Diablo 4

Aika kiva lisä tuo, että se pelihahmo on välivideoissa just sen näköinen, mitä olet luonut. Tämähän tarkoittanee sitä, että kaikki videot on in engine, eikä mitään ennalta purkitettuja videopätkiä.
 
Aika kiva lisä tuo, että se pelihahmo on välivideoissa just sen näköinen, mitä olet luonut. Tämähän tarkoittanee sitä, että kaikki videot on in engine, eikä mitään ennalta purkitettuja videopätkiä.

Oisin mieluummin ottanu ne ennalta purkitetut, blizzard on niistä tunnettu että miten komeita ne on. Ei aikasemmissakaan ole tarvittu pelaajan hahmoa, niin olis pärjätty ilman nyt myös.
 
Oisin mieluummin ottanu ne ennalta purkitetut, blizzard on niistä tunnettu että miten komeita ne on. Ei aikasemmissakaan ole tarvittu pelaajan hahmoa, niin olis pärjätty ilman nyt myös.

Tai sitten ne videot luodaan "lennossa" sen jälkeen kun hahmon luonti on valmis. Kattlein nyt uudelleen sen IGN:n haastiksen ja siitä saa kyllä sen käsityksen, että ei olisi on engine cut scenejä kuitenkaan.
 
Sieltähän se päivämäärä tuli.

1676745634724.png

Vähän juupas-eipäs homma tämä beta itelle, kiinnostais niin hemmetisti pelailla, mutta ei silti kehtais spoilata itteään/polttaa loppuun tuon kans ennenkuin virallinen versio julkaistaan. Toisaalta kehitys minne suuntaan se betassa liikkuu ja bugien määrä olisi mielenkiintoinen nähdä..
 
Ultimate editionin ennakkotilasin ja mietin siihen kuuluvaa 20 tier juttua. Eli tuossa hahmo aloittaa 20 tierin battle passilla ja sen edestä expa boostia ja cosmeticseja, kun muut joutuu levelaamaan ne? Saa siis aika isonkin varaslähdön julkaisuun hahmoille vai mitä nuo tierit tarkoittaa?
 
Ultimate editionin ennakkotilasin ja mietin siihen kuuluvaa 20 tier juttua. Eli tuossa hahmo aloittaa 20 tierin battle passilla ja sen edestä expa boostia ja cosmeticseja, kun muut joutuu levelaamaan ne? Saa siis aika isonkin varaslähdön julkaisuun hahmoille vai mitä nuo tierit tarkoittaa?
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23816415/diablo-iv-quarterly-update-august-2022#Pass

Battle Pass

Hey everyone, I’m Kegan Clark, director of product for Diablo IV here to talk about our approach to live service monetization in Diablo IV. As we’ve discussed previously, Diablo IV will be a full-price game with a Cosmetics Shop and Battle Pass—none of which provide any pay-for-power options. Our goal in designing our in-game purchases is that we want to create beautiful things which add value to players’ experience of the game.


The scale of Diablo IV Seasons is much more ambitious than what we've done in the past on Diablo III, with a large development team dedicated to Seasons after launch. Diablo IV will be supported by an army of developers for years to come. With all the exciting plans we have for Seasons, we want them to be enjoyed by everyone, regardless of whether they buy anything from the shop. I’m grateful for the opportunity to finally share more with the community about our live service model.


Seasons will add all-new gameplay, quests, challenges, meta changes, and quality-of-life improvements. The Battle Pass recognizes players’ dedication, with greater rewards unlocking as you play more throughout the Season. There will be a single track of rewards with Free Tiers that are unlocked just by playing the game and leveling, and Premium Tiers which provide no in-game power or advantage over other players. The Free Tiers of the pass will provide gameplay boosts to all players—things which make the journey of leveling up a fresh seasonal character faster and more streamlined. In contrast, the Premium Tier rewards are focused on aesthetics, providing a huge value in the form of cosmetics and Premium Currency. Many of the rewards embody the seasonal theme, helping players show off their participation in that Season.


Let’s talk more about what players can expect:


The Battle Pass has Free Tiers and Premium Tiers. Throughout the pass players can earn a variety of rewards for free, just by playing. At any point during the Season, players can purchase the Premium Pass to unlock the ability to earn Premium rewards tiers containing seasonally themed Cosmetics and Premium Currency.


The Battle Pass awards cosmetics. Like the Shop, these don’t affect gameplay. Additionally, certain cosmetic types are exclusive to the Battle Pass.


The Battle Pass awards Premium Currency. Players can spend this currency on cosmetics offered in the shop.


The Battle Pass awards free Season Boosts. Boosts accelerate players’ progress for the duration of the Season. For example, a Season Boost might accelerate XP earned to make leveling multiple characters within a season faster. Because they affect gameplay, Season Boosts are free rewards for all players. We want to be clear that players can’t unlock Season Boosts more quickly through purchases--there is no way to unlock more boosts, or boosts at a faster pace, by spending money.


Players can purchase Tiers-but they won’t speed up getting Season Boosts. Players can’t upgrade Season Boosts just by purchasing Tiers, because they’ll also have to earn level milestones to apply them. All other Tier rewards can be unlocked instantly by purchasing Tiers. In other words, there’s no way to shortcut getting Season Boosts by buying Tiers; they must be earned.


The Season Journey accelerates Battle Pass progression. While any play style can progress through the Battle Pass, min-maxers can focus on Season Journey objectives to advance more quickly.
 
Ilmeisesti on joku weekly cap noissa battle passin xp pointseissa, niin siksi 20 tierin skippi nopeuttaa cosmeticsien saantia? Eihän tuossa kai muuten ole järkeä?

Onko myös niin, että "normaali", eli ilmainen battle pass sisältää pelkkää cosmetics vai onko siinä muitakin rewardeja? Eikö sekin passi skippaa tier 20 jos ennakkotilannut?

Voisit avata mulle tuota koko systeemiä lisää pelkän pasten lisäksi jos sinulla tietoa.
 
Ilmeisesti on joku weekly cap noissa battle passin xp pointseissa, niin siksi 20 tierin skippi nopeuttaa cosmeticsien saantia? Eihän tuossa kai muuten ole järkeä?
Tuossahan ei olisi mitään järkeä. Miksi passia ei voisi tahkota läpi vaikka ekalla viikolla halutessaan?
Kausi kestänee jotain kolmen kuukauden luokkaa, minkä jälkeen taas battle pass nollaantuu ja aloitetaan alusta.

Onko myös niin, että "normaali", eli ilmainen battle pass sisältää pelkkää cosmetics vai onko siinä muitakin rewardeja? Eikö sekin passi skippaa tier 20 jos ennakkotilannut?
Tuosta edellisestä viestistä näyttäisi tuohon löytyvän vastaus:

"The Battle Pass awards free Season Boosts. Boosts accelerate players’ progress for the duration of the Season. For example, a Season Boost might accelerate XP earned to make leveling multiple characters within a season faster.
Because they affect gameplay, Season Boosts are free rewards for all players.
We want to be clear that players can’t unlock Season Boosts more quickly through purchases--there is no way to unlock more boosts, or boosts at a faster pace, by spending money."

Voisit avata mulle tuota koko systeemiä lisää pelkän pasten lisäksi jos sinulla tietoa.
Siis onko battle pass ylipäätään konseptina täysin outo?
Eli pelaamalla peliä, saat vietyä battle passia eteenpäin ja battle passin tasoilla on sitten palkintoja.
Passia saa edistettyä ilman ostamistakin, mutta ilmaisessa passissa saa vain ilmaiset palkinnot, maksetussa kaikki.
 
Tuossahan ei olisi mitään järkeä. Miksi passia ei voisi tahkota läpi vaikka ekalla viikolla halutessaan?
Kausi kestänee jotain kolmen kuukauden luokkaa, minkä jälkeen taas battle pass nollaantuu ja aloitetaan alusta.


Tuosta edellisestä viestistä näyttäisi tuohon löytyvän vastaus:

"The Battle Pass awards free Season Boosts. Boosts accelerate players’ progress for the duration of the Season. For example, a Season Boost might accelerate XP earned to make leveling multiple characters within a season faster.
Because they affect gameplay, Season Boosts are free rewards for all players.
We want to be clear that players can’t unlock Season Boosts more quickly through purchases--there is no way to unlock more boosts, or boosts at a faster pace, by spending money."


Siis onko battle pass ylipäätään konseptina täysin outo?
Eli pelaamalla peliä, saat vietyä battle passia eteenpäin ja battle passin tasoilla on sitten palkintoja.
Passia saa edistettyä ilman ostamistakin, mutta ilmaisessa passissa saa vain ilmaiset palkinnot, maksetussa kaikki.
Tuo battle pass on itselle melko tuntematon, mutta muistelen Diablo Immortalissa olleen joskus kun pelasin sitä, niin weekly cappi battle passin expassa. Syynä varmaan oli se, kun siinä sai myös rewardeina jotain esineitä, mitkä varmisti varmat legendary gemit rifteistä dropeiksi. Toki ihan eri pelin turhake se oli.

Diablo 4 Ultimate editionissa puhutaan accelerated battle passista, niin mielestäni tuo on melko sekavan kuuloinen, vaikka kyseessä on vain paremmille cosmeticeille skippi premiumissa tasolle 20. Googletin vielä asiaa ja tosiaan tuo ultimate editionin skippi ei skippaa perus battle passia, vaan se pitää levutella alusta asti.

Tykkään kyllä että tässä saa lisämaksusta vain hienompia pikseleitä
 
Täytyy myöntää että viimeisimmän crafting julkistuksen myötä meni vähän kiinnostus tähän peliin. Gathering, World bosseilta materiaaleja ja niin edelleen. Alkaa lähennellä enemmän klassista MMO:ta kuin ARPG:tä, liekö sitten lähempänä Lost Arkia kuin aiempia Diabloja.
 
Päästäispä tästä Battle pass -syövästä peleissä jo eroon. Ei jotenkin kiinnosta ollenkaan. Tulee tätä varmaan testattua mutta todnäk jää nopeasti kesken kuten Immortal. CoD pilattiin myös näillä passeilla. D2R:a jauhetaan jatkossakin.
 
Päästäispä tästä Battle pass -syövästä peleissä jo eroon.

Live service -peleissä se vain on melkein elinehto valitettavasti. Jotta peleihin voidaan tuottaa uutta ilmaissisältöä kaikille, pitää se rahoittaa jollakin tavalla. Se 70€ lähtöhinta pelille rahoittaa vain kaiken kehityksen julkaisuun asti, ei julkaisun jälkeistä jatkokehitystä.

D4:n tapauksessa maksullinen battle pass sentään sisältää vain ja ainoastaan kosmeettista sälää.
 
Aluksi olin kiinnostunut tästä, mutta sitten kun selvisi enemmän pelisysteemistä, niin realismi tuli mukaan kuvioihin. Tässäkin on pinottu useampia pelijärjestelmiä päällekkäin, kuten Path of Exilessä ja Grim Dawnissa, ja hahmonkehitys on sen vuoksi hyvin sekavaa ja sitä sekoitetaan lisää jatkuvasti.
 
Aluksi olin kiinnostunut tästä, mutta sitten kun selvisi enemmän pelisysteemistä, niin realismi tuli mukaan kuvioihin. Tässäkin on pinottu useampia pelijärjestelmiä päällekkäin, kuten Path of Exilessä ja Grim Dawnissa, ja hahmonkehitys on sen vuoksi hyvin sekavaa ja sitä sekoitetaan lisää jatkuvasti.
Mitäs tässä on pinottu? Verrattuna Diablo 3:een? Path of Exilessä on kyllä kaikenlaista, mutta tavallaan sen ymmärtää, kun se on F2P-peli ja sillä on niin pitkä kehityskaari.
 
Ainakin skill tree näyttää omaan silmään kyllä melko yksinkertaiselta D2 ja D3 yhdistelmältä verrattuna muihin peleihin.


Diablo 4:

JGrCz3C.jpg




Muut pelit:

ixRGBpx.jpg
 
Mitäs tässä on pinottu? Verrattuna Diablo 3:een? Path of Exilessä on kyllä kaikenlaista, mutta tavallaan sen ymmärtää, kun se on F2P-peli ja sillä on niin pitkä kehityskaari.
No siinähän on ominaisuudet, taitopuu, paragon board, paragon boardin yhdistelyjutut ainakin. Näitä sitten yritetään sitoa yhteen kamppeilla ja kampesysteemin päälle on kasattu vielä craftaus, ettei mikään olisi vahingossakaan yksinkertaista.
 
Okei, eli jos vedetään yhteen (lähteenä Diablo 4 Wiki):

  • Ominaisuuspisteitä tulee 1/taso.
  • Taitopisteitä tulee 1/taso ja tasokaton jälkeen näitä voi saada lisää renownilla, jota saadaan sivutehtävistä yms.
  • Tasokaton jälkeen edetään paragon boardilla, joka vaikuttaisi vähän vastaavan Path of Exilen taitokarttaa.
  • Varusteet - varmaan näistä tulee yhtä voimakkaita bonuksia kuin Diablo 3:ssakin.

Ei tämä minusta vielä niin paljolta kuulosta. Kyllä minäkin sen riskin näen, että hienosäätämistä tulee liikaa paragon boardin myötä, mutta hahmon tuunaushan on näiden pelien suola. Pääasia, että ei mene siihen, että on vain kourallinen buildeja, joita kaikki käyttävät.

e: Jaa taitopuun lisäksi on ilmeisesti myös jotakin "talentteja".
 
Viimeksi muokattu:
On ihan turha luulo, että D4 olisi jotenkin syvällinen ja liian monimutkainen peli. ARPG HC Fanit ei ole Blizzardin kohdeyleisö, vaan suuret pelaajamassat. Suurien massojen miellyttäminen edellyttää yksinkertaisia pelimekaniikoita jotka on helppo oppia lennosta. Mekaniikoiden vaikeustaso melko varmasti tulee vastaamaan D3 tasoa monimutkaisuudeltaan, vaikkei välttämättä olisikaan juuri samoja mekaniikoita.
 
Odotukset tämän suhteen on kyllä alhaiset, enkä todellakaan ole ennakkotilaamassa. Annan muiden pelata open betaa ja early accessia ja katselen sitten millaista kommenttia tulee.
 
Itselläkin on odotukset ristiriitaiset. Immoralin jäljiltä ei paljoa voi odottaa, mutta toisaalta lasten kanssa pleikkarilla jaetulla ruudulla pelattu d3:n on ollut oikein hauskaa. Eihän tässä enää pysty yli tuhatta tuntia upottamaan hack&slash naksutteluun, mutta jos kasuaali hauskuutta saa ilman tunnetta, että joku yrittää jatkuvasti rahastaa niin kaipa tämä menee ostoslistalle.
 
Mielenkiinnolla odotan kyllä open betaa, että pääsee kokeilemaan. Olen viimeks pelannut D2lod ja D3 ei tullut ikinä pelattua, kun oli niin negatiivinen vastaanotto heti(muistaakseni).
 
Tuskin tästä tulee liian monimutkaista, koska tämä on myös konsoleille. Enemmänkin odotan sujuvaa levelointia välittämättä Battle Pass ym. syövästä, mutta saas nähdä.
 

https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23916442/your-guide-to-the-diablo-iv-open-beta

Open Beta Early Download

Prepare yourself for the descent into Hell by downloading the Diablo IV Beta early.
  • Early Access: Early Download begins Wednesday, March 15 at 9 a.m. PDT
  • Open Beta: Early Download begins Wednesday, March 22 at 9 a.m. PDT
    • Players who have already downloaded for Early Access do not need to download again for Open Beta.
 
Hommasin tollaisen early acces beta koodin ja rekisteröin sen Diablo 4 beta sivuilla, tuli joku teksti "your account has been flagged for access", mutta ei näy kyllä missään tiedoissa ja Diablo 4 kohdalla battle.net näkyy pre-order nappi, ilmeisesti tulee sitten kun alkaa lataukset?
 
Kyllähän tuo preorder kuumottelee. Tullut kaikkia diabloja pelattua, 2:sta varmaan lähemmäs 1000h ja 3:sta varmaan 300-400h.
 
Hommasin tollaisen early acces beta koodin ja rekisteröin sen Diablo 4 beta sivuilla, tuli joku teksti "your account has been flagged for access", mutta ei näy kyllä missään tiedoissa ja Diablo 4 kohdalla battle.net näkyy pre-order nappi, ilmeisesti tulee sitten kun alkaa lataukset?
Kai se tosiaan näkyy tänään klo 18 kun alkaa ennakkolataus.
 
Jos ei halua ostaa ennakkoon, ja jaksaa VPN säätää niin VPN jenkkeihin, KFC.com, tekee tilin, tilaa pick-upilla johonkin tuon halvimman hampurilaisen (7,02€) niin saa sähköpostiin D4 Early Access koodin.

Tein tämän juuri itse, ainakin koodi tuli sähköpostiin ja "Redeem" onnistui. Harmi vaan, ettei tuolla pystynyt lisäämään viestiä tilaukseen, että antavat hampparin jollekin sitä tarvitsevalle kun sitä ei ite voi hakea.

Edit: Pre-load toimii eli kaikki kunnossa
 
Viimeksi muokattu:
Liha on heikkoa: peli ennakkotilattu ja beta latauksessa! :x3:

1678895875252.png

Diabloihin on tullut upotettua tuhansia tunteja (jotkut varmaankin tunnistaa jostakin entisestä foorumista ;)), joten eiköhän tässäkin oma "euro per tunti" -kriteeri tule täyteen.
Laitetaanko BBS:lle tähänkin oma klaani pystyyn? :geek:
 
Miten pleikalla tuo early beta menee? Ei Storen kautta ostaessa tullut mitään koodia, eikä Storesta löydy myöskään mitään early beta peliä :hmm:
 
Tuleeko tuo open beta ladattaviksi kaikille BN launcherin kautta tuolloin 22. pvä vai pitääkö jossain vielä rekisteröityä ennen?
 
digital deluxeen tuli sorruttua että pääsee 4pv aikaisemmin pelaamaan kun ilmestyy. Yli 600h oli D3 saldo.
 
Itse olen betan suhteen sillä kannalla, etten edes halua pelata sitä, vaan haluan aloittaa pelin julkaisussa ensikertalaisena ja vetää ensin tarinan yhdeltä istumalta läpi ennen armottoman grindauksen aloitusta.:geek: Mutta toki hyvä että beta on olemassa, sillähän ne viimeiset virheet pelistä karsitaan.:thumbsup:
 
Juuri ostin ja latasin betankin. Sieltä se storen etusivulta löytyi.
Hassua. Ostin tuon deluxe editionin viikko sitten storesta ja ei mitään open beta appia ollut saatavilla. Tarkistin hetki sitten vielä pleikan kautta storesta, niin ei edelleen näkynyt mutta selaimella näkyi ja sieltä laitoin lataukseen :hmm:
 
Monelta tuota sitten pääsee suomen aikaa pelaamaan?
Huomenna kello 18:00.
Loppuu maanantaina kello 21:00.

Sitten ensi viikolla samat ajat siihen kaikille avoimeen betaan.
Eli keskiviikkona kello 18:00 pelin lataaminen ja itse pelit perjantaina kello 18:00.
 
Huomenna kello 18:00.
Loppuu maanantaina kello 21:00.

Sitten ensi viikolla samat ajat siihen kaikille avoimeen betaan.
Eli keskiviikkona kello 18:00 pelin lataaminen ja itse pelit perjantaina kello 18:00.
Saas nähdä pääseekö pelaamaan vai natiseeko serverit liitoksissaan :hmm:
 
Ja lauantaina klo 18 Suomen aikaan spawnaa joku world bossi:

Here’s when you’ll have an opportunity to combat Ashava during the Open Beta and Early Access weekends:

March 18 at 10 a.m., 12 p.m., 10 p.m. and midnight PDT
March 25 at 10 a.m., 12 p.m., 10 p.m. and midnight PDT
 
Onkohan PC:llä jo gamepad tuki? Vaikeuksia päättää PC ja PS5 version välillä...
Onkohan kenelläkään ideaa tuleeko PS5 Discord olemaan valmis kesäkuuksi kun on nyt betassa? Se olisi tärkeää saada

Mille alustalle hommaatte miksi?

Edit: Hei nyt se Discord on tullut PS5! Laittaskohan sille niin saisi paremman ohjaimen ja couch co-op... Toisaalta mitä jos joskus haluan pelata hiirellä :O
 
Viimeksi muokattu:
Ja lauantaina klo 18 Suomen aikaan spawnaa joku world bossi:

Here’s when you’ll have an opportunity to combat Ashava during the Open Beta and Early Access weekends:

March 18 at 10 a.m., 12 p.m., 10 p.m. and midnight PDT
March 25 at 10 a.m., 12 p.m., 10 p.m. and midnight PDT

Olisivat kyllä saaneet jättää tuollaiset MMO paskeet pois tästä. Muutenkin näyttää että tämä on lähempänä Lost Arkia kuin Diabloa, eli kunnon ARPG-yksinpeliä etsivien lienee parempi vaan odottaa PoE2:ta.
 
Olisivat kyllä saaneet jättää tuollaiset MMO paskeet pois tästä. Muutenkin näyttää että tämä on lähempänä Lost Arkia kuin Diabloa, eli kunnon ARPG-yksinpeliä etsivien lienee parempi vaan odottaa PoE2:ta.

Jep, toivottavasti tämä ei muistuta liikaa immortalia. Liian paljon mmorpg elementtejä, sit kuitenki season resetit 3kk välein, ja alotat hahmon alusta aina.
 
Tuo uusin Diablo IV video jätti jotenkin pahan maun suuhun. Jotenkin outo ja arcademainen pintapuolinen fiilis tuosta jäi... Noh, täytyy toivoa että video vaan oli jotenkin huonohko ja itse peli laatukamaa. Ennakkotilaamaan en enää lähde kun puhutaan Blizzardin peleistä. (Peleistä ylipäätensä). Semmoinen kutina, että endgame tässä tulee lässähtämään todella pahasti ja siittä tulee puuttumaan kaikki syvyys. Pelkkää rahastusta ja battle passien kierrätystä drip feedatun kontentin kera. Toivottavasti olen väärässä..
 
Tuo uusin Diablo IV video jätti jotenkin pahan maun suuhun. Jotenkin outo ja arcademainen pintapuolinen fiilis tuosta jäi... Noh, täytyy toivoa että video vaan oli jotenkin huonohko ja itse peli laatukamaa. Ennakkotilaamaan en enää lähde kun puhutaan Blizzardin peleistä. (Peleistä ylipäätensä). Semmoinen kutina, että endgame tässä tulee lässähtämään todella pahasti ja siittä tulee puuttumaan kaikki syvyys. Pelkkää rahastusta ja battle passien kierrätystä drip feedatun kontentin kera. Toivottavasti olen väärässä..
ARPG ja endgamen syvyys. Jepjep. Rahastustahan noi kaikki arpgt on. En mikä tästä tekee eri asian vai koska blizzu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 689
Viestejä
4 492 595
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom