Erittäin pätevältä peliltä vaikuttaa tämän betan perusteella. Perjantain pelleilyt jos unohtaa niin toimi lauantaina ja sunnuntaina ilman jonotteluja oikein kivasti.
Barbaari tuli tahkottua lvl 25 saakka ja yllätti miten tylsältä tämä tuntui. Aikasemmissa tykännyt barbilla mätkiä mutta tässä ei kyllä nyt tullut sitä samaa fiilistä lainkaan, vähän tuo heräsi eloon loppua kohden mutta jäi kyllä kahden muun hahmoluokan jalkoihin ja reippaasti.
Roguen pelasin 17 tasolle ja tämähän olikin mukavan railakkaa menoa, nopeata toimintaa pomppien sinne sun tänne.
Maagilla tuli vain läpsyteltyä 11 leveliä ja tämä oli kaikista helpoin hahmoluokka, ainakin noin pienen testauksen perusteella.
Näistä kolmesta ehdottomasti menee rogue jatkoon, ensi viikonlopun beta näyttäköön mitä necromancer ja druidi sanoo mutta tällä hetkellä pelin julkaisussa aloitan kyllä roguella.
Rogue kävi itselläkin mielessä ja toivottavasti saavat balansoitua sitä, että jouskaritaidot eivät olisi niin pirusti parempia, kun lähitaistelu. Tykkään itse nopeasta lähitaistelusta.
Druidi tullut jo pelailtua 50 levelille ja eli necromancerin testailuun jää itsellä ensi viikonloppu.
Tuo on kyllä jokseenkin perseestä, ARPG:ssä kaiken sisällön pitäisi olla myös soolona tehtävissä (kyllä, D3:n alkuperäinen Inferno-vaikeustaso oli läpäistävissä myös soolona). Siksi laskenkin tämän ennemmin Diablo-teemaiseksi MMO:ksi kuin jatko-osaksi aiemmille Diabloille. Mikä ei sinänsä ole ongelma, mutta nimi olisi yhtä hyvin voinut olla World of Diablo eikä Diablo 4.
World bosseja pystyy kyllä sooloamaan ja tuli solottua closed betassa, vaikeinta oli löytää ajan kohta, ettei kukaan tullut pilaamana iloa. Ovat lähinnä gear&dps check (15min) kun osaa taktiikat. Ashava on varmaan hankalin bossi etenkin meleelle, mahdotonta solota aikaikkunassa lvl25 hahmolla, hydra sorsalla ehkä pystyis(?), ei tarvi varoa kun sen poison räpälän aoe:ta ja kitee teleportilla tms.
Vähän mietteitä:
Tuli pelattua closed betaa mutta todella vähän kiireiden takia, joten en juurikaan päässyt Act1 pidemmälle siellä.
Tykkään kyllä tuosta tunnelmasta mitä tässä on saatu tuohon maailmaan aikaiseksi.
Tarina vaikuttaa hyvältä ja jotkut cutscenet oli aika loistavia. Ihan mukava ettei aina olla Diabloa lahtaamassa se on vähän nähty ( voi olla että nähdään kyllä tässäkin joskus ?). Tässä ollaan vähän enemmän siellä Sin Wars kirjasarjan maailmassa ( Rathma, Lilith, Inarius, Cathedral of Light jne.)
Se äiti ja tytär osuus tarinasta oli vähän outoa, mutta toivottavasti se nyt jäi ainoaksi.
Itemisaatio on ainakin parempaa kuin D3.. toki itemin statit vähän omituisia. Ehkä liikaa noita %dmg modeja erilaisiin tilanteisiin. Sitten oli kaikenlaista overpower, lucky strike, vulnerable yms yms. Tuntui että on todella paljon erilaisia modeja mitä voi tapahtua ja ei ainakaan äkkivilkasulla ihan kaikki selvinnyt että missä tilanteessa sellainen tapahtuu. Toi vulnerable toki tuntuu olevan tärkein niistä ja moni buildi perustuu siihen.
Parasta oli se että %dmg numerot oli max 2 numeroisissa luvuissa. Toivottavasti pysyykin niin, ei tarvii mitään älytöntä power creeppiä.
Resistit tuntuu olevan suht tärkeitä tässä.. jotenkin ainakin D3 sai all ressua niin helposti alkuvaiheessa, että unohti koko jutun jossain kohtaa. Sitten siihen tuli jossain kohtaa se soft cappi että lisää ei kannata hankkia kun dmg reduction nousee niin vähän.
Hieman tuo resource regeni ahisti. Yritin haalia kaikki mahdolliset skillit ja itemit mistä vaan saisi regeniä.. silti oli kokoajan out of mana. Toki buildi oli sorceressilla vähän epäoptimi mutta hauska. Käytin Blizzardia jatkuvaan dmg ja chill ja sitten heittelin frozen orbia niihin jäätyneisiin. Oli aika paska buildi bosseja vastaan dmg mielessä, mutta isot packit oli helppoja kun kaikki jäässä. Bosseissa tietysti se että Blizzard jatkuvasti teki dmg ja ite pystyi väistelee bossin kaikki abilityt.
World bossia kerkesin kokeilee vaan kerran ja olipa aika huono kokemus. Ryhmässä oli joku 3 25 levusta ja loput jotain 10-15 levusia ja nekin lähti jatkuvan kuolemisen jälkeen aika äkkiä. Sitten siinä loppui aika kesken ja ei saatu tapettua... häh?
Butcheri oli aika brutaali tolle mun buildille, mutta keksin että kiteen sitä yhtä seinää ympäri ja tiputtelen Blizzardia niin eiköhän se siitä kuole.. 25% oli hp jälellä niin se vaan katos jonnekin.. Tällaset mekaniikat on kyllä syvältä.. "hei et sä noin saa tappaa vihuja sun pitää tehdä näin ja näin"
Pelaatko Veteran tasolla? Mulla ainakin tippui tohon 25 levelille asti jotain 50 legeä. Nyt vaihdoin barbaariin vaikka onhan nuo kaikki hahmot tullut jo pelattua / testattua.
Ei kyllä lähellekkään.. Tuossa 25 levulla kun alkoi niitä dungeoneita käymään läpi niin hieman enemmän. Ehkä yhteensä noin 10-15 legendaryä tippui ja pelasin vain 1 hahmoa.
Sillä gamblella sai aika helposti niitä kyllä, mutta ei tullut ihan hirveesti käytettyä. Ihan betan lopussa gamblasin niihin slotteihin legendaryn mistä puuttui aika pienellä vaivalla.
Tuntuuko muista, että nämä varusteiden "statsit" tuntuu jotenkin aivan yhdentekeviltä poislukien noi legendaryjen erikoiskyvyt. Ei jotenkin aikaisempii Diabloihin verrattuna ole juuri jaksanut vertailla edes statseja. Toki endgamessahan se on sitten pakko, jos mielii pidemmälle.
Endgame beta spoileria alla.
Ainakin endgame betassa ol ihan tuota samoilua koko maailmassa ja siellä noita eventejä, world bosseja jne. "Riftejä" eli vaikeampia dungeoneita sai sitten availtua avaimilla, kun on oli tarpeeksi kova world tier.
Joo jotenkin oli vaikea hahmottaa. Aika paljon erilaisia DMG% modeja tuntuu olevan erilaisiin tilanteisiin, mistä en kyllä oikeen tykännyt. "dmg to crowd controlled", "dmg to close enemies" jne. Veikkaan että aika vaikea saada just ne omat modit osumaan noihin itemeihin Dmg to range, dmg to crowd controlled ja vielä joku elemental dmg pitäs saada oikeaksi + sitten vielä joku statti mitä haluaisit. Toisaalta kiva että kaikki statit antaa jotain järkevää. Ehkä siellä on 1-2 jotka ei ehkä ole prioriteettinä tietyille classeille.
On muuten myös nopealla vilkasulla hankala hahmottaa onko tässä mitään parempaa. Vertailu statit näyttää aina jotain punasta ja jotain vihreetä, kun statit aika usein menevät ristiin. Joten joo joutuu aika paljon silmäilemään niitä yksitellen.
Mä olisin kyllä Blizzardina tarjonnut sitä endgame betaa uudestaan. Tämä Act 1 tuntui hemmetin tylsältä, kun oli jo tottunut siihen, että on kunnon kamat, taidot ja tekemistä riittää kokoajan ympäri karttaa. No onneksi tuota suljettua betaa pääsi pelaamaan, koska muuten voisi olla kyllä aika pettyneet fiilikset tähän.
Ei tämä kyllä millään tavalla täydellinen ole, mutta eiköhän tähän tule tunteja aika paljon upotettua jahka ilmestyy.
Jaa itse kyllä yllätyin kuinka paljon tuossa oli lopulta tekemistä yhdelläkin hahmolla. Toki jos on tottunut vähän laajempaan niin ymmärtää.
Itsekin pelasin closed betassa, mutta en RL kiireiden takia paljon ehtinyt sitä pelaamaan (level 35 ) ja lisäksi oli älyttömästi ongelmia out of memory ongelman kanssa joka vähän latisti tunnelmaa. (vasta betan lopulla tiputin grafiikka asetuksia, joka näköjään tiputti muistinkäyttöä reilusti)
@Rane rohkeasti kanssa vaan HC:lle pelaamaan. Ihan eri peli kun joutuu tosissaan varomaan kuolemista. En vähättele, mutta softcore on hieman kuin pelaisi Speden Spelien nopeustestiä.
No ite olin tyytyväinen että betassa valitsin softin kun pari kertaa pelit tilttasi ja muutaman kerran tuli joku monen sekunnin lagipiikki ja niihin kuoli
Muuten ei tullutkaan sitten kuoltua.. ei noihin kaatumisiinkaan ilmeisesti kuollut.. tai mistä sitä tietää. Elossa näytti ukko olevan ainakin kun takasin tuli, mutta teleportannu dungeonin ulkopuolelle towniin tms.
Ainii unohdin.. kerran kuolin jossain pomossa kun takavasemmalta kuuluu "kakkahätä" .. no ei sitä viittiny sanoa, että joo oottele vähä. Ikävä kyllä kun noista pomotappeluista ei mitenkään pysty poistumaan.. en tykännyt D3:ssa siitä myöskään.
PC:llä lataus taitaa alkaa huomenna illasta 18:00 jälkeen jos katsoin ajat oikein. Ja ei tarvitse ladata uudestaan jos latasi jo viime viikonlopuksi tohon aiempaan betaan.
No perjantaina varmaan on servut ihan tukossa, joten silloin ei välttisti pysty pelaamaan, ainakaan ilman pitkää jonotusta. Mutta ei mitään virallisia pätkimisiä ole.
Plus jos menee yhtä putkeen kuin viime viikonloppuna, niin La-Ma ei sitten enää ole jonoja käytännössä lainkaan.
Toki nyt on ehkä vielä pykälän rajummin jengiä, että vaikea sanoa seuraako samaa kaavaa.
Plus jos menee yhtä putkeen kuin viime viikonloppuna, niin La-Ma ei sitten enää ole jonoja käytännössä lainkaan.
Toki nyt on ehkä vielä pykälän rajummin jengiä, että vaikea sanoa seuraako samaa kaavaa.
Pykälän rajummin on aika lievä ilmaisu, kun itse ainakin odottelen moninkertaista pelaajamäärää. Lähes kaikki viime viikonloppuna pelanneet todennäköisesti pelaavat nytkin, kun Druid ja Necro saadaan pelattavaksi, sekä siihen päälle kaikki ne, jotka eivät ole vielä peliä ostaneet ja haluavat päästä kokeilemaan.
Perjantaista ainakin odottelen vielä pahempaa kuin mitä viime perjantaina koettiin, mutta toki tästä uudesta pelaajamassasta löytynee vähemmän fanaattista porukkaa, jotka eivät välttämättä pelaa koko viikonlopun läpi niin paljoa, että jonot olisivat lauantaista eteenpäin kovin pahoja kuitenkaan. Aika näyttää.
Pykälän rajummin on aika lievä ilmaisu, kun itse ainakin odottelen moninkertaista pelaajamäärää. Lähes kaikki viime viikonloppuna pelanneet todennäköisesti pelaavat nytkin, kun Druid ja Necro saadaan pelattavaksi, sekä siihen päälle kaikki ne, jotka eivät ole vielä peliä ostaneet ja haluavat päästä kokeilemaan.
Perjantaista ainakin odottelen vielä pahempaa kuin mitä viime perjantaina koettiin, mutta toki tästä uudesta pelaajamassasta löytynee vähemmän fanaattista porukkaa, jotka eivät välttämättä pelaa koko viikonlopun läpi niin paljoa, että jonot olisivat lauantaista eteenpäin kovin pahoja kuitenkaan. Aika näyttää.
Kyllä mä uskon, että myös nyt nähdään ensimmäisen illan jälkeen tilanne että sisään pääsee nopeasti.
Eiköhän se ongelma ole vain login servuissa ja/tai siinä että pitää rajoittaa tahtia millä pelaajat siirtyy varsinaiseen peliin. Ne uudet palvelininstanssit ei kuitenkaan sekunnissa nouse pystyyn.
No sieltä tuli sopivasti vähän infoa jonoista viime perjantaina:
Eurogamer: Did you have a metric for success for this weekend, something in particular that you were looking at? And if you did have one, did you meet it?
Rod Fergusson: Yeah. Part of it is the number of players. "Beta" has been a twisted word that has become "marketing beta", which means demo, and for us this was a true beta because we wanted to be able to test that load and what does it mean to get a lot of players in? And Friday was a little bumpy because of that, but the way that we looked at it is the issues we find now are issues that will be a lot smoother at launch. And so this weekend was to prepare for next weekend, and next weekend prepares for launch.
We ended up doing six really big hotfixes that fixed dozens of issues, so we saw server stability come back up and the queues went down, and so we're feeling really good about that particular aspect.
Eurogamer: I tried to play on Friday and couldn't because of the long queues (that were a couple of hours' long), but on Saturday morning, and even into Saturday evening, the queues had disappeared, they were less than a minute, which is impressive because I'm sure just as many people were playing then as on Friday.
It makes me wonder what people's expectations should be about queueing when the game comes out. Is there an expectation that queues will be a thing we have to deal with, to some degree?
Rod Fergusson: Of course the ideal is that there are no queues - that is where we want to be. Basically, what we're having today in the beta is what we'd like to have for launch - you go in, there's no queue, you go.
Sometimes, queues are part of how many servers are available and those sorts of things, but the other side of queues, honestly, is around protecting the services. Sometimes you'll put a queue in place just so that if there's one particular service - like writing to the database - that you're trying to not overwhelm, you'll add to the queue to say, "Hey let's just slow down a little bit while we fix this or look at it." So it's not always just availability of space. Sometimes something's being investigated, or you're trying to manage pressure on one particular thing until you can reinforce it.
And that's actually what happened: we actually turned up the queues a little bit to protect this while we were working, and then, once we did the work, we were able to start dialling it up and dialling it up and the queue was going back down again.
Because it's an inexact science: you don't know how slow it has to go to not fall over and so you go conservative immediately. And that's what people were seeing through the bigger queues when we were being very conservative, to say, "We fell over once, we don't want to fall over again." And then, as we started to work and gain confidence, we started to go, "Hey let's halve the time. OK, let's halve it again." So eventually it goes away to nothing.
Eurogamer: Is there anything you're worried about in this regard with the open beta coming up, when presumably many more people will play?
Rod Fergusson: We've made a lot of forward progress. The reason we're doing these tests - I mean part of it is we want people to get hands-on and see if it's a great experience or not, and fortunately, once we got into Saturday, the last two days have been phenomenal in terms of feedback positivity. But beyond getting it into players' hands to try it themselves, and to get balance-feedback and other feedback that Joe's received, it really is about making sure we can run it at load.
Mun mielestä kuulostaa siltä, että tilanne on todennäköisesti viimeistään lauantaina yhtä hyvä kuin viime viikonloppuna.
Eli jonoilla vaan himmataan se kovin ryysis, kun ei ole niin tarkkaa tietoa missä kohtaa menee kuppi nurin.
Väittivät myös tehneen jotain (oletettavasti palvelinpuolen) päivityksiä, jotka parantaa tilannetta.
Ehkä et vielä vastausta löytänyt, niin kyllä tulee 18:00.
Alla tiedot ja ohjeet:
Open Beta: Early Download begins Wednesday, March 22 at 9 a.m. PDT (18:00 EET)
Players who have already downloaded for Early Access do not need to download again for Open Beta.
How To Early Download Diablo IV Open Beta
PC
Launch the Battle.net client. If Diablo IV is not already in your Favorites bar, you can add it by clicking on the + icon. Alternatively, you can find Diablo IV by accessing the All Games page. You’ll see Diablo IV at the top of the list.
Once you get to the Diablo IV Game Page, click the dropdown menu under Game Version and select the Diablo IV - Beta option. Click the blue button that says Install. The game will install and once it’s available, click Play to Launch.
Xbox
Launch the Xbox Store and search for Diablo IV–Open Beta. Select Download.
PlayStation
Launch the PlayStation Store and search for Diablo IV Open Beta. Select Download.
Jos tarkkoja ollaan, niin peli tuo esille hieman vialliset tai huonosti valmistetut kortit. Periaatteessa voisi sanoa, että kortit jotka D4 betan takia hajoavat olisi luultavasti tehneet niin myöhemmin jossain muussa pelissä/rasituksessa.
Sama se oli New World keississä.
Toki Blizz voisi estää tälläiset täysin överit rasitukset, jotka kuulemma tapahtuvan parin cinematicin kohdalla joko sen aikana tai heti perään.
On all consoles that support Diablo IV, via couch co-op, players can enlist a second demon slayer to combat the ranks of Hell screen-by-screen with. To play using couch co-op during the Early Access weekend, only one player will be required to have official access to this experience—the second player will need to have their Battle.net and console-specific accounts linked.
But you can even the odds by rallying a party of demon-destroyers via online 4-player co-op. To play this way during the Early Access weekend, all players, excluding those playing via couch co-op, will be required to have official access to this experience.
Eipä ainakaan itselläni ollut kertaakaan ongelmaa (sain lvl 25), vaikka redditisissä porukka jaksoi kitistä ja verrata sorcereriin. Vissiin sitten aikaisemmissa Diabloissa porukka tottunut siihen että barbilla voi vaan seisoa paikallaan à la tank & spank?
Jaahas se ois viikonloppu eikä mitään sovittua tekemistä ni vois käydä saunassa ja kisun kanssa pelata diabloa PS5... En olekkaan koskaan aikasemmin konsolilla koittanut diabloja. Saa emäntäkin katsoa läskiohjelmia sielunsa kyllyydestä kun en oo vaihtamassa kanavaa.
Diablo 1 oli pleikkarilla tosi jees, toimi hyvin co-op samalta näytöltä, olisikohan vuosi ollut 2000 tai jtn. Diablo 2 taas oli liian monimurkainen/syvä että sitä olisi konsolille saanut portattua.
Jossain videolla mainittiin, että barbaarin balanssia parannetaan vasta koko versioon.
Tekisi mieli kokeilla barbaaria, mutta raporttien perusteella kenties tässä Betassa kannattaisi kokeilla jotain muuta luokkaa. Necromancer vaikuttaa myös kiinnostavalta, joten ehkäpä sillä sitten liikkeelle. Barbaaria voi sitten pelin koko versiossa, jos D4 vaikuttaa hyvältä betan perusteella ja peli hommattu.
Jossain videolla mainittiin, että barbaarin balanssia parannetaan vasta koko versioon.
Tekisi mieli kokeilla barbaaria, mutta raporttien perusteella kenties tässä Betassa kannattaisi kokeilla jotain muuta luokkaa. Necromancer vaikuttaa myös kiinnostavalta, joten ehkäpä sillä sitten liikkeelle. Barbaaria voi sitten pelin koko versiossa, jos D4 vaikuttaa hyvältä betan perusteella ja peli hommattu.
Jonoa viime viikonlopun betassa oli pelkästään perjantain alkuryntäyksessä, sen jälkeen sai koko viikonlopun pelata ihan koska halusi. Jos sen perusteella arvioi niin kannattaa säästää pelailut la-ma välille.
Ihan alun jälkeen ei tainnut edes heittää ulos pelistä jonottamaan kertaakaan. Saa nähdä miten kestää nyt isommalla pelaajamäärällä.
Aika herkästi peli kaatui viime viikonloppuna alikellotuksiin, millään muulla pelillä ei ole ollut ongelmaa. Varmaan liittynee tuohon samaan mikä joitain kortteja tappanut.
Tyydyin sitten ajamaan normi volteilla mutta 60% power limitillä, kun silläkin sai sen tasaisen 100fps (rajoitettu) ulos 3080:lla 1440p kaikki max ilman DLSS:ää.
Jossain videolla mainittiin, että barbaarin balanssia parannetaan vasta koko versioon.
Tekisi mieli kokeilla barbaaria, mutta raporttien perusteella kenties tässä Betassa kannattaisi kokeilla jotain muuta luokkaa. Necromancer vaikuttaa myös kiinnostavalta, joten ehkäpä sillä sitten liikkeelle. Barbaaria voi sitten pelin koko versiossa, jos D4 vaikuttaa hyvältä betan perusteella ja peli hommattu.
E: Ja jos aikaa on, niin kyllä sä kerkeät 3 hahmoa ainakin pelamaan sinne 25 levelille. Itse sain helposti sen kaksi hahmoa sinne ja en pelaillut maanantaina käytännössä ollenkaan.
Jaahas se ois viikonloppu eikä mitään sovittua tekemistä ni vois käydä saunassa ja kisun kanssa pelata diabloa PS5... En olekkaan koskaan aikasemmin konsolilla koittanut diabloja. Saa emäntäkin katsoa läskiohjelmia sielunsa kyllyydestä kun en oo vaihtamassa kanavaa.
Niin oli, ainoa miinus oli ne target skillit, niitä ei pystyny laittamaan maahan minne haluaa, ainoastaan vihujen päälle suoraan.
Ja D2R:ssä sai ohjaimella pöllittyä kaikki lootit Baal runeilla ennen ku ne kerkes edes osua maahan, näpytti vaan nappia nopasti. Ei siinä kerenny KBM pelaajat näkemään edes nimiä.
Miten tohon muutes pystyi kirjautumaan etukäteen, vai pitikö olla ostettuna peli jo tms.? Mulla oli Play nappi harmaana 18:00 saakka, käynnistin siinä sit Battle.Netin uusiksi ja sai pelin käyntiin mut toki 76min jonoa.
Miten tohon muutes pystyi kirjautumaan etukäteen, vai pitikö olla ostettuna peli jo tms.? Mulla oli Play nappi harmaana 18:00 saakka, käynnistin siinä sit Battle.Netin uusiksi ja sai pelin käyntiin mut toki 76min jonoa.