Diablo 4

Mitäs toi indikois julkaisuajankohdaks? Redditis tais jotain spekulaatioo olla kesästä.
Early next year voi tietysti olla mitä tahansa eli huono indikaatio ja sanavalinta. Kesäkuun loppupuolisko voisi olla hyvinkin mahdollinen julkaisuajankohta eli suunnattuna lomakauden alkuun. Tosin silloin open beta alkaisi jo aika myöhään tuohon Blizzardin sanavalintaan nähden eli joskus Q2 paikkeilla toukokuussa.
 
Microsoft näytti Diablo IV E3 tapahtuman yhteydessä kesäkuussa ja mainitsi että kaikki näytetyt pelit pitäisi tulla ulos seuraavan 12 kuukauden aikana joten vuoden ensimmäinen puolisko vaikuttaa mahdolliselta.

(Liitteenä kuva)
 

Liitteet

  • Xbox.jpg
    Xbox.jpg
    453,5 KB · Luettu: 201
Ensimmäiset invitet end game betaan lähteny. Näinköhän pääsis kohta kokeilemaan :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku kutsun saa, niin kertokaa ihmeessä kuinka paljon on lähiaikoina pelannut D3/D2R.
 
Jos joku kutsun saa, niin kertokaa ihmeessä kuinka paljon on lähiaikoina pelannut D3/D2R.
D2R pelasin viimeksi maalis-huhtikuussa todella vähän, D3 uusinta seasonia jaksoin joku 200-300 paragonin verran eli todella vähän, Immortalia ehkä 30 minuuttia yhteensä. Valitsevat kuulemma pelimäärän mukaan, mutta ehkäpä tuossa taustalla voi vaikuttaa puhdas tuuri tai sitten se, että on tullut pelattua Diablon betoja aina alkuperäisestä D2 lähtien...
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Sillä asia kiinnostaa, että mainitsivat nyt betaan valikoituvan pelaajia jotka on "recently" pelannut D3 ja D2R endgame. Eli just sitä, että mitä tämä recently heidän mielestään meinaa.
Sinänsä tuo vähän harmittaa, että itsellä on D3 takana tuhansia tunteja ja endgame nykyään lienee lähes ihan sama kuin silloin kun viimeeksi itse pelasin. Silti tuskin on todennäköistä että pääsisin nyt betaan koska siitä on jo tovi, vaikka omasta mielestä ihan pätevä siihen olisi D3 kokemuksen perusteella.
Toisaalta ehkä tässä halutaan että myös D2R:ää on pelattu, joka itseltä nyt jäi välistä.
 
Diablo kolmosta olen aika semiaktiivisesti pelannut pelin julkkarista asti. Nykyään uuden seasonin tultua olen yleensä vetänyt yhden tai kaksi hahmoa vähintään GR100-tasolle. Sitten taas tylsyys on iskenyt ja peli on jäänyt unholaan odottelemaan seuraavaa kautta. Diablo kakkosta olen pelannut ehkä 2 tuntia julkkarissa. Ei oikein napannut. Kutsu D4:n betaan tuli eilen.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Kaveri laittoi viestiä että pääsi betaan. Pelannut lähinnä Immortalia pari kertaa viikossa. Kolmonen ja D2R jäänyt häneltä käytännössä pelaamatta. Joten aika randomilla ilmeisesti lähettelävät noita.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Kutsu tuli... En pelannut Immortalia tai D2R mutta D3 tätä seasonia tuli pelattua noin 110GR tasolle ja 900 paragon leveliä.
 
Jaa, tänne näemmä oli myös kutsu napsahtanut. D2R pelannut viimeksi joskus keväällä, mutta uusinta seasonia pelannut D3:ssa nyt suht aktiivisesti.
 
Ostin D3 julkkarissa ja pelasin reilusti sillon ekan kesän mutta en pelannut ROS:ia ennen Season 12:sta ja sen jälkeen olen pelannut joka seasonia vähintään sen verran, että on seasonal journey tehty. Tällä seasonilla pelannut Necrolla GR136 asti. Yleensä seasonin aikana varmaan joku 30h - 150h peliaikaa.

Immortalia pelasin muistaakseni jonnekin lvl 25 asti, en koko kampanjaa läpi.

Muita Diabloja en ole koskaan pelannut.

Mutta redditissä joku puhui, että jotkut on saaneet kutsun, vaikka eivät ole koskaan pelanneet yhtään Diablo-peliä. Jospa ne haluaa myös täysien Diablo-ummikkojen mielipiteitä.
 
Oliko jossai joku betailmottautumine vai tuleeko noita vaa battle.net-tilien omistajille jollai logiikal?
 
Mihinkäs päivään asti näitä beta kutsuja voi ootella? Tosiaan beta testiin ilmottauduttu kesällä :D
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä, mutta takalaita halukkuuteen osallistua oli ensi kuun 11. päivä. Tuskin kutsuja enää ainakaan sen jälkeen tulee.
 
Mä olin saanu kutsun kanssa, melkein jokaista D3 seasonia pelattu about paragon 800 - 1k asti.

Mihinkäs päivään asti näitä beta kutsuja voi ootella? Tosiaan beta testiin ilmottauduttu kesällä :D

Ilmotuksessa sanottiin että jos ei 18.11 mennessä tullu kutsua, niin sitten voi unohtaa tän betan.
 
Toivottavasti tulisi kutsu. Diablo 3 pelitunteja kertynyt n. 1500 ja D2R reilu 100. Immortalia jaksoin alta tunnin pelata.
 
Piti tarkistaa email. Kutsu tuli ja täytin lomakkeen mutta milloin beta alkaa tai tulee vastausta?
 
Kutsu tuli, D3:sta tuli muutaman ekan kaudan aikana pelattua hahmo-tappiin per kausi mutta ei paljoa enempää. Keväällä pelasin uusimman seasonin ja 300lvl paragonia, Diablo Immortalia ehkä sen 5h ja D2R:ssä on yksi hahmo menossa siellä lvl50 kieppeillä. Todennäköisesti kriteerinä on ollut 20h viimeisen vuoden aikana tjsp eikä niinkään aito loppupelin grindaaminen.
 
Onkos muita sivustoja mistä saada beta key? Diablo 3ssa kyllä tunteja satoja, sekä immortalissa jonkun verran mutta keytä ei vain näy. Mailitukset sun muut laitettu päälle
 
Onkos muita sivustoja mistä saada beta key? Diablo 3ssa kyllä tunteja satoja, sekä immortalissa jonkun verran mutta keytä ei vain näy. Mailitukset sun muut laitettu päälle

Kiinnostais kanssa. Diablo 3 ja diablo 2re on tullu pelattua vaikka kuinka paljon ja ei oo emailia tullu :(
 
Onkos muita sivustoja mistä saada beta key? Diablo 3ssa kyllä tunteja satoja, sekä immortalissa jonkun verran mutta keytä ei vain näy. Mailitukset sun muut laitettu päälle
Tää beta on rajatumpi, kutsuja ei varmasti oo tulossa muualta kun suoraan Blizzardilta.

Alkuvuodesta on tulossa sit avoimempi beta.
 
Onko laitteistovaatimuksista mitään asiantuntevaa tietoa/spekulaatiota missään? Vähän jännittää pyöriikö omalla Ryzen 5 3600X/RTX 2060 -kombolla vähintään 60 fps QHD-resolla ja graffat very high:lla, kun ruutu on täynnä vilskettä.
 
Itselle tuli vain Diablo Immortalin joku trick or treat ilmoitus sähköpostiin :tdown:

Laita kuitenkin ihmeessä fiiliksiä betasta.
 
Lisää huhuja:


"...launching 5 June 2023, 23:00 on Xbox, bearing a 80GB file size. The game would be available in Standard, Digital Deluxe, and Ultimate Editions."
 
Lisää huhuja:


"...launching 5 June 2023, 23:00 on Xbox, bearing a 80GB file size. The game would be available in Standard, Digital Deluxe, and Ultimate Editions."

Epäilen että kesällä julkaisevat, kesä on yleensä huonoa aikaa pelien suhteen kun ihmiset pelaavat paljon vähemmän ja pelit myyvät huonommin sillo.
 
Itse ihmettelen, että "open beta" olisi vain ennakkotilaajille. Eihän se silloin mikään avoin beta ole.
 
Epäilen että kesällä julkaisevat, kesä on yleensä huonoa aikaa pelien suhteen kun ihmiset pelaavat paljon vähemmän ja pelit myyvät huonommin sillo.
Itse taas uskon nimenomaan kesäjulkaisuun. Niinhän se kolmonenkin julkaistiin kesää vasten ja kakkonenkin aikoinaan kesällä. Huono strategia se on kaikkea yrittää joulumarkkinoille työntää.
 
Itse taas uskon nimenomaan kesäjulkaisuun. Niinhän se kolmonenkin julkaistiin kesää vasten ja kakkonenkin aikoinaan kesällä. Huono strategia se on kaikkea yrittää joulumarkkinoille työntää.
Jos ennakkotilaus alkaa ennen joulua, niin onhan se vähän niin kuin joulumarkkinoillekin.
 
Jostain luin, että Game Awardseissa saatettaisiin esitellä kuudes hahmoluokka, joka saattaa kyllä tulla vasta lisäriin. Mutta huomisen puolella tai säkällä jo tänä iltana saatetaan saada uutta tietoa, kun peliä on esitelty toimittajille ja ne saa 7. päivä eli tänään jotain USA:n aikaa julkaista juttunsa.
 
Itse kyllä epäilen maalis-huhtikuuta julkaisuksi. Mutta monesti nämä veikkaukset menneet itsellä pieleen.
 
Onkos jengi tästä rehdisti innoissaan vai mitä ajatuksia pelistä betakokemusten/-leakkien ja uusien videoiden myötä?

Itellä vuosien saatossa muurautunut niin pessimistiset lasit päähän, ettei osaa oikein edes neutraalisti suhtautua koko julkaisuun ja siitä putoileviin tietoihin, vaikka niin helvetisti toivonkin että olisin väärässä.
Jotenki hälyttävältä tuntuu tossa ylemmässäkin videossa esiin nostetut pointit: keskitytään "kreisihyvään" juoneen, hahmokustomointiin, early game dungeonien designiin yms. Kaikki imo aivan helvetin irrelevantteja sen suhteen mikä tulisi olla pelin pääpihvi, elikkäs end game ja yleinen pelattavuus. Toki juoni ja cinematicsit ovat aikanaan olleet melleviä, mutta onhan se nyt tollasen grindipelin asemassa nykypäivänä aika vähäisessä roolissa. Toisekseen isometrisessä megamonsterimäyhässä joku hahmokustomointi on niin perkeleen epäkiinnostavaa itelle, että hohhoijakkaa. Kolmannekseen joku 'Den of Evil -viba' -fiilistely on aika hirnuttavaa, kun miettii kuinka relevantissa osassa se loppupelissä jossain D2:sessakin oli.
Jotenkin tuntuu, että peli on jouduttu kehittämään aika pikana muinaisen mobiilipelifokusjulkaisufarssin myötä ja ollaan keskitytty taas niin irrelevantteihin asioihin, että...

Itemeissä runet eivät ole vieläkään palanneet ja setti-itemit on otettu pois. Jatkossa ilmeisesti pääfokus on rareitemien lukujen excelimäisessä kyttäämisessä ja satunnaisten legendaryjen buffien amppaamisessa niihin - tuntuu imo vähän paskalta mekaniikalta "laadukkaampien" itemien käyttäminen craftimatskuja alempiarvosten buffaamiseen.
Uniikeista itemeistä mainitaan, että ovat superrareja end game hyper itemeitä. Sinällään tykkään ajatuksesta, mutta pelottaa että onko droppichancet vaan vedetty ZOD-runen luokkaan pelin pitkittämiseksi vai onko kuitenkin theorycraftanneilla cookiecuttereilla inventoryt täynnä parissa viikossa, jännä nähdä. Monihan noista itemeistä ei tradettavaa kuitenkaan ole (meh, taas).

Muutoinhan peli näyttää todella uudelleengraffatulta D3:selta. Questirakenteet minimappia myöden tuntuu olevan lähes identtisiä kolmosen kanssa.
Taistelua on hidastettu, mikä on osaltaan ihan tervetullutta, mutta samalla herää kysymys et onko tää loottitablejen nerffaamisen myötä vaan keino venyttää peli-ikää paskimmalla mahollisella tavalla. Maininta noista consumable -tyyppisistä buffipotioneistakin kuulostaa tämän saralla vähän pahalta.
Muutoinkin jossain (Rhykerin toisessa?) videossa taisi olla maininta, että end game ei ole enää nykyään riftirunnaustyylistä. Vaan muistuttaisi enempi D3:sen adventure moden bountyjen tekemistä. Muuten hyvä, mutta se taisi ainakin omassa piirissä olla eniten pakkopullalta tuntuva pelimuoto, niin voe helvetti jos se on korvannu pääasiallisen sulavamman endgamen :beye:

Yllä oleva on pääasiallisesti muutamien videoiden perusteella hyvin mutkat suoraksi vedettyjä pessimistisiä kauhukuvien piirtelyä. Ymmärrän, että rajatun NDA-betan ja sneakpeek-julkasuiden myötä ei pitäis kokonaiskuvaa yrittää piirtää, mutta sanotaanko että eivät ne varsinaisesti ole kauhukuvia myöskään murtaneet.
Toivottavasti tulis D2-hengessä sulava peli, jossa olisi tasaista progression tuntua ja uutuudenviehätystä vielä sadan-parinkin tunnin jälkeen. Kovin vain pelkään, että mutkat on vedetty kiiressä melkein joka tontilla metsän kautta suoriksi.
Mites te muut?
 
lvl90+ roguen end game betassa pelanneella voin sanoa että combat on kyllä ihan eri planeetalta kuin d3.
Itse end game on vähän pliisu mutta kai sitä sisältöä seasoneiden myötä sitten lisää tulee.
 
Aika buginen pläjäys vielä tässä vaiheessa, toivottavasti saavat pakettiin, mikäli julkaisu on muutaman kuukauden päästä, tämän betan perusteella siirtäisin julkaisua. Grafiikat on ihan hyvää -tasoa ja itse tykkään "synkemmästä" ilmapiiristä vrt D3, pelattavuus oli Blizzardin tapaan hyvä. End game oli todella pliisu ja niin sanotuille hardcore -pelaajille pelattavaa on muutamiksi päiviksi tämän perusteella, ellei sitten metsästetä sitä marginaali päivitystä päivä/viikko tolkulla. Jos pelin end game oli se mitä nyt pelattiin, niin ikävä kyllä näillä näkymin seuraa D3 jalan jälkiä. Mikäli sisältöön ei panosteta Path of Exilen tavalla, pelattavaa ei vain ole päiviä pidemmälle.

Itemisaatio oli pettymys, pelissä on legendaryt ja uniikit, uniikkeja on kourallinen ja loppuaika menee samoja legendaryja tuhotessa, marginaali päivityksen toivossa. Settejä tai runewordeja ei ole, siniset tai raret on ihan samanlaista "vendor -ruokaa" kuin D3. Paragorn taso tuntui vähän keskeneräiseltä "pakko saada jotain end gameen" viserrykseltä ja toivon, että siihen panostetaan huomattavasti enemmän. World bosseissa ei ollut mitään haastetta, vaan mennään lähinnä paikan päälle loottimaan, ylipäätänsä peli kaipaa enemmän vaikeustasoja.
 
Itse haluaisin, että peli olisi sellainen, jota voisi pelata, jos sattuu olemaan vartti aikaa ja silti pystyä tekemään jonkun pikku homman. En pidä sellaisesta, että pelaamiseen pitää varata aina pari tuntia aikaa saadakseeen tehtävän tehtyä ja edetäkseen pelissä. Iso ongelma on se, että jo putsatut kentät täytetään aina uudestaan vihollisilla.
 
Niin paljon kuin ensimmäistä ja toista Diabloa tulikin jauhettua ei nämä viimeisimmät oikein ole säväyttäneet samalla tavalla. D2:n talvilisuri oli ihan huikeata kamaa soundtrackia myöten!



D4:ltä en odota mitään. Olisihan se kiva saada peli, jota voisi rouhia rutiininomaisesti aivot narikassa sen vartin sekä halutessaan myös kieli keskellä suuta porukassa pitemmät pätkät. Ainahan se on toki mahdollista, että tähdet ovat olleet asemissaan ja sieltä tulee uusi peliklassikko. Melko harva yleisesti ottaen pelien jatko-osista kuitenkaan ylittää edeltäjiään - muutoin kuin myyntiluvuissa. RDR2 ainoa mikä tulee mieleen.

Tuntuu kieltämättä olevan trendi näissä GaaS-peleissä, että Seasoneilla paikkaillaan sitä mitä ei ehditä (viitsitä) julkaisuun vääntää. Vaikka D4 ei kk-maksullinen olekaan ymmärtäähän sen julkaisijan vinkkelin, että kuinka houkuttelevaa taloudellisesti on tehdä julkaisuun vähemmän täyteläinen paketti ja sitoa pelaajia sisällöllä, mitä julkaistaan ajan kanssa. Omakohtaisesti tuntuu kuitenkin siltä, että tuskin koskaan nämä "aktiiviset sisällöt" keräävät mitenkään erityisesti kehuja ja ovat lähinnä minimum efforttia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 276
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom