Onkos jengi tästä rehdisti innoissaan vai mitä ajatuksia pelistä betakokemusten/-leakkien ja uusien videoiden myötä?
Itellä vuosien saatossa muurautunut niin pessimistiset lasit päähän, ettei osaa oikein edes neutraalisti suhtautua koko julkaisuun ja siitä putoileviin tietoihin, vaikka niin helvetisti toivonkin että olisin väärässä.
Jotenki hälyttävältä tuntuu tossa ylemmässäkin videossa esiin nostetut pointit: keskitytään "kreisihyvään" juoneen, hahmokustomointiin, early game dungeonien designiin yms. Kaikki imo aivan helvetin irrelevantteja sen suhteen mikä tulisi olla pelin pääpihvi, elikkäs end game ja yleinen pelattavuus. Toki juoni ja cinematicsit ovat aikanaan olleet melleviä, mutta onhan se nyt tollasen grindipelin asemassa nykypäivänä aika vähäisessä roolissa. Toisekseen isometrisessä megamonsterimäyhässä joku hahmokustomointi on niin perkeleen epäkiinnostavaa itelle, että hohhoijakkaa. Kolmannekseen joku 'Den of Evil -viba' -fiilistely on aika hirnuttavaa, kun miettii kuinka relevantissa osassa se loppupelissä jossain D2:sessakin oli.
Jotenkin tuntuu, että peli on jouduttu kehittämään aika pikana muinaisen mobiilipelifokusjulkaisufarssin myötä ja ollaan keskitytty taas niin irrelevantteihin asioihin, että...
Itemeissä runet eivät ole vieläkään palanneet ja setti-itemit on otettu pois. Jatkossa ilmeisesti pääfokus on rareitemien lukujen excelimäisessä kyttäämisessä ja satunnaisten legendaryjen buffien amppaamisessa niihin - tuntuu imo vähän paskalta mekaniikalta "laadukkaampien" itemien käyttäminen craftimatskuja alempiarvosten buffaamiseen.
Uniikeista itemeistä mainitaan, että ovat superrareja end game hyper itemeitä. Sinällään tykkään ajatuksesta, mutta pelottaa että onko droppichancet vaan vedetty ZOD-runen luokkaan pelin pitkittämiseksi vai onko kuitenkin theorycraftanneilla cookiecuttereilla inventoryt täynnä parissa viikossa, jännä nähdä. Monihan noista itemeistä ei tradettavaa kuitenkaan ole (meh, taas).
Muutoinhan peli näyttää todella uudelleengraffatulta D3:selta. Questirakenteet minimappia myöden tuntuu olevan lähes identtisiä kolmosen kanssa.
Taistelua on hidastettu, mikä on osaltaan ihan tervetullutta, mutta samalla herää kysymys et onko tää loottitablejen nerffaamisen myötä vaan keino venyttää peli-ikää paskimmalla mahollisella tavalla. Maininta noista consumable -tyyppisistä buffipotioneistakin kuulostaa tämän saralla vähän pahalta.
Muutoinkin jossain (Rhykerin toisessa?) videossa taisi olla maininta, että end game ei ole enää nykyään riftirunnaustyylistä. Vaan muistuttaisi enempi D3:sen adventure moden bountyjen tekemistä. Muuten hyvä, mutta se taisi ainakin omassa piirissä olla eniten pakkopullalta tuntuva pelimuoto, niin voe helvetti jos se on korvannu pääasiallisen sulavamman endgamen
Yllä oleva on pääasiallisesti muutamien videoiden perusteella hyvin mutkat suoraksi vedettyjä pessimistisiä kauhukuvien piirtelyä. Ymmärrän, että rajatun NDA-betan ja sneakpeek-julkasuiden myötä ei pitäis kokonaiskuvaa yrittää piirtää, mutta sanotaanko että eivät ne varsinaisesti ole kauhukuvia myöskään murtaneet.
Toivottavasti tulis D2-hengessä sulava peli, jossa olisi tasaista progression tuntua ja uutuudenviehätystä vielä sadan-parinkin tunnin jälkeen. Kovin vain pelkään, että mutkat on vedetty kiiressä melkein joka tontilla metsän kautta suoriksi.
Mites te muut?