkivää hyökkäystä käyttää. Mielestäni tähän olisi saanut tulla variaatiota, vaikka toki whirlwindillä tulee ehkä suurin osa pyörittyä.

No, yhtä kaikki, mukavaa on ollut, ehkä tulee laitettua tilaukseen, ehkä ei, saapi nähdä. Mutta jos miettii, että miten kaikenkaikkiaan pidin edeltävästä Diablosta, ja miten paljon siihen sai aikaa menemään, niin tuossahan tuo kesän kulmilla ilmestyy ja rennoille kesälomapäiville voisi jotain pientä tekemistä siitä saada... eikä vain kesäksi, ehkä jopa vuosiksi eteenpäin.
 
Parilla hahmolla tahkottu 15 leveliä kummallakin ja ei ole kyllä mielipide vaihtunut mihinkään. Kolmattu yritin, en kyennyt. En tiedä mikä tässä Diablo sarjassa porukkaa oikein koukuttaa. Itselle riitti tämä annos. H*lvetin tylsäähän tämä on.

Klick-klick paikasta toiseen, luolastossa toiseen, vihut saa lanattua sen kummemmin miettimättä samalla klick-klick tyylillä. Välillä höpötetään joidenkin NPC hahmojen kanssa kunnes siihenkin kyllästyy ja taas klick-klick hypätään ne jatkossa yli. Meno on kuin kännykkäpelien "idle" genressä.
Jotenkin ei vaan noista pikseleitä vastaan taisteluista innostu, kaipaa sitä moninpelien vuorovaikutusta.
Pelailihan tuota näin ilmaiseksi mutta että tuosta pitäisi 70€ maksaa, niin ei kiitos, ei jatkoon.
Klick klick klicketi klick...
 
Parilla hahmolla tahkottu 15 leveliä kummallakin ja ei ole kyllä mielipide vaihtunut mihinkään. Kolmattu yritin, en kyennyt. En tiedä mikä tässä Diablo sarjassa porukkaa oikein koukuttaa. Itselle riitti tämä annos. H*lvetin tylsäähän tämä on.

Klick-klick paikasta toiseen, luolastossa toiseen, vihut saa lanattua sen kummemmin miettimättä samalla klick-klick tyylillä. Välillä höpötetään joidenkin NPC hahmojen kanssa kunnes siihenkin kyllästyy ja taas klick-klick hypätään ne jatkossa yli. Meno on kuin kännykkäpelien "idle" genressä.
Jotenkin ei vaan noista pikseleitä vastaan taisteluista innostu, kaipaa sitä moninpelien vuorovaikutusta.
Pelailihan tuota näin ilmaiseksi mutta että tuosta pitäisi 70€ maksaa, niin ei kiitos, ei jatkoon.
Klick klick klicketi klick...

ARPG peleissä se on ihan puhtaasti hahmon kehitys ja tavaroiden metsästys.

Erilaiset asiat koukuttavat erilaisia ihmisiä, ei se muuta vaadi.
 
Tämäkin taitaa kaatua helppouteensa, kuten kolmonenkin. Olen siis tyyppiä kerran kampanja läpi ja sitten muihin peleihin, jos peli vaikeutuu vasta joskus "endgamessa" niin ei kauheasti kiinnosta.
Harva peli sitä tekee, eli vaikeutuu endgameen mennessä. Ja kolmonenhan oli lopussa vaikea josta seurasi itkua jonka seurauksena sitä helpotettiin hyvinkin paljon. Nyt olet pelannut betaa 25 levelin verran ja tuomitset pelin liian helpoksi. :srofl:

Ja näissä ARPG peleissä et tule ikinä löytämään sitä, että normi kampanja tarjoaisi paljon haastetta läpäistäkseen. Se haaste tulee sitten sieltä kampanjan läpäisyn jälkeen nostetusta vaikeustasosta.
 
Jos muuten sorcerer laittaa fireball -skillin siihen enchantment paikkaan (aukeaa tasolla 15), niin silloin tapetut viholliset räjähtää aiheuttaen pienen tulipallomaisen räjähdyksen. Varsin kätevä, vaikka kyseessä on low level taito. Vissiin vähän samantyyppinen, kun se necromancerien mahdollisuus käyttää ruumiita ns. pommeina.
 
Harva peli sitä tekee, eli vaikeutuu endgameen mennessä. Ja kolmonenhan oli lopussa vaikea josta seurasi itkua jonka seurauksena sitä helpotettiin hyvinkin paljon. Nyt olet pelannut betaa 25 levelin verran ja tuomitset pelin liian helpoksi. :srofl:

Ja näissä ARPG peleissä et tule ikinä löytämään sitä, että normi kampanja tarjoaisi paljon haastetta läpäistäkseen. Se haaste tulee sitten sieltä kampanjan läpäisyn jälkeen nostetusta vaikeustasosta.

Path of Exilessä kampanja kyllä vaikeutuu merkittävästi noin puolivälissä, kun on taistellut ensimmäistä kertaa Kitava-nimisen bossin kanssa:
Kitava permanently lowers all of your resistances by 30% after "defeating" him at the end of Act 5 (you can't win. You can only get him to about 50% health and then he turns on Enrage Mode, turns red, and fires a beam from his eyes that destroys the Purity of Innocence. Sin saves you at the last minute) , and reduces them by a further 30% after being defeated in act 10. Caution should be taken to make sure your resistances are high enough so the drop doesn't affect you too harshly. The effect is permanent and cannot be removed.
 
Tuli lvl 25 sorc pelattua veteran tasolla, world bossikin vedettynä. Todella helppoa oli (mitä lukenut, niin meleellä ilmeisesti ollut eri meininki haastavuudessa), käytännössä kaikki bossit aikalailla zzz kun ei voinut kuolla ja todella paljon HP:a. Vähän kyllä kaksijakoiset fiilikset, osittain ihan hauskakin oli mutta ei tuo oikein itelle "diablolta" tuntunu. Enemmän tuo vähän tuntuisi joltain mmo-liteltä, hyvinkin tarinavetoinen kaikkine cutsceneinä. Ei tuo ennakkotilaukseen kyllä tämän perusteella mennyt vielä näin pitkän ajan diablo (lähinnä D2) fanina, pitää katsella tarkemmin myöhemmin tuleeko hommattua vai ei.
 
Kokeilin mennä sokkona hc:lla ja sillä "vaikeammalla" worldillä. Rogulla tuntuu ainakin haastetta olevan ku pelottaa että kuolema voi tulla milloin vain.Noh... Eka kuolema tuli 2h jälkeen (olisinko ollu lvl 9) random butcheriin. Uudestaan rogulla ja pääsin tuossa samassa 2 tunnissa levelille 15, mutta kyllä pelottavaa on pelata.

Yks mistä en pidä on tuo vihujen skaalaantuminen. Ei oikein miellytä leveluttaa hahmoa ku vihut tulee yhtälailla yhtä vaikeaksi. Ehkä toi hc on vähän virhe näin ekalle pelikerralle.
 
Itse pelasin veteran tasolla "läpi" ja Ainakin melee druidilla melko haastavaa ajoittain. Parissa bossitaistelussa piti useamman kerran yrittää ja hioa buildia, että sai hengiltä. Toisaalta dropit ollut melko surkeita eli ei tuuria sillä rintamalla :cigarbeye:

Saanut sen käsityksen, että ei ole kovin balanssissa nuo hahmot. Ainakin sorcilla ilmeisesti melkoista läpi juoksua.

Toivottavasti ei käy taas niinkuin D2, että suurin osa pelaa sorcilla kun se vaan yksinkertaisesti oli se tehokkain hahmo.
 
Yks mistä en pidä on tuo vihujen skaalaantuminen. Ei oikein miellytä leveluttaa hahmoa ku vihut tulee yhtälailla yhtä vaikeaksi. Ehkä toi hc on vähän virhe näin ekalle pelikerralle.

Taitaa ideana olla että gearilla ja skillien kombinaatiolla tehdään suurin ero. Mielestäni tämä tekee pelistä mielenkiintoisemman koska sulle tippuva geari (ennen kuin pääset niitä muokkaamaan suuremmin) pakottaa miettimään millaisen buildin teet eikä sama kaava ole aina paras. Esim gemit ei anna suoraan +100str tms vaan niissä on enemmän nyansseja.

Että jos ahdistaa vaikeustaso, niin parempi vaihtaa tyyliä gearin mukaiseksi tai muokkaa gearia oman tyyliseksi.
 
Tuli ladattua PS5:lle beta että näkee miten pelattavuus konsolilla toteutettu ja kylläpäs yllätti, erittäin helppo pelata gamepadilla. Nyt vain pohtimaan kumman alustan valitsee PC vai PS5.:hmm:
 
Onko joku ymmärtäny nyt että millo nuo world bossit on tänään?
 
Siis eikös myös D3:ssa viholliset skaalanneet levelin mukaan? Sitten vasta kun saavutti lvl 70 alkoi kunnolla nähdä oman hahmon voiman kasvun suhteessa vihollisiin ja pystyi alkaa nostaa vaikeustasoa.
 
Tuli ladattua PS5:lle beta että näkee miten pelattavuus konsolilla toteutettu ja kylläpäs yllätti, erittäin helppo pelata gamepadilla. Nyt vain pohtimaan kumman alustan valitsee PC vai PS5.:hmm:
Onko nuo hahmot muuten "crossplay" eri alustojen välillä, lähinnä siis PS5 ja PC?

Sama harkinta täälläkin, alustavasti mietin jos PS5 hommaisi ja jos huvittaa niin myöhemmin PC:lle. Tai toisin päin. :D

D3 hommasin ensin PC:lle ja sitten PS4:lle. Molemmilla ihan yhtä sujuvasti toimi.

Edit: Konsoliversio siis oltava anyway kun tullut mökillä pelailtua mm. terassilla. Sopivan kevyttä pelailua siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko nuo hahmot muuten "crossplay" eri alustojen välillä, lähinnä siis PS5 ja PC?

Sama harkinta täälläkin, alustavasti mietin jos PS5 hommaisi ja jos huvittaa niin myöhemmin PC:lle. Tai toisin päin. :D

D3 hommasin ensin PC:lle ja sitten PS4:lle. Molemmilla ihan yhtä sujuvasti toimi.
Näemmä Crossplay ja Cross-progression löytyy.
Diablo 4 does have crossplay, letting owners of different platforms play together, as well as cross-progression.
 
Itse pelasin veteran tasolla "läpi" ja Ainakin melee druidilla melko haastavaa ajoittain. Parissa bossitaistelussa piti useamman kerran yrittää ja hioa buildia, että sai hengiltä. Toisaalta dropit ollut melko surkeita eli ei tuuria sillä rintamalla :cigarbeye:

Saanut sen käsityksen, että ei ole kovin balanssissa nuo hahmot. Ainakin sorcilla ilmeisesti melkoista läpi juoksua.

Toivottavasti ei käy taas niinkuin D2, että suurin osa pelaa sorcilla kun se vaan yksinkertaisesti oli se tehokkain hahmo.

Ei tässä vaiheessa voi vielä vetää johtopäätöksiä classeista. Eiköhän buffia/nerffiä tule joka classille vielä julkaisun jälkeenkin. Ainakin Diablo kolmosessa tekivät joka seasonin välillä jotakin muutoksia classeihin.
 
Necromancer on ollut ihan ok, kun sais ton tuplabuffin legendaryllä. Vähän toki tylsä pelata, kun hakkaa yhtä skilliä vaan menemään. Rogue taitaa päätyä launchissa omaksi ensihahmoksi.
 
Yllättävän paljon bugeja. Jos vertaa vaikka aikoinaan D3:een 2 kk ennen julkaisua.
 
Siis eikös myös D3:ssa viholliset skaalanneet levelin mukaan? Sitten vasta kun saavutti lvl 70 alkoi kunnolla nähdä oman hahmon voiman kasvun suhteessa vihollisiin ja pystyi alkaa nostaa vaikeustasoa.

Ei. Vihut oli eri tasoisia eri alueilla. Toki sitten end gamessa vihujen taso riippui torment levelistä ja olivat sen mukaisia kaikilla alueilla.
 
Alkaa beta olla vähän nähty jo, varsinkin kun ei halua puskea eteenpäin main questia sun muuta, niin tuli hieman testailtua levutusta. Rogue ja sorc oli ehdokkaat ja kyllä se rogue vaan tuntuu paremmalta, ainakin meleenä. Ok pääsy vulnerableen, daze ja paljon damaa. Jos ei mitään massiivisia muutoksia tapahdu, niin eiköhän julkaisussa rogue tule olemaan aloitushahmona.
 
Muutama tunti tuli kokeiltua betaa. Häiritsee erittäin paljon, kuinka lähellä kamera on. Toivottavasti lopullisessa pelissä pystyy zoomaa ulos edes hieman
 
Druid ja Necro pelattu lvl25. Druidi kyllä selkeesti enemmän riippuvainen kamasta kuin Necro. Talenttipuu tylsä ja vaatii kyllä paljon säätöä. Itseasiassa legendaryjen siirrettävät ominaisuudet melkeen niitä mitä haluais olevan talenttipuussa.

Eiköhän tämä kesällä tule ostettua. Ihan mukavaa menoa.
 
No ei ainakaan ennen RoS:ia ollut näin omasta mielestä. Itse en kovin montaa hahmoa alusta asti pelaillut, niin en muista tarkasti, mutta esim Inferno tasolla oli selkeä ero ACT 2 ja 3:n välillä vihujen tasossa silloin vanilla aikoina.

Helposti pystyi paremmalla gearilla speed farmaamaan aiempia acteja, mutta 3 ja 4 meno oli paljon nihekämpää.
 
Aika nihkeät tuntemukset jääneet tästä betasta. En vielä ole kuin level 18, pelannut necromancerilla. Paljon juoksentelua paikasta toiseen, skillit ei oo millään tavoilla jännittäviä. Ei tää ainakaan tunnu evoluutiolta diablo 3:sta mitä odottaisi jatko-osalta. Myös jatkuva micro stutterointi syö miestä - kaikki asetukset medium/low, fps pyörii jossain 60-120 välimaastossa vaikka peli näyttää aika perseeltä. Animoinnit on luokkaa "good enough", viilataan sitten joskus myöhemmin. Karvainen maku jäänyt suuhun, ei tää mitenkään erityisen hauska tai mukaansa tempaava peli ole tähän mennessä. Tuntuu et pääelementit on saatu jotenkin kasaan ja kiire saada markkinoille vaikka teknisesti ole todellakaan valmis. Poimitaan joskus myöhemmin alennuksesta ostoskoriin sit jos saavat tätä hiottua tarpeeks. Voi tosin olla, et omat odotukset peliä kohtaan oli epärealistiset kun hyppää suoraan diablo 3 maailmasta jossa pelataan siistejä, vauhdikkaita buildeja seasonista toiseen ja kuviot on jo tuttuja - jolle tavallaan odotti jotain jatkumoa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 791
Viestejä
4 499 092
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom