Diablo 4

Plus jos menee yhtä putkeen kuin viime viikonloppuna, niin La-Ma ei sitten enää ole jonoja käytännössä lainkaan.
Toki nyt on ehkä vielä pykälän rajummin jengiä, että vaikea sanoa seuraako samaa kaavaa.
Pykälän rajummin on aika lievä ilmaisu, kun itse ainakin odottelen moninkertaista pelaajamäärää. Lähes kaikki viime viikonloppuna pelanneet todennäköisesti pelaavat nytkin, kun Druid ja Necro saadaan pelattavaksi, sekä siihen päälle kaikki ne, jotka eivät ole vielä peliä ostaneet ja haluavat päästä kokeilemaan.

Perjantaista ainakin odottelen vielä pahempaa kuin mitä viime perjantaina koettiin, mutta toki tästä uudesta pelaajamassasta löytynee vähemmän fanaattista porukkaa, jotka eivät välttämättä pelaa koko viikonlopun läpi niin paljoa, että jonot olisivat lauantaista eteenpäin kovin pahoja kuitenkaan. Aika näyttää.
 
Pykälän rajummin on aika lievä ilmaisu, kun itse ainakin odottelen moninkertaista pelaajamäärää. Lähes kaikki viime viikonloppuna pelanneet todennäköisesti pelaavat nytkin, kun Druid ja Necro saadaan pelattavaksi, sekä siihen päälle kaikki ne, jotka eivät ole vielä peliä ostaneet ja haluavat päästä kokeilemaan.

Perjantaista ainakin odottelen vielä pahempaa kuin mitä viime perjantaina koettiin, mutta toki tästä uudesta pelaajamassasta löytynee vähemmän fanaattista porukkaa, jotka eivät välttämättä pelaa koko viikonlopun läpi niin paljoa, että jonot olisivat lauantaista eteenpäin kovin pahoja kuitenkaan. Aika näyttää.
Eikö ole luottoa, että serverikapasiteettia olisi nostettu ;)
 
Kyllä mä uskon, että myös nyt nähdään ensimmäisen illan jälkeen tilanne että sisään pääsee nopeasti.
Eiköhän se ongelma ole vain login servuissa ja/tai siinä että pitää rajoittaa tahtia millä pelaajat siirtyy varsinaiseen peliin. Ne uudet palvelininstanssit ei kuitenkaan sekunnissa nouse pystyyn.
 
No sieltä tuli sopivasti vähän infoa jonoista viime perjantaina:

Eurogamer: Did you have a metric for success for this weekend, something in particular that you were looking at? And if you did have one, did you meet it?

Rod Fergusson:
Yeah. Part of it is the number of players. "Beta" has been a twisted word that has become "marketing beta", which means demo, and for us this was a true beta because we wanted to be able to test that load and what does it mean to get a lot of players in? And Friday was a little bumpy because of that, but the way that we looked at it is the issues we find now are issues that will be a lot smoother at launch. And so this weekend was to prepare for next weekend, and next weekend prepares for launch.

We ended up doing six really big hotfixes that fixed dozens of issues, so we saw server stability come back up and the queues went down, and so we're feeling really good about that particular aspect.

Eurogamer: I tried to play on Friday and couldn't because of the long queues (that were a couple of hours' long), but on Saturday morning, and even into Saturday evening, the queues had disappeared, they were less than a minute, which is impressive because I'm sure just as many people were playing then as on Friday.

It makes me wonder what people's expectations should be about queueing when the game comes out. Is there an expectation that queues will be a thing we have to deal with, to some degree?

Rod Fergusson:
Of course the ideal is that there are no queues - that is where we want to be. Basically, what we're having today in the beta is what we'd like to have for launch - you go in, there's no queue, you go.

Sometimes, queues are part of how many servers are available and those sorts of things, but the other side of queues, honestly, is around protecting the services. Sometimes you'll put a queue in place just so that if there's one particular service - like writing to the database - that you're trying to not overwhelm, you'll add to the queue to say, "Hey let's just slow down a little bit while we fix this or look at it." So it's not always just availability of space. Sometimes something's being investigated, or you're trying to manage pressure on one particular thing until you can reinforce it.

And that's actually what happened: we actually turned up the queues a little bit to protect this while we were working, and then, once we did the work, we were able to start dialling it up and dialling it up and the queue was going back down again.

Because it's an inexact science: you don't know how slow it has to go to not fall over and so you go conservative immediately. And that's what people were seeing through the bigger queues when we were being very conservative, to say, "We fell over once, we don't want to fall over again." And then, as we started to work and gain confidence, we started to go, "Hey let's halve the time. OK, let's halve it again." So eventually it goes away to nothing.

Eurogamer: Is there anything you're worried about in this regard with the open beta coming up, when presumably many more people will play?

Rod Fergusson:
We've made a lot of forward progress. The reason we're doing these tests - I mean part of it is we want people to get hands-on and see if it's a great experience or not, and fortunately, once we got into Saturday, the last two days have been phenomenal in terms of feedback positivity. But beyond getting it into players' hands to try it themselves, and to get balance-feedback and other feedback that Joe's received, it really is about making sure we can run it at load.

Mun mielestä kuulostaa siltä, että tilanne on todennäköisesti viimeistään lauantaina yhtä hyvä kuin viime viikonloppuna.
Eli jonoilla vaan himmataan se kovin ryysis, kun ei ole niin tarkkaa tietoa missä kohtaa menee kuppi nurin.
Väittivät myös tehneen jotain (oletettavasti palvelinpuolen) päivityksiä, jotka parantaa tilannetta.


Muuten aika turha haastattelu, lopulta hyvin vähän otetaan kantaa yleisimpiin palautteisiin.
 
Tuleekohan PS5 versio avoimesta betasta ennakkolataukseen tänään?
Ehkä et vielä vastausta löytänyt, niin kyllä tulee 18:00.

Alla tiedot ja ohjeet:

Open Beta: Early Download begins Wednesday, March 22 at 9 a.m. PDT (18:00 EET)
Players who have already downloaded for Early Access do not need to download again for Open Beta.

How To Early Download Diablo IV Open Beta

PC

  • Launch the Battle.net client. If Diablo IV is not already in your Favorites bar, you can add it by clicking on the + icon. Alternatively, you can find Diablo IV by accessing the All Games page. You’ll see Diablo IV at the top of the list.
  • Once you get to the Diablo IV Game Page, click the dropdown menu under Game Version and select the Diablo IV - Beta option. Click the blue button that says Install. The game will install and once it’s available, click Play to Launch.
Xbox
  • Launch the Xbox Store and search for Diablo IV–Open Beta. Select Download.
PlayStation
  • Launch the PlayStation Store and search for Diablo IV Open Beta. Select Download.

 
Jos ei ole tiedossa vielä niin varovasti sit Nvidian 3000 -sarjalaisten kanssa. Ainakin 3080:iä on menny paskaks Diablo 4:sen myötä.

Linkin takana näköjään mainitaan erityisesti 3080 Ti.
 
Eikö näyttiksen pitäisi throttlata, jos lämmöt nousevat? Miten tuo voi olla mahdollista, olettaen että ajurit toimivat oikein?
 
Jos tarkkoja ollaan, niin peli tuo esille hieman vialliset tai huonosti valmistetut kortit. Periaatteessa voisi sanoa, että kortit jotka D4 betan takia hajoavat olisi luultavasti tehneet niin myöhemmin jossain muussa pelissä/rasituksessa.
Sama se oli New World keississä.

Toki Blizz voisi estää tälläiset täysin överit rasitukset, jotka kuulemma tapahtuvan parin cinematicin kohdalla joko sen aikana tai heti perään.

Jayz näköjään teki videon tästä D4 keissistä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jos olen kaverin kaa local co-op PS5 voimmeko olla samassa partyssä kahden muun pc tai ps5 pelaajan kanssa?
 
Jos olen kaverin kaa local co-op PS5 voimmeko olla samassa partyssä kahden muun pc tai ps5 pelaajan kanssa?
Tästä tekstistä saa kuvan että kyllä:

Decimate Demons with Co-Op

On all consoles that support Diablo IV, via couch co-op, players can enlist a second demon slayer to combat the ranks of Hell screen-by-screen with. To play using couch co-op during the Early Access weekend, only one player will be required to have official access to this experience—the second player will need to have their Battle.net and console-specific accounts linked.

But you can even the odds by rallying a party of demon-destroyers via online 4-player co-op. To play this way during the Early Access weekend, all players, excluding those playing via couch co-op, will be required to have official access to this experience.

Mainitaan early access beta, mutta oletan olevan samoin open betassa kun kerta senkin asioita tuossa samalla sivulla kerrotaan.

Täältä napattu teksti:

 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


4558C78B-F30C-4968-8FEF-7E476D77C6EE.jpeg
 
En tiedä oliko jo, mutta barbaarille tulossa heti buffia. Olikin melko onneton rävellys ainakin lvl 25 asti.


E: Ja samalla sivulla myös, että dropratet on laitettu betassa ylemmäs. Tämän nyt toki olisi voinut jo arvatakkin.
 
En tiedä oliko jo, mutta barbaarille tulossa heti buffia. Olikin melko onneton rävellys ainakin lvl 25 asti.


E: Ja samalla sivulla myös, että dropratet on laitettu betassa ylemmäs. Tämän nyt toki olisi voinut jo arvatakkin.
Eipä ainakaan itselläni ollut kertaakaan ongelmaa (sain lvl 25), vaikka redditisissä porukka jaksoi kitistä ja verrata sorcereriin. Vissiin sitten aikaisemmissa Diabloissa porukka tottunut siihen että barbilla voi vaan seisoa paikallaan à la tank & spank?
 
Jaahas se ois viikonloppu eikä mitään sovittua tekemistä ni vois käydä saunassa ja kisun kanssa pelata diabloa PS5... En olekkaan koskaan aikasemmin konsolilla koittanut diabloja. Saa emäntäkin katsoa läskiohjelmia sielunsa kyllyydestä kun en oo vaihtamassa kanavaa. :smile:
 
En olekkaan koskaan aikasemmin konsolilla koittanut diabloja.

Diablo 1 oli pleikkarilla tosi jees, toimi hyvin co-op samalta näytöltä, olisikohan vuosi ollut 2000 tai jtn. Diablo 2 taas oli liian monimurkainen/syvä että sitä olisi konsolille saanut portattua.
 
En tiedä oliko jo, mutta barbaarille tulossa heti buffia. Olikin melko onneton rävellys ainakin lvl 25 asti.


E: Ja samalla sivulla myös, että dropratet on laitettu betassa ylemmäs. Tämän nyt toki olisi voinut jo arvatakkin.
Jossain videolla mainittiin, että barbaarin balanssia parannetaan vasta koko versioon.

Tekisi mieli kokeilla barbaaria, mutta raporttien perusteella kenties tässä Betassa kannattaisi kokeilla jotain muuta luokkaa. Necromancer vaikuttaa myös kiinnostavalta, joten ehkäpä sillä sitten liikkeelle. Barbaaria voi sitten pelin koko versiossa, jos D4 vaikuttaa hyvältä betan perusteella ja peli hommattu.
 
Jossain videolla mainittiin, että barbaarin balanssia parannetaan vasta koko versioon.

Tekisi mieli kokeilla barbaaria, mutta raporttien perusteella kenties tässä Betassa kannattaisi kokeilla jotain muuta luokkaa. Necromancer vaikuttaa myös kiinnostavalta, joten ehkäpä sillä sitten liikkeelle. Barbaaria voi sitten pelin koko versiossa, jos D4 vaikuttaa hyvältä betan perusteella ja peli hommattu.
Sorsalla helpointa tuntuu olevan asiantuntijoiden mielipide. En itse varmaan vkl:nä koita kun voi olla aikamoiset jonot tiedossa :srofl:
 
Saa nähdä kuinka pääsee pelaan jos maksullisessa betassakin oli jo jonoa. Tänään jonoon ja sunnuntaina pelaamaan?
 
Jonoa viime viikonlopun betassa oli pelkästään perjantain alkuryntäyksessä, sen jälkeen sai koko viikonlopun pelata ihan koska halusi. Jos sen perusteella arvioi niin kannattaa säästää pelailut la-ma välille.

Ihan alun jälkeen ei tainnut edes heittää ulos pelistä jonottamaan kertaakaan. Saa nähdä miten kestää nyt isommalla pelaajamäärällä.
 
Aika herkästi peli kaatui viime viikonloppuna alikellotuksiin, millään muulla pelillä ei ole ollut ongelmaa. Varmaan liittynee tuohon samaan mikä joitain kortteja tappanut.
Tyydyin sitten ajamaan normi volteilla mutta 60% power limitillä, kun silläkin sai sen tasaisen 100fps (rajoitettu) ulos 3080:lla 1440p kaikki max ilman DLSS:ää.
 
Jossain videolla mainittiin, että barbaarin balanssia parannetaan vasta koko versioon.

Tekisi mieli kokeilla barbaaria, mutta raporttien perusteella kenties tässä Betassa kannattaisi kokeilla jotain muuta luokkaa. Necromancer vaikuttaa myös kiinnostavalta, joten ehkäpä sillä sitten liikkeelle. Barbaaria voi sitten pelin koko versiossa, jos D4 vaikuttaa hyvältä betan perusteella ja peli hommattu.
Joo toki vasta launchversioon balansoidaan.

E: Ja jos aikaa on, niin kyllä sä kerkeät 3 hahmoa ainakin pelamaan sinne 25 levelille. Itse sain helposti sen kaksi hahmoa sinne ja en pelaillut maanantaina käytännössä ollenkaan.
 
Jaahas se ois viikonloppu eikä mitään sovittua tekemistä ni vois käydä saunassa ja kisun kanssa pelata diabloa PS5... En olekkaan koskaan aikasemmin konsolilla koittanut diabloja. Saa emäntäkin katsoa läskiohjelmia sielunsa kyllyydestä kun en oo vaihtamassa kanavaa. :smile:
Diablo II: Resurrected toimii ihan hyvin PS5
 
Diablo 3 oli minusta pleikalla/ohjaimella erinomaisen hyvä. Varmasti nelonen myös. Jospa pleikkapuolella tänään jo hyvin voi pelata. :)
 
Diablo 3 oli minusta pleikalla/ohjaimella erinomaisen hyvä. Varmasti nelonen myös. Jospa pleikkapuolella tänään jo hyvin voi pelata. :)

Niin oli, ainoa miinus oli ne target skillit, niitä ei pystyny laittamaan maahan minne haluaa, ainoastaan vihujen päälle suoraan.

Ja D2R:ssä sai ohjaimella pöllittyä kaikki lootit Baal runeilla ennen ku ne kerkes edes osua maahan, näpytti vaan nappia nopasti. Ei siinä kerenny KBM pelaajat näkemään edes nimiä.
 
90min jonoa näyttää tällä hetkellä. Naurattaa kyllä, jos 18:00 tulee boottia tai ennen 18 jonottaajat ei saa authia :D
Miten tohon muutes pystyi kirjautumaan etukäteen, vai pitikö olla ostettuna peli jo tms.? Mulla oli Play nappi harmaana 18:00 saakka, käynnistin siinä sit Battle.Netin uusiksi ja sai pelin käyntiin mut toki 76min jonoa.
 
Miten tohon muutes pystyi kirjautumaan etukäteen, vai pitikö olla ostettuna peli jo tms.? Mulla oli Play nappi harmaana 18:00 saakka, käynnistin siinä sit Battle.Netin uusiksi ja sai pelin käyntiin mut toki 76min jonoa.
Ainakin itsellä on päässyt koko viikon vaikka painamaan play, kun on early access.
 
Jonossa PC:llä, 42 min.

Mitenkäs tämä nyt erosi siitä viime syksyn closed bestasta? Kävin sitäkin kokeilemassa. Onko tässä siis Act I jokin osa pelattavissa ja closed beta oli ns. "end game" -beta?
 
Muistakaahan liittyä klaaniin iotech. :kippis:
 
Mielenkiintonen jonotussysteemi. Jäljellä oleva aika kävi kolmessa minuutissa, sitte nousi kuuteen minuuttiin noin 10 minuutiks ja nyt on 12 min.
 
Hm, ei mitään odottamatonta. Ensin tunti jonossa, sitten sai tehtyä (ehkä) ukkelin, sitten error peliä aloittaessa -> takaisin valimiiseen ukkeliruutuun, seuraavalla start gamella CTD ja virhekoodiruutu. Nyt jonotetaan 120 minuuttia.
Saakohan tuota koodia johonkin raportoitua, vai oliko se raportointikehotus vaan tyhjää puhetta kun ei suoraan pysty raporttia laittamaan eikä linkkejä annettu.
Virhekoodi oli vielä outo 6694D0BD-F2D3-47F2-B7EB-ECB2F3B96E5B -litania.

Open beta on juuri sitä mitä on odotettavissakin. Jos ongelmat suututtaa tai huumori on lopussa, kannattaa suosiolla odottaa vähintään muutamia tunteja tai huomiseen.
 
Ihmettelin kun texture qualityssa oli vain low vaihtoehto, mutta näköjään en ollut huomannut valita high texture pakettia ladatessa.
 
60min jono ->alkudemo melkein loppuun ->crash ->120min jono.
Ehkä se siitä sit joskus...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 688
Viestejä
4 903 836
Jäsenet
79 039
Uusin jäsen
Glyybi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom