DayZ [PC, XBOX, PS4]

PS4 tuli viikonloppuna, XBOXille muutama kuukausi sitten muistaakseni.

Mitä peliltä odotat? Siis kyllä se varmasti on selvitymispeli jos sen ekaa kertaa aloitat. Jos et ole ennen pelannut Dayz niin luultavasti olet positiivisesti yllättynyt. Jos olet pelannut joskus arma 2 dayz modia niin luultavasti olet pettynyt...

Vaikea sanoa...

Luulisi että pelaajia on myös konsolilla, mutta jonkun muun pitää kertoa se sulle. Kaveri on aina näissä kiva....
 
Jos olet pelannut joskus arma 2 dayz modia niin luultavasti olet pettynyt...
Tähän on kyllä vaikea yhtyä. Onko aika kullittanut muistot?
Huonosti pyörivä, kankea ja täynnä bugeja oleva A2 modi ei kyllä ole mitenkään enää verrattavissa nykyiseen standaloneen. Ongelmansa silläkin ja sisältöä puuttuu, mutta silti.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä peliltä odotat? Siis kyllä se varmasti on selvitymispeli jos sen ekaa kertaa aloitat. Jos et ole ennen pelannut Dayz niin luultavasti olet positiivisesti yllättynyt. Jos olet pelannut joskus arma 2 dayz modia niin luultavasti olet pettynyt...

Vaikea sanoa...

Luulisi että pelaajia on myös konsolilla, mutta jonkun muun pitää kertoa se sulle. Kaveri on aina näissä kiva....
Muotoilin ehkä alkuperäisen viestini hieman puutteellisesti. Olen kyllä pelannut DayZ ArmA 2-modia sekä myös standalonea, tuttuja molemmat. Lähinnä mietin että onkohan tuo konsoliversio jotenkin riisuttu tai tippuileeko fps yms. Nykyään on pelaaminen maistunut paremmin sohvalla löhöten ja ohjain kädessä, sen takia tekisi mieli tämä hommata.
 
Mikä se sisällön tilanne nykyään muuten on?
Base building, 3 autoa, kymmeniä aseita jne...
Helikopteria tai pyöriä ei vielä ole.

Muotoilin ehkä alkuperäisen viestini hieman puutteellisesti. Olen kyllä pelannut DayZ ArmA 2-modia sekä myös standalonea, tuttuja molemmat. Lähinnä mietin että onkohan tuo konsoliversio jotenkin riisuttu tai tippuileeko fps yms. Nykyään on pelaaminen maistunut paremmin sohvalla löhöten ja ohjain kädessä, sen takia tekisi mieli tämä hommata.
Vähintäänkin konsolit tulevat pätsin pari perässä PC versiota.
Kokemusta ei ole konsolista. Mutta ei se nyt vaan voi olla yhtä nätti jne. Mutta sisällöllisesti pitäisi lähes tasoissa olla (pois lukien uusin PC pätsi).
 
Olen täysin noviisi tän pelin parissa ja viikonlopun vasta pelaillut pleikkarilla.
Juominen ja syöminen on nyt täysin hallussa ja elämä rullaa muutenkin.

Mutta jotenkin fiilis, että missaan ison osan peliä jos en opettele kunnolla craftaamaan muutakin kuin nuotioita ja soihtuja.
Mutta mitä tässä kannattaa alkaa puuhailemaan, kun perus selviytyminen ja eläminen on hallinnassa?
Mitään basea/autoa nyt ei kannata tässä vaiheessa alkaa vielä säätämään, mut onhan tuossa kai mahdollista tehdä ties mitä juttuja.
 
Olen täysin noviisi tän pelin parissa ja viikonlopun vasta pelaillut pleikkarilla.
Juominen ja syöminen on nyt täysin hallussa ja elämä rullaa muutenkin.

Mutta jotenkin fiilis, että missaan ison osan peliä jos en opettele kunnolla craftaamaan muutakin kuin nuotioita ja soihtuja.
Mutta mitä tässä kannattaa alkaa puuhailemaan, kun perus selviytyminen ja eläminen on hallinnassa?
Mitään basea/autoa nyt ei kannata tässä vaiheessa alkaa vielä säätämään, mut onhan tuossa kai mahdollista tehdä ties mitä juttuja.
Lahtaat lehmiä -> kerää nahkaa -> tee vaatteita yms :)
tapa pelaajia -> tee niistä pihvi -> syötä tietämättömille :D tai ihan vaan mitä nyt satut keksimään :)
 
Lahtaat lehmiä -> kerää nahkaa -> tee vaatteita yms :)
tapa pelaajia -> tee niistä pihvi -> syötä tietämättömille :D tai ihan vaan mitä nyt satut keksimään :)

Syön ite ne. :D niitä löytyy aika usein. Hyviä grillattuna. [emoji23]

Jos kuolee vaikka zombeihin, niin katoaako kamat heti? Spawnin ihan viereen, enkä ainakaan löytänyt mitään.
 
Ei pitäisi kadota ellei joku käy piilottamassa ruumista

Näin minäkin ajattelin. Olin pari minuuttia aikaisemmin tiputtanut maahan ihan viereen tavaraa ja ne oli kaikki siellä. Mut mun ruumiista/tavaroista ei ollut jälkeäkään. Kävin vielä lähialueen läpi, mutta turhaan.

Servulla oli mun lisäksi vain neljä tyyppiä, joten en jaksa oikein uskoa siihen et toinen ois ne vienyt.
 
Uutta päivitystä taas Steamissa:

DayZ 1.05 stable update
Kiipeäminen, uusi auto, kolme uutta asetta, ruokamyrkytys ja liuta korjauksia ja viilauksia jälleen.

Tuli eilen pari h käytyä pelailemassa Runningmanz -serverillä, jossa 80 slottia ja koko ajan tuntui olevan täynnä. Parhaimmillaan jononumero oli 30 paikkeilla.
Viime pelailusta olkin jo monta kuukautta. Kyllähän tämä pyörii hienosti ja on nätti :happy:
 
DayZ saa vihdoin uuden mapin; Livonia!

DayZ - New map for DayZ is coming soon

DayZ_Livonia.PNG
 
Viimeaikoisia videoita seurannu ja peli vaikuttaa kyllä olevan hyvässä kunnossa. Vielä kun olisi aikaa pelatakkin tätä.
 
Uudella editointiohjelmalla (DaVinci Resolve 16) uutta Bits & Bobsii. :kahvi:
En nyt tiedä onko sen parempi laatuista kuvaa, mutta ainakin on 60fps.
Tuntui siltä, että kuvanlaatu olisi ollut heikompi liikkeessä kuin ennen.
Noin muuten varmaa laatua :tup:
 


Uudella editointiohjelmalla (DaVinci Resolve 16) uutta Bits & Bobsii. :kahvi:
En nyt tiedä onko sen parempi laatuista kuvaa, mutta ainakin on 60fps. :comp2:

Hyvää laatu settiä taas kyllä, mutta en nyt muista onko aikaisemmin ollut mutta nyt ainakin kuva menee jonkin verran liikkuessa rakeisen mosaiikkiseksi (vaikea selittää :D ) --> tallennukseen lisää bitratea

Itselleni riittää ihan hyvin 30fps videoissa
 
Tuntui siltä, että kuvanlaatu olisi ollut heikompi liikkeessä kuin ennen.
Noin muuten varmaa laatua :tup:

Hyvää laatu settiä taas kyllä, mutta en nyt muista onko aikaisemmin ollut mutta nyt ainakin kuva menee jonkin verran liikkuessa rakeisen mosaiikkiseksi (vaikea selittää :D ) --> tallennukseen lisää bitratea

Itselleni riittää ihan hyvin 30fps videoissa

Itse tallennus on samaa laatua, kuin ennenkin ja näyttää todella hyvältä. Ongelma on tuossa uudessa editorissa tai oikeastaan siinä, että käytän yhä win 7:aa. Nimittäin DaVinci Resolve 16 ei tue win7:aa, sen saa sillä kyllä toimimaan, mutta lopputulosta ei saa '1080P':tä paremmaksi eikä pysty renderöimään täydellä laadulla, jos käytössä on win 7. Paremman lopputuloksen saisin, jos hommaisin win 10 sekä 1440P (tai tarkemman) näytön.

Win 10 tulee sitten, kun jaksan uuden koneen hommata. Ei ole oikeastaan kiire, sillä 4770 ja GTX1080 riittää edelleen peleihin. Pelkkää käyttistä en jaksa alkaa nyt nysväämään.

Adobe Premiere 11 antaa renderöidä 1440P:llä vaikka tallennus siis 1080P, lopputulos ei silloinkaan ole tietenkään 1440P eikä edes sama kuin 1080P on pelatessa, mutta YouTubeen kuitenkin Premieren '1440P' näyttää paremmalta kuin Resolven 1080P. Mutta siis 30FPS. Premierellä ei saa 60 FPS. Tai saa, mutta se ei ymmärrä variable frame ratea jolloin äänet menee videon kanssa epäsyncciin. Handbrakella sen voisi korjata, mutta editointi, renderöinti ja videon uploadaus kestää jo tarpeeksi kauan. Siihen ei enään kaipaa mitään steppejä väliin.

Resolvessa siis hyötynä 60FPS ja sen lisäksi se ymmärtää useampaa ääniraitaa, joka taas helpottaa editointia.

Joten jos tämä laatu nyt kelpaa, niin jatkan Resolven käyttöä. :smoke:
 
Itse tallennus on samaa laatua, kuin ennenkin ja näyttää todella hyvältä. Ongelma on tuossa uudessa editorissa tai oikeastaan siinä, että käytän yhä win 7:aa. Nimittäin DaVinci Resolve 16 ei tue win7:aa, sen saa sillä kyllä toimimaan, mutta lopputulosta ei saa '1080P':tä paremmaksi eikä pysty renderöimään täydellä laadulla, jos käytössä on win 7. Paremman lopputuloksen saisin, jos hommaisin win 10 sekä 1440P (tai tarkemman) näytön.

Win 10 tulee sitten, kun jaksan uuden koneen hommata. Ei ole oikeastaan kiire, sillä 4770 ja GTX1080 riittää edelleen peleihin. Pelkkää käyttistä en jaksa alkaa nyt nysväämään.

Adobe Premiere 11 antaa renderöidä 1440P:llä vaikka tallennus siis 1080P, lopputulos ei silloinkaan ole tietenkään 1440P eikä edes sama kuin 1080P on pelatessa, mutta YouTubeen kuitenkin Premieren '1440P' näyttää paremmalta kuin Resolven 1080P. Mutta siis 30FPS. Premierellä ei saa 60 FPS. Tai saa, mutta se ei ymmärrä variable frame ratea jolloin äänet menee videon kanssa epäsyncciin. Handbrakella sen voisi korjata, mutta editointi, renderöinti ja videon uploadaus kestää jo tarpeeksi kauan. Siihen ei enään kaipaa mitään steppejä väliin.

Resolvessa siis hyötynä 60FPS ja sen lisäksi se ymmärtää useampaa ääniraitaa, joka taas helpottaa editointia.

Joten jos tämä laatu nyt kelpaa, niin jatkan Resolven käyttöä. :smoke:

Itselleni riittää tämä laatu vallan mainiosti:)
 
Livonia DLC (13,99€) ja 1.06 patchi ulkona.

DayZ - Livonia & 1.06

The new Update 1.06 introduces the long-awaited Bear and brings fishing into the game. New weapons were added, like the Vaiga and BK-43 shotguns, the Blaze rifle, and the Kolt 1911.
We also implemented White-Listing, meaning that server owners will have control over who plays on their server using the add/remove functionality.
Anyone who owns the Livonia DLC, will be able to freely switch between Chernarus and Livonia servers, with the same character.


Get all the details and full patch notes below!



NOTES

  • Consider using the Steam client option to verify the integrity of the local game cache to avoid corrupted data after downloading this update.
  • Consider de-fragmenting your HDD after downloading large updates.
  • In case of problems, please check the Bohemia Interactive support F.A.Q., DayZ F.A.Q., or BattlEye F.A.Q.
  • You can help us to further improve the game by posting your feedback on the Feedback Tracker.


GAME

ADDED

  • Added: Vaiga Shotgun
  • Added: Blaze rifle
  • Added: BK-43 with sawed-off version
  • Added: Kolt 1911 with its magazine
  • Added: Magazine variants for existing weapons (drum mags, high capacity mags, etc.)
  • Added: Bears
  • Added: Fishing
  • Added: Item attachments can now be damaged
  • Added: Ability to harvest sticks from bushes with bare hands
  • Added: Ability to break long-sticks into small sticks with bare hands
  • Added: Cars have now a chance to spawn with a certain amount of fuel
  • Added: Distinguished color when swapping in the inventory where the target item will have a different location than the source item
  • Added: Throwing in crouched and prone stance
  • Added: Items are spawning in greenhouses
  • Added: Ejecting rounds from firearms
  • Added: GUI visualization of reserved attachments
FIXED

  • Fixed: Climbing over an object would break the holding animation
  • Fixed: Footstep sounds were missing
  • Fixed: Missing textures on the Tactical goggles
  • Fixed: Picking an item with a battery attached would cause the battery to be detached
  • Fixed: Damaged and destroyed textures of Night Vision Goggles
  • Fixed: Toolbar of the console gestures menu was showing on PC - ⚓ T144907 "A" button appearing on a gesture wheel
  • Fixed: Swap indicator in the inventory wasn't always correct
  • Fixed: The players were unable to place land mines or bear traps on streets and side-walks
  • Fixed: It was possible to drive a car when it was submerged underwater
  • Fixed: An issue that could lead to a blocked hand-slot
  • Fixed: Dropping a magazine or ammo during the reload action while moving would drop the item at the starting point of the action
  • Fixed: Attaching items would be forced to follow a hierarchy (e.g., when assigning a battery to one of multiple attachments)
  • Fixed: Object placement fixes to the Chernarusplus terrain
  • Fixed: God rays were not visible with lower overcast values
  • Fixed: Lightning density wasn't properly synchronized in multiplayer
  • Fixed: Several incorrect collision geometries that could be abused
  • Fixed: White outlines on the tourist signs when in the shadow
  • Fixed: The prison castle object was disappearing in the distance
  • Fixed: Missing shadow on Roadblock_Bags_Curve
  • Fixed: UV mapping of the opened map item
  • Fixed: House_1W04 disappearing in the distance
  • Fixed: VSD had its muzzle flashes going through an attached suppressor
  • Fixed: Some commonly abused glitches on buildings
  • Fixed: Clipping issues with notification system - ⚓ T144939 Notifications UI Cutting things off, when Text has multiple lines
  • Fixed: Players weren't able to open the chat
  • Fixed: An issue with entering/leaving vehicles
  • Fixed: An exploit that allowed to peek through walls
  • Fixed: Character's feet weren't visible during the character creation
  • Fixed: Punching walls with bare hands was emitting particle effects (dust, sparks, etc.)
  • Fixed: Display of several of items in the inventory
  • Fixed: Spawning orientation of several items
  • Fixed: Added a missing spark plug proxy for the Sarka 120
  • Fixed: Animals were fleeing towards the player in some instances
  • Fixed: When swapping certain items in the inventory, they could overlap
  • Fixed: Zeroing didn't properly adjust the ballistics
  • Fixed: The gesture menu would open in sub-sections, depending on the previous selection
  • Fixed: Melee range against objects was too high
  • Fixed: The player could see his old corpse while the respawn was in progress
  • Fixed: Item spawn points on several buildings (deer stands, buildings under construction, etc.)
  • Fixed: Weapon trembling during reload (mostly visible on weapons such as the Mosin or SK)
  • Fixed: The sprint melee attack could be executed with a firearm
  • Fixed: Various GUI bugs connected with attachments
  • Fixed: Wrong sound while crafting rags with a hatchet
  • Fixed: Removing a burlap sack from a players head would restore its condition to pristine - ⚓ T124004 Burlap sack: Audio and Condition bug
  • Fixed: Certain weapons were missing their sound events in prone
  • Fixed: Wrong sound was played when putting a knife into a sheath - ⚓ T143745 Hunting knife switch to hand/ put away from hand - sounds are wrong - Exp. Vers. 1.05, ⚓ T143624 PC 1.05 Experimental
  • Fixed: Several minor building issues (textures not being displayed, text changes, ladders blocked, etc.)
  • Fixed: Text overlapped in the tutorial screens in certain languages
  • Fixed: The player could not open seed packs
  • Fixed: Tents did not protect players from rain
  • Fixed: Wellies could not be repaired
  • Fixed: Cholera agents in a container could be removed by using disinfectant
  • Fixed: Characters with beards were forced to shave before being able to dig for worms with knifes
  • Fixed: The speed of the wind was applied to the drying process even when being in an interior space
  • Fixed: An exploit allowing players to see through walls
  • Fixed: Shoulder attachments could block the view through the PSO-1 scope in prone
  • Fixed: The player could get stuck when drinking too far from a river
  • Fixed: The Tactical Helmet could get wet
  • Fixed: A server crash connected to flying vehicles
  • Fixed: Players could get launched off buildings just after leaving a ladder
  • Fixed: Animals would slide during certain animations
  • Fixed: An exploit abusing a building occlude
  • Fixed: Clipping camera when using the BK-133 shotgun in iron sights
  • Fixed: A server error related to the swapping of item attachments
  • Fixed: NBC clothing was not repairable
  • Fixed: The Prison castle object was disappearing in the distance
TWEAKED

  • Tweaked: Balanced item health - This will affect your active items, so they might change their condition to the better or worse
  • Tweaked: Lowered the chance to find food on infected
  • Tweaked: Updated the loot group positions
  • Tweaked: Damage to items within cargo items is no longer guaranteed
  • Tweaked: Slightly increased the melee damage of the infected
  • Tweaked: The bandage dressing can be used four times (instead of two)
  • Tweaked: Lowered blood regeneration rate
  • Tweaked: The fireplace in the Krasnostav airfield building is now usable
  • Tweaked: The village of Guglovo now has a Public Announcement System
  • Tweaked: The roadway faces of the trail objects have been made wider to cut more grass around trails
  • Tweaked: Global lighting configuration (darker overcast, less blue in the sky during high sun angles and clear skies)
  • Tweaked: Ovens made from a fireplace now last 7 days (instead of 2 hrs)
  • Tweaked: Teddy bears are no longer spawning with items in their cargo
  • Tweaked: The CR-61 Scorpion now spawns with a pistol suppressor instead of a normalized suppressor
  • Tweaked: There now is less rain during "medium overcast" on Chernarus
  • Tweaked: The NBC suit is now completely water-proof
  • Tweaked: Inventory view of the plate carrier pouches
  • Tweaked: Health penalty from low heat comfort only active when severely freezing
  • Tweaked: Increased energy consumption while being in low heat comfort
  • Tweaked: Decreased rate in which items could dry
  • Tweaked: Worn clothes should dry up faster near a fireplace
  • Tweaked: Slightly increased the night-time temperature on Chernarus
  • Tweaked: The bleeding tick rate is now applied every three seconds (overall loss is still the same)
  • Changed: The default colour of the ADA 4x4 is now green instead of blue
  • Changed: The Chernarus weather is more rainy, with occasional lightning
  • Changed: The behaviour of swapping in the inventory
  • Changed: Revamped tree and bush harvesting (varying resource yield depending on the bush or tree type, resource stacking tweaked)
  • Changed: Improved shipping container textures
  • Changed: Closed shipping containers now have visible locks and the doors open in twin mode
  • Changed: The duration of the bandaging action is affected by the type of item used (bandage dressing being the fastest)
  • Changed: The amount of blood loss from a bleeding source is affected by the total amount of blood left
  • Changed: Increased the capacity of the water bottle from 50 to 100
  • Changed: Reduced the inventory size of the canteen by 50% (now 2x2)
  • Changed: Melee weapons are gradually getting damaged when executing attacks
  • Changed: Ruined melee weapons will be dropped when trying to attack with them
  • Changed: The amount of meat harvested from the animals is affected by the damage done to the animal damage zones
  • Changed: Players are spawning with more initial hydration
  • Changed: Water consumption was decreased, and energy consumption increased while moving
  • Changed: Lowered the chance of paper spawning in other items
  • Changed: Spawn points of the Sarka 120, Gunter 2 and Olga 42 on Chernarus
  • Removed: Glasses spawning on infected
  • Removed: Obsolete vehicle parts
  • Removed: Magazine attachment icon for weapons that aren't fed from a detachable magazine
  • Removed: Unnecessary consume action for purification tablets
  • Removed: Hardly reachable item-spawn points on car wrecks
MODDING

  • Added: isDigable and isFertile parameters for config class CfgSurfaces (See the documentation for more information)
  • Added: ScriptAPI: array.resize, array.sort
  • Added: Ability to control the base height for the height-based fog using volFogOffset parameter into CfgWorlds (value is in meters)
  • Added: Ability to utilize the OnBeforeChange functionality for the weather events, on custom terrains (see the constructor of the MissionBase class for more info)
  • Added: swayModifier to weapon
  • Added: Support for cURL headers
  • Added: Sending ChatMessageEvent when a chat message is received on the server - ⚓ T143957 Messages in chat from player logged as admin not intercepted on the server side in DayZ Experemental
  • Fixed: Round models linked in config for weapons (spawn rounds when ejected from weapon, used for proxy bullets)
  • Fixed: Default buttons looked incorrect in specific resolutions - ⚓ T144856 Mouse hover effect broken since 1.05 Hotfix
  • Changed: Refactoring of unused singleton
  • Changed: m_WeaponSwayModifier in DayZPlayerCameraIronsights.c to make sway difference between cameras less significant (easier to fine-tune)
  • Changed: The environment temperature definition has been moved from configs (cfgworlds weather class) into the appropriate script worldData classes (see 4_World\Classes\Worlds)
KNOWN ISSUES

  • The team is currently investigating issues with the inventory that might result in trouble picking up items or sorting them in the inventory


Edit. Arma3 Contactin omistajat saavat mapista (Livonia) 30% alennuksen.
upload_2019-12-4_6-40-1.png
 
Viimeksi muokattu:
On tämäkin, mulla on ollut tämä peli todella kauan. olen kärsinyt kaameasta suorituskyvystä, josta aiheutunut ajoittain päänsärkyä. kolunnut metsiä ja mantuja useita satoja tunteja. uusi pelimoottori paransi suorituskyvyn aivan mahtavasti, mutta pelissä ei enää ollut mitään mikä olisi pitänyt mielenkiinnon yllä.

Nyt sitten tuli livonia dlc josta pitäisi maksaa. c'mon guys. ymmärrän että rahaa on jostain saatava mutta täytyykö se nyppiä tyypeiltä jotka suunnilleen alusta asti uskoneet ja tukeneet dayz standalonea.

pitäköön perkeleet tunkkinsa.
 
Nyt sitten tuli livonia dlc josta pitäisi maksaa. c'mon guys. ymmärrän että rahaa on jostain saatava mutta täytyykö se nyppiä tyypeiltä jotka suunnilleen alusta asti uskoneet ja tukeneet dayz standalonea.

pitäköön perkeleet tunkkinsa.
Jep, jos nyppii niin jääköön väliin. Itelle tämä oli ehdoton ostos tuen ja toki mielenkiinnon kannalta. DayZ on aidosti sitä kun ei yhtään tiedä missä on ja samoillaan hengen uhalla. Ja tuo toteutuu vain vieraalla mapilla. Chernarus on jo ArmA2 ajoilta tuttu, vaikka ei se enää siltä näytä.
Mulla tämä peli on nyt maksanut yhteensä 23,99€ + 13,99€ = 37,98€, ei nyt miltään ryöstöltä kuulosta kun ~400h peliä alla.
Tokihan tämän tekeminen on ollut kuin Iisakin kirkon, mutta nyt alkaa olla kuosissa.
(Iisakin kirkkoa rakennettiin 40 vuotta! Deizaria 5-6 vuotta ja kehitys jatkuu).
 
ArmAIII:n Livonian ostaneena sai sentään reilu 4€geä alennusta. :D
Onhan tuo upea mappi, mutta kenen saatana idea oli että samalla hahmolla mennään Livoniassa ja Chernaruksessa. Tämä henkilö pitäisi erottaa välittömästi.
Ei yhtään mitään järkeä, että Livonian respawn paikoille ilmestyy samaan aikaan täysissä armeijan varustuksissa olevia tyyppejä. Siis siinä meni koko idea uudesta ja tuntemattomasta alueesta, uusien kamojen etsimisessä. Tosin BISin nykymenoa katsellessa ties vaikka olisi ollut vahinko. Oho...
 
ArmAIII:n Livonian ostaneena sai sentään reilu 4€geä alennusta. :D
Onhan tuo upea mappi, mutta kenen saatana idea oli että samalla hahmolla mennään Livoniassa ja Chernaruksessa. Tämä henkilö pitäisi erottaa välittömästi.
Ei yhtään mitään järkeä, että Livonian respawn paikoille ilmestyy samaan aikaan täysissä armeijan varustuksissa olevia tyyppejä. Siis siinä meni koko idea uudesta ja tuntemattomasta alueesta, uusien kamojen etsimisessä. Tosin BISin nykymenoa katsellessa ties vaikka olisi ollut vahinko. Oho...
Älä :eek::vihellys::D vaikea uskoa, että tarkoituksella. Ilmeisesti puhut Official publa servusta? Vai ihan jostain community puolelta?
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ladattua taas vuoden-kahden tauon jälkeen. Alunperin hypännyt tämän pelin kimppuun jo silloin kun se oli vielä arma 2 modi. Tämä alkaa nyt olla tyyliin (8 vuottako siinä meni :eek:) siinä kunnossa, että sisältöä rupee olemaan kohtuu hyvin. Esimerkiksi metsästys tuo oman pienen kivan lisänsä ja tunnelman peliin.

Parin vuoden välein kun tämän pelin lataa niin on aina yhtä hauska huomata, että melee-taistelun hitboxit, zombien tekoäly ja animaatioiden tönkköys ovat edelleen lähes sillä tasolla, eli umpisurkeat kuin mitä ne oli jo arma 2 aikoihin. Oikeasti ei saisi edes nauraa tälle asialle :rofl:. Tänään otti HIUKAN päähän kun olin juuri saanut suht hyvän gearin (90 paikkainen reppu + selviytymiskamppeet) niin eiköhän susilauma juoksenut pellolla perään. Vaikea on pirulaisiin osua tönkön animaation takia ja vielä kun käytössä kirves ja pistooli mokomia vastaan... No henki siinä lähti mutta taisin kolme sutta viedä mukanani. Olikohan pirulaisia yhteensä jopa 7...

En oikein pidä tuostakaan, että lootin määrä on oikeasti ihan käsittämättömän niukkaa. En nyt tarkoita, että jokaisessa talossa täytyisi olla joku rynnäkkökivääri vaan sitä, että kyllä yhdestä kylästä pitäisi muutama kirves tai lapio edes löytyä, puhumattakaan ruokailuvälineistä (kattila, pannu). Ihan jotain surkeimpia tussareitakin voisi olla hieman enemmän...

Suurin valituksen aiheeni on kuitenkin se, että missä helvetissä polkupyörät viipyvät. Ihan kaikista simppelein kulkuneuvo ja tuollainen oli jo arma 2 modissakin. Solona kun pelailee niin ei todellakaan tule mitään autoa kasattua. Pyörät tekisi tästä sopivasti vähemmän juoksusimulaattorin.
 
Ei tätä kyllä aivan loppuun asti ole mietitty. Spawnaa johonkin hevon perseeseen, helvetin iso kylä ja ei yhden yhtä purkkia ruokaa = kuole nälkään. Aivan perseestä tämä lootin niukkuus, ihan älytöntä.
 
lootin puuttumisen takia tuli vuosi sitten pelattua enemmän yhteisön palvelimilla kuin virallisilla. Oli ainakin silloin paljon vaihtoehtoja
 
Tuli taas pelailtua siihen asti, kunnes törmäsin lentokentällä parin päivän aikana muutamaan speedhackeriin. Mites toi serveri pitäis fiksuiten valita, että välttäisi noi huijarit? Menee muuten vähän maku koko hommasta.
 
Tuli taas pelailtua siihen asti, kunnes törmäsin lentokentällä parin päivän aikana muutamaan speedhackeriin. Mites toi serveri pitäis fiksuiten valita, että välttäisi noi huijarit? Menee muuten vähän maku koko hommasta.

Noilla official servuilla on koodareita todella paljon, joten community puolelle vaan. Jos haluaa samalla tavalla toimivan (eli ilman modeja) niin pitää etsiä "vanilla" servuja. Noilla community servereillä adminit yleensä aktiivisia ja bännää mahdolliset koodarit.

010z Dayz servers tällä vanilla serverillä itse pelannut paljon ja ei ole tullut yhtään speedhackia vastaan, official servuilla niitä näkyi ainakin kuukausi takaperin päivittäin.
 
Tulipa töhöiltyä vaihteeksi ihan kunnolla. Tässä jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. On tämä pelinä armoton jos ei mieti mitä tekee ja mokailee, kuten minä.
Loggauduin servulle ja kävin loottaamassa yhden hunting ja sairaalakamaa sisältävän mestan. Yhdessä mökissä oli karhunrauta joten päätinpä noukkia sen käsiini ja käydä asentamassa sellaiseen paikkaan, mistä joku voisi ehkä säkällä joskus kulkea ja loukata itsensä siihen. No hunting-mesta lootattu ja ei muuta kuin nokka kohti seuraavaa kylää, mikä oli about 3-5 minuutin ripeän juoksun päässä. Perus mökkien pikaloottaukset ja siinä samassa lekalla muutamaa zombieta leukaan. Yhdeltä zombielta tippuu papupurkki minkä päätän syödä. Siinä syödessä rauhan rikkoo kaukaa kuuluvat hiljaiset kajahdukset. Ilmansuunnasta ja kajahduksien etäisyydestä päättelen, että taitaa äänet kuulua suhteellisen läheisestä tutusta kylästä ja joku siellä räiskii menemään zombeja tai toista pelaajaa kohti. No mielenkiinto voittaa näissä tilanteissa joten ei muuta kuin suunta metsään ja kohti kyseistä kylää.

Parin minuutin juoksun jälkeen kylä alkaa lähestymään ja päätän vielä tehdä pikaisen varusteiden tarkistuksen vain todetakseni, että helvetti kaksipiippuinen haulikko on jäänyt johonkin. Tuli niin alaston olo, vaikka matkasta löytyy myös äänenvaimennettu pistooli ja kivääri, että ei muuta kuin takaisin kylää kohti. Lähitaisteluissa tuollainen haulikko on kuitenkin aika lyömätön jos sillä osuu (tai ainakin oletan näin). Pikainen etsintä paikoista missä on tullut käytyä ei tuota tulosta. Asetta ei löydy ja siinä lehmien ammumista kuunnellessa mielessä käy, että mahtoikohan ase jäädä hunting-mestaan. No juoksen takaisin sinne ja lähestyn paikkaa varovaisesti (oletettavasti mesta vetää porukkaa puoleensa).

No tässä vaiheessa asentamani karhunrauta on jo tyystin päässyt unohtumaan ja kylään sisälle mentyäni kuuluu ihana "KLINKS". Sinne meni assault saappaat = ruined (hiton kätevät kun saa puukon kyytiin) ja hahmo ihan henkihieveriin. Ei muuta kuin aikaisemmin samasta kylästä löydetty morfiini naamariin ja varmuuden vuoksi täytetty blood bag. No jälkeenpäin mietin että oliko viisasta vetää noitakaan, kun vertahan tuossa ei menettänyt yhtään. No oli miten oli niin sinne meni.

No tässä kohtaa rupesi sen verran ottamaan päähän että mietin jo loggautumista ulos, mutta väkisin päätin kuitenkin jatkaa haulikon etsintää. Eipä löytynyt kyseisestä hunting-mestasta ja päätin vielä palata sinne samaiseen kylään missä olin hakannut zombeja lekalla. Sieltähän se haulikko sitten lopulta löytyi, samaisesta kohtaa missä nautin sen papupurkin aikaisemmin. Ase oli hautautuneena maahan ja piipusta oli vain osa näkyvissä...
 
Viimeksi muokattu:
Harmitus on suuri. Tuli vaihdettua toiselle servulle, kun tuntuu ettei aiemmin valitussa ole koskaan mitään tapahtumia/pelaajia. No nyt niitä tapahtumia oli ja riittävästi kun vaihtoi high pelajaamärän servulle. Heti joinatessa servulle konekiväärit ja kiväärit laulaa kaukaisuudessa, muutama kajahdus vastakkaisessa suunnassa myös. Juoksen metsikössä 10-20 minuuttia eikä hajuakaan sijainnista koska servunvaihto takana. Autotie tulee vastaan ja päätän jatkaa matkaa metsikön suojassa autotietä seuraten. Pelissä vesisade jatkuu ja ilmeisesti ajankohta on suhteellisen varhainen aamu. No hetken juoksun jälkeen lähestyn avointa maastoa. Aika kaukaa näen, että jokin juoksee ja liikkuu tietä pitkin, eikä aikaakaan kun tajuan ja säpsähdän että hitto toinen pelaaja. Oma sk59/66 käteen ja huomaan, että pelaajalla ase selässä. No sen enempää ajattelematta tähtäin rinnan/vatsan kohdalle ja kliks, osuma. Pelaaja ei tipu vaan pysähtyy ja kun katselen tähtäimestä niin nostaa kädet pystyyn. "jaa sk on näin tehoton tuhnu", "ei hitto se on toinen ihminen joka pelaa dayz" "äkkiä lähelle tervehtimään/auttamaan kun ei näköjään käynyt pahemmin". No siinä sitten kun aloin kaivelemaan mikkiä laatikosta ja toinen tiputteli romppeensa tielle niin en tullut ajatelleeksi että haava luultavasti vuotaa. Hukkaan meni 10-20 sekuntia ennen kuin tajuin, että bandage käteen ja haava umpeen. Niinhän siinä kävi että ehdin sitomaan haavan, vaihtamaan chatissä muutaman sanan ja pahoittelemaan. Sudenlihan ehdin myös tiputtamaan ja heppu noukkimaan, ennen kuin kaatui ja mitään ei ollut enää tehtävissä.
 
Ensimmäistä kertaa oon pelissä saanut full gearin, hieman koomista kun peliä on tullut pelattua +200h :D Aina pelannut soolona ja ilman karttaa paitsi nyt ottanu kartan käyttöön kun alkoi taas vuosien jälkeen dayz taas maistumaan. Täys military varustus, kera ak47:kan + 7 täyttä lipasta, sg5-, panokset ja lippaat jemmasin metsään jos kuolo sattuu korjaamaan, myös pimeänäkö kiikarit löytyy, ilman noita yöllä on käytännössä mahdotonta pelata. Sen verran paljon on runkkuja tullut vastaan pelissä että pistän nykyään kylmäksi aika helposti.:D Useamman viikon pelannnut samalla ukolla ja aina vaan hengissä, pari tyyppiä ampunu ja 3 numeroisen määrän laittanu zombeja pinoon.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäistä kertaa oon pelissä saanut full gearin, hieman koomista kun peliä on tullut pelattua +200h :D Aina pelannut soolona ja ilman karttaa paitsi nyt ottanu kartan käyttöön kun alkoi taas vuosien jälkeen dayz taas maistumaan. Täys military varustus, kera ak47:kan + 7 täyttä lipasta, sg5-, panokset ja lippaat jemmasin metsään jos kuolo sattuu korjaamaan, myös pimeänäkö kiikarit löytyy, ilman noita yöllä on käytännössä mahdotonta pelata. Sen verran paljon on runkkuja tullut vastaan pelissä että pistän nykyään kylmäksi aika helposti.:D Useamman viikon pelannnut samalla ukolla ja aina vaan hengissä, pari tyyppiä ampunu ja 3 numeroisen summan laittanu zompeja pinoon.

Tämä on kyllä siitä jännä peli, että tarjoaa kyllä raskaita moraalisia kysymyksiä ja valintoja mitä en kyllä muista kokeneeni missään muussa pelissä koskaan: "Ammunko tuon toisen pelaajaan joka loottaa metsästystornia tietämättä, että hän on tähtäimessäni vai päästänkö hänet jatkamaan matkaa ja poistun itse samalla taka-vasemmalle". Näin kävi viime viikolla itselleni. Uskon, että toinen pelaaja kyllä huomasi läsnäoloni lopulta ja huomasi kuinka peräännyin takaisin metsikköön samalla pitäen katseen hänen suuntaansa. Löysin viime viikolla myös erään suhteellisen täyden tynnyrin jemmattuna, oli täynnä ruokaa ja hyviä aseita. Aluksi meinasin, että jumaskeida nyhtään tynnyristä kaiken ruoan ja droppaan aseet männikköön vieden itse kermat päältä ja kannan tynnyrin lopulta ja perustan oman jemman. Sitten "heräsin" siihen fiilikseen, että jotkut ovat oikeasti nähneet vaivaa tämän jemman eteen ja pahimmassa skenaariossa palaavat nälkäisillä hahmoilla ja henkihieverissä tynnyrin luokse vain todetakseen, että joku mulkun perkele on nyysinyt tynnyrin romppeineen päivineen. No päätin jättää tynnyrin paikoilleen koskematta sisältöön, en edes ahminut safkoja naamaan kun itsellä kulkee mukana tällä hetkellä kattilat kaasukeittimineen ja tulitikkuineen.
 
Tämä on kyllä siitä jännä peli, että tarjoaa kyllä raskaita moraalisia kysymyksiä ja valintoja mitä en kyllä muista kokeneeni missään muussa pelissä koskaan: "Ammunko tuon toisen pelaajaan joka loottaa metsästystornia tietämättä, että hän on tähtäimessäni vai päästänkö hänet jatkamaan matkaa ja poistun itse samalla taka-vasemmalle". Näin kävi viime viikolla itselleni. Uskon, että toinen pelaaja kyllä huomasi läsnäoloni lopulta ja huomasi kuinka peräännyin takaisin metsikköön samalla pitäen katseen hänen suuntaansa. Löysin viime viikolla myös erään suhteellisen täyden tynnyrin jemmattuna, oli täynnä ruokaa ja hyviä aseita. Aluksi meinasin, että jumaskeida nyhtään tynnyristä kaiken ruoan ja droppaan aseet männikköön vieden itse kermat päältä ja kannan tynnyrin lopulta ja perustan oman jemman. Sitten "heräsin" siihen fiilikseen, että jotkut ovat oikeasti nähneet vaivaa tämän jemman eteen ja pahimmassa skenaariossa palaavat nälkäisillä hahmoilla ja henkihieverissä tynnyrin luokse vain todetakseen, että joku mulkun perkele on nyysinyt tynnyrin romppeineen päivineen. No päätin jättää tynnyrin paikoilleen koskematta sisältöön, en edes ahminut safkoja naamaan kun itsellä kulkee mukana tällä hetkellä kattilat kaasukeittimineen ja tulitikkuineen.
Ennne olin lähes kaikille ystävällinen, kerran tuli vastaan kaveri kenellä ei ollut reppua eikä mitään muutakaan, tyyppi juoksenteli ympärilläni levottamasti, kattelin siinä sivusta mitä tyyppi meinaa, juoksi ihan vierestä ja yhtäkkiä olinkin raudoissa, enkä voinut tehdä mitään, ja tyyppi hakkas kuoliaaksi, tällä kertaa oli ihan ok gearit, submachine gun yms. Voin sanoa että kyllä v**utti, en voinut uskoa mitä just tapahtui. :D Tässä ihan hiljattain löysin kans metsästä jonkun majapaikan hökkelistä, tässä kans tynnyri tulipaikka ja kaikennäköstä gearia, löysin 1911 engraved käsiaseen, tämän pöllin, mutta jätin tyypille tilalle cr-75:sen.:D
 
Kävipä hyvä tuuri. Löysin teltan ja asensin sen omasta mielestä hyvään piilopaikkaan. Sain repusta ainakin säilöön ihan törkeän määrän eri aseisiin sopivia ammuksia, ylimääräistä vesipulloa ja kaikkea muuta kivaa mutta ei niin hirveän tärkeää minkä menettäminen ei kirpaise liikaa. Servu millä pelailen niin persistence on, joten tuohon voi nyt luottaa, että romppeet säilyvät tuolla servuresettienkin yli? Aikoinaan telttoihin ei voinut muistaakseni luottaa yhtään, kun huijareilla oli käsittääkseni keinot löytää teltat liiankin helposti... Osaako joku sanoa nykytilanteen, että uskaltaako tuollaiseen nakata ei tärkeää ylijäämävarastoa pahan päivän varalle? Vai voiko luottaa siihen, että seuraavalla kerralla kun loggaan niin joku on käynyt tyhjentämässä teltan ja asentamassa maamiinat, piikkilangat sun muut kiusaukset teltan ympärille?
 
oma kokemus on että muiden jemmoja on löytynyt kaikkein eniten kun on katsellut omalle kätkölle passelia paikkaa. Ei tuossa pelissä mikään ole turvassa.
 
Se on sanomatta selvää, etteivät ne "turvassa" ole koskaan, varsinkin kun kyseessä on aktiivinen servu medium/high pelaajamäärällä. Lähinnä mietin, että kannattaako edes vaivautua jos joku kuitenkin löytää kätkölle kun eivät pelaa puhtaat jauhot pussissa :hmm:. Se taas on ihan ok jos joku ihan sattumalta kävelee paikalle ja huomaa teltan.
 
Se on sanomatta selvää, etteivät ne "turvassa" ole koskaan, varsinkin kun kyseessä on aktiivinen servu medium/high pelaajamäärällä. Lähinnä mietin, että kannattaako edes vaivautua jos joku kuitenkin löytää kätkölle kun eivät pelaa puhtaat jauhot pussissa :hmm:. Se taas on ihan ok jos joku ihan sattumalta kävelee paikalle ja huomaa teltan.
Modethan tuosta vastaa onko luotettavaa, joten riippuu ihan servusta ja sen ylläpitäjistä. Niin kuin olettekin todennut (& @MrB ) koskaan ne ei turvassa ole vaikka isohkoja mappeja ovatkin. Chernaruksessa vähän helpompi löytää mesta, mut aina siihenkin joku törmää.
 
Jahas. Uusi pätsi tarjolla 1.08. Fixi-lista kiinnostaa enemmän. Dayz ei ole koskaan liian toimivassa kunnossa.

Ennne olin lähes kaikille ystävällinen, kerran tuli vastaan kaveri kenellä ei ollut reppua eikä mitään muutakaan, tyyppi juoksenteli ympärilläni levottamasti, kattelin siinä sivusta mitä tyyppi meinaa, juoksi ihan vierestä ja yhtäkkiä olinkin raudoissa, enkä voinut tehdä mitään, ja tyyppi hakkas kuoliaaksi, tällä kertaa oli ihan ok gearit, submachine gun yms. Voin sanoa että kyllä v**utti, en voinut uskoa mitä just tapahtui. :D Tässä ihan hiljattain löysin kans metsästä jonkun majapaikan hökkelistä, tässä kans tynnyri tulipaikka ja kaikennäköstä gearia, löysin 1911 engraved käsiaseen, tämän pöllin, mutta jätin tyypille tilalle cr-75:sen.:D

Tälle tulee jatkoa omalta osalta. Liityin täyteen servuun, spawnaus rannikolle johonkin tuppukylään missä joku pistänyt zombeja nippuun hetki sitten. No ei mennyt kuin hetki ja joku random jantteri juoksee lekan kanssa vastaan. Siinä jutustellaan voice-chatin kautta, että mitkä mestat on jo lootattu ja päätetään jatkaa kimpassa saman kylän kyttäasemalle. Pari ruumista poliistalon edustalla ja yhdeltä löytyy paistinpannu. No noukin pannun matkaan ja tässä vaiheessa jo "luotan" (koska ei pistänyt heti lekalla nippuun puolustuskyvytöntä) toiseen pelaajan jo sen verran että annan hänen lootata rauhassa ja itse käyn varastokopissa katsomassa löytyykö jotain. No siinä varastosta ulosjuostessa niin eiköhän jo ase kajahda kun mulkero löytänyt aseman sisältä jonkun tuhnupaskan ja nilkisti makaa nurmikolla ja yrittää pistää kylmäksi. Osuu muttei tule vuotavaa haavaa tai mitään ihmeellisen vakavaa vahinkoa... Eipä olisi ottanut päähän edes vaikka olisi tuolle kuollut, noin ainakaan olemattomien romppeiden ja tyhjän kiväärin takia mutta kamoon.

En jäänyt sitä sen enempää surkuttelemaan vaan suunta kohti metsää missä tien etsimisen ohella ihmettelin ihmisten paskuutta (vaikka kyseessä onkin peli niin kyllä se osviittaa antaa että kylmä paskiainen). No ei mennyt kauan kun löytyi tie, jota seuraamalla hetken aikaa ja parin käännöksen jälkeen horisontissa näkyi linnan rauniot. Päätin, että eipä ole mitään menetettävää niin juoksen vain täysiä katsomaan mikä meno. Ehdin jo juoksemaan kuvassa olevan kuusen juurelle kunnes tajusin että hetkinen joku jätkähän kyykkii täällä. No siinä moikkailin ja heiluin kuin mikäkin tolvana minuutin pari. Totesin, että jätkä afkaa joten itsekin päätin irl hakea jääkapista kylmän tölkin juotavaa ja jätin oman hahmon moikkaamaan koska why not. Tsäänssit hyvään jutusteluun ja ehkä veden/ruoan kinuamiseen jos toinenkin afkailee vain hetken aikaa. No meni oikeasti vajaa minuutti kun palasin koneelle ja tässä välissä oli jo joku toinen jantteri ehtinyt tuon saman kuusen juurelle ja höpösteli mikrofoniin etten tappaisi ja että kyseessä on hänen afkaava kaverinsa. No moikkasin mikkiin ja heitin läppää ettei ollut tällä kertaa paras piilopaikka kaverilla ja että olisin ehtinyt "helposti jo listimään". Jäi hiukan kesken tämä seuraava mutta mitä ehdin selkoa saamaan niin jantteri siinä jotain taisi sanoa, että "hommattiin tämä peli juuri kaverin kanssa" kun tämä afkaava heppu aktivoituu, kaivaa pistoolin taskusta ja ampuu sanomatta sanaakaan.

En ole mikään "ihmistyyppi" muutenkaan ja kynnys mikrofonin kautta randomeille jutustelemiseen on korkeahko, mutta kyllä nämä kohtaamiset kannustavat siihen suuntaan, että jatkossa kylmäksi vain tuntematta pisaraakaan sääliä.
 

Liitteet

  • mulukku.jpg
    mulukku.jpg
    885,5 KB · Luettu: 88
Jahas. Uusi pätsi tarjolla 1.08. Fixi-lista kiinnostaa enemmän. Dayz ei ole koskaan liian toimivassa kunnossa.



Tälle tulee jatkoa omalta osalta. Liityin täyteen servuun, spawnaus rannikolle johonkin tuppukylään missä joku pistänyt zombeja nippuun hetki sitten. No ei mennyt kuin hetki ja joku random jantteri juoksee lekan kanssa vastaan. Siinä jutustellaan voice-chatin kautta, että mitkä mestat on jo lootattu ja päätetään jatkaa kimpassa saman kylän kyttäasemalle. Pari ruumista poliistalon edustalla ja yhdeltä löytyy paistinpannu. No noukin pannun matkaan ja tässä vaiheessa jo "luotan" (koska ei pistänyt heti lekalla nippuun puolustuskyvytöntä) toiseen pelaajan jo sen verran että annan hänen lootata rauhassa ja itse käyn varastokopissa katsomassa löytyykö jotain. No siinä varastosta ulosjuostessa niin eiköhän jo ase kajahda kun mulkero löytänyt aseman sisältä jonkun tuhnupaskan ja nilkisti makaa nurmikolla ja yrittää pistää kylmäksi. Osuu muttei tule vuotavaa haavaa tai mitään ihmeellisen vakavaa vahinkoa... Eipä olisi ottanut päähän edes vaikka olisi tuolle kuollut, noin ainakaan olemattomien romppeiden ja tyhjän kiväärin takia mutta kamoon.

En jäänyt sitä sen enempää surkuttelemaan vaan suunta kohti metsää missä tien etsimisen ohella ihmettelin ihmisten paskuutta (vaikka kyseessä onkin peli niin kyllä se osviittaa antaa että kylmä paskiainen). No ei mennyt kauan kun löytyi tie, jota seuraamalla hetken aikaa ja parin käännöksen jälkeen horisontissa näkyi linnan rauniot. Päätin, että eipä ole mitään menetettävää niin juoksen vain täysiä katsomaan mikä meno. Ehdin jo juoksemaan kuvassa olevan kuusen juurelle kunnes tajusin että hetkinen joku jätkähän kyykkii täällä. No siinä moikkailin ja heiluin kuin mikäkin tolvana minuutin pari. Totesin, että jätkä afkaa joten itsekin päätin irl hakea jääkapista kylmän tölkin juotavaa ja jätin oman hahmon moikkaamaan koska why not. Tsäänssit hyvään jutusteluun ja ehkä veden/ruoan kinuamiseen jos toinenkin afkailee vain hetken aikaa. No meni oikeasti vajaa minuutti kun palasin koneelle ja tässä välissä oli jo joku toinen jantteri ehtinyt tuon saman kuusen juurelle ja höpösteli mikrofoniin etten tappaisi ja että kyseessä on hänen afkaava kaverinsa. No moikkasin mikkiin ja heitin läppää ettei ollut tällä kertaa paras piilopaikka kaverilla ja että olisin ehtinyt "helposti jo listimään". Jäi hiukan kesken tämä seuraava mutta mitä ehdin selkoa saamaan niin jantteri siinä jotain taisi sanoa, että "hommattiin tämä peli juuri kaverin kanssa" kun tämä afkaava heppu aktivoituu, kaivaa pistoolin taskusta ja ampuu sanomatta sanaakaan.

En ole mikään "ihmistyyppi" muutenkaan ja kynnys mikrofonin kautta randomeille jutustelemiseen on korkeahko, mutta kyllä nämä kohtaamiset kannustavat siihen suuntaan, että jatkossa kylmäksi vain tuntematta pisaraakaan sääliä.
Se tässä pelissä onkin että keneenkään ei voi luottaa, siksi kohtaamiset toisen pelaajan kanssa aiheuttaa aina sydänmentykytyksiä, varsinkin jos on hyvää gearia ehtinyt haalia.
 
Tätä on nyt tullut viimeisten kahden viikon aikana pelattua 41 tuntia steamin mukaan. Rupeaa kyllä pikkuhiljaa suoraan sanottuna vituttamaan. Jos pelaa lähes täysillä public servuilla niin spawnaa todennäköisesti johonkin jo viiteen kertaan lootattuun kylään. V'ttu jee kun repussa yksi hikinen omena tai luumun perkele mikä ei pidä nälkää ja janoa kovin kauan siedettävällä tasolla. Kylistä ei löydy kirjaimellisesti purkin purkkia ruokaa tai juotavaa, korkeintaan joku kana kotkottaa jossain lähiympäristössä mutta milläs mokomasta teet aterian kun puukot, tulitikut, kirveet, ovat kaikki helvetin harvinaisia aarteita. No jos tuuri käy niin kylässä on kaivo mistä voi juoda vettä ja siitä kiitokseksi saat choleran, tsemppiä saatana löytää sairaala mitä ei ole jo viiteen kertaan putsattu että löytyisi lääkettä. Metsissä samoilemalla vastaan ei tule yhden yhtä sientä/omenaa/päärynää/luumua minkä avulla jaksaisi seuraavaan kylään. Ei muuta kuin ranteet auki keskellä metsää kun ukko ei jaksa enää juosta metriäkään. Vittu mitä paskaa. Repeat.

En tiedä mitä pelin tekijät ovat tällä systeemillä hakeneet, mutta ei kiitos enempää. Seuraavaksi lähtee community serverit testiin.
 
Tätä on nyt tullut viimeisten kahden viikon aikana pelattua 41 tuntia steamin mukaan. Rupeaa kyllä pikkuhiljaa suoraan sanottuna vituttamaan. Jos pelaa lähes täysillä public servuilla niin spawnaa todennäköisesti johonkin jo viiteen kertaan lootattuun kylään. V'ttu jee kun repussa yksi hikinen omena tai luumun perkele mikä ei pidä nälkää ja janoa kovin kauan siedettävällä tasolla. Kylistä ei löydy kirjaimellisesti purkin purkkia ruokaa tai juotavaa, korkeintaan joku kana kotkottaa jossain lähiympäristössä mutta milläs mokomasta teet aterian kun puukot, tulitikut, kirveet, ovat kaikki helvetin harvinaisia aarteita. No jos tuuri käy niin kylässä on kaivo mistä voi juoda vettä ja siitä kiitokseksi saat choleran, tsemppiä saatana löytää sairaala mitä ei ole jo viiteen kertaan putsattu että löytyisi lääkettä. Metsissä samoilemalla vastaan ei tule yhden yhtä sientä/omenaa/päärynää/luumua minkä avulla jaksaisi seuraavaan kylään. Ei muuta kuin ranteet auki keskellä metsää kun ukko ei jaksa enää juosta metriäkään. Vittu mitä paskaa. Repeat.

En tiedä mitä pelin tekijät ovat tällä systeemillä hakeneet, mutta ei kiitos enempää. Seuraavaksi lähtee community serverit testiin.

Community servuilla ihan sama juttu, ainakin jos ei ole modailtu. Paras lääke tuohon on ravata spawnista välittömästi sisämaahan päin. Heti ensimmäisetkin kyläpahaset on paremmin varusteltuja kuin tyhjäksi syödyt rannikkokaupungit.

On kyllä liian tiukkaa ruuansaanti nykyään. Alkaa mennä siihen, että newspawnit hakkaa toisiaan ruuvimeisseleillä saadakseen sen yhden luumun jota toinen ei ehkä ole vielä syönyt. Sisämaassakin vastaan tulee nälkäkuoleman partaalla olevia, jotka koittaa vaikka nyrkeillä haulikkoa vastaan, kun ei ole mitään menetettävää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 693
Viestejä
4 496 103
Jäsenet
74 271
Uusin jäsen
Esa.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom