Diablo 4

No ei ainakaan ennen RoS:ia ollut näin omasta mielestä. Itse en kovin montaa hahmoa alusta asti pelaillut, niin en muista tarkasti, mutta esim Inferno tasolla oli selkeä ero ACT 2 ja 3:n välillä vihujen tasossa silloin vanilla aikoina.

Helposti pystyi paremmalla gearilla speed farmaamaan aiempia acteja, mutta 3 ja 4 meno oli paljon nihekämpää.

Itse asiassa vanillassa heti julkaisussa se oli inferno act 2 jossa se seinä tuli vastaan ja 90% pelaajista joutui menemään takaisin act 1:seen farmaamaam tyyliin kymmeniksi tunneiksi. Sitten ne nerffasi sen aika nopeasti kyllä.
 
Itse asiassa vanillassa heti julkaisussa se oli inferno act 2 jossa se seinä tuli vastaan ja 90% pelaajista joutui menemään takaisin act 1:seen farmaamaam tyyliin kymmeniksi tunneiksi. Sitten ne nerffasi sen aika nopeasti kyllä.

Itse kyllä tykkäsin alkuperäisestä Infernosta, siinä kun sai vihdoin Diablon kaadettua soolona niin onnistumisen tunne oli sellainen mitä ei myöhemmissä versioissa enää saanut. Siihen oli myös hyvä lopettaa pelaaminen, Inferno act 3 ja 4 oli käytännössä pelin endgame, ja sen jälkeen peli oli "läpi". RoS:ssa greater riftien grindaaminen oli kuin runkkausta ilman kliimaksia, sitä lopetti aina kyllästymiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: AkQ
Itse kyllä tykkäsin alkuperäisestä Infernosta, siinä kun sai vihdoin Diablon kaadettua soolona niin onnistumisen tunne oli sellainen mitä ei myöhemmissä versioissa enää saanut. Siihen oli myös hyvä lopettaa pelaaminen, Inferno act 3 ja 4 oli käytännössä pelin endgame, ja sen jälkeen peli oli "läpi". RoS:ssa greater riftien grindaaminen oli kuin runkkausta ilman kliimaksia, sitä lopetti aina kyllästymiseen.

Suurimmalta osalta jäi kaatamatta, kun se nerffaus tuli aika nopeasti ja sen nerffin jälkeen se helpottui vitusti.
 
Huhhuh, on aikamoista tuubaa tämä druidilla pelaaminen. Vaikeusaste menee katosta läpi verrattuna necromanceriin kun lvl25 lähestyy, ihan sama miten metan yrität buildistasi viilata. Kamppeilla druidin varmaan saa ihan käypäseksi, mutta se on taas grindiä ja RNG:tä.
 
Huhhuh, on aikamoista tuubaa tämä druidilla pelaaminen. Vaikeusaste menee katosta läpi verrattuna necromanceriin kun lvl25 lähestyy, ihan sama miten metan yrität buildistasi viilata. Kamppeilla druidin varmaan saa ihan käypäseksi, mutta se on taas grindiä ja RNG:tä.
Näihinhän nämä ARPG:t perustuu. Varmasti tulee vielä paljon tunea näihin classeihin ja skilleihin ennen lopullista julkaisua.
 
Aluksi barbaari tuntui nihkeältä, mutta onhan siellä todella hauskoja skillejä. Alkoi tulla jo Diabloon koukutusta, mutta parempi jättää tähän eteneminen (lvl 15), kun vain betasta kyse.
 
Aikamoista puliveivausta ollut tämä iltapäivä ja ilta, ihan jatkuvaa stutterointia, lagaamista ja liukumista edestakaisin.

Kaiken kaikkiaan kyllä minusta tämä nelonen vaikuttaa ihan hyvältä. Ainakin tykkään paljon enemmän tästä enemmän ykkösen ja kakkosen tyylistä kuin siitä komediasta, mitä kolmonen oli tyyliltään ja kerronnaltaan.
Onhan sitä korjattavaa ja puhtaasti huonojakin idoita vielä reilusti, mutta näen helposti itseni grindaamassa lopullista versiota ainakin muutamat sata tuntia.
 
Vaikuttaa hyvälle pelille mutta keskusmuistin käyttö pyörii 30-32gb ja peli varaa sen 20-22gb, onko tässä muistivuotoa?
 
Vaikuttaa hyvälle pelille mutta keskusmuistin käyttö pyörii 30-32gb ja peli varaa sen 20-22gb, onko tässä muistivuotoa?
Joo muistivuotoa on, kaikki siitä jossain määrin kärsii. Eiköhän tuo korjata julkaisuun mennessä.
 
Nyt on kaikki klassikit käyty läpi. Itelle taitaa valikoitua Necro, kun kesällä servut aukeavat. Hauskin oli sillä pelata.
 
Kova oli tässä pelissä tapissa asetukset niin muistin käyttö, 3090:stä imas sen n.20gb muistii muka ja sit väliin tuli noita 30-40fps jurrauksia. Muuten aisoissa pysyi lämmöt, ihan hyvän näkönen ja varmaan pelattava kuhan laukastaan.
 
Jätti vähän valjuksi tämä beta vielä, Sorcilla jaksoin tahkota lvl 10 paikkeille. Ehkä D3 RoS pilasi oman maun pelisarjan suhteen, mutta siinä uusien kykyjen esilletuonti oli hoidettu fiksummin. Tässä alku oli helvetin tylsää yhden skillin hakkaamista.

Kävin tekemässä jonkun random luolaston veteran vaikeustasolla, siellä tuli ensimmäinen kuolemakin hieman yllättäen kun peli oli tuohon asti ollut täysin aivotonta mäiskettä siihen asti. Katsellaan rauhassa launchin ylitse, tämän perusteella ei ole hirvittävä kiire pelin hommaamiseen.
 
Jätti vähän valjuksi tämä beta vielä, Sorcilla jaksoin tahkota lvl 10 paikkeille. Ehkä D3 RoS pilasi oman maun pelisarjan suhteen, mutta siinä uusien kykyjen esilletuonti oli hoidettu fiksummin. Tässä alku oli helvetin tylsää yhden skillin hakkaamista.

Kävin tekemässä jonkun random luolaston veteran vaikeustasolla, siellä tuli ensimmäinen kuolemakin hieman yllättäen kun peli oli tuohon asti ollut täysin aivotonta mäiskettä siihen asti. Katsellaan rauhassa launchin ylitse, tämän perusteella ei ole hirvittävä kiire pelin hommaamiseen.
Eikö tuossa se veteran vaikeustaso ole just "normal" ja se oletus on joku story-mode/easy jos haluaa keskittyä vain tarinaan tms.?
 
Tänään aamupäivällä tuli viimeset levelit hakattua necrolla, ihan jäätävää nykimistä/pätkimistä ja rubberbandingia, ei pelkästään kylistä/kaupungeista poistuessa. Luulisi, että servut ei olisi enää tuossa kohtaa tiltissä? Oliko muilla samaa tänäänkin?

Dungeoneissa toimi pääosin hyvin.

Ei hirveä nautinnollista pelaamista ollut kyllä tämä beta tästä syystä, muuten varmasti ihan hyvä peli sieltä tulossa.

Koneessa kyllä potku riittää.
 
itellä ei tuota ongelmaa ollut, ainoastaan se yhtäkkinen jurraus 30-40fps paikkeilla jonku sekan ja sit takas normii 144 fps mihin olin rajannut sen ettei vahingossa kärähä näyttis, mua vaan ihmetytti se muistin vienti 2560x1440 resolla että melkein 20gb 3090:lla.
 
itellä ei tuota ongelmaa ollut, ainoastaan se yhtäkkinen jurraus 30-40fps paikkeilla jonku sekan ja sit takas normii 144 fps mihin olin rajannut sen ettei vahingossa kärähä näyttis, mua vaan ihmetytti se muistin vienti 2560x1440 resolla että melkein 20gb 3090:lla.

Samalla resolla ite pelailen, 3070 korttina.

Jännä homma, että perjantaina, eli ruuhkaisimpana päivänä toimi huomattavasti paremmin.
 
Tarina tuli pelattua läpi ja Rogue levelille 20. Vaikeammalla vaikeustasolla tietysti, ja yksi kuolema tuli. Sekin oli joku random perusmosan yksi huitaisu vei hautaan yhdellä. Olen aika varma että haluan aloittaa koko pelin yhtä tasoa vaikemmalla. Ihan mukavaa mätkettä kuitenkin.

Tässä on samanlaiset ärsyttävät tahmeat napit kuin kolmosessa, eli viivettä vaikka kuinka paljon siinä, kuinka kauan painettu nappi on muka painettuna napista irrottamisen jälkeen. En tiedä johtuuko pelistä vai omasta raudasta, mutta minusta se on suorastaan raivostuttavaa.
Oman ukkelin hitboxit on joku neljä kertaa isommat kuin itse modeli, en tiedä oliko HV nettikoodin vika vai tarkoituksellista touhua, mutta silti rasittavaa.
En oikein myöskään ole tuon skillisysteemin ystävä, ehkä joku kolmosen ja tämän hybridi saattaisi tuntua vähemmän väkisten tehdyltä.
Mitä tulee open worldiin ja muihin pelaajiin, minua ei se haittaa. Näin ehkä joku neljä pelaajaa koko aikana asutuskeskusten ulkopuolella ja puolet näistä oli jommalle kummalle hyödyllisiä avustuskohtaamisia.
Legendaryjä tippui kuusi, joista kolme siltä betan tarinan loppupomolta. Näistä viisi oli täyttä roskaa ja yksi ihan överi. Tavarat kyllä tuntui enimmäkseen aika mitäänsanomattomilta, mutta katsotaan tätä uudestaan täysilevelisenä.

Mahtaakohan Blizzard julkaista jotain statseja betoista?
Kiinnostaisi tietää miten noita classeja pelattiin, kun rogueita ja necroja oli kaikki paikat täynnä, mutta sorcuja en tainnut nähdä kuin tasan yhden koko betan aikana.
 
Omat mietteet pelistä on ihan positiivisia, paitsi bugeja on reilusti mutta ei tämä beta ollut varmaan niiden uusin tuotos (ainakin toivottavasti, muuten on kiire fixata). Sorkku lvl 25 ja world bossikin tuli kaadettua random porukalla, tässä tuli myös eka kuolema lvl 24 olin tuolloin. Lisäksi druidi tuli pelattua lvl 17 ni ihan ok, sillä tosin tuli sitten kuoltua useita kertoja varsinkin ennen lvl 12 tai 13. Käsittääkseni tuossa betassa oli lege drop rate increased, muuten niitä tulee aivan liikaa ~30 ainakin tuli. Julkaisulta toivon ettei joudu servuille jonottaa tunti tolkulla koska tulee pidettyä sitten vähän lomaa, luultavasti se on toive ajattelua. Legeistä vielä et huomattavasti mielenkiintosempi itemisaatio kuin D3 launchissa, toki tuleehan tähänkin varmasti power creeppiä vuosien varrella, mutta jostain olin lukevinani ettei julkkarissa olisi settejä jota pidän hyvänä asiana, saahan niitäkin tulla mutta ei millään överi bonuksilla kuten D3.

Pidän myös grafiikka tyylistä kun huomattavasti synkempi kuin D3 ja oli tuo alku tarinakin aika synkkää settiä. Veteran vaikeustaso on ihan ok, nightmare taitaa aueta myös release versiossa vasta kun koko kampanja on läpi ja tais olla joku dungeon X tehtynä, niinhän betassakin luki nightmaren kohdalla et lvl 50-70 ja sit on viel torment, toivon todella et se on yhtä vaikea kuin D3 julkkarissa oli inferno.
 
Omat mietteet pelistä on ihan positiivisia, paitsi bugeja on reilusti mutta ei tämä beta ollut varmaan niiden uusin tuotos (ainakin toivottavasti, muuten on kiire fixata)
Tämä on yleisesti kaikille, mikä on se argumentti ihmisillä miksi tämä olisi joku X kuukautta vanha build kun ovat julkaisemassa pelin pari päivää yli kahden kuukauden päästä? Ymmärrän toki että jos se on viikon-kaksi vanha build mutta tämä on kuitenkin saman aikaisesti demo mahdollisille pelin ostajille, sekä että kehittäjät voivat oppia jotain järkevää betan pelaajien kommenteista. Mutta jos tässä ollaan pelattu jotain tosi vanhaa kamaa niin eihän tuossa ole mitään järkeä meidän ostajien kannalta tai myyjien kannalta?
 
Settejä ei tosiaan ole tulossa. Eikä myöskään runewordeja, vaikka niitä aiemmin devien puolesta (ymmärtääkseni) uumoiltiin.

..jäljelle jää siis vain valkoset, magicalit, raret ja eri tasoiset legendaryt itemit muutamine uniikkeineen. Musta toi on tosi surkea valikoima. Jo betan aikana itemit alkoivat tuntumaan ihan älyttömältä copypastetauhkalta, jossa droppien kohdalla kytättiin jotain marginaaleja affixrolleja. Minusta ihan todella sisällötöntä oikeasti monipuolisen (balansoidun) itemivarianssin sijaan.
Kumma myös myös kuulla jengin legendarydroppien määriä betan aikana, ite sain yhden sorsan läpipeluun aikana reilusti yli stashillisen (ehkä puoltoista?) legendaryja. Pahimpana ilmiönä tässä sama kuin D3:sessa, että gamble vendorilta varmaan joka neljäs itemi oli legendary. Imo aivan helvetin epätyydyttävää ostaa pelin imboin ase joltai kylän takakujan mummolta jollain erikoislanteilla joita saa olla koko ajan tuhlaamassa, kun väkinäinen stackimaximi cappaa koko aika. (Ja joojoo, tiedän että beta ei vastaa ehkä todellisuutta, mutta todella huolestuttava rate noissa silti)

Jotenkin hyytävää lukea tätä lankaa kuinka eri lailla ihmiset kokevat asioita :D Kai sitä sitten kuuluu johonkin tahkojalaariin, joka ei selkeästi kuulu enää pääkehityskohderyhmään, vaikka pelitunteja ei nykyään ole kauheasti laittaa.
 
Tämä on yleisesti kaikille, mikä on se argumentti ihmisillä miksi tämä olisi joku X kuukautta vanha build kun ovat julkaisemassa pelin pari päivää yli kahden kuukauden päästä? Ymmärrän toki että jos se on viikon-kaksi vanha build mutta tämä on kuitenkin saman aikaisesti demo mahdollisille pelin ostajille, sekä että kehittäjät voivat oppia jotain järkevää betan pelaajien kommenteista. Mutta jos tässä ollaan pelattu jotain tosi vanhaa kamaa niin eihän tuossa ole mitään järkeä meidän ostajien kannalta tai myyjien kannalta?

Veikkaan ettei tässä olekaan tarkoitus oppia mitään testaajilta. Tarkoitus taitaa olla lähinnä serverien, nettikoodin ja onlinen massatestaus muuten toimivalla pelibuildilla.
Ja tuossa vanha buildi -jutussa se järki on siinä, ettei uusia buildeja voida yleiseen käyttöön laittaa juurikin sen vähemmän testauksen takia. Siksi open "betaksi" otetaan joku varmasti vakaaksi ja kohtuu toimivaksi todettu versio. Ja se saattaa olla oikeastikin joku reilusti vanhempikin.
Mieti osakkeenomistajia, jos open betassa olisikin joku täysin betan pilaava bugi? Varmasti vähentäisi ennakkotilaajia/rahaa, ja se on pahinta, mitä voi tapahtua.

Kumma myös myös kuulla jengin legendarydroppien määriä betan aikana, ite sain yhden sorsan läpipeluun aikana reilusti yli stashillisen (ehkä puoltoista?) legendaryja. Pahimpana ilmiönä tässä sama kuin D3:sessa, että gamble vendorilta varmaan joka neljäs itemi oli legendary.

Aika outoa kyllä mitä katsoin striimaajia, legejä tippuu koko ajan, ja itse läpipeluun aikana vaikeammalla vaikeustasolla sain kuusi legeä, näistä kolme loppubossista, yksi gamblesta ja kaksi droppeina.
Enkä tiedä kuinka monta sataa premiumpalleroa edes laitoin tuolle uhkapeluu-ukkelille.
 
Viimeksi muokattu:
Sopii epäillä, että oliko nuo dropratet sitten viilattu betan rajalliseen 2-3 päivän peliaikaan suhteuttuna? Tosin mikään ei nykypäivänä enää yllätä, niin on sekin mahdollista, että nuo oli ja on uumoillun täysversion rateja.
 
Blizz kertoi suoraan, että drop rate boostattu betaan niin ehtii paremmin kokeilla eri buildeja. Nyt en jaksa sitä tekstiä kaivaa, mutta jossain oli suora sitaatti.

Noista runewordeistä ja seteistä oli puhetta kehittäjiltä.
Runewordit halutaan joskus ja ovat testanneet jo eri tapoja.
Setit luultavasti tulee joskus, mutta eivät halua toistaa D3 joten epäselvää miten tekisivät.
Täältä nämä tiedot:


Edit: löyty se drop rate maininta:

 
Ollaan ilmeisesti tultu vielä kauemmaksi D1:n looteista joissa löydöillä oikeasti oli merkitystä ja tuntuivat oikeasti erilaisilta.

Pitää vielä seurata tilannetta julkaisun aikaan, mutta tällä haavaa näyttää ensimmäiseltä Diablolta jota en viitsi ostaa vaikka saisi puoleen hintaan. Ei vaan jaksa grindata satunnaisgeneraattorin luomia merkityksettömiä tavaroita.

Edit:
Ja vielä pahisten tason muutos pelaajan tason mukana? Anna mun kaikki kestää.. Harmittaa että kaikki hyvä pitää pilata.
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, on aikamoista tuubaa tämä druidilla pelaaminen. Vaikeusaste menee katosta läpi verrattuna necromanceriin kun lvl25 lähestyy, ihan sama miten metan yrität buildistasi viilata. Kamppeilla druidin varmaan saa ihan käypäseksi, mutta se on taas grindiä ja RNG:tä.
Itse pelasin ekaksi Druidin lvl 25 ja ihmettelin juttua että peli olisi jotenkin helppo. Perus monsuja saa grindata hampaat irveessä ja bossi-taistelut kestävät sellasseet 10 minuuttia ja kuolema on kokoajan hiuskarvan varassa.

Sitten kakosena pelasin Necron lvl 20. Todellinen easy mode. Bonesplintters tappaa kaiken mihin osoittaa, ja skeletonit hoitaa loput. Ei tartte edes hankkia muita skillejä, pelkkä Bonesplintter riitti ainakin betassa. Bossit kuolivat noin 10-20 sekunnissa. Tätä tulen pelaamaan kontrollerilla, oli vähän kuin jotain binding of isaacia jollain OP kil lall buildilla pelailisi.
 
Barbaari kuoli yhteen tarinan pomovihuun 5 kertaa ja lähellä oli myös 6. kerta. Yhteen luolaston pomoon se kuoli lisäksi 3 kertaa ja pelasin sillä tasolle 16. Sorcererin pelasin tasolle 24 ja etenin sillä suht paljon pidemmälle ja se kuoli vain kerran ja sekin oli huolimattomuutta. Aika paljon helpompi pelata. Necromanceria en testannut, mutta vissiin vielä helpompi. Saa nähdä miten on lopullisessa pelissä. Betassa ne hahmoluokat, jotka nojaa skilleihin ja etäisyyden ylläpitämiseen näytti jyräävän. Lähitaistelijat ja enemmän gearin laatuun nojaavat oli vaikeuksissa. Sen vaikutelman sai foorumeilta, että rogue oli ainoa, jossa tietyillä buildeilla sai selkeää hyötyä ja ns. huonoilla buildeilla oli vaikeampaa. Barbaaria ja druidia ei tainnut saada hyväksi, vaikka mitä buildeja rakensi. Velho ja necromancer taas oli aina helppoja.
 
Sorceress, jolla spark, chain lightning, sit hydra ja lopuksi firewall, sit se jää armor jos sattu tarvii enempi hit pojoi hetkellisesti. Veteran vaikeustasolla sai juosta eteenpäin aikas vapaasti ja mobit meni lakoon siinä sivussa. Level 20 vetäsin et sai Beta achievement avattua, jos tulee tulevaisuudessa ostettua.
Necromancer sit oli kans melkosta juoksua ku löysi sopivan skill yhdistelmän (Decompose, Blood Surge, Corpse Explosion ja passiivit jotka buffas skeletoneita), melkein lvl 20.

Melee hahmot ei ole koskaan kauheena kiinnostanut meikäläistä, joten pikaseen kokeilin Roguen ja Druidin, mut eipä niistä jäänyt kummosia kokemuksia.

En kuollut kertaakaan, joten se kokemus jäi näkemättä.

Legendary tavaraa tippu tusinan verran, suurin osa siltä special vendorilta.

Balanssi vaatinee melkoisesti viilausta, saa nähdä sitten mitä julkaisuun tekevät. Sekä endgame tietenkin voi muuttaa tyystin asioita, joten jäädään odottamaan.
 
Niin kyllähän nuo triple A pelien open betat lähinnä on markkinointia joten suhteellisen vakaan version ovat laittaneet. Mitä taasen tulee legendaryihin niin itse pidän siitä et ne on 4 affixia+lege affix jonka tosin voi extractata, eihän kukaan vielä tiedä mitä aukeaa nightmarella kun tulee uniikit ja mahtaako tulla lisää lege affixeja... D3 oli se ongelma ettei leget ollut julkkarissa muuta kuin rareja kovemmilla max rolleilla, toki pelillä ikääkin ~11 vuotta.
 
Kieltämättä toi monstereiden level skaalaus on outoa, mutta pakko sanoa että on se mun mielestä parempi vaihtoehto kun huomioidaan miten muuten toimii tämä D4.
Ilman sitä eihän noilla world eventeillä, side questeillä mitkä jäi välistä, yms olisi juuri mielenkiintoa enää myöhemmin tehtynä. Tässä on myös toi renown systeemi, joka resetoi vissiin joka season, ja sen jyystäminen läpijuosten olisi aika meh.

Se että on ylipäätään open world joka tuota level skaalausta vaatii on sitten eri keskustelu.
Loppujen lopuksi oli ainakin mun mielestä ihan kiva uusi kulma peliin.
Tosin tuosta gathering touhusta en välitä oikein yhtään.

Ei tuossa level skaalauksessa kuitenkaan mun mielestä mitään huonoa puolta oikein ole, vaikka moni sanonut että sen takia tuntuu kuin hahmosta ei tulisi vahvempi. Oon kyllä tuosta vähän eri mieltä, koska oli mun tikkiin vedetty L25 sorc ihan eri maata kuin alussa. Lopussa kaikki packit lähti ykkösellä, pl. osa eliteistä ja tietenkin bosseista. Joka tapauksessa kyllä musta silti tuntui että ukosta tuli vahvempi, vaikka mosien levelit nousi mun mukana.
Toi efekti vaan kertaantuu kun saa lisää pongoja kiinni myöhemmin, ja tulee mukaan uniikit yms. Etenkin oman frost nova + ice shards sorcin kohdalla lisäpisteillä saisi noihin bosseihin enemmän potkua, nyt tavallaan riiti pisteet vaan duunaa siitä överi trashin clearaus.

En kuollut kertaakaan, joten se kokemus jäi näkemättä.
Mulla sorc kuoli aika tehokkaasti siihen vampyyri strongholdin bossiin.
Se taisi myös oli joku L27 kuten sen useat apurit.

Siellähän oli myös sellainen isompi event sen jälkeen kun stronghold clearattu, missä mosat oli L30.
Siinä kyllä muutaman kerran meinas kans helat tippua nolliin, mutta oli sen verran jengiä paikalla että lähti mosat nopeasti.

Balanssi vaatinee melkoisesti viilausta, saa nähdä sitten mitä julkaisuun tekevät.
Periaatteessa eri hahmoluokkien tulisi myös levelatessa olla vähän tasaisempia, mutta ehkä kuitenkin kallistun siihen että vaikea L25 rajoituksella ottaa kantaa balanssiin.
Ilmeisesti esimerkiksi barbaari on ihan eri luokkaa loppua kohden, kun lukenut mitä muut on puhuneet siitä aiemmasta closed betasta joka oli endgame beta.

Olihan tässäkin jokaisella klassilla ainakin yksi aivan OP buildi. Druidilla tornadot, barbaarilla bleed+thorns ja mitä näitä nyt oli.
Tosin se nyt ei sinänsä puhu balanssin puolesta, vaan olisi se mukavinta jos olisi useampi hyvä vaihtoehto jo alkuvaiheessa.

eihän kukaan vielä tiedä mitä aukeaa nightmarella kun tulee uniikit ja mahtaako tulla lisää lege affixeja...
Plus uniikkien lisäksi tulee vielä sacred sekä ancestral itemit nightmare/torment vaikeustasoilla:

1679986734353.png


1679986752294.png
 
Eikö tuossa se veteran vaikeustaso ole just "normal" ja se oletus on joku story-mode/easy jos haluaa keskittyä vain tarinaan tms.?

En osaa tuosta sanoa, omien kokemusten perusteella peli vaikuttaa turhan helpolta. Bosseissa sentään joutuu opettelemaan hieman taistelun mekaniikoita, joten ihan ilman ajattelua nämä eivät kaadu.

Pelasin vertailun vuoksi hieman D3 RoS:ia ja siinä tosiaan pelin rytmitys on paljon hauskempi. Uusia skillejä tai runeja tulee joka levelillä vrt. D4, jossa joudut ensimmäiset levelit hakkaamaan yhdellä skillillä. Samalla pelistä puuttuu myös hauskat Massacre-ketjutukset, environment killit ja movement boostit ympäristön tuhoamisesta. Olenko yksin mielipiteeni kanssa, sillä minusta nämä featuret olivat juuri niitä, jotka saivat ainakin itseni pelaamaan pidempään ja nauttimaan pelistä enemmän..?

Mainitaan vielä sen verran että Barb hahmona oli helvetin tylsä, vaikka Whirlwind oli saatavilla jo aiemmilla leveleillä. Muutenkin ihmetystä herätti se, että en ainakaan itse löytänyt pikapainiketta aseiden vaihtamiseen, vaan tämä tapahtui automaattisesti ilmeisesti vahvimman mahdollisen aseen kautta?
 
Muutenkin ihmetystä herätti se, että en ainakaan itse löytänyt pikapainiketta aseiden vaihtamiseen, vaan tämä tapahtui automaattisesti ilmeisesti vahvimman mahdollisen aseen kautta?
Aseet vaihtuu perustuen skilliin mitä käyttää, eli manuaalisesti ei voi vaihtaa.
Osassa skillejä on tietty damagen tai aseen tyyppi mitä on pakko käyttää, osassa ei.

Ne missä ei ole vaatimusta tai vaihtoehtoja on kaksi, niin voit valita skillin kohdalla mitä asetta käytetään.
Vakiona se valitsee omasta mielestä parhaimman, mutta voi myös valita itse.

Eli esimerkkinä skill missä lukee bludgeoning, voit käyttää joko sitä 2H blunttia TAI jos sulla on dual wield sloteissa edes toinen blunt niin sitten dual wield aseita. Samaten jos skillissä lukee slashing, voi käyttää 2H slashing asetta tai dual wieldiä jos edes toinen ase siinä on slashing.
Jos skillissä ei lue slashing, dual wield tai bludgeoning voit valita minkä vaan aseen siinä käyettäväksi.

Se miten tuo tehtiin on ainakin omasta mielestä vähän outoa ja kesti kauan tajuta.
Täällä käydäänkin läpi miten se tehdään PC:llä ja konsolilla:

 
Druidi oli todella tuhnu kunnes sai vihuihin hakeutuvat tornadot. Ei saatu edes world bossia tapettua ajoissa.
 
Juu tuli eilen illasta vedettyä tuo Beta "läpi" barbaarilla. Lopussa sain sen rintapanssarin, mikä stackas damage reductuonia joka iskulla, niin alko vähä paremmin pysymään hengissä pahemmissakin bosseissa.

Suurin osa legejen erikoisominaisuuksista aika pirun turhia, tai ainakin siinä tusinassa, mitä itse löysin tuon läpipeluun aikana.

Muutenkin monet affixit ja gemien boostit toimii usein jonkun ihme "mutkan" kautta. Ne ei anna suoraan mitään, mutta boostaa jotain harvoin triggeröityvää lucky strikeä tms. Muutenkin tässä on omaan makuun vähän liikaa kaiken näköistä lucky strikeä, critical hittiä, owerpoweria, barrier constructionia tms. mitkä tekee tästä hahmon kehityksestä aika monimutkaisen himmelin ja todella vaikeaa arvioida, mikä on hyvä ja kannattava statti tai boosti. Toki Excel näprääjät varmaan tykkää, mutta itse tykkäsin viettää enemmän aikaa pelaamassa, kun ihmettelemässä 100 eri statsia inventoryssä ja lukemassa tuntitolkulla hahmo-oppaita, että pääsisi edes vähän kärryille, mitä mikäkin tekee ja miten ne toimii.

D3:ssä oli omaan makuun oikein Passeli määrä noita eri statsjea ym. ja esineistä oli helppo nähdä, onko ne upgradeja tai hyviä omalle hahmolle. Toki tämä on semmoimem asia, mikä jakaa pelaajia vahvasti.
 
En osaa tuosta sanoa, omien kokemusten perusteella peli vaikuttaa turhan helpolta. Bosseissa sentään joutuu opettelemaan hieman taistelun mekaniikoita, joten ihan ilman ajattelua nämä eivät kaadu.

Pelasin vertailun vuoksi hieman D3 RoS:ia ja siinä tosiaan pelin rytmitys on paljon hauskempi. Uusia skillejä tai runeja tulee joka levelillä vrt. D4, jossa joudut ensimmäiset levelit hakkaamaan yhdellä skillillä. Samalla pelistä puuttuu myös hauskat Massacre-ketjutukset, environment killit ja movement boostit ympäristön tuhoamisesta. Olenko yksin mielipiteeni kanssa, sillä minusta nämä featuret olivat juuri niitä, jotka saivat ainakin itseni pelaamaan pidempään ja nauttimaan pelistä enemmän..?

Mainitaan vielä sen verran että Barb hahmona oli helvetin tylsä, vaikka Whirlwind oli saatavilla jo aiemmilla leveleillä. Muutenkin ihmetystä herätti se, että en ainakaan itse löytänyt pikapainiketta aseiden vaihtamiseen, vaan tämä tapahtui automaattisesti ilmeisesti vahvimman mahdollisen aseen kautta?
Siis pelasitko sä tota sillä Adventure (easy-mode) vai Veteran ("normal") tasolla ja kumpi vaikutti sulle liian helpolta? :D Siitä ekasta viestistä jäi vaan käsitys että sä yllätyit Veteran tason vaikeudesta kun kuolit siinä.
 
En odottanut Diablo 4:lta juurikaan mitään ja silti hieman petyin. Peli on visuaalisesti iha hieno ja tunnelma sinänsä kohdillaan, mutta tuohon ne positiiviset puolet loppuukin. Hahmojen passive-puut ovat hahmon kustomoinnin kannalta todella köyhät ja paljon tuota kustomisaatiota on siirretty legendary-esineisiin suurien % dmg kertoimien kanssa. Combat tuntuu nihkeältä ilman vahvaa legeä ja sen takia jos haluaa pelata ns. hyvää buildia niin joutuu pelaamaan sitä buildia minkä legen sattuu maasta löytämään.

Loot on betan perusteella melko tylsää luettavaa, muutamia statteja jotka ovat lähinnä jotain +% resistansseja, attribuuteja, armoria ja tilannekohtaisia dmg-kertoimia. Legeissä on tyypillisesti yksi muuttuja joka jollain tapaa synergisoi jonki taidon kanssa hyvin sitä vahvistaen tai toiminnallisuutta muuttaen. Lisäksi käyttöliittymä on kömpelö; joissain esineissä kuten legeissä kaikki tekstit ei näy kerralla vaan joutuu hiiren rullalla scrollaamaan alaspäin että voi lukea kaiken. Positiivista kuitenkin UI:ssa on alaosuuden (jossa on skillit ja HP/Mana) sijoitus keskelle eikä se mene laidasta laitaan kuten Path of Exilessä (rip ultrawide).

Pelin kontrollit on vedetty konsolit etusijalla ja portattu PC:lle huonosti PC:n etuja/hyötyjä ajatellen. Skilli-slotteja on aivan liian vähän (6 yhteensä jos laskee 2 hiirelle varattua), esimerkiksi Necromancerilla pelatessa slotteja ei ollut tarpeeksi; summon skeleton ja golem vei jo 2 slottia, curselle 1 slotti, ultimatelle 1, corpse explosionille 1 ja basic skillille yksi. Juuri ja juuri sai kaikki taidot palkkiin, mutta jouduin laittamaan basic taidon hiiren left clikkiin ja se ei tuntunut hyvältä (+ei tilaa uusille taidoille, kun skillipisteitä saa lvl25 jälkeen lisää julkasussa). Lisäksi jos L Clickiin bindaa Move only niin sitten joutuu poimimaan esineitä eri napilla mikä on mielestäni kömpelöä.

Dungeonit ovat ulkokuoreltaan hienoja, mutta layoutiltaan alkavat äkkiä toistamaan itseään. Kerää 2 "avainta" (=voi olla myös jonkinlainen vipu, mutta sama periaate), molemmat avaimet ovat kartalla omalla sivusuuntaan menevällä haarallaan. Keskellä on ovi joka aukeaa kun avaimet on kerätty ja se johtaa bossille. Bossit olivat oikeastaan dungeonin ainoa mielenkiintoinen kohtaus, vaikka eivät kovin vaikeita betassa olleet. Toivottavasti tulevissa Acteissa dungeonit alkavat tarjoamaan monipuolisempia layoutteja, muuten peli tulee käymään tylsäksi jo ennen kuin tarinamoodin on mennyt läpi..

Oma lopullinen tuomio pelille on "ehkä vuosien päästä alennuslaarista" out of 10.
 
Viimeksi muokattu:
Pelin kontrollit on vedetty konsolit etusijalla ja portattu PC:lle huonosti PC:n etuja/hyötyjä ajatellen. Skilli-slotteja on aivan liian vähän (6 yhteensä jos laskee 2 hiirelle varattua), esimerkiksi Necromancerilla pelatessa slotteja ei ollut tarpeeksi; summon skeleton ja golem vei jo 2 slottia, curselle 1 slotti, ultimatelle 1, corpse explosionille 1 ja basic skillille yksi. Juuri ja juuri sai kaikki taidot palkkiin, mutta jouduin laittamaan basic taidon hiiren left clikkiin ja se ei tuntunut hyvältä (+ei tilaa uusille taidoille, kun skillipisteitä saa lvl25 jälkeen lisää julkasussa). Lisäksi jos L Clickiin bindaa Move only niin sitten joutuu poimimaan esineitä eri napilla mikä on mielestäni kömpelöä.

Mä jäin kovasti kaipaamaan että olisin voinut liikkua wasdilla ja käyttää esim evadea taakseppäin.
 
Siis pelasitko sä tota sillä Adventure (easy-mode) vai Veteran ("normal") tasolla ja kumpi vaikutti sulle liian helpolta? :D Siitä ekasta viestistä jäi vaan käsitys että sä yllätyit Veteran tason vaikeudesta kun kuolit siinä.

Pelasin siis Veteranilla, jonka vuoksi vaikeustason heittely normimobit & elitet vs. bossit pisti silmään. Eiköhän tuohon tule jotain tweakkia ennen pelin lopullista julkaisua.
 
Pelasin sorsalla tarinan läpi sorsalla veteran tasolla ja lv 25 asti PS5. Lisäksi tein sorcerers luolastot ja muutaman muun. 15 tuntia pelaili open beta ja oli kyllä helppoa kun oli melkein samat kun tuolla yläällä JPllä chain lightning, hydra ja meteor... Kohtalaisen kova overpower kun muut pieksi joukko tehtävissä vastustajia pitemmän aikaan ni ite kun tuli paikalle ja loppua kohden oli useampi lisä mana legendary juttu voimassa niin pysty 5 chain lightningia vetää putkeen ni kaatu kyllä aina kaikki parissa sekunnissa :)

5 pelatun tunnin jälkeen en jaksanut enää tutkia muutakun keltasia juttuja ja loppua kohden myin nekin katsomatta kun hanskoja lukuun ottamatta oli legenderyt päällä joten jos tätä ois vielä jatkanut niin ois ollut pirun tylsää jo kohta.

Perjantaina en pelannut kun yhden tason silloin täytyi odottaa 12 min että pääs pelaamaan ja sen jälkeen ei ollut ruuhkaa ja kerran kaatu. Oli kyllä smoothia menoa PS5 vaikka oli ensimmäinen kerta kun Diabloja pelasin konsolilla. Valinta on kyllä selvä että ostan Plekulle tän.. Isolla töllöllä sohvalla rötköttäen oli aika hauskaa kuhan balance saadaan säädetty kohdilleen.. Ennakkoa en osta kun täytyy parit arvostelut nähdä ensin.
 
Tuli pelattua 25 levulle sorc, rogue (ranged) ja barb (vai jäikö barb johku 20+)

Sorc vaikutti tuohon asti kovimmalta.. Rogue myös hyvä. Barbaarilla oli hankalampaa, mutta varmasti aukeaa erilailla myöhemmin.
Muisti ongelmia ja stutterointia oli.. ihme lagipiikkejä kun vaihto aluetta. Toivottavasti noi korjataan.
Peli näytti hienolta. Tarinan pääteema on loistava (Lilith ja Inarius.. ei aina tarvita Diabloa jne.) Cutscenet hienoja, mutta osa questailusta ihme tylsää jorinaa. Toivotaan että on solid koko tarina niin sitä jaksaa vähän paremmin myöhemminkin.

Tässä vähän vastauksia muille :) :

Tämä Beta tosiaan vuotaa muistia tolkuttomasti; Minulla söi kaiken (32GB RAM/16GB VRAM) kunnes Windows halvaantui virtuaalimuistin puutteeseen.

Grafiikat Ultra -> Medium auttoi hieman kuten Google neuvoi, mutta käyttö kasaantuu silti.
Mulla oli ihan samaa ongelmaa.
8Gb VRAM
32Gb RAM
page file joku 1024Mb

Peli saattoi viedä välillä vain 6-9Gb (medium tekstuurit pakko pitää päällä muuten kaatui herkästi koko peli), mutta silti virtuaalimuistin käyttö oli jossain 30-32Gb/33,6Gb. Eli jatkuvasti oli muistinvaraus tapissa, vaikka hetkellinen prosessin käyttö oli alhaisempi. Huomasi vaan välillä että windowsin puolella prosessit jäätyi yms. Selkeesti näki kun kauemmin pelasi niin tuo Task Managerin Commited muistinvaraus pyöri kokoajan tuossa 31-32/33,6, mutta välillä kun vaihteli alueita tms. niin varaus pomppasi yli 33 ja silloin tällöin huomasi että jaahas discord on jumiutunut taustalla yms. outoa. Nettiselainta oli turha käynnistää taustalle.. kaatui aika herkästi kun koko järjestelmän muistinkäyttö nousi reilusti korkeammaksi.

Onkohan laittaneet varmuudeksi jotenkin paljon suuremman varauksen, että ei tule kaatumisia niin herkästi.

Minö kun luulin, että tää beta on rajoittamaton. Mutta kun meni pohjoiseen tarpeeksi pitkälle, niin tuli joku forbidden Area tms ilmoitus, ja ukko warppas takaisin
Jaa miksikäs sitten ostaisi peliä jos kaiken näkisi jo ilmaisessa beta weekend ? :) Closed betassa taisi olla kaikki alueet auki, mutta pääquestiä ei näytetty.

Jotenkin ei vaan noista pikseleitä vastaan taisteluista innostu, kaipaa sitä moninpelien vuorovaikutusta.
Onhan tuossa moninpeli.. ja PvP myös. Mutta joo mörköjä joutuu ensin tappamaan jos haluaa pärjätä PvP..

Path of Exilessä kampanja kyllä vaikeutuu merkittävästi noin puolivälissä, kun on taistellut ensimmäistä kertaa Kitava-nimisen bossin kanssa:
Mutta eikös tämä ole vähän niinkuin lisäosa? Alunperinhän oli 4 Actia ja sitten homma alkoi alusta vaikeammalla tasolla. Taisin kyllä hell tasolla viimeistään kuolla hardcorella Act3 pomoon.. Siihen asti oli suht helppoa. Mutta jos kampanjan pelasi PoE:ssa normaalilla läpi niin helppoa oli. Nykyään toki vaikeutuu siinä kun pelaa noi uudet actit läpi, mutta ne on ns. tarkoitettu olevan vaikeampia tasoja, nyt vaan pelataan kerralla läpi enemmän eikä samaa vaikeammalla tasolla.
Mun mielestä ihan hyvä toi POE:n uusi systeemi siis.. ettei tarvii pelata samaa tarinaa monesti läpi.

Helppoudesta sen verran että nythän tässä pelattiin vasta pelin ensimmäinen Act läpi, en tiedä varmaan yhtään ARPG peliä missä ensimmäinen Act olisi ollut kovin vaikea. Meillä ei ole mitään tietoa vaikeustasosta myöhemmin, mutta olettaisin että vaikeutuu jossain vaiheessa ja level 50 tienoilla kampanja pitäisi olla loppusuoralla ja silloin saadaan auki vaikeammat tasot.

Kokeilin mennä sokkona hc:lla ja sillä "vaikeammalla" worldillä. Rogulla tuntuu ainakin haastetta olevan ku pelottaa että kuolema voi tulla milloin vain.Noh... Eka kuolema tuli 2h jälkeen (olisinko ollu lvl 9) random butcheriin. Uudestaan rogulla ja pääsin tuossa samassa 2 tunnissa levelille 15, mutta kyllä pelottavaa on pelata.

Yks mistä en pidä on tuo vihujen skaalaantuminen. Ei oikein miellytä leveluttaa hahmoa ku vihut tulee yhtälailla yhtä vaikeaksi. Ehkä toi hc on vähän virhe näin ekalle pelikerralle.
Joo todellakin. Kokeilin hardcorea Barbaarilla, joka on ehkä yksi heikoimmista hahmoista ensialkuun. Level 7 tasolla olin Kyovashadin ulkopuolella ja tein world eventtiä siinä. No jääshamaanit minut jäädytti, olin menettänyt noin 5-10% hp siinävaiheessa, kun elite mobi tuli ja löi ukon kerralla kanveesiin.

Että semmosta. Level 7 tasolla.. valkoisia ja sinisiä itemeitä päällä, ei minkäänlaisia defensive skillejä vielä saatavilla :) Sorcererilla tai Roguella kun pelasi niin noihin tilanteisiin ei edes joutunut kun pystyi pitämään etäisyyttä. barbaarilla tuntui vähän väliä olevan jossain stunnissa tai muuten vaan otti hittiä pystymättä tekemään mitään. Oisko level 10 hujakoilla saanut sen ekan shoutin mikä estää CC.
Siis eikös myös D3:ssa viholliset skaalanneet levelin mukaan? Sitten vasta kun saavutti lvl 70 alkoi kunnolla nähdä oman hahmon voiman kasvun suhteessa vihollisiin ja pystyi alkaa nostaa vaikeustasoa.
Joo skaalasi lisärissä. Ennen lisäriä ei skaalannu. Silloin oli Normal, Nightmare, Hell, Inferno ja mobien levut per alue oli staattisia. Infernossa mobit oli sitten kaikki 60-63, joten koko pelimaailma oli end gamea kuitenkin.

Myöhemmin pelasin softcorella barbaaria niin jossain 15 tasolla parin legendaryn saatuani ja defensive skillejä niin homma alkoi tuntumaan vähän vakaammalta. Siihen asti oli kyllä jonkun verran haasteita.
Aluksi barbaari tuntui nihkeältä, mutta onhan siellä todella hauskoja skillejä. Alkoi tulla jo Diabloon koukutusta, mutta parempi jättää tähän eteneminen (lvl 15), kun vain betasta kyse.
Joo huomasin saman, mutta lähti kyllä rullaa aika hyvin kun sai muutaman hyvän aseen ja legendaryn + siinä 20 tason kohdilla pari hyvää skilliä auki.
Kumma myös myös kuulla jengin legendarydroppien määriä betan aikana, ite sain yhden sorsan läpipeluun aikana reilusti yli stashillisen (ehkä puoltoista?) legendaryja. Pahimpana ilmiönä tässä sama kuin D3:sessa, että gamble vendorilta varmaan joka neljäs itemi oli legendary. Imo aivan helvetin epätyydyttävää ostaa pelin imboin ase joltai kylän takakujan mummolta jollain erikoislanteilla joita saa olla koko ajan tuhlaamassa, kun väkinäinen stackimaximi cappaa koko aika. (Ja joojoo, tiedän että beta ei vastaa ehkä todellisuutta, mutta todella huolestuttava rate noissa silti)
Betan droprate oli joku 3x oikeasta.
Noita gamble lantteja ei vissiin oikeasti droppaa kun vasta level 50+ ..
Lantti stacki kasvaa kun tekee niitä reown juttuja eri alueilla.

Kieltämättä toi monstereiden level skaalaus on outoa, mutta pakko sanoa että on se mun mielestä parempi vaihtoehto kun huomioidaan miten muuten toimii tämä D4.
Ilman sitä eihän noilla world eventeillä, side questeillä mitkä jäi välistä, yms olisi juuri mielenkiintoa enää myöhemmin tehtynä
Itse haluaisin että level skaalaus voisi laahata hieman perässä. Menköön vaikka sitten pääquestin mukaan. Eli pääquestissä kun etenee seuraavalle "alueelle" niin monsterit skaalautuisi eteenpäin sun levulle. Jos jäät hengailemaan muille alueille niin monsterit voisi jäädä aina 2-3 levua alemmas.
Etenkin ärsytti jossain dungeonissa kun parhaimmillaan saatoit saada 2-3 levua niin pomo oli 3 levua korkeampi mitä sun potentiaalinen geari kun aloitit dungeonin :)
Voisiko dungeonit olla sillä levulla millä aloitat sen?
Samalla pelistä puuttuu myös hauskat Massacre-ketjutukset, environment killit ja movement boostit ympäristön tuhoamisesta. Olenko yksin mielipiteeni kanssa, sillä minusta nämä featuret olivat juuri niitä, jotka saivat ainakin itseni pelaamaan pidempään ja nauttimaan pelistä enemmän..?
Vammasia D3 arcade juttuja nämä kyllä. Näitähän ei ollut edes alkuperäisessä vaan tuli RoS..
Mun mielestä D4 tyyli on enemmän realistinen ja vähemmän sitä että tuhotaan koko ruudullinen mörköjä parilla castauksella ja juostaan 5x vauhdilla paikasta toiseen.
Mainitaan vielä sen verran että Barb hahmona oli helvetin tylsä, vaikka Whirlwind oli saatavilla jo aiemmilla leveleillä. Muutenkin ihmetystä herätti se, että en ainakaan itse löytänyt pikapainiketta aseiden vaihtamiseen, vaan tämä tapahtui automaattisesti ilmeisesti vahvimman mahdollisen aseen kautta?
Taitaa riippua jotenkin siitä mitä skilliä käyttää? Joku Bleedi taitaa käyttää slashing asetta ja hammer of ancients kai hammeria tms? En ihan tarkkaan tutustunut tuohon systeemiin. Mutta ainakin jossain vaiheessa ukko hakkasi rendiä 1h aseilla ja sitten kun ne vaihdoin maceksi niin hakkasi 2h miekalla.
Jos skillissä ei lue slashing, dual wield tai bludgeoning voit valita minkä vaan aseen siinä käyettäväksi.

Se miten tuo tehtiin on ainakin omasta mielestä vähän outoa ja kesti kauan tajuta.
Täällä käydäänkin läpi miten se tehdään PC:llä ja konsolilla:
Joo jäi kyllä ihan auki jotkut mekaniikat.. ei minkäänlaista tooltippiä tullut tai mitään. Vähän pystyi ite päättelemään, mutta en kyllä nähny missään miten olisi voinut valita haluaman aseen :)
Muutenkin monet affixit ja gemien boostit toimii usein jonkun ihme "mutkan" kautta. Ne ei anna suoraan mitään, mutta boostaa jotain harvoin triggeröityvää lucky strikeä tms. Muutenkin tässä on omaan makuun vähän liikaa kaiken näköistä lucky strikeä, critical hittiä, owerpoweria, barrier constructionia tms. mitkä tekee tästä hahmon kehityksestä aika monimutkaisen himmelin ja todella vaikeaa arvioida, mikä on hyvä ja kannattava statti tai boosti.
Vähän kyllä samaa mieltä.. varmasti juuri kehitetty himmeli joka on sitten näille excelöijille ihanaa kun löytää jonkun combon missä kerran dungeonissa triggeröityy joku 100x damage boosti ja saa mobin oneshotattua. Sitten voi laittaa videon tubeen kuinka teki kovan buildin kun videossa kerran mobi kuolee ja ruutuun välähtää iso numero..

Itse olen aina pitänyt enemmän siitä että passiivisesti tekee kokoajan tasaista kovaa damagea, kun se että tulee jotain proceja ja critical strikejä joihin crowdcontrolled ukkoihin jotka samaan aikaa jäässä ja sitten tulee se iso osuma.. muuten tehdään sitten onnetonta damagea :) Sitten kun kaikki procit on enabloituneet niin pitää toki myös muistaa painaa se minuutin cooldown skilli päälle ja lyödä.

D3 itemisaatio oli taas tylsä imo.. Hyvää tässä oli se että eri päästateilla(str/dex jne) oli käyttöä monelle classille. Yleensä ainakin 3/4 oli käyttökelpoisia, joista 1-2 oli niitä parempi mutta ei haitannu vaikka rollasi tuon kolmannenkin.
 
Ite latasin sen 41 gigan version eli ilman sitä tekstuuripakkia, niin ei ollut mitään muistivuotoa koko 16 tunnin aikan mitä betaa yhteensä pelasin. Ja ei ollut grafiikassakaan moittimista. Pelaan vielä 1080p näytöllä, niin sen takia en nähnyt hyödyksi laittaa sitä tekstuuritäppää asennukseen, koska siinä annettiin ymmärtää, että se on lähinnä 4K resolla pelaaville hyödyksi.
 
Taitaa riippua jotenkin siitä mitä skilliä käyttää? Joku Bleedi taitaa käyttää slashing asetta ja hammer of ancients kai hammeria tms? En ihan tarkkaan tutustunut tuohon systeemiin. Mutta ainakin jossain vaiheessa ukko hakkasi rendiä 1h aseilla ja sitten kun ne vaihdoin maceksi niin hakkasi 2h miekalla.

Skill valikon (oletuksena S) kautta sai valita hyökkäyksille mitä asetta se käyttää jos kyseinen hyökkäys toimii useammalla vaihtoehdolla... oletuksena kaikille on automattinen valinta mutta jos gearissa on bonuksia jotka aktivoituvat aseiden vaihdon jälkeen kannattaa valita eri hyökkäyksille eri aseet että tulee paljon vaihtoja.
 
Skill valikon (oletuksena S) kautta sai valita hyökkäyksille mitä asetta se käyttää jos kyseinen hyökkäys toimii useammalla vaihtoehdolla... oletuksena kaikille on automattinen valinta mutta jos gearissa on bonuksia jotka aktivoituvat aseiden vaihdon jälkeen kannattaa valita eri hyökkäyksille eri aseet että tulee paljon vaihtoja.
Joo tuota bonusta just mietinkin, mitehä toimii jos randomilla vaihtaa .
 
Suositelkaan diablo tuulisia pelejä, jäi sen verran lyhyeksi beta kokeilut et olisi kiva tässä pelailla ennen julkaisua muitakin. Tällä hetkellä mietinnässä Wasteland 3
 
Suositelkaan diablo tuulisia pelejä, jäi sen verran lyhyeksi beta kokeilut et olisi kiva tässä pelailla ennen julkaisua muitakin. Tällä hetkellä mietinnässä Wasteland 3


Last Epochia olen kliksutellut menemään, se on beta-vaiheessa oleva aika lupaava ARPG. Taustalla on D2 faniporukka, jotka halusi tehdä pelin joka ois D2:n ja PoE:n ristisiitos. Siihen tuli kuukausi sitten iso pätsi jossa lisättiin moninpeli. Tarinasta puuttuu pari viimeistä lukua, hahmoluokista puuttuu pari sekä end-gamesta jotain systeemejä, verkkokoodi on kirjaimellisesti juuri julkaistu ja siinä (sekä muutenkin pelissä) on bugeja koska se on *keskeneräinen*.

Bugeista ja kaikesta keskeneräisyydestä huolimatta; maistuu itseasiassa paremmin kuin D4 betat, enemmän odottelen että saisivat tän eepokin naputeltua valmiiksi mitä D4 :P Oma D4 hype tavallaan kuoli näihin betoihin, peli on sinällään ihan hieno ja kaikki toimi kivasti mutta tuntui todella sieluttomalta. Ei ollut oikein mitään 'uutta' ja 'ihmeellistä', tuntui että oltiin liiankin uskollisia perinteille ja järjestelmiä kuten kykypuuta ja gearia oli "tyhmennetty" liikaa. LE:ssä on tullu paljon enemmän semmosia "ohhoh, no jopas"-hetkiä sekä "mitä ehmettiä, miten kello voi olla jo kaks yöllä, vastahan se oli kympin uutiset" :love2:
 
Tarinasta puuttuu pari viimeistä lukua, hahmoluokista puuttuu pari sekä end-gamesta jotain systeemejä, verkkokoodi on kirjaimellisesti juuri julkaistu ja siinä (sekä muutenkin pelissä) on bugeja koska se on *keskeneräinen*.
Täähän kuulostaa valmiilta diablolaunchilta [/tjoucki tjoucki]
 
Suositelkaan diablo tuulisia pelejä, jäi sen verran lyhyeksi beta kokeilut et olisi kiva tässä pelailla ennen julkaisua muitakin. Tällä hetkellä mietinnässä Wasteland 3
W3 on ihan hyvä mutta ei se kyllä muistuta Diabloja yhtään. Enemmän semmoista XCom/Jagged Alliance -meininkiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 791
Viestejä
4 499 092
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom