Diablo 4

Eipä paljon ennättänyt testailla. Serveri nakkasi pihalle, ja nyt kun käynnistelin uudelleen niin kirjautumisjonossa n. 30min:(
 
1679071577975.png

Onko muilla tällaista ongelmaa? Peli vie 20GB keskusmuistia.
 
Vielä pääs toiseen kertaan yrittämään ja pääs jopa vähän pitemmälle, kunnes ilmeisesti muisti loppui kesken.

siNqz5n.jpg


Jepjep. :D
 
Ai että, neljän partyllä meno päällä ja sitten kaikki lensi pihalle.
Nyt sit nökötetään 90 minuuttia jonossa. :btooth:

Noh, eipä tämä yllätä. Harmittaa toki silti.
 
109 minuuttia näköjään jono. Ei jonoon joutuminen täysin yllätä, mutta aika on melko pitkä kyllä. :rolleyes:
 
Tulee D3 julkkari mieleen. Silloin kun tuli pahoja lagi piikkejä niin sormet irti näppikseltä tai max tp. Ja sormet ristiin. Ja ainakaan ekaan viikkoon ei uskaltanut log out :D.
 
Itellä toimi hyvin lvl5 asti kunnes tuli error code 316719 ja ei pääse takaisin pelaamaan. Taasko mennään, D3 déjà-vu? :D
 
Itellä toimi hyvin lvl5 asti kunnes tuli error code 316719 ja ei pääse takaisin pelaamaan. Taasko mennään, D3 déjà-vu? :D
Aikalailla joo. Itse tipahdin samaan koodiin lvl 4 dingauksessa :rofl2: On tää kyllä ihme pelleilyä!
 
Aika kiva lisä tuo, että se pelihahmo on välivideoissa just sen näköinen, mitä olet luonut. Tämähän tarkoittanee sitä, että kaikki videot on in engine, eikä mitään ennalta purkitettuja videopätkiä.
Diablo 2:n välivideot olivat parempia laadultaan kuin tuo niin ei kyllä hyvä idea siirtyä noihin.
 
Kertokaahan sitten kun pääsette pelailemaan, että miten pyörii. Erityisesti kiinnostaa RTX 3060 / 3060 Ti 1440p resoluutiolla.
 
Kertokaahan sitten kun pääsette pelailemaan, että miten pyörii. Erityisesti kiinnostaa RTX 3060 / 3060 Ti 1440p resoluutiolla.

Twitchissä on melko paljon striimaajia, joiden speksit saanee jotenkin pienellä googletuksella ainakin tietoon.

Toki täältä saa relevantimpaa informaatiota tuohon kysymykseen.
 
Ensimmäinen introvideo oli kyllä taattua tykitystä. Sitten 6 min peliä, serveri kyykkyyn ja 43 min jonolla takaisin sisään. Selkeästi synkempää ja hitaampaa ainakin alkuunsa, tykkään.

3070 1440p heiluu reippaasti yli 100 fps, mielenkiintoisesti asetuksissa oli texture qualityn maksimiasetus medium, kaikki muut tapissa ja varsin kelvolliselta näyttää. Toivottavasti tässä ei loppupelin lämät heilu triljoonissa parin laajennuksen jälkeen.
 
3070 1440p heiluu reippaasti yli 100 fps, mielenkiintoisesti asetuksissa oli texture qualityn maksimiasetus medium, kaikki muut tapissa ja varsin kelvolliselta näyttää. Toivottavasti tässä ei loppupelin lämät heilu triljoonissa parin laajennuksen jälkeen.

Ja tämä ilman DLSS? Vaikuttaa pyörivän ihan mukavasti.
 
Ja tämä ilman DLSS? Vaikuttaa pyörivän ihan mukavasti.
Pieniä tökkäyksiä, mutta lähinnä videoissa tai kun maisema vaihtuu pelimoottorilla pyöritettyjen kohtausten aikana. Itse pelaamisen aikana rullaili kyllä mallikkaasti. Olin asetukset katsovinani läpi, DLSS:ää en muista siellä nähneeni. Tilanne voi toki muuttua, kun alkaa meteoreja sataa ja laumat kasvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toisen kerran ulos servuilta kymppilevelillä. Nyt näyttää 52 minuutin jonoa joten taidampa antaa olla tältä päivältä.

Sen huomasin että näyttää tukevan Razer Chromaa luonnostaan, ja näppäimistön valot reagoi pelin tapahtumiin. Tästä en löytänyt mitään mainintaa googlesta.

Täytyy tunnustaa, että melko pihalla olen lopulta koko pelistä. D3 pelannut viimeksi joskus co-oppina kaverin kanssa, silloin kun vielä oli vain oli ne kolme vaikeustasoa(läpipeluukertaa)
 
109 minuutin jono lyheni lopulta jonnekin vähän yli tuntiin ja annoin olla taustalla, kun tein muita juttuja. Sitten pääsin lumiselle taigalle pieksämään barbaarilla. Tasolle 6 pelasin eikä heittänyt kertaakaan ulos servulta. Synkästä visuaalisesta ilmeestä pidin ja kerronta on mennyt eteenpäin aiemmista. In-engine välivideoita hyödynnetään nyt aika ajoin tarinan kuljetuksessa. Pelattavuus on melko tuttua. Ne jatkuvat oven availut esim. siellä raunioissa alkoi vähän tökkiä ja siinä voisi olla sulavampikin tapa edetä.
 
Niin muistutuksena että tämä on vasta Beta, joten bugeja tiedossa, tärkeintä että sitten 6.6 päästäis ongelmitta pelaa.
 
Onkohan ensi viikonloppuna sitten mitään mahiksia päästä levuttamaan hahmo kahdellekympille, kun nytkin on jo vaikeaa päästä pelaamaan.
 
Mitäs ajatuksia jengillä pelistä? Ite en ole ennakkotilannut, mutta kattellut tässä striimejä nelisen tuntia.
Näyttää imo todella reskinnatulta D3:selta.
 
Mitäs ajatuksia jengillä pelistä? Ite en ole ennakkotilannut, mutta kattellut tässä striimejä nelisen tuntia.
Näyttää imo todella reskinnatulta D3:selta.
Closed betaa tuli pelattua joka hahmolla end gameen, sisältöä oli aika niukasti, eri "buildeja" tulee olemaan aika niukasti, mutta enemmän kuin D3 (riippuu tietysti kuinka aktiivisesti balansoivat), itemizaatio oli vähäistä (leget ja muutama hassu uniikki per class), bugeja löytyi joka peli kerralla, paragon tuntui todella keskeneräiseltä raakileelta, world bossit oli afk:n arvoista sisältöä, porukka vain seisoi odottamassa loottia.

Onneksi tuota sai pelattua aivan tarpeeksi closed betassa, ei tarvi hermoja menetellä tämän open betan kanssa, katsotaan sitten julkaisun aikaan uudestaan. Blizzardin tapaan open beta on aika solmussa pelaajamäärien kanssa. (jos jotain positiivistä nyt jonossa seisoville, niin näitä ongelmia "error 12345" ym en kokenut closed betan aikana) Oman kokemuksen mukaan, en odota pelistä kestosuosikkia PoE:n tapaan, mikäli Blizzard ei tule panostamaan seasoneihin ja lisäsisältöön huomattavasti, muuten on D3 kohtalo edessä.

Jotain positiivistä: pelattavuus, tunnelma, grafiikat oli ok . "Open world" -tyyli vaikutti ihan mukavalta uudistukselta, kaipaa toki paljon lisää sisältöä.

edit: peli ei myöskään kaatuillut closed betassa, enkä huomannut mitään memory leakia ainakaan omassa käytössä, mitä nyt näyttää tapahtuvan monella streamaajalla (ongelmat johtunee clientin ja serverin välillä johtuvista ongelmista)
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan ensi viikonloppuna sitten mitään mahiksia päästä levuttamaan hahmo kahdellekympille, kun nytkin on jo vaikeaa päästä pelaamaan.
Mä levutin tänään jo 18 levelille oman hahmon. Enkä pääsyt pelailemaan, kun pari kolme tuntia. Alotin toki suoraan veteranilla. Paljon on menty eteenpäin closed betasta missä oli jo mukana. Jonoa ei näyttänyt enää tähän aikaa olevan ja Blizzard on myös tietoinen ongelmista.
 
ARPG ja endgamen syvyys. Jepjep. Rahastustahan noi kaikki arpgt on. En mikä tästä tekee eri asian vai koska blizzu.
No kyllä minun mielestä esim. Path of Exilessä on sitä syvyyttä enemmän kuin tarpeeksi. Siihen peliin on tullut upotettua tunteja enemmän kuin kehtaa edes myöntää. Diablo kolmosta kanssa yli tuhat tuntia tullut pyöritettyä ja sen end game on kanssa ihan siedettävällä tasolla. Tämä nyt ei vaan oikein vakuuta
 
Itse pääsin klo 20 noin tunnin jonotuksella sisään ja sen jälkeen ei mitään ongelmia.

Ehdin levuttaa barbin lvl 15 ja kyllä maistui. Tunnelma ja kaikki kohdallaan.
 
Sen mitä muutaman tunnin eilen pelasin ni ei kyllä säväyttänyt. Tänään pelaan lisää ja varmaan tulen sen lvl 20 pelaamaan. Sitten luultavasti refundiin ja rahat takas, ellei nyt tänään iske sitten kunnolla.
 
Sen mitä muutaman tunnin eilen pelasin ni ei kyllä säväyttänyt. Tänään pelaan lisää ja varmaan tulen sen lvl 20 pelaamaan. Sitten luultavasti refundiin ja rahat takas, ellei nyt tänään iske sitten kunnolla.
Samat fiilikset, aika vaisuksi jäi oma kokemus velholla level 10 asti. Eiköhän tuo level 20 tule otettua niin saa beta palkinnot talteen jos joskus peli tulee hankittua.
 
Level 18 barbaari pelailtu ja "alkuvaikutelmat" pelistä ihan ok. Vaikuttaa, että Diablo kolmesta ja Immortalista on otettu parhaimmat puolet ja niitattu yhteen. Pelattavuus on oikein hyvä ja teknisesti peli toimii myös oikein hyvin AMD 5900X+RTX 3090 -combolla. Iso plussa, että klaanissa on myös voice chat, joten eikun vaan liittymään klaaniin "iotech" ja höpisemään. :kippis:

Legeä tippuu vähän turhankin rajusti. Toivottavasti julkaisussa ei ole ihan näin iso drop rate:

d4.png
 
Näyttää kyllä pyörivän AAA-peliksi aika loistavasti jo tässä vaiheessa, semmosta 200-300fps 1440p:llä 13700k+4080, korkeimmilla asetuksilla. Välillä tulee jotain nykimistä tosin.

Itse pelaamisesta, koitin kaikkia hahmoja jonkin verran, mutta ne ei kyllä hirveästi itseä vielä kiinnostaneet. "Lightning" (eipä noita kaikkia lightning-skillejä voi käyttää, kun ovat selkeästi huonompia kuin vaihtoehdot) sorcerer tuntuu parhaalta, koska sen kanssa tuntuu cleari olevan huomattavasti nopeampaa kuin muilla. Enkä tosiaan tiedä, tuleeko tässä olemaan erityisesti mitään buildivariaatioita, kun tuo skillipuu näyttää aika tylsältä.
 
1080Ti peli pyörii ihan mukavasti. Kyllä tästä rahoille vastinetta tulee saamaan. Julkaisu on lähinnä rungon julkaisu johon sitten ajan kanssa tulee lihaa ympärille. Kuten muissakin genren julkaisuissa.
 
No sain nyt roguen lvl 25, ja täytyy sanoa että ei ole koskaa levuttaminen tuntunu näin tylsältä, tässä ei tuu sitä efektiä et jee leveli mitäköhä kivaa sitä saa.

Kaikki dungeonit myös tuntuu pakko pullalta ja tylsältä, ei ole sitä seikkailun tunnetta tai tavaroiden ettimisen fiilistä.

En kyllä nää itteeni levuttamassa aina seasonin alussa uudestaan näitä questeja ja paikkoja, 3kk väli on siihe liian lyhyt.
 
1080Ti peli pyörii ihan mukavasti. Kyllä tästä rahoille vastinetta tulee saamaan. Julkaisu on lähinnä rungon julkaisu johon sitten ajan kanssa tulee lihaa ympärille. Kuten muissakin genren julkaisuissa.

Näinpä. Pitää muistaa, että tämä on vasta beta, ja peli on valmis 2 vuoden päästä julkaisusta. :geek:
 
Tässä on muuten erinomaisesti toteutettu DLSS.
Jopa balanced asetuksella kuva näyttää vielä suht skarpilta, vaikka 1440p resolla pelailee.
Joissain peleissä DLSS on tosi huono ja 1440p menee niin suttuiseksi ettei voi käyttää.

Vielä DLSS:n kaveriksi pelin oma sharpness sinne 40-50 paikkeille niin kuva on hyvä pykälän parempi omaan silmään.
 
Miten tuo open world kartta toimii tässä, joutuuko siellä oikeasti kilpailemaan monsu spawneista muiden pelaajien kanssa? Vihuja näyttää olevan niin harvakseltaan että kuulostaisi aika ikävältä, meleenä pistelet menemään ja sitten joku Sorccu teleporttaa paikalle ja tyhjentää koko ruudun kerralla.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tuo open world kartta toimii tässä, joutuuko siellä oikeasti kilpailemaan monsu spawneista muiden pelaajien kanssa? Vihuja näyttää olevan niin harvakseltaan että kuulostaisi aika ikävältä, meleenä pistelet menemään ja sitten joku Sorccu teleporttaa paikalle ja tyhjentää koko ruudun kerralla.
Vihuthan spawnaa uudestaan sinne tietyin väliajoin. Eipä siellä hirveästi joudu taistelemaan. Eikä siinä sun "local" porukassa mitään tuhansia ihmisiä ole samalla ruudulla. Endgame beta oli kyllä parempi/mielenkiintoisempi. Varmaan siitä johtuen ei oikein jaksa tätä ekaa actia. Enemmän kyllä saisi olla vihollisia ja näillä alkukamoilla tuo mana/energy/fury on kyllä kokoajan loppu.
 
Rogue tuli levelattu 25 levulle asti. Enempää ei viitti kun kuitenkin wipettävät progressin ennen varsinaista julkaisua, muussa tapauksessa voisi jopa kaikki classit levuttaa level 25. Kyllähän noissa menuissa huomas väkisinkin että tuo on konsolipelaajia enempi suunniteltu, aluksi oli aika "yök" fiilis, mutta kyllä noihin tottu.

Omasta mielestä tuo dunkku tyylinen open-world ainakin maistuu enempi itelle kuin esim. Diablo 3 riftit. Toivonkin että end gamessa ei nyt ihan niin paljoo mobeja kuten jossain D3 riftissä, omasta mielestä rikkoo jotenkin tuntuman. Noh, jotkut tykkää. Toki sisäistän että kysessä on Hack & Slash -pelisarja.
Ihan hyvät fiilikset jäi harmi vaan että julkaisu on vasta kahden kuukauden päästä, ei ole oikein mitään pelattavaa muutenkaan.
 
Rogue tuli levelattu 25 levulle asti. Enempää ei viitti kun kuitenkin wipettävät progressin ennen varsinaista julkaisua, muussa tapauksessa voisi jopa kaikki classit levuttaa level 25. Kyllähän noissa menuissa huomas väkisinkin että tuo on konsolipelaajia enempi suunniteltu, aluksi oli aika "yök" fiilis, mutta kyllä noihin tottu.

Omasta mielestä tuo dunkku tyylinen open-world ainakin maistuu enempi itelle kuin esim. Diablo 3 riftit. Toivonkin että end gamessa ei nyt ihan niin paljoo mobeja kuten jossain D3 riftissä, omasta mielestä rikkoo jotenkin tuntuman. Noh, jotkut tykkää. Toki sisäistän että kysessä on Hack & Slash -pelisarja.
Ihan hyvät fiilikset jäi harmi vaan että julkaisu on vasta kahden kuukauden päästä, ei ole oikein mitään pelattavaa muutenkaan.
Tuntuuko muista, että nämä varusteiden "statsit" tuntuu jotenkin aivan yhdentekeviltä poislukien noi legendaryjen erikoiskyvyt. Ei jotenkin aikaisempii Diabloihin verrattuna ole juuri jaksanut vertailla edes statseja. Toki endgamessahan se on sitten pakko, jos mielii pidemmälle.

Endgame beta spoileria alla.
Ainakin endgame betassa ol ihan tuota samoilua koko maailmassa ja siellä noita eventejä, world bosseja jne. "Riftejä" eli vaikeampia dungeoneita sai sitten availtua avaimilla, kun on oli tarpeeksi kova world tier.
 
Legeä tippuu vähän turhankin rajusti. Toivottavasti julkaisussa ei ole ihan näin iso drop rate:
No jo on :D Itsellä tullu 2 legeä ja molemmat wandeja joten vähän on köyhää tuolla seudulla. Levuissa sama 18.
 
No jo on :D Itsellä tullu 2 legeä ja molemmat wandeja joten vähän on köyhää tuolla seudulla. Levuissa sama 18.
Pelaatko Veteran tasolla? Mulla ainakin tippui tohon 25 levelille asti jotain 50 legeä. Nyt vaihdoin barbaariin vaikka onhan nuo kaikki hahmot tullut jo pelattua / testattua.
 
Onko tietoa mihin se world boss spawnaa?
 
Pääquestit ja melkein kaikki sivuquestit+pari ylimääräistä dungeonia = lvl25 barb veteran. Noin lvl16 rupes ylipitkät dungeonit tympimään niin suorinta tietä boss ovelle, ja siitä sitten suorinta tietä keräämään vaadittavat avaimet. Varasa buildi näyttäisi olevan toimivin mitä legendarisia droppeja oli saatavilla, mitä enemmän ragea sitä enemmän damagea ja legendarinen enchantment (voi legendaarisesta itemistä siirtä yhden kerran normaali magic itemiin) vielä lisää damage jos ragea kerää yli maximin... => rage generaatooreita + hammer+berserk, sen verran damage ulostuloa, että ei tarvitse potioneja keräillä dungeon bossi taisteluissa. Niin ja niistä dungeon rewardeista mitkä näkyy dungeonin nimessa kartalla saa päivettyä magical itemin legendaariseksi. Grafiikat taitaa olla sama "kaikilla" legenraariseilla echanmenteilla, tai ainakin varasa muuttui maceksi mistä otin enchantmentin.
 
Viimeksi muokattu:
Joopa joo. D3 oli kaltaiselleni D2 veteraanille järkyttävä pettymys, joten D4:n osalta odotukset ovat olleet maltilliset. Onnistuin kuitenkin hypettämään itseäni sen verran, että en malttanut odottaa betan alkua.

Aika ristiriitaiset fiilikset. Tunnelma, tarina ja fiilis monella tapaa selkeästi parempia kuin D3:ssa, mutta muuten ei hirveästi kehuttavaa löydy.

Plussaa:

+ Grafiikat, parasta mitä arpg-peleissä on nähty.
+ Tunnelma. Juuri niin synkkää kuin Diablon pitäisikin olla.
+ Class mekaniikat ihan mielenkiintoiset.
+ Tarina vaikuttaa olevan ihan jees kamaa betassa nähdyn perusteella.

Miinuksia:

- Gameplay. Pelaaminen tuntuu kömpelöltä ja hitaalta.
- Tylsät skillit. Hyviäkin löytyy, mutta liikaa turhalta tuntuvia ja tylsiä skillejä. Lisäksi basic skillejä joutuu käyttämään ihan liikaa.
- Itemisaatio. Itemien modit tuntuvat todella tylsiltä, eikä tule ollenkaan sellaista tunnetta, että kiinnostaisi katsoa jokaisen slotin itemeitä ja niiden modeja tarkkaan.
- Sivutehtävät ja ylimääräiset luolat tuntuvat ajoittain pitkäveteisiltä, koska gameplay ei ole riittävän viihdyttävää.


Kaikesta huolimatta en kadu sitä, että tuli tämä peli ostettua. Ihan varmasti pelaan julkaisun aikaan tätä ainakin sen 1-2 viikkoa ja katson kunnolla, että miten peli kehittyy, kun pääsee endgameen. Nykyiselläänkin gameplay riittää viihdyttämään sen verran, että tarinan jaksaa pelata läpi.

Mutta tällä hetkellä en usko, että D4 pystyy aidosti haastamaan Path of Exileä tämän genren veteraanien silmissä - etenkin, kun PoE 2 on myös tulossa tänä vuonna.
 
Kuten aiemmin totesin, halusin säästää ensimaistiaiset pelin julkaisuun, mutta tässä kova harkinta ostaako pelin PS5 vai PC? D3 PC-versiolla tuli elämä vietettyä, mutta nyt sohvapelaaminen houkuttaa.. Täytyy harkita tarkkaan.
 
Kuten aiemmin totesin, halusin säästää ensimaistiaiset pelin julkaisuun, mutta tässä kova harkinta ostaako pelin PS5 vai PC? D3 PC-versiolla tuli elämä vietettyä, mutta nyt sohvapelaaminen houkuttaa.. Täytyy harkita tarkkaan.

Itse ostin ensin pc:lle, pelasin nyt bet rewardit auki ja roguen 25, laitoin refundin, ja testaan ens vkl ps5:lla druidin ja necromancerin ja sen jälkeen päätän ostanko pelin vai en ja mille alustalle.
Jotkut väitti että pleikkarilla olis kamera lähempänä hahmoa, mutta en löytäny vahvistusta tuolle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 671
Viestejä
4 491 991
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom