Tuli pelattua 25 levulle sorc, rogue (ranged) ja barb (vai jäikö barb johku 20+)
Sorc vaikutti tuohon asti kovimmalta.. Rogue myös hyvä. Barbaarilla oli hankalampaa, mutta varmasti aukeaa erilailla myöhemmin.
Muisti ongelmia ja stutterointia oli.. ihme lagipiikkejä kun vaihto aluetta. Toivottavasti noi korjataan.
Peli näytti hienolta. Tarinan pääteema on loistava (Lilith ja Inarius.. ei aina tarvita Diabloa jne.) Cutscenet hienoja, mutta osa questailusta ihme tylsää jorinaa. Toivotaan että on solid koko tarina niin sitä jaksaa vähän paremmin myöhemminkin.
Tässä vähän vastauksia muille
:
Tämä Beta tosiaan vuotaa muistia tolkuttomasti; Minulla söi kaiken (32GB RAM/16GB VRAM) kunnes Windows halvaantui virtuaalimuistin puutteeseen.
Grafiikat Ultra -> Medium auttoi hieman kuten Google neuvoi, mutta käyttö kasaantuu silti.
Mulla oli ihan samaa ongelmaa.
8Gb VRAM
32Gb RAM
page file joku 1024Mb
Peli saattoi viedä välillä vain 6-9Gb (medium tekstuurit pakko pitää päällä muuten kaatui herkästi koko peli), mutta silti virtuaalimuistin käyttö oli jossain 30-32Gb/33,6Gb. Eli jatkuvasti oli muistinvaraus tapissa, vaikka hetkellinen prosessin käyttö oli alhaisempi. Huomasi vaan välillä että windowsin puolella prosessit jäätyi yms. Selkeesti näki kun kauemmin pelasi niin tuo Task Managerin Commited muistinvaraus pyöri kokoajan tuossa 31-32/33,6, mutta välillä kun vaihteli alueita tms. niin varaus pomppasi yli 33 ja silloin tällöin huomasi että jaahas discord on jumiutunut taustalla yms. outoa. Nettiselainta oli turha käynnistää taustalle.. kaatui aika herkästi kun koko järjestelmän muistinkäyttö nousi reilusti korkeammaksi.
Onkohan laittaneet varmuudeksi jotenkin paljon suuremman varauksen, että ei tule kaatumisia niin herkästi.
Minö kun luulin, että tää beta on rajoittamaton. Mutta kun meni pohjoiseen tarpeeksi pitkälle, niin tuli joku forbidden Area tms ilmoitus, ja ukko warppas takaisin
Jaa miksikäs sitten ostaisi peliä jos kaiken näkisi jo ilmaisessa beta weekend ?
Closed betassa taisi olla kaikki alueet auki, mutta pääquestiä ei näytetty.
Jotenkin ei vaan noista pikseleitä vastaan taisteluista innostu, kaipaa sitä moninpelien vuorovaikutusta.
Onhan tuossa moninpeli.. ja PvP myös. Mutta joo mörköjä joutuu ensin tappamaan jos haluaa pärjätä PvP..
Path of Exilessä kampanja kyllä vaikeutuu merkittävästi noin puolivälissä, kun on taistellut ensimmäistä kertaa Kitava-nimisen bossin kanssa:
Mutta eikös tämä ole vähän niinkuin lisäosa? Alunperinhän oli 4 Actia ja sitten homma alkoi alusta vaikeammalla tasolla. Taisin kyllä hell tasolla viimeistään kuolla hardcorella Act3 pomoon.. Siihen asti oli suht helppoa. Mutta jos kampanjan pelasi PoE:ssa normaalilla läpi niin helppoa oli. Nykyään toki vaikeutuu siinä kun pelaa noi uudet actit läpi, mutta ne on ns. tarkoitettu olevan vaikeampia tasoja, nyt vaan pelataan kerralla läpi enemmän eikä samaa vaikeammalla tasolla.
Mun mielestä ihan hyvä toi POE:n uusi systeemi siis.. ettei tarvii pelata samaa tarinaa monesti läpi.
Helppoudesta sen verran että nythän tässä pelattiin vasta pelin ensimmäinen Act läpi, en tiedä varmaan yhtään ARPG peliä missä ensimmäinen Act olisi ollut kovin vaikea. Meillä ei ole mitään tietoa vaikeustasosta myöhemmin, mutta olettaisin että vaikeutuu jossain vaiheessa ja level 50 tienoilla kampanja pitäisi olla loppusuoralla ja silloin saadaan auki vaikeammat tasot.
Kokeilin mennä sokkona hc:lla ja sillä "vaikeammalla" worldillä. Rogulla tuntuu ainakin haastetta olevan ku pelottaa että kuolema voi tulla milloin vain.Noh... Eka kuolema tuli 2h jälkeen (olisinko ollu lvl 9) random butcheriin. Uudestaan rogulla ja pääsin tuossa samassa 2 tunnissa levelille 15, mutta kyllä pelottavaa on pelata.
Yks mistä en pidä on tuo vihujen skaalaantuminen. Ei oikein miellytä leveluttaa hahmoa ku vihut tulee yhtälailla yhtä vaikeaksi. Ehkä toi hc on vähän virhe näin ekalle pelikerralle.
Joo todellakin. Kokeilin hardcorea Barbaarilla, joka on ehkä yksi heikoimmista hahmoista ensialkuun. Level 7 tasolla olin Kyovashadin ulkopuolella ja tein world eventtiä siinä. No jääshamaanit minut jäädytti, olin menettänyt noin 5-10% hp siinävaiheessa, kun elite mobi tuli ja löi ukon kerralla kanveesiin.
Että semmosta. Level 7 tasolla.. valkoisia ja sinisiä itemeitä päällä, ei minkäänlaisia defensive skillejä vielä saatavilla
Sorcererilla tai Roguella kun pelasi niin noihin tilanteisiin ei edes joutunut kun pystyi pitämään etäisyyttä. barbaarilla tuntui vähän väliä olevan jossain stunnissa tai muuten vaan otti hittiä pystymättä tekemään mitään. Oisko level 10 hujakoilla saanut sen ekan shoutin mikä estää CC.
Siis eikös myös D3:ssa viholliset skaalanneet levelin mukaan? Sitten vasta kun saavutti lvl 70 alkoi kunnolla nähdä oman hahmon voiman kasvun suhteessa vihollisiin ja pystyi alkaa nostaa vaikeustasoa.
Joo skaalasi lisärissä. Ennen lisäriä ei skaalannu. Silloin oli Normal, Nightmare, Hell, Inferno ja mobien levut per alue oli staattisia. Infernossa mobit oli sitten kaikki 60-63, joten koko pelimaailma oli end gamea kuitenkin.
Myöhemmin pelasin softcorella barbaaria niin jossain 15 tasolla parin legendaryn saatuani ja defensive skillejä niin homma alkoi tuntumaan vähän vakaammalta. Siihen asti oli kyllä jonkun verran haasteita.
Aluksi barbaari tuntui nihkeältä, mutta onhan siellä todella hauskoja skillejä. Alkoi tulla jo Diabloon koukutusta, mutta parempi jättää tähän eteneminen (lvl 15), kun vain betasta kyse.
Joo huomasin saman, mutta lähti kyllä rullaa aika hyvin kun sai muutaman hyvän aseen ja legendaryn + siinä 20 tason kohdilla pari hyvää skilliä auki.
Kumma myös myös kuulla jengin legendarydroppien määriä betan aikana, ite sain yhden sorsan läpipeluun aikana reilusti yli stashillisen (ehkä puoltoista?) legendaryja. Pahimpana ilmiönä tässä sama kuin D3:sessa, että gamble vendorilta varmaan joka neljäs itemi oli legendary. Imo aivan helvetin epätyydyttävää ostaa pelin imboin ase joltai kylän takakujan mummolta jollain erikoislanteilla joita saa olla koko ajan tuhlaamassa, kun väkinäinen stackimaximi cappaa koko aika. (Ja joojoo, tiedän että beta ei vastaa ehkä todellisuutta, mutta todella huolestuttava rate noissa silti)
Betan droprate oli joku 3x oikeasta.
Noita gamble lantteja ei vissiin oikeasti droppaa kun vasta level 50+ ..
Lantti stacki kasvaa kun tekee niitä reown juttuja eri alueilla.
Kieltämättä toi monstereiden level skaalaus on outoa, mutta pakko sanoa että on se mun mielestä parempi vaihtoehto kun huomioidaan miten muuten toimii tämä D4.
Ilman sitä eihän noilla world eventeillä, side questeillä mitkä jäi välistä, yms olisi juuri mielenkiintoa enää myöhemmin tehtynä
Itse haluaisin että level skaalaus voisi laahata hieman perässä. Menköön vaikka sitten pääquestin mukaan. Eli pääquestissä kun etenee seuraavalle "alueelle" niin monsterit skaalautuisi eteenpäin sun levulle. Jos jäät hengailemaan muille alueille niin monsterit voisi jäädä aina 2-3 levua alemmas.
Etenkin ärsytti jossain dungeonissa kun parhaimmillaan saatoit saada 2-3 levua niin pomo oli 3 levua korkeampi mitä sun potentiaalinen geari kun aloitit dungeonin
Voisiko dungeonit olla sillä levulla millä aloitat sen?
Samalla pelistä puuttuu myös hauskat Massacre-ketjutukset, environment killit ja movement boostit ympäristön tuhoamisesta. Olenko yksin mielipiteeni kanssa, sillä minusta nämä featuret olivat juuri niitä, jotka saivat ainakin itseni pelaamaan pidempään ja nauttimaan pelistä enemmän..?
Vammasia D3 arcade juttuja nämä kyllä. Näitähän ei ollut edes alkuperäisessä vaan tuli RoS..
Mun mielestä D4 tyyli on enemmän realistinen ja vähemmän sitä että tuhotaan koko ruudullinen mörköjä parilla castauksella ja juostaan 5x vauhdilla paikasta toiseen.
Mainitaan vielä sen verran että Barb hahmona oli helvetin tylsä, vaikka Whirlwind oli saatavilla jo aiemmilla leveleillä. Muutenkin ihmetystä herätti se, että en ainakaan itse löytänyt pikapainiketta aseiden vaihtamiseen, vaan tämä tapahtui automaattisesti ilmeisesti vahvimman mahdollisen aseen kautta?
Taitaa riippua jotenkin siitä mitä skilliä käyttää? Joku Bleedi taitaa käyttää slashing asetta ja hammer of ancients kai hammeria tms? En ihan tarkkaan tutustunut tuohon systeemiin. Mutta ainakin jossain vaiheessa ukko hakkasi rendiä 1h aseilla ja sitten kun ne vaihdoin maceksi niin hakkasi 2h miekalla.
Jos skillissä ei lue slashing, dual wield tai bludgeoning voit valita minkä vaan aseen siinä käyettäväksi.
Se miten tuo tehtiin on ainakin omasta mielestä vähän outoa ja kesti kauan tajuta.
Täällä käydäänkin läpi miten se tehdään PC:llä ja konsolilla:
Joo jäi kyllä ihan auki jotkut mekaniikat.. ei minkäänlaista tooltippiä tullut tai mitään. Vähän pystyi ite päättelemään, mutta en kyllä nähny missään miten olisi voinut valita haluaman aseen
Muutenkin monet affixit ja gemien boostit toimii usein jonkun ihme "mutkan" kautta. Ne ei anna suoraan mitään, mutta boostaa jotain harvoin triggeröityvää lucky strikeä tms. Muutenkin tässä on omaan makuun vähän liikaa kaiken näköistä lucky strikeä, critical hittiä, owerpoweria, barrier constructionia tms. mitkä tekee tästä hahmon kehityksestä aika monimutkaisen himmelin ja todella vaikeaa arvioida, mikä on hyvä ja kannattava statti tai boosti.
Vähän kyllä samaa mieltä.. varmasti juuri kehitetty himmeli joka on sitten näille excelöijille ihanaa kun löytää jonkun combon missä kerran dungeonissa triggeröityy joku 100x damage boosti ja saa mobin oneshotattua. Sitten voi laittaa videon tubeen kuinka teki kovan buildin kun videossa kerran mobi kuolee ja ruutuun välähtää iso numero..
Itse olen aina pitänyt enemmän siitä että passiivisesti tekee kokoajan tasaista kovaa damagea, kun se että tulee jotain proceja ja critical strikejä joihin crowdcontrolled ukkoihin jotka samaan aikaa jäässä ja sitten tulee se iso osuma.. muuten tehdään sitten onnetonta damagea
Sitten kun kaikki procit on enabloituneet niin pitää toki myös muistaa painaa se minuutin cooldown skilli päälle ja lyödä.
D3 itemisaatio oli taas tylsä imo.. Hyvää tässä oli se että eri päästateilla(str/dex jne) oli käyttöä monelle classille. Yleensä ainakin 3/4 oli käyttökelpoisia, joista 1-2 oli niitä parempi mutta ei haitannu vaikka rollasi tuon kolmannenkin.