Tuo on kyllä jokseenkin perseestä, ARPG:ssä kaiken sisällön pitäisi olla myös soolona tehtävissä (kyllä, D3:n alkuperäinen Inferno-vaikeustaso oli läpäistävissä myös soolona). Siksi laskenkin tämän ennemmin Diablo-teemaiseksi MMO:ksi kuin jatko-osaksi aiemmille Diabloille. Mikä ei sinänsä ole ongelma, mutta nimi olisi yhtä hyvin voinut olla World of Diablo eikä Diablo 4.
Jep, en tykkää arpg pelissä noista mmo elementeistä yhtään, varsinkin kun kyseessä on peli missä on rullaavat seasonit ja näin ollen alotellaan uus hahmo 3kk välein.
Jep, en tykkää arpg pelissä noista mmo elementeistä yhtään, varsinkin kun kyseessä on peli missä on rullaavat seasonit ja näin ollen alotellaan uus hahmo 3kk välein.
A: jos on ku D3 niin o olemassa Off season hahmot. B: tiedät jo miten "MMO" elementit tulee toimimaa seasoneissa?
Ihme itkemistä yleisesti ennen kun nähää miten nää nyt tulee toimimaan.
World bossi on yksi(Pakollisia materiaalia tippu näiltä). Sitten pakotettu netti yhteys. Varmasti tulee enemmän palkittua, näitä ketä levuttaa esim yhdessä, myös pelaajat yhdessä saa tehtyä helpommin tehtävät. oli himan hankaluuksia itellä jossain mestoissa, levu oli isompi linnoituksessa kun tein sitä(Huomasin että linnoituksen levu, kokoajan nousi sen 2 levua, enemmän kun levutin).
Ilmeisesti tätä peliä pelatessa useamman käyttäjän RTX 3080 / ti kärähtänyt rikki, jossain tietyssä cutscenessä. Tuolla kommenteissa lisää tietoa: RIP my RTX 3080 Ti
Ilmeisesti tätä peliä pelatessa useamman käyttäjän RTX 3080 / ti kärähtänyt rikki, jossain tietyssä cutscenessä. Tuolla kommenteissa lisää tietoa: RIP my RTX 3080 Ti
World bossi on yksi(Pakollisia materiaalia tippu näiltä). Sitten pakotettu netti yhteys. Varmasti tulee enemmän palkittua, näitä ketä levuttaa esim yhdessä, myös pelaajat yhdessä saa tehtyä helpommin tehtävät. oli himan hankaluuksia itellä jossain mestoissa, levu oli isompi linnoituksessa kun tein sitä(Huomasin että linnoituksen levu, kokoajan nousi sen 2 levua, enemmän kun levutin).
Mielummin tämä, kun Immortalin 100k oikeaa rahaa. En mäkään noista MMO elementeistä liikaa perusta, mutta aika vähän sitä tosiaan tulee, jos ei itse halua. Loppupelissä sitten tietysti enemmän, kun on suorittanut kampanjan ja sivutehtävät.
Vaikeammilla tasoilla onneksi saa niitä avaimia millä voi availla omia dungeoneita (rift tyyppisiä.) Niitä ei tosin tässä betassa nyt ollut.
Sama täällä, vanhalle (51v) Diablo-addiktille maistui kyllä, en tiedä tuleeko ihan samaa tuntimäärää käytettyä kuin esmes D3 mutta uskon että hyvä €/h suhde tulee.
Itse en tuota pakotusta huomannut, pari kertaa joku random pelaaja oli samalla ruudulla ja hävisi kun mobit oli kaatuneet.
Tässäkin ketjussa mainittu, että 32GB+ keskusmuistin koneilla peli vie välillä jopa yli 20GB keskusmuistia.
Sama täällä ja siellä open world kartan puolella aika paljon stutteria.
5900X+3080 muuten.
Graffat tapissa ja DLSS balanced.
Tiputin pelkästään tekstuurit mediumille, muistia peli varasi enää ~10GB ja kaikki stutter loppui.
DLSS piti tosin sitten laittaa quality, kun meni vähän suttuiseksi.
Tällä hetkellä ehkä suurinta ärsytystä aiheuttaa se, että area lvl (ja samalla monster lvl) skaalaa pelaajan mukana. Eli ei voi kehittää hahmoa etupeltoon, että eteneminen mahdollisesti helpottuisi, kun kaikki levuttuu oman hahmon kanssa samaa vauhtia. Tämä johtaa siihen, että jos ei satu löytämään riittävän hyviä uusia kamoja (etenkin asetta), niin ylimääräinen expaaminen ja levuttaminen voi johtaa siihen, että pärjää jatkossa entistä huonommin. Edistymisen tunnetta on vaikea saada aikaiseksi, kun kaikki tuntuu jatkuvasti yhtä vaikealta kuin aiemminkin, eikä mikään muutu.
Open world tähän ratkaisuun on varmasti ajanut, mutta open worldin voi toteuttaa myös siten, että alueet eivät skaalaa pelaajan mukana. Siitä tulee sitä seikkailun fiilistä, kun saattaa eksyä johonkin itseä selvästi korkeamman tason alueelle, jossa tulee auttamatta turpaan. Tai jos pysähtyy tahkoamaan nykyisen alueen luolia vähän enemmän, niin seuraavalla alueella voi olla vähän helpompaa, kun oma lvl on korkeampi kuin kyseisen alueen.
Tässähän taitaa olla poikkeuksia ja jotain lvl cappeja, kun mennään koko kartan alueelle lopullisessa pelissä, mutta mielestäni skaalausta ei tulisi olla kampanjan aikana ollenkaan, että aito edistymisen tunne pääsee syntymään.
Täältä kun pelureita tuntuu löytyvän ja kaveripiiristä ei välttämättä hirveästi löydy, niin varmaankin "klaani" tulee virallisessakin versiossa pystyyn?
Ei oikeen kokoajan jaksaisi yksinkään vääntää ja mun mielestä nämä on aina parempia 2-4 pelaajan kera.
Vähän haalealta tuntuu odotuksiin nähden. En tiedä johtuuko avoimemmasta maailmasta mutta kaikki tekeminen tuntuu jotenkin merkityksettömämmältä kuin mitä muissa Diabloissa. Dunkkuja vähän joka nurkalla mutta kaikissa sisältö valtaosin samanlaista. Toivottavasti kyse on vain betasta ja valmiiseen peliin saadaan jotain oikeaa tekemistäkin.
Täältä kun pelureita tuntuu löytyvän ja kaveripiiristä ei välttämättä hirveästi löydy, niin varmaankin "klaani" tulee virallisessakin versiossa pystyyn?
Vähän haalealta tuntuu odotuksiin nähden. En tiedä johtuuko avoimemmasta maailmasta mutta kaikki tekeminen tuntuu jotenkin merkityksettömämmältä kuin mitä muissa Diabloissa. Dunkkuja vähän joka nurkalla mutta kaikissa sisältö valtaosin samanlaista. Toivottavasti kyse on vain betasta ja valmiiseen peliin saadaan jotain oikeaa tekemistäkin.
Makuasia toki muttei itselle koskaan Diablossa ole tekemiset tuntuneet "merkitsevän" Se on ainakin itselle aivot narikkaan kunnolla viihdettä, mobit läjään ja loottia ovista ja ikkunoista. Tekemisethän on rajattu siihen että saa uutta gearia sopivasti ja voi kokeilla omia pelityylejä.
Ainakin kontrollit ja pelattavuus oli niin tuttua Diabloa. Kokeilin itse vain sorceress tuonne lvl 13 tienoille ja hyvin maistui.
Itselle jäi tunne, että ainaki sorcerer on turhan helppo ja mobeista ei ole mitään vastusta. Pelasin levelille 16 ja act 1 loppuun. Gearia saa liian helposti ja paljon. Peli kaatui itselläni useaan otteeseen. Johtui varmaan siitä etten ollut ladannut sitä täysin vaan aloin pelaamaa kun launcheri sanoi playable. Tavallaan harmi ettei pääse näkemään vaikeutuuko peli tarpeeksi torment tasolla. Jos haluaisi tuollaista aivotonta mättämistä niin sitä saisi jo D3 ihan riittävästi. Toivottavasti muuttaavat taitojen skaalausta ja tekevät tavaroista harvinaisempia. Legejä pitäisi saada vasta max levulla imo.
Itselle jäi tunne, että ainaki sorcerer on turhan helppo ja mobeista ei ole mitään vastusta. Pelasin levelille 16 ja act 1 loppuun. Gearia saa liian helposti ja paljon. Peli kaatui itselläni useaan otteeseen. Johtui varmaan siitä etten ollut ladannut sitä täysin vaan aloin pelaamaa kun launcheri sanoi playable. Tavallaan harmi ettei pääse näkemään vaikeutuuko peli tarpeeksi torment tasolla. Jos haluaisi tuollaista aivotonta mättämistä niin sitä saisi jo D3 ihan riittävästi. Toivottavasti muuttaavat taitojen skaalausta ja tekevät tavaroista harvinaisempia. Legejä pitäisi saada vasta max levulla imo.
Leget ei ole end game gearia, siellä on ancestral ja unique mitkä on harvinaisia, sen takia noi betassa pudonneet leget ei aiheuttanu mitään fiiliksiä, niis oli tyyliin 1 erikois afflix ja muuten ne oli normi kaman tapasia.
Leget ei ole end game gearia, siellä on ancestral ja unique mitkä on harvinaisia, sen takia noi betassa pudonneet leget ei aiheuttanu mitään fiiliksiä, niis oli tyyliin 1 erikois afflix ja muuten ne oli normi kaman tapasia.
Tulee varmaan vasta, saataville kun oikeasti aukeaa, kesäkuussa peli. Kun on aika raakile tämä betakin. Eikä ollut oikein mitään kunnon muokkausta, kun kävin testaamassa kaappia.
Itse olen Diabloja pelannut D2 1.09 pätsistä lähtien arviota noin 5000-8000 tuntia. Tämän perustella uskallan jo väittää että tästä on tulossa oikein hyvä. Ainakin parempi kuin D3. Itse pelasin tämän D4 betan HC:lla ja tempo siihen ainakin juuri sopiva. Graafinen ilme 4k:lla aivan loistava, juoni kiinnostava ja hyvin vahvat mmo-vibat tästä tuli. Jos vielä itemisaatio, trade ja PvP onnistuu niin kyllä kelpaa. Ainakin HC-ätseissä löytyy player killejä!
@Rane rohkeasti kanssa vaan HC:lle pelaamaan. Ihan eri peli kun joutuu tosissaan varomaan kuolemista. En vähättele, mutta softcore on hieman kuin pelaisi Speden Spelien nopeustestiä.
@Rane rohkeasti kanssa vaan HC:lle pelaamaan. Ihan eri peli kun joutuu tosissaan varomaan kuolemista. En vähättele, mutta softcore on hieman kuin pelaisi Speden Spelien nopeustestiä.
Ei kyllä itselläkään anna periksi näissä lähteä HC:lle. Se kamojen grindaaminen on itsellä juttu ja niiden menettäminen luultavasti rikkoisi pari näyttöä ja pöytää
Jos on heikot hermot kuten itselläni niin tykkään, että elämä soljuu mukavasti eteenpäin niin miksi loisin itselleni ongelmia tarpeettoman haastavilla peleillä. Onneksi on vaikeusasteet
Erittäin pätevältä peliltä vaikuttaa tämän betan perusteella. Perjantain pelleilyt jos unohtaa niin toimi lauantaina ja sunnuntaina ilman jonotteluja oikein kivasti.
Barbaari tuli tahkottua lvl 25 saakka ja yllätti miten tylsältä tämä tuntui. Aikasemmissa tykännyt barbilla mätkiä mutta tässä ei kyllä nyt tullut sitä samaa fiilistä lainkaan, vähän tuo heräsi eloon loppua kohden mutta jäi kyllä kahden muun hahmoluokan jalkoihin ja reippaasti.
Roguen pelasin 17 tasolle ja tämähän olikin mukavan railakkaa menoa, nopeata toimintaa pomppien sinne sun tänne.
Maagilla tuli vain läpsyteltyä 11 leveliä ja tämä oli kaikista helpoin hahmoluokka, ainakin noin pienen testauksen perusteella.
Näistä kolmesta ehdottomasti menee rogue jatkoon, ensi viikonlopun beta näyttäköön mitä necromancer ja druidi sanoo mutta tällä hetkellä pelin julkaisussa aloitan kyllä roguella.
Erittäin pätevältä peliltä vaikuttaa tämän betan perusteella. Perjantain pelleilyt jos unohtaa niin toimi lauantaina ja sunnuntaina ilman jonotteluja oikein kivasti.
Barbaari tuli tahkottua lvl 25 saakka ja yllätti miten tylsältä tämä tuntui. Aikasemmissa tykännyt barbilla mätkiä mutta tässä ei kyllä nyt tullut sitä samaa fiilistä lainkaan, vähän tuo heräsi eloon loppua kohden mutta jäi kyllä kahden muun hahmoluokan jalkoihin ja reippaasti.
Roguen pelasin 17 tasolle ja tämähän olikin mukavan railakkaa menoa, nopeata toimintaa pomppien sinne sun tänne.
Maagilla tuli vain läpsyteltyä 11 leveliä ja tämä oli kaikista helpoin hahmoluokka, ainakin noin pienen testauksen perusteella.
Näistä kolmesta ehdottomasti menee rogue jatkoon, ensi viikonlopun beta näyttäköön mitä necromancer ja druidi sanoo mutta tällä hetkellä pelin julkaisussa aloitan kyllä roguella.
Rogue kävi itselläkin mielessä ja toivottavasti saavat balansoitua sitä, että jouskaritaidot eivät olisi niin pirusti parempia, kun lähitaistelu. Tykkään itse nopeasta lähitaistelusta.
Druidi tullut jo pelailtua 50 levelille ja eli necromancerin testailuun jää itsellä ensi viikonloppu.
Tuo on kyllä jokseenkin perseestä, ARPG:ssä kaiken sisällön pitäisi olla myös soolona tehtävissä (kyllä, D3:n alkuperäinen Inferno-vaikeustaso oli läpäistävissä myös soolona). Siksi laskenkin tämän ennemmin Diablo-teemaiseksi MMO:ksi kuin jatko-osaksi aiemmille Diabloille. Mikä ei sinänsä ole ongelma, mutta nimi olisi yhtä hyvin voinut olla World of Diablo eikä Diablo 4.
World bosseja pystyy kyllä sooloamaan ja tuli solottua closed betassa, vaikeinta oli löytää ajan kohta, ettei kukaan tullut pilaamana iloa. Ovat lähinnä gear&dps check (15min) kun osaa taktiikat. Ashava on varmaan hankalin bossi etenkin meleelle, mahdotonta solota aikaikkunassa lvl25 hahmolla, hydra sorsalla ehkä pystyis(?), ei tarvi varoa kun sen poison räpälän aoe:ta ja kitee teleportilla tms.
Vähän mietteitä:
Tuli pelattua closed betaa mutta todella vähän kiireiden takia, joten en juurikaan päässyt Act1 pidemmälle siellä.
Tykkään kyllä tuosta tunnelmasta mitä tässä on saatu tuohon maailmaan aikaiseksi.
Tarina vaikuttaa hyvältä ja jotkut cutscenet oli aika loistavia. Ihan mukava ettei aina olla Diabloa lahtaamassa se on vähän nähty ( voi olla että nähdään kyllä tässäkin joskus ?). Tässä ollaan vähän enemmän siellä Sin Wars kirjasarjan maailmassa ( Rathma, Lilith, Inarius, Cathedral of Light jne.)
Se äiti ja tytär osuus tarinasta oli vähän outoa, mutta toivottavasti se nyt jäi ainoaksi.
Itemisaatio on ainakin parempaa kuin D3.. toki itemin statit vähän omituisia. Ehkä liikaa noita %dmg modeja erilaisiin tilanteisiin. Sitten oli kaikenlaista overpower, lucky strike, vulnerable yms yms. Tuntui että on todella paljon erilaisia modeja mitä voi tapahtua ja ei ainakaan äkkivilkasulla ihan kaikki selvinnyt että missä tilanteessa sellainen tapahtuu. Toi vulnerable toki tuntuu olevan tärkein niistä ja moni buildi perustuu siihen.
Parasta oli se että %dmg numerot oli max 2 numeroisissa luvuissa. Toivottavasti pysyykin niin, ei tarvii mitään älytöntä power creeppiä.
Resistit tuntuu olevan suht tärkeitä tässä.. jotenkin ainakin D3 sai all ressua niin helposti alkuvaiheessa, että unohti koko jutun jossain kohtaa. Sitten siihen tuli jossain kohtaa se soft cappi että lisää ei kannata hankkia kun dmg reduction nousee niin vähän.
Hieman tuo resource regeni ahisti. Yritin haalia kaikki mahdolliset skillit ja itemit mistä vaan saisi regeniä.. silti oli kokoajan out of mana. Toki buildi oli sorceressilla vähän epäoptimi mutta hauska. Käytin Blizzardia jatkuvaan dmg ja chill ja sitten heittelin frozen orbia niihin jäätyneisiin. Oli aika paska buildi bosseja vastaan dmg mielessä, mutta isot packit oli helppoja kun kaikki jäässä. Bosseissa tietysti se että Blizzard jatkuvasti teki dmg ja ite pystyi väistelee bossin kaikki abilityt.
World bossia kerkesin kokeilee vaan kerran ja olipa aika huono kokemus. Ryhmässä oli joku 3 25 levusta ja loput jotain 10-15 levusia ja nekin lähti jatkuvan kuolemisen jälkeen aika äkkiä. Sitten siinä loppui aika kesken ja ei saatu tapettua... häh?
Butcheri oli aika brutaali tolle mun buildille, mutta keksin että kiteen sitä yhtä seinää ympäri ja tiputtelen Blizzardia niin eiköhän se siitä kuole.. 25% oli hp jälellä niin se vaan katos jonnekin.. Tällaset mekaniikat on kyllä syvältä.. "hei et sä noin saa tappaa vihuja sun pitää tehdä näin ja näin"
Pelaatko Veteran tasolla? Mulla ainakin tippui tohon 25 levelille asti jotain 50 legeä. Nyt vaihdoin barbaariin vaikka onhan nuo kaikki hahmot tullut jo pelattua / testattua.
Ei kyllä lähellekkään.. Tuossa 25 levulla kun alkoi niitä dungeoneita käymään läpi niin hieman enemmän. Ehkä yhteensä noin 10-15 legendaryä tippui ja pelasin vain 1 hahmoa.
Sillä gamblella sai aika helposti niitä kyllä, mutta ei tullut ihan hirveesti käytettyä. Ihan betan lopussa gamblasin niihin slotteihin legendaryn mistä puuttui aika pienellä vaivalla.
Tuntuuko muista, että nämä varusteiden "statsit" tuntuu jotenkin aivan yhdentekeviltä poislukien noi legendaryjen erikoiskyvyt. Ei jotenkin aikaisempii Diabloihin verrattuna ole juuri jaksanut vertailla edes statseja. Toki endgamessahan se on sitten pakko, jos mielii pidemmälle.
Endgame beta spoileria alla.
Ainakin endgame betassa ol ihan tuota samoilua koko maailmassa ja siellä noita eventejä, world bosseja jne. "Riftejä" eli vaikeampia dungeoneita sai sitten availtua avaimilla, kun on oli tarpeeksi kova world tier.
Joo jotenkin oli vaikea hahmottaa. Aika paljon erilaisia DMG% modeja tuntuu olevan erilaisiin tilanteisiin, mistä en kyllä oikeen tykännyt. "dmg to crowd controlled", "dmg to close enemies" jne. Veikkaan että aika vaikea saada just ne omat modit osumaan noihin itemeihin Dmg to range, dmg to crowd controlled ja vielä joku elemental dmg pitäs saada oikeaksi + sitten vielä joku statti mitä haluaisit. Toisaalta kiva että kaikki statit antaa jotain järkevää. Ehkä siellä on 1-2 jotka ei ehkä ole prioriteettinä tietyille classeille.
On muuten myös nopealla vilkasulla hankala hahmottaa onko tässä mitään parempaa. Vertailu statit näyttää aina jotain punasta ja jotain vihreetä, kun statit aika usein menevät ristiin. Joten joo joutuu aika paljon silmäilemään niitä yksitellen.
Mä olisin kyllä Blizzardina tarjonnut sitä endgame betaa uudestaan. Tämä Act 1 tuntui hemmetin tylsältä, kun oli jo tottunut siihen, että on kunnon kamat, taidot ja tekemistä riittää kokoajan ympäri karttaa. No onneksi tuota suljettua betaa pääsi pelaamaan, koska muuten voisi olla kyllä aika pettyneet fiilikset tähän.
Ei tämä kyllä millään tavalla täydellinen ole, mutta eiköhän tähän tule tunteja aika paljon upotettua jahka ilmestyy.
Jaa itse kyllä yllätyin kuinka paljon tuossa oli lopulta tekemistä yhdelläkin hahmolla. Toki jos on tottunut vähän laajempaan niin ymmärtää.
Itsekin pelasin closed betassa, mutta en RL kiireiden takia paljon ehtinyt sitä pelaamaan (level 35 ) ja lisäksi oli älyttömästi ongelmia out of memory ongelman kanssa joka vähän latisti tunnelmaa. (vasta betan lopulla tiputin grafiikka asetuksia, joka näköjään tiputti muistinkäyttöä reilusti)
@Rane rohkeasti kanssa vaan HC:lle pelaamaan. Ihan eri peli kun joutuu tosissaan varomaan kuolemista. En vähättele, mutta softcore on hieman kuin pelaisi Speden Spelien nopeustestiä.
No ite olin tyytyväinen että betassa valitsin softin kun pari kertaa pelit tilttasi ja muutaman kerran tuli joku monen sekunnin lagipiikki ja niihin kuoli
Muuten ei tullutkaan sitten kuoltua.. ei noihin kaatumisiinkaan ilmeisesti kuollut.. tai mistä sitä tietää. Elossa näytti ukko olevan ainakin kun takasin tuli, mutta teleportannu dungeonin ulkopuolelle towniin tms.
Ainii unohdin.. kerran kuolin jossain pomossa kun takavasemmalta kuuluu "kakkahätä" .. no ei sitä viittiny sanoa, että joo oottele vähä. Ikävä kyllä kun noista pomotappeluista ei mitenkään pysty poistumaan.. en tykännyt D3:ssa siitä myöskään.
PC:llä lataus taitaa alkaa huomenna illasta 18:00 jälkeen jos katsoin ajat oikein. Ja ei tarvitse ladata uudestaan jos latasi jo viime viikonlopuksi tohon aiempaan betaan.
No perjantaina varmaan on servut ihan tukossa, joten silloin ei välttisti pysty pelaamaan, ainakaan ilman pitkää jonotusta. Mutta ei mitään virallisia pätkimisiä ole.
Plus jos menee yhtä putkeen kuin viime viikonloppuna, niin La-Ma ei sitten enää ole jonoja käytännössä lainkaan.
Toki nyt on ehkä vielä pykälän rajummin jengiä, että vaikea sanoa seuraako samaa kaavaa.